Keresés

Részletes keresés

incitatus Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3938

Ez csak akkor ellentmondás, ha a MÁV Konzum és a Konzum Szövetkezet ugyanaz.

Előzmény: John Howard (3932)
incitatus Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3937

Nem túl nagy baj a duplikátum, és valóban az örömködés elsődleges, de ne feledjük, ha minden igaz, a "munkánknak" meg lesz az eredménye, az összegyűjtött megfejtések párosítva lesznek a képállománnyal. Ehhez viszont célszerű a minél tisztább, átláthatóbb topik.  Én úgy csináltam tegnap, hogy minden feltöltés előtt frissítettem, hogy megnézzem, mi jött az utolsó óta. Így csökkent az esély a duplikátumra. (Nem mertem abbahagyni, mert az időkereső nem működött, és nem akartam még egyszer egyesével végigmenni.) No mindegy is, a lényeg, hogy legyen minden hozzászólásban azonosító szám, kép (esetleg csak link, de a kép talán mindnyájunknak kényelmesebb) és jól azonosító megfejtés szöveg, az esetleges érdekességek megemlítésével. További jó szórakozást mindenkinek.

Előzmény: szega (3910)
renke86 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3936

11443

Veszprém, a háttérben a Benedek-hegy. Az oldalon szerintem tükrözve van a kép

renke86 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3935

10580 Graz, óratorony

 

Yogi Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3933

Link helyett igazán betehetnéd a képet, most már ugyanolyan egyszerű, és megkönnyíti az olvasók dolgát.

Előzmény: szega (3894)
John Howard Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3932

szega: "Az UTASELLÁTÓ gyökerei a II. világháborúig nyúlnak vissza. A romokban heverő állomásépületek, étkezőkocsik, vasúti vendéglők újjászervezése céljából létrejött a Konzum Szövetkezet, majd abból 1948-ban az Utasellátó Nemzeti Vállalat."

 

Mwin: "MÁV alkalmazottainak fogyasztási szövetkezete (közismert nevén a MÁV-konzum) volt, amely 1913-ban már több mint 18 ezres tagsággal rendelkezett."

 

Ellentmondást érzek. Az első szerint csak 1945-ben alakult a szövetkezet, a másik szernt 1913-ban már bőven létezett.

 

Viszont egy biztos: a betűk 1948 után kerültek le az épületről. Köszönöm mendkettőtöknek! :-)

Előzmény: szega (3928)
Mwin Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3931

Nem, logikusnak tűnik, de eredetük a múlt homályába vész.

Ami azonban ma is él: a hajóneveket mindig nagy betűvel írják.

Előzmény: John Howard (3929)
John Howard Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3929

gs: gőzös

ms: motoros

 

Vagy ez így erőltetett? ;-)

Előzmény: Mwin (3924)
szega Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3928

Na, ezt találtam:

 

"Az UTASELLÁTÓ gyökerei a II. világháborúig nyúlnak vissza. A romokban heverő állomásépületek, étkezőkocsik, vasúti vendéglők újjászervezése céljából létrejött a Konzum Szövetkezet, majd abból 1948-ban az Utasellátó Nemzeti Vállalat.

Ez a vállalat államosította az akkor magánkézben lévő pályaudvari vendéglőket, majd 1950-ben a komplett IBUSZ pavilonhálózat is hozzájuk került. 

A 60-as évek közepétől a pályaudvarokon megjelentették a modern automatákat, amikből hideg/meleg italokat, szendvicseket is lehetett kapni. A 80-as évektől a vállalat különböző nagy rendezvények lebonyolításában is részt vállalt, ezek közül is legnagyobb feladatot az első, 1986-ban rendezett F1-es verseny jelentette. Három nap alatt több mint 350.000 embert szolgáltak ki.

1990-ben a cég beolvadt a MÁV-ba, 1996-ban pedig Rt.-vé alakulva a háló és fekvő kocsikon nyújtott szolgáltatások váltak fő profiljává."

Előzmény: John Howard (3923)
Mwin Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3927

Google a barátunk:

 

Magyarországon a városi fogyasztási szövetkezeti mozgalom méreteiben meg sem közelítette a falusit, és jobbára csak a közalkalmazotti rétegek körében, állami támogatás mellett tudott gyökeret verni. Taglétszámát tekintve legnagyobb a MÁV alkalmazottainak fogyasztási szövetkezete (közismert nevén a MÁV-konzum) volt, amely 1913-ban már több mint 18 ezres tagsággal rendelkezett. Ez azonban erősen kötődött az államvasutak hierarchiájához, s így sokban eltért a klasszikus szövetkezeti alapelvektől. Nem érvényesült az egy tag–egy szavazat elve, előnyt élvezett az üzletrészek kamatoztatása. Lehetővé tették a hitelbe vásárlást, aminek ellenértékét hivatalból vonták le a tagok fizetéséből. A másik jelentékenynek mondható alapítás, a Köztisztviselők Fogyasztási Szövetkezete 1893-ban jött létre. Jó ideig még árudával sem rendelkezett, hanem a Földművelésügyi Minisztérium épületében lévő raktárhelyiségből látta el tagjait.

 

(www.tankonyvtar.hu)

Előzmény: John Howard (3923)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3926

:)

Előzmény: Törölt nick (3919)
szega Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3925

Nem lehet, hogy az Utasellátó elődje volt?

