Volt, aki 36 nap alatt végigtolta az OKT-t a kék kör 80 napos bejárásának a részeként, úgyhogy az egyszerű dolgozó éves szabadságába is beleférhet :-) Mondjuk öt évre tervezi, az 260 hét, van 27 szakasz (illetve már csak 25, ha jól láttam), úgyhogy megszakadnia nem kell a rohanástól - igaz van rá esély, hogy a közlekedést azért nem az átlagos módszerrel fogja megoldani - ha már jár neki a sofőrös autó ugye... Pedig lennének ötleteim, hogy hol, merre legyen oly szíves tömegközlekedni... Csak hogy a vidéki Magyarország valós helyzetével is szembesüljön...
Arra gondolsz, hogy a logisztikát tömegközlekedéssel oldja meg, és khm. "költséghatékony" szálláslehetőségekkel szervezi a több napos etapokat, és étel/ital terén a helyi (talán nyitva lévő) kisboltok kínálatára támaszkodva?
A köztársasági elnök be szeretné járni a kéktúrát öt év alatt.
Három hozzászólásból három negatív. Nagyszerű hozzáállás.
Novák Katalin 1977-es, 45 éves. Tökéletes kor, a testsúlya nem kirívó, mi alapján ítélkeztek?
Itt biztosan mindenki 30 éves, 50 kiló, sportos és tökéletes.
Ja, nem.
Sokkal szimpatikusabb az amit ő mondott:
„Mi a férjemmel, Istvánnal úgy döntöttünk, hogy az elnökség öt éve alatt közösen bejárjuk a közel 1200 kilométert, hogy még jobban megismerjük Magyarország legszebb tájait az Írottkőtől Hollóházáig” – írja bejegyzésében a köztársasági elnök, hozzátéve: így szeretnék felhívni a figyelmet arra, hogy „milyen szerethető Magyarország”.
Gondolj bele a személyi testőrének lelki világába: Ő is biztosan le akarja járni a Kéktúrát? Lehet, hogy a pokolba kívánja az egészet, de hát mit tud tenni!
Komoly teljesítménynek számít szerintem, hogy "A kétnapos vándorlás folyamán az EKE négy tagja elkészítette a Horthy-csúcs és az Ünökö közötti mintegy ötven kilométeres gerincút jelzését ugyancsak kék színben."
"Az ünnepély után a két egyesület kiküldöttei az éjszakát a csúcs alatt mintegy száz méterrel sátorban töltötték el. Másnap folytatták a vándorlást a Radnai-havasok főgerincén az Ünökőig. A kétnapos vándorlás folyamán az EKE négy tagja elkészítette a Horthy-csúcs és az Ünökö közötti mintegy ötven kilométeres gerincút jelzését ugyancsak kék színben. Ezzel elkészült a mai Magyarország egyik legfontosabb turistaútvonalának jelzése és megindult a már sok oldalról sürgetett turistamunka hazánk jelenlegi legmagasabb és igazán magashegyi vidékén. A két egyesület a rendelkezésére álló eszközökkel vállvetve folytatja ezt a munkát. A MKE a jövő év tavaszán a Mosolygó-tónál szándékozik felépíteni a Radnai-havasok északi oldalának első menedékházát s amellett a meglévő kisebb faépületeket alkalmi szállásokra"
Furcsa lett volna hogy 1938-ban nagy boldogan felavatják a kék jelzést, majd 2 éven belül kapunk 2x annyi hegyet mint ami eddig itthon volt, és ne akarnák oda is elvinni.
Viszont sehol se olvastam még a mai interneten róla hogy ténylegesen bele is kezdtek egy ilyen hatalmas hosszabbításba, ez az epizód nagyon el lett felejtve a kék történetében! (mielőtt valaki a wikipédia cikket hozza én azt én frissítettem tegnap :)
Érdemes végignézni a rövidhíreket, bemásolok néhányat hogy meglegyen arcanum elérés nélkül:
"A turistaszövetség útjelző bizottságának előadója a legutóbbi tanácsülésen ismertette a Kárpátalján végigvezető turistaútvonalak egységes rendszerbe foglalására kidolgozott tervet. Az 1938-ban Kőszegtől Sátoraljaújhelyig végigjárt országos kék turistaútvonalat Kárpátalján is végigvezetik, mégpedig a Szinnai-kőtől ,kiindulóan a Róna-havason, a Borsaihavasokon, a Kraszna-csoporton, a Szvidovecen és Rahón át az Iván Pap havasáig. Ennek a nagyszerű táji szépségeket érintő útvonalnak hossza körülbelül 300 kilométer. Ebből 80 kilométer már eddig is kék színnel volt jelezve, 160 kilométeren másszínű jelzések átfestésével, mintegy 60 kilométeren pedig eddig jelzetlen utakon vezetik az új országos kék utat."
