Vento mehet?:) Úgy szeretnék ottlenni, dehát kissé messze lakom meg a hétvége amúgy is foglalt. De csináljatok sok képet és majd tegyétek fel!!
Üdv
850
A JR az turboD.Az 51 KW is erre utal.A JP szívó. A JPA szívó, ausztriai kivitel. (kisebb a teljesítmény) Van egy külön svájci kivitel is, a tengerszint feletti magasság miatt. A katalizátoros adagolóján meg nincsen vákumos szabályozó. Ez első pillantásra is látszik, meg a teljesítménye is kb. azonos a szívóval. Amit a turbó hozzátesz, (pesze plusz dízelolaj nélkül) azt a katalizátor nagyjából leveszi. Utólag beépített katalizátorról nem tudok. Ha nem gyári a cucc, hanem valami egyéb akkor ki kell dobni.
Intercoolert elvileg bele lehet tenni, de sokmindent át kell állítani az adagolón. Ezeket a beállítási értéket én így fejből nem tudom. Meg kéne nézni valahol.
A motorszámok pontos megfejtését holnapra megmondom.
Upgradelni a Golf II dieselt SZVSZ felesleges. Arra kell használni amire csinálták: kis fogyasztású, de hosszú úton is elviselhető teljesítményű autó.
A turbó és egyéb verziók tuningolhatók, de ebbe viszonylag gyorsan belehal az autó. Egyébként a gyári turbó is százezerrel előbb hal meg, mint a szívó. Főleg ha nagyon hajtják. Márpedig a turbót szokták.
Hello Macimedve,
Nekem van egy Golf II 1.6 GTD-m, egyike a legelso II-es Golfoknak. Namost eddig meg voltam rola gyozodve, hogy ez egy franko "nem al" turbos auto, papiron 51 KW (68-70LE) 133Nm-es nyomatekkal. Tehat olyan, amirol eloszor irtal. De ezzel az alturbos dologgal bogarat tettetek a fulembe, annal is inkabb, mivel ez is Svajcbol behozott auto es a papirjai szerint (sajna nem tudok nemetul, de ha jol vettem ki) utolag lett katalizator beepitve. Akkor most hogyan is tudok meggyozodni az igazsagrol? Mit nezzek meg rajta, hogy tudjam, milyen turbos? Ha tenyleg katalizatoros, akkor az mennyit vesz le a teljesitmenyebol kb? A motor jelzeset most nem tudom, de holnapra megnezem. Egyebkent ha jol emlekszem, akkor JR. A JP pedig a szivo diesel jelzese.
Ha esetleg tudnal irni arrol is, hogy hogyan lehetne meg upgrade-elni, (pl. intercooler megoldhato-e/erdemes-e vagy valami mas) azert is halas lennek.
Udv, R5TL
Én nem mondtam, hogy engedélyes a dolog! Én csak tippelek rá, hogy az eredetiségvizsgálaton rögtön kiszúrják, hogy a motor nem felel meg a pedigrének. Ez vagy baj, vagy nem. Ezt nem tudom.
Az utólagos turbósításhoz membrán pedig biztosan kevés az üdvösséghez.
Meg kellene nézetni a cuccot egy VW szakival. Lehet, hogy turbós volt a cucc, csak hiányzik a membrán! A katalizátoros nagyon becsapós, kevesen ismerik, mert felénk nem nagyon futkos ilyen, talán inkább Jettában több van.
A füstölés önmagában nem bizonyíték. Az adagolón van egy kis csavar, a nagynyomású csövek fölött a vége balra néz, egy 10 es hatlapfejű kontraanyával. Ezen a csavaron kb. 30 fokot tekerve változik füstölés (a befecskendezett anyag mennyiségét állítja) Ha kifelé tekered, nő a teljesítmény (meg a füst) A zöldkártyánál úgy állítják be, hogy ne füstöljön. Ilyenkor sokszor nagyon lecsökken a teljesítmény (idősebb autónál ez soxor gond), nem megy az autó. A füstölés nagyon függ a tankolt anyag minőségétől is. Ha szutyokkal mész zöldkártyázni, számíthatsz rá, hogy úgy elveszik az anyagot, hogy csak kettesben megy fel a Lánchídra. Ilyenkor szépen vissza kell állítani úgy, hogy jól menjen. Legfeljebb a rendőr orra előtt nem nyomsz padlógázt...
