Ha lehetséges akkor maradjunk meg itt a topic nevéhez illő témában. Ez egy olyan topic aminek a neve REPÜLŐGÉPSZERENCSÉTLENSÉG. A zajterhelés téma nem ide tartozik, semmi köze a balesetekhez és azok kivesézéséhez, tanulságok kereséséhez.
Kérek mindenkit, hogy ha lehet akkor ne ebben a topicban vitatkozzunk erről, ennek a témának lehet külön topicot nyitni.
A .... álltal ismételten felhozott téma a magasságról, a zajról, a Bp. felett elrepülő gépekről stb. már a múltkor is ki lett itt vesézve, akit ez érdekel az utána nézhet a régebbi hozzászólásokban. (légiforgalmi irányító topicban is nagyon sokáig volt ez vita témája .... jóvoltából. ) Akkor is csak felesleges személyeskedő vita alakult ki belőle.
Teljesen értelmetlen ugrani .... hozzászólásaira, és válaszolni rá, ezzel is lovat adva alája.
Udv!
Ez egy erdekes kerdes, en hiszek Nektek, mint szakembereknek, hogy a megkozelites utvonala nem valtozott, es azt gondolom rocky, te is csak azota veszed eszre a gepeket es azota zavarnak miota foglalkozol igy erintoleg a repulessel.. en amig nem modelleztem irdatlanul nem erdekelt pl milyen szel fuj:) azota ejjel nappal azt lesem :)) es meg vagyok rola gyozodve hogy soha nem fujt ennyire.. pedig dehogynem.. szoval utvonalbol sem lett tobb....
Lőrincen a Csévéző úthoz közel van egy katonai telep a kiserdőben, épp a végső egyenes alatt, ahol régi katonai járművket raktároznak. Ez a földetérés előtti egy percen belül láccik, és a föld feletti magasság sem több 200 méternél. Süppedés nélkül nem jön össze a leszállás :)
Sorry Xpair, sajnos a saját tapasztalatok lényegesen ellentmondanak. Azelött pl. a Szabadság-hely környékén legfeljebb a budaörsi reptérröl felszálló kis motoros gépeket lehett látni. Pár éve aztán egész másféle gépek is megjelentek meglehetös rendszerességgel. Az Öböl-háború idején jöttek arra az amcsi gépek de azok meglehetösen nagy magasságban gyakorlatilag minden zajterhelés nélkül. Azóta ez jelentösen megváltozott. Nekem tökmindegy hogy milyen magasan jönnek a gépek Budaörs felett, de bizony nagyon zajosak, különösen az esti órákban. Elég jól is lehet látni öket.
Bukarestböl még soha nem jöttem repülövel (még soha nem voltam Bukarestben). Viszont arra tisztán emlékszem, hogy többször is olyan alacsonyan szálltunk le egy laktanya felett (talán a mátyásföldi laktanya), hogy majd a katonai jármüvek rendszámtábláit le lehetett olvasni (pedig elég erös szemüvegem van).
rocky,
hiába mondasz ellent, a megközelítési nyomvonal NEM VÁLTOZOTT. Ez tény, ezt minden pilóta, bevezető irányító, tornyos, stb. aki regóta űzi szakmáját, pontosan tudja, ez nem vita tárgya.
Lehet,hogy amikor Bukarestből érkeztek,akkor rövid fájnelre fordultok, a szántó és a kiserdő felett, de a nyugati irányből érkező gépeknek mindig is ez volt a bevezetési útvonala.
Olyan sincs, hogy korlátozott légtérbe belesüppesztenének gépet, egész egyszerűen nem fordul elő (glider area, lőtér, katonai légtér). Ez a feltételezés nagyfokú hozzánemértésről tesz tanubizonyságot,nem kéne erőltetned ezt a témát :)).
Kérdezd meg Fokker70-t, milyen magasan szoktak lenni Budaörs felett 31es irányra.
A vége az lett, hogy az illető unta meg, merthogy senki sem válaszolt neki, nem kellett a földre hajított kesztyűje.
Nna, itt a lényeg a topic állandó lakosai számára. Ennél célzatosabbb már nem nagyon lehet megfogalmazni a jelen helyzetben követendő stratégiát... :-)
A TCAS rendszert AZÉRT TALÁLTÁK KI, hogy kivédje az irányítói tévedéseket. Tehát kötelező elfogadni a TCAS II RA-t,
Jó, ez most már elméletben tiszta, de mi a gyakorlat? Előre is bocsánatért esedezem, Isten látja lelkem hogy nem cseszegetésnek szánom :-) , de a baleset utáni egyik első hozzászólásodban Te magad is mintha eltűnődtél volna, hogy egyidejű de ellentétes ATC és TCAS II RA esetén - talán "hagyománytiszteletből" - az ATC-t követted volna, nem a műszert.
