Keresés

Részletes keresés

pint Creative Commons License 2009.08.04 0 0 1071
"Magam nem tudom ilyen magabiztosan eldönteni, hogy Spanyol Zoltán szélhámos-e"

hát mert nem értesz a fizikához alapszinten se. csak akkor azt nem tudom, hogy mi a fenét keresel itt, és miért nem a forma-1 vagy horoszkóp topikba írsz.
Előzmény: Mirdad (1070)
Mirdad Creative Commons License 2009.08.04 0 0 1070

 

  Magam nem tudom ilyen magabiztosan eldönteni, hogy Spanyol Zoltán szélhámos-e ;)

 

  Az biztos, hogy nem ő az első, akinek ilyen szabadalma van, rá kell keresni:

ez egy működő dolog.

Előzmény: astronom (1067)
Ügyeletes Ápoló Creative Commons License 2009.08.04 0 0 1069
Valóban van pikantériája, hogy az a portál hoz ilyen cikket, Azt se mondom egy szóval sem hogy offtopik, mert nem sz, ezzel együtt a legnagyobb jóindulatommal azt tanácsolom, nem emlegessétek a keménykötésű legények lapját, hanem próbáljatok elvonatkoztatni. Még amíg magunk közt vagyunk.
Énszótam.
petike23 Creative Commons License 2009.08.04 0 0 1068
Ja, ez egy régóta ismert cucc, a hálózati feszkóval bontja a vizet, és képezi az ívet.
zabálja az áramot rendesen.
Egyébként a KurucInfós cikkben is benne van.

Semmi közel hozzá "gróf" Sapnyol Zoltán úrnak.
Előzmény: Mirdad (1066)
astronom Creative Commons License 2009.08.04 0 0 1067
Ez sajnos soha nem volt a szélhámos Spanyol találmánya.
Előzmény: Mirdad (1066)
Mirdad Creative Commons License 2009.08.04 0 0 1066

 

  Pont a kurucinfo járatja le Spanyol Zoltán víz-plazmás szabadalmait? ;) Gyanús ;)

 

  Itt a már GYÁRTOTT vizet plazmásító MOBIL kütyü: Spanyol Zoltán találmánya alapján:

 

  http://www.multiplaz.cn/usa/instructions_info2.asp?id=123&newstype=1

 

  Elektromosan plazmásítja a vizet.

Előzmény: petike23 (1063)
Mirdad Creative Commons License 2009.08.04 0 0 1065

 

 A japán Sumo nem tiltott, "mindössze" egy hangot nem hallani róla, pedig

2006-os!

 

  Magnetikus motor - "I want It!" :)

 

  http://www.youtube.com/watch?v=trws3k9vq6M&feature=fvw

Mirdad Creative Commons License 2009.08.04 0 0 1064

 

  Már kapható nálunk az elektromos:

 

  http://villanyverda.hu/

 

vpe5 Creative Commons License 2009.07.10 0 0 1062
A TERHELÉS-t hogy definiálod? szerinted milyen kütyüvel lehet mérhetővé tenni?
Előzmény: pint (1061)
pint Creative Commons License 2009.04.30 0 0 1061
miért ne lehetne? :) lehet hát. ne gondolj itt valami nagy megoldhatatlan problémákra. apróságokról van szó, akár pl arról, hogy a víz mennyisége attól kéne függjön, hogy éppen milyen a fordulatszám és a terhelés. ehhez akkor kell valami fúvóka-rendszer vagy számítógépes vezérlés. ennek van költsége és szervizköltsége. lehet, hogy az több, mint az üzemanyagspórolás. aztán olvastam olyat, hogy mi van, ha kifogy a víz? a motor úgy van beállítva, hogy számít a vízre (kompresszió általában nagyobb). ha kifogy a víz, a motor tönkremehet. biztonsági mechanizmusok kellenek. és mi van, ha nem elfogy, hanem eltömődik a vezeték, vagy beragad a szelep? tönkremehet egy henger. ilyen jellegű problémákra kell gondolni. ez mind pénz pénz pénz.
Előzmény: vpe5 (1060)
vpe5 Creative Commons License 2009.04.30 0 0 1060

miért ne lehetne a szívószelepen bejuttatni?

disel motor esetén a sűrítési ütemben nem csupán levegőt sűrít a dugó, hanem vízgőzös levegőt., csak meg kell találni a megfelelő arányt

A 600 fokos gőz még tud annyira tágulni hogy munkát végezzen, mert a hengerben disel motor esetén robbanáskor 1000-1100 fok van kb.

ha kell , az előmelegítés mértékét is be lehet állítani.

