Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sihuhu Creative Commons License 2021.06.08 0 1 149920

Semmi gond, szerzunk hozza gozolos vasalot. Olyan sima lesz, hogy az valami csuda. :-)

Előzmény: Atomi (149919)
Atomi Creative Commons License 2021.06.08 0 1 149919

De mekkora is itt a feszültség delta a hullámvölgy és a hullám csúcsa között ?  Mondjuk az autó jó részterheléses üzemmódban van, pörög 2500-at.  A főtengelyhez képest egy közelítőleg 2:1 gyorsító áttétel hajtja meg a generátort. Van három fázisunk teljes hídkapcsolásban. Milyen frekvencián van egy kis hullámzása a feszültségünknek ?    Gondolkodtatok, hogy ezen még mit érdemes simítgatni ?

Előzmény: Sihuhu (149918)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.08 0 0 149918

Erdekes, amit ismertetsz. Velhetoen oszcilloszkoppal kimutathato az idobeli hullamzasa a feszultsegnek az akksin, amikor dolgozik ra a generator.

Előzmény: Cymantrene (149917)
Cymantrene Creative Commons License 2021.06.08 0 0 149917

OFF

Érdekes módon nem biztos, hogy az akksi ki tudja simítani a hullámos egyenáramot.

Nagy a kapacitása, de az ehhez tartozó folyamatok elég lassúak és lassan is változnak külső behatásra. Az elektrokémiai kettősrétegnek föl kell épülni/módosulnia kell a folyadék-szilárd fázishatáron, amihez az ionoknak ide-oda kell vándorolniuk az oldatban. Ez sokkal lassabb folyamat, mint az elektronok mozgása fémes vezetőkben. És az igazán nagy kapacitást adó elektrokémiai folyamatok csak aztán indulnak be/módosulnak, és ezeknek elég kicsi is a sebessége. 

Ezért gyors/nagy frekvenciájú változásokkor csak egy kis kapacitásként viselkedik. 

Előzmény: Sihuhu (149915)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.08 0 0 149916

Ez jo link, koszi. Hat, az a harom plusz dioda nem simit. :-) Ahogy nezem a bekotest mindket esetben,  kulso szabalyozo hasznalatahoz a belso szabalyozos generator kisebb atkotessel hasznalhato. Kisebb gerjesztoaram ebben az esetben raadasul ezt a kulso szabalyozot kimeli. Forditva nem jarhato, vagy legalabbis nehezen.

 

A belso szabalyozos rendszer bekotesi rajzat igazan berakhattak volna a kesobbi Wartis konyvekbe.

Előzmény: 59th_Roy (149912)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.07 0 0 149915

Az végképp kisimítja.  :-)

Előzmény: Atomi (149914)
Atomi Creative Commons License 2021.06.07 0 0 149914

Van egy jókora akkumlátor is, az elég jól kisimítja.

Előzmény: Sihuhu (149911)
Atomi Creative Commons License 2021.06.07 0 0 149913

Kösz. Amióta a DENSO-t használom, el van felejtve, hogy egyáltalán van generátor. Csak teszi a dolgát és kész.

Előzmény: 59th_Roy (149912)
59th_Roy Creative Commons License 2021.06.06 0 1 149912
Előzmény: Atomi (149910)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.06 0 0 149911

A kilec diodas valtozat jobban simitott toltofeszultseget adhat raerzesem szerint. 

Előzmény: Atomi (149909)
Atomi Creative Commons License 2021.06.06 0 1 149910

 

   

Előzmény: Atomi (149909)
Atomi Creative Commons License 2021.06.06 0 1 149909

Pedig lehet, hogy eltér. A ráépített szabályzósban 9 dióda van, a külső szabályozósban 6 db. Viszont annak kivezetik hátul a csillagpontját is (MP).  

 

 

Előzmény: Sihuhu (149908)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.05 0 0 149908

Wartis konyvekben nem emlitik sehol, hogy a ket generator eltero lenne.

Előzmény: Sihuhu (149907)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.05 0 2 149907

Megint felmerult egy kerdes. A kulso szabalyozos es belso szabalyozos warti generator mennyire cserelheto?

 

Nekem ugy remlik, nem volt gond leszerelni a generator vegen levo feszszabalyzot, es kulso szabalyozorol hasznalni. Toltott rendesen.

 

 

Sihuhu Creative Commons License 2021.06.03 0 0 149906

Lehet, az elkopott bronzkefebol szarmazo por az inditomotor belsejeben okozta a zarlatot. Csereltek benne bronzkefet, de szetszedeskor nem takaritottak ki belulrol. 

Előzmény: Atomi (149904)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.03 0 0 149905

Koszi az elerhetosegeket.

Előzmény: Klementina1 (149903)
Atomi Creative Commons License 2021.06.03 0 0 149904

2T önindító pedig nagyságrendekkel jobb, mint a 4T.   Mi tud abban tönkre menni ? Elkopik a kefe, vagy szalajt a bendix. Kb. 20 évente.  A többi gépalkatrészhez képest ritkán kellett karbantartani.