Apropó: mióta van tömeges használatban TCAS Európában? Van valakinek tippje? Néhány év? Egy évtized?
Ha megengeditek, én (is) a "földiek" nevében szólnék pár szót ehhez a témához...
Én részben egyetértek Rockyval. Tényleg elég hangos tud lenni egy alacsony magasságon áthúzó gép, és biztos vagyok abban is, hogy ez sokakat zavar.
Én Újpesten lakom, a víztronynál, jópárszor repkednek el felettem a gépek. Viszont ilyen (legalábbis nálunk) csak nappal fordul elő, a legkésőbbi, amikor ilyen áthúzást tapasztaltam, este 6:30 volt... az irányból ítélve ez is inkább a felszáll gépek forgalma...
Az emberek nyugalmát (hangsúlyozom: itt nálunk) sokkal inkább zavarja a forgalom zaja, a dudáló, fékcsikorgató autósok hada, mint az a pár gép, amely alig egy perc alatt áthúz a fejünk felett, naponta max 4-5 alkalommal.
Úgyhogy az egész napos zajterheléshez képest nem olyan elviselhetetlen dolog ez... Persze ezek újpesti tapasztalatok, vszínűleg rocky máshol lakik...
Lassan konvergálunk. Ne haragudj, de csak egyetlen emberi élet, vagy a kockázat 0,5%-os csökkenése, és csak 10 ember nyugalma legalább 100 ezerszer többet ér mint 15-20 perc plusz egy repülövel, meg kerozin, stb. Már egyszer leírtam itt, de mégegyszer, mintha a "mindent a célszerüségért" c. szocreál rémálom tért volna vissza. Annak idején volt a rendszerváltás elött egy szociológiai film a TV-ben, ahol egy bánya akart egy falut letarolni azzal a felkiáltással, hogy alatta lignit van, s ugye elsö a "népgazdasági érdek". Mint ahogy a szocializmust is ezzel a felkiáltással varrták a nyakunkba. Nem öreg, elsö az itt lakók érdeke, s nem a 15-20 perc meg a kerozin. Kérdezd csak meg erröl az embereket. Igencsak meglepödnél.
De jó, hogy itt vagy! Vanna pár kérdésem...
Apropó TCASC II: A MAH hogyan szabályozza a TCAS RA-t, van -e külön utasítás erre az üzemeltetési utasításban, vagy a típus operation manual esetleg a TCAC bulettin tartalmaz egyértelmű eljárást? És te mit tennél egy TCAS RA-t 1 másodperccel követő (még nem reagáltál a RA-ra, nem tekertél a magasságon) azzal ellentétes irányú irányítói utasításra? És egyáltalán hogyan láttya egy közforgalmi pilóta az esetet, mi a véleményed, változott-e az irányításhoz való viszonyod? Szóval?
:-)
GB
URAK!! ÁLLJUNK MEG EGY SZÓRA!
Eccer volt, honnem volt, volt eccer egy csacsi Fucker70 pilóta, aki olvasgatta 2-3 hónapig a fórumot és teccett vala néki. Oszt amikor repülős szemmel tekintve nagy csacsiságokat írtak :-) akkor vette a fáradságot oszt megírta a valóságot, hogyan működnek dolgok vagy rendszerek, esetleg eljárások vagy elb*sz*sok. Oszt jött valaki sértett ember oszt belekötött. Nem volt orvosija és nem repülhetett. Sok vita után otthagytam a topicba irogatást, mert untam a sértegetéseket. Én senkit sem bántok!. A vége az lett, hogy az illető unta meg, merthogy senki sem válaszolt neki, nem kellett a földre hajított kesztyűje. Itt nincs gong, hogy újra kezdjük a három percet. Most megint irogattam, igaz, keten is szóltak, egy ember a fórumban, egy a frekin, hogy eltüntem. Szóval, aki itt kökemény, várom a szakmai kérdéseket, vagy a ligetben felpofozhat, ha akar, kesztyűm még van csak fogvédőm nincs :-)
MÁS. A TCAS rendszert AZÉRT TALÁLTÁK KI, hogy kivédje az irányítói tévedéseket. Tehát kötelező elfogadni a TCAS II RA-t, igaz, kötelező bejelenteni is. Erre mondta nekem egy London CTR-os kolléga válaszul, Roger, change frq to...
