Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aamen Creative Commons License 2018.09.13 0 0 28315

ha nem esik ki földrajzilag túlságosan, nézd meg a kia lurdy-t
az árban a privát szervizek és a márkaszervizek között van
az utolsó hírem róluk hogy a kötelező szervizeket megcsinálhatják, de garist nem
amikor utoljára náluk voltam, 35-40 körül volt egy kötelező gyakorlat
ugyanez teljesen noname szervizben is 25 körül van, olaj szűrő levegőszűrő pollenszűrő
ez a különbség már megéri hogy garis maradjon az autód

Előzmény: powerjimmy (28314)
powerjimmy Creative Commons License 2018.09.13 0 0 28314

Kedves Ceed Tulajdonosok! Újonnan vett 2017-es ceed sw 1,6 GDI-vel rendelkezem. A napokban voltam az 1 éves szervízen és eléggé drágállottam az 53 e Ft-os szervízdíjat. Gondolkozom, hogy a jövőben nem vinném a szakszervízbe, mivel éves szinten csak kb. 5.000 km-et megyek az autóval és a korábbi autómnál is csak 2 évente cseréltem az olajat. Jó minőségű olajat tettem bele. Nagyon vigyázok a kocsira és egy megbízható szerelőhöz tudnám vinni ha esetleges meghibásodás lenne. Tudom, hogy így a garanciát elveszteném, de gumiabroncs nyomás ellenőrzés, irányjelző működés ellenőrzés  és ehhez hasonló vizsgálatokért nem kívánok fizetni. Mennyire jellemző, hogy a garanciális időben olyan meghibásodás történik amire vonatkozhat a garanciális csere? Mennyire megbízható a benzines szívó motor? A kötelező alkatrész cseréket magamnak is tudnám intézni jóval olcsóbban.    

ikim2025 Creative Commons License 2018.09.13 0 0 28313

2013-as 1.6 Crdi,163 000 Km.

Nekem semmi olajat  nem eszik,sőt,ha nem fejezi be a regenerálást és úgy sikerül leállítani,amit nem lenne szabad,

akkor még hígítja is,sajnos,tehát egyre több az olaj.Volt már,mikor 10000 Km múlva cseréltem mert annyira felhigult a 

motor olaj. :((

Ez a DPF nekem a mumusom,de nagyon. 

Előzmény: Readme13 (28312)
Readme13 Creative Commons License 2018.09.13 0 0 28312

Üdv!

 

Annyira belejöttem az írásba, hogy most nekem lenne egy kérdésem, hogy kinek, mi a tapasztalata az olajfogyasztással kapcsolatban?

Jelenleg 67k van az autóban 2016-1.6GDI.

15k km cserélem az olajat a gépkönyvi minőségre. Azt tapasztaltam, hogy a legutóbbi olajcsere(márkaszerviz) óta 7k km alatt maxról lemet a szint kb.60%~fél fölé.

Saját csere után nem tapasztalok ilyen mértékű olaj fogyást.

Légyszi osszátok meg az ilyen jellegű infótokat! Érdekel minden vélemény.

 

Köszi,

Readme13 Creative Commons License 2018.09.13 0 0 28311

Szia,

 

Nekem is ilyen van. Szerintem kitapasztalható mind a tank, mind a computer.

Nekem átlagosan 03,-0,4L -el kevesebbet mutat mint a valós fogyasztása. Minden tankolást mérek, számolok. 

A tankkal pedig az a helyzet, hogy amikor sárgul a lámpa akkor még simán 7-8L van benne.

Nekem is kiírja az 55km-t ~10L . Nem mondom hogy ez a helyes működés, de legalább biztosra mennek. 

Természetesen ki lehet centizni, például ha megnézed a benzin mutatót simán tud negatívba menni, de mi értelme?

Szvsz sem a diesel, sem a GDI nem kultiválja az alacsony üzemanyagszinttel való közlekedést. 

 

Üdv.

Előzmény: Mr. Rocketfinger (28305)
Sancho76 Creative Commons License 2018.09.13 0 0 28310

Természetesen igen.

Előzmény: KAti (28309)
KAti Creative Commons License 2018.09.12 0 0 28309

És ezek a problémák a garanciaidő után jöttek elő? 

