De még "átrendeződés" is lehet, mint a G-nap után a Szekszárd-M9-Szeged útépítéssel, már nyoma sincs ahol legyalulták a domboldalt, a természet mindent visszavett...
Ezzel Burgenlandban konkrétan csak a KRESZ fogalmai szerinti "autóútként megjelölt utak", vagyis az autóutak, autópályák és gyorsforgalmi utak vannak mentesítve, vagy pedig ezeken kívül a fontosabb 2×1 sávos első- és másodrendű főútvonalak is?
Sokszor ui. az utóbbiak ilyenfajta tehermentesítése is jó ötlet lenne!
Nagyon jó lett a 44-es út (Kecskemét - Lakitelek) illetve Kapásfalun átvezető felújított út. Szintén jóKa Tiszaalpár környéki utak.
De: Ausztriában az utak mentén végig vannak normális szegélyek. Ez is adja az út stabilitását. Itt az új utak esetén nincs szegély sehol. Nem kellene az út szélére normális szegély?
Kipróbáltam a Szentes - Orosháza utat is (ez rekord lassan készül.. Ki tudja miért? L szélesebb lesz? Minek pár tanyasi ház elé zajvédő fal meg kerékpár út a semmibe?
Sziasztok. Nem tudom mi a "normális" menetrend de az M100 zsámbéki szakaszáról január óta semmi hír. Ilyenkor mi történik? A döntés megvolt. A kivitelező megvan.
Azt még megértené az ember, ha a megállás oka a váratlanul jelentkező No. 1, vagy No. 2, inger lett volna, felismerve a kapórajött orgona lugas légfrissítő képességeit. Az is lehet, hogy a termény betakarítás apropóját a szerencsétlenül megválasztott ebéd (bableves, babfőzelék feltétlenül) utastérbeli következményei váltották ki... de ennyi volt a jóindulat.
Azt hiszem inkább, hogy ez az úrvezető nem tartozik az autópályák legélesebb kései közé.
Tekintve hogy Budapest mostanában Karigeri irányítása alatt áll, több most arrafelé a kétségekkel teli ígéret (vagy inkább ígérgetés!). A Lánchíd felújítása sem úgy halad ahogy kellene, és nem is olyan teljeskörű, mint a Tarlós-féle felújítástervezet volt, mely a környező útelemek (alagút, Lánchíd alsó szintjén lévő helyiségek, Clark Adam tér, hozzá vezető utak felújítása).
Először legyen hiteles a kivitelezést megrendelő Főpolgármesteri Hivatal és maga a Főpolgármester! Aztán a többit majd meglátjuk... !
Jó, ha 30% az túlzás, akkor legyen 10-20% közötti arányú, attól függően, hogy az érintett kivitelezőnek ezt megelőzően hány szerződésszegése vagy trehány munkavégzése volt. Ha pedig volt közte olyan hídkivitelezési hibája is, mint amilyen pl. az olaszországi autópálya-híd leszakadását vonta maga után, akkor egyszerűen vonják be véglegesbe -- már egy leszakadási eset után is! -- a kivitelezési engedélyét is!!!
Valahogyan csak elejét kell venni a trehány munkavégzésnek, mert itt először is az autósok közlekedésbiztonságáról(!!!), valamint másodszor pedig a ráköltött százmilliárdokról van szó!
30% az túlzás. Ideát 10% szokott lenni, már, ha van ilyesmi a szerződésben előre lefektetve.
OFF
Van ám más megoldási lehetőség is. Épp most vesződünk egy HÉV vasúttal itt a városban (angolul). Annyira gyenge volt a kivitelezés, hogy időre nem tudták átadni javításokkal együtt, ezért mió$ büntetést kellett a városnak fizetniük. Persze később még többször is áthágták az önmaguk által megjelölt határidőket, ami további mió$-kal járt. Elég az hozzá, hogy most éppen nyílvános hivatalos vizsgálatot tartanak arról, hogy mi történhetett és hogyan lehetne megelőzni az újbóli előfordulást. (Azért, csak nekik adták a következő fázis építési szerződését is - szerintem hibásan.)
Az ilyen áll-leeséseket okozó hanyagságoknak vajon nem azzal lehetne-e elejét venni, ha a kivitelezővel úgy kötik meg a szerződést, hogy akkor amikor kijelenti a kivitelező hogy mindennel elkészült, akkor az árnak csak a 70%-át fizetik ki neki, a fennmaradó 30%-ot pedig csak és kizárólag csak akkor, ha 10 elfogulatlan és független műszaki átvevőbiztos egybehangzóan megállapítja, hogy "a kivitelezés tárgyát képező létesítmények kivitelezésénél sem semmilyen műszaki, sem pedig semmilyen más jellegű hiányosságot (ilyen egyéb hiányosság lehet pl., hogy: csak az út hosszának egy része készült el, és egy valahányad része pedig még nem) nem találtunk", és csak ekkor fizetendő ki a fennmaradó 30%-nyi összegrész.
Így a kivitelező anyagilag is érdekeltté tételével garantálni lehetne a csalásoktól és hanyag munkáktól mentes becsületes, és teljeskörű kivitelezést! ;-)