Keresés

Részletes keresés

Szaby27 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3774

Én konkrétan úgy gondoltam az izzítás beleépítését, hogy fúrok egy lyukat a hengerfejre menetet vágnék bele majd csinálntatnék esztergályossal olyan közbetétet a hengerfej és az izzógyertya közé, hogy kiemelje a gyertyát, de ne lógjon bele a hengerbe. De szerintem ha kb a közepét találod el a dugatyúnak akkor belelóghat egy picit mert a dugattyú közepén egy lyuk van.

Én a T-25-ös izzítógyertyájára gondoltam, hogy szerezni kéne egyet és ahoz méretezni. Vagy valami nyugati diesel kocsi izzítógyertyáját beleépíteni. A nyugati kocsié már jobb mert sokkal hamarabb felízzik és magasabb hőfokon.

Az a lényeg az izzógyertya elhelyezésnél, hogy minél közelebb legyen a közepéhez, de ha úgy van megoldva mint a T-25-ös hengerfejénél az már jó.

Jó tömítésre is oda kell figyelni, meg esetleg nehogy vízteren fúrj keresztül.

Előzmény: arpipapa6106 (3770)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3773

Van egy olyan problémám kompresszornál(nekem még a váltón van), hogy ha a kompresszor bevan kapcsolva és és megyek a géppel és ha a kuplungot kinyomom akkor a krompresszor olyan lökdösve viszi még a gépet egy kicsit. A kompresszor hengerfeje és a lefuvószelep is jó ellenőrizve volt, hogy netán visszadolgozna és azért csinálni, meg úgy is volt próbálva hogy a nyomócsővet lekötöttük róla és a szabadbafújta a levegőt és akkor is lökdöste a gépet kuplung kinyomása után. A kuplung is jól emel ki.

Szerintetek mi lehet a gond? A váltóban mi okozhatja?

 

szjozsy Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3772
A 3765 hozzászoláshoz. Volt egy mtz50 traktorom 1969évjáratu és csuszkált a féltengelye de csak annyi baja volt , hogy a külső csapágynál nem volt a horonyba a zégergyürü . Nagyon csúnya hangja volt annak ellenére , hogy talán 1-2 mm mozdult a féltengely.Egy barátomnak 550-es csinálta ugyanezt , annak a féltengelyén nincs is gyűrű horony.
alatau Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3771

Üdv!

 

Nem tartozik szorosan a témakörbe, de gondoltam, ha tank motorról van leírásotok talán nekem is tudtok segíteni.

Van valakinek bármilyen írott anyaga az Ostrowek K 161-N típusú lengyel masináról, vagy bármelyik testvéréről (ha jól tudoma kto 162 gyakoribb)? Eddig egy használati útmutató fénymásolatot sikerült beszereznem horror áron, ráadásul az ábrák úgy elmosódtak, hogy ennyi erővel a gyerekkori képeim is lehetnének.

Tényleg bármi jól jönne, de a legnagyobb szükségem egy robbantott ábrás katalógusra, és egy jó, és megfizethető alkatrészforrásra lenne.

 

Előre is köszönöm a segítséget!

arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3770
Kivülről szerintem édes keveset fogok látni belőle. Azért kellene valami nagy alkatrészcentrumban megnézni, hogy hogyan van megoldva. És fotózni is. Kb 300 féle vastagságu és hosszuságu izzítógyertya létezik, előre kár venni akármilyet. A hosszúság nagyon szűk harárok között adott, mert nemsok lehetőség van variálni a furat elkészítésével. A vastagság az, amit előre kellene tudni illetve, hogy milyen menettet végjon a furat elejébe. Van 1 rossz hengerfejem, elővesem és próbálok valahogyan méregetni. Ha jól gondolom Úgy kell megcsinálni, hogy az izzítógyertya vég e a dugattyúkamra fölé essen ugye?
Előzmény: Szaby27 (3768)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3769
Csapágy cserével. Ha jól tudom nem szabad neki mozogni.
Előzmény: Törölt nick (3765)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3768
Az baj a turbós hengerfejjel, hogy azok sem izzításosak. A 920.3-as hengerfeje meg már teljesen eltér a hagyományos 80-astól. A méretek meg adottak adott izzítógyertyához kell méretezni a furatot. Szerintem a legjobb ha egy 920.3-as mtzét megnézel és megnézed, hogy hogyan van megoldva az izzítás. Majd két hét múlva a kiállításon megnézem.
Előzmény: arpipapa6106 (3764)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3767
Fogalmam sincs hogy mié ez az izzítógyertya, az 50esé sokkal másabb. www.habi.hu oldalon van kép róla.
Előzmény: Törölt nick (3763)
peti023 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3766
Ezek nem normálisak!!!!:-))))
Előzmény: Szaby27 (3752)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3765
sziasztok
tudna valaki segiteni hogy a hátso tengely hosszirányba mozoghat e és ha nem hol kell rajta javitani
előre is kösz
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3764
Mekkora ötlet! Hagyom is a farancba a fáklyás izzítást és megcsináltatom hengerenkétnire. Ha esetleg valaki rendelkezik turbós hengerfejet ábrázoló képpel, vagy 80-aséval, ami már át van alakítva, az tegye közzé. Jó lenne kép a turbósokban lévő izzítógyertyáról is, meg adatokra, hogy milyen hozzú...stb. Mert ugye úgy kellene megcsinálni, hogy ne érjen bele a hengerbe.
Előzmény: Szaby27 (3755)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3763
Ez az izzító gyertya az 50-esé vagy a 80 asé ?
Előzmény: Szaby27 (3759)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3762
Nemsemmi!!!!! Akkór nemis csod,a hogy a kanyarban felborúl néha,eggyik másik:)
Előzmény: Szaby27 (3760)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3761
Valóban az 50-esé! Ma megnéztem,milyen van a trakiba,csak tegnap este már nemakaródzott kimenni,a sötétbe.Van 3 db tartalékba,de szerintem nemtúl gyakran kel cserélni.
Előzmény: Szaby27 (3759)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3760
A váltó nem hiszem hogy alakítva van inkább az előtétházban van alakítás, meg a motorfordulat emelve van jócskán. Ha jól tudom a felező fogaskerékpárt meg kell fordítani, meg egy fogaskereket kell cserélni és akkor nem lassítani fog hanem gyorsítani.
Ha jól olvastam 70-80Km/h-val döngetnek.
Előzmény: Törölt nick (3758)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 3759
Ezt az 50-esének látom.
Előzmény: Törölt nick (3757)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3758
Nemtudom megsaccólni,szerinted mennyivel mehetnek azok az MTZ-k? A váltójuk átlett alakítva,gyórsmenetre?
Előzmény: Szaby27 (3752)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3757
Nemtudom hagy erről beszéltek e ? Úgytudom hogy ez a 80-asé.
Előzmény: arpipapa6106 (3753)
Holmer Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3756
Ha itt valamelyik elszáll,annak harangoztak!
Előzmény: Szaby27 (3752)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3755
Amúgy a 80-as hengerfejet is meglehet csinálni 4izzógyertyásra. A T-25-ös hengerfej példájára. A 920.3 már hengerenkénti izzitásos. Csak egy kis kézügyesség és megfelelő szerszám kell.
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3754
A vékonyban kb max 0,5-1mm vastag a spirál. a vastagban 2-3mm vastag.
Előzmény: arpipapa6106 (3753)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3753
Sajnos nincs viszonyítás alapom a vastag vagy a vékonyspirálos ellenörzőszemhez. :)
Előzmény: Szaby27 (3751)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3752
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3751
Az ellenállás egyforma mind a két gépé csak az ellenörzőszem különbözik vastag spirálos az 50-esé vékonyspirálos a 80-asé.
Előzmény: arpipapa6106 (3750)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3750
Csak mivel ugye ez a gép 50-es, nemtudom, hogy 50esé e az ellenálás meg a szem vagy 80-asé. Ezért lenne jó mindkettőről valami közelebi kép.
Előzmény: Szaby27 (3748)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3749
Ok értem, ha sikerül olcsón szerezni cuccok akkor megcsinálom. Kb mennyibe jön ki?
Előzmény: katalog (3745)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3748
Ha működik akkor felesleges újat venni amúgy az ellenállás 2276Ft az ellenörzőszem meg 1426Ft :)
Előzmény: arpipapa6106 (3747)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3747
Akkor sztem megveszem mindenből az újat, 1-2 ezer ide vagy oda már lényegtelen. 10ből sztem kijön.
Előzmény: Szaby27 (3735)
Józsi73 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3746
Ez nem az enyém, egy barátom vette erdöre csörlözni, csak azért volt nálam mert izzitógyertyákat cseréltem benne. Szeretnék én is egyet, rensodrózni és bálázni jó lenne. Van itt a telepen egy, évek óta áll, de Jumz motor van beletákolva, és három tulaja van, nehéz egyezkedni velük
Előzmény: Szaby27 (3741)
katalog Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3745
Ha úgy szeretnéd a gyári lemez amire rátudod tenni a gumit pontosan.
Előzmény: Szaby27 (3743)
katalog Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3744
Ezzel az un. csapott orrúval 1971 ben találkoztam először .
Előzmény: Józsi73 (3740)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3743
Én úgy szeretném mint a gyáriakban van. Mert korábban vezettem egy 820-as mtz-ét abban oldalt volt a váltó és jó volt vagyis kényelmesebb.
A láblemeznél megvan a gyári helye vagyis kivan vágva csavarok helye is megvan.
Előzmény: katalog (3742)
katalog Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3742
Mindenek előtt a egy olyan váltófedél ,szerelten a karral együtt a trepni lemez de az utóbbi fantázia kérdése . Ki hogy akarja meg oldani ? És egy gumi harang a kak és a trepni közé. Semmi több .
Előzmény: Szaby27 (3739)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3741
Ezek voltak a legjobb mtzék! :)
Megvan még neked?
Előzmény: Józsi73 (3740)
Józsi73 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3740

