Alapvetoen zarva tarja azt a szelepet es neha megnyitja talan terheles fuggvenyeben, de nem tudom pontosan, ahogy azt sem, hogy delej hatasara nyit vagy zar a szelep. Sorry.
Gyárilag shadow az autóm, így a manuel antenna is. Jó is ez így nekem nincs kedvem tízezreket áldozni egy működő de kitudja meddig elektromosra meg szopni a hülyeségeivel.
Na de a lényeg, annak tudom hogy megvan a Hirschmann mostani megfelelője újban, viszont:
Esetleg valakinek rendelésből vagy ugy egyébként nincs meg hogy egy gyári manuál, shadow e30 antennának mi a Hischmann kódja, megfelelője?
Talán mintha évekkel korábban olvastam volna itt erről diskurzust, csak akkor nem voltam érintett és nem is rögzültek az infok.
Nekem katalizátoros és lambdás is, és ott a szellőztető szelep csatija a motortérben, így gondolom mennie kell.
Próbáltam kihúzni a dugót, de akkor melegben álló helyzetben jött az enyhe benzinszag.
Az a baj, hogy előzőleg mindent kiszereltek, ami része volt a szellőztetésnek. Se tartály, se szelep, se csövek. Szóval mindent be kell szereznem, ha úgy döntök, hogy visszaépítem.
Azt meg tudod mondani, hogy a szellőztető szelep működtetésének mi a logikája? Alapból nyitott, vagy alapból zárt.
Mert próbából rádugtam egy Opel szelepét, de azt azonnal kinyitotta a motorvezérlő, amint elindítottam a motort. Így akkora fals levegőt kapott, hogy alig volt alapjárat.
Utánaolvasva, van néhány kocsi aminek alapból nyitott szelepe van, hogy állóhelyzetben is szellőzzön, és elzárja a motorvezérlő amikor nem kell. Ilyen lehet az E30-nak is, vagy rossz az a kimenete az ECU-nak.
Mert akkor a következő az lesz, hogy rákötök egy lámpát a szelep csatijára, amit kivezetek a motorháztető mellett, és menetközben figyelem, hogy mikor ég és mikor nem.
Nem kellene, hogy le legyen dugozva. Valahova a nyulvany tovebe van csak bedugva egy lyukon, de nincs benne dugo. Ha be akarod tenni a szelloztetot, akkor nincs mas dolgod, mint ezt a csovet radugni a tartalyra, a tartalyt a magnesszeleppel meg bekotni a pillangoszelephez. A magnesszelepet viszont csak a katos vezerlo fogja vezerelni.
Urak, szerencsére olyan jól áll már a kocsim, hogy ráérek olyan apróságokkal is foglalkozni, mint a tankszellőztető.
Már ha érdemes. És ez lenne a kérdésem.
Most a tankszellőztető csövének a vége is le van dugózva a motortérben, meg a pillangószelep allján lévő csonk is. Egy dolog miatt izgat a dolog, hogy így hogyan jut levegő a tankba az elhasznált benzin helyére. Láttam már az iparban összeroppanni tartályokat, mert leeresztéskor nem nyitották ki a levegőztető csapot a tetején, és nem volt szép látvány. Nem akarok így járni a benzintankommal. :)
Viszont az előző tulaj is így használta hosszú évekig, így valahogy mégis csak kap levegőt a tank.
Ti mit javasoltok? Visszaépítsem a szellőztetőt, vagy hagyjam így. Vagy esetleg van valami harmadik út, ami bár nem Euro normás megoldás, de a célját ellátja?
Hello. Ha még nem nézted akkor érdemes a B oszlop átvezető csatikba is belenézni, elég szépen be birnak rohadni a pinek/foglalatok. Amennyire tudod ovatosan huzd szét, wd40 stb mert végsö fázisban könnyen el is törnek. Mármint a pinek de persze akár a csati is. :) Nekem elöl tükrök nem mentek ilyen gondok miatt.
Igen, egy akksi tökéletes. Csak azzal óvatosan, mert elég nagy áramok tudnak kialakulni, ha véletlenül zárlatot okozol, és a motorok csatiját izgatva nem nehéz összeérinteni véletlenül. :)
De hangsúlyozom, hogy a következő infókat csakis a rajz alapján mondom, és én is tévedhetek, és a rajzban is volt már hiba:
Ha reteszelős a központizárad, akkor 3 vezeték megy a hátsó motorokhoz, (kék, fehér, fekete), ha régebbi és nem reteszelős, akkor csak kettő (kék és fehér) Ha lehúzod a zár csatiját, akkor én elsőkörben a vezetékelés felöli oldalt nézném meg, mert az egyszerűbb.
A vezetékelés teszteléséhez egy égőt dugj bele a lehúzott csatiba a kék és fehér közé, aminek záráskor és nyitáskor is fel kell villannia egy rövid időre. A reteszelés teszteléséhez a kék és a fekete közé tedd az égőt: nyitáskor mindig villannia kell, záráskor, csak ha reteszeled.
Ha villan az égő, akkor a motor rossz, ha nem akkor a vezetékelés szakadt. Fontos, hogy legalább 10W-s égő legyen, de 21W-osnál nagyobbat ne használj!
