A majális idén az Etelka soron lesz, az újszegedi liget felujitasa miatt. Ok.
Kivancsi vagyok, a varos vezetése mint megrendelő, ill az Szkt/Dakk mint szolgáltató, hogyan készül a megnövekedett utazasi igények kezelésére. Surites esetleg 9/19/73/73y? Ideiglenesen a 90f is járhatna.
De no para, mert tudom, semmi se lesz más a normál hétvégi menetrendhez képest... 😡😭
Menj el másik vidéki magyar városba és élvezd az ottani"jobb minőségű" szolgáltatást...vagy jelentkezz be az Szkt-hoz közlekedésszervezőnek.
Miskolcon nincs trolivonal,Debrecenben hétvégén buszok járnak ritkítva a trolik helyett,Pécsett a Tüke Busz szerencsétlenkedik.
Szegeden az Szkt-nem,csak a Dakk van elmaradva utóbbi viszont feltehetően szándékosan tart be a városnak,az utastájékoztató rendszer összehangolásával is. Az autóval közlekedők részaránya magas Szegeden de az egyik legalacsonyabb a hazai nagyvárosok között.
A szegedi ember pedig azért ül autóba, mert a szegedi közlekedés drága és rossz minőségű szolgáltatást nyújt. Az utóbbi években szét lett sajnos ritkítva, leginkább az autóbuszhálózat. Illetve 2018-ban még mindig nincs megfelelő utastájékoztató rendszerek, valamint érdemi hangolás egyes járatok között. Egy adott város rossz/elrontott tömegközlekedése magában hordozza az autót használók számának növekedését.
Szerintem kár a Tiszára, meg a rakpartra fogni. A dugót az autójukat használó szegediek okozzák. Ennek felismerésének hiányában egy 3. híd sem fog megoldást jelenteni.
Bocsánat a talán naiv kérdésért, de ha az igazi 214 totálkárosra tört, akkor miért nem törlik az állományból a pályaszámot, és az utód miért nem 218 lesz? Vagy ez bürokratikus szempontból egyszerűbb, hogy megörökli a pályaszámot?
Nem írtad, hogy csak általában akarsz utazni púpos Ikaruson vagy egy bizonyos kocsi érdekel, ha csak úgy általában valamelyik 260/280G is jó, akkor tanítási napon célozd be magadnak a 32-est, rövid vonal, egy "egyetemista busz" 10 percezik egész nap, három kocsival van kiadva, és általában a háromból kettő busz 200-as. Ott biztos találsz belőlük.
De kocsispecifikusan már régóta nincsenek stabil fordák régebben voltak olyan buszok, amiknek voltak stabil vonalaik, vagy legalább vonalcsoportjaik, például IDZ-514 (ő mondjuk 412-es tehát neked nem számít) amennyire vissza tudok emlékezni a teljes szegedi pályafutása alatt a 20-ason dolgozott.
Biztosan láttad, hogy a többi lapszám is elérhető de mivel nem mindig a releváns lapokat adja ki ajánlóban, a keresővel listázható: http://zeitschriftpdf.com/?s=Strassenbahn+
Ja, azt majd elfelejtettem, hogy ezek természetesen csak a hétköznapi menetrendekre érvényesek! Hétvégeken elég ritkák már az Ikarusok, de mostanában szinte minden hétvégén feltűnik 1-2 280G is a hétvégi 71A-74-76 fordákban (mert akkor ez közös), de változó, hogy pontosan mely indulású járatokon. 260G-k meg gyakran előfordulnak még hétvégén is, akkor azok szoktak járni például a 20-as, (21-es) és 90-es vonalakon is akár.
Ha az eredeti, dízeles, Prága-váltós Ikarus-okra gondolsz, akkor sajnos el kell mondjam, hogy már 3 éve nem léteznek ilyenek Szegeden, mivel mindet leselejtezték már régen.. :( De magából dízelesekből sincs már Szeged helyiben, ugyanis az utolsó hírmondóikat, vagyis a DUD-92X-okat meg tavaly tették ki helyiből ((és mentek át azóta részben helyközibe)).
Ma már csak a gázosok léteznek, mint "Ikarus" magaspadlós buszok itt. Ha pedig ezekre gondoltál, akkor nagyon változó. Szerintem nincsenek itt konkrét fordáik egy-egy buszra kivetítve, mivel Szegeden megfigyeléseim szerint heti fordák(ra) vannak beosztva a dakk-os helyiek. én magam a 71-es járatot tudom, hogy itt tényleg mindenesek, mivel erre a vonalra aránylag kevés alacsonypadlós járat van kiírva/meghirdetve (a 3 buszjárat per órából 1 ap. - a többi vonalon ennél nagyobb arányban vannak kiírva), a többi lehet magaspadlós, így ma ez lényegében a 'legikaruszosabb' vonal (a többihez képest) - mármint persze 280G-k terén, ha erre gondoltál /a sima 71-esek szoktak mindig azok lenni, de javaslom, nézd át a szegedi buszok menetrendjét, mert ahol nincs bejelölve, hogy ap.-s járat, akkor ott bizony bárhol feltűnhetnek ezek a gázosok - nagy eséllyel persze inkább a 260G-k, a 280G-k a fontosabb és legforgalmasabb vonalakon mindennaposak csak (pl.:20,60(Y),71,71A,72A, de jellemzőek az újdonsült 32-esen is, mikor hogy), persze bárhol és bármikor feltűnhetnek ezeken a járatokon is az alacsonypadlósok, így nem valami kiszámíthatóak ezek, esetleg kellhet hozzá szerencse is./ :)
Egyébként nem sokáig lesznek már ezek a buszok sem mindennapi szereplők a szegedi tömegközlekedésben, ha jól sejtem.
Érdeklődni szeretnék, hogy Szeged helyi járatokon melyik fordákra vannak IKARUS-ok kiadva, illetve mikor kezdenek és végeznek ezek a fordák. Iskolai előadási nap, szabadnap érdekelne.