Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
Már megint korábban jár a kezed, mint az agyad, hogy mit írsz és kinek. Utána pedig rögtön visszavonulót fújsz, hogy nem is úgy gondoltad. A vacsorát meg kár volt említened, én ugyanis meg voltam hívva, ellentétben veled...
Kb. 15 ember kérdezgette egymástól és tőlem is, hogy "Ez mit keres itt?" Rém ciki helyzetbe sikerült hoznod magad.
Akkor általában idézz, hogy mikor bántottam egy szóval is a kaviárosokat. A fiúk biztosan örülnének, ha ezt a "kedves" beszólásodat olvashatnák.
Nem foglalkoztam még a tegnapi kérdéssel, ha van fejlemény, jelzem.
Hahahaha, hihihi. Hát úgy általában: soha nem hagyod ki az alkalmat, hogy a kaviárosokat ne csípkedd.
Ha nem felejtedd volna el, a kaviáros elit klubunk két kíválósága nyerte most pl. a Kupát és a 3. helyet...... És hát ugye ők is két kanállal tömik magukba kaviárt és pöfékelik a szivart minden hónap első szerdájának délutánján a british szalonban....
Komolyabbra fordítva a szót, a tegnapi telefoni kérdésemre sikerült már választ, magyarázatot találni...????
Haha, az pénzbe kerül... És a tagság sem biztos, hogy annyira igényli....
A gond már eleve ott van, hogy a MAVAMSZ tajgai létező jogi személyek: egyesületek, bejegyzett klubok. Egyének, személyek nincsenek nyilvántartva, így ilyen jellegű hírlevelet sem tudnának kipostázni.... És iszonyatos pénzbe kerülne. Nemhogy erre, de talán még két pohár vízre való sincs a kasszában....
Az internet jó ésjárható út. Pláne ,aki veteránozik, anak ma már szinte kötelező az internet, eleve a hobbijához.... De hát még a MAVAMSZ tag egyesületek zöméne k sincs ilyen elérhetősége... Akkor mit vársz....
Nézd meg az osztrák, német, francia vagy holland szövetséghonlapját! Ott rendszeresen megjelennek a fontos információk és nem olyan hülyeségek, hogya Balerái szigeteken túra lesz, meg a magyar főttikár milyen szemfülesen leplezte le a zegyik szaklap "hazug" állítását holmi külföldi minősítés ügyében....
A MAVAMSZ "honlapja" maga a sivár siralom....
És láttál TE ott pl. egy hivatalos "központi" eseménynaptárt? Nem. Mert eleve a MAVAMSZ erőszakos álláspontja, hogy aki ne mtartozik hozzájuk, az nem is létezik, nem is létezhet, így az az esemény se létezhet, amit ilyenek csinálnak. Aki pedig hozájuk tartozik és csinál valamit, az is le van szarva.
Itt volt ez az Oldtimer Szuperkupa. Szép és szinvonalas versenysorozat. Olvastál róla egy betüt is a MAVAMSZ honlapján??? Gratuláltak a győzteseknek? Megemlítették, hogy 2006-ban volt ilyen is a magyar veteránozó életben? (Függetlenül attól, hogy hány kiló kaviárt zabáltak fel a résztvevők az ünnepi vacsorákon - ahol azért a kaviárosokat teli szájjal cikiző Laci barátunk is jelen szokott lenni aktív rendezői közreműködőként...)
De ez a VÁM HISTÓRIA nem fér a fejembe. Hogy mit is intézett el a MAVAMSZ?
Most ezért ne makarom én is K. Gyurit hivoganti, de nagyon izgat a kérdés....
Arra gondolok, hogy ha valami új fejlemény van ami a veteránosokat érinti, vagy nem eléggé ment át a köztudatba akkor arról legyen valami kis hírlap féle, mert nem mindenki netezik, így a mavamsz honlapot sem olvassa.
Úgy nagy összességében: 2006-ban nem sok írásos jele volt a MAVAMSZ működésének...
A legnagyobb aktivitást talán éppen a Rover ügyében fejtette ki a főttikár. Hülyeségek áradatát ragasztotta ki a honlap dícsőségtáblájára és idejének nem kis részét fordítota a "szaksajtó" megdolgozására, hogy ne foglakozzannak az üggyel, mert az "ártalmas" lenne az egész magyar vetreánozásra nézve...
