Nincs darabszám,de az aktuális használt busz árakat figyelve 2-4db 2003-2007 közti kb 5-700.000km futasu citaro beleférhet,már ha marad a cég a Merci vonalon,bar ez lenne a logikus.persze lehet van konkrét kapcsolat külföldi üzemeltetővel,akitől jobb allapotuakat sikerül beszerezni.
Ezzel egy időben szüntessék meg az -egyébként is tarthatatlan- első ajtóztatást! Az sem ártana, ha mind ezt a turisztikai magazinokban, prospektusokban is közhírré tennék, és be is mutatnák reklámfotókon, klippeken, hogyan kell használni az automatákat!!! Jegyet járművön ma már szegedi nagyon ritkán vásárol, főként az ide tévedők vannak rászorulva.
A pirosnál akkor is meg kell állni, időben kell indulni, sok ilyet tudok még, de nem sorolom. Ha meghal x ember, akkor ez gyenge védekezés.
Tegnap délelőtt egy kék-fehér helyközi Mercedes üresen fordult ki akkora sebességgel a Mars téri piac mellől a Kossuth irányába, hogy a Mérey utcai megállóban az emberek félre ugrottak, mert vagy elüti őket, vagy rájuk dől. Sajnos ide is begyűrűzött a munkaerőhiány vastagon, lassan minden utcáról beesett ember csinálhat bárhol, bármit. Nézzétek meg, a múlt héten vezetői hiba miatt felborult Pesten egy darus tűzoltóautó- 1 halott - a mentésére igyekvő kolléga, meg egyszerűen lezúzta az úton szabályosan álló személyautót. Kicsit komolyabban kellene vennie a munkáltatóknak, hogy kire mit bíznak.
Európa ligettol/ig is lehetne növelni az utasszamot,ha a rókusi krt-i lámpák valóban barátai lennének a villamosnak. Az elmúlt egy évben összesen kb 5 alkalommal sikerult indokolatlan megállás nèlkul, valóban 6-7 perc alatt a korforgalom Utáni megalloig eljutnom a vegallomastol, többi számtalan alkalommal ennek 1,5-2*es időtartam kell, es ez igy tovabbra se utasvonzo. Igaz, a 8as rengeteg utast elszippantott,na de ez van.
Nekem mások a tapasztalataim 2es ügyben. Reggeli Csúcsban Kortoltes u-aradi tér között indokolt a nagy kapacitás, míg sokszor a nagy körforgalom/rókusi templomtol erősen túlterhelt a jármű aradiig. Napközben szinten nagykorforgó/ill az alatalad is irt rókusi templom-aradi igényli a pesat/csatoltat, délutáni csúcsban araditol kortoltes u-ig megintcsakindokolt.
a vonathoz/vonatról utazók pedig további utasokat jelentenek,mindkét irányban, igaz indohaz térről ez koncentraltabban jelentkezik.
Szoval itt sokkal jobban indokolt,mint a 4es vonalon.
Napkozben meg sűrűbben is járhatna,lenne ra igény a terheltebb szakaszon. Sajnos az egyszem 1es ezen nem segit. Persze,majd a Tramtrain, igaz napközben lehet az is “csak” félóránként fog közlekedni.
"Miskolcon nincs trolivonal,Debrecenben hétvégén buszok járnak ritkítva a trolik helyett,Pécsett a Tüke Busz szerencsétlenkedik."
Látszik, hogy nincs fogalmad a dolgokról. Egy adott város tömegközlekedésének a színvonalát nem a trolibusz jelenléte határozza meg. Attól, mert nincsen Miskolcon és Pécsett trolibusz vonal, még nagyon színvonalas a tömegközlekedés. Pécsett az utóbbi időben az átszervezésnek köszönhetően egy sűrű hálózat alakult ki és közel 200 autóbusza van a Tüke Busznak. Miskolcon és Pécsett is van éjszakai közlekedés, ráadásul sokkal sűrűbb a hálózat, mint Szegeden. Valamint az sem megoldás, hogy mutogatunk vissza felé, hogy bezzeg Debrecenben mi a helyzet. Szegeden 6 éve volt egy jó hálózat, amelyet a város fokozatosan vert szét és ennek hatására évről évre csökken az utasforgalom a városban.
"Dakk van elmaradva utóbbi viszont feltehetően szándékosan tart be a városnak,az utastájékoztató rendszer összehangolásával is"
Van egy közszolgáltatási szerződés és a DAKK annak minőségében végzi a szolgáltatást. Jelenleg így is többet teljesít, mint amit elvár a város (elég csak a csuklós és szóló kocsik kiadására gondolni). + Az utastájékoztató rendszer egy nagy mutyis vacak, ami használhatatlan. Villamosok, trolik pontos érkezési idejét sem mutatja a rendszer és nagyon pontatlan és összecsapott. Egy vadi új rendszerre lenne szükség és akkor lenne értelme az összehangolásnak is.