Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
kinek milyen otlete van egy vrg131 es hozza ara561 vezerlesere? siman csotermosztattal nem tudtam megoldani mert barmelyik irany kap feszultseget abban a pillanatban elmegy a masik vegallasba :( szoval piciket nem tudok allitani pedig az lenne a cel, hogy egy fix eloremeno hofokot tartson. Egy aszimetrikus utemado kozbeiktatasan gondolkodom. ki hogyan oldotta meg a problemat? az utemadoval meg tudnam oldani, hogy kis szunetek kozbeiktatasaval egy kis idore meghuzna a rele
Egyszer nekem is recsegett a kazán és kezdett gömbölyödni. Befagyott a padláson a tágulási tartály. Szerencsére ott voltam és kitaláltam miért csinálja, kieresztettem néhány liter vizet és abbamaradt a recsegés, azóta is domború a kazán oldala.
Lehet hogy rosszul gondolom,de a kazán abban a "épületben" volt ami mögötte látszik, és azt vitte ki, illetve annak az oldalát. Persze nem vagyok benne biztos, hogy korábban az az rom épületnek volt nevezhető. A kémény is leszakadt úgy ahogy van, ha jól látom ezek alapján.
Nem hinném hogy az udvar közepén volt a kazán, azt már elhúzták ide oda..
http://www.heol.hu/heves/kek-hirek-bulvar/udvarra-repult-a-kazan-kepgaleria-278233 Ez komoly!Zárttá tettek egy olyan kazánt,amit nem lett volna szabad!(szigetelés is korrekt)
A nyomás (előfeszítés) beállítására találtam annak idején egy vitopend kazán leírást (be is linkeltem szerintem) ott képlettel, példával szépen le van vezetve.
Szerintem ha bárkit megkeresel innen magánban azok közül akik vettek - akár én is, Blue, vagy Holicse, magánban meg fogja adni az elérhetőséget. Én már vagy 10 embernek megadtam, de nyilvánosan nem teszem ki senkinek az adatait.
Nekem is szandekomban allna megvenni ezt a sokak altal megvett Effekta tapot. Csak jo lenne, ha vki kuldene az emberke elerhetoseget. :) Vagy ez titkos ? Esetleg karacsonyi ajandek nem lehetne ? :D
Az hogy alapból veszel ehhez az aksihoz egy invertert, jó ötlet. Azonban a teljesítménnyel már bajok vannak. A 150VA-s inverternél én 100-120 W folyamatosan kivehető teljesítménynél számolnék. Erre raknál te 100W terhelést. Ez kb az a helyzet, hogy te olyan autót szeretnél, amivel 130km/h-s tempót akarsz tartani folyamatosan, és veszel egy olyan autót, aminek ez a 130 km/h a végsebessége.
Ráadásul motorokat is rákötnél - szivattyú, faelgázosító stb - amik indításnál a névleges áramfelvételük többszörösét igénylik rövid ideig. Magyarul túl fogják terhelni az invertert, ami meg lekapcsol/letilt. A 150VA-es inverter egyébként nem azt jelenti, hogy képes 150W folyamatos teljesítmény leadására.
Azaz ha ilyen megoldásban gondolkodsz, akkor alaphangon legalább 300W-os invertert kellene venni, vagy nagyobbat a lökésszerű nagy áramfelvételek miatt. Én nem bíznám ilyen kicsire a dolgot, bizonytalan. Bár erre azt is lehet mondani, hogy egyszer kell bekapcsolni a szivattyút, és forog. Viszont ha bármiért kicsit megszorul, leáll a rendszered, ülhetsz mellette folyamatosan. Viszont a nagyobb szinuszos inverterek meg már drágábbak is, illetve kellene egy aksitöltőt is tenned az inverter mellé....
A következő módon formáztam. Vannak nagy labor tápjaim, sokminden állítható rajtuk. Először áramgenerátoros üzemben feltöltöttem 13,8 V-ig, majd feszgenerátoros üzemre váltva 14,6 V-ig. Utána csepptöltésen hagytam 13,5V-on egy pár órát. Ezután kisütöttem C/20 kisütőárammal - amit én gyakorlatilag autó izzókkal oldottam meg. Azaz a 44Ah-a aksit durván 2A-rel kisütöttem amíg az aksi kapocsfeszültsége 10,5 V-ra nem esett. Utána újra töltés. Ezt a ciklust 2x megcsináltam, majd csepptöltésre raktam, illetve tartja maga az inverter ilyen állapotban.
"Szulfátlanító". Nekem is van, hasznos dolognak tartom,ennyit mindenképpen megér. Én nem értek hozzá annyira mélyen, bár szedtem már szét ilyet, udom mit csinál. Sok helyen kibeszélték már ezt hozzáértőek. Gyakorlatilag tapasztalat alapján az aksi élettartamét kitolja valamennyire - nem is kicst - van fent ezzel kapcsolatosan sok teszt a neten. Illetve a kezdeti viszonylag enyhe szulfátosodást képes eltüntetni. Viszont azért csodát nem szabad várni tőle - tönkrement akkukat nem fog helyrehozni, az ritka.
Én a helyedben a topicon már sokunk által megvett Effekta tápot venném meg 4000 Ft-ért, és mellé még egy 44h.-s aksit szerezni. Ennél olcsóbban nehezebben látom megoldhatónak. Csak ha bent hagyod esetleg a 100Ah-s aksit is, és akkor aksit se kell venned, viszont akkor a kisütés/töltés folyamata macerássabb lesz a korábban leírtak miatt. De használni azért persze tudod.
Vagy ha igényled vehetsz persze a 10Ah-s aksi mellé egy másik 100Ah-s aksit is ;-)
Köszönöm, hogy többízben is válaszoltál, és nagyon kimerítően.
Megnéztem az általad ajánlott panelektron honlapját, és akkor merült fel az alábbi lehetőség is bennem:
A meglévő 100 Ah akkumulátorhoz - amely nem autó indító- vennék egy 150 VA szinuszos invertert, akkor talán ugyanott lennék, mint a szünetmentessel, mivel még azt sem vettem meg, és nem kellene 2 db autó indító aksit megvenni. Kérdezném a véleményedet!
Amennyiben ez az út nem járható, akkor azt kérdezném, hogy milyen külső eszközökkel formáztad meg az új akksit?
A harmadik: mi a véleményed a panelektron által ajánlott akksi reperáló kütyüről /szulfátosodás akadályozó/, amelynek ára is elenyésző ?