Megnézném a szívótorok belsejét levegőszűrőkból is lehet kapni nagyon szarokat egr-t száműzném ha lehet mérnék 1 nyomást a turbó kipu közt nem-e a dob ban belül meg kotványosodva mitom én ... nekünk trafic van ezek nem arról híres autók hogy jók még is van benne 250 eddíg 1 gyertyát cseréltem de a turbó kuplung érik ... amúgy katalizátort ledobtam róla egr-t is a csonkot is ki kellett takarítani mert elég ganés volt ... sokat javult tőlük :)
Szerintem mindenképpen teljesítmény különbség van a 2kocsi között.
Hogy ez mitől van az jó kérdés. A legolcsóbb,ha bele törődsz.
Szerintem kár nyargalódni rajta-ezek a kocsik nem a 3000feletti
ford.számra vannak tervezve ezt jól látod a szoftverjeikben is.
2000-2500között lead mindent aztán csak forog. Szerintem felesleges
is 3000fölé nagyon forgatni. Inkább erősíts 3200ig és boldog leszel.
Hát ettől jobb ötlet kell, ilyen autót nem találni másikat, semmi pénzért nem adnám oda, a III. boxer ducato már csak egy vacak kacat ehhez képest, Rozsdamantes 8 évesen 130ezer km, van még hátra kb 600ezer, futómű egyszerű, kaszni még anyagból van
, vissza alakítani idtd-re nem lenne nagy kaland, de ennyire nem vagyok elvetemült hogy szétfaragjam
Tisztelt nagyérdemű a vélemyényetekre lennék kíváncsi egy gyakorlatban létező de elméletileg nem lehetséges dologgal kapcsolatban ez pedig az autó ellustulása.
Adott kettő boxer/ducato 814043S motorkódú 2.8-as SOFIM motor, na ez egy akkora legenda mint az 1.9tdi, jelen esetben ezen egy 1400baros első generációs bosch CR befecskendezés, nyomásos turbóval, és csak map szenzorral légtömegmérő nincs.
Az enyém az 2004es 132ezer első tulajos, volt sokat tatásan vezetve.
A másik a sógoromé ez 2003as 211ezer km, na ez tapsova volt mindég, egy jó darabig azért mert elkoszolódott a nyomás szabályozó és ha nagyon taposva volt akkor nem tiltogatott be.
Az én autóm nem szeret forogni, a hangján is érezni hogy utálja, nem simul ki, hangos, nincs benne élet, nem él a motor kelletlen, régebben mikor idős vezette, utána rendszerint ki kellett kormolni mert a gyári 127lóból volt vagy 100, ilyenkor 4.ben beálltam 3500as fordulatra és megkergettem vagy 150-20km-en kersztül ettől sokat javult, de nem lett az igazi. Mostmár jó ideje csak én használom, de nem akar kikúpálódni. és ami a legnagyobb baj, hogy zabál, nekem egy túra az 250km, ezt járom mindég, az én autómmal 10,5 az átlag 40km főút ez 90el, és 210km pálya ez 110el, és odafigyelve. Ez a másik autóval 40km fő út 90el 210km pálya 130al és rendesen taposva kb 10-10,5 átlag, és ugye itt nem akkora szelet tul a maxi kasztni mint egy személy autó itt súlyos ára van a légellenállásnak.
Rugalmassági teszten 4.ben 2000ford-3000ford az enyémmel 9sec gyári szoftal
ugyanez a sógoréval 7sec, szoftot csereberéltem semmit nem számít, meg amúgy is ezeken ugyan az van, a fiat konszern nem bonyolítja túl.
A sógorén érezni hogy él a motor, sokkal csendesebben megy kívánja a taposást, szépen leforog kb 3700ig onnan kezd csak bőgni és nem haladni, az enyém meg már 3500nál nem érzi jól magát, sőt végig nem.
Az enyém meg lett csippcsirippelve, de csak ésszel kb 20%, így javult a fogyim, de ugyanolyan kelletlen, persze sokkal jobban megy.
Hallottam olyan mendemondákat hogy a digók épp úgy raknak össze egy egy autót hogy ami a kezükbe kerül a polcról, és ezért borzalmas szórás van egy egy ugyanolyan tipus menet teljesítménye és fogyija között, ebben többen meg is erősítettek, pl ismerős aki flottában csippelt ivecokat.
De ez engem nem hagy nyugodni, persze mert többet eszik, azért egy literes szórás manapság már forintálisan sem kevés, meg a k_rva anyját nehogy ne akarjon már szépen menni :)
Kérdés merre induljak, kipufdob van egy, katalizátor nincs, egr azthiszem van, nekem ez a leggyanusabb, vagyis a szívótororok.
Olyat is próbáltam hogy a manuális boos controllerrel játszottam a turbónyomással, 1,3barig enged a map, aztán beírja a töltőnyomás koherencia hibát és betilt, így próbáltam a gyári 1bar és az 1,3bar között, változás halladszik, érezni nemigen, és a legjobban 1.1baron megy, nem szereti ha nagyon fel van töltve.
Van valakinek ötlete vagy törödjek bele hogy ez ilyen???
Ja még megnézem a porlasztók kódját is de nyakamat rá hogy ugyanolyan lesz
gyárilag dupla hőfokmérő van a vízcsőben, az egyik a műszerfalnak adja az infót de ez jócskán csak saccoló, a másik meg az ecu-nak, az enyém is szarakszik tavaly óta hidegekben meg mikor kedve van akkor meg sem mozdul a mutató, de az diagszerint rendben van
Azt még tudja, esetleg első fékből érdemes nagyobbat, a gyáriak nem voltak ebben túl bőkezűek. Lengkarszilent jó legyen, amúgy sem egy túlfejlesztett futómű
Vannak tapasztalatok audi 80 b4 1.9 tdi tuninggal kapcsolatban?? Amire konkrétan kiváncsi lennék, hogy milyen installációk mellett meddíg birják a gyári motortató bakok, fétengelyek, és kuplungok??? Esetleg a gyári fékrendszer teljesítménye elegendő, vagy kell valami jobb???
Nekem 10-es krézi féle mechanikus adagoló illetve gt 15-ös turbó lesz fent...
Sziasztok,a problem a következő,adott egy gyári 1.9tdi,olyan hibát produkál,hogy a hőfokmérő a műszerfalon nem megy fel, mutató,
alapon áll és a turbónyomás 0.5 fölé nem megy.A hőjeladó jó ohmikosan kimérve,a hűtővíz üzemi hőfokon van kb 3kilóméter alatt,by pass ok.Segítségeteket előre is köszi.
Hali olyat szeretnék kérdezni hogy a 1Z-s 1.9Tdi mocim mostanság olyat csinált hogy alapjárat körül elkezdett néha ingadozni fel-le fel-le az alapjárat és menetközben is van bizonyos fordulat amikor berángat kb2000 res félterhelés mellet és , ez a jelenségek mellett utobbi napokban használat során sürün le is áll alapjárat körül és nehézkesen indul hidegen és melegen is , ( a konfig full gyári minden-... 502 csucsok+nyitott kipu az össz változtatás.. de ez már régi modositás... )
Adagolora gondoltam hogy az szarakszik igy egyszerübb részével kezdtem mivel van egy másik elvileg jó adagolom igy a hdk fejet lecseréltem nem e csak az krepált be és a jelenség a következő :
Hullámzó alapjárat megmaradt csak picit fentebbi tartományban és menet közben is elég intenziv egy adott lájtos gyorsitás során de viszont könyedebben indul sokkal , és most már alapjáraton se áll le és igy közlekedhetővé vált a járgányom...
( eddig probáltam az alapmenyiséget állítani az elözö hdk-val is de nem javul a helyzet, de a mostanisál se tunik el a jelenség )
Kérdésem az lenne az egyik hogy az adagolo kopott volna meg enyire.. ???
Adagolo koplett cseréjét hétvégére terveztem mert akkor egy kicsit jobban ráér a kocsim..
- Most fejből nem tudom de az elözö hdk - sokkal nagyobb volt mint amire lecseréltem és a jelenség hogy vag-gal nézve alapmenyiségnek a régivel ugyebár kb 2-10 között játszottam attol függ milyen kedvem volt örültködni .. de a mostani meg nagyon fura értéket ir ki a kis hdk-val mert alapmenyiségnek pl . 0.4 0.6 értéket mutat mind1 hova állítom ,,, és az alapjáratomat viszi fel azzla arányosan ahogy növelem az alapmenyiséget , plusz jelenség a kis hdk val hogy amikor gyorsitok és elváltok a fordulatszámot megtartja egy kis ideig és késön ejti visza miközben amaz amikor elveszem a gázt rögtön visza ejti mint ahogy kell ..
Az 1dolog,hogy ki hol melyik országban gyártat valamit.
Az nem mindegy,hogy milyen minőségben.
A Firad, a Bosió is mind kínai csúcs. Olasz cégek de kínában
készülnek a csúcsaik. Nekem még a Dtp-vel nem volt rossz tapasztalatom.
