"De általában is megfigyelhetõ: azok a bankok, amelyek könnyebben elérhetõk, több bankautomatát üzemeltetnek, kedvezõtlenebb feltételeket kínálnak. A Postabankot felvásárló Erste Bank folyószámla-feltételei például jócskán riasztóbbak az OTP-nél. A számla vezetése 310 forintba kerül, a látra szóló kamat mindössze 0,5 százalék, s a pénztári készpénzfelvételért 100 forintot + 0,5 százalékot (az OTP-nél 150 forint + 0,3 százalék), az átutalásokért 70 forintot, a közületi átutalásokért 60 forintot (az OTP nél 65, illetve 45 forint) számítanak fel. Hogy mégsem merjük azt mondani, az Erste a legdrágább bank, annak csupán az az oka, hogy bankautomatánál felszámolt jutalék csupán 25 forint + 0,2 százalék, s ezzel kiegészülve az Erste esetleg mégis kedvezõbb lehet azoknak, akik nagyobb pénzeket vesznek fel bankautomatákból. Külföldi utazás esetén pedig az Erste legkedvezõbbé válhat, amennyiben ugyanis odakint Erste-automatából veszünk ki pénzt, a rendszer mindössze 450 forintos díjat számol fel*3), míg más bankoknál ugyanez 750-11000 forintba + az összeg 1 százalékába kerül."
Én jelenleg a szüleim Erste Netbankját próbálom aktiválni, de azt hiszem meg kell várnom az éjszakát, hogy beszélni tudjak egy operátorral... Nevetséges egy bank, tétova és alkalmatlan alkalmazottakkal, akik soha semmihez nem értenek. A szüleim helyében én már régen otthagytam volna az egész kócerájt.
A devizaszamlamat mar megszuntettem,mert irreallisan magasak lettek a dijai. A www.bankartyartya.hu- n vot egy cikk, amit most mar sajnos nemtalalok, hogy a legdragabb lakossagi bank lett.
A folyoszamlam meg megvan, de csak azer tartom, mert a visa kartyam melle van egy utazasi biztositas, ami ugyan nem tul nagy ertekhatarokkal rendelkezik, de ha par napra az ember elugrik vhova, nem kell szarakodni az utazasi biztositassal.
Teljesen igazad van, csak tudod, társas vállalkozás esetén az nem olyan egyszerű, ugyebár. :-) Csak azért akartam kidühöngeni magam egy kicsit, hogy elrettentő példaként álljon itt azok előtt, akik csak most fognak választani...
Egyébként meg ne reklamírozzuk a Budapest Bankot, ezért nem is írom le, hogy a saját egyéb számláim hol vannak egyébként. :-DDD
Az automata több kollégámnak is elnyelte a kártyáját, az egyik kolléganő pedig két órát állt egy áruház pénztárjánál, amikor kártyával akart fizetni, mert a szerver "átmenetileg" nem volt elérhető.
Amióta a két bank összeolvadt külön kálvária minden ügyintézés. Én a folyószámlámat már el is hoztam onnan.
Ment a b@szakodás a postabankos dolgok migrálásával, semmi nem működött. Oké. Egy nyomorult készpénzkivétel a fiókban másfél órámban kerül. Nem oké, de egye franc. Netbankot mikor karbantartanak... naná, hogy adófizetési határnap előtti hétvégén, meg tegnap. Baromira nem oké.
Ehhez képest ma egy órát kellett sportolnom, hogy be tudjak lépni (pedig most állítólag épp nem karbantartanak). A múltkor meg kimenő átutalás nem ment a céges számlámról az istennek sem, a lakosságimról utaltam inkább, még ha céges is volt (az persze egy BANKnál van).
Elképesztő egy gárda.
No, mindezt csak azért mondom, hogy ha valaki most épp abban a helyzetben van, hogy bankot kell választania, akkor akármit, csak EZT NE. A saját érdekében.
Lenne egy kerdesem, nem pont Erste de nem is akarok neki uj topicot nyitni.
Ha valaki rossz helyre utal penzt veletlenul, azt hogy tudja utana visszaszedni? Automatikusan gondolom nem, csak ha hozzajarul a cimzett?
Vagy tevedek?
Az osztrák gesztusokra jellemző, hogy a kártyámat (postabankos) a lejárat előtt !két hónappal! küldték ki !postán!, !levélként!, a !postaládámba!, !nem ajánlva!.
Ennyit az erstéről. Jól bemutatkozott nálam. Ha leveszik a postán, vagy kiveszik a ládából, csak akkor tudom meg, amikor bemegyek újat kérni két hónappal később. Bármelyik amatőr zsivány feltöri addigra, még ha nem is volt aktiválva.
