A BKV a fel nem újított Ikarusaival ne akarja az SL-ket kiváltani.
A 03-70 kategória az jó, de eléggé kevés van belőle. És a 415-ösök se érnek fel messze az SL-ek szintjére. Euro 1-es DAF motor amiből ömlik a füst az utastérbe, kohótisztátalan váz...
Egy gondolat az SL-hez: mivel botváltósak, már semmi keresnivalójuk nincs a budapesti tömegközlekedésben. Jó esetben már rég nem is lennének itt, ha lett volna a helyükre más kocsi az elmúlt 5 évben.
Közlekedjenek elővárosi vonalakon, ott van (lenne) a helyük.
Annyi biztos, hogy én nem voltam a háborgó utasok között, sőt. Ha 2012 májusára gondolsz, akkor azért volt Ikarus a 114-eseken, mert a VT szerződése lejárt, és egy hónapig mindent átvett tőle a BKV. Nem korszerűségi kérdés volt az ok.
Persze volt csere-bere is, de csak akkor, amikor a BKV knorrozta a vonalakat, az elmúlt 5 évben talán 2-szer 1 hétig volt ilyen.
(megjegyzés zárójelben: nemsokára egész Budaörs és Törökbálint megy a Volánhoz, az ott felszabaduló BKV-s számok helyére pedig azért illenék lenne találni helyet, amire a legkézenfekvőbb pont a 114-es család lenne, mert nem minden sofőr megy át a Volánhoz, és egy 03-70 egészen elfogadhatóan nézne ki rajta, akárki akármit mond)
Azok a zöld műanyag plüssbetétes ülések már látványnak sem voltak bizalomgerjesztőek. Nem véletlenül cserélték ki némelyikben a GVM-ekével egyező IMAG ülésre, vagy ha jól emlékszem, Halas ülésekre is.
Az SL-ek sokkal kényelmesebbek mint az Ikarusok és korszerűbbek...
Amúgy ismerős mondta a múlt héten (VT-s), amiben igazság rejlik, hogy mivel az SL-ek hoznak csak tiszta hasznot, így ameddig nem lesz új kocsi, addig a kukázás miatt se kell parázni.
Amikor rövidebb időre jöttek az Ikarusok a 114-esre, elég komoly háborgás volt az utasok részéről, szerintem is "rossz csere" volt, vissza is tették az eredeti, korszerűbb buszokat a vonalra egy hónappal később. Tehát ha mennek az SL-ek, akkor ilyen régi Ikarus semmiképp se jöjjön helyettük, kényelmetlenebbek és rosszabbak. Ezeket a buszokat maximum alacsony padlósokkal váltsák ki, addig inkább maradjanak MAN-ek!
A 233-as kocsikkal kapcsolatban annyit tudok tippelni, hogy ott azért nem a fix Bogáncsos (736,739) kocsik jönnek, mert a két rész között bemennek a Pappasba vizsgálatra. Legalábbis 233E korukban egészen biztosan ezt csinálták, mert ott volt egy Hengermalomnál végző, majd kezdő forgalmi.
Dél-Buda erre a hétre knorr miatt is felborult. BKV-s kocsik mérnek az 58/158-ason, a 141-esen és a 233-ason, az innen felszabaduló VT-s kocsik többek között a 101-esen kötöttek ki, az Andoros csuklósok pedig a 7-esen.
"Az első ajtón való leszállást is tiltani kellene!"
Jogos, de tiltva is van (csak épp szankcionálni nem lehet, és fel tudok sorolni legalább 5 esetet, amikor épp annak van értelme):
"Egyes járatokon a Szolgáltatók járművezetői vagy az utazási jogosultságot ellenőrző személyzet is végzi az utazásra jogosító jegyek, bérletek és okmányok ellenőrzését (elsőajtós felszállás). (...) Ilyen járműre csak az első (illetve az esélyegyenlőség szempontjainak megfelelően kijelölt) ajtónál lehet felszállni, ahol a járművezető vagy az utazási jogosultságot ellenőrző személyzet ellenőrzi a jegyeket és a bérleteket. A leszállás csak a középső és a hátsó ajtókon át lehetséges."
Igen az "új" 88-as full BKV-s, a VB-s Citarok a 13/13A/113/113A és 287-287A járatokon teljesítenek szolgálatot. Jelenleg az "új" 88-ason 260,415,412, és V7700 (szóló) a jellemző.
C2-kon rendszeresen latom, hogy az oreglanyok - elso ajton torteno felszallas utan - elfoglaljak a z elol levo dobogos ulesek egyiket. Alig birnak felszallni, de meg kuzdenek is a dobogora falo felmaszassal.
Kozben a szamukra fenntartott elsobbsegi ulesek uresek.