 Ilyenek már rég voltak

Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3739
Az oldalváltóval a bogarat a fülembe raktad! :)
Kb mennyibe kerülne átalakítani és mi kell hozzá?
Előzmény: katalog (3738)
katalog Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3738
Úgy nézki ! kifáradtak az emberek .
Előzmény: Szaby27 (3737)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3737
Sehol senki???
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3736
Neked is jó estét.
Előzmény: katalog (3733)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3735
Összeszámoltam: Bruttó 7148Ft-ból meg egy kis vezetékből megvan a torokizzítás! :)
És máris könnyeben indul a masina. Az összeg csak akkor ennyi ha megvan az ellenállás és a visszajelző ahogy mondtad.
Előzmény: arpipapa6106 (3732)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3734
Fillérek a tartó és a tartály:

Petróleum tartály tartó: 330Ft
Petróleum tartály + sapka: 1 584Ft
Előzmény: arpipapa6106 (3732)
katalog Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3733
Jó estét !!!!
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3732
Potosan. A helye megvan. Bár annak a kis tárolónak amiben a petró van, annak már nemhiszem, hogy megvan a tartója.
Előzmény: Szaby27 (3731)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3731
Azt hiszem neked ilyen szívócsöved van, így kell ráépíteni:


Előzmény: arpipapa6106 (3730)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3730
Köszi, így már én is megtaláltam az árlistában. Aszem megveszek hozzá minden apróságot szépen lassan. Jövő télen kipróbálom a leghidegebben! :D Addigra lesz valami videó is róla.
Előzmény: Szaby27 (3721)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3729
Á nem vinném én a vállamon rögtön összeraknám! :))) És kigurulnék vele! :)))
Előzmény: katalog (3728)
katalog Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3728
Szabi ha oda beszabadulnál !!!!???? Egy MTZ t haza vinnél a válladon !
Előzmény: Szaby27 (3725)
katalog Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3727
Nem jó helyen keresitek a 1025 alkatrészt MTZ ben a leg profibb HABI kft .
Ott minden tipushoz van alkatrész !
Előzmény: alesi007 (3714)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3726
Az izzító ellenálás meg a szem megvan, bár elképzelhető, hogy 50-esé. Majd utánajárok Próbálok valami képes katalógust keresni róluk.
Előzmény: Szaby27 (3723)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3725
A raktáram. Bespájzoltam ha rosszab idők jönnek! :)))))

Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3724
Szerintem lehet szerezni csak utánajárás kérdése.
Előzmény: arpipapa6106 (3718)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3723
Ezt még annyival egészíteném ki, hogy kell egy izzítóellenállás és egy izzító visszajelző a 80-asé ami vékonyszálas.