 

Előzmény: Sancho76 (28306)
Lbx Creative Commons License 2018.09.12 0 0 28308

Ti bíztok a computerben? Az csupán tájékoztató adatot közöl a tankban éppen lötyögő (hol előre-hátra, hol jobbra-balra) hajtóanyag szintje, és az előzmény-fogyasztások (városi dugóban araszolás, vagy éppen lendületes menet, autópálya, országút, stb.) alapján.

Szerintem.

A tank űrtartalma is egy becsült adat, nem fogják kiköbözni, nem veszik figyelembe, hogy egyesek a betöltőcsonkot is fullra töltik, hogy mennyire áll ferdén éppen az autó, stb.

És akkor - hogy kicsit okoskodjak is -, a számítógép nem veszi figyelembe a hajtóanyag hőmérsékletét, aminek függvényében változik a térfogata - az egyetlen fizikai állandó értéke a tömege (magyarul súlya) :-)))

 

metalpeget Creative Commons License 2018.09.12 0 0 28307

Tankolás témához nekem is van itt némi adalékom> már 2-3 alkalommal is volt olyan , hogy az 53 literes tankba 57-58 litert tankoltam , igaz a dízelolaj felhabosodása miatt már 47-50 liternél rendre kikapcsolt a pisztoly , de azért durva , hogy még annyit bele lehet csorgatni. Ilyenkor egyébként a fedélzeti hátralévő km-nek kb 20 körül szokott írni (és a sárga lámpa már kigyulladt 20-30-al előtte), tehát ebben nem téved nálam , mert tényleg elég üres a tank. Abban viszont rendre téved , hogy teletanknál hátralévő km-nek kb 900 km-t mutat (persze nem azonnal, de még 50 km megtétele után is. És ahogy megyek vele pár 100 km után a teljes hatótávra (tankolás óta megtett út a napi számlálón plusz a hátralévő távolság) 1100-1150 km-t ír ki. Viszont az átlagfogyasztást nem igazán találja el , végig 5,4-5,5-öt mutat , tankoláskor meg számolással rendre kijön 5,0-5,1 l/100 km.

 

Sancho76 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 28306

Sziasztok!

Segítséget kérnék, hátha valakinek volt már hasonló probléma az autójával. 2011-es CRDI. Egyszerre világít menet közben az ABS és a kézifék visszajelző, a blokkolásgátló nem működik. Ilyenkor kezdetben a sebességváltásokat össze- vissza mutatta, de most kb 1 hónapja már nem mutat semmit. Nem azért mondom, mert az alapján váltok, csak érdekes. Régebben volt olyan, hogy egy idő után a lámpák elaludtak, és akkor a diagnosztikai vizsgálat nem mutatott hibakódot, nem tárolt semmit a rendszer. Már folyamatosan világít, és ilyenkor nem lehet rá csatlakozni hibakód olvasására. Átnéztek minden vezetéket, csatlakozást, és azt mondják, hogy ABS tömböt kell cserélni. A gyári nettó 193000 Ft, így bontókban kutakodok, de ott meg nincs olyan cikkszámú. 58920-1H450 a száma. A napokban egy újabb dolog jött elő. A check lámpa villog járó motornál. Aztán elalszik. Majd újra villog egy idő után. Mostanában egyre ritkábban, és kevesebb időre alszik el. A diagnosztika szerint kipufogógáz nyomásérzékelő probléma, de a szerelő szerint nem részecskeszűrő hiba. Van-e valakinek hasonló tapasztalata? Előre is köszönöm.

 

  

Mr. Rocketfinger Creative Commons License 2018.09.12 0 0 28305

sziasztok!

 

idei (kifutó) 1.6 benzin kombink van.

tudnátok segíteni hogy lehet, hogy az autó tegnap lényegében elzavart a kútra, hogy tankoljak (55 km-t írt a maradék benzinre), de az 53 literes tankba 43 litert tudtam belecsorgatni. nem jön ki matek. ennyit téved a számítógép? az előző tankolásnál ugyanez volt.

 

köszi

robotrulez Creative Commons License 2018.09.12 0 0 28304

Köszönöm a válaszokat! Első körben ellátogatok ellátogatok a XVI. kerületbe, Gödöllő a munkaidőt figyelembe véve most túl messzi lenne. Viszont jó tudni, hogy van B alternatíva is. Köszi mindenkinek! :)

ikim2025 Creative Commons License 2018.09.11 0 0 28303

Kia Gödöllő!