A motorokat úgy tudod letesztelni, hogy a szintén a kék-fehér csati helyére feszültséget kapcsolva, egyik polaritással nyit, a másikkal zár. (záráshoz a kék a plusz és a fehér a mínusz, nyitáshoz fordítva)
Ha reteszelős is, akkor a reteszeléshez a zárás után a kék marad a pozitívon, a negatívot pedig a feketére kell adni.
A reteszelés kinyitásához pedig kék mínusz, és mind a kettő másikra pedig a pozitívot.
Remélem tudtam segíteni, majd jelentkezz, hogy mire jutottál!
Touringom két hátsó ajtóját nem nyitja a központi zár. pár éve mikor megvettem a jobbos már akkor sem működött, a bal nem rég halálozott el. Jellemzően a motorok mennek tönkre, vagy inkább a vezérlő felé érdemes nézelődni?
Igen, van vagy 4 féle SI board, ahogy láttam a keresés közben, de annyira eltérőek, hogy 100%, hogy ez az.
Bennem is az merült fel a hozzászólás olvasása közben, hogy a kérdezőnek nem biztos, hogy SI boardot kellene javítania, ha a kezében lévő, kiszerelt NYÁKról ennyit tud megállapítania, hogy szüksége lenne a "bekeretezett alkatrésznek a számára"
De ahogy látom ez volt ez első és egyben az utolsó hozzászólása is, így nyugodtan mondhatjuk, hogy mindegy. :)
Ha ki tudnad rajzolni a kapcsolasi rajzot a nyak alapjan a korulotte levo nehany alkatresszel, akkor talan kozelebb kerulnel a megfejteshez. Az megvan, hogy ketfele muszeregyseg, volt, ugye? VDO es Motometer. Nem tudom, hogy az SI boardok elternek-e a ketto kozott, csak a fenykepek utanaki kutakodas miatt mondom.
Üdv ,javítanék egy E30 műszeregységet és a képen bekeretezett alkatrésznek a számára lenne szükségem. Ha bárki tudna egy fotóval vagy egy alkatrész számmal segíteni azt megköszönném
A kilóméter óra csoportban található ez az egység, köszönöm
Sziasztok! 2019.-ben a már hagyományosnak mondható esztergomi BMW E30 találkozó ügyében a következő lehetséges időpontokból lehet választani:
szeptember 14. (szombat),
VAGY
szeptember 21. (szintén szombat).
Itt alvás korlátozott számban lehetséges. Délután étkezési lehetőség természetesen idén is lesz. Gyerekbarát szervezés! Meglepetések, érdekességek idén is!
Sör mindig is volt!
Erre az emailre várom a jelentkezőket, vagy a vonatkozó facebook-os eseménynél is lehet jelezni a részvételi szándékot.
A motoromról hiányzott a szelepfedél és a szivócsonk közötti lemez merevítő/tartó. (nem tudom számít-e, hogy van vagy nincs, de nekem szemre hiányzott.) Elég drágán találtam csak, ezért vágattam lézerrel egyet. De mivel szívességből csinálták, vágtak mindjárt négyet. Így most van plusz három, ami beszerzési áron elvihető. :) A háromből egy meg is van hajlítva, a másik kettő kiterített, azt az új gazdájának meg kell hajlítani.
Akit érdekel egy ilyen lemez, az keressen meg. Székesfehérváron tudom odaadni.
helyt adok! biztosan van vmennyi fuggoleges ero, de elenyeszo. hogy mennyit adunk neki, amikor ott emeljuk? kb annyit, amit a rugok tartanak a kocsi sulyabol, amikor az a foldon van. szerintem ez az amit erdemes szem elott tartani.
Lene egy kérdésem van egy BMW e83-om x3 és 1-és sebességbe 1800-1900-as fordulaton rug vagy ütt egyet hátsó kerek és ezt csinálja 2-ik sebességben is. Valaki találkozót ilyen problémával ?
Tényleg nem akarom tovább szítani ezt a vitát, mert friss e30-asként nem akarok összeveszni az öreg rókákkal, de ki kell irnom magamból! :)
A csukló lényege annyi, hogy nyomatékot nem tud átvinni, de erőt igen.
Fékezésénél a lengőkarokban egy előre irányuló nyomaték keletkezik, ami lefelé húzza a bekötési pontot.
Gyorsításnál viszont a hajtó nyomaték a difi kihajtásánál keletkezik, aminek a difi háza tart ellen, tehát az egész hidat hátrafelé tekeri, amitől a hidtok szilenteket felfelé tolja.
De hogy ezek az erők hogyan viszonyulnak a kocsi súlyához, pláne dinamikusan terhelve, azt most nem szeretném kiszámolni. :)))
ez is jo a hidnal valo mokolashoz, de en a hatso nyulvanyoknal szoktam a cs.tarto alatt, ugy megjobban el lehet ferni. persze azota mar en is teszek a fem bak es a kasztni koze puhabb anyagot, amiota anno alapozoig leturtam rola a gyari alvazvedot :/