Szasztok! Tudok eladó 125-ös TS-t 2 db.ot. Forgalmi nincs, egyiknek nincsenek kerekei és egyéb hiányok is vannak, nameg ezstétikailag is lelakottak. Majd szerzek képeket is. Mit érhet nagyságrendre 2 motor?
merre van ez a Ket TS? 60.000 a ketto, és csak a muszaki hianyzik? (az egyik alkatresz motor?:)) Modnjuk csőrös lenne az igazi, de majd idovel lesz mindketto:)
Az ETZ-t annyira nem akarom megcsinalni, mivel igy is mukodik, mondjuk esztetikailag nem tokeletes, de muszakilag most elég jó (jobb, mint az az ETZ, amivel kulfoldon voltam). Motorozni én mar annyira nem fogok egy ekkora geppel, inkabb tenyleg csak hobbibol neha menni egy kört:) A TS, az ES és a csepptankos Jawa régi kedvenceim, leginkabb látni szeretnem oket a garazsomban, neha menni veluk egyet....
Nem szeretem ha olyanok mondják meg mire képes a TZ akik még 70-nél többet nem mentek vele, és még sose volt élére állított masinériájuk! Fogalmad sincs mire képes az MZ! Tudtad hogy tud menni esőben is és hidegben is???
Húha! :-)))
kustib
Te jó motoros lennél? Lehet... Mindössze csak annyit tegyél meg hogy előveszed a Moto GP és motorversenyek kézikönyvét mondjuk jópár évre visszamenőleg és nézd meg hogy hány HÍRES versenyző kezdte MZ-vel illetve hasonló géppel és hogyan jutottak fel az élre!
Ha ők nem fikázták az MZ-t és megtanultak motorozni vele eredményesen akkor te milyen jogon fikázod?
Engem nem érdekel milyen motoros vagy, mindössze sejtettem hogy a te alattad himbilimbiző gép más alatt is jár vagy éppen meg se moccan... De ne én tanítsalak meg már motorozni! :-) Ja és ha jár a futómű akkor tessék beállítani!
Az MZ nem versenymotor... lehet... a kawa se az, a CBF se az, az SV se az... és mégis versenyeznek vele! Nehogy egy túrázós fisi mondja már meg hogy mi a versenygép és mi nem! :-))) Mindenki úgy használja a gépét ahogy jónak látja, túrázik vele vagy sportol! De sose felejtse el senki, hogy ő melyik részhez tartozik!
Semi és a hozzászólásai
Érdekes hogy amint nemtetszésünket fejezzük ki hogy kawa kawa kawa van csak az MZ topikban mindjárt engem támadnak! :-)))
Szerintem legyen már szó az MZ-ről itt is, és ne egy olyan mondja meg mi a jó aki nem ment 2000 km-t a motorjával és máris leugrott róla hogy gyenge neki! :-)
Én 85 körül vok...
Ebben lehet igazad,de hosszú távon akkor is sok az a 95 szerintem.
Ennek ellenére szerintem pl. a 250-és egy jó túramotor,de mivel én mostanság már 2személlyel járok túrázni nekem édeskevés volt a teljesítménye.
Ez nem fikázás,hanem tények!
És meg 1x!
Rorik& Gexxx!
Nem hasonlítgatasok mennek itt csak a provokációkra vagyunk olyan állatok Tibbel,hogy válaszolunk!
Mz rulez!!!
Najó, de amit mindenki elfelelejettt többek közt én is: vékony gyerk vagyok, én hatvan kilós. Te lehetsz kb 80-82? nem mindegy. Így lehet mindenkinek igaza is, és egyszerre senkienlk se.
Hát van a főnöknek egy 72 éves bácsika ismerőse, és van két TS-e is. Alig használta őket, tip-tipp állapotúak, akku ki lett cserélve, az egyik két éve áll, de semmi baja. Lejárta műszaki, és 60-ba adja. De nem akarod inkább azt ETZ-t megcsinálni?
