Én Beremendnél járok át rendszeresen, tíz esetből egyszer van előttem még egy autó. Évente csak 1-2 alkalommal megyek át Drávaszabolcsnál, ott sem jellemző a várakozás, de ott kétszer kell megállni, az ad plusz pár percet.
Évek óta Udvarnál járunk ki-be, de a max várakozás is eddig 10-15 perc volt. Valami gond lehet idén az udvari átkelőnél a rendszerrel, mert mi két héttel a hazeérkezésünk előtt ott akartunk reggel kilépni. Harmadiknak álltam be a sorba, de csak nem haladtunk. Mikor már mögöttünk is a kanyar után álltak az autók, akkor szóltak a rendőrök, hogy nem működik a rendszer és a rendszergazda még el sem indult. Így lehet, hogy órákig kell várakoznunk. Úgy döntöttünk, hogy megyünk Beremend felé. Mentségükre legyen mondva, a rendőrök nagyon normálisak voltak és megengedték, hogy a bódék mögött az épület előtt visszforduljunk.
Igen, mi is így jártunk idén kétszer is. Nálunk nem is annyira a kamionok, hanem simán a személyforgalom átengedése tartott sokáig.
Most hétvégén azt tervezem, hogy Beremendnél megyek át, és a Pélmonostori cukorgyár felől megyek rá az új pályára. Ki akarom próbálni, hogy mennyi idő most egy Pécs-Odzak.
Ez az M6 szidása (Péccsel együtt) nagy divat volt az elmúlt 10 évben, de most már ciki, mert már kb. mindenki belátta, hogy ezen az útvonalon szükségesek az alagutak (az útvonal választás persze továbbra is vitatható), most már csak a hülyék emlegetik.
Meg azt is csak a hülyék képzelik, hogy alföldön, vizenyős, folyó árteres helyen könnyebb, olcsóbb utat építeni (ahová sok esetben 100 km-ről kell szállítani a követ, építőanyagot), mint sziklás területen.
Ahol stabil a talaj (és nincs földcsuszamlás veszély, vagy hatalmas karsztvíz mint pl. Zenicánál) ott csak menni kell előre.
Ugyanazzal a technológiával, ahogy a 4-es metróalagutakat néhány év alatt Budapest alatt átfúrták, semmi probléma átfúrni a Moraca kanyon alagútjait.
A most átadott horvát büszkeség, a Pocitelj híd (amit egyébként az EU finanszírozott) nem sokkal nagyobb mint a Kőröshegyi völgyhíd a Balatonnál
Érdekelne melyik szakaszról beszélsz, mert éppen hogy itthon rettentő gyorsan elkészülnek mindennel. Rendszeresen olvasok és írok horvát/bosnyák autópályás fórumokra, és még a horvátok is elismerik, hogy a magyarok a top ligában vannak.
A most épülő M6-os kb. 20 km-es szakasz munkálatai tavaly februárban kezdődtek (régészeti feltárások csak akkor kezdődtek), és most már le van aszfaltozva szinte az egész szakasz. Nem ránk kell majd várni, hanem mi várunk a horvátokra.
De a Dunaújvárostól délre eső M6 rész is rendkívül gyorsan elkészült (2008-10 között). A többi autópálya építésnél sem szokott itthon jelentős késés lenni, szinte mindig időben át lehet adni.
Olyan meg, hogy valami elkészül és évekig ott áll használhatatlanul soha nem volt itthon, és nem is tudom elképzelni. Egy ilyenért itthon karóba húznának valakit.
A Dráva híd nem az egyetlen ilyen, a bosnyákoknál ez az általános. A Svilaji Száva híd is évekig állt üresen, most valami hasonló készül a Gradiskai Száva hídnál is, de ott van a Pociteljnél már tavaly elkészült 10 km-es autópályaszakasz aminek még legalább 5 évig nem lesz folytatása. De ugyanez Zenica környékén, évek óta át kellett volna már adni autópályaszakaszokat, de mivel éveket csúsznak, ezért végül a csatlakozások nagyjából elkészülnek addigra. Ha időben elkészültek volna, akkor ott is 3-5 évet kellett volna várni a használatba vételre, mert nem volt hozzá csatlakozás.
Arra jartunk a M6-on latni hogy alagutakat epitettek ez idoigenyes feladat,olyan mikor a Delszlav-testvereink Crna Gora-ba Kolain-Podgorica-kozott a Morača-kanyonba epitettek alagutakat,szinten idot vett el a utepitestol:)
Pedig megérkezhetne már a pálya a határra. Évek alatt egyszer sem jártunk így, mint idén. Kilométeres kamionsor fogadott hazafelé Udvarnál. Igaz eddig mindig szombaton jöttünk haza most meg szerdán (aug. 31.). Még szerencse, hogy néhány normálisabb kamionos hagyott annyi helyet, hogy a szembejövők elengedéséhez be tudjunk közéjük állni. Igaz a kép szeptemberi, de augusztus végén hasonló fogadott.
A legújabb hírek szerint talán 2025-re érkezik meg a horvát autópálya a magyar határra. Ez is csak talán, mert még ki sem írták a pályázatot. Ha tényleg kiírják jövő év első negyedévében, akkor lehet esély rá (ha nincs szokásos csúszás a kivitelezésben), ha nem írják ki, akkor elvi esély sincs rá.
Ez azt jelenti, hogy 2024 tavaszán a magyar autópálya viszont tényleg eléri a határt, de nem lesz folytatása még legalább egy évig.
A holnap átadandó szakaszon van egy Dráva híd, ami már 2017-ben elkészült. Ez a négy sávos autópálya híd hosszabb mint a Peljesac híd és több mint 5 évig állt ott üresen, magában, autópálya csatlakozás nélkül. Elképesztő.
Ez nagyon jó hír. Mindig Udvarnál lépünk át. És Eszéktől az A/5-ön megyünk. Így most már Pélmonostotól lehet rajta menni (bár a pálya nyomvonalát nem ismerem) de szerintem kb. 35 km-el hosszabb lesz az A/5.
Okt.végén voltunk lent pár napra,ragyogó idő volt.Szerintem ebben az időpontban az utóbbi 20 év óta nem volt olyan idő,hogy ne kellett volna éjjel se fűtenünk az apartmanban.Egy órát voltam a vízben,utána meg se kellett törölközni,26 fok volt délben.
Sokat voltunk lent ősszel. Szeptember nagyon szuper, nincs tömeg és lehet fürdeni. Október már csendes és atomjó. Múlt héten még fürödtem egy kicsit. Jó volt.