Keresés

Részletes keresés

acura13 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 34395

rendben

Előzmény: molnibalage (34394)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.04 0 0 34394

Nem általánosan írtam...

Sok az OFF, ha köll még infó, akkor jöhet az email címemre.

molnibalage@yahoo.com

Előzmény: acura13 (34392)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.04 0 0 34393

Ez sem igaz, a Cliffs of Dover, főleg a most kijött Team Fusion féle kiadás tudtommal erőlködés nélkül levere. Valaha az volt a jobb, de az már jó rég volt.

 

A BMS4-et itt találod. Telepítéskor kéri az eredeti Falcon 4.0-át, de ennyi. A legfrissebb változata az 4.33 U4 (update 4). Regeljbe a fórumra és szedheted le akár torrentről is.

https://www.bmsforum.org/forum/content.php

 

Minden gép repülhető benne, de azok FM-je a főbb 4. generációs gépeket leszámítva nem túl acélos, illetve ahol nincs más kabin, ott mindig F-16C kabint kapsz, csak más radar és egyéb modellező értékkel, tehát nincs értelme. A többi gép trükközve és egyebekkel némileg egyedi MFD és HUD szimbolikával bírm, de nem valósághűvel, mint pl. a DCS. Harcászati modellezés szempontjából annak jelentősége nincs. A követekező gépekkel lehet élvezetesen repülni.

 

F-16C Block-25-50+, a korszerűbb változatokra gyúrtak rá igazán. D esetén csak első ülés van.

F-15C

F-15E (csak első ülés van).

Mirage-2000C, -5, D

F/A-18C, D (csak első ülés van)

A-10A (nagyon felül van modellezve az avionika az F-16C alap és MFD miatt)

 

Én nagyon rég rá sem néztem, lehet hogy más gépeknek is van valamiféle nem fullos és nem F-16C szintű 3D kabinja. Csak azé teljesen klikkelhető fullra, a többiben nem vagyok biztos.

Előzmény: acura13 (34391)
acura13 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 34392

egy megjegyzés...irtad nincs rendes startup:-))

Ka-52- több oldal A4 lap az inditasi procedura, kezdve hogy az APA kocsit kéred a géphez:-))))

Mig 15  szintén több oldal.. ..most vettem meg a MiG21 modult is, de még nem probaltam...

 

Előzmény: molnibalage (34390)
acura13 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 34391

Igen, rosszul tettem fel...A légcsavarosokban sztem az IL-2 viszi a primet...(nem grafikailag)

 

Nekem a DCS a kedvenc....A masikat amit irtal pontosan milyen néven kell keresnem?? sima Falcon4 megvan, ill nem jo mar a CD-je, nem indul a setup....

Abba is többféle tipus repölhetö vagy csak F16?

Előzmény: molnibalage (34390)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.04 0 0 34390

Melyik korszakra vonatkozolólag? Melyik területét nézve? Túl általános a kérdés... 

4. generáciiós sugárhajtású gépeket modellezők között lényegében két választás van, a Falcon 4.0 leszármazott BMS4.33 és a Digital Combat Simulator (DCS). A BMS4 az F-16C változatok modellezésében jó, minden más csak "hackelés" és imitáció benne.

 

A DCS-ben egyes gépek rendszer modellezése jobb, mint a Falcon BMS4-ben az F-16C-é. Értem ezalatt a hidraulikai rendszer sérülés esetén modellezett meghibásodását és egyebeket. Egyes gépek modellezése néhány területen szinte arcade szinten van, nincs rendes startup és fedélzeti rendszer modellezés.

 

Grafikailag a DCS jobb, a repülőgépeknek van törésmodellje is. A BMS4 ilyet nem tud.

