Érdemes polifoam csőhéjat tenni a vízcsövekre. Én még a reduktorra is tettem egy polifoam lapból összeállított kupakot. Érezhetően gyorsabb az átváltás gázra, ha rajta van.
Igen valószínűleg ez az oka, vagy mindkettő. Régen nem potyára volt hűtőzsalu, meg a légszűrő meleg állása. Mínusz 10-nél szinte a fűtés átveszi a hűtő szerepét, amit a motor meg lead, elfújja a szél. Főleg országúton érdekes a helyzet, ott aztán lehet hideg. Mondjuk a mai motorterek jó zsúfoltak, az egy kicsit talán melegebbé teszi.
Mindenképpen a teljes felújítás az ajánlót kategória. Hatvanezer alatt a gumik és szelepek tömítő felülete már deformált, ha nem pont ugyanoda kerül vissza nem fog jól zárni. Ha most meg is spórolsz egy kicsi manit , egy esetleges újabb szétszerelés elviszi a dupláját.
Az azért a javukra szól, hogy nekem mind a beszereléskor, mind pedig utána jóval később - egy benzinen rángatós hiba után - korrektül beállították. Nyilván mindenkinek más és más a tapasztalata velük. Viszont közvetlen ismeretségi körömben én is hallottam vad történeteket velük kapcsolatban...
Más.
Elkezdett szivárogni a hűtővizem a Landi LI02-es reduktoromból. Szépen "könnyezik" amikor meleg a motor. Nem a vízcső csonkoknál szivárog, hanem a reduktor felek illesztésénél. Arra gondoltam, hogy ha már úgy is szét kell bontani a tömítés cseréhez, akkor felújíttatom a reduktort teljesen. Most van benne hatvanháromezer kilométer.
Helyesen teszem? Érdemes teljes körűen reparálni úgy, hogy még nem érte el a nyolcvanezret km-ek száma?
Egy Landihoz értő ügyes szakember azért engem is érdekelne.
Nincs előírt gázhőfok, ez sok mindentől függ. A reduktor víz hőfokától, a csövek hosszától, a motortér hőfokától, és még lehetne sorolni. Nem véletlen van hőmérsékletmérés a kisnyomású körben. Maga a vezérlő bekalkulálja a térfogatváltozást, bár a szenzor hő tehetetlensége meghamisítja a pontosságot. Mert ahogy írtam is, a terhelés függvényében erősen változik a hőfok.
Az egyik barátomnak van egy fordja Landi omegas plus rendszerrel.
Egyszercsak se kép se hang a gázrendszer felől. Volt akkucsere szervízben, előtte bikázás, lehet akkor halódott meg.
Amit tudtam kimértem az ecu panelen, a táp bemegy, a gyújtásjel bemegy a panelra, a táp védődiódák épek.
Szokott ezeknek valami típushibájuk lenni ami javítható?
Szeged környékén tudtok-e valakit aki egy bontottat fel tud programozni, esetleg van is neki?
A berkóéknál heves pingvinezés után a "szerintünk ez a baja, vegyünk újat" opciót javasolták, nem is tudtak másikat belepróbálni. Az meg aranyárban van.
Hali .. :-)) .. ...lehet a reduktor hőgombád szarakodik ... jártam vele úgy hogy gyújtáson hideg motornál 60-70 fokot mutatott , beindítottam akkor meg -30-at és mind ezt nyáron ...kicseréltem és megszűnt vagy lényegesen kevesebbet rángatott átváltáskor
..én is használok ilyen bt obd kiolvasót , lehet vele motor hibakódokat olvasni /törölni élőadatokat olvasni , pillanatnyi és átlag fogyasztást figyelemmel kísérni... stb
Multipláoz k vonalas kábel kell, ahol a motor, az abs és a légzsák külön kapcsolóval kapcsolható, a multiuesuscan kiválóan elvan vele. Az elm olvasók az alfaobd nevű profival elvannak, élőadatok olvasása megy, de hibakódot nem látnak vele.
Egy ismerős akar hozzá venni egyet, de tőlem érdeklődött, mert van 3 multija, és hol ez, hol az világit időnként rajta. Nekem hál istennek egy sincs, de mint már tudjuk, az új stift sem az igazi alany a gázosításra.
