Én konkrétan úgy gondoltam az izzítás beleépítését, hogy fúrok egy lyukat a hengerfejre menetet vágnék bele majd csinálntatnék esztergályossal olyan közbetétet a hengerfej és az izzógyertya közé, hogy kiemelje a gyertyát, de ne lógjon bele a hengerbe. De szerintem ha kb a közepét találod el a dugatyúnak akkor belelóghat egy picit mert a dugattyú közepén egy lyuk van.
Én a T-25-ös izzítógyertyájára gondoltam, hogy szerezni kéne egyet és ahoz méretezni. Vagy valami nyugati diesel kocsi izzítógyertyáját beleépíteni. A nyugati kocsié már jobb mert sokkal hamarabb felízzik és magasabb hőfokon.
Az a lényeg az izzógyertya elhelyezésnél, hogy minél közelebb legyen a közepéhez, de ha úgy van megoldva mint a T-25-ös hengerfejénél az már jó.
Jó tömítésre is oda kell figyelni, meg esetleg nehogy vízteren fúrj keresztül.
Van egy olyan problémám kompresszornál(nekem még a váltón van), hogy ha a kompresszor bevan kapcsolva és és megyek a géppel és ha a kuplungot kinyomom akkor a krompresszor olyan lökdösve viszi még a gépet egy kicsit. A kompresszor hengerfeje és a lefuvószelep is jó ellenőrizve volt, hogy netán visszadolgozna és azért csinálni, meg úgy is volt próbálva hogy a nyomócsővet lekötöttük róla és a szabadbafújta a levegőt és akkor is lökdöste a gépet kuplung kinyomása után. A kuplung is jól emel ki.
Szerintetek mi lehet a gond? A váltóban mi okozhatja?
A 3765 hozzászoláshoz. Volt egy mtz50 traktorom 1969évjáratu és csuszkált a féltengelye de csak annyi baja volt , hogy a külső csapágynál nem volt a horonyba a zégergyürü . Nagyon csúnya hangja volt annak ellenére , hogy talán 1-2 mm mozdult a féltengely.Egy barátomnak 550-es csinálta ugyanezt , annak a féltengelyén nincs is gyűrű horony.
Nem tartozik szorosan a témakörbe, de gondoltam, ha tank motorról van leírásotok talán nekem is tudtok segíteni.
Van valakinek bármilyen írott anyaga az Ostrowek K 161-N típusú lengyel masináról, vagy bármelyik testvéréről (ha jól tudoma kto 162 gyakoribb)? Eddig egy használati útmutató fénymásolatot sikerült beszereznem horror áron, ráadásul az ábrák úgy elmosódtak, hogy ennyi erővel a gyerekkori képeim is lehetnének.
Tényleg bármi jól jönne, de a legnagyobb szükségem egy robbantott ábrás katalógusra, és egy jó, és megfizethető alkatrészforrásra lenne.
Kivülről szerintem édes keveset fogok látni belőle. Azért kellene valami nagy alkatrészcentrumban megnézni, hogy hogyan van megoldva. És fotózni is. Kb 300 féle vastagságu és hosszuságu izzítógyertya létezik, előre kár venni akármilyet. A hosszúság nagyon szűk harárok között adott, mert nemsok lehetőség van variálni a furat elkészítésével. A vastagság az, amit előre kellene tudni illetve, hogy milyen menettet végjon a furat elejébe. Van 1 rossz hengerfejem, elővesem és próbálok valahogyan méregetni. Ha jól gondolom Úgy kell megcsinálni, hogy az izzítógyertya vég e a dugattyúkamra fölé essen ugye?
Az baj a turbós hengerfejjel, hogy azok sem izzításosak. A 920.3-as hengerfeje meg már teljesen eltér a hagyományos 80-astól. A méretek meg adottak adott izzítógyertyához kell méretezni a furatot. Szerintem a legjobb ha egy 920.3-as mtzét megnézel és megnézed, hogy hogyan van megoldva az izzítás. Majd két hét múlva a kiállításon megnézem.
Mekkora ötlet! Hagyom is a farancba a fáklyás izzítást és megcsináltatom hengerenkétnire. Ha esetleg valaki rendelkezik turbós hengerfejet ábrázoló képpel, vagy 80-aséval, ami már át van alakítva, az tegye közzé. Jó lenne kép a turbósokban lévő izzítógyertyáról is, meg adatokra, hogy milyen hozzú...stb. Mert ugye úgy kellene megcsinálni, hogy ne érjen bele a hengerbe.
Valóban az 50-esé! Ma megnéztem,milyen van a trakiba,csak tegnap este már nemakaródzott kimenni,a sötétbe.Van 3 db tartalékba,de szerintem nemtúl gyakran kel cserélni.
