Úgy en bloc az egész hómaró működését (mármint a szerelék meghajtását, és a jármű önjárását) se értem. Csak következtetek akkor:
A fülke csak rá van bhaßarintva az alvázra, és a felépítményben lévő motor hajtja a marót, meg a szekeret is együtt, tehát tul.képp ez egy "ál-ZIL-157" ?
Pedig a fűtés hiánya (gyöngesége) egy szovjet járműnél igen furcsa dolog... Eddig akárhány ruszki autóval volt dolgom, abban dögleni lehetett a melegtől...
Gyorsan kerestem képeket,hogy bizonyíthassam - ott ahol munka van. Egyébként a garázsban. A legutolsó bevetésük 2004-ben volt.Ezeket viszont már én fotóztam, ezt csak azért írom,hogy a saját szememmel láttam:még működnek.
Hát nem volt egy "felhasználóbarát" gép az biztos,ami nekem nem tetszett, az a difizár hiánya.De miért is használok múlt időt,mikor most is ezek a "kulcs- gépek".
Amíg a fél harckocsimotor volt bennük addig ha jól emlékszem olajkályhával mentek.Később nálunk Rábamotorosra alakították át,és mintha vízfűtést kapott volna. Az biztos,hogy a honvédségi zilfülkékkel lényegesen melegebb lett benne.
Az nagy kaland lehetett!!! Nálunk már lecserélték a fülkéket -a honvédségtől leselejtezett Zil-fülkékre- mert már úgy szét voltak rohadva,hogy "stílusosan" pufajkákkal tömték ki a fülkét,a nagy huzat miatt.
A korábbi hozzászólásomban szereplő Vasak.Itt már jobban látható,amint a Csepel várja a Faros mentését. Az előző kép a beállítása miatt elképesztő.Hogy valaki ilyen időben még a kép művészi beállításával is tudjon törődni. (Nem én.)