Mostanában sokat hallani a Bluetooth-os hibakód olvasókról. Multiplán próbálta már valaki, tudót kommunikálni a vezérlővel, esetleg hibakódot kiütni vele. Minden infó érdekel.
Múltkor ránéztem a gáz EKU-ra, kicsit a gáz görbe elvolt csúszva, bogyókkal vissza tereltem a helyére. Majd a -8 ba nem akart indítani a vas. Kapott egy új aksit. Olyankor a Swift elfelejti az alapjáratot. Mire megtanulta kaptam egy sárga lámpát. Sarú egy pillanatra le, megint jó minden. Alapjárat azóta sem az igazi, majd tegnap újabb sárga. Ma laptop rá, gázgörbe a másik irányba elmászva. Bogyókkal vissza mindent eredetire, görbék szépen lassan egymásra simultak. Minden szuper, lámpa ég, de az idők görbék rendben. Ha már rajta a laptop bámészkodtam, 10 Km után gázhőfok 5 azaz 5 fok reduktor 64 fok. Majd 15 Km után gázhőfok 6-7 fok, és van egy emelkedő vissza egy fokozat és padló, gázhőfok mire 110-ig felhúzattam felment 17 fokra, a lejtőn meg visszahűlt 7 fokra és ott is maradt. Délután laptop rá ujra egy kis finom hangolásra gondolva de minden tökéletes. Laptop le irány haza, fél távon sárga lámpa kialszik. Ki érti ezt......................................
Oda van írva, a 165. oldalon a 12.§-tól felfelé nyilatkozik róla. A 14.§ kifejezetten az időszakokról ír, autógáz tartálynál ez még mindig 10 év.
" a külső szerkezeti vizsgálatot legalább 5 évenként, a belső szerkezeti vizsgálatot és a szilárdsági nyomáspróbával történő vizsgálatot legalább 10 évenként kell elvégezni."
Erről megoszlanak a vélemények, ártani nem árt, de attól is függ milyen állítású a szelephézagod. Autó típusa, használat módja és beállítás függő a hézag csökkenés.
Én csak azért járok gázzal mert hidegen nem nyomja tele az olajat benzinnel, meg alig van szaga, sokkal jobb a károsanyag kibocsájtás...
egyébként nálunk 215 azt megszorzom 1,3-al mert az 280ft...nekem ennyit fogyaszt de ez full gázos üzem..
Kiváncsi leszek a miskolci busztársaság CNG kútja mennyiért adja majd, de azt hiszem nem éri meg majd áttérni.. meg valahogy nem barátom a 200-250 bar sem...
"...345 Ft-ra csökkentette a CNG kilogrammonkénti árát, ami 230 forintos benzin literárnak felel meg.345 Ft-ra csökkentette a CNG kilogrammonkénti árát, ami 230 forintos benzin literárnak felel meg."
A benzin ara mar most 300ft akatt van egyes helyeken. Szoval egyre kevesbe lesz alternativa, ha nem csokkentik jelentosen az arat (a foldgaz ara is esett az olajjal egyutt)
Én 10ből 7-8X Szloviban tankolok, kb 10bar-ral nyom a kútfej. Ha teljesen kifogyasztom párom stiftjébe simán beletolja a 39 lityit (annyi a bruttója), a Picasso 54 lityis tartályába is ment már 53 liter. És a multiszelepek a legritkább esetben kerepelnek bennük. Szinte mindig addig töltöm, míg megáll a számláló. Ha meg is szólal a multiszelep, onnantól még legalább 2-3 liter belemegy.
Cseheknel a szokasos 52l helyett majdnem 58 ment bele (br 65l). Igaz 52nel kattant, de tolta tovabb, gondolom nem a szokasos epphogy 10 barral tolta. Es ennek megfelelöen többet is mentem el. Na es persze 150ft-ert hibatlan volt.
Nehéz volt a lábad: :) Viccet félretéve, én nyáron jártam egy ukrán kúttal így kb. 2 literrel lett több a fogyasztásom 100 km-en, a miértjén nem kell sokat gondolkodni szerintem.
