Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Neo515 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 128187

lehet, hogy a tatás bejáratás tett be neki.Lehet nem jól kopott be a moci?

Mindenképpen mérnék mindkét kocsinál kompresszióviszonyt vagy veszteséget, az talán többet elárulna a moci állapotáról.

Az ellustulás biztos,hogy létező dolog.

Fater újonnan vett felíciája is mikor kölcsön kértem 1 napra azt hittem biciklivel lekörözöm úgy gyorsult. Még az aksi-vagyis a töltést jelző is villogott. 50-70km megtétele után már érezhetően javult a kocsi. A nap végére egész normálisan húzott. :-)

Előzmény: Jena307 (128186)
Jena307 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 128186

Van hozzá gyári diagom, de itt még nincs hozam korrekció mérés lehetőség, csak szkóppal lehetne na az meg nincs.

Mivel cseréltem szoftot, felraktam rá a 2006os ducatoét, mivel a peugeothoz nem adtak ki csak egyet, nem volt szoft frissítése, és semmi nem változott így szerintem nem lehet előtöltés meg ilyesmi. Már új kora óta ilyen vagyis megvan a különbség, nagyon szarul tatásan lett bejáratva az tény, de ez csak megfoghatatlan így ebben a formában hogy ellustított.

Én mindenképp valami mechanikai fizikai dologra tippelek, mivel a szoftverekkel már eljátszottam.

A rail nyomás megvalósul gyári turbónyomás azonos,

Előzmény: Neo515 (128185)
Neo515 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 128185
Ja,hogy már alapból is szarabb. Akkor legtöbbet komp.mérés mondhat talán.
Másik ami még segíthet,hogy hasonlítgattok diaggal,hogy melyik milyen nyomással
dolgozik,milyen kajával stb. Előtöltés is sokat számíthat. Hasonlítgatni kéne.
A járásra szerintem a komp mérés mondhat valamit. Lehet nagyok az eltérések
az egyes hengerek között. Kezdjétek el valahol aztán majd csak haladnak a lehetőségek
kizárása.
Előzmény: Jena307 (128184)
Jena307 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 128184
Nem erted az egészet, olvasd mégegyszer.
Nem az a baj hogy nem forog fent, hisz nagy motor nagy forgó tömeggel nagy lökethosszal, az a baj hogy nem szépen forog, hanem kelletlenül, már 3000ig is, de ezt jobban nem tudom leirni, ha beleulnel mindkettőbe azonnal éreznéd, holott most az.enyém jóval erősebb. A fő baj hogy zabal, és ezt nemtudom massal ossze.függesbe hozni csak azzal hogy nem szepen forog, az erőre sem foghatom, mert tény hogy alapból a sogore erősebb, ezt mutatja a rugalmassagi teszt, de az enyém szoftverezve jelentősen erősebb, megis a masik eszik jobban es megy szebben. Erre keresem a megoldast, de szerintem vagy a szivotorok vagy nincs megoldas, de varom az ötleteket.
Előzmény: Neo515 (128183)
Neo515 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128183
Neki alapvetően az a baja,hogy 3000felett nem olyan mint a haveré,ha jól értem. Ezért írtam,hogy erőrítsen 3200ig mert ezek úgy sem igazán szeretik a 3000feletti fordulatot így én nem költenék rá mert lehet fél kocsi árát belepumpálja és talán akkor lesz olyan,hogy 3000felett is már tetszetősen megy,de most vagy az kell,hogy jól fogyasztjon vagy az,hogy forogjon izomból amihez kaja kell. A fogyi szerintem sem mindegy ezért kéne alul erősíteni oszt annyi.
Előzmény: ocsotdi (128182)
ocsotdi Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128182

nem jó ebbe beletörőni  ezek igavonók  a fogyi nagyon nem mind1 szerintem :)

 

 Te beletörődnél :D?

