Keresés

Részletes keresés

kicsi emma Creative Commons License 2000.06.23 0 0 6206
Beadtuk a papirokat az onkormanyzathoz.
ha minden igaz, bekerulunk a Guniess rekordok konyvebe a leghamarabb megszerzett epitesi engedellyel, mert a csavo azt mondta, kar hogy nem hoztunk papirt a kemenyseproktol, ha az itt lenne, egy ora mulva visszajohetnenk az engedelyert. Igy szerezzuk meg szepen es akkor utana... Felhivtuk a kemenyeproket, azt mondtak vigyuk be a terveket meg a leirast, ott helyben kiadjak a papirt ra.
Ugyhogy eleg expressz mennek a dolgok videken.

Most a legfobb gondunk az, hogy mire az alap meglesz, fel kell vezessuk a vizet meg a villanyt is a telek tetejere, ahol a haz lesz (egyelore az utca tuloldalan van csak, kabe harmincot meterre a leendo haztol. Valami ideiglenes vizaknat meg villanyoszlopot kellene csinalni, raadasul a vizhez nyomasfokozo is kell (csak 195 meterig biztositjak a nyomast, a haz meg kb. 215-on van).

Szoval nem egyszeru. Valaki csinalt mar ilyet?

kicsi emma

Bugi bacsi Creative Commons License 2000.06.22 0 0 6205
Az osanban láttuk legutoljára.
Előzmény: MuzX (6204)
MuzX Creative Commons License 2000.06.22 0 0 6204
Üdv!

Hol lehet ezt az Euro2000 festôkészletet megvenni kedvezô áron? A barkácsáruházakban nem volt. illetve a Bricoban csak az árcédulája, mert elfogyott :((

second Creative Commons License 2000.06.22 0 0 6203
Katicabo,

A PVC szenyvízcsövek szerintem tökéletesen jók lesznek.
Elméletileg nem mindegy, hogy milyen átmérő, és milyen lejtés, de nagy baj nem lehet, ha van tapasztalt a kivitelezői oldalon....

Sec.

Előzmény: katicabo (6199)
tacsa Creative Commons License 2000.06.22 0 0 6202
Sziasztok!

Gyorsan, nem nevesítve a válaszokat sietség okán:

1. Úgy min. 1,80 x 1,80-as lépcsőtér biztos kell egy normálisan járható, 3 méteres szintkülönbséget áthidaló lépcsőhöz.
2. A 30x30-as az csak négyzet alapú lehet, de a szerencsétlen fogalmazásban arra utaltam, hogy adott esetben lehet kibetonozott acélcső pillér is, az természetesen kör alakú.
3.Az Ytongban a nutba vélhetően azért nem kell habarcs,mert a "vállaknál" lesz, és itt csak megvezetésről van szó, a belső légrés szigetelésben is jobb, és ha tele lenne habarccsal, akkor nem lehetne betolni a féderes elemet a habarcstól

Üdv
tacsa

pasa_ Creative Commons License 2000.06.22 0 0 6201
140x140 nyilashoz valoszinuleg rudas csigalepcso csatlakozik. Ez szemelyforgalomhoz jo, de pl. egy szekrenyt nemigen fogsz rajta felvinni vagy egy agyat, vagy barni egyebet, ami nem lapra szerelt. Persze ha van alternativ feljuttatasi lehetoseg, akkor ez nem erdekes. Ha ugyis kellpilelrt, athidalot, akarmit csinalni, lehet hogy pont ugyanannyi munka lenne nagyobb nyilashoz. Az esetleg valameddig feleslegesen keletkezo nagyobb nyilast meg mindig egyszerubb szukiteni, mint a kisebbet boviteni, amikor a gyakorlat netan kimutatta, hogy megiscsak keves. (De ez csak gondolkodas, valaki hozzaerto igazan megszolalhatna...)

