Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tzl Creative Commons License 2019.06.04 0 0 222217

Ne viccelj, hogy elnézést kérsz, hogy csak ennyit tudtál segíteni. :)

Köszi ezt is.

Előzmény: e30nick (222216)
e30nick Creative Commons License 2019.06.04 0 0 222216

Alapvetoen zarva tarja azt a szelepet es neha megnyitja talan terheles fuggvenyeben, de nem tudom pontosan, ahogy azt sem, hogy delej hatasara nyit vagy zar a szelep. Sorry.

Előzmény: Tzl (222213)
e30nick Creative Commons License 2019.06.04 0 0 222215

Rangoon volt az antenna mester.

Előzmény: NoFeArnolD (222214)
NoFeArnolD Creative Commons License 2019.06.04 0 0 222214

Antenna téma.

Gyárilag shadow az autóm, így a manuel antenna is. Jó is ez így nekem nincs kedvem tízezreket áldozni egy működő de kitudja meddig elektromosra meg szopni a hülyeségeivel.

Na de a lényeg, annak tudom hogy megvan a Hirschmann mostani megfelelője újban, viszont:

Esetleg valakinek rendelésből vagy ugy egyébként nincs meg hogy egy gyári manuál, shadow e30 antennának mi a Hischmann kódja, megfelelője?

Talán mintha évekkel korábban olvastam volna itt erről diskurzust, csak akkor nem voltam érintett és nem is rögzültek az infok.

Tzl Creative Commons License 2019.06.03 0 0 222213

Köszi.

Nekem katalizátoros és lambdás is, és ott a szellőztető szelep csatija a motortérben, így gondolom mennie kell.

 

Próbáltam kihúzni a dugót, de akkor melegben álló helyzetben jött az enyhe benzinszag. 

Az a baj, hogy előzőleg mindent kiszereltek, ami része volt a szellőztetésnek. Se tartály, se szelep, se csövek. Szóval mindent be kell szereznem, ha úgy döntök, hogy visszaépítem.

 

Azt meg tudod mondani, hogy a szellőztető szelep működtetésének mi a logikája? Alapból nyitott, vagy alapból zárt.

Mert próbából rádugtam egy Opel szelepét, de azt azonnal kinyitotta a motorvezérlő, amint elindítottam a motort. Így akkora fals levegőt kapott, hogy alig volt alapjárat.

Utánaolvasva, van néhány kocsi aminek alapból nyitott szelepe van, hogy állóhelyzetben is szellőzzön, és elzárja a motorvezérlő amikor nem kell. Ilyen lehet az E30-nak is, vagy rossz az a kimenete az ECU-nak.

 

Mert akkor a következő az lesz, hogy rákötök egy lámpát a szelep csatijára, amit kivezetek a motorháztető mellett, és menetközben figyelem, hogy mikor ég és mikor nem.

Előzmény: e30nick (222212)
e30nick Creative Commons License 2019.06.02 0 0 222212

Nem kellene, hogy le legyen dugozva. Valahova a nyulvany tovebe van csak bedugva egy lyukon, de nincs benne dugo. Ha be akarod tenni a szelloztetot, akkor nincs mas dolgod, mint ezt a csovet radugni a tartalyra, a tartalyt a magnesszeleppel meg bekotni a pillangoszelephez. A magnesszelepet viszont csak a katos vezerlo fogja vezerelni.

Előzmény: Tzl (222211)
Tzl Creative Commons License 2019.06.02 0 0 222211

Urak, szerencsére olyan jól áll már a kocsim, hogy ráérek olyan apróságokkal is foglalkozni, mint a tankszellőztető.

Már ha érdemes. És ez lenne a kérdésem.

Most a tankszellőztető csövének a vége is le van dugózva a motortérben, meg a pillangószelep allján lévő csonk is. Egy dolog  miatt izgat a dolog, hogy így hogyan jut levegő a tankba az elhasznált benzin helyére. Láttam már az iparban összeroppanni tartályokat, mert leeresztéskor nem nyitották ki a levegőztető csapot a tetején, és nem volt szép látvány. Nem akarok így járni a benzintankommal. :)

Viszont az előző tulaj is így használta hosszú évekig, így valahogy mégis csak kap levegőt a tank.