Más jelét nem nagyon tapasztaltam ez évben a MAVAMSZ létezésének....
2004 novemberben hoztam haza a caddyt úgy hogy hollandiában bevámoltattam, novemberben leveteránoztattam, mefizettem a regadót, majd télire eltettem és 2005 márciusában vittem műszakira és addig nem voltak hajlandóakmegcsinálni a műszaki vizsgát amíg nem vittem a paírokat a váelőzetesről.
Sőt egy klubtársam idén veteránoztatta az autóját és neki is kellett vámelőzetesre vinni.
Érdekes. 1992-ben nyári gyakorlaton a Volvo Ivanicsnál dolgoztam, és ott javítottam-tunk ilyet, csak az Volvo 343-ban volt, De ugyanez. Furcsa, mert a motorhang nem olyan, mint amit akár automatában, akár mechanikus váltósnál megszoktál, hanem mintha állandóan csúszna a kuplung, és a gázreakciók is mások. Amúgy csak 3 állása van a karnak, előre, üres és hátra.
Csak pontosítás képpen : ha már valaki beléptette az Unióba, akkor már nem kell vámelőzetesre vinni, mert az már egy "Uniós" autó, független a tipustól. Ha még nem "uniós" a járgány, akkor kell a vámeljárás, aminek a része az is, hogy a Minősitő Bizottságnál is be kell mutatni, de itt bármilyen szakadt állapotú lehet, a Bizottság csak azt vizsgálja, hogy az-e amiről a papirok szólnak és tényleg 30 év feletti-e ?
A MAVAMSZ honlapján amuzeáis minősítés címszó alatt kétdolgot tölts le és tanulmányozzigen figelmsesn.
1. muzeális jellegű jármű minősítő vizsgálat jegyzőkönyv A változat. (Ez a négy- vagy többkerekű járművekre érvényes9
Ez egy kérdőív kb. 80 kérdéssel. Ezeket a szempontokat vizsgálják-nézik egy kocsin, ezek legyenek rendben!
2. Nem árt, ha megnézed a minősítés irányelveit is, de csakis a kizáró okokat. Hogy még véletlenül se fuss bele valami csapdába.
Ha az autón nincs kizáró ok és nagyjából rendben van, NEM bukhat meg. A megfelelőséghez el kell érned a 75-ös pontátlagot. (Mert ugye minden kérdést 0-tól 100-ig pontoznak és az öszesnek veszik az átlagát!)
Ha nem vagy finnyás és nem akarsz minden áron egy 99 pontátlagú csúcsot, akkor oké. Ha nem éred el valamilyen okból a 75-öt, EL KELL KÉRNED a pontozási jegyzőkönyvet és MEG KELL VELÜK INDOKOLTANI. hogy mit miért úgy pontoztak, ahogyan.
Én a mai fejemmel már akkor ott, május 15.-én nem lettem volna hajlandó átvenni a jegyzőkönyvet és semmit se aláírni és fizetni, amíg nem indokolják meg ott a döntéseket!!!!!!!!
Hát maga a puszta papírmunka tényleg nem vészes. Én is viszolygok mindenféle esztelen bürokráciától, de ezt az egészet még én is egészen jól viseltem...
Ha nem szopatnak meg az első alkalommal, ahogy megtették, akkor még élveztem is volna az egészet....
Ha már restauráltál autót, akkor nem lehet gond a részletekkel. És porscheszakmailag se nagyon...
De ha lehet, akkor a békesség kedvéért abba az északeletmagyarországi városba menj minősíteni, amiről annyit olvashattál....
De a kocsinak nagyjából ott is rendben kell lennie!!!!
ha már az unioba valaki beléptette bevámolta akkor nem bonyolult a dolog.
átgurulsz a határon akár lábon is, bejelented veteránvizsgára, ha sikeresen veszed akkor elmész vámelőminősítőre ( semmi köze a vámhoz csak egy 20 ezer forintos lehúzás az egész )
utána mehetsz műszakira csak olyan helyre ahol első forgalombahelyezést csinálhatnak, pld. mozaik.
ezek után ocsmányiroda fizetsz jó sok pénzt és már kész is a dolog.