Itt is lehet böngészni mtz alkatrész után képekkel van illusztrálva:


mtz alkatrészek
Előzmény: Józsi73 (3719)
alesi007 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3722
Börzén ott láttam új zsír piros komplett kardántengelyek.
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3721
Nem nagy dolog az izzitót a torokba beépíteni. Pontos neve fáklyás előmelegítő. A www.zsoeni.hu oldalon így van.
Hát ha a leirtak szerint megcsinálod az mtz-ét 24v-os indítás, vízmelegítő, izzítás, már csak a kulcsot kell neki messziről megmutatni és indul is a gép. :)))
Árak:

Elõmelegitõ patron: EFP-8101500 1Db: 4 443,60Ft
Elõmelegitõ patron csõvezetéke: 240-3707130-B 1Db: 726,00Ft
Elõmelegitõ patron tömités: 240-3707115-A 1Db: 66,00Ft
Előzmény: arpipapa6106 (3715)
alesi007 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3720
Nekem van új MTZ gyári katalógusok 50-560-562-552-82-80-esek. 1971-től 1988-ig kiadású.

Még börzén vettem T-150k gyári kalapács 800 gr.
és még 3 db új gyári MTZ kalapácsok 500 gr.


Csak kérdezem, hogy új MTZ-ek milyen kalapácsok? ugyanaz régi?
Józsi73 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3719
Rajzot nem tudok mutatni,mert az 552-es kezelési könyve van nálam, de egyszerü a bekötése: az izzítón van 2 csatlakozás: M5-ös- az izzószálhoz, ez kap áramot a kulcs 1-es, félig elfordított állásában. A másik M4-es: ez indításkor kap áramot, ekkor nyit a mágnesszelep és rácsepeg a gázolaj vagy petróleum(ki mit tesz a tartályba) az izzószálra. Elvileg lángot kellene szívjon a motor ilyenkor. A tsz-es traktoromba IFA izzító volt berakva, hatásosabb mint az eredeti, csak macerásabb beépíteni
Előzmény: arpipapa6106 (3715)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3718
Hát szép sép, főleg ez az elketromos indításu, de biztos nagyon nehéz lenne ilyet szerezni és főleg nem olcsón!
Előzmény: Szaby27 (3717)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3717
Ennek meg már elektromos inditású a kismotorja, vagyis mindent a fülkéből csinálsz:
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3716
Árpi!
Egy pár kismotoros új mtz-ről kép:
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3715
Sziasztok!

Az jutott eszembe, hogy megcsinálom a 80-ason az izzítást. Nem véletlenül tette rá azt a ruszki, nagy segítség lenne, ha megmelegítené a szívócsövet, meg ha jól emléxem, forró, de nem elégett gázolajcseppek kerülnek ilyenkor a motorba, ami szintén segít az indításban. Ehez kellene egy kapcsolási rajz, ami ennek a bekötését ábrázolja, illetve ha valaki tud alkatrész árakat mondani, az is jó lenne.

Megcsinálom a vízmelegítőt a gépre, meg remélem nemsokára meglesz a 24V-os átalakításhoz a hozzávaló akku és párhuzamkapcsoló. Ha lenne 1 vízmelegítő, 24V meg az izzítás is jó lenne, nem lenne többet nagy feladat akár -20 fokban is indítani. Aki tud valamit segíteni izzítás ügyben, az ne fogja vissza magát, akár több oldalon keresztül is írhat, ha van kedve. :D
alesi007 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3714
Nekem is Nógrád megyében. Nagyon meredek is.
Nekem van Vaderstad nem 6,2 méter, hanem 7,6 méteres!!!! croskli henger, lapos területnél MTZ-50 vagy 80/82-es. Meredeknél Zetor 160-ös. Kaparás.......

Még vans szippantó DETK-110 10 cm3-as meredek MTZ-rel kaparás...
Előzmény: Józsi73 (3713)
Józsi73 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3713
Papíron Bátonyterenye, de 3 éve Kányáson lakok
Előzmény: alesi007 (3712)
alesi007 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3712
Pásztónál közel lakod?

Nekem is első hídat lecseréltem.
Előzmény: Józsi73 (3710)
Szaby27 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3711
Szép napot mindenkinek!

Régebben a T-25ösben féltengelyt cseréltünk. Elmentünk e legközelebbi alkatrész boltba és vettünk bele egyet. Beleépítettük és kb 100üzemóra után kezdhettük előröl. Ugyanis kiderült, hogy olyan rossz minőségű volt a féltengely, hogy kihegyesedett a fogak rajta. A reszelő vitte olyan puha volt. Majd az Agrokerhez mentem alkatrészért Nyíregyházára ott eredeti féltengelyt adtak utánna éveken keresztül semmi baja nem volt.
Azóta ha nagyobb vagy drágább alkatrész kell csak az Agrokerhez járok.
Józsi73 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3710

Ezért piros az elsöhíd. Kevés a lapos terület, a meredek dombról meg lecsúszik a füvön elsöhajtás nélkül

Előzmény: alesi007 (3708)
alesi007 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3709
ismersőm ott volt, de Axiál és IKR stb... sehol nincs semmit.
Előzmény: katalog (3705)
alesi007 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3708
Mai MTZ-ek kevés órát dolgoztak.

