Keresés

Részletes keresés

Ingarian Creative Commons License 2022.12.03 -4 0 151805

De az M6 folytatásánál hasonló szakaszokon (mert ne gondoljuk, hogy a határtól minden sziklás lesz) is sikerült rekordot döntenünk.

Előzmény: The_Rible (151800)
FOMA Creative Commons License 2022.12.02 -4 0 151804

Én Beremendnél járok át rendszeresen, tíz esetből egyszer van előttem még egy autó. Évente csak 1-2 alkalommal megyek át Drávaszabolcsnál, ott sem jellemző a várakozás, de ott kétszer kell megállni, az ad plusz pár percet.

Előzmény: The_Rible (151802)
ufonauta2 Creative Commons License 2022.12.02 -3 0 151803

Évek óta Udvarnál járunk ki-be, de a max várakozás is eddig 10-15 perc volt. Valami gond lehet idén az udvari átkelőnél a rendszerrel, mert mi két héttel a hazeérkezésünk előtt ott akartunk reggel kilépni. Harmadiknak álltam be a sorba, de csak nem haladtunk. Mikor már mögöttünk is a kanyar után álltak az autók, akkor szóltak a rendőrök, hogy nem működik a rendszer és a rendszergazda még el sem indult. Így lehet, hogy órákig kell várakoznunk. Úgy döntöttünk, hogy megyünk Beremend felé. Mentségükre legyen mondva, a rendőrök nagyon normálisak voltak és megengedték, hogy a bódék mögött az épület előtt visszforduljunk. 

Előzmény: The_Rible (151802)
The_Rible Creative Commons License 2022.12.02 -4 1 151802

Igen, mi is így jártunk idén kétszer is. Nálunk nem is annyira a kamionok, hanem simán a személyforgalom átengedése tartott sokáig.

Most hétvégén azt tervezem, hogy Beremendnél megyek át, és a Pélmonostori cukorgyár felől megyek rá az új pályára. Ki akarom próbálni, hogy mennyi idő most egy Pécs-Odzak.

Előzmény: ufonauta2 (151798)
The_Rible Creative Commons License 2022.12.02 -5 3 151801

Ez az M6 szidása (Péccsel együtt) nagy divat volt az elmúlt 10 évben, de most már ciki, mert már kb. mindenki belátta, hogy ezen az útvonalon szükségesek az alagutak (az útvonal választás persze továbbra is vitatható), most már csak a hülyék emlegetik.

Meg azt is csak a hülyék képzelik, hogy alföldön, vizenyős, folyó árteres helyen könnyebb, olcsóbb utat építeni (ahová sok esetben 100 km-ről kell szállítani a követ, építőanyagot), mint sziklás területen.

Ahol stabil a talaj (és nincs földcsuszamlás veszély, vagy hatalmas karsztvíz mint pl. Zenicánál) ott csak menni kell előre.

Ugyanazzal a technológiával, ahogy a 4-es metróalagutakat néhány év alatt Budapest alatt átfúrták, semmi probléma átfúrni a Moraca kanyon alagútjait.

A most átadott horvát büszkeség, a Pocitelj híd (amit egyébként az EU finanszírozott) nem sokkal nagyobb mint a Kőröshegyi völgyhíd a Balatonnál

Előzmény: JAWA SK/CZ (151799)
The_Rible Creative Commons License 2022.12.02 -5 2 151800

Érdekelne melyik szakaszról beszélsz, mert éppen hogy itthon rettentő gyorsan elkészülnek mindennel. Rendszeresen olvasok és írok horvát/bosnyák autópályás fórumokra, és még a horvátok is elismerik, hogy a magyarok a top ligában vannak.

A most épülő M6-os kb. 20 km-es szakasz munkálatai tavaly februárban kezdődtek (régészeti feltárások csak akkor kezdődtek), és most már le van aszfaltozva szinte az egész szakasz. Nem ránk kell majd várni, hanem mi várunk a horvátokra.

De a Dunaújvárostól délre eső M6 rész is rendkívül gyorsan elkészült (2008-10 között). A többi autópálya építésnél sem szokott itthon jelentős késés lenni, szinte mindig időben át lehet adni.

Olyan meg, hogy valami elkészül és évekig ott áll használhatatlanul soha nem volt itthon, és nem is tudom elképzelni. Egy ilyenért itthon karóba húznának valakit.

A Dráva híd nem az egyetlen ilyen, a bosnyákoknál ez az általános. A Svilaji Száva híd is évekig állt üresen, most valami hasonló készül a Gradiskai Száva hídnál is, de ott van a Pociteljnél már tavaly elkészült 10 km-es autópályaszakasz aminek még legalább 5 évig nem lesz folytatása. De ugyanez Zenica környékén, évek óta át kellett volna már adni autópályaszakaszokat, de mivel éveket csúsznak, ezért végül a csatlakozások nagyjából elkészülnek addigra. Ha időben elkészültek volna, akkor ott is 3-5 évet kellett volna várni a használatba vételre, mert nem volt hozzá csatlakozás.

Hosszan tudnám sorolni.

