Ha tudja tehermentesíteni a helyi utakat a KKK, akkor a buszközlekedés lehetőségei is javulhatnak. Ezzel kapcsolatban nem született valami tanulmány, mennyiben érintené a tömegközlekedési hálózatot?
szólj ha nem így van, de nemkem az a gyanúm, hogy te követsz engem... :-)
naná hogy marhaságot írtam...
(csak az kerülte el a figyelmed, hogy ez nem az én véleményem volt, hanem a zöldeké... :-)
Hisz ezen az úton is mehetne busz, rövidülhet a 2 kerület közötti eljutási idő.
én inkább úgy mondanám, hogy egy lakott-terület elkerülő városi főút/gyorsforgalmi jelentősen tehermentesíti a lakott területeken keresztülmenő utakat, így a buszközlekedés feltételei is jelentősen javulnak.
Ezért a városi útépítés egyúttal tömegközlekedést javító fejlesztés is.
A KKK-n nem hiszem, hogy érdemes buszt közlekedtetni (tekintve, hogy elkerüli a lakott területeket - max. expressbusz féleséget), de a helyi buszjáratokra bisztos, hogy kedvező hatással lenne...
Ne viccelj, azért vannak az ilyen fórumok, hogy bárki szabadon belekotyoghasson.
Egyébként amire utalsz, az azon ritka pillanatok egyike volt (de az is lehet, hogy az egyetlen), amikor egyet tudtam érteni H1234Laci hozzászólásával. Kicsit ugyan nem ide való az autópálya téma, de azzal, ami a 458. sz. hozzászólásában íródott, változatlanul egyetértek. Erőfelett, és nem megfelelő fontossági sorrendben folyt az elmúlt években az országos közúthálózat feljesztése. Ami persze nem azt jelenti, hogy nincs, vagy nem lesz azokra a megépített utakra szükség.
De ez csak egy röpke kitérő volt. Ebben a topicban elsősorban a KKK melletti, illetve az az elleni érveket sorakoztatjuk.
Elnézést hogy beleszólok, de hogy az autópálya építések feleslegesek, az erős túlzás.
Magyarországon 4 transzeurópai folyósó halad keresztül (IV., V., VII., X.), ebből egyik a Duna, a többi meg láss csodát az M1, M3, M5, M6, M7 nyomvonalát fedi le. Ezeket az útvonalakat kiemelten kell fejleszteni, mert az EU-s úthálózat részei (Helsinki folyosók).
Az országos közúthálózat forgalma 1997 és 2005 között 43%-al növekedett, 68 millió jármű km/napról 97 millió jármű km/napra emelkedett. Az autópályák forgalma az 1995-ös 24148 ÉÁNF (éves átlagos napi forgalom) egységjármű/napról 2004-re 31918-ra emelkedett. Az I. rendű főutak esetében a növekedés 8681-ről 10656-ra, II. rendű főutak esetében 5213-ról 6781-re, mellékutak esetében 1357-ről 1648-ra. Ergó az autópályák forgalma szépen növekszik, és még ebben nincsenek benne az elmúlt években átadott szakaszok, sőt még ugye a teljesítményarányos fizetés okozta hatások érzékeltetése (ami ugyancsak az autópályák forgalmát növelheti).
Magyarországnak kedvező a földrajzi helyzete az átmenő forgalom, áruszállítás, kereskedelem, logisztika szempontjából. Ennek kiaknázása autópályák nélkül nem megy. Csak példák: ha nincs M1, nincs Audi, ha nincs M7, akkor IBM se lett volna, ha nem lesz M3, nem lesz Záhonynál nagyon fontos logisztikai csomópont stb. Lehetne folytatni.
És ugye nem csak az áruszállításnak jó az autópálya. A személyforgalomnál se elhanyagolható. Azért az nevetséges volt már, hogy az ország nagyvárosait nem köti össze autópálya. Csak az elmúlt években Miskolc, Szeged, Nyíregyháza, Debrecen kapott autópálya kapcsolatot. Nagyon fontos.
Szóval szerintem túlzás azt mondani, hogy az autópálya egy pazarló vacak.