Kék MTZ-ez jó? első híd piros?

Bakony környéken 1996-óta ált a garázsban MTZ-82-es krémbarna színű kb.100 óra van!!!! Már elkelt, 2 millió ft-ért. Mert tulajdonos betegség miatt, azért 12 évig áll a garázsban.
És Budapesten ott volt ipari belül területen, egy van MTZ-50-es 1982 évjárat 2300 óra teljes gyári állapot soha nem volt piszkált..... csak szemétszállítás, nincs rendszámos.
Már elkelt, de szép állapot.

Régi Tsz-én MTZ-50-es már sok óra van. Egy év alatt kb.2000-2500 óra.
MTZ-50-es erősebb szántás, mint 82-é.
50-es durva pörög differencálzárot, 82-es kézi differencálzár csak egyenes kormányt.

1025.3-ös szar váltót, mert nem lehet váltás, csak megállni után váltni kell. Ez másik váltót, komolyan nem igazán jó. Kár csoportváltót.
Nekem Zetor 160-ös könnyebben váltás.
Előzmény: Józsi73 (3704)
mérnökferi Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3707
Válaszaitokból úgy látom szerencse kell az MTZ és alkatrészeinek vásárlásához. Ki kell fogni! :-)
Előzmény: Józsi73 (3704)
mérnökferi Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3706
Ettől a választól féltem, bár nem tudom mi mást mondhattál volna. Az számomra is egyértelmű, hogy amire rá van írva, az tudom honnan származik :-)
Még olyan nagy boltba mint AXIÁL, ott is fém dobozból árulják pl. a fogaskerekeket úgyhogy arról nem lehet kideríteni, hogy honnan származik. Azt hiszem nagy lutri az alkatrészvásárlás.
Előzmény: katalog (3702)
katalog Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3705
Azt szeretném kérdezni ! Hol akartál a1025 höz alkatrészt vásárolni ? Azt írod hogy nincs a váltóhoz .
Előzmény: alesi007 (3703)
Józsi73 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 3704

Kék MTZ. A váltó szebb volt belül, mint sok piros MTZ-ben. 1992-es                           

 

 Piros-fekete, orosz felirattal:+1.2t vas rászerelve, Öcsém dolgozik vele a Közút Kht-nál, dicséri, nagyon jó

 

 

A 920.3-ról: jó traktor, csak zajos a váltó, a müanyagok lebegnek, a müszerek? Kb 20 üó.-nál majdnem kigyulladt a müszerfal, mert dörzsölte a kormány a kábelköteget

Előzmény: alesi007 (3703)
alesi007 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3703
Ukrán termék sok hamis, ez nem eredeti MTZ-gyárban. Csak utángyártott. És rossz minőség, amit KÉK-MTZ-et.

Inkább vegyél "Made in Belarus" vagy "Made in USSR".

Mai MTZ-ek sok rossz minőségű és gyengébb alkatrészek.
Nézd meg új hidraulika karok ez puhább anyagot. 1-2 szer ütni a 2-5 kg kalapácssal próbálod meg.

Új MTZ-920.3-tól 1221.3-ek gyengébb motort és nem jó teljesítményt. Inkább 1980-96 évjárat között MTZ-ek legjobb anyagokat.

És ne vegyél MTZ-82-.1-es "orosz nyelvű felirat" fekete színű felni, rossz minőség gépe.

MTZ-1025 körlámpás kb.10 éves váltó nincs alkatrészek sehol......