Megéri azt a 20 Km-ert.Jók a szakik.

zenezsalu Creative Commons License 2018.09.11 0 0 28302

Kia Szabó, XVI ker

Előzmény: robotrulez (28300)
dokeee Creative Commons License 2018.09.11 0 0 28301

Tegnap meglátogattam a Vestart. Korrekt családias társaság, többet nem megyek a Pappasba.

robotrulez Creative Commons License 2018.09.11 0 0 28300

Sziasztok!

 

Nemrég vettem egy 2007-es 1.4-es Ceed-nek. Mivel használt autóról van szó, ki tudja alapon szeretném alaposan átnézetni, és ha szükséges javíttatni. 

Budapesten kit ajánlanátok ezügyben (lehet márkaszervíz is)? Sokmindent olvasni a neten, jól jönne egy tuti tipp! :)

ikim2025 Creative Commons License 2018.09.11 0 0 28299

Sziasztok!

 

Van egy 2013-as 1.6 CRDI-m,163 000 km el. Tavasszal elkezdett villogni a motor chek lámpa.

A hiba kód az 1 bank,2-es senzort írta hibának.Ez a kipufban a DPF utáni hőfokmérő.

Nah,csere.Utána  Kb.1000 Km,megint villog ,ugyanaz a hiba kód.DPF tisztítás,mert 85 % város.

Pár 100 Km,megint villog.

Na,elegem van ,márka szerviz,laptop,a hiba kód ugyanaz,mint először.Elmondom a villanyásznak mi történt.

Azt mondja ,ez szerinte vezeték szakadás.Benéz a motor térbe,és a turbó és a DPF közti hőmérőnél a motor felöli korbácsnál (tehát az egy vezeték köteg,278 000 Ft)a csatlakozónál elvolt törve egy vezeték,pont a csati után ,tőben.

Levágott 2 cm-ert,forrasztás,autó működik,eddig jól.

Az elejétől fogva sejtettem,hogy ilyen piti hiba lesz,én is néztem a motor teret,mindent meg mozgattam,és nem jött elő a szakadás.A levágott vezetéken látszik,hogy régi szakadás,mert a réz vezeték már sötét színű,lehet csak a szigetelés tartotta össze,azért nem látszott.

Az autó rendesen működött,semmi hibát nem érzékeltem,csak a lámpa villogott,de ez egy idő után már idegesítő volt.

 

Csak azért,hogy feldobjam a fórumot,mert már napok óta halott :))

 

Másnak semmi hiba?

De jó nektek! :))

cápaFeri Creative Commons License 2018.09.08 0 0 28298

Hehe...megértelek. :-)

Előzmény: tuzer (28297)
tuzer Creative Commons License 2018.09.08 0 0 28297

Aki ezt a műanyag dolgot mondta nekem, maga is tetőcsomagtartó gyártó, és a maga gyártotta rémséget próbálta rám lőcsölni ezzel a szöveggel. Ráadásul az övét 4-es (négyes) csavarral kellett volna felfogatni úgy, hogy minden egyes alkalommal sínen kupak le, a sínt rögzítő tőcsavarra menetes hüvely fel, abba négyes csavarral rögzíteni a talpat, ami felfekszik a sínre, vmi csúful néz ki. Leszerelés visszafelé ugyan ez, mert a menetes hüvely kilóg a sínből. Ja, és ha ez nekem bonyolult, alkalmanként 1000-ért szívesen fel- és leszerelik nekem.

Viszont az összes többi meg összeroppantja a műanyag sínt, beleértve a Thulét is, úgyhogy csuda jól járnék az övével.

 

Azóta kerülöm a környéket.

Előzmény: cápaFeri (28296)
cápaFeri Creative Commons License 2018.09.07 0 0 28296

Nem néz ki rosszul. Viszont ha jól látom a videót nincs a gyári furatba illeszkedő pöcök rajta, ami jobban pozícionálná. (vagy csak nem megfelelően tették fel a sínre :-) ) A gyárit annyival egyszerűbb kezelni, hogy nem kell kulcs a szereléshez, a tartó lábába van integrálva a feszítő. Csak egy műanyag kulcs-féleség van hozzá, ha le is akarja zárni az ember a lopás ellen. Amúgy ma megnéztem a sínt, mert minap felmerült a kérdés az anyagáról. Az első-hátsó íves részek műanyagok, maga a sín, amire a kereszttartót kell illeszteni, azok fémből készültek. 