Benéztem ide. És mit látok?? de a buzi tömegközlekedési lobbi keresztbe tesz, és nem enged utat építeni, mert akkor még többen fognak BMV helyett autóval munkábajárni...
De miért is lennék ezen meglepődve?? Hát mást nem is várhatok tőled. Bár kicsit gondolkozni kellene és belátnád, mekkora marhaságot is írtál le. Miért is elleneznék ezt a tömegközlekedés-pártiak? Hisz ezen az úton is mehetne busz, rövidülhet a 2 kerület közötti eljutási idő. Ez a BKV-nak is hozna utasokat.
mert a méreteiből kifolyólag hatalmas összegekre van szükség egy-egy közlekedésjavító beruházáshoz.
ez így konkretén nem igaz, bagatell összegekről van szó.
nem akarok elmenni nagyon gazdasági irányba, de pénz arra van amire akarjuk.
ha akarjuk akkor 13.havi nyugdíjra van pénz, ha akarjuk akkor segélyekre van pénz, ha meg akarjuk akkor útépítésre van pénz.
csak akarni kell.
(meg beinteni a sok markát nyújtónak, ha reklamál... :-)
(azért hogy monnyak számot is és érezd az arányokat:
CSAK a 13. havi nyögdíj ÉVENTE!!! kb. 200mrd Ft.
a kkk meg kb. EGYSZERI (Nem évi!!) 30mrd)
(másszóval: ha nem adnak annak idején ajándékba 13. nyögdíjat, akkor ÉVENTE!!! 6-7 KKK-t tudnánk építeni.
vagy 6-7 baszottnagy hidat a dunán...)
Nyílván az országnak egy olyan pontján, ahol nagyfokú foglalkoztatási gondok vannak, sokkal könnyebben lehetne a hátrányt szenvedő lakosság szimpátiáját megnyerni egy ilyen beruházáshoz.
ha csak dísznek építenénk az utakat, akkor egyértelműen célszerűbb lenne őket valahova a pusztába építeni őket.
csakhogy annak a tetves beruházónak nem elég a szép új út, a rohadék még szakképzett (de legalábbis tanítható, a másik tulajdonát tiszteletben tartó) munkaerőt is akar.
no ezért nem mennénk sokra, ha borsodba építenénk meg a kkk-t...
Ennyire azért nehéz leegyszerűsíteni a kérdést. Pest jóval inkább azért nem fejlődik rendesen, mert a méreteiből kifolyólag hatalmas összegekre van szükség egy-egy közlekedésjavító beruházáshoz. Mindegy, hogy egy KKK jellegű közút megépítéséről beszélünk, vagy egy tömegközlekedést javító új metrovonalról, az ezekhez szükséges források önerőből nem teremthetők elő. Unios pénzekre ugyan lehet pályázni, de azok elnyerésére semmilyen garancia nincs (lásd: négyes metro esete). Tehát a fejlődés gátjának fő okaként én inkább a finanszírozási gondokat említeném.
Természetesen léteznek olyan egyéni, vagy szűkebb csoportérdekek, melyek hátráltathatják egy-egy nagyszabású projekt megvalósítását, de ez megint egy természetes dolog. Nincs a földön olyan épeszű ember, aki bármilyen magasztos közösségi érdeket szem előtt tartva, hajlandó legyen szó nélkül belemenni a lakókörnyezeti körülményeinek romlásába, vagy lenyelni az ingatlanának 30 - 50 %-os értékcsökkenését. Ilyesmit senkitől nem lehet elvárni, illetve ez a fajta elvárás nélkülöz minden realitást.