A váltó nem hiszem hogy alakítva van inkább az előtétházban van alakítás, meg a motorfordulat emelve van jócskán. Ha jól tudom a felező fogaskerékpárt meg kell fordítani, meg egy fogaskereket kell cserélni és akkor nem lassítani fog hanem gyorsítani. Ha jól olvastam 70-80Km/h-val döngetnek.
Amúgy a 80-as hengerfejet is meglehet csinálni 4izzógyertyásra. A T-25-ös hengerfej példájára. A 920.3 már hengerenkénti izzitásos. Csak egy kis kézügyesség és megfelelő szerszám kell.
Ez nem az enyém, egy barátom vette erdöre csörlözni, csak azért volt nálam mert izzitógyertyákat cseréltem benne. Szeretnék én is egyet, rensodrózni és bálázni jó lenne. Van itt a telepen egy, évek óta áll, de Jumz motor van beletákolva, és három tulaja van, nehéz egyezkedni velük
Én úgy szeretném mint a gyáriakban van. Mert korábban vezettem egy 820-as mtz-ét abban oldalt volt a váltó és jó volt vagyis kényelmesebb. A láblemeznél megvan a gyári helye vagyis kivan vágva csavarok helye is megvan.
Mindenek előtt a egy olyan váltófedél ,szerelten a karral együtt a trepni lemez de az utóbbi fantázia kérdése . Ki hogy akarja meg oldani ? És egy gumi harang a kak és a trepni közé. Semmi több .
Összeszámoltam: Bruttó 7148Ft-ból meg egy kis vezetékből megvan a torokizzítás! :) És máris könnyeben indul a masina. Az összeg csak akkor ennyi ha megvan az ellenállás és a visszajelző ahogy mondtad.
Köszi, így már én is megtaláltam az árlistában. Aszem megveszek hozzá minden apróságot szépen lassan. Jövő télen kipróbálom a leghidegebben! :D Addigra lesz valami videó is róla.
Nem nagy dolog az izzitót a torokba beépíteni. Pontos neve fáklyás előmelegítő. A www.zsoeni.hu oldalon így van. Hát ha a leirtak szerint megcsinálod az mtz-ét 24v-os indítás, vízmelegítő, izzítás, már csak a kulcsot kell neki messziről megmutatni és indul is a gép. :))) Árak:
Rajzot nem tudok mutatni,mert az 552-es kezelési könyve van nálam, de egyszerü a bekötése: az izzítón van 2 csatlakozás: M5-ös- az izzószálhoz, ez kap áramot a kulcs 1-es, félig elfordított állásában. A másik M4-es: ez indításkor kap áramot, ekkor nyit a mágnesszelep és rácsepeg a gázolaj vagy petróleum(ki mit tesz a tartályba) az izzószálra. Elvileg lángot kellene szívjon a motor ilyenkor. A tsz-es traktoromba IFA izzító volt berakva, hatásosabb mint az eredeti, csak macerásabb beépíteni
Az jutott eszembe, hogy megcsinálom a 80-ason az izzítást. Nem véletlenül tette rá azt a ruszki, nagy segítség lenne, ha megmelegítené a szívócsövet, meg ha jól emléxem, forró, de nem elégett gázolajcseppek kerülnek ilyenkor a motorba, ami szintén segít az indításban. Ehez kellene egy kapcsolási rajz, ami ennek a bekötését ábrázolja, illetve ha valaki tud alkatrész árakat mondani, az is jó lenne.
Megcsinálom a vízmelegítőt a gépre, meg remélem nemsokára meglesz a 24V-os átalakításhoz a hozzávaló akku és párhuzamkapcsoló. Ha lenne 1 vízmelegítő, 24V meg az izzítás is jó lenne, nem lenne többet nagy feladat akár -20 fokban is indítani. Aki tud valamit segíteni izzítás ügyben, az ne fogja vissza magát, akár több oldalon keresztül is írhat, ha van kedve. :D
Nekem is Nógrád megyében. Nagyon meredek is. Nekem van Vaderstad nem 6,2 méter, hanem 7,6 méteres!!!! croskli henger, lapos területnél MTZ-50 vagy 80/82-es. Meredeknél Zetor 160-ös. Kaparás.......
Még vans szippantó DETK-110 10 cm3-as meredek MTZ-rel kaparás...