Utánanéztem. Még Astra G ben is van központi injektoros. Azt nem tartom annyira ósdinak. Kicsit félnék a Mercitől. Ott csak 1991 ig van karbis. Biztos jó autó, de nem érezném magam komfortosan. Azon agyalnék mikor fog elfáradni benne vmi. Köszönöm a segítséged
Az első képen nincs meg a kocsi eleje, de látszik a fotós árnyéka, a következőn a nyitott ajtó messziről, a harmadikon a hátsó ülések, de felülről, a negyediken a jobb első ülés, de a napfény által telibevilágítva, a részletekből nem látszik semmi. A képek és a szöveg adják el az autót, ha neked nem sürgős, nem akarod a biztosítás bónuszt átvinni az új autóra, akkor maradjon így, tény, hogy ellfér a többi között.
Azért írtam központi injektoros autót, mert ott egy keverőfejes gázrendszert lehet beépíteni, ami benzinnel indít, de szinte azonnal át lehet váltani gázra, míg a szekvenciális rendszert min. 30 fokig járatni kell, most ebbe a hidegbe ha elindul arra a bizonyos 2km-re lehet, hogy át sem vált gázra.
nekem egy zavoli easym van 1.2 16V C corsaban (szekis rendszer). ez csak veszinditast tud, normalisan nem tud gazzal indulni. de mivel szar a benzinoldal, ezert mar jo ideje igy jarok. ma reggel -3C volt.
vannak rendszerek, amik tudnak gazzal indulni.
de egy 1.9tdi sem fog megkakkani rövidtavu hasznalattol, csak nem szabad tiporni(ha nem tudod megallni akkor SDI), 5w40 vagy 0w40 kell bele es en lefalaznam az AGR-t.
kamras inkabb megkakkan a folyamatos felmelegedestol, lehulestöl.
Az AC Stag rendszernél van gázindítás melegen, a hőgombát meg át lehet verni potival...
Nekem ugyan benzinnel indul de kb 20 mp járás után már simán megy gázzal -10 fokban is..
annyi hogy jól be kell állítani egyébként nem fog menni hidegen vagy bakkecskézni fog... 1 nap alatt nem lehet belőni, többször hideg üzemben kell járni vele..
Erre a célra én is Suzukit, vagy más központi injektoros autót használnék, esetleg Opelt, vagy valami karbulátorost. Persze ezek már nem "elegáns" autók. Vagy vegyél egy szép régi karbis 124-es Mercedes 200-ast, az megint divatba jön, és nagyon jó autó.
Lehet, hogy belépek a kamrás dízelt használók táborába. Ami fontos kiegészítés: nem az irodába kell eljutnom egyszer, ami 2 kilóméterre van. Ingatlanokat kellene bemutatnom amelyek kb 2 km re vannak az irodától. Fel kellene vennem új ingatlanokat is, ezek is várhatóan ilyen távolságra vannnak. Reményeim szerint ezek naponta többször fordulnak majd elő. Nagyon köszönöm a segítséged.
Semmi gondom a moped autóval. Azért nem megoldás egy 20 MFt-os ingatlan bemutatásánál. Nem nekem. Sosem érdekelt miből szállok ki. A gázban gondolom a megoldást
kb 2 km. Ingatlan irodában fogok dolgozni. Az a baj, hogy a dízel sem szereti ezeket a rövid utakat, még a kamrásak sem. Benzinből a kollega 1.3-as Swiftje is 10 et fogyaszt. Keresem a megoldást. Nálatok jártam sokszor beszerelés miatt. Az 1. akkor volt amikor az öreg vette a Zafirát.
Az a fő baj, hogy nem sok esélye van a felmelegedésre. Mindenki lebeszél még a régi dízelekről is. Az ilyen Peugeot 1.9. VW 1.6 érából. A gázra gondoltam, ha indulhat egyből gázzal. Tudom, hogy a legtöbb rendszer benzinnel indít. Kb 5 autómba rakták be Szappanos mesterék a szetteket, 96-tól
A beszerelési igazolás, (amit havonta újraírhatsz) és a gáztömörségi vizsgálat legyen 30 napnál nem régebbi, a többi nem lényeges. Persze célszerű nem rozsdás bilincsekkel odaállítani. :D
MM: Nem a rendőrrel van baj, hanem a narancs köpenyessel, az felnyitja a motorháztetőt, és 5 percen belül szépen lekapja a rendszámot, aztán lehet szipogni.
