Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.06.03 0 0 55790

A természet ott visszaépített egy domboldalt ?

Előzmény: nyebojsza (55789)
nyebojsza Creative Commons License 2022.06.03 0 1 55789

Biztos nem olvasnak híreket, pénz "természetesen" nincs :(

De még "átrendeződés" is lehet, mint a G-nap után a Szekszárd-M9-Szeged útépítéssel, már nyoma sincs ahol legyalulták a domboldalt, a természet mindent visszavett...

Előzmény: trizs77 (55788)
trizs77 Creative Commons License 2022.06.01 0 0 55788

Győr

 

Nincs pénz ?

 

Vagy csak csúszik 3-6 évet az építés kezdése?

 

https://telex.hu/belfold/2022/06/01/a-beigert-ut-es-hid-miatt-nyolc-es-fel-hektaron-kivagtak-mindent-de-lehet-hogy-feleslegesen

 

 

nyebojsza Creative Commons License 2022.05.27 0 0 55787
Előzmény: Hírfigyelő (55786)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.05.24 -1 0 55786

Ezzel Burgenlandban konkrétan csak a KRESZ fogalmai szerinti "autóútként megjelölt utak", vagyis az autóutak, autópályák és gyorsforgalmi utak vannak mentesítve, vagy pedig ezeken kívül a fontosabb 2×1 sávos első- és másodrendű főútvonalak is?

 

Sokszor ui. az utóbbiak ilyenfajta tehermentesítése is jó ötlet lenne!

Előzmény: nyebojsza (55785)
nyebojsza Creative Commons License 2022.05.23 0 3 55785

Ausztria az egy más világ... Burgerlandban a traktoroknak is van külön út az autóúttal párhuzamosan...

De egyébként a Dunántúl is nagyon más a Dunától keletre eső részhez képest :(

Előzmény: -Smiley- (55782)
nyebojsza Creative Commons License 2022.05.23 0 0 55784

Ja-ja, a 44-esnek én is pont azon a részén járok ami nagyon nem jó :(

Előzmény: Landsmann_ (55783)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.05.22 0 2 55783

Szerencséd volt, hogy olyan helyen jártál, ahol jó az út. A többség nem ilyen. A mellékutak meg főleg nem. 

Előzmény: -Smiley- (55782)
-Smiley- Creative Commons License 2022.05.21 0 2 55782

Sziasztok. Voltam Békés megyében, pár észrevétel.

 

Nagyon jó lett a 44-es út (Kecskemét - Lakitelek) illetve Kapásfalun átvezető felújított út. Szintén jóKa Tiszaalpár környéki utak.

 

De: Ausztriában az utak mentén végig vannak normális szegélyek. Ez is adja az út stabilitását. Itt az új utak esetén nincs szegély sehol. Nem kellene az út szélére normális szegély? 

 

Kipróbáltam a Szentes - Orosháza utat is (ez rekord lassan készül.. Ki tudja miért? L  szélesebb lesz? Minek pár tanyasi ház elé zajvédő fal meg kerékpár út a semmibe? 

mzdude Creative Commons License 2022.05.18 0 0 55781

A kampány is véget ért... :)

Előzmény: nyebojsza (55779)
rm40 Creative Commons License 2022.05.18 0 0 55780

Egy kis ontopic történelem. Némettudás nem árt hozzá, de a rengeteg archív felvétel miatt szerintem anélkül is érdekes:

https://www.youtube.com/watch?v=8POPs0YhsQk

nyebojsza Creative Commons License 2022.05.18 0 0 55779

nyakunkon a válság, nincs pénz, vissza kell fogni a beruházásokat...

Előzmény: Fődíszpinty (55778)
Fődíszpinty Creative Commons License 2022.05.09 0 0 55778

Sziasztok. Nem tudom mi a "normális" menetrend de az M100 zsámbéki szakaszáról január óta semmi hír. Ilyenkor mi történik? A döntés megvolt. A kivitelező megvan. 

oculus2 Creative Commons License 2022.05.05 0 1 55777

Az átadás határidejéről nem találtam sehol információt...

Előzmény: rm40 (55774)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.29 0 0 55776

Azt még megértené az ember, ha a megállás oka a váratlanul jelentkező No. 1, vagy No. 2, inger lett volna, felismerve a kapórajött orgona lugas légfrissítő képességeit. Az is lehet, hogy a termény betakarítás apropóját a szerencsétlenül megválasztott ebéd (bableves, babfőzelék feltétlenül) utastérbeli következményei váltották ki... de ennyi volt a jóindulat.

Azt hiszem inkább, hogy ez az úrvezető nem tartozik az autópályák legélesebb kései közé.

