De mekkora is itt a feszültség delta a hullámvölgy és a hullám csúcsa között ? Mondjuk az autó jó részterheléses üzemmódban van, pörög 2500-at. A főtengelyhez képest egy közelítőleg 2:1 gyorsító áttétel hajtja meg a generátort. Van három fázisunk teljes hídkapcsolásban. Milyen frekvencián van egy kis hullámzása a feszültségünknek ? Gondolkodtatok, hogy ezen még mit érdemes simítgatni ?
Érdekes módon nem biztos, hogy az akksi ki tudja simítani a hullámos egyenáramot.
Nagy a kapacitása, de az ehhez tartozó folyamatok elég lassúak és lassan is változnak külső behatásra. Az elektrokémiai kettősrétegnek föl kell épülni/módosulnia kell a folyadék-szilárd fázishatáron, amihez az ionoknak ide-oda kell vándorolniuk az oldatban. Ez sokkal lassabb folyamat, mint az elektronok mozgása fémes vezetőkben. És az igazán nagy kapacitást adó elektrokémiai folyamatok csak aztán indulnak be/módosulnak, és ezeknek elég kicsi is a sebessége.
Ezért gyors/nagy frekvenciájú változásokkor csak egy kis kapacitásként viselkedik.
Ez jo link, koszi. Hat, az a harom plusz dioda nem simit. :-) Ahogy nezem a bekotest mindket esetben, kulso szabalyozo hasznalatahoz a belso szabalyozos generator kisebb atkotessel hasznalhato. Kisebb gerjesztoaram ebben az esetben raadasul ezt a kulso szabalyozot kimeli. Forditva nem jarhato, vagy legalabbis nehezen.
A belso szabalyozos rendszer bekotesi rajzat igazan berakhattak volna a kesobbi Wartis konyvekbe.
Lehet, az elkopott bronzkefebol szarmazo por az inditomotor belsejeben okozta a zarlatot. Csereltek benne bronzkefet, de szetszedeskor nem takaritottak ki belulrol.
2T önindító pedig nagyságrendekkel jobb, mint a 4T. Mi tud abban tönkre menni ? Elkopik a kefe, vagy szalajt a bendix. Kb. 20 évente. A többi gépalkatrészhez képest ritkán kellett karbantartani.
Igen, teljesen igazad van :) Amiatt döntöttem csak így, mert nem maradt más autóm alkatrészért mászkálni, a haver meg ajánlotta hogy hozza az ő tartalék bontottját és majd együtt megcsináljuk. Úgy gondoltam gyorsabban megjavul így az autó, aztán lesz időm vadászni gyári újat ha már a "vészhelyzet" (nem tudok a mélygarázsba lemenni) elhárult, mivel nem találtam eladót csak felújítottakat. Nagyon kedves volt tőle, ő se tudta hogy rossz ami neki tartalékban volt.
Már youngtimer-nél se éri meg általában. Most néztem klíma ventilátort, bontott: ~40 000Ft, felújítás ~50 000Ft, új 77 000Ft. Hát, akkor inkább az új, az már kihúzza az autó "élete" végéig, nem éri meg a bontott (hiszen nem sokkal fiatalabb mint ami elromlott ;))
A wartburgok meg ugye eleve erősen ingadozó minőségű alkatrészekkel voltak szerelve eleve, ott még kevésbé éri meg (bár van olyan alkatrész aminél az utángyártott helyett jobb a gyári, de ez inkább az utángyártás minőségét jellemzi, technikailag az elmúlt évek fejlődése abszolúlt nem indokolja).
Ez az önindítós történet megerősített abban, hogy egy hobbiautónál nem annyira érdemes bizonytalan eredetű bontott alkatrészekkel foglalkozni... Két bontott önindító és két esti kínlódás után is csak ott voltunk, hogy nem működik semmi. Végül sikerült szerezni gyári újat, beraktam és azonnal hibátlanul működött.
Az egyik bontottat a kedvenc szerelőnk állítólag tesztelte, a másik meg ismerős márkatárstól lett véve úgy, hogy állítólag működött a kocsi, amiből ki volt szerelve :o)
Eredetileg 2,5mm-es farostlemez valami kátrányos anyaggal impregnálva. 3mm farost lemezzel váltottam ki, impregnáltam és ráragasztottam az eredeti "bőr"t .Szerintem jól sikerült, fontos , hogy mögötte a párazáró fóliát is cseréld ki, ha sérült a régi.
Koszi az infokat. Meg 3mm vastag funerlemezen gondolkodom, amit elotte vmilyen lakkal bekenek paraallossag erdekeben. Marmint a mubor felragasztasat megelozoen.
A tomor muanyaglapoknak megkerik az arat, 5000Ft/m2.
A habositott muanyag valtozat tul vastag. Warti ajtojahoz olyan 3mm vastag anyag lehet jo.
Nekem csak a ket elso ajto karpitja adta meg magat. De ezek eleg rendesen. :-)
Én csak hordozófelületet ajánlottam, ami már nálam bizonyított. Mivel fa, könnyen alakítható, bármit rá lehet ragasztani. Ha segít, egyet leveszek, elöl-hátul lefényképezem.
Én már vagy 20 éve találkoztam a problémával. A megoldást merem javasolni, mert bevált: vettem 1 tábla 3 rétegű rétegelt lemezt, ez a legvékonyabb talán 3 mm.
Rárajzoltam a kivágandó alakzatot, először kicsit nagyobbat mint kellene, kivágtam, odapróbáltam, finomítottam, ezt többször ismételtem, lassú, de mind a 4 sikerült. Amikor elértem a végleges méretet kifúrtam az összes lyukat, még a klipszek helyét is. Én bútorszövetet ragasztottam rá, ahová a klipszek kerültek, oda kis területen nem tettem ragasztót, hogy majd a klipsz szárát is be lehessen dugni. Aprólékos munkával nagyon szépen meglehet csinálni.