Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.24 -1 0 58330

nem tul koltsegorientalt autokon ma is van hutozsalu (es motorvezerlo altal vezerleve) + le van burkolva alulrol is a motorter

 

"meg a légszűrő meleg állása"

az foleg karbinal es kozponti befecsinel fontos, h ne csapodjon le ujra a benzin a szivocsöben. különben jobb ha hidegebb a levego

Előzmény: jocijocó (58328)
Pompiere Creative Commons License 2016.01.24 0 0 58329

Érdemes polifoam csőhéjat tenni a vízcsövekre. Én még a reduktorra is tettem egy polifoam lapból összeállított kupakot. Érezhetően gyorsabb az átváltás gázra, ha rajta van.

Előzmény: kiggyo (58327)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58328

Igen valószínűleg ez az oka, vagy mindkettő. Régen nem potyára volt hűtőzsalu, meg a légszűrő meleg állása. Mínusz 10-nél szinte a fűtés átveszi a hűtő szerepét, amit a motor meg lead, elfújja a szél. Főleg országúton érdekes a helyzet, ott aztán lehet hideg. Mondjuk a mai motorterek jó zsúfoltak, az egy kicsit talán melegebbé teszi.

Előzmény: kiggyo (58327)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58327

Láttam sok beépítésnél hogy a reduktor és a rail közötti csőszakasz gégecsőben fut, de nem tűnt úgy hogy a mechanikai védelem igényelné.

Ezek szerint hőveszteség csökkentés lenne az oka, hogy a motortérbe bejutó menetszél ne hűtse el a gázt?

 

Nem nagy kaland feltenni rá, plusz a reduktornak is szélvédett helyet keresni a motortérben, hátha számít valamit.

 

Ilyenkor télen főleg rövidtávon minden fok számít.

Előzmény: jocijocó (58316)
Balu35 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58326

Az enyém is régi műszerfalas és megy vele. Ismered az autót. :-)

Olvastam már másik régit is vele, te nem a Multi és Fiatecuscan-al olvasod, Más szoftverrel lehet, hogy így van.

Előzmény: Csanak,p (58313)
Pompiere Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58325

Köszönöm a megerősítést. Én is valami hasonlóra gondoltam a tömítéseket illetően.

Előzmény: jocijocó (58324)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58324

Mindenképpen a teljes felújítás az ajánlót kategória. Hatvanezer alatt a gumik és szelepek tömítő felülete már deformált, ha nem pont ugyanoda kerül vissza nem fog jól zárni. Ha most meg is spórolsz egy kicsi manit , egy esetleges újabb szétszerelés elviszi a dupláját. 

Előzmény: Pompiere (58323)
Pompiere Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58323

Az azért a javukra szól, hogy nekem mind a beszereléskor, mind pedig utána jóval később - egy benzinen rángatós hiba után - korrektül beállították. Nyilván mindenkinek más és más a tapasztalata velük. Viszont közvetlen ismeretségi körömben én is hallottam vad történeteket velük kapcsolatban...

 

Más.

Elkezdett szivárogni a hűtővizem a Landi LI02-es reduktoromból. Szépen "könnyezik" amikor meleg a motor. Nem a vízcső csonkoknál szivárog, hanem a reduktor felek illesztésénél. Arra gondoltam, hogy ha már úgy is szét kell bontani a tömítés cseréhez, akkor felújíttatom a reduktort teljesen. Most van benne hatvanháromezer kilométer.

Helyesen teszem? Érdemes teljes körűen reparálni úgy, hogy még nem érte el a nyolcvanezret km-ek száma?

 

Egy Landihoz értő ügyes szakember azért engem is érdekelne.

Előzmény: R!ck4 (58321)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58322

Akkor egy véleményen vagyunk. Landihoz ért valaki szegeden szerinted?

Előzmény: R!ck4 (58321)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58321

Valaki a múltkor írta, hogy valamihez talán. De én akkor is azon a véleményen voltam, mint most...

Előzmény: kiggyo (58320)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58320

Miért, értenek valamihez? :-)

Előzmény: R!ck4 (58319)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58319

Nocsak, akkor a Berkóék mégsem értenek mindenhez?

Előzmény: kiggyo (58315)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58318

köszönöm az infot

Előzmény: AndrewTailor (58297)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58317

A multihoz köszönöm a hozászolásokat. 

jocijocó Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58316

Nincs előírt gázhőfok, ez sok mindentől függ. A reduktor víz hőfokától, a csövek hosszától, a motortér hőfokától, és még lehetne sorolni. Nem véletlen van hőmérsékletmérés a kisnyomású körben. Maga a vezérlő bekalkulálja a térfogatváltozást, bár a szenzor hő tehetetlensége meghamisítja a pontosságot. Mert ahogy írtam is, a terhelés függvényében erősen változik a hőfok. 

Előzmény: kiggyo (58311)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58315

Sziasztok!

 

Az egyik barátomnak van egy fordja Landi omegas plus rendszerrel.

Egyszercsak se kép se hang a gázrendszer felől. Volt akkucsere szervízben, előtte bikázás, lehet akkor halódott meg. 

Amit tudtam kimértem az ecu panelen, a táp bemegy, a gyújtásjel bemegy a panelra, a táp védődiódák épek. 

Szokott ezeknek valami típushibájuk lenni ami javítható?

 

Szeged környékén tudtok-e valakit aki egy bontottat fel tud programozni, esetleg van is neki?

 

A berkóéknál heves pingvinezés után a  "szerintünk ez a baja, vegyünk újat" opciót javasolták, nem is tudtak másikat belepróbálni. Az meg aranyárban van.

 

 

kiggyo Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58314

Akkor az egy különc fajta autó, nem csak kinézetre :-)

 

 

Előzmény: Csanak,p (58313)
Csanak,p Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58313
327-es csak a fordulatszám mérős műszerfalasra jó ,a régit nem olvassa.
Előzmény: kiggyo (58305)
Balu35 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58312

Megy a BT. olvasó Multiplánál, Stilonál  MES; FES; Alfa-OBD programokkal,

Olvas töröl, élő adat...  Ez csak a motorhoz jó. Érdekes módok nekem a kapcsolós kábel nem megy. Mindkettő ebay-ről van gombokért.

Előzmény: jocijocó (58304)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58311

Elég alacsonynak tűnik, mi lenne ilyen hidegben a normális gázhőfok?

Előzmény: jocijocó (58301)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2016.01.23 0 0 58310

Én nem,mert nekem meg 20 celzius gáz hőfokra vált át. Igy van beállitva. A te értékeidet nézve az enyém át sem váltana?

Előzmény: jocijocó (58301)
soryton Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58309

Hali .. :-))   ..   ...lehet a reduktor hőgombád szarakodik ... jártam vele úgy hogy gyújtáson hideg motornál 60-70 fokot mutatott , beindítottam akkor meg -30-at és mind ezt nyáron ...kicseréltem és megszűnt vagy lényegesen kevesebbet rángatott átváltáskor 

 

..én is használok ilyen bt obd  kiolvasót , lehet vele motor hibakódokat olvasni /törölni   élőadatokat olvasni , pillanatnyi és átlag fogyasztást figyelemmel kísérni...  stb 

Előzmény: jocijocó (58301)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58308

Multipláoz k vonalas kábel kell, ahol a motor, az abs és a légzsák külön kapcsolóval kapcsolható, a multiuesuscan kiválóan elvan vele. Az elm olvasók az alfaobd nevű profival elvannak, élőadatok olvasása megy, de hibakódot nem látnak vele.

Előzmény: jocijocó (58304)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58307

Egy ismerős akar hozzá venni egyet, de tőlem érdeklődött, mert van 3 multija, és hol ez, hol az világit időnként rajta. Nekem hál istennek egy sincs, de mint már tudjuk, az új stift sem az igazi alany a gázosításra. 