Szia! Nekem ugyan ilyen autóm, ugyan ezzel a rendszerrel megy. Abszolut vegyes használat során 7,5-8,5 között fogyaszt, lehetetlen kiszűrni, h mitől változik, pedig 120 literes tartállyal megyek, szóval átlagolnom sem nehéz.
Nálad nem olyan rossz a helyzet, mert gondolom a motor a legtöbb indítás előtt üzemmeleg közeli állapotban van. Ilyenkor nincs gond a különféle kicsapódásokkal, inkább az indítómotort viseli meg jobban a fokozott terhelés.
A gáz gáznemű, ezért nem megy sehova se, vagy ha megy is továbbáll. Nyomáson vagy alacsony hőmérsékleten cseppfolyósítható, ilyen körülmények nincsenek az autóban. A benzin azért megy le, mert cseppfolyós, és amikor beporlasztják a szívótorokba ott egy része kicsapódik. Üzemmeleg motornál elég meleg van ahoz hogy elpárologjon onnan, csak hidegen jelentkezik a gond. Azért dúsítanak hidegen hogy kompenzálják a kicsapódott benzin miatti mennyiséget.
Mivel a gázos autó hidegen benzinnel indul, pont ez a része itt is jelentkezik, a benzin kicsapódik.
Ha felmelegszik az olaj akkor kipárolog a benzin belőle a szívótorokba, így nem vész kárba teljesen.
A dízelnél ez azért nagyobb szopás mert az rosszabbul párolog.
A gázkutak milyen nyomással dolgoznak? A mostani szívásom után gondolkodtam, hogy beszerzek egy szűrőt, igaz 10.000 Ft, de 16 bar-ig bírja és beraknám a töltőcsonk elé tankoláskor. Csak nem tudom, hogy elég-e.
Nem kell semmi, meg ahogy nézem, nincs is az én reduktoromhoz felújító készlet. Gázszerelőm nemrég szerzett valahonnan, majd két év múlva lesz megint aktuális szerintem. Csak nem tudtam rájönni abból, hogy lpg.auto, hogy mi lehet az oldal címe. Google se igazán segített
Üdv az URAKNAK! Egy kis segítséget szeretnék kapni. Olyan munkám lesz, ami rövid utakkal jár, városban. Mindenki lebeszél a dízelről. Azt szeretném megtudni, hogy amikor csak gázzal működik az autó és be sem melegszik akkor a gáz ugyan úgy lemegy az olajba mint a benzin?
Van angol is,a látogató számnál az EU zászló vagy fordító.
Kosárba rakod ami kell,megadod az adatokat és jön a levélben a link a kártyás fizetéssel a paypalon keresztül (nem kell reg. ha nincs) Pár nap és jön a postás.
Köszi. Most már egyre biztosabb, hogy a reduktor a hibás, mert ahogy ma kivettem a szűrőt belőle, a pici lyukon a szűrő alatt a reduktor tetején a gáz bugyborékolt. Eddig ilyet nem láttam. Akkor holnap rendelek egy felújítót hozzá, én is ott találtam ,amit linkeltél webshopot, de megkérdeztem, hátha lenne olcsóbban.
Nézegettem a hengerfejhez a szelepeket. Szívó 2500 a kipufogó 5500 pénz / db. Viszont a leírásban szó esik az anyag összetételről és a felületkezelésről. Lehet hogy a Suzuki esetén itt keresendő a nagymértékű szelephézag fogyás oka. Ha ez a felület a savaknak lúgoknak nem áll ellen, akkor simán beindulhat egy korróziós folyamat minden leállítás után. A hengerfej tömítés nem drága, 2 rongy a gyári. Bontott hengerfej alig van, egybe meg kicsit drágák a motorok.
