Én is vacilláltam ilyenen, nyár elején használtan a Pentax 35/2 50-60e körül volt, egyébként jó, éles, stb. Én ennek ellenére egy Sigma 30/1,4-t vettem.
(Ezek nyitottan rosszabbak, mint monduk 5,6-8-on, de azért elég élesek ott is, s egy 2,8-ast már nem tudsz tovább nyitni, míg itt azért ezt megteheted, szóval én jobban szeretem a nagyobb fényerőt.)
A Jupiterből vannak kedvelt darabok, sok orosz M42-es képes pozitív meglepetést okozni digitális vázon is, nem bűn az. Vagy Zeiss obikban is lehet gondolkodni. Mondjuk igazi nagylátót M42-es piacon nehéz találni, hiszen kisfilmes körökben már a 24-28 mm is nagylátó volt (persze vannak halszemek, 16 mm-es Zenitar vagy a 8-as Peleng, de szerintem nem ez az, amit akarsz). Nézz körbe a pentaxforums.com "lens reviews" részénél, ott elég jó tippeket lehet szerezni manuális obikhoz.
Az 50/1.4 jo objektiv, jo aron. A K20D-n 75mm-esnek felel meg. A 40mm-es viszont 60mm-esnek. Mindketto kistele lesz es a kepkivagasuk kozott nincs nagy kulonbseg. Ezert mondom, hogy mindkettot megvenni, raadasul ugy, hogy nagylatoszogu objektivet keresel, penzpazarlasnak tunik. Nem tuom, hogy milyen objektivjeid vannak es azt sem, hogy pontosan mire kell es mennyiert, de a pentaxnak van egy 12-24/4-es objektivje, ami nagyjabol a 18-35-os tartomanyt fedne le. Ez mar lakasban is nagyon jo. A Tokina nemreg csinalt egy 11-16/2.8-at ami nem a legjobb atfogas, de fenyeros es eles. Szvsz nemsokara meg kell annak is jelennie Pentax neven.
Minek egymas melle egy 40-es es egy 50-es? Ketszer fizetni kozel ugyanazert a gyutavert? Fontos dolog az ar es a teszt, de szvsz feleslegesen fizetsz ha nem azt a gyutavot valasztod amire valojaban szukseged van, raadasul ketszer.
Ja, és számomra a "nagylátó" fogalma 20 mm alatt kezdődik, szóval ha igazán nagylátóban gondolkodsz, akkor az nem lesz olcsó (persze a többi Limited sem az).
A macskán (a szőrén) szerintem semmilyen obival nem fog az autófókusz élességet találni, mert nincs rajta semmi egymástól élesen, vonalban elütő folt (még akkor sem, ha történetesen foltos). Az AF-nek egyszínű, matt vagy fényes foltok, egyenes vonalú peremek és hasonlók kellenek. Próbálkozz a macska szemén, a pupillán már az FA 50 1.4 is fókuszt talál.
Én a DA 35 Ltd-del nagyon jól elvoltam szobában, mesterséges vagy ablakon beeső fénynél. Ez amolyan normál lencse, se nem nagylátó, se nem tele.
Város, tájkép, beltér? Akkor szerintem az 50-es a crop factor miatt picit szűk lehet (leginább a beltér miatt, mert a többi kategóriában elég jókat lehet alkotni 50 mm-rel is). Én inkább kisebb fókusztávolságú obiban gondolkodnék, pl. a 35mm-es Limited Macro (2.8-as) vagy a 40-es Limited. Persze tájkép és beltér megkövetelhet nagyobb látószöget is, gondolom boltban nem osztják már az FA 31mm f1.8-as Limitedet, pedig szimpatikus jószág. A márkatársak szerint az 1.4-es 50-es kiváló darab, nem lecserélni kell, max. kiegészíteni másik látószöggel.
Nem talán biztosan. Nem csak a fogása lesz jobb, mintha + stabilizátort kaptál volna, 1 fé-kel hosszabb expót is megtarthatsz. Markolattal az egyik legjobb fogású gép, én csak a Nikon F4 fogásához tudom hasonlítani, ami nekem idáig a legjobban bejött. És ami ritkaság, nagyon egyben van a géppel, nem fogod úgy érezni mint sok más gépnél, hogy a markolat külön életet él, nem recseg, nem ropog, nem mozog, nem lehet átlátni a gép és a markolat között:)), a géppel eggyé válik. Szerintem lényegesen minőségibb érzést fog nyújtani fogásilag mint a másik 20-as.
Megvan a K20d Tetszik. Igy hogy a másik 20d mellé tettem kicsit kicsinek tünik. :) de majd talán a markolattal. :) Hol tudnék hozzá szerezni leirást PDFben? Ha valakinek van kérem dobjon egy mailt. Köszönöm R