Ma reggel mennék Pestre. A jegyhez lovettát kell felvennem az állomásközeli automatából. Ám az jelzi: ohne geld. Ebben csak az a furcsa, hogy tegnap még egy diplomás minimálbérhez közeli összeg volt rajta.
NA konferencia helyett vissza a kéglire. Telebank felhív. Sokadjára fel is veszik. Sajnos országszerte voltak kétszeres lekönyvelések-mondják. Így biztos Ön is így járt. De azért menjen be a bankba. Bementem, Hát így jártam. Mondják a 2 rendszer (Postabank, Erste bank) az egyesítés után még nem működik teljesen jól.
Délre pénz lett kölcsön, posztó (értem ez alatt: konferencia szekció szereplés) azonban nem, mert az a vonat, amivel felmentem volna 30 percet késett.
Kicsit felháborodtam a mai nap. Eddig is elég sok problémám volt a bankkal- késett átutalások, marha magas kártyadíj, éves díj stb- de a mai történet picit túllőtt a tűrőképességem határán.
Ha valaki még nem tudná: a november 14-i kártyás fizetések, utalások stb amit a szláról költöttél, november 25-én is le lettek vonva a számláról!
Szerencsére van sms-szolgáltatásom ami mindig jelzi, ha mozgás van a számlán. Ma reggel meglepve tapasztaltam, hogy holott nem költöttem tegnap semmit, mégis hiányzik több mint 13ezer Ft. Hosszas telefonálgatás után kirohantam a munkahelyemről a legközelebbi bankba, ahol kiderült ez a "kis" technikai malőr. Valahogy nem nyugtat meg, hogy nem én vagyok az egyetlen, hanem mindenki aki az adott napon a pénzéből költött... (Én pl a Tescoban bevásároltam aznap, kíváncsi vagyok hogyan szedik vissza tőlük a pénzem...) Ígéretet kaptam a hiba délelőtti kijavítására, de mikor három körül telefonáltam, még mindig csak azt a választ kaptam, hogy a dolog "folyamatban van".
régen én is érdekelt voltam, de pánik szerúen menekültem onnan, amikor:
1. volt egy vállalkozásom és annak a számláját akartam becsukni, a vállalkozással együtt
hát ez olyan kemény diónak mutatkozott az ott dolgozó fiatalembernek, hogy bele is tört a bicskája - nem sikerült, természetesen elrontotta, mert esze nem volt,
utána a főnökség azt sem tudta, hogy hogyan hozza helyre
2. amikor a Margit krt fiókot becsukták és beköltöztek a Mammutba, teljesen ledöbbentem:
a bank egy mellékfolyosósról nyílik - fő a biztonság !!!!!!!
a pénzszámoló gép kijelzője természetesen a folyosóra nyíló üvegfalra és üvegajtóra néz, hogy aki ott végig megy lássa csak, hogy éppen ki és mennyi pénzt vesz fel - fő a biztonság !!!!!
az ügyfélfogadó, kicsi, szűk, és nagyon rossz beosztású
nincsen elkülönítve a pénzfelveveő hely, aki nagyobb összeget vesz fel és nem nagy termetű az ki van téve annak, hogy az összes ügyfél előtt veszi fel a pénzt, mert ott mindenki mindet lát - fő a biztonság
az ott dolgozók sem azok akik a régen voltak......
szóval lepukkant, igénytelen az egész bank - kár érte, mert régen nagyon jó volt
Nektek milyen tapasztalatotok van az Erstével? Én azért választottam őket, mert nagyon kedvező kamatokat adnak, és alacsonyak költségek is...
...de... az utóbbi időben valami döbbenetes mélyszárnyalást mutattak be. Először jött a számítógépeik rendszeres offline üzeme (havonta pár nap csak max. 20000 Ft-ot lehet felvenni az automatából, ami ráadásul valami teljesen kriptikus hibaüzenetet ad, ha többet próbálsz), a legújabb trükkjük pedig az, hogy elvesztették a betét feltörésére adott megbízásomat.
Mikor reklamáltam, felvilágosítottak, hogy nem érdemes előre megbízást adni, mert az úgyis csak elkallódik, inkább használjam a telebankot.
Csak az én hátam áll fel a szőr, ha egy mondatban hallom az "elkallódik" és a "bank" szavakat?
És mikor ilyen orbitális ostobaságot követnek el, akkor miért kell külön ugrálni, hogy jóváírják az elveszett kamatot / pénzfelvét költségét?
Nyugtassatok meg, hogy ez a kivétel volt, ami erősíti a szabályt!
ps: A honlapjukat majd máskor ostorozom.