ha nem esik ki földrajzilag túlságosan, nézd meg a kia lurdy-t az árban a privát szervizek és a márkaszervizek között van az utolsó hírem róluk hogy a kötelező szervizeket megcsinálhatják, de garist nem amikor utoljára náluk voltam, 35-40 körül volt egy kötelező gyakorlat ugyanez teljesen noname szervizben is 25 körül van, olaj szűrő levegőszűrő pollenszűrő ez a különbség már megéri hogy garis maradjon az autód
Kedves Ceed Tulajdonosok! Újonnan vett 2017-es ceed sw 1,6 GDI-vel rendelkezem. A napokban voltam az 1 éves szervízen és eléggé drágállottam az 53 e Ft-os szervízdíjat. Gondolkozom, hogy a jövőben nem vinném a szakszervízbe, mivel éves szinten csak kb. 5.000 km-et megyek az autóval és a korábbi autómnál is csak 2 évente cseréltem az olajat. Jó minőségű olajat tettem bele. Nagyon vigyázok a kocsira és egy megbízható szerelőhöz tudnám vinni ha esetleges meghibásodás lenne. Tudom, hogy így a garanciát elveszteném, de gumiabroncs nyomás ellenőrzés, irányjelző működés ellenőrzés és ehhez hasonló vizsgálatokért nem kívánok fizetni. Mennyire jellemző, hogy a garanciális időben olyan meghibásodás történik amire vonatkozhat a garanciális csere? Mennyire megbízható a benzines szívó motor? A kötelező alkatrész cseréket magamnak is tudnám intézni jóval olcsóbban.
Annyira belejöttem az írásba, hogy most nekem lenne egy kérdésem, hogy kinek, mi a tapasztalata az olajfogyasztással kapcsolatban?
Jelenleg 67k van az autóban 2016-1.6GDI.
15k km cserélem az olajat a gépkönyvi minőségre. Azt tapasztaltam, hogy a legutóbbi olajcsere(márkaszerviz) óta 7k km alatt maxról lemet a szint kb.60%~fél fölé.
Saját csere után nem tapasztalok ilyen mértékű olaj fogyást.
Légyszi osszátok meg az ilyen jellegű infótokat! Érdekel minden vélemény.
Ti bíztok a computerben? Az csupán tájékoztató adatot közöl a tankban éppen lötyögő (hol előre-hátra, hol jobbra-balra) hajtóanyag szintje, és az előzmény-fogyasztások (városi dugóban araszolás, vagy éppen lendületes menet, autópálya, országút, stb.) alapján.
Szerintem.
A tank űrtartalma is egy becsült adat, nem fogják kiköbözni, nem veszik figyelembe, hogy egyesek a betöltőcsonkot is fullra töltik, hogy mennyire áll ferdén éppen az autó, stb.
És akkor - hogy kicsit okoskodjak is -, a számítógép nem veszi figyelembe a hajtóanyag hőmérsékletét, aminek függvényében változik a térfogata - az egyetlen fizikai állandó értéke a tömege (magyarul súlya) :-)))
Tankolás témához nekem is van itt némi adalékom> már 2-3 alkalommal is volt olyan , hogy az 53 literes tankba 57-58 litert tankoltam , igaz a dízelolaj felhabosodása miatt már 47-50 liternél rendre kikapcsolt a pisztoly , de azért durva , hogy még annyit bele lehet csorgatni. Ilyenkor egyébként a fedélzeti hátralévő km-nek kb 20 körül szokott írni (és a sárga lámpa már kigyulladt 20-30-al előtte), tehát ebben nem téved nálam , mert tényleg elég üres a tank. Abban viszont rendre téved , hogy teletanknál hátralévő km-nek kb 900 km-t mutat (persze nem azonnal, de még 50 km megtétele után is. És ahogy megyek vele pár 100 km után a teljes hatótávra (tankolás óta megtett út a napi számlálón plusz a hátralévő távolság) 1100-1150 km-t ír ki. Viszont az átlagfogyasztást nem igazán találja el , végig 5,4-5,5-öt mutat , tankoláskor meg számolással rendre kijön 5,0-5,1 l/100 km.
Segítséget kérnék, hátha valakinek volt már hasonló probléma az autójával. 2011-es CRDI. Egyszerre világít menet közben az ABS és a kézifék visszajelző, a blokkolásgátló nem működik. Ilyenkor kezdetben a sebességváltásokat össze- vissza mutatta, de most kb 1 hónapja már nem mutat semmit. Nem azért mondom, mert az alapján váltok, csak érdekes. Régebben volt olyan, hogy egy idő után a lámpák elaludtak, és akkor a diagnosztikai vizsgálat nem mutatott hibakódot, nem tárolt semmit a rendszer. Már folyamatosan világít, és ilyenkor nem lehet rá csatlakozni hibakód olvasására. Átnéztek minden vezetéket, csatlakozást, és azt mondják, hogy ABS tömböt kell cserélni. A gyári nettó 193000 Ft, így bontókban kutakodok, de ott meg nincs olyan cikkszámú. 58920-1H450 a száma. A napokban egy újabb dolog jött elő. A check lámpa villog járó motornál. Aztán elalszik. Majd újra villog egy idő után. Mostanában egyre ritkábban, és kevesebb időre alszik el. A diagnosztika szerint kipufogógáz nyomásérzékelő probléma, de a szerelő szerint nem részecskeszűrő hiba. Van-e valakinek hasonló tapasztalata? Előre is köszönöm.
tudnátok segíteni hogy lehet, hogy az autó tegnap lényegében elzavart a kútra, hogy tankoljak (55 km-t írt a maradék benzinre), de az 53 literes tankba 43 litert tudtam belecsorgatni. nem jön ki matek. ennyit téved a számítógép? az előző tankolásnál ugyanez volt.