En akvariumi levegöcsövel is is autohoz valo benyacsövel is hasznaltam az emzet. Autosbolt? Meretre lehet venni vaszonboritasu gumicsövet. Aszem hetes atmerö. Skodahoz vagy zsigahoz valot. Sokaig jo lesz csak az autokhoz valo eredeti bilincset is vedd meg a csöhöz.
István!
Nem erről van szó! Asszem Tib,rézorr és ha most nem is de régebben én is sokat segítettünk?!
De tényleg mindig ilyeneken megy a vita...
Anno regisztráltam egy oldalt az atw-n
Ha kell szívesen odaadom töltsd fel tartalommal és linkelj oda!
Nos?
Segítettem?
Bocs:) A kerdes, h van-e valakinek TS/Csőrös elado, nem szalonallapotu, azt nem tudom megfizetni:) Mukodokepes, vizsgaztathato, és elfogadhato esztetikaval. Abszolut hobbimotornak, nem kozlekedni:)
Esetleg erre van cserealapnak egy ETZ150-em, amit nemrég ujitott fel egy MZ-s szerelo, japan fekbetetek, meg asszem a henger belsejeben is voltak cserék (gyuruk, dugo talan), plusz friss muszaki. Az ocsemnek vettem, h tanuljon motorozni, de csak egyszer hasznalta, meg en mentem vele egy 5 km-es kört:) meg az elso tank benzin fele megvan felujitas ota:)))) Ehhez kell a benzincső . . az nem lett elég jo minosegu. 3 honap allas utan elsore indult, viszont le is allt hamar, asszem az akksi lesz a bunos.
Most én is feleslegesen írok, mert ezek a fórumok nem alázásra vannak fenntartva...
Ha valaki benéz valamiért és olyat kérdez, amit azok akik egész nap itt lógnak már 1000x olvastak, mert jobb dolguk sincs (mint emlékezni a jó kis régi vasra :), még nem kell lefikázni. Ha nincs kedved segíteni, akkor bírd ki hogy nem reagálsz, az ugyanis nem kötelező!
Na ezt most nem értem!
Az a kérdés hogy elcseréld-e?
Ezt neked kell eldöntened!
A realitáshoz meg annyit,hogy az én Mz-m idén 180 ezer ft-ért ment el tőlem...
Szal ha jó az a ts akkor szerintem nem drága!
fisi
Akkor egy hasonlo kerdes:) Realis-e csőrös/TS MZ-t venni szép, nem rozsdasodo allapotban (nem feltetlenul szalon csillogas, nem zavar a "patina") venni max 60-70.000ft-ig. ha van vkinek, egy firssen felujitott, esztetikailag nem, de muszakilag megbizhato ETZ150 cserealapom van (ha megbeszeltem az ocsemmel is:))))
NA én is ebben rnie - vel értek egyet 125- nek sok a 95- az már inkábbb 250...
Na de hagyjuk abba mert már kb. 3 éve ez megy az Mz topicokon:
MEnnyivel megy??? MEnnyit eszik??? MEnnyi a felújítás??? Milyen olaj kell a benyába?? Milyen a váltóba??? MEkkora és milyen guma kell rá??
Irány az Mz klub oldal ott le van írva, de ott is rendszeresen felteszik ezeket a kérdéseket... Jah és ott van komolyabb szerelési rész is látogassatok oda!!!
Ez így van Dzseri de az ilye nagyrcok nem csak az Mz-seket hanem minket hétköznapi motorosokat is lenéznek- mert ez nem egy Hayabusa- csak egy CBF vagy egy szar ER5...
Általában az ilyen ül mackógatyában és strandpapucsban nyáron a gépén jah és pólóban...
Akkor BP-en ritkabb a levegő, aért nem megy ilyen jol:)))
Mondjuk nincs nagyon pöpec allapotban, a blokk kicsit sokat állt:) 40.000ft-ért nem is vartam tobbet:) Istenkisertes, de a japan fekbetettel lehet vele stoppiezni:))) az egykerekezes is sima ugy lenne a doboz miatt (súlyelosztás), de ezek a muveletek szerintem már nem valoek egy tizeneves NDK gépnek. Egyszer kiprobaltam, és innentol nevetek azokon, akik bizonygatjak, h az ő (japan) gépuk erre alkalmatlan:)))
Kanyarodni viszont nem merek vele olyan batran, mint pár éve, most már nem bizok a gumikban, zavar, h imbolyog és hoyg nyeklik a váz kanyarban. Viszont a hangjat tovabbra is szeretem, ugyhogy max elcserélni fogom egy csőrösre, vagy szép TS-re, el nem adom...