Ami meg az új várható munkalehetőségeket illeti, azzal meg azért nehéz a fővárosban érvelni, mert országos viszonylatban itt a legalacsonyabb a munkanélküliségi ráta. Nyílván az országnak egy olyan pontján, ahol nagyfokú foglalkoztatási gondok vannak, sokkal könnyebben lehetne a hátrányt szenvedő lakosság szimpátiáját megnyerni egy ilyen beruházáshoz.
nem voltam a lakossági fórumon, így csak a beszámolók alapján van infóm róla, azalapján meg az történt, amit írtam...
viszont ezen a fórumon folyamatosan a "nemkellkkk" "kompromisszumos javaslat" van szajkózódva, amit ezek a szemét kompromisszumképtelen politikusok nem tudnak elfogadni... :-)
csakhogy a város nem csak a 18kerből áll, ezért a többi kerület érdekeit is figyelembe kell venni.
pest azért nem fejlődik sehovase, mert az önző helyi érdekek renűszeresen keresztbetesznek a városszintű fejlesztési terveknek...
a munkalehetőség meg akkor is munkalehetőség, ha a kerület határának másik oldalán van, és ahova kényelmesen el lehet jutni, pl. a kkk-n...
A KKK nyomvonalán a szomszédos kerületek közötti jelenlegi forgalom problémája lényegesen alacsonyabb a belváros felé irányuló forgaloméhoz képest...
ez igaz, szerintem is ennek lenne nagyobb prioritása, de a buzi tömegközlekedési lobbi keresztbe tesz, és nem enged utat építeni, mert akkor még többen fognak BMV helyett autóval munkábajárni...
én nem mondtam, hogy ne követeljetek kártérítést...
a bíróság független és pártatlan, meg fogja itélni ha jogos a követelés...
Lassan kezd tényleg teljesen értelmetlenné válni ez a fórum, mert itt csak köpködés és kocsmastílus van.
Itt nekünk kellett volna alternatívát nyujtani az "idióta" főépítész helyett, aki szerint pl. nem a gyár és temető mellett, hanem a drága mediterrán stílusú vadonat új lakóparkon kell vinni az utat +500m hosszal és +2 kanyarral.
De úgy látom itt nem fogunk magunknak találni megoldást a saját problémánkra.
1. A terveket nem sikerült bemutassák, mert véletlenül egy előző verziót hoztak magukkal a fórumra, így a szóban elhangzottak nem álltak szinkronban a kivetített anyaggal.
2. Nem, ilyesmi nem történt a lakossági fórumon, hogy azt kérték volna, mondjon le a KKK, vagy az osan. Néhány érzelmi kifakadás, meg közbekiabálás valóban történt, de az szinte természetesnek mondható egy ilyen több száz fős összejövetelen.
Rengeteg hozzászólás volt a lakosság részéről, meglepő felkészültséggel, higgadtsággal mentek végig azokon a részleteken, melyek már egyszer, még évekkel ezelőtt tisztázva lettek az önkormányzattal, csak időközben feledésbe merültek, az akkor összegyűjtött tízezer aláírással egyetemben.
Az valóban felmerült többek részéről, hogy nem kell nekünk KKK, de néhány gondolatsorral ez is tökéletesen érthetően és jól megmagyarázható.
Egyrészről a XVIII. kerület érintett területén, de még annak közelében sincsenek olyan régi, lerobbant iparterületek, melyekre jótékony hatással lenne egy ilyen beruházás, új arculat kialakítására adva lehetőséget.
Másrészről a beépítettség miatt jelentősebb munkahelyteremtő beruházásra sem lehet számítani. Így sem az itt élők nem remélhetnek lakóhelyükhöz közeli új munkahelyeket, sem a helyi önkormányzat nem számolhat újabb befolyó iparűzési adókkal a KKK átadását követően.
A terület maga egyébként rendezett, Budapest egyik legszebb kertvárosi része.
A KKK nyomvonalán a szomszédos kerületek közötti jelenlegi forgalom problémája lényegesen alacsonyabb a belváros felé irányuló forgaloméhoz képest, itt inkább ez jelent komoly gondot, erre kellene nagyobb figyelmet fordítani az önkormányzat vezetőinek.
Tehát mégegyszer összefoglalva, a KKK különösebb előnyökkel nem szolgálna az itt élőknek, viszont a lejjebb már ismertetett hátrányokkal annál inkább (megnövekedett por, zaj, levegő szennyezés, járművek által keltett rezgések, kettévágott erdő, stb.). Ezeket a negatív tényezőket nem hagyhatja figyelmen kívül az önkormányzat.