Mondjuk én mindegyik nyitónyomását 230ra rakom így normálisan
porlasztanak még 100e km után is. Ugyan ez nem mondható el
kisebb nyitónyomáson pl. 190báron. De ettől függetlenül 220-230nál
működnek. Az tény,hogy lehetne jobb cuccokat gyártatni de nem kell
senkinek sem,ez az élet minden területére igaz már talán.
Neo,vagy aki tudja esetleg! Az 1.9 Pd főtengelyjeladója ugyanazt a jelet generálja mint a tdi? Vagyis azt akarom kilegózni,hogy megy-e a pd blokkon a tdi adagoló,jeladó kerék cseréje nélkül? Most nincs zsém mechára viszont kiváncsi volnék az avf/asv házasságra
Nem értek ehhez, igy nem tudok erről véleményt alkotni.
Dizel-PB gázos kocsink több is van, de nem nagy sztori.
Dizel -földgázos nincs még, de itthon le is állitotta az NKH az engedélyezést, igy leálltunk vele.
Műszakilag semmivel sem bonyolultabb mint a PB gázos verzió, csak költségesebb. (drágább a reduktor, a tartály és kompresszort kell venni a tankoláshoz, mert itthon csak 3 CNG kút van)
Van csapat aki perfekt benne, tervben van, hogy az Ibizámat átalakitom, de igy hogy ellehetetlenítették, nem sok értelme van itthon fejlesztgetni benne.
Összejöttem egy csapattal akik meg fagázos aggregátorral kisérleteznek.
Ha ráér a brazil embered mond neki látogasson meg szivesen látom!
Borászkodásról is szivesen beszélgetek vele, ha hoz sofőrt még meg is tudja kóstolni a boraimat!
Az 1,9 TD Ventómmal volt ilyen gond... Ott a gázolajszűrőnél kapott fals levegőt. Ritkán jelentkezett a hiba, de amikor előjött, utána alig akart elindulni. Ugyanaz volt, mint nálad. Pöccre indult és utána leállt.
Régen sokat olvastam ezt a forumot és ha valahol talán itt kaphatok segítséget!
Adott egy Peugeot 206, 2000-es évjárat sima szívó dízel 1,9-es. Lucas adagolo van rajta sajnos, ha Bosch VE lenne, annak jobban örülnék, de ebben nagyon nem vagyok jártas. Az lenne a probléma, hogy reggel pöcre indul, de 2-3 fordulat után azonnal megáll:( 4 izzítógyertya jó, most raktam bele egy másik akkut. Megfigyeltem, ha 4x-5x megpumpálom a gázolajszűrő légtelenítőjét, azonnal elsőre indul és szépen jár is tovább! Arra gondoltam, ejti a nyomást az adagoló, levettem a gázolajszűrő fedelét tele volt gázolajjal, tehát ott van rendesen üzemanyag. Tudna valaki segíteni, semmi tippem sincs! Minden segítséget Köszönök szépen előre is!
Krézibácsi itthon van az ismerősöm braziliából, azt üzeni azért nem írt vissza emailt mert nem történt változás az ügyben, elméletileg van történés csak lassan örölnek a malomkerekek.
Viszont megint mesélt nekem egy kinti tudósról aki mikro hullámmal kisérletezik, és tán stabil dízel motorokhoz feljesztettek valami technikát, a lényeg nagyjából hogy mikro hullámmal bombázzák a gázolajat, és így az atom mag körüli elektronokat egy külsőbb pályára állítják, ettől jelentősen több energia szabadul fel belőle, na hogy ez mennyire lehet varázslás passz, kíváncsi vagyok a véleményedre te nagyobb látókörrel és tudással vagy ezen a téren.
Köszi az ötletet! Van multiméterem lehet ma megmérem! Egy baj van csak, hogy a riasztóm motortérzárral van kombinálva! Ha kikapcsolom csak akkor lehet kinyitni a motorháztetőt! Tehát vagy riasztó nélkül mérek vagy sehogy! :-))
Helló! AVF Pd blokkra melyik adagolótartó konzolt lehet felrakni,ha fellehet,vagy nagy faragás? A lemezfedeles adagoló és az alufedelesé fizikailag plug&play?
Szar a fedél rajta , vagy kopott az elem? Ha a fedél szar rajta , akkor kb 150 000 egy új fedél mert ez még nem HDK-s hanem pótméteres Ha más a probléma az orvosolható De a legolcsóbb megoldás ha a Krézivel csináltatsz rá egy bowdenes adagolót Az kitart már az autó életében
Sürgősen szükségem lenne egy új vagy felújított 0 460 415 989-es dízel adagolóra, egy Audi 100 C4 2.5-tdi-hez. Sehogy sem sikerül megoldanom a problémát. Tud valaki segíteni?
Köszönöm, de úgy tűnik, hogy csak a szinkrongyűrűkkel van baj. Másrészt meg most épp nemigen maradt suskám a vásárlás után. Ezzel a hibával még elmászkálok egy darabig.
Másik dolog meg,hogy nem kell a 200feletti tempót tudnia, de addi a
lehető leggyorsabban szedje össze magát. Most is ennyit tud a 3hengerrel
óra szerint. Egy kicsivel többet is de nem érdekel igazából. 180ig egész normális
a viselkedése. Éles kanyarokat nem igazán szereti-olyan mintha a bódé le akarna pottyani
a kasztniról. Már ültetve van de még eleje szar. Összes szilent cserére vár.
Jó lesz ez csak pénzt kell belepumpálni. Idővel majd kialakul,nem lehet
mindent 1x-re. Nincs rá keret egyenlőre.
Ezzel tisztában vagyok én is,ezért nem veszek ta technixet,més társait.
Most vettem bele moroe reflexeket de semmi.
Majd ha minden jól megy akko bilsteint kap és kész.
De az még odébb lesz. Addig még sok víz lefolyik a Dunán.:-)
Fék megoldható. Stabilitás:4cm ültetés, 15ös felni,
kemény gátlók, tömör szilent, elöl,hátul tornnymerevítők.
Amit csak bírok erősítenék. Ja 2,5cm nyomtávszélesítést is kapna.
Ez a megöl dolog olyan,hogy g2 250lóval milyen lehet?
Ebben legalább van légzsák meg abs:-D
egy ismerősöm benyásat farag, valami nagyon zsír 15ös felniken gurul meg ültető szett, most még csak 75lovas 1.4 de mikor mentünk vele, érzem hogy nagyon zsivány de fasza anyád hogy megy ez a kis medzsó, fasza kanyar kombináció rápillantok az órára, nem bazz már 80, ugyanott a passattal 110et nem veszek észre, és csak gátlózva van ültetve nincs ,meg nem full peres gumikon szalad szóval érted 150-200 lóval meg fog ölni
A biztonság kedvéért ma megnéztem még két járgányt. Ugyan mindkettőnek kevesebb volt a kartergáza, de egyik sem ment jobban a kiszemelt példánynál. A kupakot meg végképp nem emelgeti, inkább olyan csendes fing jellege van. Cegléden bevittem egy ajánlott szervízbe, kifejezetten jónak lett titulálva a konstrukció. A váltónál pediglen vagy rudazat vagy szinkrongyűrű. Nincs baj!
Akkor 150lovat elvileg a hajtókaroknak bírniuk kéne, de a dugattyú az cserés ha ezt akarnám feszegetni.-Ez nem jó hír.
helyettesíteni lehet valamivel? Mi változott ezeknél?-vagy 1,9 dugattyúja belemehet mert azt tudok hozni.
Köszi.
Nagyfüstölő
75 lovas verzióm van, de agyalok, hogy maradjon e a 3 henger vagy 4 henger.
Ha 3 akkor a 140ló + volna a cél ha 4 henger akkor meg amit a 1756 vagy 2056 elbír és a gyári porlasztók-vagyis max 250ló körül, de igazából ennyi sem kellene. 210 környéke bőven elég volna ekkorka kasztniba.
Az a baj, hogy még nagyon sok a kérdés.
4 henger be e megy kasztni metélés nélkül, féltengelyek miből jók vagy gyártatni kell, ez a gyári váltója maradhat e, bakok, szóval ismeretlen a terep 3 hegeres alakításában.
Kb ugyanaz lehet mint a 101-es PD. Van dugóm otthon majd összehasonlítom az 1.9-cel. A 75 lovasnak gyengébb a dugója mint a 90-esnek. Neked melyik van?
Elképzelhető hogy szinkronos a váltó Ha tényleg ez a probléma akkor csak szétszereléssel , és az alkatrész cseréjével orvosolható Szerencsére sok váltóban van ilyen szinkron és azzal még sok évig el fog menni
A kartergáz az más téma Azt kéne látni hogy mekkokkora a kartergáz Ha a letekert olajbetöltőt gázadásra megemeli akkor már nagyon nagy a baj
Tudom, hogy ez a topik a tuningról szól, de gondoltam, van rá esély hogy van itt valaki aki érti a problémámat.