Gexxx barátom!! Nem én hasonlítgatom a Mz- t a japánhoz hanem semi !!!!!
Ő isteníti egyfolytában meg ahogy Tib mondá arcoskodik... Én csak erre reagáltam- én inkáb Semi válaszaiban látom azt hogy mit akartok itt a szar japókkal a mz közelében sem vagytok..
Én erre reagálok...
Igen más lettem, de nem Anti- Mz fan... Ez látható alant is elmondtam azt is hogy én miért tartom nagynak a Mz- T!!! Csak a demagógiát- és az elvakultságot nem bírom csak az ilyen hsz.- kre reagálok..
A 95 utazoban nekem kicsit soknak tunik, a 250-essel volt 90-100 korul hosszabb tavon. igaz, csomaggal, de elég sokaig neztem, Lisszabon nincs kozel. Annak 130 volt a vegsebessege, A 150-esnek lehet ugy 100-105... Hiaba hosszu az 5-ik, eleg egy kis szél, dombocska, és mar negyedikben kell forgatni...Vegulis mindegy, mert utazni ugysem akarok vele:)))
Az oktogon nincs messze, de időben min egy óra, az eleg sok napkozben:)Ezért gondltam, hatha kapok autosboltban (lemérnem tolomerovel, ha lenne), vagy van meg kozelebb valami boltocska.
Mi az, hogy 150-es mznek (független a típustól) max 80 az utazója? ez baromság, 95-öt simán visz utazóba. Azt az olasz szart meg 5 év múlva dobhatod is ki. Az olaszok időre gyártanak, nem minőségre.....Sztem csináldd meg azt a 150-est, minthogy egy 250-est vegyél. Az a +20km óra végsebességben nem hinném hogy sokat befolyásolna mondjuk városban, de fogyasztásban annál inkább.
Fischi: Kivételesen egyet értek: MZ nem verseny motor (bár voltak kitűnő bajnok pályagépei), ha Te vigyázol rá, akkor Ő is vigyáz rád, és tényleg nagyon kényelmes.
Viszont aki nem MZ-zett soha és tehetősebb, azok 90%-a biztos lenézi az MZ-seket. Nemsok nagyspeedmotoros áll meg neked, ha az út szélén bazgerálsz akármit is (TISZTELET A KIVÉTELNEK). Azért sztem szocimotorosoknak jobban megállnak a szocisok, ill exszocisok.
Há' de most mit csináljak??? Rendeljek egy-két szerpentint a közelbe? :D 100 km-re van a legközelebbi dombos hegyes rész :((( Sajna azt nem tudom megtenni, hogy csak úgy felpattanok a motorra aztán uzsgyi.... Pénz meg idő hiányzik hozzá. Arra meg végképp nincs píz hogy Pesten tartsam a mocit. Pedig itt sokat tudnám használni. Na jó, euroring csak 35 km-re van. csak egy a bibi: 8 rugó fél napra :(
Szerintem rosszul látjátok... Azért mondom, mert én is hasonló cipőben járok, mint Fisi! Imádtam a TZ-t, és asszem Fisi is! Lett lehetőség váltani, és nem bántuk meg! De a TZ még mindig a szívünk csücske... Nem hiszed el, milyen könnyfakasztó volt látni az imádott motort valaki más alatt tovarobogni... Máig mindig megnézem, ha látok egy TZ-t, és az MZ-seknek köszönök talán a legnagyobbat! De nem ülnék vissza, mert imádom a mostani gépet is! Simán leteker vele az ember egy nap 500km-t, mert lehet haladni, kényelmes... Nincs a macera a benyával... Sok-sok előnye van! De a TZ-m lesz az igazi motorom mindig! Ha tehetném, tán vissza is vásárolnám, mert nincs hét, hogy faterommal fel ne hoznánk, hogy milyen jó is volt az a TZ....