Pasa

Előzmény: katicabo (6199)
Bugi bacsi Creative Commons License 2000.06.22 0 0 6200
Hamar katicabo lepcsofeljarot emlegetett, utolag hogyan lehet a jelenlegi padlasfeljarot kiszelesiteni abban az esetben, ha horcsik mennyezetrol van szo?
katicabo Creative Commons License 2000.06.22 0 0 6199
Tacsa, köszi a választ!
Tegnapelőtt egy felkeresett, szimpi kőműves szaki végig Porotonról beszélt, amikor mi Porotherm 38-as téglát mondtunk. Én azt hittem, nem jól ejti, de most Te is Poroton-t írtál! Van ilyen és mi a "különbség"?
Hát biza', ezt a feljárót jól meg kell gondolnunk, mert a 60cm tényleg szűk, ahogy Pasa is írta. Mi nem "normális-tágas" lépcsőfeljárót szeretnénk, hanem esetleg egy-két gyereknek "feljáratot a hálószobába". Tehát a 2*2m nekem soknak tűnik, de pl. OBI prosiban láttunk 140*140-es "kanyarlépcsőt". Szóval a födém valszeg monolit lesz bevasalva a "kritikus" helyen, de ha a tervezőt összeeresztjük a kőművessel, remélem kiötölnek valamit.
A 30*30-as pillér (ha vasbeton v. kibetonozott acélcső) milyen alakú, ha nem négyzet?

Meg tudja vki mondani, hogy milyen csövet vegyünk a majdani szennyvízkivezetéshez, amit az alapba be kell dolgoznunk előre? 10-15cm átmérő? (Víz-gázszerelőnk még nincs, de nem hagynám a kőművesre az anyag megválasztását...

Üdv,

Előzmény: tacsa (6172)
AZs Creative Commons License 2000.06.22 0 0 6198
sziasztok
tudtok ertheto magyarazot arra, hogy a nutfederes
ytongnal a nutba miert nem kell habarcs. neztem az
ytong Magyarorszag honlapjat, de ott csak mint
tenyt kozlik.
koszi
AZs
bocsanat, hogy igy betortem mas temaba
Bugi bacsi Creative Commons License 2000.06.22 0 0 6197
Koszi tacsa!
Előzmény: tacsa (6195)
kicsi emma Creative Commons License 2000.06.22 0 0 6196
Mindjart, mindjart, meg tiz perc es akkor mindjart indulunk vinni az onkormanyzatnak a kesz dokumentaciot az epitesi engedelyhez!!!

Nagyon izgi. Szombaton meg jon a foldmero es kimeri az alapot pontosan. (F batyja) Es akkor mar lehet is alapot asni, meg, meg, meg...

kicsi emma

tacsa Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6195
Jó estéket két focimeccs között/alatt/után stb. !

R+Z : amit leírtál, az alapján nem gondolom, hogy megoldhatatlan lenne a dolog, a statikus tervezővel kellene egyeztetned, és talán hamar megoldható a probléma akkor, ha a fesztáv a gerendás megoldást "adja", azaz járatosak a fesztávok. Vagy, ha nem olyan nagy a probléma az árral, akkor meg nem érdemes változtatni, de viszont ha e mellett maradsz, utána nehogy állandóan ezen keseregj, hogy itt mennyi pénz elment!!

Obi wan: A párazárás azért kell egyébként legtöbb helyen, mert a külső terekkel érintkező falak, tetők esetében a külső mondjuk -20 C fokból belső mondjuk 25 között az átmenet a falon belül van > tehát a fagypont is > a szerkezet egy része fagypont alatt van. Ha ott még pára ( víz ) is van, ugye a térfogat változás jön a fagyáskor > szétmegy minden.

A födémed ügyében: ha marad az átszellőztetett tetőtér, akkor nem kell semmit csinálni, max. ráfektetni úgy 5 max 10 cm THERWOOLIN paplant az "agyagra". Ez tuti elég lenne, kívülről fóliával takarva. A párazárás(szigetelő fólia ) cserép alatt akkor kell, ha közvetlenül beépítés van, meg hőszigetelés, mivel a cserépen beszivárgó ( szél által befújt ) víz nem párologhat el a légtérben zártság okán.

Bugi: Rég tanultam már, utána kell mennyek, remélem holnap már válaszolni tudok, mert most marhaságot inkább nem mondok. De talán belészól a tudós batárom, aki neve kapcsán is jól ismerheti a Ha(r)csik födémet.

Üdv
tacsa

MuzX Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6194
Kösz ismét! Na látjátok, lassan már könyvet sem kell vennem, elmondtok mindent. :)))
Azért veszek...

Viszont Sürgôs áruinformációs Segítség kéne!