Előzmény: NB2 (151797)
JAWA SK/CZ Creative Commons License 2022.12.02 -6 0 151799

Arra jartunk a M6-on latni hogy alagutakat epitettek ez idoigenyes feladat,olyan mikor a Delszlav-testvereink Crna Gora-ba Kolašin-Podgorica-kozott a Morača-kanyonba epitettek alagutakat,szinten idot vett el a utepitestol:)

Előzmény: NB2 (151797)
ufonauta2 Creative Commons License 2022.12.02 -4 0 151798

Pedig megérkezhetne már a pálya a határra. Évek alatt egyszer sem jártunk így, mint idén. Kilométeres kamionsor fogadott hazafelé Udvarnál. Igaz eddig mindig szombaton jöttünk haza most meg szerdán (aug. 31.). Még szerencse, hogy néhány normálisabb kamionos hagyott annyi helyet, hogy a szembejövők elengedéséhez be tudjunk közéjük állni. Igaz a kép szeptemberi, de augusztus végén hasonló fogadott. 

https://www.google.hu/maps/@45.8807977,18.6600292,3a,75y,25.35h,88.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1slZgtGvlvIl2rxcENjCdvrg!2e0!7i16384!8i8192?hl=hu&authuser=0

Előzmény: The_Rible (151795)
NB2 Creative Commons License 2022.12.01 -6 0 151797

Mondjuk az inkább szánalmas, hogy a magyarok hány évig építenek pár km-t! Gyakorlatilag a horvátok itt vannak...

Előzmény: The_Rible (151795)
Béci 72 Creative Commons License 2022.12.01 -4 0 151796

Svájcban épült egy autópálya,ami vagy 10 évig nem volt üzemben(nem emlékszem már,hogy melyik,és miért),már a gaz is kinőtt az aszfalton.

Akkor itt kicsivel keletebbre ez akár "normális" is lehet🙂

Előzmény: The_Rible (151795)
The_Rible Creative Commons License 2022.12.01 -4 1 151795

A legújabb hírek szerint talán 2025-re érkezik meg a horvát autópálya a magyar határra. Ez is csak talán, mert még ki sem írták a pályázatot. Ha tényleg kiírják jövő év első negyedévében, akkor lehet esély rá (ha nincs szokásos csúszás a kivitelezésben), ha nem írják ki, akkor elvi esély sincs rá.

Ez azt jelenti, hogy 2024 tavaszán a magyar autópálya viszont tényleg eléri a határt, de nem lesz folytatása még legalább egy évig.

A holnap átadandó szakaszon van egy Dráva híd, ami már 2017-ben elkészült. Ez a négy sávos autópálya híd hosszabb mint a Peljesac híd és több mint 5 évig állt ott üresen, magában, autópálya csatlakozás nélkül. Elképesztő.

Előzmény: ufonauta2 (151794)
ufonauta2 Creative Commons License 2022.12.01 -4 1 151794
Bombyna Creative Commons License 2022.11.27 -5 0 151793

červ:)

Előzmény: JAWA SK/CZ (151792)
JAWA SK/CZ Creative Commons License 2022.11.25 -6 1 151792

Da.

 

Előzmény: Bombyna (151788)
ufonauta2 Creative Commons License 2022.11.25 -3 0 151791

Ez nagyon jó hír. Mindig Udvarnál lépünk át. És Eszéktől az A/5-ön megyünk. Így most már Pélmonostotól lehet rajta menni (bár a pálya nyomvonalát nem ismerem) de szerintem kb. 35 km-el hosszabb lesz az A/5.

Előzmény: The_Rible (151789)
NB2 Creative Commons License 2022.11.24 -4 1 151790

Kerülő ide, kerülő oda, isten bizony én így megyek le ezentúl

Előzmény: The_Rible (151789)
The_Rible Creative Commons License 2022.11.24 -4 3 151789

Mai hír: végre átadják a Pélmonostor-Eszék közötti A5 autópályaszakaszt dec. 2-án

Bombyna Creative Commons License 2022.11.23 -4 0 151788

Hotovo?

Előzmény: JAWA SK/CZ (151786)
FOMA Creative Commons License 2022.11.23 -4 2 151787

Ha valóban országonként döntenek, és valóban csak Románia és Bulgária ellen emelnek vétót, akkor talán a horvát határ rendben lesz.

Előzmény: Green Army (151785)
JAWA SK/CZ Creative Commons License 2022.11.23 -4 1 151786

Autocesta A5 Beli Manastir - Osijek, poddonica Beli Manastir - Most Halasica

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZDS80lREH7Q

Green Army Creative Commons License 2022.11.23 -3 0 151785
Előzmény: fekvőrendőr (151784)
fekvőrendőr Creative Commons License 2022.11.23 -3 0 151784
Előzmény: FOMA (151783)
FOMA Creative Commons License 2022.11.22 -3 0 151783
Előzmény: dagnje (151775)
Bombyna Creative Commons License 2022.11.20 -4 1 151782
Bombyna Creative Commons License 2022.11.12 -5 1 151781

Da

Előzmény: murray (151780)
murray Creative Commons License 2022.11.12 -3 0 151780

ok. Ha jól látom az E61 átmegy az A1 alatt. 

Előzmény: Bombyna (151779)
Bombyna Creative Commons License 2022.11.12 -4 1 151779

Dehogy kell. Csak vigyázz Kozinánál rá ne menj az A1 de mert akkor hutyutyu.

Előzmény: murray (151776)
Béci 72 Creative Commons License 2022.11.11 -4 1 151778

Okt.végén voltunk lent pár napra,ragyogó idő volt.Szerintem ebben az időpontban az utóbbi 20 év óta nem volt olyan idő,hogy ne kellett volna éjjel se fűtenünk az apartmanban.Egy órát voltam a vízben,utána meg se kellett törölközni,26 fok volt délben.

Előzmény: murray (151777)
murray Creative Commons License 2022.11.11 -2 1 151777

Sokat voltunk lent ősszel. Szeptember nagyon szuper, nincs tömeg és lehet fürdeni. Október már csendes és atomjó. Múlt héten még fürödtem egy kicsit. Jó volt. 

murray Creative Commons License 2022.11.11 -4 1 151776

Rijeka felől mennék Triesztbe. A Pasjak határátkelőt írja. A szlovén  oldalon az E61es útra kell szlovén matrica? Úgy látom ez egy közút. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!