elvben ez a legfrissebb ha igaz..Az ellentmondás feloldása okán a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról szóló 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5.§-a az alábbiakat rendeli. 5. § Az MR. 55/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.” A módosítás megszüntette a 48.R. és az MR. előírásai között az elektromos kapcsolás tekintetében fennállt különbözőséget.
poénos találtam oldalakat ahol mást és mást mondanak a menetfény használatáról..1iknél csak helyzetfénnyel 1üt használ6tó..másiknál motor indítására reagál megint másiknál gyújtásra kell működnie....jó vicc
annyira nemlényeg..:))))) csodálkoztam persze de elég balf@sz lennék ha ilyen csipp-csupp dolgot nem tudnék megoldani..másik h.azszem a köhémben az van benne h.az utólagos menetfénynek gyújtás ráadására kell reagálnia,végülis ennek most eleget tesz..:))) igaz közberaktam 1 kapcsolót ha verőfényes idő van nem működik mert minek...persze szépen szétkapom majd a vezérlőt és próbálom megcsinálni..a fő része nemsérült úgysem..:))) ahogy írod az E jel a mérvadó a probléma h.sok esetben a rendőrnek fogalma sincs mit is lát tulajdonképpen..nemrég leszakadt a DRL tompítotról jövő vezetéke és persze ez pont este következet be jött is utánam a rendőr h.miért ködlámpázok,persze elég bután néztem rá mert fogalmam sem volt a problémáról,rákérdeztem h.biztos h.a ködlámpát látta mert az nem működött,előrement megnézni a lámpatesteket de semmit sem szólt végülis,meg sem nézte mit láttot tulajdonképpen vagy milyen jelzés hol van,1általában fogalma sem volt a jelzésekről...felkapcsoltatta őket abszolút korrekten megkért h.mielőbb javítassam meg és elengedett...a gond h.sokakat látok a teckós v.hasonló poziciófénnyel is közlekedni este ami mellé persze a tompi is működik mert az az előírás de a rendőrők 99% fogalma sincs ezekről a szabályzásokróla poziciófényben is megvan a jelzés a rendőr esetleg mégis ködlámpának nézi mert hasonló magasságba van rakva és 1üt működik a tompítottal a ködlámpázást viszont büntetik...
az lehet h.amelyik pozicióként is tud működni annak van engedélye arra de ha jól tudom nálunk elég 1xrű a szabályzás ez ügyben..utólagos menetfény nem működhet 2 üzemmódban,pláne nem 3-ban ez alatt értem azokat ahol az indexelés oldali lámpa pozicióra tud váltani a 4-es meghogy még +index is van benne..de ha rosszul tudom sory
Az egyik, hogy hivatalosan kell az RL0087 jelzés, nézz utána mit engedélyez.
A másik, azok a DRL-ek amik helyzetjelzőként is tudnak működni, azok arra is engedélyeztetve vannak.
Az atu DRLt illetően, nem véletlen hogy hirtelen hatalmas mennyiségű készlet érkezett a sógoroktól ide, ott elbukott az RL felirat hiánya miatt.. (hozzátenném hogy én is vagy 60 készletet kaptam szarérhugyér' , az utolsótól ma szabadultam meg végre)
Sajnálom, hogy tönkrement. Az enyém még jól bírja, és tök jó, hogy ennek segítségével tök automata, és csak járó motorra kapcsol fel.
Egyetértek. :) Az utólagan felszerel nappali fények nem világíthatnak pozíciófényként, ahogy írod, ezeknek teljesen ki kell aludniuk.
Az "R87"-ről meg aztán a KÖHÉM rendelet még csak nem is "hallott". :)
Nálunk a "jóváhagyási jel" az egyik mérvadó tulajdonság, ami ugye a karikába tett "E" betű, és idézem:
"...a betű után indexként írt – a jóváhagyó államot meghatározó – egy vagy kétjegyű jelzőszám és a kiadásának alapjául szolgáló ENSZ-EGB előírás számjele, az előírás változatának számjele, továbbá egyéb jelzések....".