Egyébként az a gondolat, hogy az érintett lakók tanusítsanak ebben az ügyben önfeláldozó magatartást, elég utópisztikusnak hangzik. A fejlett európai országokban az ilyen szituációkban hátrányt szenvedetteket komoly kártérítésekkel kompenzálják. Lehet, hogy ebbe az irányba kellene gondolkodnia a fővárosi vezetésnek.
"ezen a szaros fórumon sem arról megy a vita, hogy milyen megoldás lenne elfogadható"
A világért se érezd kényszernek itt a hozzászólást, senki sem kötelez arra, hogy ezt a "szaros fórumot" olvasd, neadjisten akár kénytelen legyél beleírni is..
az annak köszönhető, hogy a helyi politikusok erre a legkevesebb hajlandóságot sem mutattak...
erre a megállapításra mi alapján jutottál?
mertszerintem:
1. bemutatták a terveket...
2. mire a lakossági reakció nem az volt, hogy oké, de akkor ezt itt ne így, hanem úgy, amazt meg amúgy, ésakor még ezt, meg azt...
hanem: NEM KELL NEKÜNK KKK! A KKK MONNYON LE!!! megaz osan is!
akkormost ugyan mit kéne a politikusoknak erre mondani, hogy "hajlandóság mutatók" legyenek?
ezen a szaros fórumon sem arról megy a vita, hogy milyen megoldás lenne elfogadható, hol és mit kellene a bemutatott terveken változtani, hogy oké legyen, hanem arról, hogy az egész csak az osannak épül, meg különben is nem is kell az egész, mert nincs akkora forgalom, meg M0 rövidítőnek kell, és különben is az egész a mocsok imperialista szabotőrök aknamunkája...
Persze, kompromisszumos megoldással lehet csak előre haladni. Ami miatt pl. a XVIII.-ban ez az egyeztetés elakadt, az annak köszönhető, hogy a helyi politikusok erre a legkevesebb hajlandóságot sem mutattak. Más kerületi vezetéssel ellentétben felsőbbrendű lényként kezelték és kezelik ezt az ügyet.
Az érintett pestszentlőrinci terület egy ipari létesítményektől mentes, kifejezetten nyugodt és szép kertvárosi rész. Persze ez a KKK terveiben már úgy jelent meg, mint egy gyéren lakott lepukkant terület, ahová bármit lehet csinálni, az csak jó lesz az ottlakóknak. És ez persze így nem igaz. Mint ahogy az sem igaz, ahogy a pesti oldal legnagyobb erdejét, a Halmi erdőt minősítették, hogy az csak egy lényegtelen flórával és faunával bíró terület, ott is nyugodtan lehet bármit csinálni. Az erdő ily módon való ledegradálására nyílván az engedélyezések miatt volt szükség.
Az elsumákolt lakossági fórumon már szó sem volt a főpolgármester által beharangozott alagútról, ott már nyitott, sűllyeszetett útpályáról beszéltek. A Flór Ferenc utcával kapcsolatban a mai napig nem voltak hajlandók nyilatkozni. És most ennek az egésznek az lett a vége, hogy márciusig változtatási tilalmat rendelt el a főváros erre a területre, a kerület pedig - tárgyalás helyett - márciusra kiírt egy népszavazást, amin várhatóan alacsony lesz a résztvétel, így az érdektelenségre hivatkozva megint majd azt tehet a helyi- és a városi vezetés, amit akar.
Itt kőbánya oldalában a tündérfűrt utcánál elég sok cég van, pl: continental, metaloglobus, sok kicsi cég, a rákospatak másik felén meg egy hatalmas ipari park, logisztikai központ, bkv-telep, piatnik-gyár...
Ezért tényleg egyeztetéssel lehetne megoldást találni, hogy senki érdeke ne sérüljön.
pl: ha átviszik az erdőn az utat, akkor azt a lakóházaktól lehető legtávolabb tegyék, úgy, hogy az erdőben esetleges sétautakat kialakítva, az út alatt/felett átkelési lehetőséget biztosítva az emberek/állatok részére.
"benne vannak az áruházak is, de nemcsak ezek, hanem a logisztikai központok, ill. a termelő üzemek is..."
