Vagyunk itt gépészek egy páran de be szereljük egy kombájnba azt a nagyon jó motort ,és egy nyári aratás után lehet róla véleményt mondani . Ugyan is a cséplő szerkezetet teljes Rpm en kell üzemeltetni tehát a motort is .
Mercedes Actros 2002 évjárat 460LE V6 12literes EURO 3-as motorjáról van szó. Ja még annyi hogy 600ezer km-t már megtett. Igaz ekkora garázsom van csak a csillagos ég a teteje. :)
A mérnökúr a hatásfok tényzőt akarná megnövelni ezzel a kütyűvel.
Elvileg eza készülék "megdelejezi" :) az üzemanyagot (elméletben) ezáltal jobb lesz a porlaszhatósága. Ez így elméletben szép is csakhát a gyakorlat... Azért is érdekelt hogy valakinek van-e tapasztalata ezzel valami "kormosabb" motoron, mert ez gép -13 Cfok hőmérsékleten is ugyanúgy indul mint nyáron (izzítás nélkül) és beindulás után is teljesen füstmentesen jár. Ez a viszonylagos korszerű motor már mechanikailag olyan tökéletesen porlaszt és eléget hogy a "depolarizálásnak " már nincs jelentősége.
Próbálok jóhiszemű lenni hátha csak nekem nem műxik ez a kütyű. :)
Ez az új 820.2 orosz adagoló. Sajnálom de nem sikerült a próbálkozásom a PAL adagoló paramétereivel a tel . on nem látható minden adat ,ha az egészet megszeretném mutatni.
az hogy betallózom a képet, nyomom a feltölt gombot, feltölti meg minden, de a hozzászólásomban meg az van hogy:[image1] és nem maga a kép. Ez miért van???
Nem akarok beleszólni a felnőttek dolgába, de ez egy akkora humbug, mint ide Rekettyéspentele. A tisztelt "feltaláló" nincs egészen tisztában egy adott motor teljesítményét, forgatónyomatékát és fogyasztását befolyásoló tényezőkkel.
Engem ez a "találmány" az ottó motorokhoz anno "kifejlesztett", benzin molekulákatsorba rendező(!!!) kütyürűre emlékeztet, amihez szintén 5-10% fogyi csökkenést és teljesítmény növekedést prognosztizáltak.
Épp annyit ért, mint halottnak a nagyfröccs. Szerencsére gyorsan kiment a köztudatból.
Ugye senkit nem kell meggyőzni arról, hogy a kemény fizikai munkát nem gyümölcslevestől meg tejbegríztől, hanem orjalevestől, meg birkapörkölttől bírja jobban az ember? :)
Ez üzlet. Sajnos mindíg lesznek balekok, akiket be lehet vinni az erdőbe ilyen csalikkal. Természetesen nem az MTZ fórum állandó szereplőiről beszélek, mert igen sokat olvastam a hsz-eket, amikből egyértelműen kikövetkeztethető, hogy otthon vagytok a gépészkedésben.
No, csak ennyit akartam, tovább nem zavarok. Mindenkinek könnyű téli indítást kívánok!
LIAZzal kb 300e km-t megtettem ami szintén nem szinkronizált váltós. Kellő rutinnal kuplung nélkül vátottam minden fokozatot (szinte csak elinduláshoz kuplungoltam). A kompresszor nem befolyásolta a fordulatesés sebességét, de a hideg motor igen. Ezteket a tényezőket ha bekalkuláltam akkor reccsenés mentesen ment a váltás. Ha kompresszor ennyire befolyásolja a fordulatesés ütemét az MTZ-nél akkor azt tényleg nehéz figyelni. A lizi váltó arra is jó volt ha már nem ment a reccs mentes váltás akkor ideje volt lepihenni! :)
A választ nem tudom a problémádra, de az én tapasztalásomat leírom: Ha az 50-est akkor akarom menetközben akárhányból 9-be tenni (természetesen szabályosan kettős kuplunggal), ha a kompresszor dolgozik, nem megy reccsenés nélkül. Ezzel mondjuk, én nagyon ritkán húzok légfékes pótot, ilyenkor megvárom felkapcsolás előtt, hogy a kompresszor üresen menjen. Úgy gondolom az a problémám, hogy hiába húzatom ki a motort (főleg hideg váltóolaj esetén) a kompresszor terhelése lelassítja a kapcsolódó kerekeket mire a váltás megtörténne. Ti tapasztaltatok ilyen jelenséget, mi a véleményetek?
Nekem az a véleményem, hogy nem szabad megfúrni egy hengerfejet! Azt még egy rossz hengerfej alapján kilehetne találni, hogy ne fúrj el valamit, de egy utólagos furat feszültséggyűjtő hely. Onnan kiindulóan megrepedhet a hengerfej! Én már láttam sokkal kisebb igénybevételnek kitett helyeken lévő furatból kiinduló repedéseket! Egy kovácsolt acélöntvényt úgy kell elképzelni mint egy fát, aminek erezete van. Ha te az ilyet megfúrod, esztergálod, stb., akkor szálakat vágsz el benne! Az égéstér gyári kialakítását se javaslom, házilag módosítani. Hidd el nem akarlak megbántani, csak jót akarok neked! Én is már csináltam, csinálok sokmindent, de azért bizonyos határokat be kell tartani. Üdv.
Használja (használta) valaki ezt az eszközt? Egy ügynök rámdumálta. Kötelezettségmentes kipróbálásra kaptam egyet. Felszereltem egy Mercedes Actros kamionra (természetesen az L37 350-500 LE típust) 460 LE V6 EURO 3-as motor 600,000 km. Kb. másfél hónap 10,000.- km használat után visszadtam mert a SEMMI hatása és eredménye.
Ha valakinek van erről tapasztalata írja meg! (persze nem azok akik beléptek a terjesztő hálózatba és jutalékért árulják)
Üdv ! Azt mondanám .Ne dolgozzál vele mert sokba fog kerülni a mutatvány . Erősített a kuplungja és ha egyszer meg csúszik képes szálára szedni a tárcsát .A nyomó lapot csak újat tegyél ne esztergáltasd . Tárcsát meg gyári réz szegecseset. A beállítás meg pontos legyen, mert a nyomcsapágy tengelyét hajlamos eltörni.