U.i.: Csak érdekességképp egy lista az országkódokról:
Az egyezményben részes államok és jelzőszámaik a következők:
1 = Németország 16 = Norvégia 31 = Bosznia-Hercegovina
2 = Franciaország 17 = Finnország 32 = Lettország
3 = Olaszország 18 = Dánia 33 = üres
4 = Hollandia 19 = Románia 34 = Bulgária
5 = Svédország 20 = Lengyelország 35 – 36 üres
6 = Belgium 21 = Portugália 37 = Törökország
7 = Magyarország 22 = Orosz Föderáció 38 – 39 = üres
8 = Cseh Köztársaság 23 = Görögország 40 = Macedón Köztársaság
9 = Spanyolország 24 = Írország 41 = üres
10 = Jugoszlávia 25 = Horvátország 42 = Európai Közösség */
11 = Egyesült Királyság 26 = Szlovénia 43 = Japán
12 = Ausztria 27 = Szlovákia 44 = üres
13 = Luxemburg 28 = Fehérorosz Köztársaság 45 = Ausztrália
pl ilyen 9 ledes fényre gondoltam..látszik mennyire nincs hűtőfelülete a ledeknek pedig 1w-nak írják őket..ehez viszonyítva a 4 ledes háza 1 hűtőborda hátul
ebben teljesen biztos voltam h.a fém ház kialakításda nem véletlen olyan amilyen...nekem nemrég "szált" el a vezérlő..nagyon nem estem kétségbe kireléztem szépen..a problémán volt a legelején h.nem akarta érzékelni a pozitív bekötést folyton villogott így reléztem ami után nem "jelzett" hibát....most 1xrűen mindíg világítanának a ledek fogalmam sincs a hiba okáról de nem is érdekel,kimértem a feszt 13.80v ingázik +- 0.10v úgyhogy a stabija nem szált el..mondjuk jó volt h.indítózás közben kapcsolnak fel most gyújtásról mennek próbáltam szétkapni a vezérlőt de ismeretlen anyaggal van kiöntve ami eltávolítása problémás...nekem teljes mértében megfelel ez a menetfény igaz nem 5-6 ledes mint amit sokan keresnek de felénk 1re több autóst látok ezzel a 4 ledes menetfénnyel közlekedni...messzebről látszik mint más 5-8ledes fények legfeljebb az elhelyezés problémás 1eseknél...észrevettem h.sok "tuningcég"honlapján reklámozzák h."csak" az R87 jezésű menetfény szabályos..nos ebben nagyon nagyot tévednek ugyanis ahogy kerekati is mondja ez az a.t.u is szabályos..a másik amiben tévednek h.reklámoznak olyan menetfényt ami tompított kapcsolásakor pozicióra vált...ilyen a köhém szerint nem engedett,teljesen kikell aludnia a menetfények
Nekem is a "Mikey l e d" által belinkel "ATU" "E" és "RL" jeles, négyledes nappali fényem van.
Volt egy bontott hiányos kör alakú szett is, ami bontásban végezte. :D
Van benne gyárilag áramgenerátor egy nyáklapon, abba vannak a ledek is (egy kivágott lyukban a nyákon), és a négy led soros kapcsolásban van kötve. Nem hűtőcsillagos ledek, de valóban hűtést igényelnek.
Maga a fém ház úgy van gyárilag kialakítva, hogy hozzáér a ledek hátulján lévő hűtőfelülethez, így az egész fém ház egyben a hűtőfelület, de nincs külön hűtőcsillag rajtuk.
Nekem fizikai elrendezése és elektromos kapcsolása is megfelel a hazai szabályozásnak.
Voltam vele NKH-s vizsgán is már (sajna üvegfólia miatt berendeltek), minden rendben volt.
Feljegyezték maguknál az autó műszaki adatlapjára, hogy nappai fénnyel ellátva.
A nyitófeszültség függ a hőmérséklettől, a power LEDeket áramgenerátorral szokás hajtani, az 1W-osat 350mA-rel, feszültségtől függetlenül. Szerintem ezeknél a DRL-eknél inkább a kicsi hűtőborda miatti túlmelegedés okozhat gondot.
