Nekem egyébként a teherforgalom vasúti térvesztése is nevetséges. Ha a teherautó/kamion két nappal hamarabb viszi az orgoványi tüzépre a sódert, attól még úgyanúgy ott áll hetekig. Akkor nem mindegy? Nem tudom, mennyi lehetne egy Jah kocsi fuvar átrakással.
Ebben nem vagyok annyira biztos, mindenesetre tavaly lebeszéltem egy területi kutyámfülét erről. Meggyőztem, hogy olcsóbb mellé felépíteni
Bevette, mert azóta nem hívott.. :-)
Szerintem összegzésként annyit leszögezhetünk amit mindenki pontosan tud: elsősorban pénzről van szó. Sokról. (Másodsorban is:-) )
De azért annyira nem sokról hogy lehetetlen volna, sőt!
Ha azt valaki a rendelkezésre bocsájtja akkor meg lesz csinyáva. Erre éppen Felcsút a példa.
Innentől kezdve bele lehet menni a részletekbe hogy ablakok, meg festék,meg rozsda, meg rugós alátét, csak felesleges mert ezt pontosan tudják azok is akik ezzel most foglalkoznak.
Én fáradt emberke vagyok. Nekem a kisvasúti nappal van vége egy évnek. Másnap indul egy újabb év, új, jobb ötletekkel, jobb reklámmal. A mozdonyom elkészült, most van két másik is, amit meg kell csinálni. Ötlet meg van ezer, meg ezer a következő kisvasúti napra. Most már nagyobb az ismertség, így könnyebb valami extra járművet elkérni.
A síneket nem szedik fel, mert a rekultiváció irgalmatlan összegeket emésztene fel..
Múltkor elmondták, hogy mennyi egy MK-hoz a szabanfutó felújítása...hmmm hát a mozdonyom restaurálásához szükséges összeg egy jelentős részét teszi ki..
Meg a jarmuvekre is tobb kene, mint "kis festek", mert azzal csak a rohadast konzervalnad. Plusz a bevert ablakok... es 25 km/h-val nem tudsz oda nagyon semmilyen utast vonzani. Meg programokkal sem, kerdes, mennyi igeny maradt egyaltalan az operettorszagos pusztaromantikara...
- Kigazolnak, űrszelvény tisztítás, szorvány aljcsere, kis festék, aztán hétvégente huszonöttel.
- Kigazolnak, űrszelvény tisztítás, tömeges alj és síncsere, tömeges jármű fővizsga, épületeket felújítani, aztán hétvégente negyvennel, programokkal.
- Teherforgalom: ha a vonal mentén kerékpárút épülne, talán rá lehetne a vállalkozó céget kényszeríteni, hogy sínen menjen a kő, aszfalt, stb. Máskülönben... még a bontást is közúton végeznék...
reménnyel mindig jól álltunk :-) de kellene kb. 500 milla ahhoz, hogy az első vonat elindulhasson. és ha kiderül, hogy a bugaci kisvasutas romantikára nincs tömeges igény, akkor bizony évente sok millát kell valakinek biztosítania az üzemeltetésre. a cikk meg... teherforgalom... oké :-)
Minden menthető, csak pénz legyen rá. Kérdés, hogy a helyi önkormányzatok mennyire nyitottak erre. Szerintem inkább látnának a helyén kerékpárutat, mert ott jó sok pénzt el lehet számolni és sok maradhat a zsebben. Mondjuk egy év kellett, hogy a szankiak a fejesektől eljutottak a bejárásig -mert ez egy tavaly tavasszal indult történet.
Tamás te nagyon nem látod a fától az erdőt. A "felújítás" nem a mi kedvünk szerint történt és nem is védi senki, mert az olyan amilyen..inkább amilyen. Nem is írtam róla. Az önkéntes munkára hívó posztot nem a te hozzászólásodhoz linkelve írtam, mint ez látszik és elsősorban Csőrike vagy tudom is én kicsodának szólt aki itt a fogyasztóvédelemmel poénkodott. Hogy mindezt magadra vetted..ez van. A meghívás áll, az sem baj ha csak nézel és vonatozol. Senki nem utál fent lenni, csak elfáradsz, kimerülsz mire elkezdődik.
Az önkéntes munkára hívás a második posztban nem Kemencére szólt -csak legyünk tényszerűek.
ide már csak földutak vezetnek, de ha nincs több napos eső, akkor az arborétumtól akár autóval is fel tudsz hajtani a hídra. kb. 4-500 méter a távolság.