Előzmény: kiggyo (58305)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58306

Fiam azt mondja, ezekben valami olasz vezérlő van, és azokkal még a komolyabb hibakód olvasóknak is vannak problémáik.   

Előzmény: kiggyo (58305)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58305

Nekem bt elm327-esem van, sok autóval próbáltam és jó. Amivel az usb-s megy, azzal ez is, mivel a bt csak egy kommunikációs port.

Laptoppal is jó, többnyire torque android progival használom. 

Multiplát még nem próbáltam, de ha szegeden jársz megleshetjük

Előzmény: jocijocó (58304)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58304

Mostanában sokat hallani a Bluetooth-os hibakód olvasókról. Multiplán próbálta már valaki, tudót kommunikálni a vezérlővel, esetleg hibakódot kiütni vele. Minden infó érdekel.

Pompiere Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58303

Itt nálunk - a legolcsóbb kúton - épp most csökkent: 171,90-re.

Plusz a kedvezmény ami még nyolc forintot levesz az árból. Így már nem olyan rossz.

Előzmény: t.lantos (58295)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58302

Ja és alapjárat is most már rendben.

 

Előzmény: jocijocó (58301)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58301

Múltkor ránéztem a gáz EKU-ra, kicsit a gáz görbe elvolt csúszva, bogyókkal vissza tereltem a helyére. Majd a -8 ba nem akart indítani a vas. Kapott egy új aksit. Olyankor a Swift elfelejti az alapjáratot. Mire megtanulta kaptam egy sárga lámpát. Sarú egy pillanatra le, megint jó minden. Alapjárat azóta sem az igazi, majd tegnap újabb sárga. Ma laptop rá, gázgörbe a másik irányba elmászva. Bogyókkal vissza mindent eredetire, görbék szépen lassan egymásra simultak. Minden szuper, lámpa ég, de az idők görbék rendben. Ha már rajta a laptop bámészkodtam, 10 Km után gázhőfok 5 azaz 5 fok reduktor 64 fok. Majd 15 Km után gázhőfok 6-7 fok, és van egy emelkedő vissza egy fokozat és padló, gázhőfok mire 110-ig felhúzattam felment 17 fokra, a lejtőn meg visszahűlt 7 fokra és ott is maradt.  Délután laptop rá ujra egy kis finom hangolásra gondolva de minden tökéletes. Laptop le irány haza, fél távon sárga lámpa kialszik. Ki érti ezt......................................

gymaci Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58300

Nem mindegy melyik motor, mert lapkás is van H astrába.

Előzmény: tangamania (58298)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58299

Akkor hidrotőkés, gondolom. Ezt nem kell nézegetni. :)

Előzmény: tangamania (58298)
tangamania Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58298

Opel H astra,es allitolag sajàt magàt àllitja a szelep..van az autoban felsôszelepkenő,de kikotettem

Előzmény: kornel8 (58293)
AndrewTailor Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58297

Ezzel nem foglalkoztunk mivel 1 evnel kevesebbet töltött a kocsi magyar biztositonal, nem volt mit atvinni.

Előzmény: no_holy_shit (58285)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.22 0 0 58296

Oda van írva, a 165. oldalon a 12.§-tól felfelé  nyilatkozik róla. A 14.§ kifejezetten az időszakokról ír, autógáz tartálynál ez még mindig 10 év.

 

" a külső szerkezeti vizsgálatot legalább 5 évenként, a  belső szerkezeti vizsgálatot és a  szilárdsági nyomáspróbával történő vizsgálatot legalább 10 évenként kell elvégezni."

Előzmény: szaboknak (58289)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58295

Itt a faluszeli molnal

95-os: 306 (296)

LPG : 193 (184)

Vagyis 63% (62%).

Nagyon messze van a 45-50%-tol.

Előzmény: kornel8 (58294)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58294

Sajnos a benzin árának csökkenését nem követik, de amikor nő a benzin ára, nő a gázé is. Ez szomorú.

Előzmény: t.lantos (58290)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58293

Erről megoszlanak a vélemények, ártani nem árt, de attól is függ milyen állítású a szelephézagod. Autó típusa, használat módja és beállítás függő a hézag csökkenés.

Előzmény: tangamania (58288)
MM. Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58292

Én csak azért járok gázzal mert hidegen nem nyomja tele az olajat benzinnel, meg alig van szaga, sokkal jobb a károsanyag kibocsájtás...

egyébként nálunk 215 azt megszorzom 1,3-al mert az 280ft...nekem ennyit fogyaszt de ez full gázos üzem..

Kiváncsi leszek a miskolci busztársaság CNG kútja mennyiért adja majd, de azt hiszem nem éri meg majd áttérni.. meg valahogy nem barátom a 200-250 bar sem...

Előzmény: t.lantos (58290)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58291

"...345 Ft-ra csökkentette a CNG kilogrammonkénti árát, ami 230 forintos benzin literárnak felel meg.345 Ft-ra csökkentette a CNG kilogrammonkénti árát, ami 230 forintos benzin literárnak felel meg."

A benzin ara mar most 300ft akatt van egyes helyeken. Szoval egyre kevesbe lesz alternativa, ha nem csokkentik jelentosen az arat (a foldgaz ara is esett az olajjal egyutt)

Előzmény: szaboknak (58289)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58290

Azert az LPG arcsokkenes valahogy elegge elmaradni latszik mostansag.

Előzmény: szaboknak (58289)
szaboknak Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58289

Sziasztok!
Mit tudtok erről a rendelet módosításról ami szerint megszűnik a 10 éves tartály kötelező nyomáspróba http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/nem_a_cng_ara_csokken_megis_olcsobb_lehet_a_gazautozas.224964.html 
Megnéztem az új rendeletet és ott már nem írja mint a régibe a kötelező szétszerelést 10 év előtt,vagy én nem jól értelmezem?
Itt van a 154-ik oldaltól: http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK16001.pdf

tangamania Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58288

Felsőszelepkenő kel vagy nem??Ki használ??Én kikötettem de hallok ezt is azt is róla.

Janika70 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58287

Én 10ből 7-8X Szloviban tankolok, kb 10bar-ral nyom a kútfej. Ha teljesen kifogyasztom párom stiftjébe simán beletolja a 39 lityit (annyi a bruttója), a Picasso 54 lityis tartályába is ment már 53 liter. És a multiszelepek a legritkább esetben kerepelnek bennük. Szinte mindig addig töltöm, míg megáll a számláló. Ha meg is szólal a multiszelep, onnantól még legalább 2-3 liter belemegy.

Előzmény: AndrewTailor (58283)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58286

Szia! Hétfőn megrendeltem a cuccokat erről az oldalról, most jött az email, hogy tegnap este adták postára, a héten elképzelhető, hogy megjön? :)

Előzmény: cipic (58224)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58285

kartörteneti igazolasodat (tiedet ill. ex. bnödet) elfogadta a nemet biztosito?

Ha igen melyik mo-i tarsasagtol volt az igazolas, melyik nemet fogadta el? es közvetlenul naluk kötötted, vagy biztositasi irodan keresztül?

Előzmény: AndrewTailor (58283)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58284

a 0.32euros belga gaznal engem sem nagyon erdekelt mennyi megy bele :-P (de a vicc, h annyi ment bele mint szokott)

Előzmény: AndrewTailor (58283)
AndrewTailor Creative Commons License 2016.01.21 0 0 58283

Cseheknel a szokasos 52l helyett majdnem 58 ment bele (br 65l). Igaz 52nel kattant, de tolta tovabb, gondolom nem a szokasos epphogy 10 barral tolta. Es ennek megfelelöen többet is mentem el. Na es persze 150ft-ert hibatlan volt.

Előzmény: Geri1983 (58281)
danekadoki Creative Commons License 2016.01.20 0 0 58282

Évek óta tankolok a Dallas-nál,de közben próbáltam mást is de mindig visszatértem mert semmi gond nincs velük.