Előzmény: tuzer (28292)
milot1 Creative Commons License 2018.09.07 0 0 28295

Sziasztok.

Valaki tudna abban segíteni, hogy tudnám kicserélni a váltógombot.

Bőrösre szeretném kicserélni a műanyagot csak nem tudom mennyire macerás.

A kocsi 2014-es 1.4 benzin

 

tuzer Creative Commons License 2018.09.07 0 0 28294

Mi sem természetesebb.

Előzmény: zenezsalu (28293)
zenezsalu Creative Commons License 2018.09.07 0 0 28293

Nagyon jól néz ki, a robbantott ábra is biztató, a terhelési előírást tartsd majd be.

Előzmény: tuzer (28292)
tuzer Creative Commons License 2018.09.07 0 0 28292

Kösz. Költöznek, nem reagálnak.

 

A döntés megszületett, ezt vettem:

https://autofelszerelesek.hu/51024_aguri_runner_120_cm_a_b_alu_tetocsomagtarto_tetokorlatos_es_tetosines_autokhoz

 

Oszt annyi. Lesz, ami lesz.

Előzmény: zenezsalu (28289)
Bz81 Creative Commons License 2018.09.07 0 0 28291

Sziasztok!

Tegnap miután megpróbáltam becsukni az elektromos visszapillantó tükröt a 2010-es KIA Ceed-emen, valami megnyekkenhetett benne mert a  bal oldalsó elkezdett nyekeregni és nem csinál semmit. Mivel miután a  kulcsot is kivettem folyamatosan nyeke5rgett így kihúztam a biztosítékot, hogy ne merítse az akksit. Sajnos a csomagtér ajtóval össze van kötve, így azóta azt nem tudom kinyítni :( Van valami trükk amivel ez valahogyan megtehető, másképpen nem lehet kinyitni a csomagtérajtót? Valakivel fordult már elő hasonló?

Lbx Creative Commons License 2018.09.06 0 0 28290

Ha WD40-el csinálták, akkor nem lesz tartós, mert egyrészről kimossa azt a kis kenőanyagot is, ami benne volt, másrészt maga a WD40 nem igazán jó kenőanyagnak - szerintem.

A tartósabb megoldás a PTFE kenőanyag lenne - zsírszerű, így nem folyik ki, vagy el, van kenőhatása, de nem szedi magába a koszt. Ilyet is szinte mindenhol lehet kapni, zárakat, bowdeneket is ilyenekkel érdemes kenni. Drágább, mint a WD40, de tartósabb. 

Szerintem.

Előzmény: VGezus (28287)
zenezsalu Creative Commons License 2018.09.06 0 0 28289

Ide menj csomagtartó ügyben, értenek hozzá, segíteni fognak.

Előzmény: tuzer (28285)
cápaFeri Creative Commons License 2018.09.06 0 0 28288

Igaz, nekem a gyári tartó van, de azért azt kétleném, hogy a helyesen felszerelt tartó idővel elszabadul. Figyelni kell a kis lyukra, hogy abba illeszkedjen a tartó pöcke, ezáltal tuti párhuzamos is lesz a két tartó, másrészt nem csúszkál el a tetősínen ha nincs annyira meghúzva a tartó. Nem olcsó a gyári (nekem 185 € volt), de Thule gyártmány és ha hosszú távra gondolkodik az ember, megéri. Előző autómhoz CAM márkájút használtam. Igaz ajtónyílásba kapaszkodós volt tetősín híján, de körülményes volt a szerelése, és pár év alatt megviselődött. Pedig ritkán tettem fel. Szóval ha gyakran használná, szerintem spórolj még kicsit és vedd meg a gyárit, meg leszel elégedve!

Előzmény: tuzer (28285)
VGezus Creative Commons License 2018.09.06 0 0 28287

A motortér alatt le kellett bontani egy takarólemezt, és pár, jól irányzott WD40-es fújással orvosolták is a problémát. :-)

Remélem kellőképp időtálló lesz.

Előzmény: Lbx (28284)
dokeee Creative Commons License 2018.09.06 0 0 28286

Műanyag? Szerintem csak az eleje meg a vége, ahol fog a tartó, ott fém.

Előzmény: tuzer (28285)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!