Régebben a T-25ösben féltengelyt cseréltünk. Elmentünk e legközelebbi alkatrész boltba és vettünk bele egyet. Beleépítettük és kb 100üzemóra után kezdhettük előröl. Ugyanis kiderült, hogy olyan rossz minőségű volt a féltengely, hogy kihegyesedett a fogak rajta. A reszelő vitte olyan puha volt. Majd az Agrokerhez mentem alkatrészért Nyíregyházára ott eredeti féltengelyt adtak utánna éveken keresztül semmi baja nem volt. Azóta ha nagyobb vagy drágább alkatrész kell csak az Agrokerhez járok.
Bakony környéken 1996-óta ált a garázsban MTZ-82-es krémbarna színű kb.100 óra van!!!! Már elkelt, 2 millió ft-ért. Mert tulajdonos betegség miatt, azért 12 évig áll a garázsban. És Budapesten ott volt ipari belül területen, egy van MTZ-50-es 1982 évjárat 2300 óra teljes gyári állapot soha nem volt piszkált..... csak szemétszállítás, nincs rendszámos. Már elkelt, de szép állapot.
Régi Tsz-én MTZ-50-es már sok óra van. Egy év alatt kb.2000-2500 óra. MTZ-50-es erősebb szántás, mint 82-é. 50-es durva pörög differencálzárot, 82-es kézi differencálzár csak egyenes kormányt.
1025.3-ös szar váltót, mert nem lehet váltás, csak megállni után váltni kell. Ez másik váltót, komolyan nem igazán jó. Kár csoportváltót. Nekem Zetor 160-ös könnyebben váltás.
Ettől a választól féltem, bár nem tudom mi mást mondhattál volna. Az számomra is egyértelmű, hogy amire rá van írva, az tudom honnan származik :-) Még olyan nagy boltba mint AXIÁL, ott is fém dobozból árulják pl. a fogaskerekeket úgyhogy arról nem lehet kideríteni, hogy honnan származik. Azt hiszem nagy lutri az alkatrészvásárlás.
Kék MTZ. A váltó szebb volt belül, mint sok piros MTZ-ben. 1992-es
Piros-fekete, orosz felirattal:+1.2t vas rászerelve, Öcsém dolgozik vele a Közút Kht-nál, dicséri, nagyon jó
A 920.3-ról: jó traktor, csak zajos a váltó, a müanyagok lebegnek, a müszerek? Kb 20 üó.-nál majdnem kigyulladt a müszerfal, mert dörzsölte a kormány a kábelköteget
Ukrán termék sok hamis, ez nem eredeti MTZ-gyárban. Csak utángyártott. És rossz minőség, amit KÉK-MTZ-et.
Inkább vegyél "Made in Belarus" vagy "Made in USSR".
Mai MTZ-ek sok rossz minőségű és gyengébb alkatrészek. Nézd meg új hidraulika karok ez puhább anyagot. 1-2 szer ütni a 2-5 kg kalapácssal próbálod meg.
Új MTZ-920.3-tól 1221.3-ek gyengébb motort és nem jó teljesítményt. Inkább 1980-96 évjárat között MTZ-ek legjobb anyagokat.
És ne vegyél MTZ-82-.1-es "orosz nyelvű felirat" fekete színű felni, rossz minőség gépe.
MTZ-1025 körlámpás kb.10 éves váltó nincs alkatrészek sehol......
Új egyenes hídak sok szétment a kardánok és fogaskerekeket is. Sok láttam.
Üdv. Való igaz nem volt menet a vezérlő tömb furataiban . Hisz amit 4 km re az üzletben lehetett volna vásárolni gyárit az "drága" .Ezért 200km t kellett neki autózni mert ott olcsóbb.
Még annyi . Az alkatrészre nekem elveim vannak . Mint az autónál . Csak a gyári ami megfelelő . Még gyosan két esetet . MTZ 50 hengerfej . Nem akartam elhinni , mind a8 szelep kipufogóval volt szelepelve ! ja 30 e. volt nem 54 e . csak a panaszfelvétel ilyen esetben nincs. Meg elejtettem a fogaskereket és eltört ( még jó hogy nem a váltóba az eső kapcsolásnál). De regélni tudnék a KGST piac termékeiről!
Itt mifelénk nagyon régi kereskedők vannak és ők már nagyjából tudják hogy mit érdemes forgalmazni, bár becsúszik néha hozzájuk is a szar alkatrész. Egyébként az alkatrészek döntö hányada sztem ukrán,epp a héten vettem egy bendikszet és az első inditáskor csúszott.
Ebben igazad van ! Csak mikor meg kell valakit győzni alkatrész szempontból akkor nem helyt álló az igazunk . Érted mire gondolok !? Előzményként : Volt egy vezérlő tömb csere és az is Ukrán volt .Úgy nézett ki csak a furatokba menet sehol . És ezek után szintén onnan a váltó alkatrész . Nem kell tovább mondanom !!!!