Ti mit javasoltok? Visszaépítsem a szellőztetőt, vagy hagyjam így. Vagy esetleg van valami harmadik út, ami bár nem Euro normás megoldás, de a célját ellátja?

 

Köszi szépen.

noorbee Creative Commons License 2019.05.29 0 0 222210

Köszi szépen Uraim!

 

Valamelyik hétvégén neki esek, ha kiderül valami jelenkezek az eredménnyel.

Előzmény: Tzl (222208)
NoFeArnolD Creative Commons License 2019.05.28 0 0 222209

Hello. Ha még nem nézted akkor érdemes a B oszlop átvezető csatikba is belenézni, elég szépen be birnak rohadni a pinek/foglalatok. Amennyire tudod ovatosan huzd szét, wd40 stb mert végsö fázisban könnyen el is törnek. Mármint a pinek de persze akár a csati is. :) Nekem elöl tükrök nem mentek ilyen gondok miatt.

Előzmény: noorbee (222205)
Tzl Creative Commons License 2019.05.28 0 0 222208

Igen, egy akksi tökéletes. Csak azzal óvatosan, mert elég nagy áramok tudnak kialakulni, ha véletlenül zárlatot okozol, és a motorok csatiját izgatva nem nehéz összeérinteni véletlenül. :)

 

De hangsúlyozom, hogy a következő infókat csakis a rajz alapján mondom, és én is tévedhetek, és a rajzban is volt már hiba:

 

Ha reteszelős a központizárad, akkor 3 vezeték megy a hátsó motorokhoz, (kék, fehér, fekete), ha régebbi és nem reteszelős, akkor csak kettő (kék és fehér) Ha lehúzod a zár csatiját, akkor én elsőkörben a vezetékelés felöli oldalt nézném meg, mert az egyszerűbb.

 

A vezetékelés teszteléséhez egy égőt dugj bele a lehúzott csatiba a kék és fehér közé, aminek záráskor és nyitáskor is fel kell villannia egy rövid időre. A reteszelés teszteléséhez a kék és a fekete közé tedd az égőt: nyitáskor mindig villannia kell, záráskor, csak ha reteszeled.

Ha villan az égő, akkor a motor rossz, ha nem akkor a vezetékelés szakadt. Fontos, hogy legalább 10W-s égő legyen, de 21W-osnál nagyobbat ne használj!

 

A motorokat úgy tudod letesztelni, hogy a szintén a kék-fehér csati helyére feszültséget kapcsolva, egyik polaritással nyit, a másikkal zár. (záráshoz a kék a plusz és a fehér a mínusz, nyitáshoz fordítva)

Ha reteszelős is, akkor a reteszeléshez a zárás után a kék marad a pozitívon, a negatívot pedig a feketére kell adni.

A reteszelés kinyitásához pedig kék mínusz, és mind a kettő másikra pedig a pozitívot.

 

Remélem tudtam segíteni, majd jelentkezz, hogy mire jutottál!

 

 

 

Előzmény: noorbee (222207)
noorbee Creative Commons License 2019.05.27 0 0 222207

Ha lenne időd és írnál pár sort megköszönném. Nem kenyerem az ampervadászat. A motorok teszteléséhez elegendő 12 volt +/-...mondjuk egy akkumlátor?

Előzmény: Tzl (222206)
Tzl Creative Commons License 2019.05.27 0 0 222206

Ha kell segítség, hogy melyik vezetéken mit kellene mérni, írjál nyugodtan.

Előzmény: noorbee (222205)
noorbee Creative Commons License 2019.05.27 0 0 222205

Szia!

 

Gyári a zár, megpróbálom letesztelni a hátsó zárakat hátha azokkal van a gond. Köszi!

Előzmény: Tzl (222204)
Tzl Creative Commons License 2019.05.24 0 0 222204

Helló!