Épp T4-es VW Transporter után kajtatok. A most nézett példány jól néz ki (2.4 D), frissen felújított karosszéria (látszik hogy a karosszérialakatos magának csinálta), futómű jó állapotú. Csak éppen 4-ből visszafele hármasba csak a kettesbe rakás után megy. És van tisztességes kartergáz. Viszont a tulajon látszik hogy őszinte és szerinte 3 éve a hengerfejen cserélve lett minden tömítés, illetve gyűrüzés is volt. Semmi válla nem volt a hengernek. Mondjuk azt, hogy a helyzet így áll (és komoly esély van rá, vettem már pár kocsit életemben, látom az emberen ha csalni akar).
Az egyik kérdés az, hogy a váltónak vajon komoly hibája van-e vagy könnyen javítható?
A másik kérdés, hogy lehet-e jó a motor attól hogy van egy adag kartergáz?
Diag alapján kéne nézni mert elég sok tényező alapján variálják ezek az új vezérlők, az elvárt érték és a teljesült érték egymás melletti mérőblokkban szokott lenni.
Pedig eléggé rozsdás :) Mondtad, hogy vastagabb kipufogó rendszer után még lehet neki adni. Utána mi az amin változtatsz majd? Vagyis arra lennék kíváncsi, hogy mi az, amit most nem lehet megcsinálni ezzel a rendszerrel és mi az, amit utána igen?
Félre értettétek, az autó más egyéb bajai nem a hajtásláncal kapcsolatosak, van egy kormányszög érzékelő hiba meg a PD kábelt kell cserélni, meg a tempomat szar, meg az EGR fűtés/hőtés van kiberhelve, amúgy a lendkerék tökéletesnek érződik, sem remegés nincs sem hanga, még a leállító flapnak a vákumdobja szar, még azt is kap másikat. PD kábelből kap újat gyárit, kormányszög érzékelőt meg bontottat, meg EGRhűtést is bontottat mert télen nincs fűtésük, már a radiátort is kicserélték potyára.
Az elképzelés az hogy legyen talpra állítva, ne úgy nézzen ki a műszerfal mint egy karácsonyfa, meg kapjon egy lighos szoftot, mindez nekem bartel meló, kapok érte egy öreg levegős webastót a teherautómba, amivel remélem hogy nem sz_pok nagyot.
Annak a 228nak jóval többet is el kéne bírnia. Ha már annyira oda van akkor így is úgy is ki kell cserélni-és inkább az legyen megcsinálva minthogy legyen egy jó programja, mert a gyári programmal el lehet közlekedni még sokáig de rossz kuplungal nem sokáig megy. :-)
mennyit bírhat egy 228as kettős lendkerék ha még jó, most egy 132es PD-n van, 5 ös váltóval, csak gondolom hogy 228, mert úgy rémlik hogy az 5ös váltóra nem megy fel a 240es lendkerék. Most még nem ráz be a lendkerék, igaz lehet nincs meg a 130ló, de szépet lép az autó, szeretnék még ha meg lenne csipszelve, kapna kevlárt csakhát lehet azt már nem bírja a lendkerék még ha tökéletes sem, tapasztalatok?
Az igazsághoz tartozik az is,hogy a fiat td motorjai mire bekerültek kis hazánkba már ,élég gazdagon el voltak látva kilóméterrel,ügyes magyar nepper,visszatekerte az órát és amikor óra szerint 220000km nél összedölt akkor a vevő kiakadt,hogy mennyire keveset bir a fiat(pedig akkor már bőven 400000km tájékán volt bennük),de sajnos a td ,sokkalrosszab minőségből készül mint a jtd!az 1.9 td hengerfejét szinte nem lehet sikerrel hegeszteni,annyira porózus az anyag,hogy a hegesztés mellett,szinte mindig elreped!a 2.4 td motorblokkja elég gyöngécske,szinte mindig ,vetemedik,elreped a gátnál!van mikor úgy elgörbül,hogy annyit le kell sikolni belőle,hogy a dugattyúelőállás mindig nagyon sok lessz!
Az 1.9 jtd 8v az egyik legjobb cr motor(szerintem),az elmúlt 5 évben 1 db ot láttunk a cégnél, azt is azért mert 120000km nél elszakadt a gyári szij(100 nál cserélni kellett volna),a 16 szelepes már kicsit kényesebb,de az is nagyon strapabiró,(persze én elfogult vagyok)!
Jól mondja Neo kolléga, nekem is az Omega alatt végig üres cső van, egy átmenő végdobbal, hátulról marha szépen duruzsol (legalábbis nekem tetszik :) ), belülről hallani a búgást, de nem az a fejfájdítós hang van, bőven tolerálható még letekert ablaknál is, az hogy a teljesítményre milyen hatással van, azt nem tudom, így vettem az autót.
Egy 1.9-es dízel Peugeot motorrol lenne szól, 405-ös Peugeotban van, eléggé kelepel valami a motorban, először szelepproblémára gondoltam, meg is mértem a szelephézagokat, de jó mind, bütykök rendben, viszont gázadásra terhelésen fura kékes füst jön a motorból. Amúgy feketén egyáltalán nem füstöl, szerintem nagyon el van tőle véve az anyag, akárhogy próbálkozok a gázadással, nem füstöl feketén sehogy.
Abban reménykedek, hogy csak egy porlasztó hiba, gondoltam, hogy lelazítom a nyomócsöveket, de attól még nem biztos, hogy porlsztóhiba szerintem.
Ha a volt tulaj így használta, rossz porlasztóval, mennyire vágta haza azt a hengert, szelepeket, égésteret?
Amúgy hidegen pöccre indul, szép az alapjárata egyből.
A FIAT 2.4 td 5 henger a lehető legrosszabb választás,nagyon gyenge a hehgerfej,sőt a blokk is rengetegszer elreped.(10 éve fiatozom,gépműhelyben dolgozom ahol rengeteg blokkot látok szétszedve),amúgy nem megy rosszul mivel 125 le,de rengeteg vele a gond!!
csak az ellenségemnek ajánlanám,ráadásul nincs hozzá bontottban sem használható motor,hengerfej!szinte az összes hengerfej amit nyomáspróbázunk ehhez a tipushoz az mind repedt,sajnos az anyaga elég gyenge,nem nagyon birja a hegesztést!
mindezt úgy irom,hogy FIAT om van!
viszont a jtd az jó (4henger 1.9,ill 5 henger 2.4)!
HDK-val kapcsolatban lenne kérdésem, bár lehet hogy ez volt már itt téma.
Próbálom megérteni működését.
Ha tologatom a fedelet, akkor a vezérlő más mennyiséget lát mivel a tolattyú út jeladó arrébb mozdul. Valójában azonban ugyanaz a mennyiség kell hogy legyen, hiszen az alapjárat ugyanaz.
Akkor tulajdonképpen ha csak a zászlót tolom arrébb a tengelyen, akkor ugyanazt érem el mint a fedél tologatásával?
Illetve fedéltologatáskor nyilván a visszahúzó rugó ereje és ezzel párhuzamosan a tekercs feszültsége megváltozik.
Mi a szerepe a fix zászlónak, (a körív másik oldalán) amit szintén lehet szűk keretek között állítani?
Hogyan lehet hitelesíteni mind a fix zászló pozícióját, mind a tengelyen lévő zászló pozícióját?
Üres rendszer kell a végén egy nem gyáritdobbal. Olyan dob jell amiben nincs szigetelőtanyag.
Ekkor lesz hangos olyantbenzinesekhezthasonló hang.
Nehéztjó hangot eltalálni mert mindentől függ. Még a szívó csőtől is.
Pl alfáknál gyárilag variálnak a szívó résszel,hogy megmaradjon a motor alfákra jellemző hang. Főlegta drágább modelleknél.
Lehet hogy csak kis részben tartozik ebbe a témába, de több segítségre számítok itt mint Gyakorikérdések-en. Konkrétan az érdekelne hogy, hogy lehet 1.9TDI motornak sportos hangot csinálni úgy hogy a menetteljesítmény is maradjon, vagy javuljon.
Próbálkoztam valamilyen szinten a kipufogó piszkálásával, a végeredménnyel csak nem vagyok elégedett. Pár hónapja próbáltam ki hogy középen, a váltó alatti résznél széthúztam a kipufogót, úgy nagyon tetszett a hangja egy olyannal bőven kitudnék egyezni, viszont volt egy minimális teljesítmény esés, és idegesítő volt hogy a váltó alatt jön a beltérbe a hang. Ezt nem lehetett bírni sokáig, gyári állapotba került megint. Ezután kapott egy üres katalizátort, (ennél a tipusnál nincs plusz középdob) és a hátsó dob is ki lett ürítve, így hangosabb nem lett, a turbó hallattszik jobban, és a teljesítmény se esett inkább nőtt. Most azon gondolkozok, hogyha a katalizátor helyére is cső menne és a hátsó dob helyett is csak cső lenne, magyarán végig egy cső. Lenne-e olyasmi a hangerőssége mint amikor középen volt széthúzva? Vagy olyat hallottam még, hogy a hátsó dob helyére sportdob, és a katalizátort vágjam ki.