Otthon a mechanikus órát bekötöd, és meg tudod nézni ahogy a nyomás mozog. Ehhez is kell spec. csatlakozó, ha ezek nincsenek csak a reduktor takarítás oldható meg házilag, de ahhoz is kell egy felújító készlet.
Általában molon tankolok,de volt már rá példa, hogy más kúton tankoltam. Akkor a reduktort ki kellene venni és szétszedni, kipucolni? A gázszelepeknél nem hiszem, hogy gond lenne, mert a légnemű szűrő után tiszta volt a cső. A nyomásérzékelő szenzor nem szórakozhat vagy minek hívják,ami a légnemű szűrő után van?
Sziasztok! Lenne egy kis gondom és a segítségeteket szeretném kérni. Az autómban van gáz, át is vált, de amint rálépek a gázra, máris leesik a nyomás és visszavált benzinre. Meg is néztem laptoppal és hirtelen leesik a nyomás, jól sejtettem. Szétszedtem a reduktort,a szűrőben 24 ezer km volt, tele volt apró fémreszelékkel,új szűrőt raktam a helyére. Ezután ismét leesik a nyomás. Majd a légnemű szűrőt is kicseréltem, az nem rég volt cserélve,de gondoltam hátha. Így sem oldódott meg a gond, ugyanúgy leesik a nyomás. A folyadék szűrőt azért nem cseréltem, mert 30.000 km után cseréltem a szüleimében és szinte semmi kosz nem volt benne, ezért nem volt még az enyémben cserélve a folyadékfázisú szűrő.A rendszer lpgtech,tomasetto alaska at09 reduktorral.
Milyen LPG rendszer van benne? Napi első indításkor is nehezen indul? Nekem Könnyen indul (napi első indításkor), de ha csak pár km-t megyek vele, s csak pár percet áll, akkor nehezen indul, mivel a dúsítás miatt a szívótorokban ott marad a gáz, s bekavar a következő indításnál. Így, ha csak 1-2 km-t megyünk, inkább kikapcsolom az LPG rendszert. Üzemmelegen, 4-5 km használat után már nem csinálja ezt, s csak is télen.
a műszerfal környékén nincs egy ledes kis nyomógomb? azzal tudod benzinre kapcsolni és akkor nem áll át gázra míg megint meg nem nyomod.. ha meg szét kell szedni valamit a tartályon elzárod a csapot. :-)
Arra probaltam utalni, hogy ha a tokik foliazott fekete merci / bmw / stb. az orra elott megy at a piroson, akkor is inkabb a tegnap lejart muszakis 20 eves autot fogja megallitani helyette.
Erről beszélek. Mostmár a rendszer jelez, ha baj van, nem kell feleslegesen megálligasson, papírokat, meg matricákat értelmezzen. Egy közlekedésis rendőrnek, ha tetszik, ha nem, ilyesmi dolga akad leginkább, nem szokott hullarablók után nyomozni.
Tortent valamikor 2kxx-ben, hogy elhagytam a forgalmit.
Potoltak, a muszaki ervenyessege is maradt, de zoldkartyat ujat kellett csinaltatnom, mert azt nem fogadtak el, hogy az uj auto 3 evre kapta, es meg nem volt 3 eves.
Igy aztan ujabb lehuzas, es kaptam egy uj zk-t. Ami viszont mar nem akkor jart le, mint az eredeti. Akkor meg nem volt matrica.
Eljott a muszaki ideje, ra par napra megallit a rendor (mogottem jott). Nezi a papirt, nem erti. Mondom azert allitott meg, mert nincs zk matrica, es azt hitte lejart? Aszondja igen. Hat ez nem jott be.
Veletlenul se sokkal fontosabb dolgokkal voltak elfoglalva, hanem ezzel.