Rutinos Golfosok mindig adnak egy kis pluszt a rencernek.... Kevés az az 54 LE.
Meg zöldkártya előtt rendeset tankolnak (esetleg füstöléscsökkentő adalékkal), és mennek egy kört a pályán 140-nel.
A G60 pedig benzines, kompresszoros (nem turbós!) motor.
Köszi Macimedve!
Nem tudom, hogy a motor Jp-s, vagy milyen, de amit mondtál igaz lehet(nem kételkedem, mert tényleg kevésbé füstöl a kocsi, mint márkatársaimé!
Azt hiszem Németektöl, vagy SVájcból származik a kocsi, mert a Máltai Szeretet Szolgálattól van.Tehát azt mondod, hogy csak egy membrán felrakásával, még nem lehet megvaditani a
Golfot? Ez már külön engedélyes dolog ? Kár, pedig már azt hittem, hogy egy kis beavatkozással( ezt az állturbót is egy szerelö haverom mondta ) G60-as diesel Golfom lesz. Amugy 86-os kiadás, és 250 e Km-nél jár!
De négylámpás maszkot továbbra is keresek, ha valakinek van, szoljon.
Amit az Képes Autoban hirdet valaki, az haszálható? Úgy értem milyen lámpák vannak bene ?
Szóval akkor előről:
A VW TD-ből több fajta van. A legismertebb (pl Golf GTD stb, egy turbótöltővel megtámogatott 1,6 D.(kb. 75 LE) Itt az adagolón van egy membrán, ami érzékeli a feléledt turbónyomást és plusz gázolajat köp a rendszerbe Ez a cucc utólag még ráépíthető a murmál adagolóra, de jobb egy igazi turbós adagolót beszerezni. A beállítás elég bonyolult, otthon kevés sikerrel kecsegtet. Van ennek egy fejlettebb változata is, mikor végálláskapcsolókkal érzékelik a gázpedál állását és egy kis elektronika is besegít az olajmennyiség meghatározásába.
Aztán van olyan is, amikor a turbó után hűtik a levegőt. Ez az intercooler. (kb. 85 LE) A többi cucc nagyjából azonos az előzővel, csak más az adagló beállítása.
És most jön a trükk. Van egy olyan turbótöltős motor, ami igazábol nem igazi turbómotor. A turbó nincs megtámogatva plusz gázolajjal, csak a beszívott levegő nyomása nagyobb. Van ellenben a kipufogóban egy katalizátor. Ennek a motornak a teljesítménye nagyjából azonos a normál atmoszférikus motoréval (egy picit nagyobb), de a jobb égés (több levegő) és a katalizátor miatt kevésbé füstöl. Ezek a motorok főleg Jettákban voltak és főleg a svájci verziokban. Nem lehet, hogy neked ilyened van? A motor típusszámból kiderül (JP, JPA, stb. Ha kell, holnapra megnézem pontosan, hogy melyik mit jelent)
A turbómotoroknak egyébként más a befecskendezési nyomása is (155 bar 130 helyett ha minden igaz), tehát ki kell cserélni a porlasztók rugóit is, ha átalakítod. A blokkban-hengerfejben is vannak különbségek (néhány olajjárat) de erre már nem emlékszem pontosan. Arról nem is beszélve, hogy a leömlő és szívócsonkok, a teljes kipufogórendszer is más, de a futómű is stabilabb a turbósnál(Van benne elöl egy kanyarstabilizátor. Ez egyébként utólag is beépíthető). A váltó áttátelei is mások. A műszerfal és az elektronika is más. (Ezeket persze nem feltétlenűl kell kicserélni)
Én biztos nem vágnék bele egy utólagos turbósításba, sok munka, sok pénz, nem éri meg. Inkább vegyél egy gyárilag turbósat.
