Szerintem már a következő projekteken dolgoznak (pl. fogaskerekű jelenlegi szerelvényeinek felújítása 90-100 milliárd forintért, ICS villamosok korszerűsítése 80-90 milliárd forintért...)
Nézd a problémát Tarlós szeméből: Ez a 2. ciklusa, az 5. után nyugdíjba mehet, ami max. 19 év. Ha most elkezdik a felújítást, és lefut max. 2 év alatt, neki már nem kell foglalkoznia a dologgal, a szeméthegy az utódjára szakad.
Bár látszik, hogy tényleg igyekeztek megújítani a dizájnt és az átszínezett ülések, a konnektorok, valamint az ingyenes wifi valóban csábítóan hatnak, a prototípus továbbra sem nevezhető egy XXI. századi elővárosi járművek, sokkal inkább egy felturbózott buszra hajaz a belső tér.
Bár meg kell jegyezni, hogy a felújítás számai már első ránézésre is erősen alulbecsültnek tűnnek, az igazán nagy probléma az elvvel van. A Főváros már megint lassan roncstelepre való járművek foltozgatásával akarja 1-2 évtizeddel eltolni a járműállomány elöregedésének problémáját, ahelyett hogy drágábban ugyan, de egy jóval fenntarthatóbb, hosszú távú megoldást kínáljon a budapestieknek és az agglomerációban élőknek.
Végezetül pedig arról is érdemes szót ejteni, hogy a felújítás több szempontból nem igazságos néhány budapesti külváros, illetve elővárosi település lakóival szemben. Miközben a MÁV-START hamarosan lecseréli az összes elővárosi vonalon közlekedő szerelvényt korszerű motorvonatokra, valamint a BKK színeiben közlekedő agglomerációs buszjáratok is mind a XXI. századi igényeknek megfelelő, akadálymentes, klimatizált járműveket kaptak, a HÉV-vel ellátott területek lakosainak szemét kiszúrnak egy szépen átszínezett és felturbózott, de továbbra is magas padlós és múlt századi flottával.
Szerintem értesítve lettek, de gondolom csak a "szokásos" eljárás lehetett, ha már nem találtak tüzet/füstöt, max. szagot; egy kicsit hőkameráztak, fotózgattak, ilyesmi.
Hehehe! Még mindig nincs kész! Csak a nyáron állhat forgalomba. Ha két évig tart forgalomba állítani a protót, akkor meddig tart majd az összeset? Negyven évig?
Egyébként ez az egész úgy, ahogy van borzalmas... :-( Igazán magyarosch.
" Kocsinként hat belső kamerát lehet összeszámolni, bár az üzemeltetők már most aggódnak a rongálók miatt. " Mármint, hogy megrongálják a kamerákat?
" 2015. október 14-én 16:29- kor a Szentendre felé közlekedő HÉV szerelvény járművezetője Békásmegyer állomás első vágányára érkezve műszaki hibát észlelt. [...] A hiba pontos okának megállapítása csak a jármű nagyobb mértékű megbontása után lehetséges, amit meg is kezdett. " Ki kezdte meg?
S akkor a többi magyartalan nyelvtanmentes részt még nem is idéztem...
azt lehetne kérni, hogy némely esetben esős időjárásnál rossz fényviszonyok közepette nappal is kapcsoljanak utastér világítást az utazóközönség számára végtére is jobbára fizető utasok használják a hév vonalakat, nemde?
Ez ma történt Csepelen. Először a Szent Imre téren ajtózáráskor a jobb oldal becsukódott, bal oldal kinyílt, itt két kinyitás és visszacsukás megoldott a problémát, másodszorra a bal oldal is becsukódott, nem csak a jobb. A Karácsony Sándor utcánál előbb a bal oldalon nyíltak az ajtók, csak utána a jobbon. Érdekes volt.
Milyen gyakran történik ilyen? Most le lett cserélve a konkrét szerelvény?
(Időt, pályaszámot szándékosan nem írok ide, ha valamiért fontos lenne, fel van írva.)