Hány olyan temelő üzem, logisztikai központ, és áruház van amely már most a KKK-ra épít és szeretné kihasználni azt? Esetleg 1 áruház, és 1 üzem (iszap feldolgozó)
Az M0s kell. KB15 percel megroviditi az utamat havonta egyszer. ;-)
Valaki szerint is jó az átjárhatóság a kerületek közt?
Nálunk sok kamion itt megy el a Lőrinci úton, a postára, orvoshoz nem bírok kifordulni a helikopterről a lőrincire vagy a barossra.
Reggel a Csévéző utcán áll a sor.
Ez azért mint itt lakó, nem nagyon tetszik...
Persze az sem, ha az utcánkon vinnék el a gyorsforgalmi utat, úgy, ahogy kitalálták az újmajori nekik dűlő, nekem meg utca( ugyanis pont itt lakom ). Aszfaltos, és a lakópark egyik fő utja.
Valami értelmes megoldás kell, ami segíti a közlekedést, így csökkenti a dugóval járó környezetszennyezést, de nem megy át senki nyakán.
Véleményem szerint a munkás körút sokkal többe kerül, sokkal nehezebb megvalósítani, nincs megoldás a nyomvonalra a legtöbb helyen.
Tudom, mert zugló külső részéről költöztem a 17.-be. Azért ott viszonylag sok kissebb út tudja elvezetni a forgalmat, Nagy Lajos, Vezér út, Miskolci-Gvadányi, Pálya u.-Késmárk, majd a Szlovák-szentmihályi, ami most elég telített, DE REMÉLHETŐLEG CSAK NYÁRIG? MÍG ÁTADJÁK MÖGÖTTE AZ M0-ÁST!
Itt mik a lehetőségek?
Vagy köbánya felé: Koma utca, ami nem alternatívája a kanyargós és rengeteg lámpával, kereszteződéssel szabdalt, cinkotai-bakancsos-Táncsics-Lőrinci-Csévéző-Rádai-Haladás-Petőfi-Sallai-Méta utvonalnak.
Mindenki itt kavarok a lakóházak közt...Ez sem megoldás. Ha egy a környezetet, lakókat sem zajban, sem levgőben nem zavaró ( nagyon ) útvonal, ami javítja az infrastruktúrát, még növeli is az ingatlanok értékét, és élhetőségét.
SZVSZ
Mégegyszer hangsúlyozom, engem minden szempontból érint a téma, és a kijelölt útvonalon van a házam.
És kérném a kedves fórumtársakat kicsit kevésbé ingerülten komunikáljunk.
Ha összefogunk, és adunk elfogadható kompromisszumos javaslatot, nyomvonalat, esetleges építési módot ( alagút ), akkor mi járunk jól.
"Egyfelől a nagyregionális hálózatok (auchan) által indukált fejlesztési impulzusok (áruház építések) szabályozott térségbe vonzása (elősegítése) ' Vagyis: Külső keleti körút célja ..., ezáltal: Egyfelől ay Auchan áruház építések elősegítése....
Csak hogy tudd, ezt a kifejezést azok találták ki, akik már belekeveredtek valami disznóságba, de még nem buktak le.
nem, ezt a "kifejezést" azok találták ki, akik valamiképp megnevezni kívánták azt a jelenséget, amikor egyesek ott is sumákságot és hátsó szándékokat látnak (vagy láttatnak), ahol nincs.
Tagadni azt, hogy a politikai közép- és felsővezetés, valamint az üzleti világ szereplői között létezik olyan közös érdekkapcsolat, ami befolyásolja pl. egy ilyen út sorsát vagy nyomvonalát, na az az igazi demagógia!
Miért, ki tagadja?
de azért a nyomvonal befolyásolását (100m-rel jobbra vagy balra menjen) és az út megépítésének indokait nem kellene egybemostni...
(gyk: ha valaki befolyásol, nem azt jelenti, hogy miatta történik...)