Nem vagyok benne biztos, de az eredetiségvizsgálattal is lehet baj. Ugyanis a motor típusszáma egyértelműen utal a fajtára. (Pl. a JP az 1,6 szívómotor)a turbósítás pedig elapvető jellemzőket változtat meg. (Pl. teljesítmény)
Már mondtam, hogy bezuztak a Golf II-met, és most jött el az ideje, hogy két kérdésemet feltegyem a lista hozzáértő tagjainak, vagy csak ugy barkinek :
1, azt mondtaák, hogy "állturbos" a Golf (1.6d), ami nem tudom pontosan mit jelent, mert plussz levegot ugyan nyom a Turbo, de gazolajat nem. Azt mondtak, hogy ahhoz valami kulön membrán kell. Mi is ez tulajdonképpen, illetve hogy lehet Turbositani ?
2, hol festenek normális áron, de azért nem neolux sprével, miik a tapasztalatok, melyik festek megbizható, Mert korbe kellene fujni a kocsit ?
köszi
CSao
Danee
Ja, az többnyire komplett egység. Van, amikor szétszedni sem lehet. Egyébként a Hella sokminden egyebet is csinál mint lámpát. Én utoljára pl. ablakmosó motort vettem tőlük...
De nem csak a Hella jó. Volt már nekem olasz is, valamivel nagyobbak a lámpák mint a Helláé, és legalább olyan jól világított, ha nem jobban. De mindenképpen olcsóbb.
Emberek, milyen passat-ot éri meg venni? 92-es évjáratban gondolkodom, vagy omegában, csak az már egy kicsit nagy. Gondom, hogy a passat az dragabb.
Tudtok valami jó használtautó kereskedot?
A légkulcs a hunyó. Én már birtokoltam meg szereltem néhány VW-t, de ilyen csavart saját hibából még nem fogyasztottam. (ellenben a tárcsarögzítő fogy szépen) Érzéssel kell meghúzni a csavarokat kézzel vagy nyomatékkulccsal. Persze ez utóbbival nehéz hozzáférni... Marad a kézi erő. Megszakadás előtt 1/6-od fordulattal abbahagyni a tekerést...:-)))
Én soha nem használok légkulcsot. Egyszerűen brutális. Legfeljebb a kerékcsavaroknál vagy tengelyanyánál jöhet szoba. De ott is csak lefelé. Felfelé szigorúan kézzel. Az ütvehúzós technikánál a nyomaték csak úgy kb. állítható be. Az igényesebb gumisok a kerékcsavart is csak előhúzzák a légkulccsal, aztán nyomatékkulccsal szépen lekattintják. Ez így korrekt.
Egyébként a légkulcs a barbár márkaszervizesek szerszáma. Azok mindent azzal csinálnak. Még a futómű önzáró csavarjait is. Aztán kínlódjál vele ha szét akarod szedni.
Egyébként én nem vagyok VW szaki. Csak volt pár VW-m és érdekelnek az autók.
VR6 Golfomon fúrott + bordázott féktárcsák vannak a jobb hűtés érdekében, ettől meg a vezetési stílusom miatt elég gyakran kényszerülök az általad tökéletesen leírt műveletsorrend ismétlésére. Igy saját tapsztalatomból tudom, hogy máre kétszer vagy háromszor szakadt le a feje /csak meghúzáskor/ a nyeregtartó csavarnak. Pedig tutira gyáriak voltak. Igaz, hogy ált. légkulccsal szerelek. Lehet, hogy erősre vettem a kulcsot?
A betétekkel kapcsolatban ajánlom mindenkinek -mivel az autósboltosok előszeretettel titulálják gyári beszállítónak azt a márkát ami éppen készleten van náluk - a Girling vagy a Jurid márkát. Ezek valóban gyári beszéllítók.