 

Aerodinamikai modellezés terán a nagy összképet nézve a BMS4 tudtommal jobb. A Falcon 4.0-ban kezdetek óta fizikai motor számolja a repcsik és légiharc-rakéták pályáját is. A DCS-ben mai napig vannak rakéták, amiknek szkriptelt modellezése van. Aminek van valódi

FM-je, annak meg a bemenő paraméterei viccesek. A BMS4-ben az F-16C repmodellje katonai szintű repszimekkel van azonos szinten abszolút teljesítmény modellezés terén. Az F-18C/D és F-15C/E vannak még ehhez közel (az F-15 Streak Eagle rekordjait 0,5-1% pontossággal lehet lerepülni, ha a gép tömege pontosan van beállítva a légkör hőmérsékletével) és a Mirage-2000C/D még közel vannak ehhez. (Meglepően sok francia fejleszti a szimulátort.) Az adatbázis nyílt, látni a modellező értékeket is, mind a rakétáknál, mind a repcsiknél. A DCS esetén erről nem tudok nyilatkozi, hogy melyik gép mennyire pontos. Nagyon régen pl. az F-15 SE rekordjait nem lehetett lerepülni, sokkal gyengébb volt a Sas a valóságoshoz képest.

 

 

Egyébként írtam egy ilyet még 3 éve.

http://www.pcpilot.hu/egyeb/3882-szimulator-tortenelem-1-resz-eloszo-kezdetektol-a-90-es-evek-elejeig.html

Előzmény: acura13 (34389)
acura13 Creative Commons License 2018.01.04 0 0 34389

Molni!!

melyik szted a legélethübb repülö sim most a piacon????

Előzmény: molnibalage (34386)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.03 0 0 34388

X idő elteltével lesz javított kiadás és hibalista kiadva, akkor ez bele fog kerülni. Köszi.

Előzmény: gaunt (34387)
gaunt Creative Commons License 2018.01.03 0 0 34387

innen többet megtudhatsz. Tény, hogy valóban rövid ideig létezett az alakulat (így is valódi harcászati alakulat volt), de akkor is röpködtek ott eleget (méghozzá sikerrel)

 

http://www.the-northrop-f-5-enthusiast-page.info/AirForces/USAFVietnamOperations.html

Előzmény: molnibalage (34386)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.03 0 0 34386

Én azt az alakulatot nem tekintetetm normál harcászati alakulatnak, mert nincs sem elődje, sem jogutódja. Csak a teszthez hozták létre. Kivételes eset volt, a wiki is leírja, hogy ennek politikai üzenete volt, hogy demonstrálják az F-5 képességeit.

Előzmény: etomcat (34385)
etomcat Creative Commons License 2018.01.03 -2 0 34385

> Vietnamban szerintem nem az amerikaiak repültek vele, hanem a déli légierő.

 

Wiki szerint először az amerikaiak repülték Skoshi Tiger kódnéven majd 2 évig és utána a le nem lőtt maradékot sózták rá a saigoniakra:

https://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_F-5#United_States

Előzmény: Platon (34383)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.03 0 0 34384

El lett nézve a dolog. Bár az előszóban pont emiatt szerepel az, ami... :)

Vienámban a dél-vetinámi erők repülték az F-5 gépeket, a jenkik nem. Harcászati századok tudtommal soha nem repülték a típust, csak agresszor századok.

Előzmény: gaunt (34382)
Platon Creative Commons License 2018.01.03 -1 0 34383

Ez nem igaz, mert vietnamban bizony használták.

 

Vietnamban szerintem nem az amerikaiak repültek vele, hanem a déli légierő.  

Előzmény: gaunt (34382)
gaunt Creative Commons License 2018.01.03 0 0 34382

Olvasgattam ezt az összefoglalót, elég korrekt lett, nagyon érdekes olvasmány!

 

A repülőgépfedélzeti fegyvereknél viszont azt nem igazán értem, hogy egyes szovjet-orosz fegyverknél miért az angol átírás szerint vannak megnevezve pl. a gépágyúk. A GSh-23 az magyarul helyesen GS-23.

