Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Az osszes auto tombvazlata ugyanolyan. Akkor egyformak? A Jak-tol par szazezer dollarert vettek meg a dokumentaciot, ami ismetlem, nem az alapelvre vonatkozott, azt mar regen ismertek. Amit meg nem talalsz meg a neten, az nem azt jelenti, hogy nem letezik. Szakirodalom, szaksajto, tobb mint 30 eve gyujtom. Tudod, olyan dolgok, amiket kezbe lehet venni, meg lapozgatni.
Az egész gép tömbvázlata ugyanolyan. Bár nem néztem, hogy a JAK hova csukja a kerekeit.
Vagy mutass ezen a 2n kívül még 1 repülőt, ami lehajtja a hajszárítót, és úgy száll fel.
Sehol sem találtam leírva, hogy konkrétan mit is vettek a JAKtól, gyaníthatóan azért, mert hivatalosan semmit. (Hogy is nézne mán ki !) Azt viszont olvastam, hogy 20milió $t fizettek nekik.
A hasonlosag kimerul abban, hogy a stabilizatorok tulnyulnak a fuvocsovon.
A szoban forgo fuvocso nem a Jakovlev invencioja, hanem a Rolls Royce-e. Az amerikaiak a Jak-tol az R-79-es hajtomu hoterhelesi es strukturalis adatait vettek meg, nem a mukodesi elvet (bocs, angol billentyuzetu gephez jutottam) Mar emlitettem, hogy a Gen Dyn. egyik tervenel hasonlo megoldas volt mar a hetvenes evekben, joval a Jak-141 elott.
Nézd meg a 2 gép felülnézetét. Nem tünik fel, hogy teljesen eltérnek az összes többitől? És ez nem véletlen. A hajlítható fúvócső Jakovlevék találmánya. Azt vették meg az amik. Nemrég a másik vadászgépesbe tettem be videót is róla. Ami különbség van a 2 gép között, az a 2 idétlen emelőhajtómű helyettesítése tengelyről hajtott ventillátorral.
Már többször volt erről szó.
Én a 141est az F35 egy korai technodemo példányának tekintem.
A rajongokat es az ellenlabasokat is lathatoan nagyon foglalkoztatja ez a kerdes, ezert ugy gondolom, hogy a kozeljovoben lesz errol bovebb es pontosabb informacio is. Ram a sarkany kialakitasa, aranyai, a vezersikok merete stb. es az elso felszallasnal latottak osszessegeben pozitiv benyomast tettek, ezert kivancsian varom a tovabbi fejlemenyeket.
Arrol, hogy a Lockheed konzultalt az X-35 fejlesztesekor az oroszokkal arrol itt is irnak:
http://harcirepulo.hu/Jak-141/index.html
A reszletek valoszinuleg titokban maradnak. Az oroszok nem egy 10 eves tervvel, hanem mukodo geppel, sok eves teszttel es gyakorlati tapasztalattal rendelkeztek, amit butasag nem felhasznalni. Sokan rosszul itelik meg ennek a ket orszagnak (es nepeinek) a kapcsolatat. New yorkban pl. az orosz az egyik hivatalos nyelv (annyi orosz el ott).
Mi is lesz az F-35-ös? Minek a széria változata? A Jak-141-nek? Gondolkozz már egy kicsit. Egyébként a Jak-141-es előtt tíz évvel a General Dynamics már elkészített egy tervet, ami alapelveit tekintve azonos volt, vagyis a kabin mögött emelő hajtóművek, hátul pedig lefelé fordítható fúvócső. Mégsem mondja senki, hogy az orosz innen vette az ötletet a Jak-141-eshez.
Volt valahol egy abra ami szerint a szivocsatornak befele es folfele elkanyarodnak. Persze nem biztos, hogy pontosan ugy lett kialakitva, de valahogy biztosan ok is megoldottak. Csodalkoznek ha nem.:) Halkan jegyzem meg, hogy azt ki is nezem az amerikaiakbol hogy naluk ezt rengeteg idobe telt megoldani.:))) A hajtomu fuvocsovenek valtoztatasaban viszont nem vagyok biztos. Ha mar mas gepekhez hasonlitunk: Az F22-es csak ket iranyban (fol-le +-20 fokban) kepes a toloero vektoranak kitereitesere. Az oroszok bolondok lennenek ha bekorlatoznak a PAK-FA-et is. Az F35-nel ezt senki nem kifogasolja. Raadasul az F-35-nel minden az F35B megalkotasanak lett alarendelve, a tobbi valtozat pedig ennek a kepessegnek a hianyaval, de az ebbol fakado kialakitas oroksegevel kenytelen egyutt elni. Ha az oroszok megcsinaltak volna pl. a jak-141-et (ami esetleg csak egy komolyabb geppel alkotna egy egeszet, ami persze nem elado), aztan azt es annak a VTOL/STOL kepesseg nelkuli valtozatat ajanlgatnak a szovetsegeseinek (jo penzert) es, hogy szaljanak be penzzel az orosz igenyek szerint kialakitando gep fejlesztesi programjaba (majd vasaroljak meg es adaptaljak valahogy), azert, hogy legyen mivel segiteni a nagy testvernek ha valamelyik sajat biznisz egyedul tul draganak es elhuzodonak igerkezik, akkor asszem sok kritika erne oket.:) Az USA-t termeszetesen (valamiert) nem eri.:)) Az F22 minden bizonnyal a legjobb gep (rendszer), de nem megvasarolhato (kulonben sem lenne penzunk megvenni es uzemeltetni). Az F35 jo (lesz valamikor), de az sem lesz egy penztarca kimelo darab. A PAK-FA talan bizonyos dolgokban jobb, masban pedig gyengebb kepessegu lesz mint az F22 (vagy akar az F35, de pl. a hatosugarat otszorosere becsulik az F35-enek, aminek ha a fele igaz mar az is perdonto lehet) es nem kizart, hogy sok orszag szamara csabito es megfizetheto lesz a koltseghatekonysaga. A hazai legiero szamara pedig az F35 is sokaig csak csak egy alom marad.