Én már szereltem váltót ukrán csapágyakkal és nagyon sokáig birta, viszont találkoztam olyan fogaskerékkel ami olyan puha volt hogy a pontozó simán ment bele hagy ne mondjam milyen hangja volt a váltónak.DE azért már az üzletbe egy fogaskréken nagyjából ránézésre lehet látni hogy jó e vagy nem.
Így értem ! Nem cserélték a z 50 es tengelyét , ugyan is arra csak egy bordás hüvely kapcsolódik a váltóval . Ezért van a fogaskerék ami a kapcsoló hüvely szerepét tölti ,de a belső bordázással kapcsol a váltó bemenő tengelyére.
Akkor nekem is ukrán jutott, mert másfél év után kidobálja a felezö lassú fokozatát, pedig menet közben ritkán kapcsolom. Ezt a fogaskereket meg nem találtam sehol, ez az eredetije, 86-os kiadású a traktor.
Na Barátom ! Nálam az ukrán alkatrész meg kizárva ! Egyszer tetem meg ,hogy azokkal javítottam ! Egy hónap elteltével kezdhettem ujjra . Ugyanis, olyan sza.....ok voltak a fogaskerekek, hogy szó szerint elkoptak .
Pár mondat erről . Igaz amit mondasz ki hogy szereli ! Alap az hogy fogaskereket csak párban cserélünk ! A váltó javítása összetet a difi és az előtét hajtás javításával ell . vel. A váltó kúpkerekét a difi tányérfogaskerekével ajánlatos cserélni. Ell. ni az előtéthajtás csapágyait is. Sajnos az előtét hajtás csapágyait a hosszadalmas szerelés miatt nem igazán cserélik . Ezt hézagolással próbálják ,de nem mindig hatásos . A karamolás azért van mert a csőtengelyen a fogaskerekek lógnak. Valamikor volt a csőtengelyen egy rúgós hézagoló amit a 8 seb. fogaskereke után kellett felhúzni a tengelyre ez sokat jelentett .Ma ki milyen megoldást használ az szuverén dolga. De ell. ted leveszed a váltó menetirány szerinti oldal dekni ét és és meglehet nézni egy csavarhúzóval.
Ha csak húzásra és elöremenetben hangos, akkor elképzelhetö,hogy szoros a kimenötengelyen a két kúpcsapágy. Nem mindig kell szószerint venni a könyvet. Viszont nálam a váltóhang és a kattogás a bolygókereszt és a bolygókerekek cseréjével szünt meg, igaz így messziröl csak találgatás. Hol laksz?
OK, köszönöm a gyors reakciókat! Akkor megvárom míg kissé enyhébbre fordul az idő, és lehet széthúzni a gépet megint. Mégegyszer köszönöm Arpipapa és Feri a gyors választ!
A legegyszerűbb az ha leveszed a váltó fedelét és sebességbe rakva valaki mozgatja a gépet valaki pedig nézi hogy mi érhet össze. Egyébként lehet hogy a két kúpgörgős csapágy közötti előválasztó fogaskerék, vagy az előtéttengelyen lévő fogaskerékcsoportnál lehet valami hézagolási hiba, de érdemes megnézni hogy a léptetővillák mennyire kopottak.
A bolygó nem megfelelő hézagolása a probléma valószínű oka. A hézagolás rejtelmeiről a többiek tudnak bővebb felvilágosítást adni. Eléggé változó, hogy ki hogyan szokta.
Sziasztok, én is régóta olvasom a fórumot, és most egy kis segítséget, tanácsot szeretnék kérni tőletek. Alanyom egy 85-ös évjáratú nagyfülkés mtz-80as, az ősszel komplett váltófelújításon esett át. Kicseréltük a csapágyakat, és a terepváltó tengelyén a szétment tűgörgős csapágyat bronzperselyre cseréltük. Továbbá, a differenciálmű tányérkerekét meghajtó kúpkereket is hézagoltuk úgy, hogy picit húzósan lehessen forgatni (könyvében igy van írva). Ezekután a bajom a következő vele: először csak terepben jelentkezett, 3-4-5-ben meg hátramenetben, hogy ha húzattam(gázadásra, vagy ha szántott, pótot húzott) hogy halk kalamolás jött a váltóból. Érdekes, hogy hátramenetben és országútiban nem csinálta(akkor még). Gondoltam majd összekopik...de azóta nemhogy javult volna, mostmár országútiban is csinálja (gyakorlatilag minden sebességnél), és a hangja is keveset bár, de erősödött...Ez ügyben kérném a tanácsotokat, vajon mi a hiba okozója?