Illetve találtam még egy téves információt is:

 

"az F-5A/E típus...  azonban az USA csak agresszor századoknál használta kiképzési célokra, bevethető harci alakulatok nem rendelkeztek a típussal."

Ez nem igaz, mert vietnamban bizony használták.

molnibalage Creative Commons License 2018.01.02 0 0 34381

Süllyednek a cél felé. Ahhoz nem kell háton repülni... Egyébként az AIM-7F lassan 50 éves, az AIM-7M váltotta le 1982-től. Annek nem kellett CW megvilágítás.

Előzmény: etomcat (34375)
acura13 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 34380

nem földi célokra lönek.....amugy pedig fix....

Előzmény: etomcat (34375)
acura13 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 34379

nem igy irtam...Azzal ha "gazt" adsz, a kiáramlo több gaz mindkét rendszert gyorsitja, vagy lassitja

külön nem lehet....egymas után vannak a turbinak.....mindkettön keresztül megy ...

Ettol függetlenül nagyon jo lett a leirás..gratulálok....!!!

Előzmény: molnibalage (34374)
acura13 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 34378

köszi a magyarazatot, de nem erröl volt szo:-))))

Előzmény: Hiryu-reload (34377)
Hiryu-reload Creative Commons License 2018.01.02 0 0 34377

Az RMP (Radar Modernization Program) fejlesztéseinek köszönhetően az F-15E-k a több mint 20 éves, mechanikus kitérítésű APG-70 radarjaik helyett a modern APG-82V(1) típusú AESA berendezéseket kapnak. F-15 A régi rendszer hidraulikus, mozgó alkatrészekkel rendelkezik és 3 fős személyzet karbantartó munkáját követeli meg 30 repült óránként. Az új radar rendszer ezzel szemben elektronikus nyalábeltérítéssel rendelkezik, nincs benne mozgó alkatrész és előreláthatólag mindössze 1 fő karbantartó munkáját követeli meg, ráadásul több mint 2 ezer repült órás javításközi időtartammal. 

Az F-15E-k, a Boeing cég képviselőinek segítségével zajló átépítése 2-3 hónapot vesz igénybe minden repülőgép esetében. A tervek szerint a 389. és a 391. vadászrepülő századok 47 darab repülőgépének átépítése 2017-ig fejeződik be.

http://www.honvedelem.hu/cikk/45434_uj_radarral_repult_az_f-15e

 

 

Előzmény: acura13 (34371)
Ridley4Lev Creative Commons License 2018.01.02 0 0 34376

"First TorM2DT battalion to assume combat duty in the Arctic in 2018."

 

https://ria.ru/defense_safety/20171230/1512010933.html

etomcat Creative Commons License 2018.01.02 -2 0 34375

> itt ugy latom fixen van.....

 

Ezzel hogy lőnek földháttérben lévő célra, háton repülésbe kell talán tenni a gépet indítás után?

Előzmény: acura13 (34371)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.02 0 0 34374

Igen, mindkettőt érinti, de csak az egyiket vezérled direkben. A másik fordulatszáma kiadódó, nem vezérelt. Nem lehet tetszőleges arány a kettő között a gép pillanatnyi állapota és a gázkarállás határozza meg.

Előzmény: acura13 (34372)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.02 0 0 34373

Nekem is úgy tűnik. Ez egyébként F-15E és AN/APG-70.

Előzmény: acura13 (34371)
acura13 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 34372

egy észrevétel...F15 . Hajtomünél találtam egy elirast ..remélem jol irom le alább.....

 

idézet 

• Ventilátorfokozatok (3db) a terelő lapátsorral (kisnyomású kompresszor-fokozatok)
• Belső légáramot sűrítő kompresszor-fokozatok (10db), a gyűrűs égéstér és a magasnyomású
turbina-fokozatok (2 db). Ez a hajtómű központi része, a „mag”.
• Kisnyomású turbinafokozatok (2 db) és ventilátorfokozatok meghajtó tengelye.