Mindezzel en is egyetertek! Sok ido kell meg hogy ez a gep valoban hadrafoghato legyen!
A raptorhoz kepest mindenkeppen alarendelt gep de azert a tobbiekhez kepest valoban elorelepes!
Valoszinuleg a szivocsatornan (vigan belathato a turbinalapatokig ,mig az F-22-nel csak ennek a kikuszobolese rengeteg fejlesztesi idot elvitt) es a sarkany hatulso (jelenleg nagyon is Szu-27 szeru) kialakitasan valtoztatnak majd szvsz., azonkivul ha jol ertettem felre a hajtomuvel sincs minden rendben pedig ha tartos "olcso" gepet szeretnenek csinalni akkor bizony az sarkalatos pont (meghat toloerovektoros kormanyzas is kell am mert anelkul nem szupervadasz a szupervadasz :-) )!
Ha csak annyit valtozik mint az F-22A az YF-22-hoz kepest akkor mar jo!
India csak a ketulesesbol akar 200 db-ot, szoval van piac (meg amugy is beszaltak a programba)!
Most mar csak tudja azt amit papiron mondanak, meg a fegyverzete is es akkor jol van!
Kozben talaltam egy cikket amiben a Raptor arat kevesebbnek adjak meg mint azt korabban olvastam, de meg igy is tobbszoros arkulonbsegrol beszelnek (fegyverzet, kiszolgalo berendezesek, uzemeltetesi koltseg, stb pedig csak ezutan jon).
Mernokok csinaljak, nem dizajnerek es nem szepsegversenyre keszul.:)
A meghatarozott parameterek teljesitesehez ezt a format talaltak megfelelonek, de azert fog meg valtozni kivulrol is, hiszen meg csak a prototipusok keszulnek.:)
Ha a kulsosegeket nezzuk akkor oldalrol kisse hajaz az YF-23-ra (de nem annyira karakteres), a sziluettje felulnezetbol pedig az F22-hoz hasonlit, de ugyanugy megtalalhatok az eddigi orosz fejlesztesi jegyek is, valamint az, hogy talan a kovetelmenyek (es a prioritas) is nemileg elterhetnek. Az F-22-bol tudtommal 187db keszul, az ara tudtommal 332 millio dollar/db es egy repult ora 44000 dollarba kerul. A PAK-FA-t minden bizonnyal kevesebb penzbol kell kihozni es ha exportalni is szeretnek akkor nem kerulhet ennyibe az uzemeltetesi koltseg sem. - De a fejlesztesre fordithato ido is rovidebbnek tunik (allitolag 2015 a celdatum ?).
F-22 varhatoan csak az USA-nak lesz (exportra csak az F-35-kerul, igy aki nem az USA-val haboruzik annak max ezzel kell szamolnia). Tehat nem is biztos, hogy egy meregdraga "Raptor vero" gepre van szukseg, amit pedig kell, azt tudni fogja.:) A prototipus (es az eddig hallottak) alapjan megkockaztatnam hogy varhatoan sebessegben, hatotavban, manoverezo kepessegben nem fog elmaradni az F22-tol sem. Tehat eddig egy igeretes es okos kompromisszum alapjanak tunik, de kerdes, hogy a tovabiakban hogyan alakul ez a burok, mi kerul bele es a kulonbozo feladatokhoz milyen foldi/legi tamogatasra tamaszkodhat majd. Latszolag nem dobtak a bevalt fejleszteseiket, nem aldoznak fel mindent (csak amennyit szukseges) a korlatozott eszlelhetoseg oltaran (es nem egy UFO-t akarnak epiteni amit aztan sem gyartani, sem eladni, sem uzembentartani nem tudnanak), hanem kiszamoltak dekara, hogy mibol mennyi a szukseges es az elegseges. Haditechnikaban ha van egy jo alap, akkor a korszakalkoto ujdonsagokat nem mindig jo tulzasba vinni (meg a kezifegyverek teren sem).
Sokak szerint a VW golfok kozott sincs soha eleg nagy ugras, aztan megis rendre az derul ki, hogy ertekallobb mint akarmelyik francia csoda.:)