Előzmény: Törölt nick (58275)
Geri1983 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 58281

Üdv

 

Többször jártam úgy hogy az egyik Szegedi kúton a 40 literes tartályomba 38 litert tankoltak.

Létezik ilyen?

t.lantos Creative Commons License 2016.01.20 0 0 58280

Ez igy van.

Itthon jellemzoen kattan, es kesz. De kulfoldon volt olyan, hogy elkezdett berregni, aztan meg nyomta bele tovabb.

Meg olyan is volt, hogy lelassult fenemod, de meg csordogalt.

 

Előzmény: kiggyo (58279)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.20 0 0 58279

Sőt, fél éve ugyanarra a kútra járok, és pár hete egy tankolásnál sokkal több ment bele mint valaha. Nem csak nekem, az ismerősökek is.

Sokat el is ment az autó, tehát tényleg több volt benne. A következő tankolásnál kompenzálódott, beállt a régi rend.

Gondolom nagyobb nyomásnál kattant le a pisztoly, ennyi.

A gáznál sok tankolás átlagolására lehet csak hagyatkozni.

 

Előzmény: t.lantos (58278)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.20 0 0 58278

2 kulonbozo mol kutnal ugyanolyan uressegnel 2 liter difi szokott lenni.

 

Előzmény: no_holy_shit (58277)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.20 0 0 58277

en meg francia esso-n, hol az atlag 0.72euro helyett 0.7999 volt a cucc, es a brutto 45L tanknal 39L-nel sem kattant le a pisztoly.

 

(a tank nullan volt, de maskor es mashol ugyanilyen ures tanknal 33-34l kozott le szokott kattani)

 

tehat nem eleg h draga volt meg a mennyiseggel is atq**ak

Előzmény: kornel8 (58276)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 58276

Nehéz volt a lábad: :) Viccet félretéve, én nyáron jártam egy ukrán kúttal így kb. 2 literrel lett több a fogyasztásom 100 km-en, a miértjén nem kell sokat gondolkodni szerintem.

Előzmény: Törölt nick (58275)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.20 0 0 58275

urak,

 

hogy létezik az , hogy a dallas gázból 12 l (175 ft) a fogyasztásom , egy omv partner (felsőgöd) gázból meg csak 9 lit (205 ft)?

t.lantos Creative Commons License 2016.01.20 0 0 58274

Azert ranezesre sem egy lefosott km ko.

Előzmény: R!ck4 (58269)
beltline Creative Commons License 2016.01.20 0 0 58273

Utánanéztem. Még Astra G ben is van központi injektoros. Azt nem tartom annyira ósdinak. Kicsit félnék a Mercitől. Ott csak 1991 ig van karbis. Biztos jó autó, de nem érezném magam komfortosan. Azon agyalnék mikor fog elfáradni benne vmi. Köszönöm a segítséged

Előzmény: Szappanos -Autógáz (58266)
dokeee Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58272

Ceed.

Előzmény: R!ck4 (58271)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58271

Mi lesz helyette?

Előzmény: dokeee (58270)
dokeee Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58270

A bónusz semmiképpen nem megy át és tényleg nem sürgős.

Előzmény: R!ck4 (58269)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58269

Az első képen nincs meg a kocsi eleje, de látszik a fotós árnyéka,  a következőn a nyitott ajtó messziről, a harmadikon a hátsó ülések, de felülről, a negyediken a jobb első ülés, de a napfény által telibevilágítva, a részletekből nem látszik semmi.  A képek és a szöveg adják el az autót, ha neked nem sürgős, nem akarod a biztosítás bónuszt átvinni az új autóra, akkor maradjon így, tény, hogy ellfér a többi között. 

Előzmény: dokeee (58268)
dokeee Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58268

Dehogyis, az a legjobb az egészben. Amúgy nem bajlódok vele többet, akit érdekel megnézi.

Előzmény: R!ck4 (58267)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58267

15 óra körül fényképezd körbe kertesházas környéken, azt a szerelős mondatot meg szerintem fogalmazd át.

Előzmény: dokeee (58265)
Szappanos -Autógáz Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58266

Azért írtam központi injektoros autót, mert ott egy keverőfejes gázrendszert lehet beépíteni, ami benzinnel indít, de szinte azonnal át lehet váltani gázra, míg a szekvenciális rendszert min. 30 fokig járatni kell, most ebbe a hidegbe ha elindul arra a bizonyos 2km-re lehet, hogy át sem vált gázra.

Előzmény: no_holy_shit (58261)
dokeee Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58265
zeuszmotoros Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58264

Hol nézted a  cikkszámokat?

 

Előzmény: R!ck4 (58245)
Makethisworldabetterplace Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58263

1. Elektromos autó.

2. Hővédő-hőtartó burkolat a motor köré, hogy ne hűljön ki. "Termosz" a motorra.

Hideg motornál a ECU okádja be a benzint akatalizátor gyorsabb felfűtése érdekében. -> Az 1.0 Swift is 10 liter felett eszik 2km-es hidegüzemeknél.

Előzmény: jogs (58250)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58262

nekem egy zavoli easym van 1.2 16V C corsaban (szekis rendszer). ez csak veszinditast tud, normalisan nem tud gazzal indulni. de mivel szar a benzinoldal, ezert mar jo ideje igy jarok. ma reggel -3C volt.

 

vannak rendszerek, amik tudnak gazzal indulni.

 

de egy 1.9tdi sem fog megkakkani rövidtavu hasznalattol, csak nem szabad tiporni(ha nem tudod megallni akkor SDI), 5w40 vagy 0w40 kell bele es en lefalaznam az AGR-t.

 

kamras inkabb megkakkan a folyamatos felmelegedestol, lehulestöl.

Előzmény: jogs (58249)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58261

"más központi injektoros autót használnék"

ezt nem ertem... ezeknel a legnagyobb a benzinlecsapodas a szivosorban...

Előzmény: Szappanos -Autógáz (58258)
MM. Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58260

Az AC Stag rendszernél van gázindítás melegen, a hőgombát meg át lehet verni potival...

Nekem ugyan benzinnel indul de kb 20 mp járás után már simán megy gázzal -10 fokban is..

annyi hogy jól be kell állítani egyébként nem fog menni hidegen vagy bakkecskézni fog... 1 nap alatt nem lehet belőni, többször hideg üzemben kell járni vele..

Előzmény: jogs (58256)
beltline Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58259

Köszönöm. Ezeket ugye gázosításra ajánlod?!

Előzmény: Szappanos -Autógáz (58258)
Szappanos -Autógáz Creative Commons License 2016.01.19 0 0 58258

Erre a célra én is Suzukit, vagy más központi injektoros autót használnék, esetleg Opelt, vagy valami karbulátorost. Persze ezek már nem "elegáns" autók. Vagy vegyél egy szép régi karbis 124-es Mercedes 200-ast, az megint divatba jön, és nagyon jó autó.

Előzmény: jogs (58256)
jogs Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58257

Ja, ami kimaradt Neked. Olyan gáz szettet szeretnék aminek az elektronikája az egyből gázzal való indítást használja.

Előzmény: kiggyo (58255)
jogs Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58256

 Lehet, hogy belépek a kamrás dízelt használók táborába. Ami fontos kiegészítés: nem az irodába kell eljutnom egyszer, ami  2 kilóméterre van. Ingatlanokat kellene bemutatnom amelyek kb 2 km re vannak az irodától. Fel kellene vennem új ingatlanokat is, ezek is várhatóan ilyen távolságra vannnak. Reményeim szerint ezek naponta többször fordulnak majd elő. Nagyon köszönöm a segítséged.

Előzmény: kiggyo (58255)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58255

A régi kamrás dízelünket így használtuk, az tűrte, és egész gyorsan melegedett. 

Ha modernebb autó kellene a kinézet miatt,  akkor egy kis benzines egyszerű lenne neked jó (polo, fabia, clio, stb) a szívómotorok közül.