Annyira nem űrtudomány, csak a reléhez kell kézikapcsolót csinálni. De azért valami biztonsági védelem kellene, mert a gyári módszer a legokosabb.Elvileg 2 lépcsőben dolgozik, talán alacsony töltés esetén is leveszi.
191 911 261B nagyáramú relé kapcsolja az előmelegítő izzító gyertyákat .Vajon milyen módon lehetne megoldani,hogy ezt egy kapcsolóval én kapcsoljam?Akinek mechanikus adagolója van a TDI motoron annak a téli üzemi hőfok elérése ( gyorsan) városban egy visszatérő probléma.
Valaki épített már át tiptronicot, manual 5-re, kérdés, át van kódolva az abs is meg a motorvezérlő is, gyári tempomatos, és azt jelzi hogy be van nyomva a kuplung így nincs tempomat, viszont még csak kuplung kapcsoló stekker sincs nemhogy kapcsoló ami be lenne nyomva. Állítólag átépítés után volt tempomat csak utána még kiberhelték az autómata váltó comput és akkor szünt meg. Hogy lehetne megtalálni hol a gond? Valakinek van ötlete?
csonkom van már,egy havernak volt egy egyenes 1.9td a többit te megoldod ha a projektre kerül sor a kipuff cső igazítás meg a balázsé,vagy passzol a bv-é?
Igen,de nem foglalkozok közdarab gyártással. X összegért felrakom a csonkra. Geó kart is lerövidítem stb. Készre megcsinálom de csak közdarabot nem csinálok.
íEngem annyira nem izgat mert tudom, hogy nem annyi amenyni az órán van-csak maradjon kicsit üzembiztos egy darabig ne egy ilyen lánc szakadás miatt kelljen mocit cserélni benne.
Porlasztókat cseréltek-Új típusúra és melegen úgy indult z autó, hogy beindult majd leállt. Ha tekertetted tovább akkor érezted, hogy beindul majd elveszi a kaját és csak teker és 1mp-vel utána ráadja a kaját és már megy.
Na most ezeknél a szoft csere sem egyszerű mert van , hogy a klíma nem megy van, hogy a kiegészítő fűtés, de van, hogy bekapcsolj elöl a ventillátorokat gyújtás ráadása közben. KB. a 10. szoftver lett jó amivel kezelt mindent, melegen is beindult, és hibakódmentes maradt.
Volt amelyiknél 1500ig tudta csak forgatni a mocit majd le is állt.
Valamilyen 5ös golfos porlasztói vannak biztos 105lovasból aztán itt kezdődtek a gondok, hogy a gyári szoftvere ezt nem szerette.
Jó tanács: szedesd le a hátsó futóművet és cseréltesd ki a bölcsőt a karosszériához rögzítő négy szilentet és a két oldalsó gl szemes vackot - minimum. Lesz meglepi!
E90-et akartam de 3 literes 4 mihály alatt nem igazán van és szerintem arra is kellene azért költögetni vétel után. E60 is felmerült, az meg mind automata és 3-ért abból is bontani valóakat láttam. Egy kereskedő lehet röhögne ezen de úgy érzem jó üzletet kötöttem, ha nem lesz vele komoly baj elégedett vok :)
Stabilizátor pálcák előre jobb,bal(lemf) 17.000 Szilentek lengőkar végére jobb bal(lemf)~20.000 Kézifék betétek(jurid) ~20.000 felszabályozás 1.500 Munkadíj/kerék centír stb. 20.000
Összesen ~78.500
KPM Műszaki 40.000 Okmányiroda csekkek(3db összesen) 20.000 Regisztrációs adó 303.000 Üzemanyag itthon ami elment erre kb 30.000
~2.750.000+kb 3 napom ment rá.
Ennyiért még nincs Suzuki nem? :)
Következő szervíznél ki kéne cseréljem még a szívósort+az üzemanyagszűrőt(ket?)
Difi, váltó olajat sem lenne hülyeség megnézni tiszta e mert amennyire tudoma márkaszervíz csak a fékolajat
Aki PD ben jártas adott egy 132 lovas moci amibe 100 lovas pd elemet raktak, a hozamkorrekció szépeket mutat 0,2 arányosan, viszont beremeg 2000 körül.
Gondolom hogy a 100lovas pd elem kevesebb kaját tud benyomni így gondolom gyengébb is az autó, érdemes lenne e szoftveresen öszeigazítani, mivel a tulaj a pd elem cserét nem tudja finanszírozni meg nem is akarja
Valaki tudja hol van a 132lovas PD hosszmotorban a G81 es fuel temp sensor? ezek ennyire döglenek, vagy csak valami átbaszás miatt dobálja ezt a hibát?
Igen, még így is kapar. :) Majd ha szétrohad a gyári kipufogóm, akkor csináltatok rozsdamentesből vastagabbat, és akkor még egyszer (és utoljára) megkeresem Micar urat! :)
Szerezz be egy Co hegeszto fuvokat es azt rakjatok be a szivocsonkba! Nezzetek meg a fuvokan hogy mekkora es milyen menet van rajta,annak megfeleloen furjatok egy lyukat es vagjatok bele menetet! Ha ez megvan akkor kenjetek be a menetet menetragasztoval es csavarozzatok bele a szivocsonkba! Ez a legegyszerubb es legpraktikusabb megoldas szerintem! Nekem is igy van megoldva, de arra mar nem emlekszem hogy mekkora furoval furtam es milyen a menetemelkedes!
Az utángyártott karterral elkövettem azt a hibát, hogy nem leszívtam az olajat hanem leengedtem Na akkor körberepedt a leeresztő csavarnál Minden esetre egy olajcsere periódust kibírt :D
Ezt mondtam én neked, hogy én is imádom a BMW-t, csak tisztában vagyok vele hogy ÉN nem tudom eltartani, vagyis igen de akkor az a család kárára menne, így inkább a jó öreg tdi, mert sportosabb gátlókkal óriási változást lehet hozni, ha meg nagyon kell hogy jól fordujon meg ott a quattro, szerintem quattro+gátló és bitang jól forduló gépet lehetne csinálni, jó jó ettől még nem lesz bmw, viszont még mindég töredéke eltartani, szerintem ezért van ennyi 1.9 tdi tuningolva hasonló érvek miatt.
Nem akarlak lebeszélni a bmw-ről mert imádom de szerintem egy csipszen kívül ne bántsd jobban
Csak német forgalmim van még két hétig és ebbe nincs benne. Motoron melyik részen van?
Érthető hogy egy prémium autóhoz drágább az alkatrész de én ettől nem neveznék minőséginek egy olyan autót amivel az ember nem tud úgy elmenni nyaralni hogy nyugodt legyen mert bármelyik pillanatban megállhat alatta:)
Értelmetlen ez az egész, meg kell venni a benzinest ennyi.
Motor kódot hol tudom megnézni? Egyetlen dokumentumban sincs feltűntetve.
Hogyne lenne.Előveszed a forgalmidat és megnézed a P5 mezőt. Az M57 nem lesz ott, de a többi igen.
Újan vettem, szalonból.
Ékszíjtárcsa - Egyrészt azt kell figyelni, hogy üt e valami leállításkor, de ezzel az a gond, hogy a kéttömegű is ugyanígy üthet. Szerelő nagy csavarhúzóval szokta megfeszegetni és ő tudja, hogy mekkora erőre mennyit mozdul el a két fémrész. Ha elkezd nagyobbat mozogni, akkor kidörzsöli a két fém egymást.
Nem hulladék az, csak igényes és elég drága az alkatrész. De ha ésszel él az ember, akkor a gyári cuccokra is lehet jó forrást találni. De akárhogy csűröm, csavarom, ha nem akarod lepusztulni hagyni, akkor sok pénzbe kerül. Ez a gond ezekkel az autókkal, amikor szuzuki árán lehet őket venni, a szervízköltség pedig az új árhoz igazodik.
"..tegnap meleg motornál lehúztuk és egyből röffent.
Szóval annak a hozzászólónak volt igaza, aki ezt írta. :)"
Mielőtt nagyon beleéled magad, könnyen lehet, hogy csak bedőltél a látszatnak!
Ha diaggal megnézitek és a motorvezérlő jó hőmérsékletadatot lát, akkor akárhány és akármilyen hőgombát teszel bele, nem fog változni.
Attól, hogy javítottátok az indítót, még nem biztos, hogy a fordulat megfelelő. De diaggal ez is ellenőrizhető.(lenne)
A hőgomba lehúzásakor azért indul, mert -40°C-nak látja a motorhőmérsékletet és ráadja az összes /hideg/indítási mennyiséget. (amit nem tesz meleg motornál, amíg az indítási fordulat nem éri el a limitet) A szál elvágós/kapcsolós módszer csak a hiba elfedése és nem a javítása. Ha ezt valaki így "javítja", az ocsmányság.
Újan vetted az autót szalonba? Motor kódot hol tudom megnézni? Egyetlen dokumentumban sincs feltűntetve.
Ékszíjtárcsa állapotát miből tudom felmérni?
Ha ilyen hulladék miért nem adod el és veszel benzinest?:) Kicserélem rajta amit ki kell, de ha tényleg fostelep eladom, nem fogok megbolondulni azért. Kösz az infókat.
