Keresés

Részletes keresés

K.O. Lompos Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57326

Jól el tetszenek beszélgetni, fantáziálgatni a Kk.-ról

Én egyenlőre nem veszek rá jegyet :-)

Sosuke Creative Commons License 2016.07.28 -2 0 57325

Nem is volt szó ilyesmiről... :-)

 

Nekem egyébként a teherforgalom vasúti térvesztése is nevetséges. Ha a teherautó/kamion két nappal hamarabb viszi az orgoványi tüzépre a sódert, attól még úgyanúgy ott áll hetekig. Akkor nem mindegy? Nem tudom, mennyi lehetne egy Jah kocsi fuvar átrakással.

Előzmény: -Smiley- (57323)
Sosuke Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57324

Kimaradt, hogy 600 mm a nyomtáv és lóüzem.

Előzmény: Sosuke (57322)
-Smiley- Creative Commons License 2016.07.28 -2 1 57323

Lassan már ember sem él az alföldi tanyavilágban. Beköltöztek faluba, városba, napi 3 vonat még mutatóban is keves

kínálati menetrend kéne de annyi utas nincs aki eltartaná a vonalat

Előzmény: Sosuke (57319)
Sosuke Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57322

Kevés lesz az a 37 000 db, ha a 15 km makóihoz kellett 28 000 db.

 

Makó-Püspöklelle dióhéjban

 

1913.V.29.-én a leendő kisvasút közigazgatási bejárása.

1913.VIII.6.-án a Kereskedelemügyi Minisztérium kiadja az építési engedélyt a Csanádi Püspöki Uradalom részére 4500/III/1913. iratszámon.

1945.IV. hóban az uradalom földterületeit kisajátították, a kisvasút tulajdonos nélkül maradt.

1947.XII.3.-án 10:00 órai kezdettel közigazgatási bejárás a korlátozott közforgalomra való megnyitás miatt.

1948.I.23.-án ideiglenes üzemengedély a Püspöklelei Földmíves Szövetkezet részére, érvényes 1948.XII.31.-ig.

1949.II. Új tulajdonos: Mezőhegyesi Gazdasági Vasutak Nemzeti Vállalat

1949.VII.1.-én kelt rovancs:

 

1 db 5 méteres fahíd

4 db vas áteresz 60x100 I acél áthidalókkal

15 000 vfm fővágány 6 kg/fm súlyú sínekkel, 40 % avultsággal, 7 méteres sínszálak, 2 800 db

1 600 vfm állomási vágányzat 6 kg/fm súlyú sínekkel, 40 % avultsággal

48 db útátjáró, 209 méter összhosszal

3 db váltó, állítóművel, 6 kg/fm súlyú, 40 % avultságú

14 db váltó, állítómű nélkül, 6 kg/fm súlyú, 40 % avultságú

5 600 – 5 600 db külső és belső lapos heveder

7 400 db alátétlemez

74 000 db sínszeg

28 000 db talpfa

1 db 6 méter mély ásott kút, tégla falazatú

1 db nyílt rakodó

1 db magasrakodó, 2 x 2.4 x 56 méteres, kétoldalt 10 cm vastag beton fallal

1 db vágányhídmérleg, 10 x 4 x 3 m téglafalú, cseréptetejű mérlegházzal

12 db roncs favázas fékezetlen lóré

2 db roncs favázas lóré, fékes

6 favázas, 1 vasvázas lóré alváz kerekek nélkül

1 db személyszállító lóré, roncs

2 db vasvázas billenő csille, jó állapotban

 

Sándor majorban

 

50 q ócska 5 kg/fm súlyú sín

18 db 5 kg/fm súlyú sínekkel bíró 6 méteres repvágány

 

Téglagyárban

 

46 db 5 kg/fm súlyú sínekkel bíró 5 méteres repvágány

1 db fordító korong

 

Püspöklellén

 

22 db lóré végoldal

 

1950.I.1.-én új tulajdonos: Békéscsabai Gazdasági Vasutak Nemzetei Vállalat.

Bontási engedély száma 7898/III/54-1/1950 iratszámon, érvényes 1950.V.5.-én megtartott helyszíni tárgyalás alapján.

Előzmény: erdőszéli (57307)
Sosuke Creative Commons License 2016.07.28 -1 0 57321

Nnnna mindegy, ma is felkeresem a Szerencsejáték ZRt. helyi irodáját vissza nem téritendő támogatásért. 