"A Rahót a Kőrösmezővel összekötő Fekete Tisza vonalától keletire és nyugatra elterülő hegyvidék átjelzéseinek felújítása, átfestése és kiegészítése volt a Krizsán Endre vezetése alatt működő útjelző bizottságunknak legfontosabb nyári munkaprogramja. A feladat legnagyobb részét sikerült megoldani. Császár Károlynak lapunk mai számában közölt cikkében említett jelzéseken kívül még is következő jelzésekről adunk hírt. — Megújítottuk a Kevele—Mencsuli mh.—Sesul—Bogdányi völgy útvonal zöld jelzését. — A Dragobrat mh.—Körösmező közötti zöld jelzést kékre, a Tiszaborkút—Mencsuk mh. közötti kék jelzést pirosra festettük át. — A Hoverla mh.— Hermanyeszka nyereg közötti kék jelzést megszüntettük. — Az országos kék jelzés újonnan létesített szakasza IX. 15-től X. 15-ig igazolványos turisták számára is tilos."
"A kárpátaljai útjelzéshálózat kifejlesztését tovább folytattuk a nyáron. [...] Az országos kék jelzés tavaly megkezdett vonalát további 85 km-rel egészítettük ki: Rahói Mencsul— Szomjul—Rahó 14 km., Rahó—Tiszaköz—Tiszapart—Szeviora—Mencsuk mh. 23 km., Dragobrát mh.—Sztih—Podpula mh. 18 km., Podpulia mh.—Brusztura 18 km., Brusztura—Királymező 6 km., Királymező — Havasimajor 6 km."
" Ebben az esztendőben valósul meg az országos kék turistavonal két fontos szakaszának jelzése, mégpedig elsősorban a Mojszinból a Horthy-csúcsra vezető úté és a Borsát az Iván pap havasával és Rahóval összekötő útszakaszé. "
"Háromszékben összesen 300 kilométer utat látna el színes túra jelzésekkel. [...] Egy másik hosszabb út a Tusnádfürdőtől Ojtoztetőig vezető út, amelynek jelzése kék lesz (országos kék jelzés) és hossza 84 kilométer. Ez kiindul Tusnádfürdőről, érinti a Nagycsomádot (1294 m.), a Szent Anna-tavat, a Mohostó—Büdoshegyet (1024 m.), a Cecellét, Géczybércet, Öiveshegyet, Köves-tetőt, Odoskőtetőt, Gombásbércet (1199 m.), Somkonyakot, (1146 m.), Rácsfő, (Csengőnyak, Nagyvápa, Bákótető (1205 m.), Királyatja, Magyaros, Szakadát-tető, Kerekbükk (1135 m.), Ojtoztető (1157 m.) magaslati pontokat."
"A Magyarországi Kárpát Egyesület augusztus végén átvette a máramarosi turistamunkaterületet az Erdélyi Kárpát Egyesülettől. Az átvételhez öt napos gyalogvándorlás kapcsolódott, amelyet a két egyesület kiküldöttei együttesen bonyolítottak le. A túra Borsáról indult ki a Horthy-csúcs felé. Menet közben elkészítették az országos kék főjelzés Borsa—Mosolygó-tó közötti szakaszát. A területátvétel formálisan a Horthy-csúcson történt — 2305 méter magasságban."