Előzmény: Neo515 (128180)
ocsotdi Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128181

Megnézném a szívótorok belsejét   levegőszűrőkból is lehet kapni nagyon szarokat egr-t száműzném  ha lehet mérnék 1 nyomást a turbó kipu közt nem-e  a dob ban belül meg kotványosodva   mitom én  ... nekünk trafic van  ezek nem arról híres autók hogy jók még is van benne 250 eddíg 1 gyertyát cseréltem   de a turbó kuplung érik ...   amúgy katalizátort ledobtam róla egr-t is  a csonkot is  ki kellett takarítani mert  elég ganés volt ...  sokat javult tőlük  :)

Előzmény: Jena307 (128175)
Neo515 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128180
Szerintem mindenképpen teljesítmény különbség van a 2kocsi között.
Hogy ez mitől van az jó kérdés. A legolcsóbb,ha bele törődsz.
Szerintem kár nyargalódni rajta-ezek a kocsik nem a 3000feletti
ford.számra vannak tervezve ezt jól látod a szoftverjeikben is.
2000-2500között lead mindent aztán csak forog. Szerintem felesleges
is 3000fölé nagyon forgatni. Inkább erősíts 3200ig és boldog leszel.
Előzmény: Jena307 (128175)
Neo515 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128179
Ha a hőfokmérők jók akkor az órában a hőfokmérő
drivere pusztult meg.
Előzmény: w t (128171)
Jena307 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128178

Hát ettől jobb ötlet kell, ilyen autót nem találni másikat, semmi pénzért nem adnám oda, a III. boxer ducato már csak egy vacak kacat ehhez képest, Rozsdamantes 8 évesen 130ezer km, van még hátra kb 600ezer, futómű egyszerű, kaszni még anyagból van

, vissza alakítani idtd-re nem lenne nagy kaland, de ennyire nem vagyok elvetemült hogy szétfaragjam

Előzmény: nazsrai (128177)
nazsrai Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128177

így látatlanban vagy egy bovdenesre alakítás vagy eladás lehetne a megoldás-

Előzmény: Jena307 (128175)
850tdi Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128176

oké köszi olvastam,továbbitottam a srácnak visszaszól 2-3 napon belül.

Előzmény: garret (128169)
Jena307 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128175

Tisztelt nagyérdemű a vélemyényetekre lennék kíváncsi egy gyakorlatban létező de elméletileg nem lehetséges dologgal kapcsolatban ez pedig az autó ellustulása.

 

Adott kettő boxer/ducato 814043S motorkódú 2.8-as SOFIM motor, na ez egy akkora legenda mint az 1.9tdi, jelen esetben ezen egy 1400baros első generációs bosch CR befecskendezés, nyomásos turbóval, és csak map szenzorral légtömegmérő nincs.

 

 Az enyém az 2004es 132ezer első tulajos, volt sokat tatásan vezetve.

A másik a sógoromé ez 2003as 211ezer km, na ez tapsova volt mindég, egy jó darabig azért mert elkoszolódott a nyomás szabályozó és ha nagyon taposva volt akkor nem tiltogatott be.

 

Az én autóm nem szeret forogni, a hangján is érezni hogy utálja, nem simul ki, hangos, nincs benne élet, nem él a motor kelletlen, régebben mikor idős vezette, utána rendszerint ki kellett kormolni mert a gyári 127lóból volt vagy 100, ilyenkor 4.ben beálltam 3500as fordulatra és megkergettem vagy 150-20km-en kersztül ettől sokat javult, de nem lett az igazi. Mostmár jó ideje csak én használom, de nem akar kikúpálódni. és ami a legnagyobb baj, hogy zabál, nekem egy túra az 250km, ezt járom mindég, az én autómmal 10,5 az átlag 40km főút ez 90el, és 210km pálya ez 110el, és odafigyelve. Ez a másik autóval 40km fő út 90el 210km pálya 130al és rendesen taposva kb 10-10,5 átlag, és ugye itt nem akkora szelet tul a maxi kasztni mint egy személy autó itt súlyos ára van a légellenállásnak.

 

Rugalmassági teszten 4.ben 2000ford-3000ford az enyémmel 9sec gyári szoftal

ugyanez a sógoréval 7sec, szoftot csereberéltem semmit nem számít, meg amúgy is ezeken ugyan az van, a fiat konszern nem bonyolítja túl.

 

A sógorén érezni hogy él a motor, sokkal csendesebben megy kívánja a taposást, szépen leforog kb 3700ig onnan kezd csak bőgni és nem haladni, az enyém meg már 3500nál nem érzi jól magát, sőt végig nem.

 

Az enyém meg lett csippcsirippelve, de csak ésszel kb 20%, így javult a fogyim, de ugyanolyan kelletlen, persze sokkal jobban megy.