A WC-be annak idején hosszas keresgélés után találtam csak méretben és formában jó kézmosót, ugyanis az alföldibôl vagy a kicsi van, ami túl apró, vagy a nagy, ami túl nagy, más tipust meg alig találni. Végül Budakeszin vettem egy bolgár 37x28-as kézmosót. Mikor a vizesek meglátták, nagyon csóválták a fejüket, mert a csaphely alig volt kikönnyítve, és alulról is zománcozva volt, azt mondták, nem garantálják, hoogy nem fog eltörni, ha ezt megpróbálják kütni. El is repedt, pedig még meg is fúrták elôtte.
Nem láttatok valahol kb. ilyen méretű fehér kézmosót? Egyedül a Bricoban láttam még valami hasonlót, bár ez nem tetszik, de mérete miatt megvettem volna, ha van fehér színben, de éppen abban nincs :(
Voltam már ma 3 fürdôszoba szaküzletben, meg 3 barkácsáruházban és sehol nem találtam :(
Már csak egyedül ez hiányzik, a vizes meg csak akkor hajlandó kijönni, ha már minden ott lesz.

Előzmény: pasa_ (6193)
pasa_ Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6193
Bár a festés nem veszélyes dolog, így próbálkozni lehet, max pár 10 rongy bánja (anyagár).
Azert az sem semmi. Kifizetsz min. 30 eFt-t anyagert (+ecset, stb, es akkor meg olcso volt) dolgozol ket napot (min. 5 eFt) ez mar 35 eFt, utana meg a plusz munka a hibak kijavitasara stb.
A vegen kb. 40 eFt, ami szerintem nem keves penz...

No aert nem kell azonnal tulzasokba esni. Nem a rendorpalotat fogja festeni MuzX

Egy kilo festek nem olyan kis mennyiseg, es csak ugy 2 ezer forint higitostul. Az alatt be lehet gyakorolni, es maximum kiderul hogy nem megy annyira jol.
A fedofestekes dolgokat aranylag egyszeru helyrehozni, igy az nem tul veszelyes (a falat el lehet rontani, de azert is inkabb kuzdeni kell. :)
A lazurt tenyleg erdemesebb felretenni amikorra mar gyakorlottabb az ember.

Apropo ecset. No ott aztan jol kell figyelni mit vesz az ember.
Az olcso muszalas (fekete) ecset semmire nem hasznalhato, maximum celba dobni, vagy tapetat ragasztani. Festekhez olyan feher szoru dragabb fajta kell. Abbol is van fa es muanyag nyelu, elobbi dragabb, de azt nem eszi meg egyik oldoszer sem. ;) Csovek, radiatorok festesehez van speci, hosszu nyelu fajlitott feju ecset.

Erdemes kulonfele meretueket venni, az ecset tartos dolog, ha vigyaz ra az ember. Viszont azonnal el kell mosni, es rendesen. Ha beleszarad a festek, akkor banat. En a kiurult festekes dobozokat szoktam megorizni, abban jol lehet festeket keverni, higitani, valamint ecsetet mosni is. De konzervdoboz is jo. Tejfolospohar csak villamkezueknek, mert kb 5 perc alatt feloldodik.

Pasa

Előzmény: kzt (6189)
R+Z Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6192
Kedves Tacsa!
Köszönöm a választ, csak most jutottam gépközelbe.
Az építész biztosan nem akart velünk kiszúrni, mivel barátunk édesapja. De a továbbiakban nem szeretném terhelni ilyesmivel, mert akkor biztosan nem költözünk be jövőre: az engedélyezési dokumentáció elkészítése több mint egy évet vett igénybe úgy, hogy gyakorlatilag a mi tervezési programunk valósult meg. A monolít szerkezetet a hegyvidéki jelleg miatt, meg a lépcső és az erkély miatt választotta; a probléma ott van, hogy kérdésemre, hogy mibe fog ez így kerülni, azt mondta, hogy gyakorlatilag ugyan annyiba, mint egy gerendás szerkezet. Ez pedig sajnos mint kiderült, nem fedi a valóságot. Volt statikus tervezőnk is, aki nagyon pontos vasalási tervet készített, a pincefödém e szerint épült meg, ezért tudom, hogy a monolit fajlagosan mibe kerül. Végeredmény: az emeleti födémet nem szeretném gerendásra átterveztetni, de jó lenne a monolitot kissé olcsóbban kihozni, vagy más tchnikával monolit jellegű szerkezetet építeni.
A kérdésem pontatlan volt, de erre vonatkozott.

Üdv: R+Z

Előzmény: tacsa (6129)
MuzX Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6191
Kösz mindenkinek a segítséget, megfogadom a tanácsokat, és mondjuk a WC-vel kezdem, az nagyon kicsi, és nem sok mindent ronthatok el, az ajtokat meg gyakorlom a kiszedetteken.
Most megyek es veszek egy euro2000-t, aztan majd tudositok, ha elesben megy a dolog, es vegul lesznek majd efnykepek is, ha nagyjabol bekoltozheto lesz a haz.

