Keresés

Részletes keresés

falconfun Creative Commons License 2010.02.04 0 0 64
Az osszes auto tombvazlata ugyanolyan. Akkor egyformak?
A Jak-tol par szazezer dollarert vettek meg a dokumentaciot, ami ismetlem, nem az alapelvre vonatkozott, azt mar regen ismertek. Amit meg nem talalsz meg a neten, az nem azt jelenti, hogy nem letezik. Szakirodalom, szaksajto, tobb mint 30 eve gyujtom. Tudod, olyan dolgok, amiket kezbe lehet venni, meg lapozgatni.
Előzmény: gacsat (63)
gacsat Creative Commons License 2010.02.04 0 0 63

 Ja. Láthatnánk belőle működő példányt?

Az egész gép tömbvázlata ugyanolyan. Bár nem néztem, hogy a JAK hova csukja a kerekeit.

 Vagy mutass ezen a 2n kívül még 1 repülőt, ami lehajtja a hajszárítót, és úgy száll fel.

 Sehol sem találtam leírva, hogy konkrétan mit is vettek a JAKtól, gyaníthatóan azért, mert hivatalosan semmit. (Hogy is nézne mán ki !) Azt viszont olvastam, hogy 20milió $t fizettek nekik.

Előzmény: falconfun (62)
falconfun Creative Commons License 2010.02.04 0 0 62

A hasonlosag kimerul abban, hogy a stabilizatorok tulnyulnak a fuvocsovon.

A szoban forgo fuvocso nem a Jakovlev invencioja, hanem a Rolls Royce-e. Az amerikaiak a Jak-tol az R-79-es hajtomu hoterhelesi es strukturalis adatait vettek meg, nem a mukodesi elvet (bocs, angol billentyuzetu gephez jutottam) Mar emlitettem, hogy a Gen Dyn. egyik tervenel hasonlo megoldas volt mar a hetvenes evekben, joval a Jak-141 elott.

Előzmény: gacsat (60)
gacsat Creative Commons License 2010.02.04 0 0 61
 Ez is páncél"üveg"?
Előzmény: falconfun (52)
gacsat Creative Commons License 2010.02.04 0 0 60

 Nézd meg a 2 gép felülnézetét. Nem tünik fel, hogy teljesen eltérnek az összes többitől? És ez nem véletlen. A hajlítható fúvócső Jakovlevék találmánya. Azt vették meg az amik. Nemrég a másik vadászgépesbe tettem be videót is róla. Ami különbség van a 2 gép között, az a 2 idétlen emelőhajtómű helyettesítése tengelyről hajtott ventillátorral.

 Már többször volt erről szó.

 Én a 141est az F35 egy korai technodemo példányának tekintem.

Előzmény: gacsat (54)
gacsat Creative Commons License 2010.02.04 0 0 59
 A szárny tetejét ha megszívjak, az csak segít. Nem? A B2esen is ott van. Nem? Akkor legalább a földi radarok nem látnák a forgórészt.
Előzmény: tere (56)
r1 Creative Commons License 2010.02.03 0 0 58
A rajongokat es az ellenlabasokat is lathatoan nagyon foglalkoztatja ez a kerdes, ezert ugy gondolom, hogy a kozeljovoben lesz errol bovebb es pontosabb informacio is.
Ram a sarkany kialakitasa, aranyai, a vezersikok merete stb. es az elso felszallasnal latottak osszessegeben pozitiv benyomast tettek, ezert kivancsian varom a tovabbi fejlemenyeket.
Előzmény: gacsat (50)
r1 Creative Commons License 2010.02.03 0 0 57
Arrol, hogy a Lockheed konzultalt az X-35 fejlesztesekor az oroszokkal arrol itt is irnak:

http://harcirepulo.hu/Jak-141/index.html

A reszletek valoszinuleg titokban maradnak.
Az oroszok nem egy 10 eves tervvel, hanem mukodo geppel, sok eves teszttel es gyakorlati tapasztalattal rendelkeztek, amit butasag nem felhasznalni.
Sokan rosszul itelik meg ennek a ket orszagnak (es nepeinek) a kapcsolatat. New yorkban pl. az orosz az egyik hivatalos nyelv (annyi orosz el ott).
Előzmény: falconfun (53)
tere Creative Commons License 2010.02.03 0 0 56
Azért, mert drámaian csökkentené a felhajtóerőt. Konkrétan tönkretenné a szárnyprofilt, ahol nyilván minden mm számít.
Előzmény: gacsat (47)
falconfun Creative Commons License 2010.02.03 0 0 55
Tényleg nem tudom, talán részletezd, hogy mire gondoltál.
Előzmény: gacsat (54)
gacsat Creative Commons License 2010.02.03 0 0 54
Hehe. Andaxin. Ne mondd, hogy nem tudod, miről beszélek.
Előzmény: falconfun (53)
falconfun Creative Commons License 2010.02.03 0 0 53
Mi is lesz az F-35-ös? Minek a széria változata? A Jak-141-nek? Gondolkozz már egy kicsit. Egyébként a Jak-141-es előtt tíz évvel a General Dynamics már elkészített egy tervet, ami alapelveit tekintve azonos volt, vagyis a kabin mögött emelő hajtóművek, hátul pedig lefelé fordítható fúvócső. Mégsem mondja senki, hogy az orosz innen vette az ötletet a Jak-141-eshez.
Előzmény: gacsat (48)
falconfun Creative Commons License 2010.02.03 0 0 52
Állítólag. A valóságban azonban kevesebb, mint a fele.
Előzmény: gacsat (51)
gacsat Creative Commons License 2010.02.03 0 0 51
 Mi olyan nehéz a keret nélküli buborékon? Már az F16osnak is olyan van. Nem? Állítólag 300 kiló.
gacsat Creative Commons License 2010.02.03 0 0 50