... Lehet, hogy én próbálok rossz ütemben visszanézegetni a topicra, de valahogy mindig beleütközöm egy okostojásba, akivel nagy ingerem lenne ugyan vitázi, de a várható vita szintjénél többre becsülöm a topicot, és annak állandó lakóit is, akik kellő alázattal viszonyulnak a repüléshez, a kollégákhoz és másokhoz is...
"A helyzet az, hogy nem én voltam az elsö, aki bringa után kiáltott akkor, amikor zar116 szolgálatban vagyon."
Rocky,tudod mit jelent a smiley?!!!!!!
És milyen alapon írod ezt?Hallottad már dolgozni?(kétlem)
Mi lenne,ha abbahagynád a cseszegetést (Bocs majdnem mindenkitől),és utánaolvasnál,utánagondolnál a dolgoknak,mielőtt ide írsz???
És még ha a hangnemeden is változtatnál,és nem hinnéd azt,hogy mindnt te tudsz itt a legjobban,és te vagy a Jóisten,akkor talán tök jól meg lennél itt.
Addig pedig a többiek nevében is kérlek,a Pilóta fórumot messziről kerüldd el!
Részemről vita lezárva,nem akarom tovább idegesíteni magam egy hm, **** ember miatt.
Rocky,te sportot űzöl a félreértésekből???
Még azt a rejtett gúnyt sem veszed észre?
Ha lenne egy légi térképed,vagy legalább FS-es,akkor tudnád,hogy nem pár perc,és nem pár forint,hanem minimum(!)15-20 perc,és az kerozin költsége sokkal magasabb!!!
A helyzet az, hogy nem én voltam az elsö, aki bringa után kiáltott akkor, amikor zar116 szolgálatban vagyon. Úgy látszik, hogy bizonyos problémák már másoknak elöbb feltüntek, mint nekem.... Ami meg zar116 telefonálással kapcsolatos badarságait illeti, ott sajna azt kell mondanom, hogy zar116 alapvetö ismeretek hiányáról tett tanúbizonyságot hozzászólásával (nekem ez a szakmám, s igen pontosan tudom, hogy miröl van szó). Itt sincs mit visszaszívni. Végül zar116 nyafka viselkedését és vitaképtelenségét látva, nem vagyok benne biztos, hogy a fazon pszichikailag alkalmas a légiirányítói munkára. Attól tartok, hogy ott nem "sztárokra", s mások véleményének meghallgatására képtelen hözöngökre van szükség. Oda egészen más személyiségjegyek szükségeltetnek... Úgyhogy nem érzem sárosnak magamat.
Sajnos ellent kell mondanom leszállásügyben. Igen sokszor jöttem a 90-es években repülövel Németországból. Mindig valamilyen kiserdö és szántók felett jött be a gép, s a Dunát a fövárostól távolabbra keresztezte. Aztán jött egy laktanya feletti leszállás. A kettö "tájkép" közti különbség akkora, hogy azt még egy hülyére vert agyó bokszoló, mint rocky is fel tudta fogni.
Ami meg a magassági korlátozásokat illeti, azok a papíron szépen mutatnak. S hányszor nem szarják le az emberek az elöírásokat. Tudod a piros lámpánál is meg kellene állni. Oszt hány baleset van amiatt, hogy valaki mégsem áll meg. Pedig a KRESZ olyan szigorú korlátozást ír elö.... WTC-nek sem volt szabad nekirepülni (arrafelé egyáltalán nem volt szabad repülni), oszt mégis belerepültek.
örülök, hogy végre más is kimondta azt, ami az én alapállításom volt, nevezetesen azért hozták a leszállásokat és felszállásokat közelebb, mert azzal pár perc repülöidöt, s pár forintot meg lehet spórolni. Ezzel szemben áll az itt lakók megnövekedett zajterhelése, a jelentösen megnövekedett kockázata. Jóllehet ez nem mutatható ki úgy a könyvelésben, mint az elöbb említett tételek, az állítás mégis az, hogy ezek a tényezök sokkal fontosabbak az itt lakók számára, mint néhány légitársaság nyeresége. Mi fontosabb: Több százezer ember nagyobb nyugalma, s lényegesen kisebb kockázata, vagy igen-igen kevesek nagyobb nyeresége, prémiuma, stb.? Ez itt a kérdés.