De megegyszer mondom, lesz egy gyakorlott segítôm is! :)

Előzmény: stoki (6190)
stoki Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6190
kzt
Én is így gondolom, de MuZX is talán átgondolja, hogy mit nyer, vagy veszít. Ha nagy barkács, akkor jól sülhet el a dolog, mert a barkácsemberek kreatívak és rögtönzök. Megoldás mindig van csak meg kell találni...:)

Összegezve az én javaslatom : ha már kellően áttanulmányozta MuzX a könyvecskéjét, akkor érdemes lenne egy kis szobában kezdeni, kevés anyaggal és akkor még rá lehet jönni arra, hogy megy a dolog, vagy esetleg nem, kevés ráfordítással. Így kb. 10 rugóból meg lehet úszni a tanulópénzt mindennel együtt. Én mindig így szoktam nekimenni egy problémának, ha nem vagyok teljesen biztos a dolgomban...

Előzmény: kzt (6189)
kzt Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6189
Sima ajtókat fektetve szokták mázolni, betétes ajtókat állítva is lehet. Bár, hogy a euro2000 cucc mit tud nem tudom az én öregem még hagyományos ecsetes felszereléssel dolgozik.

Az ecset vastagan viszi fel a festeket, ezert nehezebb vele kezdonek dolgozni ill. tobb festeket is fogyaszt. Ennek ellenere erdemes egyet keznel tartani a sarkok, csovek stb. festesehez. Ha ecsetet veszel, csak akkorat vegyel amit (festekkel tele) kibir a csuklod. Egy kezdo konnyen tulterheli a kezet. A henger vekonyabb, egyenletesebb reteget ad (kevesebb festeket is hasznal). Falra szo"r:os (teddy) valo, ajtora a szivacsos. Az euro2000-t en sem ismerem, de egy ismerosom dicserte.

Bár a festés nem veszélyes dolog, így próbálkozni lehet, max pár 10 rongy bánja (anyagár).
Azert az sem semmi. Kifizetsz min. 30 eFt-t anyagert (+ecset, stb, es akkor meg olcso volt) dolgozol ket napot (min. 5 eFt) ez mar 35 eFt, utana meg a plusz munka a hibak kijavitasara stb.
A vegen kb. 40 eFt, ami szerintem nem keves penz...

Előzmény: stoki (6188)
stoki Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6188
pasa_
Isten őrizzen, hogy lebeszéljem Muz-t arról, hogy kence ficézzen, pont én, aki szintén mindig fusizik valamit. Én is sok mindent csinálok előszőrre, de pl. autóféket nem operálnék még első nekifutásra sem, mert még nem is LÁTTAM. És itt van a lényeg, amit HAcsek is említett, ami nagy különbség.
Bár a festés nem veszélyes dolog, így próbálkozni lehet, max pár 10 rongy bánja (anyagár).

Sima ajtókat fektetve szokták mázolni, betétes ajtókat állítva is lehet. Bár, hogy a euro2000 cucc mit tud nem tudom az én öregem még hagyományos ecsetes felszereléssel dolgozik.

MuzX
Ha csóró vagy, akkor iratkozz be egy alkalomra a műszaki könyvtárba. Onnan végy ki pár könyvet a festéssel kapcsolatban és fénymásold ki belőle a lényeget.
Kereshetsz is :
www.omikk.hu
Én is ezt szoktam tenni, mert én bizony nem vagyok nagyon eleresztve anyagilag...

Előzmény: MuzX (6187)
MuzX Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6187
Hol kapható ez a könyv?
Előzmény: Hacsek (6178)
MuzX Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6186
Hacsek, tök igazad van, tényleg mégcsak nem is láttam. De mint említettem, barátnôm is segít, ô pedig már csinálta is párszor. (Ô lesz a művezetô, én a melós).:)))

Vettem egyébként könyvet is, sôt vennék is még... a gyakorlópálya nem rossz ötlet, de fel nem hazsnált régi ajtó, asztal, miegymás nálam is akad, majd kicsit tréningezek elôtte :)))

Előzmény: Hacsek (6177)
lujza Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6185
Jöhet a cáfolat. Mit szúrtam el ?
Előzmény: Hacsek (6183)
second Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6184
:o)
Előzmény: Hacsek (6183)
Hacsek Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6183
Szia lujza!

Nem egészen általánosan igaz, amit írtál, de a cáfolatot csak akkor írom be ide, ha nem idéztél, hanem a saját kútfő a forrás. (Ha idéztél,nem veled vitázom.)