A gáz szinte felesleges mire átkapcsol már le is állítod. Napi 20-30 km mellett nem is éri meg vergődni vele.

Persze te tudod.

Előzmény: jogs (58254)
jogs Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58254

Semmi gondom a moped autóval. Azért nem megoldás egy 20 MFt-os ingatlan bemutatásánál. Nem nekem. Sosem érdekelt miből szállok ki. A gázban gondolom a megoldást

Előzmény: jogs (58253)
jogs Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58253

Értem. Egyébként lenne kedvetek naponta többször, minusz 10 ben időre odaérni valahova, majd vissza. Jó esetben ezt rendszeresen?!

Előzmény: kiggyo (58252)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58252

2km-re miért érdekes mennyit fogyaszt? 

A régi ezres swift elég jól tűri az ilyen üzemet, és olcsó is.

Gázzal nem vergődnék, semmi értelme. 

Esetleg nyáron bringa, robogó, télen mopedautó. Én is azz gépelek falun belül rövidtávra. 

Előzmény: jogs (58250)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58251

Jarj gyalog :)

Előzmény: jogs (58250)
jogs Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58250

kb 2 km. Ingatlan irodában fogok dolgozni. Az a baj, hogy a dízel sem szereti ezeket a rövid utakat, még a kamrásak sem. Benzinből a kollega 1.3-as Swiftje is 10 et fogyaszt. Keresem a megoldást. Nálatok jártam sokszor beszerelés miatt. Az 1. akkor volt amikor az öreg vette a Zafirát.

Előzmény: Szappanos -Autógáz (58227)
jogs Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58249

Az a fő baj, hogy nem sok esélye van a felmelegedésre. Mindenki lebeszél még a régi dízelekről is. Az ilyen Peugeot 1.9. VW 1.6 érából. A gázra gondoltam, ha indulhat egyből gázzal. Tudom, hogy a legtöbb rendszer benzinnel indít. Kb 5 autómba rakták be  Szappanos mesterék a szetteket, 96-tól

Előzmény: no_holy_shit (58241)
MM. Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58248

Mifelénk nincs ilyen, és még soha nem hallottam senkitől hogy ilyen megállította volna...

de tudom létezik... nem a széria kinézetű autókat állítgatják, főleg teherautó meg tuningjóska...

Előzmény: R!ck4 (58246)
tangamania Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58247

Felsőszelepkenőt ki hasznàl? Nekem van a kocsimban de kikotettem ,mert egy szerelő azt mondta felesleges pénzkidobàs ..Szerintetek?

R!ck4 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58246

A beszerelési igazolás, (amit havonta újraírhatsz) és a gáztömörségi vizsgálat legyen 30 napnál nem régebbi, a többi nem lényeges. Persze célszerű nem rozsdás bilincsekkel odaállítani. :D 

 

MM: Nem a rendőrrel van baj, hanem a narancs köpenyessel, az felnyitja a motorháztetőt, és 5 percen belül  szépen lekapja a rendszámot, aztán lehet szipogni.

Előzmény: kiggyo (58235)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58245

A gyártó szerint nem, ugyanis Multiplába nem ezt a cikkszámot hozza.

Előzmény: zeuszmotoros (58244)
zeuszmotoros Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58244
Hello.
Gázszerelők! cng-benzines multiplaba gyertya csere volt. Brisk silver DR14S helyett most DR15S-9 ment bele. jó lesz ez igy?
kornel8 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58243

Köszi, valami 15 bárra emlékeztem, akkor ezen a képen látható szűrő megfelelne a célnak.

Előzmény: Josi01 (58236)
kalibra1 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58242

Szia! Nekem ugyan ilyen autóm, ugyan ezzel a rendszerrel megy. Abszolut vegyes használat során 7,5-8,5 között fogyaszt, lehetetlen kiszűrni, h mitől változik, pedig 120 literes tartállyal megyek, szóval átlagolnom sem nehéz.

Előzmény: Geri1983 (58238)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58241

"Mivel a gázos autó hidegen benzinnel indul, pont ez a része itt is jelentkezik, a benzin kicsapódik. "

sajnos. ill. olyan rednszert kell berakni, ami indul gazon. (vagy veszinditas).

 

"Ha felmelegszik az olaj akkor kipárolog a benzin belőle a szívótorokba, így nem vész kárba teljesen."

igen, de ez csak akkor igaz, ha tenyleg sikerul felmelegiteni az olajat. sok rövid varosi uzemben ez szinte soha nem valosul meg :-(

 

"A dízelnél ez azért nagyobb szopás mert az rosszabbul párolog."

igen, de dizelnel nem jut le az olajba, mert forro levegobe fecskendezed be. (kiveve reszecskeszuroregeneralst)

Előzmény: kiggyo (58239)
potyo2 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58240

Nálad nem olyan rossz a helyzet, mert gondolom a motor a legtöbb indítás előtt üzemmeleg közeli állapotban van. Ilyenkor nincs gond a különféle kicsapódásokkal, inkább az indítómotort viseli meg jobban a fokozott terhelés.

Előzmény: Geri1983 (58238)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58239

A gáz gáznemű, ezért nem megy sehova se, vagy ha megy is továbbáll. Nyomáson vagy alacsony hőmérsékleten cseppfolyósítható, ilyen körülmények nincsenek az autóban. A benzin azért megy le, mert cseppfolyós, és amikor beporlasztják a szívótorokba ott egy része kicsapódik. Üzemmeleg motornál elég meleg van ahoz hogy elpárologjon onnan, csak hidegen jelentkezik a gond. Azért dúsítanak hidegen hogy kompenzálják a kicsapódott benzin miatti mennyiséget.

Mivel a gázos autó hidegen benzinnel indul, pont ez a része itt is jelentkezik, a benzin kicsapódik. 

Ha felmelegszik az olaj akkor kipárolog a benzin belőle a szívótorokba, így nem vész kárba teljesen. 

A dízelnél ez azért nagyobb szopás mert az rosszabbul párolog.

Előzmény: jogs (58225)
Geri1983 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58238

üdv

 

Engem is érdekelne a válasz.

Pizza futárként dolgozom suzuki swift 1.3 8v lovato rendszer van benne.

kb 1 hónapja van benne a szett azóta 3.000 km mentem vele és minden oké.

Fogyasztás olyan 8.5-9 liter gázból ez jónak számít?

 

Előzmény: Szappanos -Autógáz (58227)
MM. Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58237

A rendőr le se szarja... a papirozás egy jó nagy pénzlehúzás...

Előzmény: kiggyo (58235)
Josi01 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58236

Ami kutakon tankolok ott többnyire 12-15 bar között mutat az óra.

Előzmény: kornel8 (58234)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58235

Sziaszotok!

 

Lenne egy-két kérdésem a szakikhoz, nem sorozatengedélyes átalakítással kapcsolatban:

 

Van átalakítási engedély határozat, innentől ha jól tudom egy év van átalakítani, levizsgáztatni az autót.

 

Ha átalakítom, a szereléstől számított 30 napon belül be kell vinnem a KPM-hez vizsgára, vagy az 1 éves engedély lejárata a mérvadó? 

Mit lépnek a KPM-nél ha mondjuk fél évvel ezelőtti a beszerelés (pl. nem is használtam az autót a beszerelés óta).

 

A rendőrnek a szerelési igazolással tudom igazolni a 30 napon belüli beszerelés tényét, addig nem baszogathat ugye?

 

köszi

kornel8 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58234

A gázkutak milyen nyomással dolgoznak? A mostani szívásom után gondolkodtam, hogy beszerzek egy szűrőt, igaz 10.000 Ft, de 16 bar-ig bírja és beraknám a töltőcsonk elé tankoláskor. Csak nem tudom, hogy elég-e.

kiggyo Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58233

Palacar reduktorhoz kellene nekem folyadékfázisú szűrő, de sajna az sincs nekik.