a szivocsatornak befele es folfele elkanyarodnak

 Nem nagyon van hova.

 

 

 

Különben itt van 1 előzetes várakozás:

 

 

Előzmény: r1 (46)
r1 Creative Commons License 2010.02.03 0 0 49
Talaltam egy oldalt amin szinten a szivocsatorna kerdeset feszegetik:

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=43286&page=52
Előzmény: Kavics78 (45)
gacsat Creative Commons License 2010.02.02 0 0 48

 Nem a frást nem éri kritika az USÁt. Mindenkinek a töke tele van velük.

 A 141es sorozatgyártott változata lesz az F35.

Előzmény: r1 (46)
gacsat Creative Commons License 2010.02.02 0 0 47

 500at akarnak gyártani belőle.

 Miért is nincs a szívóka szárny fölött?

Előzmény: Kavics78 (45)
r1 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 46
Volt valahol egy abra ami szerint a szivocsatornak befele es folfele elkanyarodnak. Persze nem biztos, hogy pontosan ugy lett kialakitva, de valahogy biztosan ok is megoldottak. Csodalkoznek ha nem.:)
Halkan jegyzem meg, hogy azt ki is nezem az amerikaiakbol hogy naluk ezt rengeteg idobe telt megoldani.:)))
A hajtomu fuvocsovenek valtoztatasaban viszont nem vagyok biztos.
Ha mar mas gepekhez hasonlitunk: Az F22-es csak ket iranyban (fol-le +-20 fokban) kepes a toloero vektoranak kitereitesere. Az oroszok bolondok lennenek ha bekorlatoznak a PAK-FA-et is. Az F35-nel ezt senki nem kifogasolja. Raadasul az F-35-nel minden az F35B megalkotasanak lett alarendelve, a tobbi valtozat pedig ennek a kepessegnek a hianyaval, de az ebbol fakado kialakitas oroksegevel kenytelen egyutt elni.
Ha az oroszok megcsinaltak volna pl. a jak-141-et (ami esetleg csak egy komolyabb geppel alkotna egy egeszet, ami persze nem elado), aztan azt es annak a VTOL/STOL kepesseg nelkuli valtozatat ajanlgatnak a szovetsegeseinek (jo penzert) es, hogy szaljanak be penzzel az orosz igenyek szerint kialakitando gep fejlesztesi programjaba (majd vasaroljak meg es adaptaljak valahogy), azert, hogy legyen mivel segiteni a nagy testvernek ha valamelyik sajat biznisz egyedul tul draganak es elhuzodonak igerkezik, akkor asszem sok kritika erne oket.:) Az USA-t termeszetesen (valamiert) nem eri.:))
Az F22 minden bizonnyal a legjobb gep (rendszer), de nem megvasarolhato (kulonben sem lenne penzunk megvenni es uzemeltetni). Az F35 jo (lesz valamikor), de az sem lesz egy penztarca kimelo darab. A PAK-FA talan bizonyos dolgokban jobb, masban pedig gyengebb kepessegu lesz mint az F22 (vagy akar az F35, de pl. a hatosugarat otszorosere becsulik az F35-enek, aminek ha a fele igaz mar az is perdonto lehet) es nem kizart, hogy sok orszag szamara csabito es megfizetheto lesz a koltseghatekonysaga. A hazai legiero szamara pedig az F35 is sokaig csak csak egy alom marad.
Előzmény: Kavics78 (45)
Kavics78 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 45

Mindezzel en is egyetertek! Sok ido kell meg hogy ez a gep valoban hadrafoghato legyen!

A raptorhoz kepest mindenkeppen alarendelt gep de azert a tobbiekhez kepest valoban elorelepes!

Valoszinuleg a szivocsatornan (vigan belathato a turbinalapatokig ,mig az F-22-nel csak ennek a kikuszobolese rengeteg fejlesztesi idot elvitt) es a sarkany hatulso (jelenleg nagyon is Szu-27 szeru) kialakitasan valtoztatnak majd szvsz., azonkivul ha jol ertettem felre a hajtomuvel sincs minden rendben pedig ha tartos "olcso" gepet szeretnenek csinalni akkor bizony az sarkalatos pont (meghat toloerovektoros kormanyzas is kell am mert anelkul nem szupervadasz a szupervadasz :-) )!