Az országos kék útvonal a Szvidovec-Csoport Trojászka néven ismert 1707 méteres csúcsától Indul megváltozott nyomvonalon a Dragobrát menedékházig, onnan a régi zöld jelzést festették át kék színre, amely a Bukovinka oldalában haladt Körösmező vasútállomásához. Folytatása megint új útvonal: Lopusanka-völgy, Lopusanka
vizfogó, Holoncseska Pláj, a Pietroszul és a 2022 méteres Pietrosz csúcs oldalában a Holovcseszka havasig s a nyeregben csatlakozik a régi kék jelzéshez, amely a mencsuli (helyesebben sesuli) cserkész menedékházhoz vezet. Ebből a Dragobráttól idáig vezető szakaszt már le is felezték. Rövidesen elkészül a csatlakozó szakasz is a tiszaborkúti Havasvég (Konyec Polonia) gerincén, majd a Szeplován (1279 m) át Tiszaköz községbe és Raléra. Az Új átjelzés miatt át kellett festeni a Tiszaborkúttól a Mencsulig vezető kék jelzést pirosra, a Hoverlamenedékháztól a Harmanyeszka nyeregig vezető kék jelzést pedig meg kellett szüntetni. Ehelyett újrafestették a Harmanyeszka nyereg, Hoverlaház, Hoverlagát, Luhi piros jelzését, újrafestették azonkívül a Dragobrát-háztól a Tiszaborkút vasútállomásra, onnan a Kevele völgyön a Mencsulra, a Sesulra s a Bogdán-völgyön át Tiszabogdánba vezető zöld jelzést és a sárga átjelzést, amely Rahóról a Dumenven át a Bliznica nyugati oldalában vezet a Sztara-Dogyaszka tengerszem alá és belefut a Troiászka-Dragobrát útvonalba.
Lám-lám, nem csak az északi zöld miatt kellett színt váltania néhány jelzésnek (gáz hogy mindenről ez jut eszembe? :-)
Az arcanumban /most épp ingyenes/ rá lehet most keresni a kéktúra említésére a sajtóban a 40-es években (országos kék kulcsszóval érdemes). Akkoriban javában zajlott a jelzés meghosszabbítása a visszacsatolt területeken. Ezt a történeti érdekességet még nem láttam sehol sem említve.
Rengeteg rövidhír van 1941-42-43-ból hogy elkészült a jelzésfestés Kárpátalján és a Radnai havasokban, felértek a Horthy-csúcsra /Nagy-Pietrosz/ valamint egyes szakaszokon Székelyföldön is felfestették. Van valakinek térképe/adata arról mi kett volna a tervezett teljes útvonal és kapcsolódott volna a csonkamagyarországi szakaszhoz? Annyit találtam hogy a kárpáti szakasz a szinnai kőtől indul, de hogy összekötötték volna folytonosan a tolvaj-heggyel azt nem, bár biztosan vonzóbb feladat volt a magashegyi szakaszokat festegetni.
A Lentis szállással még mákod is van, mert november 1-el bezár...felértékelődik a sátrazás mostanában (nem télre gondolok, de tavasszal sem lesz szerintem sokkal jobb a helyzet).
Jó túra volt, szívesen gondolok vissza rá. Nagyon kedves kápolnák vannak a Szt György hegyen. (Sajnos az Emmausz-kápolnát már csak romjaiban láthatjuk:
Tavaly aug. 20-án a Csobáncon éjszakáztam, és a vár körül 14 sátrat számoltam meg reggel. Ráadásnak még három függőágyban is aludtak az egyetlen csenevész fán is. Még szerencse, hogy délután korán érkeztem, én még válogathattam is a sátorhelyek között.
"nagyjaink" megoldják: őrségi DDK-t terveztem, majd hanyatt estem mikor egyik éjszakára 1 felnőtt 2 gyerekre 32e ftos ajánlatot kaptam :-O
vagy ez csak nekem sok?
(így inkább lebuszozunk Lentibe ahol a 7500/fő is elég :-O de legalább ebben van reggeli meg be is lehet vásárolni)
mondjuk marha macerás esetek vagyunk, hiszen csak 1 napra kell, és októberre már szinte 100% hogy kell fűtés, az meg most ugye mumus
-amúgy addig jó míg sokan vonakodnak. múlt héten döbbentem le, hogy Szász-Svájcban (Adrspach sziklavárosa) ahová mi csak úgy elmentünk és megnéztük, már időpontot kell foglalni annyira felkapott lett - gondolom FB insta és társai miatt :-O hát ez már milyen?
szóval képzeld el ha túra végén nem találnál sátorhelyet mert már mindenhol feküdne egy hipszter páros :-)
Soha nem vonzott (ez a fajta) teljesítmény túrázás (sem), de megemelem a kalapomat az előtt aki csinálja! Persze felvetődik a kérdés: kinek is jó ez? ...de ez már legyen a teljesítő leckéje.
Viszont érdekes, hogy hányan vonakodnak a sátorozós túráktól (persze itt hazai viszonyokra gondolok), pedig abban azért van fantázia. Én jó 20 éve szinte csak így túrázom, és mondhatom nagyon klassz dolog. Persze itthon nem valószínű állatok támadása (minimális eséllyel medve), és kellő körültekintés esetén a "kétlábú állatoktól" sem kell tartani.
Csak biztatni tudok mindenkit erre a túrázási stílusra!