Előzmény: kornel8 (58231)
potyo2 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58232

Nem kell semmi, meg ahogy nézem, nincs is az én reduktoromhoz felújító készlet. Gázszerelőm nemrég szerzett valahonnan, majd két év múlva lesz megint aktuális szerintem. Csak nem tudtam rájönni abból, hogy lpg.auto, hogy mi lehet az oldal címe. Google se igazán segített

Előzmény: kornel8 (58231)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58231

http://www.lpg.auto.pl

Esetleg kellene szűrő vagy valami? Most fogok rendelni.

Előzmény: potyo2 (58230)
potyo2 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58230

Mi ennek az oldalnak a címe?

Előzmény: kornel8 (58229)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58229

Köszi, akkor rendelek innen. A zászlót nem láttam, de az angollal nincs gond.

Előzmény: cipic (58224)
ptibi-p10h Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58228

Nincs még egy véleletlenül? :)

Természetesen nem ingyen.

Előzmény: Törölt nick (58208)
Szappanos -Autógáz Creative Commons License 2016.01.18 0 0 58227

Mennyire rövidek azok az utak? 

Előzmény: jogs (58225)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58226

nem, de a legtöbb rendszer benzinen indit

Előzmény: jogs (58225)
jogs Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58225

Üdv az URAKNAK! Egy kis segítséget szeretnék kapni. Olyan munkám lesz, ami rövid utakkal jár, városban. Mindenki lebeszél a dízelről. Azt szeretném megtudni, hogy amikor csak gázzal működik az autó és be sem melegszik akkor a gáz ugyan úgy lemegy az olajba mint a benzin?

cipic Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58224

Van angol is,a látogató számnál az EU zászló vagy fordító.

Kosárba rakod ami kell,megadod az adatokat és jön a levélben a link a kártyás fizetéssel a paypalon keresztül (nem kell reg. ha nincs) Pár nap és jön a postás.

Előzmény: kornel8 (58223)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58223

Köszi, de a lengyelt nem vágom. Emailt érdemes írni nekik megrendeléssel kapcsolatban, mármint ha rendelnék tőlük? Illetve fizetés paypal-al?

Előzmény: cipic (58222)
cipic Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58222

lpg.auto  ,nem olyan látványos az oldal,de megbízható és olcsó.

Előzmény: kornel8 (58221)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58221

És melyik oldalra gondolsz? A drypa.pl oldalon drága a szállítás, a nagazon meg drága a felújító. Előre is köszi.

Előzmény: cipic (58220)
cipic Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58220

Ha nem sürgős miért nem rendelsz a lengyel barátainktól?

Pont fél áron van és a posta sem vészes, 0,5 kg-ig 6€ belefér még pár szűrő vagy akármi.

Előzmény: kornel8 (58219)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58219

Köszi. Most már egyre biztosabb, hogy a reduktor a hibás, mert ahogy ma kivettem a szűrőt belőle, a pici lyukon a szűrő alatt a reduktor tetején a gáz bugyborékolt. Eddig ilyet nem láttam. Akkor holnap rendelek egy felújítót hozzá, én is ott találtam ,amit linkeltél webshopot, de megkérdeztem, hátha lenne olcsóbban.

Előzmény: jocijocó (58215)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58218

Nézegettem a hengerfejhez a szelepeket. Szívó 2500 a kipufogó 5500 pénz / db. Viszont a leírásban szó esik az anyag összetételről és a felületkezelésről. Lehet hogy a Suzuki esetén itt keresendő a nagymértékű szelephézag fogyás oka. Ha ez a felület a savaknak lúgoknak nem áll ellen, akkor simán beindulhat egy korróziós folyamat minden leállítás után. A hengerfej tömítés nem drága, 2 rongy a gyári. Bontott hengerfej alig van, egybe meg kicsit drágák a motorok. 

Janika70 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58217

Nógrád megyében, a MOL kutakon 219.9... 

Előzmény: lala63 (58212)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58216

Kis képre kattintva felnagyítja.

Előzmény: jocijocó (58215)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58215

Hogy ez neked jó ár e. Gondolom ehhez még jön a posta kb. 1500

http://www.autogas-autogaz.hu/Autogas/s/alkatresz/#!store/javito-keszlet-at-09-alaska-tomasetto

Előzmény: kornel8 (58213)
Makethisworldabetterplace Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58214

Edina kút? :-)

Előzmény: lala63 (58212)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58213

Köszi, még jó hogy írtad, hogy kell felújító, ha szétszedem. Akkor egy pár napig még marad, ameddig nincs felújító készletem.

Nem tud valaki jó áron Tomasetto Alaska At-09 felújítókészletet?:)

Előzmény: jocijocó (58211)
lala63 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58212

Kiskunhalas LPG 154,90Ft/l

jocijocó Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58211

Otthon a mechanikus órát bekötöd, és meg tudod nézni ahogy a nyomás mozog. Ehhez is kell spec. csatlakozó, ha ezek nincsenek csak a reduktor takarítás oldható meg házilag, de ahhoz is kell egy felújító készlet.

Előzmény: kornel8 (58210)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58210

Általában molon tankolok,de volt már rá példa, hogy más kúton tankoltam. Akkor a reduktort ki kellene venni és szétszedni, kipucolni? A gázszelepeknél nem hiszem, hogy gond lenne, mert a légnemű szűrő után tiszta volt a cső. A nyomásérzékelő szenzor nem szórakozhat vagy minek hívják,ami a légnemű szűrő után van?

Előzmény: MM. (58206)
vti00 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58209

Ok, koszi tovabbitottam az elerhetoseget. 

Előzmény: Törölt nick (58208)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58208

DT gaz rendszer nincs, csak hasonló: DT gas .ű

Ilyen van feleslegben, postázom. Részletek: boxtif gmail.com

Előzmény: vti00 (58205)
tangamania Creative Commons License 2016.01.17 0 0 58207

Felsöszelepkenőt ki hasznàl? Van e értelme? Mert én kikötettem a kocsimbol..

MM. Creative Commons License 2016.01.16 0 0 58206

Hol szoktál tankolni? csak hogy ott ne tankoljunk...

Lehet leragadt vmi a mocsoktól, a reduktorban vagy a gázszelepek környékén..

Előzmény: kornel8 (58204)
vti00 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 58205

Sziasztok! 

 

Dt gaz interfacet vasarolna az ismerosom, vagy, ha Debrecenben kolcson adna valaki az is megoldas lenne

 

Koszonom.

kornel8 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 58204

Sziasztok! Lenne egy kis gondom és a segítségeteket szeretném kérni. Az autómban van gáz, át is vált, de amint rálépek a gázra, máris leesik a nyomás és visszavált benzinre. Meg is néztem laptoppal és hirtelen leesik a nyomás, jól sejtettem. Szétszedtem a reduktort,a szűrőben 24 ezer km volt, tele volt apró fémreszelékkel,új szűrőt raktam a helyére. Ezután ismét leesik a nyomás. Majd a légnemű szűrőt is kicseréltem, az nem rég volt cserélve,de gondoltam hátha. Így sem oldódott meg a gond, ugyanúgy leesik a nyomás. A folyadék szűrőt azért nem cseréltem, mert 30.000 km után cseréltem a szüleimében és szinte semmi kosz nem volt benne, ezért nem volt még az enyémben cserélve a folyadékfázisú szűrő.A rendszer lpgtech,tomasetto alaska at09 reduktorral.

A folyadékfázisú szűrőről egy kép.

 

Mi lehet a probléma? Előre is köszi.

R!ck4 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 58203

Felétek lehet, Szegeden utánamennek, és papíroznak, ha ilyesmi van.

Előzmény: t.lantos (58194)
tangamania Creative Commons License 2016.01.15 0 0 58202

Ezzel a felsőszelep kenővel érdemes e foglalkoznom? Van a locsiba de kikotettem...

ton____jo Creative Commons License 2016.01.15 0 0 58201

 

Köszi.

