Természetesen láttam és utaztam S-Bahnon nem is keveset. Próbáltam érthetően fogalmazni, de látom, nem jött be. Szóval nem a szolgáltatási színvonalra értem, hanem az infrastruktúra meglétére. (Meglétére, nem állapotára.) Arra, hogy - ha jó álllapotban lenne és jó vonatok lennének - ilyen vágányhálózat és állomási kialakítások egy S-Bahn rendszer ismérvei.
Az speciel tényleg nem jó, hogy két, egymástól hosszirányban eltolt állomáson állnak meg a városközpontban, de ez csak egy hibás része az egész rendszernek, aminek az alapelve jó, ilyen alapelven működik a többi valódi S-Bahn üzem is, persze az említett hiba nélkül. (Egyébként szerintem az sem baj, ha külön állomáson állnak meg, ha az a másik állomás mellett vagy alatt vagy felett van és jó az átszállás, a baj itt az, hogy hosszirányban elvolva van.)
A menetrendkönyv valamelyik varsói pályaudvari pénztár ablakába volt kirakva. 2004-ben jártam ott, igaz jóval menetrendváltás után, nyáron. 28 zloty rémlik, de ez nem biztos. Az viszont biztos, hogy nem tűnt nagyon drágának.
Bárcsak tényleg lenne igazi vasutas élményem Lengyel o-ból. Két hetet voltam, de az csak egy tábor volt. Emlékem annyi, hogy egy vonat ami egyszer megfogta egy átkelőnél a buszunkat kilóméterekkel később ismét megfogott minket... szóval a kamarai maradandóbb :-)
Józsga Balkáni vasutak 2006.05.14 23:07:19 (502) Komám, szomorú vagyok, hogy nem hiszel nekem ebben a témában. Előbb betettem egy export gépről fotót. Én legutóbb januárban láttam és fényképeztem egyveztetőállásos LDE1500-ast Sinaia állomáson, mindjárt előkeresem és beszkennelem Neked.
Itt az SP49-es, ami annak ellenére, hogy az SP32-eshez hasonlóan 1300 LE-s Maybach motorral rendelkezik, nem összetévesztendő vele.
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/diesel/SP47/pkpj1125.jpg De volt még egy brutálisabb mozdonyuk is, az SP47 - es. Csak 2 darab volt (van?) belőle. Ha Magyarország és Lengyelország összefog egy igazi nagydízel kifejlesztéséhez, talán még lehett volna belőle valami.
Egy kis infora volna szükségem lengyel-, illetve ukrán tudoroktól.
A minap Katowicéből utaztam Zamoscba, illetve tovább Hrubieszowba. (Egyébként érdekes módon a környékbeli vonalakon csak napi 1-2 személyszállító vonatpár közlekedik, van olyan, ahol csak éjjel) A PKP vonalhálózati térképek jelölnek a Jaroslaw – Hrebenne normál vonal mellett egy Ukrajnából, Rawa Russkából Lengyelországba bejövő, majd onnan visszakanyarodó széles vonalat. És láss csodát, a térképek szerint valóban: Lubaczow mellett tényleg odakanyarodik egy széles vonal a normál mellé. Be van nőve bozóttal, de azért kilátszik itt-ott. Werchratanál van egy átrakó és onnan észak felé már fényesek a sínek, de és valóban elkanyarodnak Rawa Russka felé.
Azt szeretném megkérdezni, hogy ki tud erről a vonalról valamit: mire használták, használják, miért hagyták fel az alsó részét, stb.
Továbbá nem sokat tudok a Hrubieszownál belépő, és a Sziléziai iparvidékig, Olkuszig menő széles vonalról sem, legfeljebb annyit, hogy most LHS cégjelzésű lengyel széles szergejek közlekednek rajta.
Ez már a lealkudott ár, eredetileg valami 47 złoty. Nekem még így is drága, főleg hogy hasonló rakás szar, mint a mávos. Hogy mi a drága és mi nem, az teljesen szubjektív. Az ír menetrend például 2 euró volt, szerintem az van áron alul (figyelembe véve, hogy a 10 méterrel arrébb található büfében 4,5 euróért adnak egy darab sonkás szendvicset).