Gyári zár, vagy utólagos?

Én még friss E30 tulaj vagyok, így csak a korábbi tapasztalataimból és a gyári elektromos rajzból okoskodok.

Mind a gyári-, mind az univerzális záraknál párhuzamosan vannak kötve a zármotorok, így ha már egy is nyit/zár akkor a vezérlő működik.

Így a legvalószínűbb, hogy vagy a hátsó ajtók motorjai haltak meg, vagy az ajtóátvezető vezetékek törtek el.

 

De most ahogy nézem a rajzot, ebben már a nyolcvanas években belülről reteszelhető központizár volt?

Nem semmi!

Előzmény: noorbee (222203)
noorbee Creative Commons License 2019.05.24 0 0 222203

Üdv Urak!

 

Touringom két hátsó ajtóját nem nyitja a központi zár.  pár éve mikor megvettem a jobbos már akkor sem működött, a bal nem rég halálozott el. Jellemzően a motorok mennek tönkre, vagy  inkább a vezérlő felé érdemes nézelődni?

NoFeArnolD Creative Commons License 2019.05.23 0 2 222202

e30nick Creative Commons License 2019.05.22 0 0 222201

Bocs, nem neztem rendesen. En azt hittem te kerdezed eredetileg, meg is lepodtem! :D

Előzmény: Tzl (222200)
Tzl Creative Commons License 2019.05.21 0 0 222200

Igen, van vagy 4 féle SI board, ahogy láttam a keresés közben, de annyira eltérőek, hogy 100%, hogy ez az.

Bennem is az merült fel a hozzászólás olvasása közben, hogy a kérdezőnek nem biztos, hogy SI boardot kellene javítania, ha a kezében lévő, kiszerelt NYÁKról ennyit tud megállapítania, hogy szüksége lenne a "bekeretezett alkatrésznek a számára"

De ahogy látom ez volt ez első és egyben az utolsó hozzászólása is, így nyugodtan mondhatjuk, hogy mindegy. :)

Előzmény: e30nick (222199)
e30nick Creative Commons License 2019.05.19 0 0 222199

Ha ki tudnad rajzolni a kapcsolasi rajzot a nyak alapjan a korulotte levo nehany alkatresszel, akkor talan kozelebb kerulnel a megfejteshez. Az megvan, hogy ketfele muszeregyseg, volt, ugye? VDO es Motometer. Nem tudom, hogy az SI boardok elternek-e a ketto kozott, csak a fenykepek utanaki kutakodas miatt mondom.

Előzmény: Tzl (222198)
Tzl Creative Commons License 2019.05.17 0 0 222198

Nézegetve a neten fellelhető képeket, az biztos, hogy egy zener dióda. De a legtöbbön úgy van beültetve, hogy pont nem látszik az értéke.

Ennek az egy hirdetésnek a haramdik képén látszik, hogy 4,7 voltos: (ami hihető, mert gondolom a mellette lévő tranyóval ez a tápja az egésznek?)

https://www.ebay.com/itm/BMW-E30-SI-Board-Service-Indicator-Printed-Circuit-Board-325i-318i-325e-1394248-/163683302624

 

Előzmény: Gere L?szl? (222197)
Gere L?szl? Creative Commons License 2019.05.16 0 0 222197

 

Üdv ,javítanék egy E30 műszeregységet és a képen bekeretezett alkatrésznek a számára lenne szükségem. Ha bárki tudna egy fotóval vagy egy alkatrész számmal segíteni azt megköszönném

A kilóméter óra csoportban található ez az egység, köszönöm

 

e30nick Creative Commons License 2019.05.13 0 0 222196

Ha nem eszi meg es jot akarsz a tokeknek, akkor 5w40! En 16 eve azt locsolom bele. Mondjuk evi 2000km-nel szerintem igazabol mindegy.

Előzmény: robertodinero (222194)
Maty. Creative Commons License 2019.05.10 0 0 222195

Sziasztok! 2019.-ben a már hagyományosnak mondható esztergomi BMW E30 találkozó ügyében a következő lehetséges időpontokból lehet választani:

 

szeptember 14. (szombat),

 

VAGY

 

szeptember 21. (szintén szombat).

