Igazából kb. az a kérdés, hogy a MAN SL-eket szórja ki Pestről a BKK, vagy a BKV-s kocsikból lehet selejtezni.
Gondolom a VT-nek érdeke a kocsik minél hosszabb ideig való járatása hasonló okokból, mint a BKV-nak a 200-as Ikarusok.
Utas szempontból pedig jelen állapotukban szerintem inkább egy jó állapotó 260 vagy 415..
Új koruk óta használtam őket, sokáig nap-mint-nap. Sajnálom, hogy az utastájékoztatás a kezdeti relatíve elfogadhatóról a 2 BUSE-sítottat kivéve Budapest legalja kategóriás, kivéve, ha egy C2-n vagy más LED-es kijelzős kocsin lehal a futár..
A 13-as egészen biztosan volános lesz. Nem az a kérdés igaziból, hogy melyik vonalakon lesznek a Lion's Cityk, hanem az hogy honnan és milyen kocsik érkeznek majd arra a nagyjából 25-27 forgalmi számra, ahol nem lesz volános hatalomátvétel.
Alapvetően a tippelgetéssel és okfejtéssel nincs bajom, HA helyén kezeljük azokat. Csak tényleg senki ne próbáljon meg eladni tényként vélt dolgokat.
Nagyon elsiklottunk a forrásod kiléte fölött. Tényként közöltél dátumokat, amikkel kapcsolatban a cég részéről sem volt eddig ennyire biztos információ. Tényleg nagyon érdekelne, hogy egyszerű mérnöki becslésről, vagy valamilyen megalapozott dologról van-e szó. Még írtál is nekünk egy levelet a témával kapcsolatban, amire véletlenül éppen én válaszoltam.
Jó estét!
A járművek cseréjével kapcsolatban annyi felvilágosítást tudunk adni most, hogy az egyes típusok szerződésének lejárta előtt de amikor már konkrét időpontok vannak a leállítással kapcsolatban megfelelő módon tájékoztatjuk az érdeklődőket.
Üdvözlettel: Surányi Máté Péter
Nagyon szépen kérnék mindenkit, hogy csak akkor írjon le konkrét dátumot, ha olyan beosztásban van, hogy tudja mit beszél. Egészen biztosan van itt ilyen ember is. Viszont teljesen felesleges valósnak vélt félinformációkat csepegtetni, vagy tipptorpedót játszani egymással. Természetesen, ha valamilyen szerződés alapján, vagy megbízható, első kézből származó (nem zuhanyhíradó, nem járművezetői pletykák stb) dologról van szó, az más és ebben a topikban, írásban fogok elnézést kérni tőled, ha ezt bizonyítod.
MAN kocsikiadás és mi várható ezzel kapcsolatban:
Nincs előttem az Andor utcai kocsikiadási keret, de a szomszéd topikból összeollóztam a májusban elérhető rendszámok alapján. Harmincöt kocsiból harmincat találtam meg. Van egy tartósan leállított HSJ-456 frsz-ú kocsi, ami így harmincegy. Nem tudom hány kocsi van fenntartva csúcsidőben tartaléknak, HSJ-470 mintha beugrós lenne. Három busz helyét nem találom tehát.
Legjellemzőbb vonalcsoportok:
114-es (114, 213, 214) 9 darab
150-es (150, 258, 258A) 6 darab
58-as (58, 158) 3 darab
141-es 2 darab
250-es 3 darab
87-es (87, 187) 2 darab
152-es 1 darab
71-es 3 darab
13-as 1 darab
Te írtad:
Kb. 100 új szóló man buszból 35 régi mant eleve kivállt; sőt továbbiakat is.
Ezzel kapcsolatban remélem, hogy csak félreértésről van szó. A VB Lion's City buszainak
Már nem azért, de a 14 éves man buszok helyére számolhatjátok úgy is, mint ha a vadonat új man buszok kerülnének. Kb. 100 új szóló man buszból 35 régi mant eleve kivállt; sőt továbbiakat is.
Az Ik. 260 és 415 előtt sem áll túl nagy jövő. 2018-ban elvileg csak alacsonypadlós busz fog járni mindenhol Budapesten. A 412-esek selejtezése után a 415-ösök fognak jórészt következni, mert néhány 260-as jóval jobb állapotban van, mint a 415-ösök zöme. Az, hogy hány éves, az egy dolog; szerintem fontos, hogy több kultúráltabb busz legyen; és a BKV-t leszámítva ne jöjjön más szolgáltató magaspadlóssal.
Nem ismerem az MAN-ek kilométerdíját, de ha drágább, mint a 20-30 éves csodák, akkor érthető lépés a selejtezésük, nem hinném, hogy annyi pluszt nyújtanának, mint amennyivel drágábbak.
A Man buszok magaspadlósak; ilyet a BKV is tud kiadni Ikarus 260 és 415-ösök formájában. Egyébként a Volánbusz most sok új busszal jön; gondolom a most azokon a vonalakon lévő magaspadlósok kerülnek át a Man buszok helyére.
Viszont kérdezném, hogy a 4 db Arrivás Mercedes meddig marad?
Üdv. A 22 - es vonal első ajtós? És még valami: voltam a Volánnál. Szimpatikusabb az egész, mint a Transmann valaha is volt, talán pár csókost kivéve. Aki még gondolkodik a cégváltáson, az ne tegye! Menjen el... Rosszabbul biztos nem jár, csak jobban ( kivéve a csókosokat persze és a gyebi bírót :) ).