VR6 Golfomon fúrott + bordázott féktárcsák vannak a jobb hűtés érdekében, ettől meg a vezetési stílusom miatt elég gyakran kényszerülök az általad tökéletesen leírt műveletsorrend ismétlésére. Igy saját tapsztalatomból tudom, hogy máre kétszer vagy háromszor szakadt le a feje /csak meghúzáskor/ a nyeregtartó csavarnak. Pedig tutira gyáriak voltak. Igaz, hogy ált. légkulccsal szerelek. Lehet, hogy erősre vettem a kulcsot?
A betétekkel kapcsolatban ajánlom mindenkinek -mivel az autósboltosok előszeretettel titulálják gyári beszállítónak azt a márkát ami éppen készleten van náluk - a Girling vagy a Jurid márkát. Ezek valóban gyári beszéllítók.
Bocs nem olvastam el elég figyelmesen a topicot, nem emlékeztem a Vento típusára. A 115 lovason tényleg négy tárcsa van. Én "mezei" Ventóval kalkuláltam. A csavarban valószínűleg igazad van, rég nem találkoztam közelről a Golf III fékjeivel. Csak általános VW emlékeimből kotorásztam. (Milyen jó, hogy még a Golf III-ban is vannak elemek, amik még az I-ből származnak.) De a "technológián" ez nem változtat.
Hát a csavart cserére írják. Lehet. De hogy miért, azt nem értem. Ha végiggondolja az ember az erőátadási helyeket, a csavar csak azért kell, hogy az ember el ne hagyja a féknyerget. A csavar nem önzáró, nem alakváltozással biztosított, szóval nem is szokták kicserélni.... Ártani biztos nem árt. Mellesleg a gyári betétekhez sem mindig adnak csavart. Külön beszerezni meg elég macerás.
A cserének talán inkább azért van értelme, mert néhány lazítás-meghúzás után a hatszögből kör lesz, oszt nem jön ki. Főleg ha a háziműhely gagyi kulcsait használja az ember. Találkoztam már olyannal is, hogy a csavart csak úgy tudtuk kiszedni, hogy ráhegesztettönk egy rövid 10-es csavart az imbusz fejére... De ilysmi azért csak régi vasaknál jön elő. Az említett darab egy közel nagykorú Jetta volt, nagyon kevés kilométerrel. Valószínűleg 10 éven keresztül nem kellett benne betétet cserélni.
A féktárcsa rögzítő csavar cseréjénél azért vigyázni kell, hogy véletlenül se álljon ki a tárcsa síkjából, mert akkor egyes felnik rosszul fekszenek fel. Én egyébként az ilyen csavarokat be szoktam kenni Loctite "csavarragasztóval" akkor nem rohad be.
Amit leírtál tökéletesen megfelel a valóságnak, egy apróságtól eltekintve: A III-as Golfon /mint tudjuk 850 Ventot hajt/ a féknyeget hatlapfejű csavar csavar rögzíti az úszócsapon kereszül a féknyereg tartóra. Ezt a hatlapfejű csavart 13-as az úszócsapot pedig 15-ös kulcs fogja. OK ezek az első fékek. 850 barátunk 2,0 115 HP-s Ventója hátul is tárcsás, ott valóban imbusszal kell nyomulni. /némely modellnél Torx-szal/
Ha nincsen semmi gubi akkor valóban 20 perces meló. Két dologra nem árt figyelni:még ha a féktárcsa rögzítő csavart sikerült is egyben /bele szokott rohadni/ kivarázsolni, akkor is érdemes egy kúpos fejű imbuszra kicserélni. A féknyeregtartó 8-as csavarjait a gyári technológia minden szétszedésnél cserére írja. Önzáró massza, nagy terhelés, meg ilyenek. Ettől eltekintve tényleg úgy van ahogy írtad.
1, meglazítod a kerékcsavarokat
2, megemeled az autó elejét, felbakolod (A gyári emelőn szerelni életveszélyes)
3, leveszed a kereket
4, imbuszkulccsal kihajtod a féknyereg tartó csavarokat. (ha a kulcs nem megy bele a csavarba, egy kis csavarhózóval ki kell piszkálni a csavarból a szmötyit) A csavarok a motor felöl vannak a kerékagy nyúlványaiba belehajtva, két kis gumisapka alatt. A sapkákat nem kell, de nem is lehet levenni, a csavarfej felől lyukasak
5, jól megfigyeled, hogy hogy vannak benne a betét és a fékfal közötti kis réz rugók. Ha rosszul rakod be nagyon zörög a cucc.