A 2260al nől elég szépen a fogyasztás ha normál körülmények között használod.
Simán 1 literrel is meg tud növekedni.
Nálam kezdetben 1 literrel evett többet a GTB2056ról váltás 2260ra. Most ezt siekrül cca 0,5-0,7közé leszorítani úgy, hogy szűkebbe raktam a geót, de ettől szűkebbe már nem lehet.
Utazóban nem eszik többet, de városban igen ahol az 1400-2200fordulat van preferálva. Felette mr megint jó. Ennyit hoz az, hogy később éled.
Szóval utcára szerintem nem való 1,9TDI-re vagy PD-re.
2056 az arany középút, 1756 meg a tuning de mégis csak spórolós változat. :-)
...kéne megnézni diaggal, mielőtt elvágsz akármit is, hogy milyen hőfokot lát a vezérlő, az, hogy a műszerfalon mit látsz, az mindegy, a hőgomba 2 felé ad jelet.
Ha lehúzod, és indul, az attól van, hogy olyankor nagyobb az indítási mennyiség.
Bogarat tettél a fülembe! A 216-os bosch szám végű befecsi helyett be lehet tenni "jobbat"? Nagy macera hozzáilleszteni a másikat? Vagy ez csak akkor működik, ha sok-sok plusz lovat akarunk?
Amit belinkeltél táblázat, nem vág össze a turbóm se az évszámmal, se a bmw cikkszámmal, se lóerővel. Mind ott van valahol, csak pár sorral odébb, mint a valóságban.
Ha régebbi common rail motor és nem piezzo befecsis, akkor simán a 350 paci is. a GTB2260vk is jó valameddig, de nem a végső megoldás szerintem. Amúgy azért használja mindenki előszerettel mert "olcsón van". Ha romániában lennénk, akkor 1.5-3.0 dCI motorra való turbóink "lennének".
Másik porlasztó kell bele, emelni a rail nyomás, én még a nagynyomású szivattyút is cserélném a szabályzóval együtt, továbbá egy hasonló turbót, mint amit belinkeltek. Csak a motor hűtésére kell nagy figyelmet fordítani. Kell egy jó chippes, oszt indulhat a móka. :)
Neken is e46, 2004/04 gyártás, 204LE, 410Nm. 130e-nél kapott második turbót, 234e-nél az egyik hengerben feladták a gyűrűk a harcot, ha nem manuál, akkor szétforgott volna a motor. Kartergáz->szívósorba felnyomott olaj->füstölős pörgés->de fékezéssel lefojtottam a motort. A bmw Mo-nál azt mondták a szerelőmnek, hogy e46-os karosszériánál azért néha van ilyen .... mármint az ilyen karosszériába rakott M57N306D2 motoroknál. Kifuff leömlő nekem is dirib-darabra repedt, kapott e39-es öntvényt. 2 évente termosztát, gumis ékszíjtárcsa, izzítógyertyasor, első féktárcsa csere. A hátsó bölcsőszilenteket szétcsavarta 250e-nél a nyomaték, cseréltem kéttömegűt, interqlert, csöveket, lengőkarokat, vízpumpát ...... szóval ha topon akarod tartani, akkor fizetni fogsz rendesen. Újkorában 12M-es autó, a fenntartási költségei ehhez aránylanak.
Nekem e46 manualos van 2005 elejei. 204/410. Nem akrok vele gyorsulásra járni, max párszor lemérni.
Mérés van fent vhol az E30-akról?
Ez hogy elreped a leömlő meg lepotyog a turbó nem a világ vége szerintem. Most 170e van benne, gyári turbó van még rajta. Ha én veszek rá egyet valszeg nekem nem kell rá venni többet mert 5 évig ha meglesz nem megyek vele annyit hogy megint vége legyen. Tudtam hogy ezek megvannak már mielőtt megvettem. Meg hogy 200e nél illik szívósort cserélni mert szépen összeveri a befecskendezőket a letört műanyag darabja a pillangószelepnek. Volt Passatom pár hónapig, mentem vele ~7e-et. Nem tudom megszokni a futóművét.
Egy S line-os A4 131 lovas meg annyiba lett volna mint ez a BMW. A6-ot vagy 5-öst nem szerettem volna, mindenképpen manuál váltós kellett. Tudom létezik, de normális állapotban lévőt kifogni lehetetlen.
"Sokat gugliztam, de nem igazán találtam semmilyen fórumot ahol keményebben húznák ezt a motort"
Van Mo-n két 30d motoros E30 is, egyikbe E60 motor van, avval jártak gyorsulni is, másikat most Zamárdiba láttam, abba 39-es motor volt, mindkettő emelt nyomásos (a gyorsulósba nagy csúcsok is voltak), mocskosul füstölt és nagyon ment, szóval vannak akik húzzák :)
"Mindenhol az 1.9-eseket nyúzzák. Nem értem miért, ebből könnyebben ki kellene jöjjön ~300le körüli teljesítmény."
Ne csodálkozz azon, hogy nincs elterjedve, az E39-ek automata váltója pl a gyári 410 Nm-t se bírja, alul van méretezve, egy E60 30d alapból 500 Nm (a 231 lovas), arra egy chip, lesz 550-600 között, ott már megintcsak az erőátvitel fogja megsínyleni a dolgot. Meg egy M57 gyárilag se a megbízhatóság szinonimája, a munkahelyemen rengeteg 25-30d-t csináltunk, berohadt porlasztókkal szoptunk órákon keresztül, volt olyan hogy egy héten 3 turbócsere, szinte futószalagon, 2006 előtti E60-akon a leömlő reped el szinte kivétel nélkül, volt autó, ami konkrétan begyulladt vmitől, meg volt égve a légszűrő meg megolvadva a ház, stb. Az "egykilenc" sokkal strapásabb motor, ezt még a BMW-sek is elismerik, jobban ki van taposva az út, hogy hogyan lehet akár a gyári telj. majd' dupláját kihozni belőle megbízhatóan.
Az érdekelne hogy miben más ami az újabb erősebb 30d-ken van. Jó lenne egy pdf róluk.
Azon agyaltam mekkora teljesítmény jöhet ki ebből így, hogy még ne forogjon szét a turbó, ne essen magas fordulaton a teljesítmény. Ilyen 240-250le tippelem.
Sokat gugliztam, de nem igazán találtam semmilyen fórumot ahol keményebben húznák ezt a motort. Mindenhol az 1.9-eseket nyúzzák. Nem értem miért, ebből könnyebben ki kellene jöjjön ~300le körüli teljesítmény.
Pedig nem szidják sehol, csak a szokásos lendkerék, szívósor, leömlő nyűgök vannak.
Milyen turbo lenne a következő lépcső, esetleg vmelyik újabbé talán azoknál a geometria vezérlés módja is megegyezik. Lehet a kipuff is karcsú ami rajta van.
Gondolom már mindenkinek tele van a hócipője a hozzám hasonló bekérdező manusoktól. Én sem tenném mindenképp, de épp autóvásárlás előtt állok és mivel csak használtra van pénzem, ezért nagyon nem mindegy hogy milyet veszek. Legutóbbi dilemmám (sok volt az elmúlt 1 hónapban, nagyrészén túl vagyok már) a következő: TD vagy TDI motort? Common-railest semmiképp, illetve mivel pickup lesz a járgány, olyanra nem is nagyon lesz suskám.
Eddig összeolvasott elmélet alapján másfél millából (kb. ennyi suska mehet most kocsira) 10 év körüli pickup-ok lehetnek a legfrissebbek amire telik a pénz. Viszont ezek nagyrészt mind TDI-sek (kevés TD van tán) és valszeg túl vannak 2-300 ezer km-en. Ami tán rövidesen javítást sejtet. vagy veszek egy kicsit régebbi szimpla TD motoros gépet amit kicsit olcsóbb szervizelni (gondolom nem mindegy hogy porlasztócsúcsot TD-hez vagy TDI-hez mennyibe kerül). Az egyszerűbb mechanikus adagoló illetve a TDI motorok sokkal bonyolultabb adagolója javítása között is komoly különbség lehet.
Hallgass Neo-ra, TDS nagyon nem egy strapás motor, a 18-as főleg nem, egy jó chip rá, avval lesz kb. olyan 110 LE, mint egyik barátomnak volt, és még úgy is evett 5-öt, utcára ennyi elég is volt.
Szia, nekem volt TDS 318 as BMW, en szerettem de nallam is elojottek a tipushibak, hengerfej+ adagol, az adagoloal nagyon sokat vacakoltunk, annyira gallyon volt hogy +5 fok alatt nem is akart indulni a kocsi hidegen. tomitest csereltunk benne, de csak a tetejen es az oldalan, par het utan ujra kellett cserelni alul is, sose javult meg ugy is adtam el. Olcsobb egy jo adagolot venned ra, ez a seria a 318 tds motor van par omegaban is , amikor utanna neztem tobben szidtak mint dicsertem szoval eleg kenyes szegenyke azt tapasztaltam.