Előzmény: pint (1059)
pint Creative Commons License 2009.04.30 0 0 1059
"hogyhogy ennyire képben vagy ? esetleg szakmai téma?"

vegyészmérnöknek tanultam, csak kiszálltam. de ha igazi információt akarsz, nem hagyatkozol a sejtéseimre, hanem szakembert kérdezel, vagy komolyabb forrásokat olvasol az interneten (angolul leginkább)

"okés és ha nem emulzióként szerepel hanem külön adjuk be a hengerbe?"

az a két módszer között van valahol, számos hátránnyal továbbra is szembe kell nézni, pl a hidegebb égéstérrel, bonyolultabb szerkezettel (plusz egy porlasztó, plusz egy szelep, stb)

"és mondjuk 600 fokra előmelegítve kerül be a gőz, tehát száraz állapotban. ?"

az nem jó nekünk, mert pont az a lényeg, hogy a gőz elpárolog a hengerben, így végez térfogati munkát.
Előzmény: vpe5 (1058)
vpe5 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 1058

hogyhogy ennyire képben vagy ? esetleg szakmai téma?

 

 

okés és ha nem emulzióként szerepel hanem külön adjuk be a hengerbe?

 

és mondjuk 600 fokra előmelegítve kerül be a gőz, tehát száraz állapotban. ?

 

 

Előzmény: pint (1057)
pint Creative Commons License 2009.04.27 0 0 1057
igazából a tököm tudja, mert egyrészt nagyon bele se folytam, másrészt meg el is felejtettem, amit csak úgy megtudtam.

keveréküzem esetén, amikor is a benzin/gázolaj és a víz emulzióként szerepel:

- az biztos, hogy javítani kell a hengerhez vezető üzemanyagút korroziótűrését. a henger és az utána levő rész mindegy, mert ott eddig is vízgőz ment.

- gyanítom, hogy nagyobb lesz a nyomás a hengerben. erre is készülni kell.

- a víz messze nem ad hozzá annyi energiát, mint a benzin egységnyi súlyra vetítve. tehát több lesz az üzemanyag összsúlya, amit cipelni kell.

- hidegebb lesz az égéstér, ami növelheti a kátrány és koromképződést.

- a víz nem képez stabil emulziót a benzinnel, ezért adalékanyag kell, ami drága (a benzinhez képest legalábbis). gazdaságosság veszélyben.

hatütemű motornál:

- bonyolultabb szerkezet, drágább.

- a meglevő autók nem alakíthatók át, átállás lassú

- külön vizet is kell tankolni

- nem tudom a henger mennyire szereti, hogy egyik ütemben 1200 fok van benne, a következő pillanatban meg kap a pofájába egy adag vízpermetet. kifáradásos repedésekre kell készülni.

ezek csak ötletek voltak, fogalmam sincs, hogy a valóságban melyik az a tényező, ami miatt a vízadagolás nem terjedt el.
Előzmény: vpe5 (1056)
vpe5 Creative Commons License 2009.04.27 0 0 1056

"...csak vannak vele kényelmetlenségek,..'"

 

Mik ezek?

Előzmény: pint (1041)
vpe5 Creative Commons License 2009.04.27 0 0 1055

HI

 

Mióta teszteled?  írj eredményeket , tapasztalatokat léci,

 

köszi

Előzmény: lehi70 (1054)
lehi70 Creative Commons License 2009.04.25 0 0 1054

Doni 99!

 

Én is debreceni vagyok, most készítettem házilag egy ilyen elektrolizálót, van benne egy kevés tapasztalatom, gondolom neked is.

Szivesen megnézném, miként müxik a tied, az enyémet is megmutatom.

Nálam a berendezés kifogástalanul müxik, de a computert "átvágó" elektronikával "meggyült" a bajom:):(.

Neked is van benne elektronika?

 

Üdv,

Lehi

Előzmény: Doni_99 (1027)
kis59 Creative Commons License 2009.02.28 0 0 1053
Elnézést, eddig ritkán jártam itt, nem olvastam vissza, ezért ismételtem egy .
topictársat.
Valahol felvetették a durranógázt, mint hajtóanyagot. Viszont itt szerintem egy bibi van, mivel ha a durranógáz robban, utána vákuum keletkezik. Ilyen motorral vagy kétszáz éve is próbálkoztak. Nem írok újat, de az első gőzgépek is vákuummal dolgoztak. (Newcomen)
kis59 Creative Commons License 2009.02.25 0 0 1052

A részben vízhajtásúnál mire gondolsz?

A motor kibocsájtott maradékhőjének hasznosítása? Itt a következő problémákat látom:

A hőcserélő hatásfoka valamilyen kitevővel arányos a hőfelvevő felületével. Nagy hőfelvevő felület nagy méretet jelent. Egy bizonyos méret felett viszont a hatásfok növekedés lelassul vagy megáll...És még nem beszéltünk a hőcserélő veszteségéről.

Ha kivetted a hőt, mit teszel vele? Ha a hőcserélő elgőzölögtet, akkor az elvileg hajtásra lehet használni. Amihez viszont megfelelő nyomás és gőzmennyiség kell. A hajtómechanizmusnak rá kell dolgoznia a jármű hajtásláncára. Sajnos a hajtáslánc - a többszörös áttételi veszteségek miatt - nem túl jó hatásfokú. Az a gyanúm, hogy ilyen módon nem sokat nyerünk, a nyereséget elllentételezi a sokkal bonyolulutabb szerkezet.