Előzmény: ArtofNoizz (57320)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.07.28 0 0 57320
Bánk más eset.. Somogyi egy...mindegy... Szegvárral talán az a baj, hogy mindentől egyformán messze van. Gépeket hozni vinni drága.
Előzmény: Sosuke (57319)
Sosuke Creative Commons License 2016.07.28 -1 0 57319

Kecskeméten lakik 110 000 fő.

Szeresse a kisvasutat ebből 1 000 fő.

Hajlandó is legyen tenni érte 100 fő.

Hétvégék, hajtányok, gazolások, bogrács, stb.

Már nem így nézne ki, ahogy most.

Nekem is tudomásul kellene vennem már, hogy nem kell az kecskeméti/vonal menti embereknek a kisvasút.

 

Néha a legjobb szándék is elesik. Hiszen mégis elpusztult Bánk és Szegvár se akar összejönni, pedig megvolt a csapat mindkettőhöz.

Előzmény: erdőszéli (57318)
erdőszéli Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57318

aki kisvasutat akar üzemeltetni, az legyen tisztában ennek a költségével is. finanszírozza. és akkor működik.

Előzmény: Sosuke (57317)
Sosuke Creative Commons License 2016.07.28 -2 1 57317

A legnagyobb baj, hogy a kisvasút gazdátlan. Mert ugye

 

- Nagycenknek a GySEV

- Gyermekvasútnak a máv

- Kemencének a KBK

- xy erdei vasútnak xy erdészeti vállalat

- Felcsútnak Orbán Viktor

 

a gondviselője. És működnek.

ArtofNoizz Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57316
Ebben nem vagyok annyira biztos, mindenesetre tavaly lebeszéltem egy területi kutyámfülét erről. Meggyőztem, hogy olcsóbb mellé felépíteni
Bevette, mert azóta nem hívott.. :-)
Előzmény: Sosuke (57314)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.28 0 3 57315

Szerintem összegzésként annyit leszögezhetünk amit mindenki pontosan tud: elsősorban pénzről van szó. Sokról. (Másodsorban is:-) )

De azért annyira nem sokról hogy lehetetlen volna, sőt! 

Ha azt valaki a rendelkezésre bocsájtja akkor meg lesz csinyáva. Erre éppen Felcsút a példa.

Innentől kezdve bele lehet menni a részletekbe hogy ablakok, meg festék,meg rozsda, meg rugós alátét, csak felesleges mert ezt pontosan tudják azok is akik ezzel most foglalkoznak.

Előzmény: ArtofNoizz (57313)
Sosuke Creative Commons License 2016.07.28 0 0 57314

A síneket nem szedik fel, mert a rekultiváció irgalmatlan összegeket emésztene fel.

 

Nem, ha megy a helyére rögtön a kerékpárút.

Előzmény: ArtofNoizz (57313)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57313
Én fáradt emberke vagyok. Nekem a kisvasúti nappal van vége egy évnek. Másnap indul egy újabb év, új, jobb ötletekkel, jobb reklámmal. A mozdonyom elkészült, most van két másik is, amit meg kell csinálni. Ötlet meg van ezer, meg ezer a következő kisvasúti napra. Most már nagyobb az ismertség, így könnyebb valami extra járművet elkérni.
A síneket nem szedik fel, mert a rekultiváció irgalmatlan összegeket emésztene fel..
Előzmény: Törölt nick (57312)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.28 -1 2 57312

Ha már legalább szó van róla akkor remény van arra hogy nem az ellenkezője, a sínfelszedés indul be.

Ez is valami. Erről szól a cikk, semmi másról. Bejárták, megnézték. A semmitől egyelőre ez is több.

 

Egyébként elég megkeseredett emberkének tűnsz, ilyen is van Kemencén? :-O

 

Előzmény: ArtofNoizz (57304)
Tastam Creative Commons License 2016.07.28 -1 4 57311

 Nincs itt semmi gond. Nem vagyunk egyformák, sok mindent másként gondolunk, ez a topik pedig arra (is) való, hogy megbeszéljük.

 

Előzmény: ArtofNoizz (57299)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57310
Múltkor elmondták, hogy mennyi egy MK-hoz a szabanfutó felújítása...hmmm hát a mozdonyom restaurálásához szükséges összeg egy jelentős részét teszi ki..
Előzmény: BahnScorper (57309)
BahnScorper Creative Commons License 2016.07.28 0 2 57309

Meg a jarmuvekre is tobb kene, mint "kis festek", mert azzal csak a rohadast konzervalnad. Plusz a bevert ablakok... es 25 km/h-val nem tudsz oda nagyon semmilyen utast vonzani. Meg programokkal sem, kerdes, mennyi igeny maradt egyaltalan az operettorszagos pusztaromantikara...