Előzmény: John Howard (3923)
Mwin Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3924

off

a gs egy érdekes magyar öszvér, gőzship lehetne az ss, (steamship), vagy ds(dämpferschiff) azaz gőzhajó szavakból. De miután  a magyar hajózásban eredendően a német volt a vezénylő nyelv, valószínűleg a ds "magyarosodott" gs-re:-)

 

Az "ms" már egyszerűbb, a német "motorschiff" rövidítése, magyar jelentése majdnem tükörfordításban: "géphajó".Így is emlegetik a hivatalos szövegekben.

 

Hajózási zsargongyűjtemény, úgy tudom, nem létezik, de tengerész változata igen.

Sok érdekes információt tudhatsz meg Horváth József parancsnok úr oldalán: http://www.uskok.eoldal.hu/

On

 

Előzmény: BONNIE (3920)
John Howard Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3923

Köszi! :-)

 

...és ez miféle szövetkezet volt tulajdonképpen (és mikor)?

Előzmény: szega (3921)
BONNIE Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3922

Egyik kedvenc részletem :)

http://dezso.klebercz.hu/kult_majk.htm

Előzmény: fd6667 (3913)
szega Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3921

"MÁV Konzum Szövetkezet"

Előzmény: John Howard (3912)
BONNIE Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3920

OFF

Mwin Úr! Hol találok valami rövid összefoglalást a gs, ms, stb rövidítések megfejtéséről? Előre is köszi!

ON

Előzmény: Mwin (3898)
Mwin Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3918

Jó, én is örülök, hogy történetesen a SZENT ISTVÁN, mely gyermekkorom legendás hajója volt, nem egy történet főszereplője, itt is megjelenik, de számomra érdekesebb a hol, ugyanis nagy eséllyel olyan helyen, ahol ma már legfeljebb a parti rézsű bokrai között találhatsz utalást csak arra, hogy itt valaha volt egyáltalán hajóállomás.

Más szóval, ha a fenti hajót szeretném nézegetni, ahhoz nekem nem kell a Fortepan, elég kinyitnom a saját albumomat, ahol nem kicsit nagyobban meg is nézhetem.

Pl ezt, mert ez is az én képem:

http://www.hajoregiszter.hu/keretezes.php?kep=img/18/18-52-262.jpg&full=1&lang=hu&picid=262

Előzmény: szega (3910)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3917

Ami így néz ki ma:

 

Előzmény: Törölt nick (3903)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3916

Más szemszögből.

Előzmény: Törölt nick (3900)
Mwin Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3915

Látom, értesz. Akkor most nem csak én vagyok fordítva bekötve???:-D, 

 

Megjegyzem, pl én pont ezért élvezem Moulin, vagy tiborpapa beírásait, hogy a tieidről és még jó néhányukról nem is beszélve:-)

Előzmény: tehtube (3911)
fd6667 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3913

 Majk puszta (u.p. Oroszlány)

John Howard Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3912

Valaki el tudja olvasni (vagy tudja), hogy mi volt az oldalhomlokzatra kiírva, mielőtt eltávolították a betűket? Az első és második emelett között. Valami ...szövetkezet talán?

Előzmény: szega (3870)
tehtube Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3911

Szerintem sincs annak különösebb értelme hogy leírjuk az egyébként magától értetődő látványt. Pl gyerekek játszanak, vagy Lánchíd vagy a hajó nevének leolvasása... Ha nincs mögötte további háttérinformáció, akkor a Vajdahunyad várát "megfejteni" max egy vitenáminak nem sikerül.

Viszont hogy hol, mikor, miért készült a kép, az némileg túlmutat az íráskészségen.

Ha pl. egy motor van a képen, milyen típus, mikori, hol, mikor... ?

Előzmény: Mwin (3907)
szega Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3910

Szerintem meg nem igazán érted a lényeget. Nem egy fizetős projektben veszünk részt, hanem pusztán örömködünk. Számtalan olyan megfejtés jön, ami valaki számára totál evidens, ezért be sem írta. Innentől hozzáállás kérdése az egész. Én örülök, ha valaki beírja, hogy ez pl. a Körtér, noha évtizedeket éltem ott. Valaki máshogy reagál, de az se gond.

Előzmény: Mwin (3907)
fd6667 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3909

 Siklós

fd6667 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3908

 Sopron

Mwin Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3907

Nem biztos, hogy meg kell sértődnöd, te dolgod.

egyébként pont a SZENT ISTVÁN is egy olyan kép, amiről csak el kell olvasni a hajó nevét, pont, mint jónéhány másik képen az utca nevét, és már meg is van fejtve.

Ebben az esetben inkább az lenne a kérdés, hogy rendben, hogy SZENT ISTVÁN, na de hol?

Azt láthattad, ha visszaolvastál, hogy én megadtam a helyet is. (Amiben azért annyira nem vagyok biztos, simán lehet Kalocsa-Meszes is, de ennek utána kell járnom)

Előzmény: szega (3901)
MacPet Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3906

11660

Pécs

A távolabbi kupola a Pécsi Nemzeti Színházé, tetején a Géniusz szoborral

A középső ház a Király (vagy akkor még Kossuth Lajos utca) és Színház tér sarkán álló épület.

A kép a Pannónia vagy Palatinus Szállóból készült. (1975-ben lett Pannónia a neve.)

fd6667 Creative Commons License 2010.11.23 0 0 3905

60 vasútállomás

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!