Na igen, de ez eresztette is mar a benzint:) ugyhoyg levagtam, mert maskepp nem jott le, viszont nincs energiam MZ bolt utan kajtatni, azert kerdeztem, hatha valakinek van otlete:) vagy tudja, milyen atmeroju kell, és megveszem egy autosboltban:)))
Télen jo lenne gyakorolni a havas motorozást, a robogo arra alkalmatlan, mert torik:)
Na, ezaz! Már rég rájöttem, hogy mindig azoknak az utazója ekkora, akik az alföldön laknak! :D Én sosem mentem az alföldre a TZ-vel, mindig irány a dimbek-dombok, hegyek-völgyek! Az az igazi, nem az egyenes veretés! :D
LOLLL.... Elf olaj! :DDD Egyébként CBF-nek elég 12e-nként olajat cserélni, csak én cserélem 6e-nként... De, ha éppen nem lesz zseton, lehet, hogy 12e-nként fogom... Nekem az baszta a csőrőm, hogy kb. kijelentette, hogy szar motoros vagyok... És ha nem? És legyalázlak Lepencének menet? :o És utána meg van képe azt mondani, hogy a tényeket szereti.... Nyasgem, Semi! De én vagyok a hülye, hogy válaszolgatok!
Ceglédi vagyok. Egyébként tényleg óriási hülyeség hasonlítgatni a motorokat. Semi is meg én is szeretünk tempósan motorozni. De egyikünk se agyatlanul teszi ezt, nem a határon motororozunk. Lehet MZ-vel is haladni, igaz nem annyira betonbiztos a kanyarban, mint egy nagyköbcentis motor. No meg a szél is rángt rendesen 100 fölött. Tudom, mert 2 hete próbáltam ki egy 120 Le-s 300 kilós Harleyt. Teljesen más.
Nem tom, én mikor MZ-ztem, akkor sem mertem túl sokat kivasalni melőle, mert nem volt olyan biztos a futómű... Vagy az enyém volt szar, bár ez sem igaz... Az meg tényleg halál volt, mikor először ültem 160-as gumán... Minden úthiba megdöntötte a gépet... Mostmár fel sem tűnik, de akkor.... :DDD Ja! És ne fogazz! :PPP
"Akkor sem leszel nagyobb fiú ha otthagyod a kustibet a kanyarban az egyenesben úgyis rádver 100x- ha meg túrázni akar akkor mire te a határhoz érsz ő már az Adrián sütteti a hasát és sereziok a haverekkel...
Arról nem beszélve hogy a hasznos cuccok helyett cipelhetsz eg rakat 2T olajat- a honda meg ráér 6 ezrenként az olajcserével amit ha a te 7 vagy hány ezer ft- os/ literenkénti árú Elf- edhez nézünk még olcsóbb is... A fogyiban megint ugyanott vagy sőt ha elkezded hajtani a Tz- t akkor még lehet többet is fogsz tankolni mint a Tib a Hondába!!???"
Most mondja meg nekem mi értelme van ennek? Miért kell egy miért kell egy huszonegynehány éves keletnémet konstrukciót hasonlítgatni egy új japánhoz, 250ccm-et 600-hoz, egy túramotort egy 'munkamotor'-hoz (bocs a kifejezésért, de a tervezésnél ez volt a céljuk, az más dolog, hogy sokan nem arra használjuk).
Persze... a honda jobb, kevesebb vele a nyűg, gyorsabb... de ettől mi még szerethetjük az mz-nket. És ha te a hondát v a Kawa-t isteníted, én pl akkor is szeretni fogom az mz-t.
Ja, ez itt elsősorban egy MZ-s fórum. Ha valaki ide benéz, akkor azt gondolja, h itt MZ-kkel foglalkoznak az emberek. Erre azt látják, h " Le az MZ-vel, mert én eladtam és vettem egy kawát mert volt rá pénzem" kampány megy...