Van egy majdnem hibátlan tengelyem,aminn 3 bütyök hegye kipattogzott az átszakadt hidrotőke miatt. Nem szeretném eldobni. Tudnál elérhetőséget,aki köszörül ilyet? Vagy egyáltalán érdemes vele foglalkozni?
Komolyabban még nem bántottam ilyet. Szoftvert kapott már
pár ilyen moci. Azokwmál érezhető volt azért. Elég lusták fzek,de eddig senkitsem akarta nagyon feszegetni. Rendszerint elég 1 program. Tartósság szempontjából is szerintem egy normál utcai program és kész. Az meg cca 20-30lóerő többletet jelent.
Ha a tiéd akkor nézd meg, hogy 14.9 van 146os átlépővel.
Így neked sem annyit kéne menni-de szerintem nem tudnál nagyon lemenni 14.9re a jelenlegi beállítással.
Anno én mentem 14,8at KZ 11x3.1es adagolóval race csúcs+olyan turbó mint a tiéd 1,65-1,75 báros nyomáson. Ez volt a legjobb idő. Talán tudott volna 14,7et ha nyomást emelek de ez már sosem derül ki.
Most meg ha megnézem hiába erősítek mert nem bírok elindulni-vagyis az elinduléást kéne erősíteni so esetben ha álló helyzetből akarsz jót menni.
pl. 170es átlépő elég 13.1re is meg 14.1re is. Ami azért nem mindegy. Bírni kell elindulni és jól váltani és időben váltani.
Nekem pl. 164es átlépőkkel 14.3as idők vannak ha nem kaparok annyira akkor 167es átlépő 14.0val.
Haver is 14,0 169es átlépővel. Gyorsulásban amit megszerzel az elindulásban az ott lesz a végén az időben. Amit elrontasz az a végén is látszik erősen.
Ez ennyi-jobb gumival van jobb idő is, de ha körül néztél te voltál a legnagyobb utcai autó.
Habár volt még 1 öregebb passzat is.
A superb nem való ilyesmire.
Az egy hajó-hosszú és kényelmes utazásokra való.
Nehéz vagy. Sosem fogsz jó időt menni mert sok a súlyod. Abba a kasztniba egy 3.0literes moci kéne, hogy úgy gyorsuljon, hogy az komolyabb időt jelentsen.
Nekem 14.3volt a legjobb 164es átlépővel de kapartam mint a marha.
Haver előző héten 14.0át ment 169es átlépővel écsen szintén Octival most Ő is 14,3at tudott csak. Egyszerűen kapartunk mint a barom.
Slick nélkül esély sincs a 14 alatti időre a rábaringen octival úgy néz ki.
Akivel beszéltem mind panaszkodott a tapadásra-megjegyzem egyiknek sem volt slickje. Nyári gumik meg ezen a ragacsnak titullt pályán jobban csúsznak mintha nem volna ragacs.
75 lovas kamrásból is egész jót lehet kihozni, persze csak ha jó az alapanyag. Nálam már több mint 4 éve így van, és teszi a dolgát az AAZ: országúton nincs szükség 5 kilóméteres üres szakaszt benézni, ha előzni akarok, és nemigen kell visszaváltani még 4 személlyel sem. A klímát sem veszi észre annyira, mint az előtt.
Egyébkén szerintem a sógun szárny, hogyis mondjam... kicsit túmács, nem a szerényebb spoiler elemek közé tartozik, mint esztétikai elem :-). Ezen felül rohadt nagy a légellenállása, a taxit sem birják utolérni az ezzel felszerelt evók :-)
cca 100lóerőig csak szoftverrel fel lehet vinni ezeket a 75 lovas mocikat.
Feljebb én még sosem feszegettem-ezért is kérdeztem, hogy mit bírhat el mert ha pl. 120nál a váltó azt mondja, hogy elég akkor marad egy szoftver és inkább egy 4hengeres mocit építenék majd ha 1x ilyenre adnám a fejem.
1részt érdekelne 1 ilyen lupó a 3hengeres mocival de ha nem nagy szívás akkor 4x4 egy 250lovas mocival hogy haladós legyen és lehessen vele eszetlenkedni gyorsulásin is.
Amit a lengyelek csináltak még 2005 tájékán nagyon tetszik csak kérdés, hogy mi munka illetve pénz.
Nagyon tudna haladni egy ilyen kis gép utcán 4x4el. Végsebesség úgy sem érdekel de a gyorsulás az annál inkább.
EZZEl szeretnék elköszönni tőletek, : Mivel van egy ilyen szárnyam és eladó lett és olcsón adom, mondom ha már tuning lehet érdekelni fog tteket. De nagyon jól estek ezek a hozzászólások ez az oldal topick--ot minősíti.
Gondoltam hogy erős lesz kicsit a hozzászólásom :)) de most komolyan egy 70 lovasból mit lehet kihozni? És hogy? Nem akarom növelni ezzel a feszültséget csak érdekel.
Köszia tájékoztatást a motorokkal kapcsolatba, ennyire nem ástam még mele magam.
Bocs az álltalánosításért , nem gondoltam hogy mindenknek ilyen elnyűhetetlen motorja van. Akinek meg igen nem gondoltam hogy magára veszi :S
A lényeg, hogy általánosítottál-amit nem szabad. Minden gyártónak van jó és kicsit rosszabb motorja.
Van ami bírja és van ami nem.
Látod VW konszern 1,9TDi-k és PD-k bírják, de a többi nem nagyon.
Pl. első 1z mocik sem az igaziak.
Vagy az újabb 2,0PD mocik.
Ott van a te példád--azok sem díjazzák ha feszegetve vannak.
Nem lehet általánosítani. Itt volt a baj, hogy azt mondtad nem szeretik ha forgatják pedig ha tudnád, hogy ezek a VW mocik mit kapnak sokszor utcán el sem hinnéd, hogy évekig kibírják motorhiba nélkül.
Szóval csak figyelj oda mit írsz mert sokan olvassák a fórumot és nem kevés ember van aki évek óta faragja a dízel mocik egyes példányait kisebb nagyobb sikerekkel.
Ha már szóba jött a le mans. Peugeot 405 Le mans-om van :D nem követem a versenyt de ha már így megkérdezted biztos díseles autók nyertékmeg, De nekik megvan a megfelelő technikájuk és tőkéjük rá.
Én régen fiatal koromban egy 1.8 as TD intercooleres motort "tuningoltam" igaz csak légyszűrőt és kipufrendszert tettem rámert az összes szaki azt mondta hogy felesleges, csak tönkreteszem ezzel., a végsebességet kitolta +10 km/h val, de már ettől 05-1 literrel többet is fogyasztott. lehet az új erősebb típusú motorok jobbanbírják. A szomszédom ugyan ilyen régebbi motort tuningolt de a hengerfej nem bírta emlékszem egy éven 3 * hengerfejeztette.
Köszönöm a bókokat . Ha az én autómról találnád meg a fotókat akkor fel se tetted volna mert kisül a szemed. :D
Elég híres lettem ésmármindennki velem foglalkozik :D Van egy 1.9 es szívó D francia motorom 69 Le (tuningolható hagy pörögjön és hátha hengerfejes leszis eladó minden sallangal adagolóval együtt 180000 e km errel 45000 ft ért. emailbe jelezz!!
Helló! Volna pár kérdésem. Látszólag,a lemezfedeles meg az alufedeles veztengelye között a vákumpumpa meghajtó nút méreti külömbsége van,vastagabb az alué. Ezen kivül van még valami? Mivel a lemezesnél nemszámít a nút,belemegy az alué a lemezesbe? Hol köszörülnek vezérműtengelyt? Egy Sdi tengő köszörülésekor a bütykök csúcsait is érinti a módosítás?
Végre Micar behangolta az autómat, amivel most elégedett is vagyok. Amim van: Passat 1,9PD (AVF) GTB1756 turbó, nagy kúler, módosított veztengely.
Viszont nekem semmilyen viszonyítási alapom nincs, ezért kérdeznélek benneteket, mert ugye több szem többet lát. Kíváncsi voltam a töltőnyomásom felépüléséről, és csináltam egy mérést.
az enyém. e-mailba szivesebben mesélnék róla.egybként kb240ló 13.9et mentem vele 170es befutóval.ha más is érdekel dobj egy cimet és leirom mi minden van benne
na végre valaki megmondta a tutit,hogy a dízel nem erre való...hondát kell venni :D:D:D:D,mert az pörög 12.000-ig is akár ..szegény dízelem is csak 7000 tud :D:D:DD:
Havernak szív átültetést csinálunk T3-as tranyón, kap az 1.6td helyére egy 99es 1.9 szívódét skoda feliciából. Át kellene rakni a gyári 1.6td-ről a T15-öt, de az 1.9-en lucas adagoló van, még nincs egymás mellett a két motor hogy látni lehetne mi hogy passzol. Érdemes e baszkódni a lucas adagolóval vagy keresni kellene rá egy 1.9td bosch adagolót?
Még nem néztem át az adagolót a lucast, annyit láttam hogy a dúsítója vákumos elektromos, meg megy még bele vellany itt-ott, nem tudom majd hogy muzsikál ha ezek nem lesznek bekötve. Az egr-t is kihagyjuk nem kell a bonyodalom.