Ha csak annyit valtozik mint az F-22A az YF-22-hoz kepest akkor mar jo!

India csak a ketulesesbol akar 200 db-ot, szoval van piac (meg amugy is beszaltak a programba)!

Most mar csak tudja azt amit papiron mondanak, meg a fegyverzete is es akkor jol van!

 

 

Előzmény: r1 (40)
gacsat Creative Commons License 2010.02.02 0 0 44
gacsat Creative Commons License 2010.02.02 0 0 43
 Mi lessz a rakétákkal? Kéne hogy legyen hagyományos vezérsíkú R77es.
gacsat Creative Commons License 2010.02.02 0 0 42

100milió $os darabárat céloztak meg.

 Én is így látom. Ráadásul ez még csak 1 tesztpéldány. A későbbi darabokon esetleg feltünhet a farkasfogazás, és 1éb "lopakodó" jellemzők.

Előzmény: r1 (40)
r1 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 41
Kozben talaltam egy cikket amiben a Raptor arat kevesebbnek adjak meg mint azt korabban olvastam, de meg igy is tobbszoros arkulonbsegrol beszelnek (fegyverzet, kiszolgalo berendezesek, uzemeltetesi koltseg, stb pedig csak ezutan jon).

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/lapos_beka_azaz_a_pak_fa/

Csak egy adat: 400 millio dollarert 20db Mig-29-est vasarol oroszorszagtol Mianmar.
Előzmény: r1 (40)
r1 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 40
Mernokok csinaljak, nem dizajnerek es nem szepsegversenyre keszul.:)

A meghatarozott parameterek teljesitesehez ezt a format talaltak megfelelonek, de azert fog meg valtozni kivulrol is, hiszen meg csak a prototipusok keszulnek.:)

Ha a kulsosegeket nezzuk akkor oldalrol kisse hajaz az YF-23-ra (de nem annyira karakteres), a sziluettje felulnezetbol pedig az F22-hoz hasonlit, de ugyanugy megtalalhatok az eddigi orosz fejlesztesi jegyek is, valamint az, hogy talan a kovetelmenyek (es a prioritas) is nemileg elterhetnek.
Az F-22-bol tudtommal 187db keszul, az ara tudtommal 332 millio dollar/db es egy repult ora 44000 dollarba kerul.
A PAK-FA-t minden bizonnyal kevesebb penzbol kell kihozni es ha exportalni is szeretnek akkor nem kerulhet ennyibe az uzemeltetesi koltseg sem. - De a fejlesztesre fordithato ido is rovidebbnek tunik (allitolag 2015 a celdatum ?).

F-22 varhatoan csak az USA-nak lesz (exportra csak az F-35-kerul, igy aki nem az USA-val haboruzik annak max ezzel kell szamolnia). Tehat nem is biztos, hogy egy meregdraga "Raptor vero" gepre van szukseg, amit pedig kell, azt tudni fogja.:)
A prototipus (es az eddig hallottak) alapjan megkockaztatnam hogy varhatoan sebessegben, hatotavban, manoverezo kepessegben nem fog elmaradni az F22-tol sem. Tehat eddig egy igeretes es okos kompromisszum alapjanak tunik, de kerdes, hogy a tovabiakban hogyan alakul ez a burok, mi kerul bele es a kulonbozo feladatokhoz milyen foldi/legi tamogatasra tamaszkodhat majd.
Latszolag nem dobtak a bevalt fejleszteseiket, nem aldoznak fel mindent (csak amennyit szukseges) a korlatozott eszlelhetoseg oltaran (es nem egy UFO-t akarnak epiteni amit aztan sem gyartani, sem eladni, sem uzembentartani nem tudnanak), hanem kiszamoltak dekara, hogy mibol mennyi a szukseges es az elegseges.
Haditechnikaban ha van egy jo alap, akkor a korszakalkoto ujdonsagokat nem mindig jo tulzasba vinni (meg a kezifegyverek teren sem).

Sokak szerint a VW golfok kozott sincs soha eleg nagy ugras, aztan megis rendre az derul ki, hogy ertekallobb mint akarmelyik francia csoda.:)
Előzmény: gacsat (39)
gacsat Creative Commons License 2010.01.29 0 0 39
gacsat Creative Commons License 2010.01.19 0 0 38
 Nade nem is repül.
Előzmény: Tomy44 (17)
gacsat Creative Commons License 2009.10.31 0 0 37
Hát?... A pakfának már repülnie kell.
wapo Creative Commons License 2007.05.11 0 0 36
Igen.Meg Moszkvában Zsigulikat osztogatnak.Vagy fosztogatnak?
ztoth32 Creative Commons License 2006.07.19 0 0 35
Az Orosz lopakodót is félreérteték, helyesen így hangzik: orosz lopkodó.
Előzmény: Magnat (34)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!