 

"A háromfokozatú ventilátor (elősűrítő) fokozatokat a kétfokozatú alacsony nyomású turbina hajtja, a
tízfokozatú magas nyomású kompresszor forgórészt a kétfokozatú nagynyomású turbináról levett
teljesítménnyel hajtják meg. A kisnyomású forgórész teljesen szabadon forgó, pilóta a gázkar mozgatásával csak a nagynyomású forgórész fordulatszámát tudja direktben vezérelni, a kisnyomású forgórész
fordulatszámát a pillanatnyi nyomásviszony, hőmérséklet és levegőátfutás – gázdinamikai viszonyok –
határozzák meg,"

 

Valojaban a kisnyomasu kompresszor(v.ventillator)fokozatokat a kisnyomasu turbina hajtja, koaxiális tengelyen keresztül, nem szabadon forog...

gazkarral ugyanugy szabályozod mindkettöt, mivel az égésterekböl kiáramlo forro gáz mennyiségét

(ami a kis-nagynyomasu turbinafokozatokat, velük összekötve a kis és nagynyomasu kompresszort hajtja) a befecskendezett tüzelöanyag mennyiségével tudod valtoztatni , tehat amit ott valtoztatsz, mindkettöt érinti...Nincsen külön égéstere a kis és nagynyomasu turbinaknak..

 

 

 

 

Előzmény: acura13 (34371)
acura13 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 34371

itt ugy latom fixen van.....

Előzmény: molnibalage (34370)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.01 0 0 34370

Ez az, amit nem tudtam kideríteni. Az MiG-23 esetén párhuzamosítva volt, ezér nem látom okát, hogy ne lett volna az F-15-ön...

 

... ellenben gyanús, hogy az IAF 1982-es légi harc leírásaiban soha nem látni azt, hogy F-pole manővert hajtottak végre volna az IAF gépek. Ennek oka lehet az, hogy nem tartották szükségesnek vagy az, hogy AIM-7F-fel nem ment és az AIMVAL/ACEVAL is ezért hozta ki azt, amit....

 

Az AIM-7M esetén már nem kellett CW megvilágítás, és az SV alatt kb. minden F-15 tolta az F-pole-t....

Előzmény: acura13 (34368)
molnibalage Creative Commons License 2018.01.01 0 0 34369

Nem kezdetben... Egy ideig működött az RPK jelek zavarása az EW háborúban, aztán soha többet. Lásd HT összefoglaló idevágó fejezetét. Az elején még RWR sem volt...

Előzmény: etomcat (34367)
acura13 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 34368

Molnibalage !!

 

ha jol értelmezem az F15 bemutatoban, ha AIM-7F rakéta megy, CW kisugarzas torténik, ...ez a sugarzo nem párhuzamositott a fö  antennával? nem mozog? csak elore 12 fokban sugároz??? tehat nem tud mondjuk 45 fokban kitérni a gép, mikozben folyamatosan vezeti célra???

etomcat Creative Commons License 2018.01.01 0 0 34367

> Végignéztem, azért az, hogy Vietnamban kezdetben az Sz-75 "practically almost every launched missile was reaching its target" egy nagyon picit túlzásnak érződik...

 

Sőt, éppen fordítva volt, kezdetben a lérak Vietnamban semmit sem talált el, mert az amcsi gépek EW rendszerei zavarták az adatlink felvételét és emiatt több mint 700 rakéta ment rögtön kilövés után a Holdba meg minden egyéb felé. Meg kellett növelni a rakéták után parancsot sugárzó adók teljesítményét 4x-esre, mielőtt megszűnt a probléma.

Előzmény: Macroglossa (34363)
Hpasp Creative Commons License 2018.01.01 0 0 34366

Amúgy nem repkedtek É.Vietnám fölött.

 

Részletes magyarázat: (Haditechnika Összefoglaló - 772. oldal)

 

Előzmény: Macroglossa (34365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!