Előzmény: trizs77 (55775)
trizs77 Creative Commons License 2022.04.29 -1 1 55775
rm40 Creative Commons License 2022.04.29 0 0 55774
rm40 Creative Commons License 2022.04.28 0 0 55773
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.04.26 0 2 55772
Előzmény: hegyaljai4 (55771)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.04.26 -1 1 55771

Szerintem erre gondolt a "független, felkészült, oknyomozó újságíró":

 

 

 

 

 

 

Előzmény: rm40 (55770)
rm40 Creative Commons License 2022.04.25 0 0 55770
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.22 -4 3 55769

Tekintve hogy Budapest mostanában Karigeri irányítása alatt áll, több most arrafelé a kétségekkel teli ígéret (vagy inkább ígérgetés!). A Lánchíd felújítása sem úgy halad ahogy kellene, és nem is olyan teljeskörű, mint a Tarlós-féle felújítástervezet volt, mely a környező útelemek (alagút, Lánchíd alsó szintjén lévő helyiségek, Clark Adam tér, hozzá vezető utak felújítása).

 

Először legyen hiteles a kivitelezést megrendelő Főpolgármesteri Hivatal és maga a Főpolgármester! Aztán a többit majd meglátjuk... !

Előzmény: toto92 (55768)
toto92 Creative Commons License 2022.04.22 0 0 55768

A probléma nem a kivitelező hanyagsága hanem az olvtárs fals elvárásai. Senki nem mondta hogy a rakpart fel lesz újitva a Lánchídtól délre.

Előzmény: Hírfigyelő (55764)
rm40 Creative Commons License 2022.04.22 0 1 55767

OFF

napibarom

ON

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.22 0 0 55766

Jó, ha 30% az túlzás, akkor legyen 10-20% közötti arányú, attól függően, hogy az érintett kivitelezőnek ezt megelőzően hány szerződésszegése vagy trehány munkavégzése volt. Ha pedig volt közte olyan hídkivitelezési hibája is, mint amilyen pl. az olaszországi autópálya-híd leszakadását vonta maga után, akkor egyszerűen vonják be véglegesbe -- már egy leszakadási eset után is! -- a kivitelezési engedélyét is!!!

 

Valahogyan csak elejét kell venni a trehány munkavégzésnek, mert itt először is az autósok közlekedésbiztonságáról(!!!), valamint másodszor pedig a ráköltött százmilliárdokról van szó!

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55765)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.21 0 0 55765

30% az túlzás. Ideát 10% szokott lenni, már, ha van ilyesmi a szerződésben előre lefektetve.

OFF

Van ám más megoldási lehetőség is. Épp most vesződünk egy HÉV vasúttal itt a városban (angolul). Annyira gyenge volt a kivitelezés, hogy időre nem tudták átadni javításokkal együtt, ezért mió$ büntetést kellett a városnak fizetniük. Persze később még többször is áthágták az önmaguk által megjelölt határidőket, ami további mió$-kal járt. Elég az hozzá, hogy most éppen nyílvános hivatalos vizsgálatot tartanak arról, hogy mi történhetett és hogyan lehetne megelőzni az újbóli előfordulást. (Azért, csak nekik adták a következő fázis építési szerződését is - szerintem hibásan.)

Előzmény: Hírfigyelő (55764)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.21 -2 1 55764

Az ilyen áll-leeséseket okozó hanyagságoknak vajon nem azzal lehetne-e elejét venni, ha a kivitelezővel úgy kötik meg a szerződést, hogy akkor amikor kijelenti a kivitelező hogy mindennel elkészült, akkor az árnak csak a 70%-át fizetik ki neki, a fennmaradó 30%-ot pedig csak és kizárólag csak akkor, ha 10 elfogulatlan és független műszaki átvevőbiztos egybehangzóan megállapítja, hogy "a kivitelezés tárgyát képező létesítmények kivitelezésénél sem semmilyen műszaki, sem pedig semmilyen más jellegű hiányosságot (ilyen egyéb hiányosság lehet pl., hogy: csak az út hosszának egy része készült el, és egy valahányad része pedig még nem) nem találtunk", és csak ekkor fizetendő ki a fennmaradó 30%-nyi összegrész.

 

Így a kivitelező anyagilag is érdekeltté tételével garantálni lehetne a csalásoktól és hanyag munkáktól mentes becsületes, és teljeskörű kivitelezést! ;-)

Előzmény: mzdude (55755)
rm40 Creative Commons License 2022.04.21 0 0 55763
toto92 Creative Commons License 2022.04.16 0 0 55762

Tavaly augusztusban kezdtek neki a cső cseréjének, és november végétől volt egyirányú a rakpart az Erzsébet híd és a Lánchíd között észak felé.

Előzmény: toto92 (55761)
toto92 Creative Commons License 2022.04.16 0 0 55761

Nem tartott két évig.

Előzmény: mzdude (55760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!