Előzmény: lujza (6182)
lujza Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6182
A párazárás ott fontos, ahol eltérö hömérsékletü terek között van térelhatárolás. A rendeltetése az, hogy a páralecsapódást megakadályozza.
A höszigetelés mind a két oldalára kell tenni párazáró vagy fékezö réteget.
(Könnyen belátható, hogy miért, ha átgondolod, a különbözö hömérséklethez tartozó abszolút-ralatív páratartalmakat.)

A höszigetelés mind a két oldalára kell tenni párazáró vagy fékezö réteget. A höszigeteléseket célszerü méretezni, ezt nálunk sajnos elhanyagolják, pedig már szoftver is van róla.

A fólia bizonyos helyeken kifejezetten káros lehet. A faszerkezetek elég tartósak bírnak lenni, de csak száraz, levegös helyen.

A javaslatom a problémádra:
1. leteríted höszigeteléssel, rá az agyagra, természetesen a höszig. réteg mind a két oldalról védett kell legyen.

2. lehordod az agyagot, felszeded a deszkát, kátránypapír+szigetelés+kátránypapír+ deszka vissza.
Ez utóbbit csak akkor, ha a tetöd teljesen vízzáró.
(A hagyományos cserépfedés általában nem ilyen.)

Előzmény: Obi wan (6180)
Bugi bacsi Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6181
Dir tacsa"csek"!

Koszi a valaszt, valoban a Horcsik! (kar, hogy nem Hor"csek" ) Es abszolut nem nemet hangzasu. Bar ki tudja. Ha felutunk egy nemet telefonkonyvet, meg ra is akadhatunk egy Jurgen Horcsikra... :o)
Szoval elmeletben alkalmas a beepitesre. Hogy kepzeljem el a szerkezetet? Hasonlit a betongerendas-belestestes megoldasra? (azert arra, mert olyet mar csinaltam...)

Koszi meg1x

Bugi bacsi

Obi wan Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6180
Kedves tacsa!

A rétegszerkezet a következő alulról felfelé:
diszperzit
glettanyag :-)))
stukatúr - ez már komoly
20 cm -es fagerendák levegő közzel
deszkaburkolat (2-3 cm)
8-10 cm törekes sárréteg
padlástér
nyerges tető hagyományos cseréppel párazárás nélkül, apropó: Mi a szerepe a párazárásnak pontosan?
A múltkor egy régi házban a tetőtér alá a födémre fóliát fektettem és fél éven belül majdnem elkezdett peregni alulról a plafonról a glettanyag. Lehet, hogy valamit nem jól csináltam?

Előre is köszi: Obi

Előzmény: tacsa (6179)
tacsa Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6179
Kedves Obi wan!

Az kéne tunni, hogy miből van és milyen vastag a födém, és mi van felette ( szabad tetőtér, vagy lapostető stb.) akkor lehet mondani valamit, hogy milyen vastag hőszig érdemes.
Tehát: az kellene, hogy alulról ( födém alja ) egész a legfelső takarásig ( cserép) milyen rétegek és milyen vastagságban vannak ma ( vagy a terven )

Üdv

tacsa

Előzmény: Obi wan (6176)
Hacsek Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6178
Jaj, most jut eszembe:

Van nekünk egy Építési Lakberendezési Kereső című könyvünk (495 Ft).
A gyártói-forgalmazói infok előtt minden fejezetben van egy lámáknak szóló ismeretterjesztő cikk. Ezek közül némelyet volt szerencsém magam fogalmazni. Pl. a festés-mázolásról szóló 10. fejezet esetében is így történt...

Előzmény: Hacsek (6177)
Hacsek Creative Commons License 2000.06.21 0 0 6177
Stoki!

Minden szavaddal egyetértek.
MuzX kérdéseiből az derült ki, hogy nemhogy ő maga nem festett-mázolt életében, de még csak nem is LÁTOTT ilyesmit csinálni.
(Ebben az értelemben itt nem a vakvezetvilágtalant esete forog fenn, mert te láttál más ilyesmit)
Vehet ő Csináld Magad! "szakkönyvet", de attól még bakra fektetve is meg fog neki folyni az olajfesték. A tanulópénzt nem lehet megspórolni...
Valóban, nem hiszem, hogy MuzX-ot most lebeszéltem a selfmaderől.
Sőt, javaslom, hogy csinálja nyugodtan! Legközelebb majd jobban sikerül.

MuzX!
Ha érdekel gyakorlópálya, van otthon nekem egy pattogzó festékű régi asztalom. Újra kellene pácolni. A matériát én fizetem... !!!

Előzmény: stoki (6167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!