Új egyenes hídak sok szétment a kardánok és fogaskerekeket is. Sok láttam.
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3702
Bocs nem adtam teljes választ . A cimkén UKRAINE felirat van .
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3701
Üdv. Való igaz nem volt menet a vezérlő tömb furataiban . Hisz amit 4 km re az üzletben lehetett volna vásárolni gyárit az "drága" .Ezért 200km t kellett neki autózni mert ott olcsóbb.
Előzmény: mérnökferi (3700)
mérnökferi Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3700
"Úgy nézett ki csak a furatokba menet sehol ." Ha nem ilyen egyértelmű, szemmel látható a dolog, akkor honnan tudjam, hogy ukrán alkatrészt kaptam-e?
Előzmény: katalog (3694)
mérnökferi Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3699
Neked mindenről van valamid v. tudod honnan lehet letölteni. SZMD-19k motorról nem tudsz valahol elérhető gépkönyvet?
Előzmény: haflinger (3678)
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3698
józsi73 itt vagy ?
ferri72 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3697
Hát az biztos hogy oldalakat lehetne tele irni erröl a témáról
Előzmény: katalog (3696)
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3696
Még annyi . Az alkatrészre nekem elveim vannak . Mint az autónál . Csak a gyári ami megfelelő . Még gyosan két esetet . MTZ 50 hengerfej . Nem akartam elhinni , mind a8 szelep kipufogóval volt szelepelve ! ja 30 e. volt nem 54 e . csak a panaszfelvétel ilyen esetben nincs. Meg elejtettem a fogaskereket és eltört ( még jó hogy nem a váltóba az eső kapcsolásnál). De regélni tudnék a KGST piac termékeiről!
ferri72 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3695
Itt mifelénk nagyon régi kereskedők vannak és ők már nagyjából tudják hogy mit érdemes forgalmazni, bár becsúszik néha hozzájuk is a szar alkatrész. Egyébként az alkatrészek döntö hányada sztem ukrán,epp a héten vettem egy bendikszet és az első inditáskor csúszott.
Előzmény: katalog (3694)
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3694
Ebben igazad van ! Csak mikor meg kell valakit győzni alkatrész szempontból akkor nem helyt álló az igazunk . Érted mire gondolok !? Előzményként : Volt egy vezérlő tömb csere és az is Ukrán volt .Úgy nézett ki csak a furatokba menet sehol . És ezek után szintén onnan a váltó alkatrész . Nem kell tovább mondanom !!!!
Előzmény: ferri72 (3693)
ferri72 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3693
Én már szereltem váltót ukrán csapágyakkal és nagyon sokáig birta, viszont találkoztam olyan fogaskerékkel ami olyan puha volt hogy a pontozó simán ment bele hagy ne mondjam milyen hangja volt a váltónak.DE azért már az üzletbe egy fogaskréken nagyjából ránézésre lehet látni hogy jó e vagy nem.
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3692
Így értem ! Nem cserélték a z 50 es tengelyét , ugyan is arra csak egy bordás hüvely kapcsolódik a váltóval . Ezért van a fogaskerék ami a kapcsoló hüvely szerepét tölti ,de a belső bordázással kapcsol a váltó bemenő tengelyére.
Előzmény: Józsi73 (3691)
Józsi73 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3691

 Ebböl van a két fogaskerék és a tengely is. A tengely ugyanolyan mint az 50-es MTZ-é