Köszönöm a válaszokat! Első körben ellátogatok ellátogatok a XVI. kerületbe, Gödöllő a munkaidőt figyelembe véve most túl messzi lenne. Viszont jó tudni, hogy van B alternatíva is. Köszi mindenkinek! :)
Na,elegem van ,márka szerviz,laptop,a hiba kód ugyanaz,mint először.Elmondom a villanyásznak mi történt.
Azt mondja ,ez szerinte vezeték szakadás.Benéz a motor térbe,és a turbó és a DPF közti hőmérőnél a motor felöli korbácsnál (tehát az egy vezeték köteg,278 000 Ft)a csatlakozónál elvolt törve egy vezeték,pont a csati után ,tőben.
Az elejétől fogva sejtettem,hogy ilyen piti hiba lesz,én is néztem a motor teret,mindent meg mozgattam,és nem jött elő a szakadás.A levágott vezetéken látszik,hogy régi szakadás,mert a réz vezeték már sötét színű,lehet csak a szigetelés tartotta össze,azért nem látszott.
Az autó rendesen működött,semmi hibát nem érzékeltem,csak a lámpa villogott,de ez egy idő után már idegesítő volt.
Csak azért,hogy feldobjam a fórumot,mert már napok óta halott :))
Aki ezt a műanyag dolgot mondta nekem, maga is tetőcsomagtartó gyártó, és a maga gyártotta rémséget próbálta rám lőcsölni ezzel a szöveggel. Ráadásul az övét 4-es (négyes) csavarral kellett volna felfogatni úgy, hogy minden egyes alkalommal sínen kupak le, a sínt rögzítő tőcsavarra menetes hüvely fel, abba négyes csavarral rögzíteni a talpat, ami felfekszik a sínre, vmi csúful néz ki. Leszerelés visszafelé ugyan ez, mert a menetes hüvely kilóg a sínből. Ja, és ha ez nekem bonyolult, alkalmanként 1000-ért szívesen fel- és leszerelik nekem.
Viszont az összes többi meg összeroppantja a műanyag sínt, beleértve a Thulét is, úgyhogy csuda jól járnék az övével.
Nem néz ki rosszul. Viszont ha jól látom a videót nincs a gyári furatba illeszkedő pöcök rajta, ami jobban pozícionálná. (vagy csak nem megfelelően tették fel a sínre :-) ) A gyárit annyival egyszerűbb kezelni, hogy nem kell kulcs a szereléshez, a tartó lábába van integrálva a feszítő. Csak egy műanyag kulcs-féleség van hozzá, ha le is akarja zárni az ember a lopás ellen. Amúgy ma megnéztem a sínt, mert minap felmerült a kérdés az anyagáról. Az első-hátsó íves részek műanyagok, maga a sín, amire a kereszttartót kell illeszteni, azok fémből készültek.
Tegnap miután megpróbáltam becsukni az elektromos visszapillantó tükröt a 2010-es KIA Ceed-emen, valami megnyekkenhetett benne mert a bal oldalsó elkezdett nyekeregni és nem csinál semmit. Mivel miután a kulcsot is kivettem folyamatosan nyeke5rgett így kihúztam a biztosítékot, hogy ne merítse az akksit. Sajnos a csomagtér ajtóval össze van kötve, így azóta azt nem tudom kinyítni :( Van valami trükk amivel ez valahogyan megtehető, másképpen nem lehet kinyitni a csomagtérajtót? Valakivel fordult már elő hasonló?
Ha WD40-el csinálták, akkor nem lesz tartós, mert egyrészről kimossa azt a kis kenőanyagot is, ami benne volt, másrészt maga a WD40 nem igazán jó kenőanyagnak - szerintem.
A tartósabb megoldás a PTFE kenőanyag lenne - zsírszerű, így nem folyik ki, vagy el, van kenőhatása, de nem szedi magába a koszt. Ilyet is szinte mindenhol lehet kapni, zárakat, bowdeneket is ilyenekkel érdemes kenni. Drágább, mint a WD40, de tartósabb.
Igaz, nekem a gyári tartó van, de azért azt kétleném, hogy a helyesen felszerelt tartó idővel elszabadul. Figyelni kell a kis lyukra, hogy abba illeszkedjen a tartó pöcke, ezáltal tuti párhuzamos is lesz a két tartó, másrészt nem csúszkál el a tetősínen ha nincs annyira meghúzva a tartó. Nem olcsó a gyári (nekem 185 € volt), de Thule gyártmány és ha hosszú távra gondolkodik az ember, megéri. Előző autómhoz CAM márkájút használtam. Igaz ajtónyílásba kapaszkodós volt tetősín híján, de körülményes volt a szerelése, és pár év alatt megviselődött. Pedig ritkán tettem fel. Szóval ha gyakran használná, szerintem spórolj még kicsit és vedd meg a gyárit, meg leszel elégedve!