Lehet, hogy én vagyok a hülye. Én is vennék hondát (vagy triumph-ot), ha lenne pénzem, és lehet, h eladnám az mz-t (bár nem szeretném), de attól függetlenül én még mindig szeretném a tézét.
Bocs, h most ezt leírtam, de azért tettem, mert tudom, h Fisi "nagy MZ fan" volt, mielőtt eladta a 250-est, szerette, törődött vele (komolyan, látszott a mocin is), de ezek a hsz-ek, amik mostanában mennek.... tök más ember lett....
(de lehet, h én látom rosszul)
Ja, és ha megsértettelek az írásom valamely részével, akkor bocsánat. Nem ez volt a célom
Jön egy domb??? Hát sajna az alföldön nem sok van. :D De tény hogy ott nem bírja tartani a tempót. Akkor persze lejjebb megy a sebesség, esetleg vissza is váltok.
(van nálam egy 50cc Piaggio robogo is, nem sokkal lassabb, mint az MZ150, viszont takarekosabb, kenyelmesebb, jobb a fek, futomu... rengeteget fejlodott a technika, igaz egy ilyen robesz kb 4-500.000 ujonnan, az utazoja 70 korul van, a 150-esnek max 80....:) ez csak ugy erdekessegkeppen:))Ennek ellenere szeretnem mukodokepesnek tudni a MZ-t))
Jah éds akkor még... Az én személyes véleményem szerint az Mz egy kitűnő ár- érték arányú gép talán jobb nincs is nála!!!
Házilag is jól szervízelhető nagyon kényelmes (!!!) kategóriájában (utcai 250, esetleg mindennapi motor) igen előkelő helyet foglaló gép- de NEM (!!!) versenymotor!!! Túrázni is jó akár két személlyel is de ekkor már azért kell némi kompromisszumot kötni.
Sajna ahogy lentebb írtam hosszú túrán nagy hátrány a gyenge motor a viszonylag nagy fogyi, és az hogy már szinte sehol sem kapni keveréket de az igényesebbek úgyis sk. kevernek olajat. Akinek a birtokában van az tudja mindezt szerintem...
A fííling állatz rajta de hidd el a jót könnyű megszokni én nem vágyom rá vissza de emlékeimben mindíg is egy kitűnő gép fog élni róla, akárki kérdezi9 mad csak jókat fogok mondani neki!!!
Szerinted kit érdekel hogy te kivel meg mennyifelé akarsz versenyezni az utakon???? Akkor sem leszel nagyobb fiú ha otthagyod a kustibet a kanyarban az egyenesben úgyis rádver 100x- ha meg túrázni akar akkor mire te a határhoz érsz ő már az Adrián sütteti a hasát és sereziok a haverekkel...
Arról nem beszélve hogy a hasznos cuccok helyett cipelhetsz eg rakat 2T olajat- a honda meg ráér 6 ezrenként az olajcserével amit ha a te 7 vagy hány ezer ft- os/ literenkénti árú Elf- edhez nézünk még olcsóbb is... A fogyiban megint ugyanott vagy sőt ha elkezded hajtani a Tz- t akkor még lehet többet is fogsz tankolni mint a Tib a Hondába!!???
Ettől függetlenül Mz forever- de ahogy a Stepfordi feleségekben mondá Nicole Kidman- Tudok jobbat!!!
Szal ezt a versenyzősdit csak te veszed komolyan, mások nagy ívben le.....
Kocka a gumi??? Na és??? mivel jobb ha te mindenhol lekoptattad- akkor is ki kell cserélni! Távol álljon tőlem a kötözködés de ez a baj sok Mz- sel.. Az állandó bizonyítási vágy... Hidd el senki nem nézi le a Tz- t na persze csak aki igazi motoros... Én a kawásokkal amikor gurulok van Hyo, Keeway, hívtam Mz- seket is de ugye a fent említett okok.. Azt hiszik ha már nagy motor akkor biztos fikázni fogják meg otthagyják... Pedig utóbbi túrán pl. Menyus Hyoja miatt (125- ös, két személlyel) csak 80- max. 90- el mentünk, na és?? Jó egy kicist unalmas volt itt ott de ettől függetlenül senki sem fikázta őt.