 

 

 

Előzmény: Szappanos -Autógáz (58200)
Szappanos -Autógáz Creative Commons License 2016.01.15 0 0 58200

Elég ha átkapcsolod benzinre, ha mégis kiveszed a biztit, akkor sem lehet baja, van belső memória.

Előzmény: ton____jo (58199)
ton____jo Creative Commons License 2016.01.15 0 0 58199

DT -gas.Elég ha kiszedem a biztosítékot.

Ha kiszedem, akkor lesznek utána program gondok vagy nem?

 

Napi első indításkor indul nehezen.

Utána nem.

Este lerakom, reggel nem indul vagy igen, ez az izgalom mindig megvan:)

Előzmény: Janika70 (58198)
Janika70 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 58198

Milyen LPG rendszer van benne? Napi első indításkor is nehezen indul? Nekem Könnyen indul (napi első indításkor), de ha csak pár km-t megyek vele, s csak pár percet áll, akkor nehezen indul, mivel a dúsítás miatt a szívótorokban ott marad a gáz, s bekavar a következő indításnál. Így, ha csak 1-2 km-t megyünk, inkább kikapcsolom az LPG rendszert. Üzemmelegen, 4-5 km használat után már nem csinálja ezt, s csak is télen.

Előzmény: ton____jo (58197)
ton____jo Creative Commons License 2016.01.15 0 0 58197

De van.

Viszont nehezen indul a gép télen.........

És félek, hogy a gáz valamit " belepofázik"

Ezért szeretném próbából teljesen leválasztani.

 

Előzmény: wdriver (58196)
wdriver Creative Commons License 2016.01.15 0 0 58196
a műszerfal környékén nincs egy ledes kis nyomógomb? azzal tudod benzinre kapcsolni és akkor nem áll át gázra míg megint meg nem nyomod.. ha meg szét kell szedni valamit a tartályon elzárod a csapot. :-)
ton____jo Creative Commons License 2016.01.15 0 0 58195

Üdv!

 

Az lenne a kérdésem, hogy lehet kikapcsolni a gázt?

Ha kiveszem a biztosítékot akkor úgy jó?

Lesz-e valami gond ebből,pl program terén?

 

(A benzin részen szeretnék hibát keresni a gáz részt kizárnám.)

 

 

Válaszokat köszönöm.

t.lantos Creative Commons License 2016.01.14 0 0 58194

Arra probaltam utalni, hogy ha a tokik foliazott fekete merci / bmw / stb. az orra elott megy at a piroson, akkor is inkabb a tegnap lejart muszakis 20 eves autot fogja megallitani helyette.

Előzmény: R!ck4 (58193)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 58193

Erről beszélek. Mostmár a rendszer jelez, ha baj van, nem kell feleslegesen megálligasson, papírokat, meg matricákat  értelmezzen.  Egy közlekedésis rendőrnek, ha tetszik, ha nem,  ilyesmi dolga akad leginkább, nem szokott hullarablók után nyomozni.

Előzmény: t.lantos (58190)
T-boy01 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 58192
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.13 0 0 58191

(2015) november végén járt le a vizsgám

 

novemberben 4x állítottak meg a mögöttem jövő rendőrök, papírok , viszlát

 

az egyik még a jogsimat sem kérte, csak a forgalmit

 

 

a szomorú , hogy egyik sem mondta, hogy uram, nem sokára lejár a műszakija...

Előzmény: t.lantos (58190)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.13 0 0 58190

Tortent valamikor 2kxx-ben, hogy elhagytam a forgalmit.

Potoltak, a muszaki ervenyessege is maradt, de zoldkartyat ujat kellett csinaltatnom, mert azt nem fogadtak el, hogy az uj auto 3 evre kapta, es meg nem volt 3 eves.

Igy aztan ujabb lehuzas, es kaptam egy uj zk-t. Ami viszont mar nem akkor jart le, mint az eredeti. Akkor meg nem volt matrica.

Eljott a muszaki ideje, ra par napra megallit a rendor (mogottem jott). Nezi a papirt, nem erti. Mondom azert allitott meg, mert nincs zk matrica, es azt hitte lejart? Aszondja igen. Hat ez nem jott be.

Veletlenul se sokkal fontosabb dolgokkal voltak elfoglalva, hanem ezzel.

 

Előzmény: R!ck4 (58188)
372zoli Creative Commons License 2016.01.13 0 0 58189

nem adnak ki sehol, 2016*-tól megszűnt.

 

Előzmény: Makethisworldabetterplace (58162)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 58188

Mindez addig volt így, amíg  a rendőrök meg nem kapták az autókba a rendszámfelismerőt, majd az eldönti, hogy kit kell megállítani, és ez így is van jól. Erre a telepített oszlopokon működő kamerák is alkalmasak, azokat se nagyon érdekli a matrica, se a színe, se a nyíl állása, álló autó mellett  50-es tempóval elhaladó autó matricáját olvasgatni egyik rendőrnek se előnyös, ezért van a rendszer, ami központi adatbázisból dolgozik.  A rendőrök ezt a mátrix rendszert 1994 óta használják, gyakorlatilag tévedhetetlen, ha azt írja a gép, hogy az adott rendszámmal egy piros honda jár, miközben egy zöld astra viseli, azt könnyebb kiszúrni, minthogy elkezdjék üldözni a mamát, akinek január 27-ig van műszakija, de még csak január13.-a van....   Ezek után miért kellene a rendőrnek eldönteni bármit is? Jelez a rendszer, ha baj van.  Az, hogy a matrica színét nézegeti, semmi másra nem jó, mint a műszaki érvényességre. A "jóember" éjjel a lakótelepen lepattintotta egy műszakis autó rendszámát, felrakta a sajátjára, és vidáman furikázott vele, a műszaki egy másik autóra szólt, a rendszám egy másik autóé volt. Akár még reggel 5-kor vissza is rakhatta, ha nem olyan rossz ember volt. :D

Ismét megkérdem, 2016-ben  mi értelme van a matricának? Hogy te otthon a magadét, vagy a parkolóban a másokét nézegesd?

Előzmény: NEFILIM. (58187)
NEFILIM. Creative Commons License 2016.01.13 0 0 58187

De a rend éber őrei kimondottan szerették nézegetni a matricák színét,

legfőképpen akkor, ha csak lejárt műszakis kocsira vadásztak,

(mögötte álltak valamilyen kereszteződésben)

akkor rápillantottak a

rendszámra, szín, nyíl irány és máris eldöntötték,

hogy az autót megállítsák e vagy sem.

Így most mind1iket meg fogják állítani majd, és hogy ne is hiába,

mindenki kap kis csekket majd akármiért is.

Előzmény: R!ck4 (58183)
BaGira-79 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 58186
Akkor majd +érti.
Előzmény: t.lantos (58184)
lolo1976 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 58185

Köszi !

Előzmény: t.lantos (58182)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.13 0 0 58184

Ellenben ha egysegsugaru jozsibacsinak azt mondtak, ha zold vagy kek johet, akkor megnezte, es tudta.

Most meg majd nem tudja, a forgalmit nem erti, nem szokta nezegetni. Jol lehet majd buntetni.

Előzmény: R!ck4 (58183)
R!ck4 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58183

A matrica csak jelzi a környezetvédelmi osztályt, más feladata nem volt. Most, hogy nem emberek nézegetik a matricák színét, jelentősége sincs már, hogy ott van-e,  a rendszámfelismerő rendszerek  nem matrica szín,  hanem a rendszerben lévő besorolás alapján működnek. Ahhoz meg elég a rendszámot leolvasni.