Előzmény: ArtofNoizz (57306)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.07.28 0 0 57308
Ez még nem volt:
http://www.szankinfo.hu/hir1/hir2016/0721_kisvonat.html
Előzmény: erdőszéli (57307)
erdőszéli Creative Commons License 2016.07.28 0 2 57307

kb. 75.000 alj van a pályában. ezeknek minimum a harmada cserére érett.

Előzmény: Sosuke (57305)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.07.28 0 0 57306
Karácsonykor láttam legutoljára a pályát -csak a második jöhet szóba. Átjárók, bejárók behordva, szétnyomva, nem folytatom..
Előzmény: Sosuke (57305)
Sosuke Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57305

A végösszeg attól is függhet, hogyan tovább:

 

- Kigazolnak, űrszelvény tisztítás, szorvány aljcsere, kis festék, aztán hétvégente huszonöttel.

- Kigazolnak, űrszelvény tisztítás, tömeges alj és síncsere, tömeges jármű fővizsga, épületeket felújítani, aztán hétvégente negyvennel, programokkal.

 

- Teherforgalom: ha a vonal mentén kerékpárút épülne, talán rá lehetne a vállalkozó céget kényszeríteni, hogy sínen menjen a kő, aszfalt, stb. Máskülönben... még a bontást is közúton végeznék...

 

 

Előzmény: erdőszéli (57303)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57304
Igazából nem szól semmiről a cikk. Álmodozzunk.
Előzmény: erdőszéli (57303)
erdőszéli Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57303

reménnyel mindig jól álltunk :-) de kellene kb. 500 milla ahhoz, hogy az első vonat elindulhasson. és ha kiderül, hogy a bugaci kisvasutas romantikára nincs tömeges igény, akkor bizony évente sok millát kell valakinek biztosítania az üzemeltetésre. a cikk meg... teherforgalom... oké :-)

Előzmény: Törölt nick (57300)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.07.28 0 0 57302
Minden menthető, csak pénz legyen rá. Kérdés, hogy a helyi önkormányzatok mennyire nyitottak erre. Szerintem inkább látnának a helyén kerékpárutat, mert ott jó sok pénzt el lehet számolni és sok maradhat a zsebben. Mondjuk egy év kellett, hogy a szankiak a fejesektől eljutottak a bejárásig -mert ez egy tavaly tavasszal indult történet.
Előzmény: Sosuke (57301)
Sosuke Creative Commons License 2016.07.28 0 0 57301

Talán ha ismernék a sargani nyolcast, vagy a börzsönyi összekötést, tudhatnák, hogy mélyebbről is fel lehet tápászkodni.

 

Csak ugye a pénz... üres zsebhez minden siralmas...

Előzmény: Törölt nick (57300)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.28 -1 1 57300

Van remény!!

 

"...A látottakat így összegezték a vasúti szakemberek: „még menthető, habár elég siralmas állapotban vannak mind a sínek, mind a járművek.”

Újra pöföghet? | baon.hu | Közélet | Bács-Kiskun megyei hírek

ArtofNoizz Creative Commons License 2016.07.28 0 1 57299
Tamás te nagyon nem látod a fától az erdőt. A "felújítás" nem a mi kedvünk szerint történt és nem is védi senki, mert az olyan amilyen..inkább amilyen. Nem is írtam róla. Az önkéntes munkára hívó posztot nem a te hozzászólásodhoz linkelve írtam, mint ez látszik és elsősorban Csőrike vagy tudom is én kicsodának szólt aki itt a fogyasztóvédelemmel poénkodott. Hogy mindezt magadra vetted..ez van. A meghívás áll, az sem baj ha csak nézel és vonatozol. Senki nem utál fent lenni, csak elfáradsz, kimerülsz mire elkezdődik.
Az önkéntes munkára hívás a második posztban nem Kemencére szólt -csak legyünk tényszerűek.
Előzmény: Tastam (57295)
Tastam Creative Commons License 2016.07.27 0 0 57298

 Úgy gondoltam, hogy az egyik irányba vonattal, a másikba gyalog mennék.

Előzmény: erdőszéli (57297)
erdőszéli Creative Commons License 2016.07.27 0 0 57297

ide már csak földutak vezetnek, de ha nincs több napos eső, akkor az arborétumtól akár autóval is fel tudsz hajtani a hídra. kb. 4-500 méter a távolság.

Előzmény: Tastam (57296)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!