Mindez addig volt így, amíg a rendőrök meg nem kapták az autókba a rendszámfelismerőt, majd az eldönti, hogy kit kell megállítani, és ez így is van jól. Erre a telepített oszlopokon működő kamerák is alkalmasak, azokat se nagyon érdekli a matrica, se a színe, se a nyíl állása, álló autó mellett 50-es tempóval elhaladó autó matricáját olvasgatni egyik rendőrnek se előnyös, ezért van a rendszer, ami központi adatbázisból dolgozik. A rendőrök ezt a mátrix rendszert 1994 óta használják, gyakorlatilag tévedhetetlen, ha azt írja a gép, hogy az adott rendszámmal egy piros honda jár, miközben egy zöld astra viseli, azt könnyebb kiszúrni, minthogy elkezdjék üldözni a mamát, akinek január 27-ig van műszakija, de még csak január13.-a van.... Ezek után miért kellene a rendőrnek eldönteni bármit is? Jelez a rendszer, ha baj van. Az, hogy a matrica színét nézegeti, semmi másra nem jó, mint a műszaki érvényességre. A "jóember" éjjel a lakótelepen lepattintotta egy műszakis autó rendszámát, felrakta a sajátjára, és vidáman furikázott vele, a műszaki egy másik autóra szólt, a rendszám egy másik autóé volt. Akár még reggel 5-kor vissza is rakhatta, ha nem olyan rossz ember volt. :D
Ismét megkérdem, 2016-ben mi értelme van a matricának? Hogy te otthon a magadét, vagy a parkolóban a másokét nézegesd?
A matrica csak jelzi a környezetvédelmi osztályt, más feladata nem volt. Most, hogy nem emberek nézegetik a matricák színét, jelentősége sincs már, hogy ott van-e, a rendszámfelismerő rendszerek nem matrica szín, hanem a rendszerben lévő besorolás alapján működnek. Ahhoz meg elég a rendszámot leolvasni.
Azt tudom, hogy vannak ott is bekamerázva kereszteződések(sebesség, piros lámpa figyelés), meg ugye települések elején traffipax. De ahol a zóna táblákat kirakják, ott már lehet, hogy van rendszámfelismerő is. off :)
Úgy néz ki a különolajozás, hogy van 1 szivattyú és 1, gázpedállal állított szelep. Így lesz fordulat- és terhelésfüggő a kenés.
Vmi bontott robogóról biztos lehetne találni.
Én a gyakorlatot kérdeztem, azt tudtam motorkerékpároknál volt különolajozás. Régen a CZ elég sok típusán feltűnt, aztán már jöttek a Japánok, elég soknál volt külön kenés.
Én arra voltam kíváncsi, volt e aki gázosított keverékkenésű motort.
Régen a léghűtés miatt is voltak trükkök, hogy a reduktorfűtést megoldják. Gondoltam hátha mond valaki itt is valami okosságot.
Volt multiszelep csere, de a régi szelep is már új tipusú volt(volt rajta mágnestekercs, csak máshová esett), csak amiatt nem lehetett visszatenni, hogy a régi tartály 4 csavaros volt, az új meg 6.
Bocs a késői válaszért, ezt a remekművet Páhiban sikerült összehozniuk a tartályt beszerelőknek. Visszavittem, kicserélték egy másik multiszelepre aminek a mágnestekercse mostmár máshová esik és nem ér bele a vonóhorogba, viszont ennek a szelepnek a búvárcsöve nem ér le a tartály aljára, és mikor 4-5 liter van benne elkezd erőtlenül menni az autó, és a tartály ledermedni Elképesztő, hogy nem tudnak megcsinálni normálisan egy tartálycserét. Vissza kellett mennem 140km-ről emiatt a hanyagság miatt, amit azon az egy alkalmon meg lehetett volna oldani(ráadásul így sem tökéletes a búvárcső miatt). Lehet jobban jártam volna egy nevenincs kisebb műhelybe elvinni az autót itt a közelben tartálycserére, minthogy ilyen messze elautózzak a kókányolásért Azt már le sem merem írni, hogyan zajlott a csere.
Bűnöző sokkal több van, mint matricamentes rendszám, de a a bűnözőn nem látszik 100 méterről a bűnözősége, a rendszámon matricahiánya viszont igen. :-)
Ez csak a kezdet, Egy ismerősöm mondja ugyan ez a sztori Pápán vizsgázott a kocsi délelőtt . Rendőr utánna kivették a sorból , miéyen rendszáma van magának? Visszakisérték a vizsgahelyre és megkérdrzték a rendőrók miért nem látható a matrica? Ja ez nem vicc, mult héten volt.