Na mostmár tudjátok nem az a tuning ha a gyári 110lovas autó 200ló hanem ha van rajta látványelem azaz szárny, bakker mekkora sötétség te úr isten, és még a poén az hogy az user azt hiszi van agya, pedig még csak annyi sincs hogy átlássa hogy még sincs agya XD
Kicsit jéárd körbe a témát a dízeltuningban és majd rájössz hogy tud az forogni ha kell. Csak kérdés milyen motorról beszélünk.
Széria mocim-mármint a bele 5900ig elforog. Persze nem kell mert a többi alkatrész egyenlőre még nem igazán tudja kiszolgállni így csak 5400ig használom a kocsit ha elgurul a gyógyszer.
1,4pd valahol olyan 120ló körülre saccolom a max kipréselhető teljesítményét.
Ha azt gondolod, hogy a dízeltuningal csak növekszik a fogyasztás akkor rosszul gondolod. Sok 200ló feletti tdi van amely képes 5liter alatti átlagra ha nincs bántva és nem városban van használva nagyrészt.
Jérd körül a témát és meglátod-olvasgass vissza és keresgélj a különböző videó megosztókon és meglátod mit is tudnak az egyes dízel pédányok.
Vedd a szárnyadat a hátadra és nézd meg a leszorítóerejét a 10. ről nekem a tuning ott kezdődik hogy nem 405-ösöm van és nem kezdem el osztani az észt és árulni a homasitás szaromat 1 számomra totál ismeretlen helyen .
Nem megy IQ ból nem erre hegyezem az agyamat hanem arra hogy a szutyok 25éves Golf2-őm reszelgessem :D
Off Mikor még Hondám volt mi vtec-nek hívtuk mint a gyártó. Mondjuk akkor még nem volt divat a pink felni és a shotgun szárny se hála Istennek xD http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC ne kínlódj a Googleval. on
Miért tuningolod a Disel motort? Nem szereti ha pörgetik. Főként hidegen. A Disel a nyugodságról és az alacsony fogyasztásról szól. Tényleg nincs értelme főként 75 lóból max 90 et tudsz kihozni hogy ne sinyleje meg a motor. Semmire nem elég csak a fogyazstás növelésére és az életartam csökkentésére, És mellesleg füstőlni is fog, Vegyél benzinest, Pl 1.6 V -tech hondát vagy peugeot Mi16 ot :D
Nekem is nagy diselesautóm van , nagyon szeretem mert csak lendület kell neki és képes végigurulni a tehetetlensége miatt töb utcát :D és közbe csak kerreg meg kerreg :D nagyon gengszter.
Miért ? Van autód? A disel tuning oldalon vagy? Úgy tudom a tunnig szó azt jelenti hogy látványos , sportossá tenni az autot. Nos nekem ilyen látványelemem van eladó, de ha nem megy IQ ból akkor google a barátod azt szokták mondani :) Számodra mit jelent a tuning szó ?:D
Komolyn mondom néha vísitok a röhögéstől rajtatok :D
nemár emberek miért nem néztek szét ennyivel egyszerűbb kérdezgetni, katt a Krézi Zoli nevére, és ott az adatlapján katt a küldre és ime elétek tárul az emaije, oda küldtök levelet és majd lesz ahogy lesz ...
Ha csak melegen indul nehezen sok esetbentelég a
szoftveres indítási menyiség. Utóbbi 1 évben nagyon
elszaporodtak ezek a melegen nehezen induló tdi-k.
egyáltalán nem lennék besérülve ha 55 helyet 60 lenne,és nem is azt mondtam h pontosan mondja meg. kb ra kérdeztem! mondhatott volna egy példát h ilyebn problémák szoktak lenni, ennyi munkaóra a javítás, óránként 5000 ft, + az alkatrész, kb xxxxx Ft
tegnap pont kérdeztem a szerelőm h mennyi egy vezérlés csere ? ( KB ra kérdeztem!) :))
válasz : 60-70 körül az alkatrész + 15 a munkadíj. nah ez igen! kb ilyen válaszra vártam. és ha 5 ezerre vagy 10 el több lesz akkor nem sérülük be. :))
egy másik hozzászólónak a válaszom:
nem azt kérdeztem telefonon hogy mennyire kopott az adagolóm, hanem hogy egy elem csere kb mennyibe kerül?
mondhatta volna h nem biztos h csak az a baja, de egy elemet kicserélek neked (ha az a baja ha nem, ) 20 ezer ft ért, + 30 ezer az elem ára ... és ennyi
Adagolóval jobban jársz ha Krézivel megnézeted, a Filepdízelnél új Bosch alkatrészek árával dolgoznak azért annyi amennyi (egyébként miért kéne telefonon megmondani hogy mi kopott és mennyire?).
A szoftveres indítási mennyiség állítástól sajnos nem lesz jobb az adagolód!
Látatlanba senki nem fogja megmondani,hogy mennyibe fog kerülni az adagoló javítása!Azért abba van pár alkatrész,ha azt mondaná hogy 40000 és még van amit ki kell cserélni és kikjön 55000re akkor meg be lennél sérülve mert 40-et mondott!Egy 1.8 td Orion adagolót 45-ért újítottak fel ismerősnek és azóta is remekül üzemel.
A 200-at lehet azért mondta mert elötte 2x elmondta hogy nem tudja előre megmondani!
Nézz egy bontottat amik jó aztán ezt ráész megcsináltatni és lesz tartalékba egy tuti jó adagolód.
melegen nehezen indul. valószínűleg az adagolóba az elem megkopott.
felhívtam ma a fehérvári Filepdízel -t hogy egy kb árat mondjanak h egy ilyen elem cseréje mennyibe kerül?
mondta a tag hogy nem tudja.
hm.... nem tudja... hát végülis ez a szakmájuk, de ok..
megkérdeztem mégegyszer hogy körülbelül mennyi?
válasz: így nem tudjuk, fel kell hozni, szétszedjük megnézzük mi a baja, és utána is max csak az alkatrész árát tudjuk megmondani!
-oké... értem én h akit tudnak le akarják húzkodni.... de megkérdeztem 3x is h kb mennyi? 5 ezer? 10 ezer? 20 ezer? 50 ezer? 100 ezer?
mondta a fickó h 100-200 ezer..... elég lazán dobálóznak a 100 ezrekkel...
ennél már csak ez lett volna jobb ha megnyugtat h 500 ezerből meglesz...
szóval nem kommentálom.
kérdésem a következő: hol van olyan hely ahol nem kókányolnak, viszont nem is csak 100 ezres nagyságba tudják behatárolni az adagoló javítását:
meg mégy egy kérdésem lenne.... elgondolkodtam h megcsippeltetem, de nem tom mi lenne az az egészséges lóerő és Nm ami nem vinné szét a motort se és a turbót se.
a Kollár Szabi egy német csippel a gyári 110 lóbol, 148 óerőt írt, és 303 Nm -t
nem túl sok ez? nem akarom kihegyeztetni, csak egy egészséges dinamikus kocsit.
fogyasztásban mit várjak? tapasztalat esetleg ilyennel kapcsban?
és végül még visszatérve a fenti 100-200 ezres adagolójavításhoz, a Kollár Szabi ( autógépészmérnök) 10 ezer ft-ért Softwareen megoldaná hogy melegen is egyből induljon.
ez azért mégis egy 0-val kevesebb, és egyértelmű válasz.
Hosszú lenne ha nem vagy kicsit jártas a chiptuningban. Van pl 2000mBar nyomáshatár az ecuban, ha nagyobb map szenzort raksz bele akkor elcsalja a méréstartományt.
Effektív tönkre nem tesz egy ilyet mint amiről szó van.
Ja igen, AGR kódos a motor, ezeket mekkora adagolóval szerelték? Rémlik valami, hogy volt olyan 90 lovas G4 motor ami 11-es adagolóval jött ki gyárilag.
Ez a 131lovas gyári csigája és 150lónál nem kéne még füstölnie.
Diagra kell dugni az mindent elárul a szoftverről is. Vagyis a lényeget igen.
Diag nélkül nem igen mernék ilyet megvenni.
Lehet kínja van ami orvosolható de ha tudja az ember akkor úgy számol.
Érdemes lementeni a számát, és ha üzleteltek vele, akkor __nagyon megnézni__ mit vesztek, mert utána már mindegy. Pénzt vissza nem ad, max cserélget. A hozzá nem értőket, és a hiszékenyeket leveszi szemrebbenés nélkül, aztán lebeszéli a hollót is a fáról. Hittem neki, nem néztem át tüzetesen mit veszek, és ráb@sztam. Nálam tiltólistás lett.
sziasztok srácok tudna valaki segiteni adagoló ügyben??????????? van egy dizel vectrám 1.7 szivó, motor generál volt a mult héten és elvittem az adagolót meg a porlasztó csucsokat nézzék meg logott az adagoló tengely meg csinálta az ember 4 db uj csucs össze lett rakva és hullámzik az alapjárat és motorféknél is rángat azt mondta az adagolós nem tudja mi lehet a baj, 1 napig küzdött már nagyából jó az alapjárat de motorféknél még mindig rángat valakinek valami használható ötlet?????????? ( elötöltés jó 2 szerelö is mérte és azt mondták hogy jó)
Ma elkészült az autóm is-már csak 1 tartó kell a kipuffra+programozás meg némi geó beállítás, mert utcai viszonylatba kicsit növekedett a fogyasztásom a később éledés miatt asszem-bár eléggé gyúrtam neki egész nap.