Hallottam olyan mendemondákat hogy a digók épp úgy raknak össze egy egy autót hogy ami a kezükbe kerül a polcról, és ezért borzalmas szórás van egy egy ugyanolyan tipus menet teljesítménye és fogyija között, ebben többen meg is erősítettek, pl ismerős aki flottában csippelt ivecokat.

 

De ez engem nem hagy nyugodni, persze mert többet eszik, azért egy literes szórás manapság már forintálisan sem kevés, meg a k_rva anyját nehogy ne akarjon már szépen menni :)

 

Kérdés merre induljak, kipufdob van egy, katalizátor nincs, egr azthiszem van, nekem ez a leggyanusabb, vagyis a szívótororok.

Olyat is próbáltam hogy a manuális boos controllerrel játszottam a turbónyomással, 1,3barig enged a map, aztán beírja a töltőnyomás koherencia hibát és betilt, így próbáltam a gyári 1bar és az 1,3bar között, változás halladszik, érezni nemigen, és a legjobban 1.1baron megy, nem szereti ha nagyon fel van töltve.

 

Van valakinek ötlete vagy törödjek bele hogy ez ilyen???

Ja még megnézem a porlasztók kódját is de nyakamat rá hogy ugyanolyan lesz

Jena307 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128174

gyárilag dupla hőfokmérő van a vízcsőben, az egyik a műszerfalnak adja az infót de ez jócskán csak saccoló, a másik meg az ecu-nak, az enyém is szarakszik tavaly óta hidegekben meg mikor kedve van akkor meg sem mozdul a mutató, de az diagszerint rendben van

Előzmény: w t (128171)
mica-r Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128173

Azt még tudja, esetleg első fékből érdemes nagyobbat, a gyáriak nem voltak ebben túl bőkezűek. Lengkarszilent jó legyen, amúgy sem egy túlfejlesztett futómű

Előzmény: L001 (128172)
L001 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128172

Sziasztok!

 

Vannak tapasztalatok audi 80 b4 1.9 tdi tuninggal kapcsolatban?? Amire konkrétan kiváncsi lennék, hogy milyen installációk mellett meddíg birják a gyári motortató bakok, fétengelyek, és kuplungok??? Esetleg a gyári fékrendszer teljesítménye elegendő, vagy kell valami jobb???

 

Nekem 10-es krézi féle mechanikus adagoló illetve gt 15-ös turbó lesz fent...

 

köszi a válaszokat!

 

Üdv L!

w t Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128171

Sziasztok,a problem a következő,adott egy gyári 1.9tdi,olyan hibát produkál,hogy a hőfokmérő a műszerfalon nem megy fel, mutató,  

alapon áll és a turbónyomás 0.5 fölé nem megy.A hőjeladó jó ohmikosan kimérve,a hűtővíz  üzemi hőfokon van kb 3kilóméter alatt,by pass ok.Segítségeteket előre is köszi.

Petya17xl Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128170
koszi a valaszokat megnezem mind a kettotok verziojat...
Előzmény: Jena307 (128168)
garret Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128169

Írtam mail-t.

Előzmény: 850tdi (128159)
Jena307 Creative Commons License 2012.10.11 0 0 128168
Szerintem meg haznyomas lesz a baj, merd meg órával, vagy kapasbol pucold ki a nyomas szqbalyzot meg az out csavart
Előzmény: Petya17xl (128166)
JettaTDI Creative Commons License 2012.10.10 0 0 128167

Szerintem nézz rá a főtengelyen a vezérmű kerékre!

Olyan a jelenség mint amikor az elkezd mozogni..

Előzmény: Petya17xl (128166)
Petya17xl Creative Commons License 2012.10.10 0 0 128166

Hali olyat szeretnék kérdezni hogy a 1Z-s 1.9Tdi mocim mostanság olyat csinált hogy alapjárat körül elkezdett néha ingadozni fel-le fel-le az alapjárat és menetközben is van bizonyos fordulat amikor berángat kb2000 res félterhelés mellet és , ez a jelenségek mellett utobbi napokban használat során sürün le is áll alapjárat körül és nehézkesen indul hidegen és melegen is ,   ( a konfig full gyári minden-... 502 csucsok+nyitott kipu az össz változtatás.. de ez már régi modositás...  )

Adagolora gondoltam hogy az szarakszik igy egyszerübb részével kezdtem mivel van egy másik elvileg jó adagolom igy a hdk fejet lecseréltem nem e csak az krepált be és a jelenség a következő :   

Hullámzó alapjárat megmaradt csak picit fentebbi tartományban és menet közben is elég intenziv egy adott lájtos gyorsitás során de viszont könyedebben indul sokkal , és most már alapjáraton se áll le és igy közlekedhetővé vált a járgányom...