Különolajzással, no meg illegálisan mert akkoriban tilos volt. Akkoriban sem volt reálértéken olcsó a benzin, a gáz sokkal olcsóbb volt, úgyhogy ment a pb palackos autózás ezerrel.
Az természetes jelenség, hogy szelepfedél tetején fehér olajhabos rész található. Pár szerelő szerint a gáz (LPG/CNG) miatt van, meg cseréljem ki a termosztátot. Ez igaz lehet?
Elvileg a mozgó verzió is online lesz. Félelmetes technikai arzenál áll már rendelkezésre, mondjuk engem nem zavar mert betartom a szabályokat amennyire lehet.
Egyszer megbüntettek tilosban parkolásért (figyelmetlen voltam). Egy autóba szerelt kamerával járták a várost keresztül-kasul, majd (gondolom szoftverek segítségével) elemezték hogy milyen tábla után milyen autók vannak. Elég hatékony így.
Állítólag rendszámfelismerőzni fognak a telepített trafikkal (is). Elég durva adatbázisuk lehet ha mernek erre hagyatkozni, nem sok esély lesz lopott autóval kavarogni (szerencsére).
Nálam a jelenség úgy néz ki, hogy random módon eltűnik 1-1,5 liter víz a rendszerből... Látszólag sehol semmi, ha figyelem -utántöltés után szoktam:)- nem történik semmi, ha megnyugszom, pár hónap után eltűnik. Eddig kétszer volt két év alatt, elég idegesítő. Volt aki azt mondta, hogy a hűtőnél SZIVÁROG, amikor meleg víznél megnő a nyomás, de a forróság miatt rögtön el is párolog. Szóval nem egyszerű a történet. Egyelőre figyelem és töltögetek, ha kell.:)
kell eszkábálni egy csövet egy autószeleppel és felrakni a hűtőkörre (pl. a kiegyenlítőtartályra menő vékony csonkra (a autó saját lehúzott csövét el kell szorítani))
és hideg motoron, akár egy kézi bicajpumpával levegőt kell pumpálni a rendszerbe (nem tudod túlfújni , mert a sapka elereszti a túl nagy nyomást)
Amikor benzineztem akkor csak benzinnel mentem hetekig,bem kapcsoltam àt,es nem is fogyott a vîz,most ahogy visszaàlltam gàzra es mentem mar vele 800 km szemmel lathatoan fogy a vizem.a szervizben a következöket nézték meg,-reduktor_vîzcsörendszer_vîznyomasellenorzés jàró motornal_hengereknél jut e be vîz,_gyertya kiszerelése szemrevételezése,_égéstér kameravizsgàlta, vîzpumpa,es semmi arra italo jelet nem lattak hogy a hengerekbe menne a vîz,sehol nem ereszt csoveknél,és nem értik hogy benzinnél miert nem megy el a.viz,gàznàl meg miért.ezt ők se értik
Azt éred el, hogy nem keletkezik nyomás a hűtőrendszerben, és nem nyomja a nyomás valahová el a folyadékot.
Amikor benzinnel jártál, nem az volt véletlenül, hogy csak országúton jártál, miközben gázzal meg mondjuk dugókban is? Nekem is szivárog kicsit a hűtőfolyadék egyik csőcsatlakozásnál, de csak ha annyira felmelegszik a motor, hogy bekapcsol az elején a ventilátor. Télen nem fogy semmi, nyáron meg utánatöltöttem 2-3 litert is, pedig nagyon keveset járok dugóban én is, jellemzően országúton és kis településeken közlekedek, ahol kb. meg sem kell állni sohasem, nemhogy dugó legyen.
Akkor meg ne foglalkozz vele, 1000km enként egy deci fagyálló nem költség... majd ha elkezdi zabálni akkor tuti rá lehet jönni hol a hiba, mert így nehéz lesz...
Nem koszos a viz,nincs az olajban hutoviz,nem emelkedett az olajszint sem,es nincs.fagyalloszaga se.meg a nyomastaro edeny zarosapkajat lazitsam meg,es ugy nezzem hogy fogy e a viz?mit mutat meg ha fogy illetve mit ha nem ha meglazitom a zarosapkat?!