Előzmény: NEFILIM. (58177)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58182

gyarit

ifr6j-11

Előzmény: lolo1976 (58178)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58181

a legtöbb varosba csak zölddel lehet behajtani

Előzmény: NEFILIM. (58174)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58180

Azt tudom, hogy vannak ott is bekamerázva kereszteződések(sebesség, piros lámpa figyelés), meg ugye települések elején traffipax. De ahol a zóna táblákat kirakják, ott már lehet, hogy van rendszámfelismerő is. off :)

Előzmény: NEFILIM. (58177)
Kutyka Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58179

Ja, ezzel ijesztgetem én is a páromat azóta! :)

Előzmény: Csanak,p (58158)
lolo1976 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58178

Sziasztok !!! Gázos Suzuki Ignis - be (1.3) Milyen gyújtógyertyát (iridium) ajánlotok ???

 

NEFILIM. Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58177

Mi már kicsit előrébb vagyunk fejlettségi szinten, nekünk már matrica sem kell.

Lehet ott még nincsenek forgalom-ellenőrző kamerák,

vagy átrakták mind1iket térfigyelőnek és veszik fel az ott történteket,

aztán adják ki VHS kazettán a különböző jelegű filmeket.

Lehet nézni majd alien vagy horror filmet, kemény porn..t:-))))

Előzmény: kornel8 (58176)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58176
Előzmény: kornel8 (58175)
kornel8 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58175

Légszennyezettség esetére kell és  talán vannak övezetek is,ahova csak adott plakettel lehet behajtani. Jelenleg pl: https://www.umwelt-plakette.de/umweltplakette/Karten%20Umweltzonen%20D/Deutschlandkarte/2016-01/Umweltzonen%20deutsch%2001-01-2016.pdf?SID=5f92380f9bacca16acf19d48ae001f4f

Előzmény: NEFILIM. (58174)
NEFILIM. Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58174

A szélvédő jobb alsó sarkában szokott lenni egy zöld színű matrica a Németeknél. Az mi lehet?

Előzmény: no_holy_shit (58171)
BaGira-79 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 58173
Úgy néz ki a különolajozás, hogy van 1 szivattyú és 1, gázpedállal állított szelep. Így lesz fordulat- és terhelésfüggő a kenés.
Vmi bontott robogóról biztos lehetne találni.
Előzmény: jocijocó (58166)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58172

Mivel nem egyseges, kulfoldon eddig se tudtak, mit jelent.

Megnezi a forgalmit.

Előzmény: no_holy_shit (58169)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58171

A nemetek mazricaval mint eddig a magyarok 

Előzmény: NEFILIM. (58170)
NEFILIM. Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58170

Külföldi rendszámú autókat hogyan jelölik a rendszámtáblán?

Előzmény: no_holy_shit (58169)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58169

es külföldön mit mondok a rendörnek?

 

vagy a külföldi rendör megszokja es akkor muszaki nelkul is jarhatok? vagy egesz europaban hozzafognak ferni a magyar adatbazishoz?

 

Előzmény: kiggyo (58143)
Bekil Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58168

Nyáron nem. De igen. Télen kicsapódik a pára. Ne foglalkozz vele. 

Előzmény: MM. (58149)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58167

Melóbajáró zsukkot gázosítottuk ,a barkasnak meg ott volt a mosóbenzin. Így olcsón kijött a kétütemű,nem volt érdemes agyalni rajta.

Előzmény: jocijocó (58166)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58166

Én a gyakorlatot kérdeztem, azt tudtam motorkerékpároknál volt különolajozás. Régen a CZ elég sok típusán feltűnt, aztán már jöttek a Japánok, elég soknál volt külön kenés. 

Én arra voltam kíváncsi, volt e aki gázosított keverékkenésű motort. 

Régen a léghűtés miatt is voltak trükkök, hogy a reduktorfűtést megoldják. Gondoltam hátha mond valaki itt is valami okosságot.

 

Előzmény: Makethisworldabetterplace (58161)
kacagógerle Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58165

Volt multiszelep csere, de a régi szelep is már új tipusú volt(volt rajta mágnestekercs, csak máshová esett), csak amiatt nem lehetett visszatenni, hogy a régi tartály 4 csavaros volt, az új meg 6.

Előzmény: columbo67 (57832)
kacagógerle Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58164

Sziasztok!

Bocs a késői válaszért, ezt a remekművet Páhiban sikerült összehozniuk a tartályt beszerelőknek.
Visszavittem, kicserélték egy másik multiszelepre aminek a mágnestekercse mostmár máshová esik és nem ér bele a vonóhorogba, viszont ennek a szelepnek a búvárcsöve nem ér le a tartály aljára, és mikor 4-5 liter van benne elkezd erőtlenül menni az autó, és a tartály ledermedni…
Elképesztő, hogy nem tudnak megcsinálni normálisan egy tartálycserét. Vissza kellett mennem 140km-ről emiatt a hanyagság miatt, amit azon az egy alkalmon meg lehetett volna oldani(ráadásul így sem tökéletes a búvárcső miatt). Lehet jobban jártam volna egy „nevenincs” kisebb műhelybe elvinni az autót itt a közelben tartálycserére, minthogy ilyen messze elautózzak a kókányolásért…
Azt már le sem merem írni, hogyan zajlott a csere.

 

Előzmény: R!ck4 (57828)
Makethisworldabetterplace Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58163

Bűnöző sokkal több van, mint matricamentes rendszám, de a a bűnözőn nem látszik 100 méterről a bűnözősége, a rendszámon matricahiánya viszont igen. :-)

Előzmény: MM. (58159)
Makethisworldabetterplace Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58162

Adnak igazolást a vizsgahelyen, a matricát a kormányos ablakánál adják ki.

Előzmény: Csanak,p (58158)
Makethisworldabetterplace Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58161

Gázzal nincs kenés.

Benzinnel se.

Ezért rakják bele a kenőolajat. :-)

 

Kétüteműben injekcióstűt tettek a szívócsőbe. A se túl sok, se túl kevés olaj bevarázslása, ez a feladat.

Alapjárat, normál fordulat közlekedés, fullgáz. Más-más olajmennyiségigény percenként.

Fordulatszámhoz és normál közlekedéshez belőve kis fordulathoz sok, fullgázhoz kevés lesz az olaj.

Előzmény: jocijocó (58154)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58160

Ismetelten megkerdezem, hogy az atlagmokus honnan fogja tudni szmogriadonal, hogy o most ki van tiltva?

Mert ugye a szmogriadorendelet meg pont a matricak szienhez koti!

 

Előzmény: Csanak,p (58158)
MM. Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58159

A bűnözők kiszűréséhez bezzeg nem lenne ilyen sasszemük mind a matrinyához:D

Csanak,p Creative Commons License 2016.01.11 0 0 58158

Ez csak a kezdet, Egy ismerősöm mondja ugyan ez a sztori Pápán vizsgázott a kocsi délelőtt . Rendőr utánna kivették a sorból , miéyen rendszáma van magának? Visszakisérték a vizsgahelyre és megkérdrzték a rendőrók miért nem látható a matrica? Ja ez nem vicc, mult héten volt.

Előzmény: Kutyka (58157)
Kutyka Creative Commons License 2016.01.10 0 0 58157

Kemény tényleg!

Párom autója sima műszaki vizsgán (sikeres) volt pénteken... hazajött mindenféle matrica nélkül.

Baromi fura így a látvány :)

Előzmény: Csanak,p (58141)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.10 0 0 58156

Különolajzással, no meg illegálisan mert akkoriban tilos volt. Akkoriban sem volt reálértéken olcsó a benzin, a gáz sokkal olcsóbb volt, úgyhogy ment a pb palackos autózás ezerrel.

Előzmény: k.o.v.a.cas (58155)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2016.01.10 0 0 58155

Szerintem sehogy. 20 ft alatti benzinárnál meg minek is ?

 

Előzmény: jocijocó (58154)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.10 0 0 58154

Nincs már jó Wartburg és Trabi sem, gázzal viszont kenés nincs. Valaki tudja régen hogy gázosították őket.????

Előzmény: Makethisworldabetterplace (58153)
Makethisworldabetterplace Creative Commons License 2016.01.09 0 0 58153

Hidegüzemhez léghűtéses keverékkenésű kétütemű vagy villmotor lenne előnyösebb kenéstechnikai szempontból.