( eddig probáltam az alapmenyiséget állítani az elözö hdk-val is de nem javul a helyzet, de a mostanisál se tunik el a jelenség )

Kérdésem az lenne az egyik hogy az adagolo kopott volna meg enyire.. ???

Adagolo koplett cseréjét hétvégére terveztem mert akkor egy kicsit jobban ráér a kocsim..

- Most fejből nem tudom de az elözö hdk - sokkal nagyobb volt mint amire lecseréltem és a jelenség hogy vag-gal nézve alapmenyiségnek a régivel ugyebár kb 2-10 között játszottam attol függ milyen kedvem volt örültködni ..   de a mostani meg nagyon fura értéket ir ki a kis hdk-val mert alapmenyiségnek  pl . 0.4 0.6  értéket mutat mind1 hova állítom ,,, és az alapjáratomat viszi fel azzla arányosan ahogy növelem az alapmenyiséget , plusz jelenség a kis hdk val hogy amikor gyorsitok és elváltok a fordulatszámot megtartja egy kis ideig és késön ejti visza miközben amaz amikor elveszem a gázt rögtön visza ejti mint ahogy kell ..

Ezen jelenségek miért lehetnek ???

Szar lehet a mostani hdk fej is ???

Vagy a kopottnak hitt adagolo bekavar???

 

Elöre is köszi a válaszokat !!!

JettaTDI Creative Commons License 2012.10.10 0 0 128165

Nem az enyém csak találtam

http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/krezi_2_5_tdi_adagolo

 

Mondjuk az összeg kicsit megszaladt.. :)

Előzmény: 850tdi (128159)
JettaTDI Creative Commons License 2012.10.10 0 0 128164

Szevasz te fotósok gyöngye (ezer éve...) :)

 

Gyanús h visszaengedi a gázolajat.. Ideiglenesen egy visszacsapó szeleppel orvosolható lenne a tünet

Egyébként meg ráírták az autó hátuljára is a baját! P-vel kezdődik és eugeot a vége }:)

Előzmény: vbandit (128150)
viktorG3 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 128163

A ..csába nem akartam megbontani.  Köszönöm a gyors választ! :)

 

Előzmény: Neo515 (128162)
Neo515 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 128162
A jeladó pléhecskét cserélni kell mindenképpen.
Előzmény: viktorG3 (128160)
Neo515 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 128161
Az 1dolog,hogy ki hol melyik országban gyártat valamit.
Az nem mindegy,hogy milyen minőségben.
A Firad, a Bosió is mind kínai csúcs. Olasz cégek de kínában
készülnek a csúcsaik. Nekem még a Dtp-vel nem volt rossz tapasztalatom.
Mondjuk én mindegyik nyitónyomását 230ra rakom így normálisan
porlasztanak még 100e km után is. Ugyan ez nem mondható el
kisebb nyitónyomáson pl. 190báron. De ettől függetlenül 220-230nál
működnek. Az tény,hogy lehetne jobb cuccokat gyártatni de nem kell
senkinek sem,ez az élet minden területére igaz már talán.
Előzmény: Törölt nick (128156)
viktorG3 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 128160

Neo,vagy aki tudja esetleg! Az 1.9 Pd főtengelyjeladója ugyanazt a jelet generálja mint a tdi?
Vagyis azt akarom kilegózni,hogy megy-e a pd blokkon a tdi adagoló,jeladó kerék cseréje nélkül? Most nincs zsém mechára viszont kiváncsi volnék az avf/asv házasságra

850tdi Creative Commons License 2012.10.10 0 0 128159

Heeló!

 

A haveromnak keresek AEL motorkodú 2,5 tdi-hez adagolot , csak jó állapotú érdekli. Ha van valakinek szoljon. Köszi

Jena307 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 128158

úgy tudom csak kutyafuttában van itthon, a fia esküvőjén volt itthon aki mellesleg a barátom, így a lakziban beszéltünk pár szót csak

Előzmény: Törölt nick (128152)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!