A képek magukért beszélnek :)) .. Ha a hétvégén már a garázsban áll az autó, akkor felvenném veled a kapcsolatot pontosítani, hogy miről lenne szó ;) !
A nadapi meghívó plakátja. Javaslom, hogy 1/2 10-kor induljunk el a Shell kúttól, hogy idejében odaérjünk (nem nagyon jó, ha az óvodások műsora alatt csattogunk be...). Ha valaki később és egyedül jön, persze az más.
Bár ez egy '98-as Evoluzione előtti utolsó utáni V8-as és nem V6. Tesóm már megállapodott az eladóval szóban, de addig nem akarom elkiabálni, amig a garázsban nem áll a verda a Thema 8.32 mellett..
Nekem még mindig (sőt egyre jobban) szanaszét van szedve a 425, és a biturbo coupe meg még jobban.
Ha nem lesz nagyon sok dolgom, - pillanatnyilag úgy néz ki hogy de - akkor lehet Tibihez becsatlakozok, mert erre a klubos témára kíváncsi vagyok, meg a Mistralra is.
Nem tudom mit találhattál ki klubszinten amit még nem próbáltunk :-)
Persze :-) Vagy elviszed az Il Topolinoba, http://www.iltopolino.hu/ vagy Sanyihoz (kicsit visszagörgetsz) attól függően hogy mi a feladat.
De dobok neked mailben egy szervizmanuált a QP IV motorokhoz (ha megtalálom) aki ért hozzá, annak nem egy atomfizika :-) (tőlem ne kérdezz bonyolultat, nekem lövésem sincs az injektoros 24v verziókhoz XD)
Megint képben van egy Maserati vétele a családban, e még nem kiabálom el :) .. Azt szeretném kérdezni, hogy tudtok ajánlani műhelyt a vezérképviseleten túl, akik Quattroporte IV motorjához hozzá tudnak/mernek nyúlni?
Tavaly sajnos nem tudtam menni, de idén 100%, hogy ott leszek!
Jó lenne, ha mindnyájunk közös akarataként aktívabbá tudnánk tenni a Club életét. Magam részéről sokszor hiányolom márkánk szervezett megjelenését a színvonalasabb autós rendezvényeken, pedig lenne rá igény. Ennek folyamatos bizonyítéka, hogy akármelyiken teszem tiszteletem, a parkolóban hagyott autót minden második ember megnézi és fotózza. És tudom, hogy ez nem az én autómnak szól, hanem a márkánk presztizsének.
Jó lenne, ha tényleg sikerülne egy kicsit felpörgetni a Club életét, mert jön a jóidő és a vas már nagyon szeretné a testvéreivel közösen falni a kilométereket. :)
Az sem "halk" csak a normális, szabályszerű, normáknak megfelelő. A sport mód meg a nyitott rendszer... na hajnali 3-kor a lakó/pihenő övezetben nem a sport mód a frankó :-)
Ott nem csak a hangot állítod. Ugyan kinyit egy szelep a kipufogóban és a morgósabb, ércesebb hang amit először észreveszel, de áthangolja a váltást, és a gázreakció is más. (sport mód) Olyasmi mint a ferrarikon a manettino, de itt csak 2 beállítás van sport/normál
én igazából itthon nézegetek, mostanában van pár, ami érdekes lehet.
a fogyasztás nem zavar, a meglévő amerikaiak sem esznek kevesebbet, az olajcserém olcsóbb, cserébe 8000-enként kell megejteni:-)
csak úgy veszem meg az autót, ha az előéletéről minden világos, mert egy amerikait ha jó az ára simán megveszek kicsit kehesen is, de azokhoz olcsó az alkatrész.
azért is lényeges az előélete, mert én most nézem azt az évjáratot, amit te vettél anno:-)
ennek az oka az anyagikaban keresendő, van egy határ ami felett autóért pénzt nem adnék.
de a 2007-2010 közötti évjárat már emberi árban van
persze vannak apróbb elvárásaim, fekete/ sötét külső, vaj belső-a piros belső valahogy nem jön be,persze lehet hogy az életben jobban néz ki,de fotóról kicsit giccses
szerinted miaz értelme a gombnyomásra állitható hangnak ebben a kocsiban?