Hogy a témánál is maradjunk, ma délután megtalálták az eltűnt helikoptert. Aki nem hallott róla, tegnap a moszkvai híradó beszámolt arról, hogy valahol a Leningrádi Területen eltűnt egy menetrendszerinti forgalmat lebonyolító Mi-8-as helikopter. Ma délután meglett a heli, orrával az erdő fái közé fúródva, eléggé megviselt állapotban, de a 4 főnyi személyzet és a 4 utas életben van. A gazeta.ru híre szerint a parancsnok elmondta, hogy 200 méteres magasságban a gép váratlanul forogni kezdett balra, és kénytelenek voltak kényszerleszállást végrehajtani az erdőben.
rocky,
dokumentált tények:
80as évek elejéig: - leszállás a város felől 13as pályára pont olyan nyomvonalon,mint ma. Felszállás 31es pályáról - emelkedés pályirányon(Tu-104,Tu-134,Caravelle), be a város fölé, nem úgy,mint ma.
Manapság egyre nagyobb szerepet jáccik a zajvédelem, és így a 80as évek eleje óta ezen a téren nagy előrelépés történt.Ami változás azóta történt, az mind kedvező volt. A 13as leszállások pedig mindig is az Óbuda - Árpád híd - Örs vezér tere "nyomvonalon" történtek, e téren semmi, de semmi nem változott.
"háztetőt súróló gépek Lágymányoson" - a magassági korlátozások miatt egyszerűen lehetetlen. Legfeljebb egy budaörsi An-2-t láthattál :).
Ezt is fel lehet venni az LRI-hez mindezidáig befutott badarságok listájára:
A repülőgépek miatt:
- idegbeteg lett a macska
- leesett a lekvár
- Csömörön évek óta nem esik az eső, mert a gépek szétkergetik a felhőket.
Ne is haragudj, de az, hogy Budaörs a ferihegyi forgalom miatt panaszkodik, az egy vicc. :)))
Kedves rocky, ebben a topicban ez a hang nem honos. Megkérlek, hogy ezt a hangnemet tartsd meg otthonra, a suliba, ahova akarod, de itt kímélj meg bennünket agresszív viselkedésedtől. Minden véleményt meghallgatunk, midnenről hajlandók vagyunk vitázni, de nem így.
Elvárom, hogy zar116-tól bocsánatot kérj, amiért minden indok nélkül megpróbáltad szakmai önérzetét megtépázni; az más kérdés, hogy csak a saját magadról kiállított képen finomítottál ezzel.
Kérjük ne személyeskedj és ne politizálj ebben a topicban!
Amennyiben a mondanivalódat csak seggfejezéssel tudod artikulálni, igen erősen megnövekszik a végleges letiltásod esélye.
Nem véletlen, hogy mindig a nagy repülőgépek jönnek alacsonyan; sőt, tiszta levegőben még alacsonyabbra csúsznak. És pont ezek azok, amelyek mindig lassabbak a többinél...
Ez egy optikai csalódás, a szemed és a látóközpontod a nagy repülőgépet automatikusan visszakicsinyíti a megszokott méretre, és ezért a gép alacsonyabban és lassabban haladónak látszik.
Erről már volt szó talán két-három alkalommal is a "Legnagyobb repülős élményem" c. topicban.
Rocky,egy marha egyszerű dolog:
Ha ülsz a repülőgépen,ugyebár,Xedik sor ablak melletti székében,és nem a szárny felett:
No,akkor tapasztalatom szerint nem azt látod pontosan,ami felett valójában elrepülsz,hanem messzebrre,és oldalra látsz.
2:Légyszíves írj magadról is önkritikát,de olyat,mint ami abban a hozzászólásban található,amelyikben nekem válaszoltál.
3:Erősen kétlem,hogy régen,ha 13as irány van,akkor nem a város felett jönnek a gépek.Nézz megy egy légi térképet,és rájössz miért lehetetlen.Illetve ha 31es irány van,és ha a egy adott járatnak a kilépőpontja az országból ERGOM,nem várhatod el tőle,hogy felszállás után elrepüljön MNR-nek,repüljön a Tegri pontnak egy ideig,majd hogy becses fővárosunk légterét kihagyja,végre balra tudjon fordulni ERGOM-nak.
És közben berepülte fél M.o-t,és a repidő+jegyár+üzemköltségek nőnek.