6, leveszed a féknyerget, vigyázva arra, hogy a fékcső ne törjön meg, majd a féknyerget egy dróttal felakasztod valahová a gólyalábra (pl. a rugóra)
7, a kerékcsavarok furatai között van egy kereszthornyos csavar, azt ki kell hajtani.
8, óvatosan körbe ütögetve le kell koccolni a féktárcsát
9, az új tárcsáról higítóval vagy benzinnel le kell mosni a zsírt
10, felteszed az új tárcsát
11, behajtod, majd meghúzod a kis kereszthornyos csavart
12, visszanyomod a munkahengert a féknyeregben egy asztalosszorítóval vagy egy csőfogóval. Karmantyús tömítésre vigyázni!
13, berakod a betéteket a tárcsa mellé a helyükre (emlékszel még hogy voltak a rugók? Ha a rugók nem szorítanak, lehet rajtuk egy kicsit görbíteni)
14, visszarakod a féknyerget
15, visszarakod és jól meghúzod az imbuszcsavarokat
16, felrakod a kereket, nagyjából behajtod a kerékcsavarokat
17, leengeded az auót
18, utánahúzol a kerékcsavaroknak
19, felpumpálod a féket
20, forgalommentes helyen elindulsz, lassan fékezgetve,
21, fékezel néhány erősebbet
Kész.
Az első néhány kilométeren célszerű a féket bevasalni. Ez úgy történik, hogy menet közben határozottan, többször rá kell fékezni (nem blokkolni, csak jó erősen fékeznI) Hátul jövőkre vigyázni!
Alkatrész tippet írtam lejjebb. Csak gyári beszállítótól vegyél (lenti címek ilyeneket forgalmaznak), mindenféle nyikorgós gagyit nem szabad beletenni.
Szerelő nem kell, bárki meg tudja csinálni az utcán is. Ha ragaszkodsz szerelőhöz, keresni kell egy megbízható „mezei” autószerelőt, márkaszervíz messze kerülendő.
fater fékbetétet+tárcsát akar cseréltetni a Venton. De az a gáz, hogy ez így kb. 40 rugó. SZVSZ meg lehet úszni olcsóbbért is, csak nem tom, hogyan kéne. Úgy gondoltam, hogy máshol megvenni az alkatrészt utána a szakszervíz(ehhez sajna ragaszkodik apám) beszerelné. Csinált már vki ilyet?
Hello Mindenkinek!
Nekem most egy VW Polo -m van aminek
eredetileg négylámpás hűtőrácsa volt.
Találtam egy VW/AUDI bontót és kérdem
a foszert, hogy van-e megyhogy mennyi?
Azt mondta, hogy a gyári rács : 30 kFt (hűha),
ezért a bontott (ami éppen nem volt néki)
16 kFt. Szerintem ez egy kissé erős ár egy
darab műanyagért. (ezekben az árakban
benne van a két belső fényszóró is)
Kérdésem az lenne felétek, hogy :
- tudtok-e jó bontókat (Bp és körzete)?
- ill. normális VW alkatrészkereskedést?
Vegyél egy normál fényszórórelét. Ez olyan relé, ami a vezérlőfeszültség hatására zárja a munkaérintkezőt. Legolcsóbb a Lada relé+lengőbizti, A Lada relének még egy füle is van, amivel valahol a géptérben a lámpák közelében fel lehet csavarozni. Igényesebb esetben lehet kapni relét egybeépített biztosítékkal is.
A távolsági fényszórókat egy biztin és a relé munkaérintkezőin keresztül rákötöd az akksi + pólusára.
