természetesen, annyival vastagabb tömítés is megy alá!
"A Lombardini motor farigcsálásával vigyázni kell , mert nagyon kicsi a hézag a szelepek és dugattyú között , fordulaton összeérhetnek ."
ezzel elméletileg nem értek teljesen egyet! ez csak akkor történhet, meg, ha nincs jó helyen a vezérlés! a szelepváltásnak, pont a felső holtpontban kell lennie és akkor nem pofozhatja a dugattyú egyik szelepet sem! sőt!, bírnia kellene kb fél fognyi eltérést is plusz, minusz irányba! én pont ezt szoktam kihasználni disel motoroknál, hogy elfokoljam kissé a veztengelyt a nyomatékosabb üzem felé. persze ehhez kell olyan vezérműtárcsa, amit lehet, pár fokban állítani. de, holnap még leellenőrzöm mégegyszer! hátha lombinál van valami ami miatt mégis megtörténhet, amit mondasz... gondolom nem ok nélkűl mondtad. majd mondom mi van...
Hát bizony kell az eredetvizsga, anélkül nem irják át. A motorszám is gondot okozhat. Mikor én vettem az enyémet az előző tulaj elvitte rendszámoztatni, és ott rosszul irták be a motorszámot a lapra, és igy a forgalmiba is. Ez az eredetvizsgán kibukottés vissza kellett vinni a járgányt a szervizbe, ahol aztán korrigálták a hibát.
Kell eredetvizsga, ha tulajdonosként vagy beírva a forgalmiba és tulajdonosváltás történik (14.000 Ft)
Ha csak üzembentartóként vagy benne, mert a forgalombahelyezéskor hiányos volt a tulajdonosi lánc, akkor elvileg nem kell, azt írta Bakancs4-nek az okmányiroda, mert csak üzembentartó váltás történik, a tulajdonos meg ismeretlen személy.
"2004 es évjáratu valós km állás látható, második tulajdonosok vagyunk. Egy idős személy használta nagyon keveset. Egy ideje már nem megy, sokat állt valamiért nem indul a motorja, de forog. Gumik állapota jó valószínű téligumik vannak rajta. Elektromos ablakemelő rádiós magnó van. Lombardini 2 hengeres diesel 505 ccm motor van benne. Amennyiben továbbra is érdekli küldhetek fényképeket. "
"Ívfény nagyon szerencsés,mert megvan a felszerelése és ezért meg tudja magának csinálni."
Én inkább ezt úgy mondanám, hogy jobb helyzetben van, mert megtudja csinálni, mivel egy csomó pénzt ráköltött arra, hogy kellően fel legyen szerelve a műhelye. Azon kívül még a rátermettsége is megvan, és eltudta sajátítani a szakértelmet. Mert a rátermettség is nagyon fontos dolog. Mivel minden szakmában vannak akik fiatal szakmunkás létükre, jó szakemberek. Míg vannak akikből csak öreg szakmunkás lesz, de jó soha. Azonkívül ott vannak a lelkes amatőrök, akiknek nem szakmájuk és még is nagyon jó érzéküknek köszönhetően, elsajátították a szakmát. Vannak itt a fórumon többen is. Ilyen például Bakancs4 és Woodoo, és még sokan mások, akiktől elnézést kérek, de nem akarom felsorolni a névsort, mert esetleg kimarad valaki, akkor esetleg megbántódik.
Ez egy örök körforgás! Mind amiről beszélünk már valahol leharcolt járgány. És öreg járgány. Van úgy hogy minden hiba egyszerre jön ki, vagy sorba. Ez ellen nehéz mit tenni. Az elején ha megveszi az ember sok mindent át kell nézni és ha kell cserélni. Az elhasználódás ellen meg nem lehet mit tenni. Amikor egy 3 éves mopedautón is van mit tenni, mert van benne 45000 kilométer. Fékbetét abban is kopik a variátor szíj cserére szorúl, körmök perselyek stb stb.
"Ívfény nagyon szerencsés,mert megvan a felszerelése és ezért meg tudja magának csinálni"
szerencse? én nem így nevezném. én magam, inkább abban érzem magam szerencsésnek, hogy anno a gépjárműiparban kezdtem tanulmányaim, autószerelő, karosszérialakatos, majd hegesztő szakmákban, majd ellestem a fényezés tudományát is unokabáttyámtól aki autófényező. gyakorlatilag az autókat a-z ig megtudom csinálni, még az elektromos részét is, egy olyan szintig, amíg nincs bennük kompjúter. ott elvérzek! így igyexem is olyan autókat tartani, amiknek a műszaki részét kézben tudom tartani. és mindehhez szükségesek a gépek, ha adódik olyan probléma amihez gépmunka kell. így rááldoztam a gépekre, leginkább saját célra használom őket, így soha meg nem térülő befektetések, de, viszont, ha kell, akkor megfizethetetlenül jó érzés, hogy meg tudom csinálni amit kell. és nem kell szaladoznom, hogy ki csinálja meg amit kell és megfelelően ráadásul. én egy bordásszíj cserénél is, ha van egy új tipus amiben cserélnem kell, az első alkalommal megcsinálom a szerszámot, szerszámokat, , hogy ne kelljen szívni! csak jó szerszámmal lehet megfelelően dolgozni! azokra pedig, vagy így vagy úgy álldozni kell!