Szal abbahagyhatod a háborút a világgal ettől nem leszel se szebb, se több, se jobb... Sőt lehet hogy az ilyen véreshurkák miatt néznek furán az Mz- sekre egyesek.
Én sem állok neki versenyezni egy Zx 10- el vagy egy CBF 600- al mert tudom hogy felesleges!! El kellene döntened hogy hová akarsz tartozni ha, ezt tudod tisztázni akkor majd nem fogod megkapni azt hogy arcoskodsz!!! Evvan!!!
150-es MZ-hez hol kaphatnek benzincsovet, ami nem kemenyedik meg par honap alatt? BP VIIIker kozeleben.
Öcsémnek vettem még tavasszal a gépet, de rám maradt, egyszer hasznalta:)) Van pár hibája, nem tudom, h felujitsam-e, vagy vegyek egy ZSÍÍÍÍÍR 250-est inkabb. Ha leteik még ilyen...rengeteg nagymotor utan is még mindig tetszik az MZ hangja:))
Tényleg szépen fejlőcc ez biztos. Tavasszal az új hondával egész bénán mentél dobcsira de most már tekersz rendesen.
Ebből csak azt szeretném kihozni hgy ha az ember a saját emzéjét mexokta és tud is vele kanyarogni, akkor eléggé idegen egy széles hátsógumás nagymotorral kanyarodni. AZtán ha azt szokod meg utána viszont az emzé életveszélyk tűnik. És nem tudjuk elképzelni hgy régebben hgy mertünk úgy vagánykodni az emzével. Legalábbis én ezt tapasztaltam.
Az emzét mindig veszélyesnek tartottam autópályázni. Nem éri el azt a sebességet hgy ne előzgessenek folyton. Én nem tom de amelyik 250est suhanckorunkban a srávok nagyon hajtották az nem sokáig bírta. Én új emzével 25-30ezret el tudtam menni és felujítottal is 20at. Feleslegesnek tartanám minden télen felújítgatni bár ki tudja milyen terhelést kap :-) Viszont vmit mindig elb*szhattam mert amelyik már 3-nál többször volt cafatokra szedve azt hába újítottam fel rendesen. Egyre gyengébb lesz minden szétszedés uán. Szal amíg nem kell a gyárihoz hozzányúlni addig a legjobb :-)
Utóbbi időben félszinttel járattam de régen csak kútkeverék volt, és tényleg a 250esek nem olajozták a kipuffvéget. Igazság szerint aszem 47ezer volt a legtöbb egy mociban és nem kellett sosem salakolni a kipuffot, de a könyököt sem. Míg a kisebb köbcentisek állandójan erre a sorsra juttatták magukat :-)
Nah, jössz, aszt' megint arcoskodsz! :DDD Szeretek motorozni, de nem vagyok megszállott versenyző! TZ-nek sztem nem alkalmas a futóműve sokmindenre, legalábbis az a himbi-limbizés nem túl meggyőző... Hondával elég jól elkavirgálok, nekem az elég is... Szerintem szépen fejlődgetek... Viszont kénytelen vagyok szemelőtt tartani, hogy egy szar fékkar is 8 ropi körül van, nem beszélve egy tükörről, vagy egy kormányvégsúlyról... Szal van visszatartó erő! De te biztos mindenkinél ügyesebb vagy, és az az életcélod, hogy mindenkinél gyorsabb legyél, hajráf! A valóság meg elég relatív... neked az a valós, nekem más! Nem szoktam általában hülyeségeket beszélni! Ha széria TZ-vel jössz mellettem 130-cal, azonnal elnézést kérek!
De jó látni erre, egy ismerős arcot! :) Jól vagytok? Hogy ityeg a fityeg? Épp csütörtökön készülünk egy Bükk-kerülésre! Lillafüred, Szilvásvárad, ilyesmik! :)
Nekem ez a 120 TZ-vel tartósan akkor is mesebeszédnek hangzik... Jön a domb, és máris nem bírja tartani... Meg aztán a futómű.... Hát nem tenném ki magam egy 120-as kanyarnak TZ-vel! :) De te dolgod!