Előzmény: Isti betyár (58152)
Isti betyár Creative Commons License 2016.01.09 0 0 58152

Keveset megy, eközben se éri el az üzemi hőmérsékletet.

 

Előzmény: potyo2 (58150)
372zoli Creative Commons License 2016.01.09 0 0 58151

na azt a pár szerelőt kerüld el, és nem lesz gondod a későbbiekben.

Előzmény: Isti betyár (58148)
potyo2 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 58150

Termosztátot akkor cserélj, ha nem éri el az üzemi hőmérsékletet.

 

Ha legközelebb mész legalább egy 20-25km-es távot egyben, utána nézd meg azt a habos dolgot. Ha a rövidtávú használat miatt van, akkor el kell tűnnie

Előzmény: Isti betyár (58148)
MM. Creative Commons License 2016.01.09 0 0 58149

Minden üzemanyag esetén előfordul ez... a sok ideg üzem meg a pára miatt van.

Előzmény: Isti betyár (58148)
Isti betyár Creative Commons License 2016.01.09 0 0 58148

Sziasztok!

 

Az természetes jelenség, hogy szelepfedél tetején fehér olajhabos rész található. Pár szerelő szerint a gáz (LPG/CNG) miatt van, meg cseréljem ki a termosztátot. Ez igaz lehet?

MM. Creative Commons License 2016.01.08 0 0 58147

Találkoztam egy ilyennel, jól ment gázzal és jól fogyasztott! Szerintem vágj bele!

Előzmény: Zafír001 (58146)
Zafír001 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 58146

Sziasztok!

 

Gondolkodom egy 99-es Honda Civic 1.6 VTI gázosításán. Van valakinek ilyen géppel kapcsolatosan tapasztalata? 

Köszi előre is!

kiggyo Creative Commons License 2016.01.07 0 0 58145

Lesz,  nyugi :-)

Elvileg a mozgó verzió is online lesz. Félelmetes technikai arzenál áll már rendelkezésre, mondjuk engem nem zavar mert betartom a szabályokat amennyire lehet.

Egyszer megbüntettek tilosban parkolásért (figyelmetlen voltam). Egy autóba szerelt kamerával járták a várost keresztül-kasul, majd (gondolom szoftverek segítségével) elemezték hogy milyen tábla után milyen autók vannak. Elég hatékony így.

Előzmény: t.lantos (58144)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.07 0 0 58144

Hiaba, ha a varosban pont nincs.

Előzmény: kiggyo (58143)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.07 0 0 58143

Állítólag rendszámfelismerőzni fognak a telepített trafikkal (is). Elég durva adatbázisuk lehet ha mernek erre hagyatkozni, nem sok esély lesz lopott autóval kavarogni (szerencsére).

Lesz infó merre jártak a cégautók, stb...

Előzmény: t.lantos (58142)
t.lantos Creative Commons License 2016.01.07 0 0 58142

Roppanrtelmes, mert a szmogriadonal ugye a plecsni szamit.

Előzmény: Csanak,p (58141)
Csanak,p Creative Commons License 2016.01.07 0 0 58141
Az még felügyeletes. Viszont átmeneti ideig nem adnak matricákat a rendszámra , lemossák a régit és agyesz bugyesz.
Előzmény: kiggyo (58140)
kiggyo Creative Commons License 2016.01.07 0 0 58140

Sziasztok!

 

Valaki tud már valamit ezzel az új vizsgáztatással kapcsolatban?

 

Az új gáz beépítéskori vizsgát is a maszekoknál kell majd intézni, vagy még a felügyelethez kell vinni?

 

köszi

Csanak,p Creative Commons License 2016.01.07 0 0 58139

Szerintem hengerfej töm csere, ott kiderül minden. Vagy többet mész és benzinnel is fogja csinálni.

Előzmény: tangamania (58125)
dokeee Creative Commons License 2016.01.07 0 0 58138

Nekem néha a vízrendszer bontásoknál kell ránézni, utánahúzni a bilincseknek, ill, az utángyártott csövek is gyakran hulladékok.

Előzmény: Törölt nick (58137)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.07 0 0 58137

Nálam a jelenség úgy néz ki, hogy random módon eltűnik 1-1,5 liter víz a rendszerből... Látszólag sehol semmi, ha figyelem -utántöltés után szoktam:)- nem történik semmi, ha megnyugszom, pár hónap után eltűnik. Eddig kétszer volt két év alatt, elég idegesítő. Volt aki azt mondta, hogy a hűtőnél SZIVÁROG, amikor meleg víznél megnő a nyomás, de a forróság miatt rögtön el is párolog. Szóval nem egyszerű a történet. Egyelőre figyelem és töltögetek, ha kell.:)

Előzmény: tangamania (58134)
jocijocó Creative Commons License 2016.01.06 0 0 58136

Okés, sz@rt nem veszünk, az már van a kocsiban.

Előzmény: Csanak,p (58130)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.06 0 0 58135

kell eszkábálni egy csövet egy autószeleppel  és felrakni a hűtőkörre (pl. a kiegyenlítőtartályra menő vékony csonkra (a autó saját lehúzott csövét el kell szorítani))

 

és hideg motoron, akár egy kézi bicajpumpával levegőt kell pumpálni a rendszerbe (nem tudod túlfújni , mert a sapka elereszti a túl nagy nyomást)

 

és akkó figyelni hol jön ki a víz ...

Előzmény: tangamania (58134)
tangamania Creative Commons License 2016.01.06 0 0 58134

Amikor benzineztem akkor csak benzinnel mentem hetekig,bem kapcsoltam àt,es nem is fogyott a vîz,most ahogy visszaàlltam gàzra es mentem mar vele 800 km szemmel lathatoan fogy a vizem.a szervizben a következöket nézték meg,-reduktor_vîzcsörendszer_vîznyomasellenorzés jàró motornal_hengereknél jut e be vîz,_gyertya kiszerelése szemrevételezése,_égéstér kameravizsgàlta, vîzpumpa,es semmi arra italo jelet nem lattak hogy a hengerekbe menne a vîz,sehol nem ereszt csoveknél,és nem értik hogy benzinnél miert nem megy el a.viz,gàznàl meg miért.ezt ők se értik

Előzmény: potyo2 (58133)
potyo2 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 58133

Azt éred el, hogy nem keletkezik nyomás a hűtőrendszerben, és nem nyomja a nyomás valahová el a folyadékot.

 

Amikor benzinnel jártál, nem az volt véletlenül, hogy csak országúton jártál, miközben gázzal meg mondjuk dugókban is? Nekem is szivárog kicsit a hűtőfolyadék egyik csőcsatlakozásnál, de csak ha annyira felmelegszik a motor, hogy bekapcsol az elején a ventilátor. Télen nem fogy semmi, nyáron meg utánatöltöttem 2-3 litert is, pedig nagyon keveset járok dugóban én is, jellemzően országúton és kis településeken közlekedek, ahol kb. meg sem kell állni sohasem, nemhogy dugó legyen.

Előzmény: tangamania (58131)
MM. Creative Commons License 2016.01.06 0 0 58132

Akkor meg ne foglalkozz vele, 1000km enként egy deci fagyálló nem költség... majd ha elkezdi zabálni akkor tuti rá lehet jönni hol a hiba, mert így nehéz lesz...

Előzmény: tangamania (58131)
tangamania Creative Commons License 2016.01.06 0 0 58131

Nem koszos a viz,nincs az olajban hutoviz,nem emelkedett az olajszint sem,es nincs.fagyalloszaga se.meg a nyomastaro edeny zarosapkajat lazitsam meg,es ugy nezzem hogy fogy e a viz?mit mutat meg ha fogy illetve mit ha nem ha meglazitom a zarosapkat?!

Előzmény: kiggyo (58129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!