Van olyan, az ilyen képek szoktak megjelenni az üzemi lapokban, meg a közlekedési vállalatok honlapjain.:-)
Ez a fotózás egy nagyon egyszerű történet, ami alapvetően arról szól, hogy ha valakinek van egy lakása, kertje, tejüzeme, járműjavítója stb., akkor jogában áll meghatározni - a törvényekben meghatározott keretek között (ld. pl. Be., vagy Rtv.) - hogy oda kit enged be, és akit beenged, annak mit enged meg, pl. a fotózást és a készített fényképek közzétételét. Az Index fórumai gazdájának meg szintén jogában áll meghatározni, hogy mit enged meg, ha azt mondja, hogy telephelyen készült képet nem, függetlenül attól, hogy az engedéllyel vagy anélkül készült-e, akkor kell keresni egy másik közzétételi lehetőséget, ahol nincs ilyen játékszabály.
Megvizsgálták a HÉV-ek felújítási lehetőségeit, eszerint ezek az öreg, német szerelvények további 20 évre felújíthatók 60 milliárd forintért. A felújítás a BKV saját műhelyében megoldható lenne. Részleteiben a 91 szerelvény (300 kocsi) újjáépítése 15 milliárd forintba kerülne, a korszerű felújítás (hajtáskorszerűsítés, aszinkron, energia-visszatápláló motor), további 15 milliárd forintba, a pálya, biztonsági berendezések rekonstrukciója pedig újabb 30 milliárd forintba.
Azért volt olyan, hogy együtt utaztunk gépen anno Esztergomba, aztán a vezért a főnöke hívatta másnap, hogy kik voltunk, utána meg én kaptam a Kerepesin miattad, hogy miért csak az én engedélyem száma volt beírva a menetigazolványba, Te meg elegánsan elintézted azzal, hogy "+ 1 fő".:-)
Éppen ma történt egy ismerősömmel, hogy minden engedély és jogosultság birtokában utazott egy mozdony vezetőállásán, amikor a vezérnek megcsörrent a céges mobilja, és érdeklődtek, hogy ki van fent nála....
-------------------
Ez velem n+1-szer előfordult.
Ilyenkor azt kértem a vezértől adja át a mobilját.
Bemutatkoztam a hívónak majd így folytattam :
....Hallgatom szolgálati jelentését !..........
Soxor volt csönd a válasz.
Ilyenkor felajánlottam .
- Vagy most jelent szabályosan, vagy holnapután az irodámban.
Általában 1 percen belül eszébe jutott a hívónak a szabályos (vasutas) jelentkezés és jelentés módja.
Végighallgattam, megköszöntem, további jó munkát kívántam neki.
Hm. Akinek joga van érdeklődni, ahhoz is van jogosultsága, hogy lekérdezze/lekérdeztesse, milyen kártyával jelentkezett be az ott tartózkodó. Persze a lustaság fél egészség.:-)
"valaki kiszúrja, hogy nem fémszögmentes a manusz lábán a lábbeli, meg nincs is összetépőzárazva a mellénye, meg különben is, hol a kesztyű a kezéről, az EWC-felirat csálén áll a hordón stb."
Aztán erről talán a fotós tehet ? NEM! Bárki bármikor odamegy, ezt fogja tapasztalni ? IGEN! Bárki végez szabályos munkát a vasúton vagy közelében? NEM! Ezeket mindenki tudja, akkor meg ?:-)
Nincs miért bocsánatot kérni, a rendszer a nemjó, (ti. nem kérhetsz "csak úgy" engedélyt egy érdeklődőnek, meg nem elég a szóbeli engedély, mindenki jogászkodni akar, meg félti a seggét - jogosan).
Konkrétan ez a kép tényleg bejárta a netet, nem ezen a megosztáson múlik a világ folyása. :D
(Éppen ma történt egy ismerősömmel, hogy minden engedély és jogosultság birtokában utazott egy mozdony vezetőállásán, amikor a vezérnek megcsörrent a céges mobilja, és érdeklődtek, hogy ki van fent nála....)