A 140.e km-es "nagyszerviz"-t a Wallis-nál csináltattam, ha jól emlékezem tokkal-vonóval 300.e körül volt (minden ami elő van írva: szíjak, pollen-, levegő-, olajszűrő, egy kis komputeres himi-humi, stb., kb. 1 napos meló). A sima 20.e-kénti olajcsere asszem 100.e körül mozog. Nekem fontos a vezetett szervizkönyv, ezért ezeket ott csináltatom.
Én 3 éve hoztam magamnak egy 2009.09. havi (kb. 5 és fél éves) 4.7-est. Nem kapkodtam el, előtte kb. egy évig néztem a netet és a végén egy európai körúttal egybekötve nagyon alaposan megnéztem 4 db-ot. És egy hét múlva a legjobbért visszamentem. :) De az autó meg is hálálja az elővigyázatosságot, ugyanis a 3 év (30.e km) alatt egy kiegyenlítő tartályon (elkezdett szivárogni, 8.e Ft anyagár) kívül a hátsó futóműben kellett 2 db összekötőt cserélni, de valami "gyári akció" lehetett rajta, mert a Wallisnál "jóárasították" a cuccot. Az Il Topolino-s kollégák pedig korrektül kicserélték.
Városban csak akkor kapom elő, ha a párom lenyúlja a kicsit. Na meg akkor, amikor úgy érzem reggel, hogy aznap jár nekem. :)
Egyébként nincs vele gond bent sem, nyugisan is lehet vele járni. A tömegénél fogva kivasal minden úthibát. Itt 25 liter körüli fogyasztás a reális.
Városon kívül viszont egyenesen Isten. Amit imád - és én is - az, a jó minőségű szerpentin. De szigorúan csak felfelé!!! Ezt a manóvert csakis leengedett ablakkal szabad végrehajtani, de télen is (fix az állandó fülgyulladás)! Abbahagyhatatlan!!! Egyébként 130-nál 11-12 liter a fogyasztás.
"Átnézésre" mind a 2 csapatot ajánlom. Mondjuk én azért választottam a hivatalos szervizt (Wallis), mert ha valami olyan dolgot vesznek észre amit én kint nem láttam - pl. mégis volt sérülés az autón, csak túl szépen csinálták meg, komputer nem stimmel, stb. -, akkor majd egyből egy "hivatalos papír"-ral tudjam a reklamációt intézni. De szerencsére nem volt semmi gáz. Illetve ők az autó elektronikájában lévő szervizadatokat is ki tudják olvasni, így egyből kiderül ha turpisság van a garancia füzetben... Mondjuk én, a kiszemelt autók összes papírját előre elkértem (e-mailben) és leleveleztem - azaz visszaigazoltattam - a szervizbejegyzéseket a bélyegzőn lévő hivatalos Maserati szervizzel. Jó dolog a számla másolat is, de manapság olyat bárki tud (és szervizkönyvet is...). A legmegnyugtatóbb az autó elektronikája, ami a szervizek alatt a diagnosztikai számítógépen keresztül szigorúan a gyári szerverrel kommunikál! Aki abba bele tudna nyúlni, na, az nem itt érvényesítené a tehetségét :)
Elővigyázatos és sikeres vásárlást kívánok!
Egyébként bogarat ültettél a fülembe... lehet, hogy el kéne adnom Neked az autómat, és venni egy 3 évvel fiatalabb (azaz egy 2012-es) GT S-t?!? Hááát, nem is tudom... :)
a fogyasztás,és az átlag luxusautó alkatrész árak nem riasztanak el (a legkisebb itthoni autóm is 4000 cm3-is) de mondjuk egy olajcseréért nem fizetnék fél milliót.
az igazság, hogy egyetlen más márka sem fog meg úgy,mint a maserati.
quattroportéra gyüjtöm a pénzt, még 10 évvel ezelőtt nem volt annyira olcsó, hogy rááldoztam volna a pénzt, de szerencsére, az árak/életkor megy lefelé.