Remélem jó idő lesz és sikerül felprogramozni addigra az autót mert eéggé elcsúsztam a dolgaimmal a saját kocsim miatt. De 1x ezt is meg kell csinálni már.
Igen ezt már hallottam több helyről is. De a mostani műanyagdobozosban van írva vagy rakva csipp. Bovden lesz,régen is az volt semmi bajom nem volt vele.
Igazad van,de amikor irtam a kommentet,abba a hitben voltam hogy ez az autó rángat,mivel amikor utoljára mentem vele még rángatott.Azóta beszéltem a sráccal a vez t rossz helyen volt,beállították gyári célszerszámmal és azóta nem rángat.Ti 502 cserekor nem szoktatok a jeladós porlasztóval valamit csinálni?:)
Például azt sem vágom,hogy ezeket a Dtp-ket egy barátom mehanikus autójából vettem ki 10-es adagoló,bv43. Nem volt rossz,elég jól is ment,de füstölt.Vettünk bele Szamitól Dieselpower race csúcsot,ugyanazokkal a beálításokkal eltűnt a füst,úgy veszi a gázt mint a villanymotor,és k..va jól megy. És tényleg számottevő korom nélkül.
Elméletileg nem hibáztam a cserekor. De ebben a szakmában ezt nehéz kijelenteni. Voltak az utángyártott 502-esek,cseréltem őket a Dtp-re. Előtte,utánna lehúzva. Nyitónyomás mindegyiknél 190-200 bár. amennyire egy régi cseh..mittudoménmilyen porlasztóvizsgálló pontos tud lenni. De cseréltem már rengeteg porlasztót,tudom mit csinálok,nem pékcukrászként nyúltam bele. Körbe kérdeztem a nálam okosabbnak tartott ismerősöket,ők sem tudtak érdemben hozzászólni,ezért írtam ide a fórumra,mert itt azért a tapasztalat,és a tudás nagyon ott van. Ez nem egy versenyautó,de egész jól ment kb 140-150 ló körül,és most egy gyalázat. Minden beálíttás ugyan az mint előtte. Van benne turbonyomásmérő,ugyan úgy alakul a nyomás mint előtte. Légszürő új. Szivó,kipufogó rendszerhez nem nyúltam.Sőt semmihez a négy csucson kivül. De egyébként már le is szarom,mert ha lesz rá zsé,megy bele bowden. Nem ez a sok ezeréves villanyszar...
Ne duzzogj, hanem gondolkozz, vagy ne vállalj be olyasmit ami meghaladja a képességeidet!
Ha az autód füstöl és gyenge akkor azt keresd meg miért nem kap levegőt.
Egy 502-es csúcstól egy 1Z-nek nem kéne különösebben füstölnie.
Két 502-es csúcs között meg nincs egetverő különbség, hacsak valamit nem kúrtál el az összeszereléskor.
Látatlanban meg csak a Jóisten tudja megmondani, hogy finoman szólva hol hibáztál.
(mert hogy valamit benéztél az biztos..., de ha elkezddem sorolni a lehetőségeket akkor meg jön az, hogy ne nézzelek hüjjének, pedig nagy valószinűséggel ez nehezen kizárható...)
szelephiba akkor tünt egyértelmünek amikor lehuztam a katalizátort.
természetesen a kati is kuka,mivel hengerfejes volt az autó,valszeg a gőz és a korom elegye megtette hatását.
Légtömegmérő üzemközbeni mért adatok alapján jó.
...ezek a dolgok, amit írsz, ütik egymást, ha annyira szelepes a vadonat felújított hengerfej, hogy ennyire nem megy tőle az autó, akkor szép alapjárat sincs, ha a katalizátor tömődött, akkor nincs rendes légtömeg, lévén nem tud kipufogni/friss levegőt szívni...
Nehogy véletlen megint elköltsél sok lóvét a semmire...
Végignéztem a kálváriádat, nem tudom szó nélkül hagyni!
Sajnos te is azon szerelőkhöz jársz, akik úgy javítanak, hogy lassan mindent kicserélnek, és előbb-utóbb eljutnak a hibás alkatrészhez.
Addigra már százezreket költesz, ők pedig a sok esetben hibásnak tartott alkatrészt nem odaadják a kezedbe, hanem jó pénzért beépítik másnak, hiszen hibátlan.
A logikus, egymásra épülő gondolkodás, egyáltalán a motor teljes működésének az ismerete a 90 %-ukból hiányzik, sokuk tudása a diagnosztikai műszer rádugása és hibatároló kiolvasásánál meg is áll....
Nem értem például, hogy ha hibátlanul indul az autód, szép az alpjárat akkor mi alapján jutottak a kipufogószelep hibájáig. Esetleg ha már erre tippeltek, mértek e kompressziót?
Csattogott e a hidrotőke, vagy mi a fenéért kellett kicserélni?
Leírt jelenség alapján (persze csak látatlanban hiszen nem én nézem az autódat) SZKÓPPAL
megnézném a légtömegmérő jelét, és ha ugrál a rángatással egyidőben a grafikon jele, akkor elcsípted a hibát!
Ha nincs műszered, akkor húzd le a légtömegmérődet, ha megszűnik a rángatás, akkor szintén megvan a hiba okozója!
Persze ha lehúzod, akkor fele ereje lesz az autónak, és megjelenik a hibatárolóban az üzenet.
Sziasztok!
Lenne olyan kerdesem hogy golf4 re fel lehet e tenni az Asd valtot? A mostani Egr kodu! Feltengelyek passzolnak e,kulissza es fog e csalni a km oram? koszonom mindenkinek
Helló! Mitől lehet hogy "német utángyártott"DLSA 150p 502 csúcsokkat cseréltem dtp 502-re és eltűnt kb egyharmadnyi erő? Füst van doszt,előtöltést állogattam erre is arra is,semmi változás. Mindkét csúcs hibátlan,kifogástalan porlasztási képpel,csak jobban biztam volna a dtp-ben.A jármű 90-es tdi csippel.1.4 nyomással.
Szia Én is a wizzardtól hoztam felújított turbot, most lesz 10 hónapja. Mostanában kezdett olyat csinálni, hogy főleg mikor hideg, akkor kicsit intenzívebb de ésszerű gyorsításkor mint a villanymotor olyan a hangja. Később halkul sőt talán szinte eltűnik a hang. De tökéltesen megy semmi gond nincs vele. Azt hittem a lapát ér bele a házba, de a szerelők azt mondták nincs ilyen baja, hanem túltölt. Lehetséges ez a csavar elállítódás?
A wizardos turbó megy még a passatban, viszont elkezdett egy idegesítő hibát csinálni a kocsi:
Csak és kizárólag dombnak felfelé kb. 2200-2300 fordulat között csakis 5. sebességben kitiltja a turbót.
Ha visszarakom 4.-be akkor nem, ha megpörgetem 2400 fordulat fölé domban fel akkorsem. Ha alatta megyek 2100 fordulaton akkorsem.
Vízhőfokjeladó cserélve, mert azt hozta tárolt hibának, mást nem olvastak ki.
Asszondja a szerelőm lehet hogy vákum pumpa, amit a főtengely hajt, ez lehet??
Köszi
Azt képzeld el,hogy nekem volt olyan,hogy a kocsit alakítva csak turbót cseréltem.
Indítás után az adagolónak vége lett. Csak úgy. Előző nap mikor leállítottam,
még minden jó volt. Újratindításnál meg nyekk. Nem akart menni a kocsi.
Nem vonom kétségbe az adagolós szakit de én felpróbálnék egy másik adagolót,ha a villany terén nem találnék semmit. Ha mást nem is minimum a hdk-t cserélném le.
De simán lehet még kábelköteg. A hibakódokat ne vedd készpénznek
Ez nem 1edc 17es vezérlő,hogy mindent felismerjen.
Adagoló,vezérlő,kábelköteg. Villany részét elvileg látnod kéne diaggal ha gond van.
Nem levegősödik esetleg az üa,rendszer? Kannából megitatva gyorsan kiderülhet.
Valahol el kell indulni aztán keresni a lehetséges hibákat.
Szerintem már 100ért is kaptál volna egy normális szoftvert.
És ha gondod van vele azonnal visszatölthető bár mikor a gyári.
De lehet jobb ha nem íratsz programot,mert a szavaidból kivéve
olyan vagy akinek ha program van a kocsiján és neadj isten fél év
múlva ha szarul indul a kocsitakkor rögtön a szoftver a ludas.
Ne ért félre nem bántásból mondom,de lehet neked is így a jobb.