Lejjebb valaki előkevert valahonnan egy tervet, ami már egész más célokról beszél. Erre már te is gyorsan arról kezdesz beszélni.
aha. esetleg olvass visszább, monnyuk a 314es hszig, ahol mán idéztem a szakikat:
"A Külső keleti körút célja az érintett kistérség magisztrális hálózatokhoz való kapcsolásának és belső átjárhatóságának javítása, ezáltal:
- Egyfelől a nagyregionális hálózatok által indukált fejlesztési impulzusok szabályozott térségbe vonzása, - Másfelől a belső átmenőforgalom lakókörnyezeti útvonalakról való kivonása ezáltal a területi forgalomcsillapítás feltételeinek térségen belüli megteremtése.
A Külső keleti körút kiépítésének alapvető célja, az öt külső fővárosi kerület - X; XVI; XVII; XVIII; XXIII. - közlekedési viszonyainak, kapcsolatrendszerének javítása."
www.fomterv.hu
szóval a fejlesztésvonzásról már korábban is vakeráltam, nem ti találtátok fel a spanyolviaszt... :-)
Demagogizálok? Nem hiszem. Hamis dolgokat nem állítottam, ezután sem fogok. Sőt, ha állítok valamit, akkor azt próbálom normális érvekkel alátámasztani.
A másik, az összeesküvés elméleted. Csak hogy tudd, ezt a kifejezést azok találták ki, akik már belekeveredtek valami disznóságba, de még nem buktak le. Tagadni azt, hogy a politikai közép- és felsővezetés, valamint az üzleti világ szereplői között létezik olyan közös érdekkapcsolat, ami befolyásolja pl. egy ilyen út sorsát vagy nyomvonalát, na az az igazi demagógia! Ez egy olyan tény, melyet még a politikusok is elismernek. Javaslom, fogadd el te is.
Félrebeszélni eddig a politikus urakat hallottuk, na meg téged. Monotonul csak azt hajtogattátok, hogy nagyon kell ez a négysávos KKK, mert rettenetes rossz a közlekedés a kerületek között. Lejjebb valaki előkevert valahonnan egy tervet, ami már egész más célokról beszél. Erre már te is gyorsan arról kezdesz beszélni. Valószínűleg hamarosan a politikus urak is. Na ennyit a félrebeszélésről.
Amit meg a pazarló autópálya fejlesztésekről írtál, azzal meg - láss csodát - maximálisan egyetértek.
na, ez jó észrevétel, valóban sürgősebb lenne a munkás (jelenleg: körvasúti) krt.
(bár nyilván jóval drágább és problémásabb is.
drágább, mert 2 dunahíd is kell hozzá, és problémásabb, mert végig meglehetősen beépített szakaszokon halad igen sok lakót kell kirakni a lakásából, és brutálisan sok utat keresztez)
talán ezért nem akaródzik elkezdeni....
(persze ebből egyáltalán nem következik az, hogy nem kell kkk... :-)
Az autópályát több helyütt nem a forgalom mennyisége hanem az elérési idő csökkentése indokolja.
na, azért ennyire nem állunk jól, hogy ezt megengedhessük magunknak.
én elég ap. mániás vagyok, de akkor is azt mondom, hogy amíg elképesztő kapacitáshiányok vannak sokhelyen (főleg pesten és pest megyében), és 100as nagyságrendben vannak kiváltandó főúti átkelési szakaszok (megépítendő település elkerülők), addig ugyan ne rázzuk mán a rongyot, hogy ap. építünk oda, ahol egyelőre a főút is elég, mert 15 perccel rövidíteni akarjuk a menetidőt...
akinek annyira sürgős vegyen magának helikoptert...
De ha a tervezett utak közül elővesszűk azt aminél a legnagyobb fejlesztési potenciál van akkor az a keleti (volt munkás) krt. Teljesen körülvéve a barna zónával. Még a forgalma is nagyobb lenne. Az összeesküvés elmélet akkor jön elő amikor tobb (és fontosabb) terv közül pont ezt a tervet veszik elő.
Az autópályát több helyütt nem a forgalom mennyisége hanem az elérési idő csökkentése indokolja. Két sávon nem szokás megengedni a 130kmh-t. A rövid elérhetési idő fejleszti a terület inf-t, és az hozza a további forgalmat.