A vezérlőáramot valamelyik eredeti fényszóró vezetékét megcsapolva kapod (Vigyázz, ne a tompított drótját csapold meg!). Ezt a megcsapolást korrektül meg lehet csinálni a motortérben a sárvédőknél lévő csatlakozóknál vagy a lámpánál az égőre csúsztatott saruknál. A műanyag házból ki kell piszkálni a csúszósarut, le kell vágni a vezetékről, rátenni egy másik sarut plusz 1 dróttal (ez lesz a relé vezérlése) és vissztenni a házba. Ehhez autósboltban lehet réz sarut kapni, de olyan kell, aminek a végén nincs műanyag szigetelés. Ez szépen bekattan a műanyag házba. Hogy a jobb vagy a bal oldalon, azt eldöntheted. Célszerűbb a balon, mert ott az akksi, és kevesebbet kell drótozni.
Van egyébként olyan hűtőrács-készlet, amiben relé, vezeték bizti is benne van. Ha esetleg csak vezeték meg csatlakozók vannak (Ez olyan, hogy az eredeti fényszóró vezetékét simán elágaztatja) azt ne használd, mert a kormánykapcsoló nem fogja kibirni. Esetleg az egyik csatlakozót fel lehet használni a fényszóróvezeték megcsapolásához, és akkor nem kell a saru kipiszkálásával bíbelődni.
Igy ha bekapcsolod a fényszórót a kormánybajusszal, mind a négy lámpa világít.
Ja, majd elfelejtettem, a testeket is be kell kötni.
Irtad, hogy relével oldjam meg a négylámpás maszk reflektorainak a bekoteset. Pontosan mit k-ssek, hova. kül-n kapcsolot nem akarok berakni, de akkor a távolsági kapcsolojába tudom csak rákötni, nem ? Na és a relét hova k-ssem ?
Nem tudom, hogy most mennyi. Akkoriban (úgy 94-ben) ez egy vagyon volt. Ma SZVSZ sokkal olcsobb. A Neményi akkor durván kihasználta, hogy ő volt a hivatalos BMW szervíz. Aztán ki is rúgták őt a bajorok.
Ezeken a hülye autókon még olajat sem lehetett cserélni a kompjuter nélkül... Rá volt kényszerítve az ember a márkaszervízre.
Az inspekcióba (nem kötelezően) meg beletartozott a szűrő...
Éppen ma olvastam, hogy a Hollárautótól elvették a VW márkakereskedői státuszt. Vajon mit csinálhattak?
Én egyszer jártam ott vagy 8 éve, egy előtöltést akartam méretni egy 1,6D-n. (a szomszéd utcában volt dolgom, láttam a kiírást, hogy diesel is stb. előtte pár nappal cseréltem porlasztócsúcsokat, ráértem, gondoltam megméretem) A manus előadta, hogy ez milyen nehéz meg bonyolult, meg iszonyú komplikált beállítani, 2 nap és sokszor ezer Ft.
El is küldtem meleg helyre. (a mérés kb. 2 perc, műhely sem kell hozzá kb. ugyanaz mint benzinesnél az előgyújtás)
A kétlámpás hűtőrácsot négy lámpásra cserélni kb. 10 perc. 1 db csavarhózó meg esetleg 1 db fűrészlap kell. (Ez nem mindig, de van olyan hűtőrács, aminél a lámpaborítás egy kicsit mélyebb, ezért nem fér el a légterelő lemeztől (A jobb oldalon). Ebből a műanyag légterelő lapból le kell vágni kb. 1 cm-t.
Négy lámpás van olyan, amiben a középső két lámpa ködlámpa, meg van olyan amiben szúró. Na a ködlámpás nem sok sz@rt ér. Ilyen helyett jobb alulra a lökhárító alá (Vagy nagy lökhárító esetén, 90-től bele egy pár ködlámpa.)
A távolsági fényszórós nagyon jó. Kultúrember ezeket azért nem a hozzá adott drótokkal köti be, hanem egy külön reléről kell megtáplálni az akkuról. Aztán bele 2*100W....
Danee!
A mostani Képes-Autóban van dupla lámpás rács, na meg láttam nagylökösöket a Golfhoz. Ha azt felrakod tuti lesz a gép, ég és föld a gyári lököshöz képest.