Megtaláltam a padláson az egyik doboz mélyén a másik TA-56M (1600 OM) fülest, ez eredeti CCCP gyártmány. Esztétikailag kifogástalan, vélelmezem hogy működik is. Talán valami oldtimer gépben lehet még hasznosítani. Kikiáltási ára 3000 Ft.
Maradt még egy Bilsom Aircraft-Control (IM-109-01) földi headset. Van hozzá egy kb. 2 méteres hosszabbító spirálkábel is. Azt sajnos nem tudom, hogy a csatlakozó cseréjével esetleg lehet-e használni a gépen belül is (pl. Cessna) mert recéskörmű mechanik voltam, ráadásul az is jó régen. Az ára ugyanaz, mint a TA-56-osé. Az emilem publikus: lalipolgar@gmail.com
Sziasztok! Megvételre keresek 1:200 fém utasszállitó modelleket, ha lehet hibátlan legyen. Ha valakinek lenne eladó akkor az aircraft860@gmail.com címre küldje el nekem. Köszönöm!
Eladó 2000,- Ft-ért egy Reims Cessna 172 Hawk XP (Model FR172K) magyar nyelvű légiüzemeltetési pilóta kézikönyv. Terjedelme 110 A/4 oldal, spirálkötésű. Tartalmazza a típus általános jellemzőit, teljesítmény adatait, előírt üzemelési határait, a repülőgép és rendszereinek leírását, a normál és vészhelyzeti eljárásokat, valamint a karbantartást és üzemeltetést. Néhány helyen (pl. táblázatoknál) az eredeti angol szöveg szerepel. Bár típus-specifikus kiadvány, szerintem 80-90%-ban a legtöbb 172-es változathoz jó általános alapinfókat ad, ha valaki csak ismerkedni szeretne a 172-essel. A Hawk XP esetében jellegzetes specialitás pl. az erősebb, általában 195 lovas befecskendezéses Continental motor a háromágú sróffal, de magán az XP-n belül is van számos alváltozat, hogy a többit már ne is említsem. Ha valakinek van ennyi kidobni való pénze, a lalipolgar@gmail.com címen üldözhet.
Led izzók eladó és rendelhető nálam, bármilyen konfigurációban 750 forinttól! 90%os energimegtakarítás és 30x-os életteratam! Vegyétek vigyétek! Apród.hu
Továbbra is keresek gyűjteményembe reális áron repülőgép műszereket akár üzemképtelen állapotban, műszerfal paneleket, akár üres vagy hiányos állapotban, kapcsolókat, pilótafülke paneleket, berendezéseket, ülést, lokátor indikátor paneleket, stb. Ha akad ilyen holmi eladó vagy esetleg elcserélhető sorban, a 9mmmak@gmail.com címre várnám az ajánlatokat. Cserébe -természetesen a készpénzen kívül- értékegyeztetéssel magyar katonai ruházatot, jelvényeket, felszereléseket, illetve hivatalosan hatástalanított, bizonylattal rendelkező kézifegyvereket is fel tudok ajánlani, ha valakit érdekel ilyesmi.
Újabb anyagok a présház mélyéről. Eladó 5000 Ft-ért egy TELEX Airman 750 Headset. Súlya 71 gramm, mindkét oldalról használható 310 fokban elfordítható szuper zajcsökkentős mikrofon, csipesz a kábelen. (Kevésbé profiknak: zajos kabinú gépeken, pl. Cessna stb. sajnos nem használható, mert a fülhallgató sima, nem zajvédőbe szerelt). Boldogult leánykorában újonnan 189,95 angol font volt (mai áron kb. 64 ezer Ft lenne). Bp-en átvehető, vidékre utánvéttel el tudom küldeni az eredeti dobozában.
Eladó még egy hasonló kategóriájú Sennheiser is. A szivacsok mindkét esetben cserére szorulnak.
Van még két zajvédős mikrofonos földi headset és egy amerikai Electro-Voice 602 TR mikrofon. A zajvédős headsetek kis barkácsolással talán repülésre is alkalmasak. Valamennyi tétel egységáron 5.000 Ft/db.
Valójában az orosz ember a Tu-154-esbe is rakott (ugyanilyen) külön csúszásjelzőt, de arra már nem emlékszem, hogy a Boeingban vagy DC-9-esekben is volt-e. A golyóból úgy látszik sose elég, tehát rosszul emlékeztem, ennyit az idő vasfogáról.
Jogos, kössz a helyesbítést, rossz volt a szóhasználat. A csúszásjelző golyó a nagygépekben már önmagában nem fordul elő, csak kombinálva, nyilván az kevert meg. Vitorlánál más a helyzet. Ezt a műszer segédeszközt a Tu-134-esen használták berepüléskor (a padló alatt).
A 34-es kikapcsolt legyezőmozgás-csillapítóval nem tudott egyenesen simán repülni, na akkor volt mit nézni, már mint hogy mennyit csúszik. De ehhez sokat nem értek, ez a mászóvassal és porceláncsigával felszerelt tyúkbelesek (KLGS) területe. Rendes ember mechanikusnak tanult :-))
Felteszem az első adagot a présházas lomtalanításból. Az alábbi műszerek egységesen 1000 Ft/db, kivéve a TNV-45 külső hőmérőt (Kamov), ami 2000. Bimetallos, de nagyon pontos és megbízható mínusz 60 és plusz 50 c fok között mér. Szibériába vagy a Szaharába indulóknak nélkülözhetetlen.
Unikális darab továbbá egy elfordulásjelző (5000), aminek öntapadó gumitalpa van, ezért bárhová fel lehet tenni. Régen (50-es és 60-as évek) használtak ilyet a gyengébb műszerezettségű vitorlákban alkalmi felhőrepüléshez, ezért akkoriban nagy kincs volt. Mondjuk erre az van írva, hogy 500 km/csasz, ami nem kimondottan vitorla kategória, gyanítom, hogy valami ellenőrző szerepe lehetett nagygépes (Tupoljev) berepüléseknél. Többször elfordult hogy a 34-esen a felszedett padló alatt a KLGS urak repülés közben is matattak, pl. amikor a robotot szabályozták. De ettől még a fizika szabályai szerint a golyó az golyó minden gépen. Tehát kisebb sebességnél is használható.
Találtam két botkormányt, de a kisebb lehet hogy inkább gázkar lehetett a Cmelákon, javítson ki aki ért hozzá. A kicsi 2000, a nagy 4000, a kettő együtt 5000. A nagyot sem tudtam megfejteni igazán, lehet hogy Dromader?
Amit majd még szeretnék később propagálni: SZBK (fehér-piros állítható fényerejű) kabinlámpa, egy különlegesség: Il-18 navigátor lámpa, headsetek, mikrofonok stb. Szóval majd később ahogy lesz időm foglalkozni vele, addig nincs beárazva sem. Az emil címem a korábbi bejegyzéseknél megtalálható.
Jelentem a magasságmérő és a műhorizont új gazdára talált. A présházas évek óta elfekvő cuccokból talán holnap már fel tudok tenni pár dolgot, aminek köze van a repüléshez.
Szolgálati közlemény: sikerült végre felkeresnem a présházat, ideje volt, mert már a navigációs tartalékot is kifogyasztottam a vörösborból. Jelentem a rend helyre állt. Holnap nappali fénynél majd lefotózok pár érdekesebb cuccot amit elhoztam, bár az relatív, hogy kinek mi az érdekes. Lehet hogy inkább egy rövid listát teszek fel néhány képpel, hogy ne terheljük túl a tisztelt látogatókat meg az Index szervert :-)) és akit érdekel, még mindig kaphat több infót privátban.