(Én az akváriumvilágításomat csináltam meg 14x1W-os LED-del, megy majdnem 1 éve napi 12 órát, ott jóval nagyobb a hűtőborda, igaz nincs menetszél :) )
1.2w power lednek 3.7v a nyitófeszültsége,kérdés neked a menetfényben mik vannak 5db-nál 18.5v jön ki tehát az általad mérd fesz kb jó..mondjuk ha csak 1w 1enként akkor sok..a power ledek chipje nemszereti a túlfeszt,több áram miatt joban világít de a megfelelő hűtés hiánya miatt kiég,ezért van gyárilag némelyik 1-3w led eleve hűtőcsillagon...én az enyémnél próbáltam feszstabit rakni a vezérlő elé de villogni kezdtek a ledek hibára utalva leszedve a stabit rend lett...mondjuk én még sosem mértem ki mennyit is kapnak a ledek...nálam 4.8w van írva 4db-ra látszik a képen h.hűtőcsillagon vannak a ledek és maga a ház kiképzése is bordás ahol a ledek csatlakoznak
Terhelés nélkül, tehát úgy, hogy a lámpa nincs rácsatlakoztatva 27,5 V. Terhelés alatt 18,8 V. Mindkét érték állandó. Járó motor mellett és nem járó motornál is ugyanannyi az érték. Ezt a feszt egy kicsit sokallom, ezért gondolom, hogy túl vannak feszítve. Azon gondolkodom, hogy a fényerő kárára ugyan, de hogyan tudnék ezen a feszültségen csökkenteni egy kicsit nem túl nagy veszteséggel.
ha van műszered működés közben mérd ki mekkora feszt kap a lámpa,ezek vezérlője elvben feszstabis...persze a fő gond h.így én sem tudom mekkora feszt is kell h.kapjon amúgy...
sima izzóban a büdös életben nem talász olyat ami tökéletes lenne amivel az 1ik ember jól lát a másik nembiztos..nekem is van teljesen mezei Tungsram izzóm és Osram kékes szemre némi különbség van köztük de este világítva semmi...
Köszi!Már letettem róla! De még keresem az igazit,mert ahány ember annyi féle tapasztalat,viszont nem szívesen fektetnék be 5-6 ezret egy olyan égőért ami nem ér többet mint egy sima halogén izzó!Xenon után nehéz lesz megtalálni az optimális izzót! :)
Nekem az a gondom ezzel a DRL-lel, hogy már másodszor cseréltetem az egyik lámpát, mert kiég egy led. Szerintem ezt a nagy fényerőt túlfeszítéssel érik el. Mikor még nem volt vele gond (csak 1-2 hónapja volt meg) ajánlottam édesapámnak is. Most éppen Ő is cserélteti az egyiket, mert kiégett neki is egy led. Az bosszant, hogy mindenki ezt ajánlotta, nem is volt olcsó ahhoz, hogy ilyen gagyi legyen. Remélem te szerencsésebb leszel vele.
a probléma h.nemcsak h.gyenge de nagyon nem úgy fog világítani ahogy szeretnéd és ahogy kellene mivel a led izzónak nem "olyan" a fókuszpontja mint a szabványos izzóknak..páffff ahogy h.az 55w izzó fényét elérd kb 15w ledet kellene beraknod csakhogy a 15w led 1db lehetne nem 300db kis hangyapöcsnyi led,arról nembeszélve h.15w lednek nem kicsi hűtés kell 1álltalában és 1éb kiegészítők h.jól működjön
Én probáltam ilyen fajta izzókat,de nem nyerte el a tetszésem.Fehérebben világított de a fényereje semmivel nem volt jobb mint egy sima halogéné.Vissza is vittem és az eladó visszaadta az árát!(6500ft)
az enyémet már linkeltem elég sokat üzemel és minden probléma nélkül...a valós üzemidő ugyis attól függ h.a vezérlő stabil feszültséget ad vagy sem..enyémre 50.000 órát írtak