Előzmény: Klementina1 (149900)
Klementina1 Creative Commons License 2021.06.03 0 1 149903

Igen, teljesen igazad van :)  Amiatt döntöttem csak így, mert nem maradt más autóm alkatrészért mászkálni, a haver meg ajánlotta hogy hozza az ő tartalék bontottját és majd együtt megcsináljuk. Úgy gondoltam gyorsabban megjavul így az autó, aztán lesz időm vadászni gyári újat ha már a "vészhelyzet" (nem tudok a mélygarázsba lemenni) elhárult, mivel nem találtam eladót csak felújítottakat. Nagyon kedves volt tőle, ő se tudta hogy rossz ami neki tartalékban volt.

 

Egyébként tőle sikerült szerezni a gyári újat:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157263884&t=9006748

Előzmény: F.E.K. (149902)
F.E.K. Creative Commons License 2021.06.03 0 1 149902

Már youngtimer-nél se éri meg általában. Most néztem klíma ventilátort, bontott: ~40 000Ft, felújítás ~50 000Ft, új 77 000Ft. Hát, akkor inkább az új, az már kihúzza az autó "élete" végéig, nem éri meg a bontott (hiszen nem sokkal fiatalabb mint ami elromlott ;))

 

A wartburgok meg ugye eleve erősen ingadozó minőségű alkatrészekkel voltak szerelve eleve, ott még kevésbé éri meg (bár van olyan alkatrész aminél az utángyártott helyett jobb a gyári, de ez inkább az utángyártás minőségét jellemzi, technikailag az elmúlt évek fejlődése abszolúlt nem indokolja). 

Előzmény: Klementina1 (149900)
Sihuhu Creative Commons License 2021.06.03 0 1 149901

Barmi bontottat rendbe rakva erdemes elrakni. Eleg az adott helyzetben a csere problemaja szerintem.

Előzmény: Klementina1 (149900)
Klementina1 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 149900

Ez az önindítós történet megerősített abban, hogy egy hobbiautónál nem annyira érdemes bizonytalan eredetű bontott alkatrészekkel foglalkozni... Két bontott önindító és két esti kínlódás után is csak ott voltunk, hogy nem működik semmi. Végül sikerült szerezni gyári újat, beraktam és azonnal hibátlanul működött.

 

Az egyik bontottat a kedvenc szerelőnk állítólag tesztelte, a másik meg ismerős márkatárstól lett véve úgy, hogy állítólag működött a kocsi, amiből ki volt szerelve :o)

Jenő353 Creative Commons License 2021.05.30 0 0 149899

Tudok adni két elérhetőséget:

- e-mail címem: blaskojeno@freemail.hu

- fiam facebook-ja: Blaskó Jenő Attila

Előzmény: Mádi Gerg (149897)
59th_Roy Creative Commons License 2021.05.29 0 0 149898

Eredetileg 2,5mm-es farostlemez valami kátrányos anyaggal impregnálva. 3mm farost lemezzel váltottam ki, impregnáltam és ráragasztottam az eredeti "bőr"t .Szerintem jól sikerült, fontos , hogy mögötte a párazáró fóliát is cseréld ki, ha sérült a régi.

Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.29 0 0 149897

Lefényképezgettem, adsz egy elérhetöséget, ahova el tudom küldeni a képeket, ide macerás nekem... 

Előzmény: Jenő353 (149878)
Sihuhu Creative Commons License 2021.05.28 0 0 149896

Errol meg nem hallottam, rakeresek a Neten.

Előzmény: Lipooth (149894)
Sihuhu Creative Commons License 2021.05.28 0 0 149895

Koszi az infokat. Meg 3mm vastag funerlemezen gondolkodom, amit elotte vmilyen lakkal bekenek paraallossag erdekeben. Marmint a mubor felragasztasat megelozoen.

 

A tomor muanyaglapoknak megkerik az arat, 5000Ft/m2.

 

A habositott muanyag valtozat tul vastag. Warti ajtojahoz olyan 3mm vastag anyag lehet jo.

 

Nekem csak a ket elso ajto karpitja adta meg magat. De ezek eleg rendesen. :-)

Lipooth Creative Commons License 2021.05.28 0 0 149894

Vagy inkább textilbakelit lemez. Az olcsóbb, mint a NYÁK... ;)

 

Előzmény: Atomi (149888)
Jenő353 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 149893

Én csak hordozófelületet ajánlottam, ami már nálam bizonyított. Mivel fa, könnyen alakítható, bármit rá lehet ragasztani. Ha segít, egyet leveszek, elöl-hátul lefényképezem.

Előzmény: pizo (149892)
pizo Creative Commons License 2021.05.28 -1 0 149892

Ügyes vagy, de itt az eredetiség lenne a cél, hogy a műbőr kerüljön rá vissza.

 

Zoli

Előzmény: Jenő353 (149891)
Jenő353 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 149891

Én már vagy 20 éve találkoztam a problémával. A megoldást merem javasolni, mert bevált: vettem 1 tábla 3 rétegű rétegelt lemezt, ez a legvékonyabb talán 3 mm.

Rárajzoltam a kivágandó alakzatot, először kicsit nagyobbat mint kellene, kivágtam, odapróbáltam, finomítottam, ezt többször ismételtem, lassú, de mind a 4 sikerült. Amikor elértem a végleges méretet kifúrtam az összes lyukat, még a klipszek helyét is. Én  bútorszövetet ragasztottam rá, ahová a klipszek kerültek, oda kis területen nem tettem ragasztót, hogy majd a klipsz szárát is be lehessen dugni. Aprólékos munkával nagyon szépen meglehet csinálni.

Előzmény: Sihuhu (149885)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!