Előzmény: katalog (3690)
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3690
Ez így Nekem is Afgánul hangzik! Honnan szedted ezt ki ?
Előzmény: Józsi73 (3688)
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3689
Igen 9 Óráig !
Előzmény: ferri72 (3686)
Józsi73 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3688
Akkor nekem is ukrán jutott, mert másfél év után kidobálja a felezö lassú fokozatát, pedig menet közben ritkán kapcsolom. Ezt a fogaskereket meg nem találtam sehol, ez az eredetije, 86-os kiadású a traktor.
Előzmény: katalog (3685)
ddec series50 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3687
A váltóba betett csapágyak: FAG, NSK, KOYO és SKF..jah, meg egy eredeti ussr csapágy...a benne lévő fogaskerekek az orosz ipar 1985-ös termékei...
Előzmény: katalog (3685)
ferri72 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3686
Sikerült a hegesztés?
Előzmény: katalog (3685)
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3685
Na Barátom ! Nálam az ukrán alkatrész meg kizárva ! Egyszer tetem meg ,hogy azokkal javítottam ! Egy hónap elteltével kezdhettem ujjra . Ugyanis, olyan sza.....ok voltak a fogaskerekek, hogy szó szerint elkoptak .
Előzmény: ddec series50 (3684)
ddec series50 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3684
fogaskerekeket nem cseréltünk, csak csapágyakat...de van azóta egy csőtengely is, és nagyon úgy néz ki, hogy be is lesz építve a tavasszal...
Előzmény: katalog (3681)
ddec series50 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3683
szabolcs megye, ukrán határhoz közel...
Előzmény: Józsi73 (3680)
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3682
A fotót köszi !!!!!!! Csak a két év volt húzós.
Tehát látszólagos a külömbség a K 701- A motorja és e motor között !
Még egyszer köszi !
Előzmény: haflinger (3678)
katalog Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3681
Pár mondat erről . Igaz amit mondasz ki hogy szereli ! Alap az hogy fogaskereket csak párban cserélünk ! A váltó javítása összetet a difi és az előtét hajtás javításával ell . vel. A váltó kúpkerekét a difi tányérfogaskerekével ajánlatos cserélni. Ell. ni az előtéthajtás csapágyait is. Sajnos az előtét hajtás csapágyait a hosszadalmas szerelés miatt nem igazán cserélik . Ezt hézagolással próbálják ,de nem mindig hatásos . A karamolás azért van mert a csőtengelyen a fogaskerekek lógnak.
Valamikor volt a csőtengelyen egy rúgós hézagoló amit a 8 seb. fogaskereke után kellett felhúzni a tengelyre ez sokat jelentett .Ma ki milyen megoldást használ az szuverén dolga. De ell. ted leveszed a váltó menetirány szerinti oldal dekni ét és és meglehet nézni egy csavarhúzóval.
Előzmény: ddec series50 (3675)
Józsi73 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3680
Ha csak húzásra és elöremenetben hangos, akkor elképzelhetö,hogy szoros a kimenötengelyen a két kúpcsapágy. Nem mindig kell szószerint venni a könyvet. Viszont nálam a váltóhang és a kattogás a bolygókereszt és a bolygókerekek cseréjével szünt meg, igaz így messziröl csak találgatás. Hol laksz?
Előzmény: ddec series50 (3675)
ddec series50 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3679
OK, köszönöm a gyors reakciókat! Akkor megvárom míg kissé enyhébbre fordul az idő, és lehet széthúzni a gépet megint. Mégegyszer köszönöm Arpipapa és Feri a gyors választ!
Előzmény: ferri72 (3677)
haflinger Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3678
"A T -55 tank motort tedd föl légyszives !"

Itt még egy javítási kézikönyvet is találsz hozzá (vigyázat!! 180 MB):

A harckocsik javításának technológiája (1965)

Előzmény: katalog (3652)
ferri72 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3677
A legegyszerűbb az ha leveszed a váltó fedelét és sebességbe rakva valaki mozgatja a gépet valaki pedig nézi hogy mi érhet össze. Egyébként lehet hogy a két kúpgörgős csapágy közötti előválasztó fogaskerék, vagy az előtéttengelyen lévő fogaskerékcsoportnál lehet valami hézagolási hiba, de érdemes megnézni hogy a léptetővillák mennyire kopottak.
Előzmény: ddec series50 (3675)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3676
A bolygó nem megfelelő hézagolása a probléma valószínű oka. A hézagolás rejtelmeiről a többiek tudnak bővebb felvilágosítást adni. Eléggé változó, hogy ki hogyan szokta.
Előzmény: ddec series50 (3675)
ddec series50 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 3675

Sziasztok, én is régóta olvasom a fórumot, és most egy kis segítséget, tanácsot szeretnék kérni tőletek. Alanyom egy 85-ös évjáratú nagyfülkés mtz-80as, az ősszel komplett váltófelújításon esett át. Kicseréltük a csapágyakat, és a terepváltó tengelyén a szétment tűgörgős csapágyat bronzperselyre cseréltük. Továbbá, a differenciálmű tányérkerekét meghajtó kúpkereket is hézagoltuk úgy, hogy picit húzósan lehessen forgatni (könyvében igy van írva). Ezekután a bajom a következő vele: először csak terepben jelentkezett, 3-4-5-ben meg hátramenetben, hogy ha húzattam(gázadásra, vagy ha szántott, pótot húzott) hogy halk kalamolás jött a váltóból. Érdekes, hogy hátramenetben és országútiban nem csinálta(akkor még). Gondoltam majd összekopik...de azóta nemhogy javult volna, mostmár országútiban is csinálja (gyakorlatilag minden sebességnél), és a hangja is keveset bár, de erősödött...Ez ügyben kérném a tanácsotokat, vajon mi a hiba okozója?

Előre is megköszönve: ddec series50

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!