 

Itt alvás korlátozott számban lehetséges. Délután étkezési lehetőség természetesen idén is lesz. Gyerekbarát szervezés! Meglepetések, érdekességek idén is!

Sör mindig is volt!

 

Erre az emailre várom a jelentkezőket, vagy a vonatkozó facebook-os eseménynél is lehet jelezni a részvételi szándékot.

 

e30talalkozo2013@gmail.com

 

Üdv: Maty.

 

 

 

robertodinero Creative Commons License 2019.05.10 0 0 222194

M40 316i-hez ki milyen motorolajat használ/ajánl?

 

Most Castrol Magnatec 10w40 van benne...maradjak ennél? Csak 1-2 ezret fut évente.

 

A motor most éri el a 90ezret és a hidrotőkék eddig nem csattognak, jó lenne ha így is maradna :)

 

 

Tzl Creative Commons License 2019.05.06 0 1 222193

Sziasztok!

A motoromról hiányzott a szelepfedél és a szivócsonk közötti lemez merevítő/tartó. (nem tudom számít-e, hogy van vagy nincs, de nekem szemre hiányzott.) Elég drágán találtam csak, ezért vágattam lézerrel egyet. De mivel szívességből csinálták, vágtak mindjárt négyet. Így most van plusz három, ami beszerzési áron elvihető. :) A háromből egy meg is van hajlítva, a másik kettő kiterített, azt az új gazdájának meg kell hajlítani.

Akit érdekel egy ilyen lemez, az keressen meg. Székesfehérváron tudom odaadni.

 

 

petrolhead Creative Commons License 2019.05.05 0 0 222192

helyt adok! biztosan van vmennyi fuggoleges ero, de elenyeszo.
hogy mennyit adunk neki, amikor ott emeljuk? kb annyit, amit a rugok tartanak a kocsi sulyabol, amikor az a foldon van. szerintem ez az amit erdemes szem elott tartani.

Előzmény: Tzl (222190)
Dj Dundy Creative Commons License 2019.05.03 0 0 222191

Sziasztok. 

Lene egy kérdésem van egy BMW e83-om x3 és 1-és sebességbe 1800-1900-as fordulaton rug vagy ütt egyet hátsó kerek és ezt csinálja 2-ik sebességben is. Valaki találkozót ilyen problémával ? 

koszonom a válaszokat előre is. 

Tzl Creative Commons License 2019.05.03 0 1 222190

Tényleg nem akarom tovább szítani ezt a vitát, mert friss e30-asként nem akarok összeveszni az öreg rókákkal, de ki kell irnom magamból! :)

A csukló lényege annyi, hogy nyomatékot nem tud átvinni, de erőt igen.

Fékezésénél a lengőkarokban egy előre irányuló nyomaték keletkezik, ami lefelé húzza a bekötési pontot.

Gyorsításnál viszont a hajtó nyomaték a difi kihajtásánál keletkezik, aminek a difi háza tart ellen, tehát az egész hidat hátrafelé tekeri, amitől a hidtok szilenteket felfelé tolja.

De hogy ezek az erők hogyan viszonyulnak a kocsi súlyához, pláne dinamikusan terhelve, azt most nem szeretném kiszámolni. :)))

Előzmény: petrolhead (222188)
petrolhead Creative Commons License 2019.05.03 0 0 222189

ez is jo a hidnal valo mokolashoz, de en a hatso nyulvanyoknal szoktam a cs.tarto alatt, ugy megjobban el lehet ferni.
persze azota mar en is teszek a fem bak es a kasztni koze puhabb anyagot, amiota anno alapozoig leturtam rola a gyari alvazvedot :/

Előzmény: e30nick (222187)
petrolhead Creative Commons License 2019.05.03 0 0 222188

;)
pedig nem kap, gondolj csak bele: a lengokarok bekotesenel csuklo pontod van.

Előzmény: Tzl (222185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!