persze nagy kérdés, hogy kivel tudom átnézetni majd a kiszemelt példányt.
remélem lesz rendes szerviz előélete
de a hangja.......a multkor a top gearben volt egy,hát eszméletlen
szerencsére pénz nélkül nem szoktam autót keresni,viszont most megnyugtattál, úgyhogy lassan bele vetem magam a terv megvalósításába
- semmivel sem drágább a fenntartása mint bármely, azonos kategóriájú sportkocsinak/sportlimuzinnak,
- tény, ha összetöröd, akkor pillanatok alatt milliókat kellhet költened rá (kasztni, lámpák, hűtő, stb.: horror árak az alacsony gyártási db-számok miatt),
- hivatalos szerviz Váci úton, asszem Br. 30.e Ft körüli óradíjjal (a szervizkönyvbe bélyegzős munkákhoz),
- minden máshoz: Il Topolino, ahol korrekt a hozzáállás és hozzáértés, ill. nagyon segítőkészek!
És ami tény: a sok-csrillió számban gyártott autók (pl. BMV, Mercedes, Audi, stb.) egyike sem tudja azt az megmagyarázhatatlan érzést nyújtani, amit egy Maserati. Pedig azok is jó autók, csak másképp. Egy Maseratinál a zebra közepén megáll az 5 éves kisfiú és rángatja az anyja/apja kezét közben füli érő mosollyal vadul mutogat a hűtőrácson lévő "szigony"-ra. A felnőtteket pedig úgy kell hadonászva átkönyörögni az autó előtt a zebrán, ugyanis 10-ből legalább 8 a legszívesebben megvárná, hogy átmenj előtte, mert látni akarja az egész autót és hallani akarja az utánozhatatlanul egyedi és gyönyörű hangját!
Ami nem jó: túristákból álló csoportot ne engedj át magad előtt, mert mind a 20-30 fő egyesével fogja végignézni, fogdosni és fényképezni a vasat, úgyhogy aznap onnan nem tuti szabadulsz!
Ami viszont jó: minden csinos hölgy úgy fog átmenni előtted a zebrán, mintha lassított felvételt látnál. Hosszú de mégis csiga lassú lépésekkel, feléd fordított és félrehajtott fejjel, tüzet gyújtó nézéssel, "hajhátradobással", ajkak nedvesítésével és "óriásgyönyörűmosollyal". És persze mindeközben rohadtul nem fogja érdekelni, hogy épp mellette van-e a párja... Vagy éppen a tiéd... :) :) :)
Nagyon fontos! Ameddig nincs meg rá a pénzed, addig bele se ülj, mert ha kipróbálod és mész egy jót vele, de a végén nem viszed haza, elkerülhetetlenül depressziós leszel!!! Mert Maserati nélkül nincs is miért élni! :)
Egyébként meg már 10 perce kaptál volna a QP IV-hez meg a 3v 4v motorokhoz anyagot, kezelési útmutatót PDF-ben ... ha publikus lenne az e-mailed... vagy rám írtál volna mailben :-)
Azok alapján azért egy nem teljesen félkezű angolt alapszinten olvasni tudó autószerelő nem cseszi el nagyon az alapvető szervizt :-)
Facebookon megtalálsz Kollár Norbert néven. Mindenképp javaslom a Maserati Biturbo, és a Maserati biturbo technical-forum csoportokat.
Amúgy FIÚK!!! Nem kéne csinálni egy Magyar Maserati Club facebook csoportot??? (ha már megszűnt a klub, meg a honlap is :-( pedig kezdett jó lenni a honlap..)
QP IV-ben én nem vagyok annyira otthon, mikor olyan volt itthon unokaöcsimnek (ISK-309), akkor 3-4 szerelőhöz hordtuk, zöldfülű maseratisok voltunk. Ezért javasoltam a Ghibli Sanyit, vagy a Horváth fiúkat a Topolinonál.
Alkatrészekben van amit BÁRDI vagy UNIX is tud hozni (fékbetét, gömbfejek, porvédők) speciálisabb alkatrészek www.eurospares.co.uk