OK. De akkor ezt valahol, kiemelve, le is kéne írni.
Nem szándékosan és bosszantásból tettem ki a képet. Könnyebb volt így elmagyaráznom, hogy melyik típusra gondolok. Én csak naponta utazni szoktam rajta, de nem értek hozzá. A fiam abba a korba ért, hogy terepasztalt szeretne. 2 évig minden nap ezzel utazott be Budapestre oviba, gondoltam milyen jó téma lenne ebből a terepasztal.
Eddig csak hajó modellekkel foglalkoztam eddig, eltekintve attól a szösszenettől, amit 12 évesen raktam otthon össze magamnak ebben a témában.
Mivel ezen a képen egyértelműen látszik, hogy ez a ráckevei vonalon készült, ezért ezt választottam. Így aki ért hozz tudja, hogy mire gondoltam. Ennyi.
Általában ez úgy szokott működni, hogy az ember jó arc, és amikor valaki odavetődik, akit érdekel a szakma (akármelyik, ami a vaskerékhez kapcsolódik), akkor örül, és megmutat neki mindent, és "perszeee, fotózhatsz is, nyugodtan, nincs itt semmi titkos". Aztán a kép bejárja az internetet, valaki kiszúrja, hogy nem fémszögmentes a manusz lábán a lábbeli, meg nincs is összetépőzárazva a mellénye, meg különben is, hol a kesztyű a kezéről, az EWC-felirat csálén áll a hordón stb.
Mondjuk a helyi főnök összekombinálja, hogy ki volt az, aki a fotóst beengedte, és jól lecseszi, hogy:
- hol volt a fotós engedélye?
- elzárt üzemrészen belül melyik helyi vezető engedélyezte az ő mozgását, ki volt a kísérője?
- a fotós kapott-e és kitől kapott munkavédelmi oktatást? És miért nem?
- ki látta el a fotóst egyéni védőeszközökkel? És miért nem?
És a jóker mondat:
- és ha a fotós megsérül, te mész a börtönbe?!
Aztán a szaki inkább nem áll bele az ilyenekbe és inkább "nem" a válasz, ha egy ismerőse bejönne "csak úgy fotózni" a telephelyre. A fotósnak meg jól elmegy a kedve ettől a cégtől (akármelyiktől igazából).
Nos, hogy ne így legyen, ezért az szokott lenni a módi ott, ahol én eddig megfordultam, hogy balesetes járműről és telephelyen készült képeket nem publikálunk. Elsőnek az oka, hogy az üzemet rossz fényben tünteti fel, mert - és itt utalnék a konkrét példára - ha a ráckevei hév érdekel, mert mondjuk utazni szeretnék rajta, ezért rákeresek a neten, akkor nem egy felüdítő látvány, ha egyből egy siklott jármű fotója jön szembe. Nekem is van az öngyilkos, kábelzárlatot okozó patkánytól a levágott ember csuklóig sokmindenről fotóm (igen, balesetekről is), de éppen a fentiek miatt, és a - fogalmazzunk úgy, hogy - nem mindig szabályosan készített képek miatt úgy gondolom, hogy ez így korrekt, hogy ezeket a képeket nem osztom meg. Van ott elég ember, aki fotóz és egyéb módon adatokat rögzít, majd ők publikálják a neten, ha akarják, a hivatalos csatornáikon.
(Mielőtt valaki megkérdezné: kollégáknak, oktatási anyagnak készülnek a képek, nem az egyéb irányú örömszerzésekre.)
Én ezt még mindig nem értem. Amit nem lehet fotózni, azt eldugjuk, amit lehet azt engedjük, aztán feltesszük bárhová, azért készült. Ha más lehetőség nincs, akkor perelünk. (Nem értem miért félnek sokan egy-egy fényképtől.)
A balesetnél a kegyeleti okokat tökéletesen megértem. Mást nem.
Mert a járműtelepen készült fotók egy (nagy) része engedély nélkül készült, olyan dolgokról (is), amiket akkor sem lett volna szabad lefotózni, ha van fotózási engedély.