"de azt mondd meg nekem, szerinted én mivel "síkoljak", ha semmim nincs hozzá, meg azt sem tudom, mi az?"
teljesen igazad van! ebben a formában tényleg rosz példának számít, amit felhoztam. de! én éppen ezt a projektet csinálom és példának arra jó, hogy nem elég megcsinálni, hanem jól kell azt véghezvinni, ha te magad nem is tudod megcsinálni a gépmunkát, csak arra akartam utalni, hogy valaki mással megkéne csináltatni! mint jelen esetben is, ha már először ezzel kezdik, akkor nem kell, még további 2 alkalommal a meghengerfejesedett kisautóval szívni és az ő számlájára írni a meghibásodást! már elakarták adni, mert állandóan hengerfejes volt és az volt kikiáltva, hogy " ezen az autón átok ül!!" ez merő hülyeség! szóval! én a helyedben, akkor vennék iylen kisautót, ha ténylegesen szükségem van rá! a magadfajta hobbiból ne vegye! ha meg szüksége van rá, ezért, vagy azért, akkor is akkor vegye, ha lesz aki megtudja normálisan csinálni, mert bárki bármit mond, szerintem sok esetben nem elég a bütykölési hajlam, kell némi autószerelői alap tudás is ezekhez a műszaki szinvonalú kis járművekhez. ha van ilyen ismerős, vagy autószerelő, aki vállalja a megvett autó szervizelését és szükségét érzed a kisautónak, akkor vennék a helyedben. ahogy én látom, sokan megveszik, aztán használják amíg megy, majd ha komolyan megroggyan valami eladják, sokat bukva az egészen. venni kell, egy viszonylag jót és azt mégjobb szintre emelni és azon megtartani és úgy használni és nem lesz akkor több baj, mint egy átlagautóval. de azt tudni kell, hogy mindíg lesz amit meg kell javítani, mert ami elromolhat az el is fog! Mörphi... ezt el kell fogadni sajnos, mert ez a való világ... :) ha nincs aki szervizelni fogja, akkor felejtsd el a vételt! ha csak nincsen sok kidobni való pénzed!
Miért akarsz mopedautót venni ? Csak azért mert kevés papíron a fenttartása (fogyasztás, biztosítás, ...) vagy minden vágyad egy ilyen autó ? Mert ha nem, és se nem szerelsz, se nincs aki segítsen, akkor lehet hogy hamar megutálod. Ha vásárlás után még szánsz rá egy nagyobb összeget és nagyon rendbe rakod, akkor utána sokáig elmegy gond nélkül, de ez sok pénz annak aki nem maga szerel.
600 ezerért most lett volna egy jó vétel, de fél nap alatt elvitték. Elvileg 10 ezer kilométeres, újonnan itthon vásárolt Ligier Xtoo-t hirdettek betegség miatt 600 ezerért, rendszámmal együtt, szerintem egyáltalán nem voltak képben mennyit ér. Főleg a mostani árviszonyokhoz képest. Valaki jól járt vele, vagy sokat fog keresni rajta ha később felkerül drágábban.
Az, hogy mi a különbség az Aixam és a Chatenet között, arra én nem tudok válaszolni, mivel én nem ismerem annyira a mopedautókat. De vannak itt a fórumon akik ismernek több típust is közülük. Remélem megadja valaki a választ a kérdésedre.
Ívfény nagyon szerencsés,mert megvan a felszerelése és ezért meg tudja magának csinálni.A többiek a szerelést elvégzik,de a gépmunkát nekik is meg kell csináltatni.Ilyen gépmunka az alu hegesztése,a variátor átalakításakor az esztergálás,a hengerfej síkbaköszörülése stb.Nekem legalább egy évig minden nap lekapcsolt lámpával kellett közlekedjek délután,hogy reggel tudjak lámpával menni dolgozni,mert gyenge volt a töltés.Csak egy közdarabot kellett esztergálni,amit végül csak akkor sikerült megoldani mikor vettem egy esztergát.
Szóval, mindent összevetve, higgyétek el, agyalok én rendesen, nap mint nap, hogy mit csináljak, főleg így, hogy mint írtam is, megvan a család áldása a mopedautóra.
Csak épp attól tartok, amit azért hozzátettek: "aztán valami jót vegyél".