A Zsámbéki térségben azt szokták játszani, hogy csak induláskor kapcsolja be a fűtést, mikor már beindította a motort (olajkályha használatát nagy ívben kerülik). Jó esetben már 5 perccel indulás előtt beröffenti a buszt, és akkor Budakeszin már 10-15 fok is lesz.
A direkt hűtés alapesetben nem akkora gond, hisz ott az olajkályha.
A nem fűt kategória nálunk nem játszik, mert azért 20-40 k Huf bünti jár, és az utasok gond nélkül felnyomják. A jegyes dolog még megszokott rutin a volános időkből.
Szerintem van egy negyedik tényező is, a sofőr! Nem fűt és lenyúlja a fűtésre szánt gázolajat(nálunk ez játszik)! A jegypénzről már ne is beszéljünk...........
Elviekben van egy olajkályha, ami a hűtővizet fűti, és az az utasteret, vonalradiátorokkal és egy vagy két ventillátoros fűtőtesttel. A problémát három dolog okozza: 1. vékony a főtéscsövek keresztmetszete, ezért a víz kevés benne, és kihűl, mire előre ér. 2. A motorok hűtését a kínaiak direktre kötötték, így a gépek erősen túl vannak hűtve. 3. Az ablakok nem záródnak igazán jól.
Meséljétek már el, hogy ezeken a king buszokon milyen fűtés van? Van külön gázolajkályha vagy csak a vízzel fűtenek? Ugyanis nálunk Szirák-Vác vonalon nem mínusz hét van a buszon hanem mínusz húsz......... :(
Nekem nem mond semmit, mikor az MVKánál tesztelték és megláttam a belsejét elment e kedvem a busztól. Szűk nem lehetett elférni sőt az ülések is egy kakik voltak az utasok örjöngtek, hogy egy ilyen busszal kell utazni. E94-eseknek százszor jobbak a belsejük, mondjuk a Volánbusz E94-eseik megint másabbak mint a Borsod voláné...
Azért még van pár apróság. Pl. leszállásjelző ahány busz, annyifeléképpen jelez vissza, van amikor csak a vezetőnél szól, utasok felé nincs visszajelzés.