Annak idején,a 20-as években Daimlerék már kísérleteztek ilyesmivel, de belebuktak... Majd utánanézek ennek

Előzmény: Hrtlein (1051)
Hrtlein Creative Commons License 2009.02.22 0 0 1051
A topic felveti a vízhajtású és a részben vízhajtású autó kérdését. A BME Fizikai Intézetében a Budapesti Szkeptikus Konferencián (http://szkeptikus.bme.hu), foglalkozunk a kérdéssel. Szívesen látunk mindenkit.

Härtlein Károly
Hrtlein Creative Commons License 2009.02.22 0 0 1050
Tisztelt Topic!

Nem olvasom minden nap a forumot, így kissé késve írok.

VPE!

Keress meg, ha van valami kézzel fogható. Elmélet előkörben nem igazán érdekel, főleg azért mert van rá példa, hogy akár húsz évig is lehet belőle mellébeszélni.... De nem vagyunk merevek, ettől el térhetünk!


Härtlein Károly
http://goliat.eik.bme.hu/~hartlein/hk.html
pint Creative Commons License 2009.02.16 0 0 1049
de most, hogy bejöhet esetleg a fosszilisek árának elszállása, ismét előkerülhet a téma. ugyanis valóban lehet vele üzemanyagot spórolni.
Előzmény: kis59 (1048)
kis59 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 1048

Ezt viccnek szántam... Szóval azért van itt még fejlesztenivaló.... Bánki Donát a vízbefecskendezéssel azért foglalkozott, hogy a motorok kopogását kordában tartsa. De azután megjelent az ólom-tetraetil, és a dolog tárgytalanná vált.

Előzmény: Törölt nick (1046)
Who111 Creative Commons License 2009.02.14 0 0 1047

Ember! Az az olajmaffia nem a tudomány! :-)))

A tudomány csak letagadja, mert hisz ezekben a természeti törvényeknek nevezett

marhaságokban. Méghogy gömbölyű a Föld... Ne már... :-)

 

Egyébként ez pont érdekes.

Régen azt hitték, hogy a Föld lapos. Azután azt hitték, hogy gömb alakú.

Most éppen azt hisszük, hogy geoid...

Előzmény: Hrtlein (1043)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.14 0 0 1046
nem a gőzmozdonyt hanem a BÉM.+gőzgép párosítását.

a gőz a veszteséghő hasznosítását végezné.

Hrtlein től kérdezem a szkeptikus konferencia ügyben,
kis59 Creative Commons License 2009.02.12 0 0 1045
Miért? Újra fel akarod találni a gőzmodonyt...??
Előzmény: vpe5 (1044)
vpe5 Creative Commons License 2009.02.06 0 0 1044
Vízgőzbefecskendezéses módszer tiltottnak számít? azzal lehet nevezni?
Előzmény: Hrtlein (1043)
Hrtlein Creative Commons License 2009.02.05 0 0 1043
Tiltott Találmányok Tárlata


Az ide vonatkozó összeesküvés elmélet szerint a lényeges találmányokat a tehetségtelen és irigy tudomány felvásárolja, ellopja majd letagadja, és közben úgy tesz, mintha természettörvények tiltanák az antigravitációs eszközöket, örökmozgókat, vízautókat és biomagnetikus auranövesztő eljárásokat Mindig akadtak azonban olyanok, akik nem törődtek a veszélyekkel, és megvalósították a tiltott találmányokat. Ők azonban (a gravitáción kívüliek, az E. G.-k, akiket nem köt semmi a földhöz) vagy fiatalon elhunytak, vagy vízautójukkal nem tértek vissza a sivatagi próbaútról, netán a kompenzálatlan antigravitációs hatás következtében elhagyták a földi légkört.

A Szkeptikus Konferenciának (http://szkeptikus.bme.hu) sikerült elérnie, hogy február utolsó napján jelentős életben maradási esély mellett bárki bemutathatja tiltott találmányát, annyit árulva el a lényegből, amennyit feltalálói érdekei megengednek. Egyetlen feltétel, hogy legkésőbb február 20-ig a szervezőkkel ismertesse bemutatója magyarázatát, hogy a szkeptikus észrevételek kialakítására legyen elegendő idő. Jelentkezés a konferencia honlapján.

Härtlein Károly
vpe5 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 1042
ilyen 1szerű? azjó
Előzmény: pint (1041)
pint Creative Commons License 2009.01.09 0 0 1041
az elve annyi, hogy a motor a térfogati munkát hasznosítja, a hőt nem. ha víz kerül az égéstérbe, akkor az elpárolog, és a hő egy részéből nyomást csinál, azaz hasznosíthatóvá teszi.

ugyanezen az elven működik a Crower féle hatütemű motor is: http://en.wikipedia.org/wiki/Crower_six_stroke

teljesen jó módszer, csak vannak vele kényelmetlenségek, amik miatt nem terjedt el (még).
Előzmény: vpe5 (1039)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!