Ez nem a száguldozásról szól, itt tényleg az a lényeg, hogy fel kell venni az autósok tempóját, különben jobb esetben letúrnak, roszabb esetben... GIXER.... Én jártam már úgy hogy kamion kijött másik kamiont előzni velem szemben, még jó hogy volt árokpart.... Volt hova menekülni :() Szóval ésszel ez igaz, de haladni kell:)
Bírni kell a motornak. Apám 50 ezer km-t ment anno a Trophy-jával hasonló tempóban (pl 200 km-t végig nyélgázon, tankra görnyedve :D ). Egyszer kellett fúrni a hengert, semmi baja nem volt a gépnek. Szóval lehet húzni neki, csak nem mindegy, hogy. Nem szoktam túlpörgetni a blokkot. Én a 70-80-at elég veszélyesnek tartom. Sokkal biztonságosabb felvenni a 100-110-es utazótempót, amivel a legtöbb autós is megy. Az, ha folyamatosan előzgetnek, állandó veszélyhelyzet. Próbálnak megelőzni, aztán ha nem megy, rádhúzzák a kormányt stb. És ha ezt egy busz vagy kamion csinálja !!! Halálfélelem...
Nem kelll száguldozni ám gyerekek,veszélyes lehet..gyávaság vagy nem,az MZmmel 7o-8o amit a tartok,a Hondával 8o-1oo.Biztos birna minkettő többet,őszinte leszek,nem tudo a végüket,de nemis vagyok kiváncsi rá..féltem a gépeket.Egyszer mentem 120at(honda)egy előzéskor..utoljára.azóta csak 71 alatt haladókat előzöm.
Hát szerintem ne hajtsd annyival tartósan mert ugyan nem tudom hogy idáig is ennyivel jártál-e,de hamarosan szét fog esni!
Az Mz nem erre való! Amúgy is csodálkozom ezeken a vad értékeken mert mióta megvan a kawa azóta tudom hogy mi erő kell a tartós 120-130-hoz. Szal pl. az ilyen Nemo féle-"de az enyém akkor is 150-el megy" sztorikon csak mosolyogni tudok...
fisi
Na igen előzni nem nagyon tudok 100 fölött. De autópályán belső sávban stabilan tudok menni 120-125-el. Viszont a fogyasztást nem szeretném tudni... :D
Egyébként kell is tudnia ennyit a mocimnak, mivel most van benne ~10.500 km (valós).
Gumikérdéshez: ebben az árkategóriában a Heidenau a legjobb választás. A nevesebb gyártók gumijai közel sem olyan jók. A márkát kell rajtuk megfizetni. Más tészta a 30-100 ezer forintos (vagy még több) kategória. Ott télleg minőségi termékek vannak.
na jó,de a Hajabusa "kissé" más kategória, mint a hozzá képest vérgyenge Mz!
173 ló kissé jobban igénybe veszi ám a dolgokat!!!
Szal nem kell csodálkozni pl. 636-os,vagy Zx 10-12 Kawan is kemény igénybe vétel mellett 3-4 ezer egy gumi...
> Ja és sose felejtsük hogy: "Az oldalát is kifizetted!" :-))) ezaz.. a fene enné meg! :) Végül is Mitas-t rendeltem, mert nálunk (Dunaújváros) tizenpárezerért hoztak volna Heidenau-t és most nincs időm Pestre szaladgálni érte, és nagyon sürgős.. Szégyellem is magam, hogy hagytam idáig fajulni a dolgokat.. nem műszakira szokott jó lenni alattam a gép...
Hayabusán 6000 km = 70e HUF-os gumicsere, szervíz (olajcsere, meg ami még jön :) Egy barátom ismerősének van, széttúlórázza magát a srác, hogy néha felülhessen rá..
Ki kell menni egy MZ Klub versenyre és dugdoshatod az ujjad a kipuffogba! Mondjuk lesz egy-kettő aki jól orrba fog verni miatta, úgyhogy egyszerűbb ha elhiszed hogy száraz odabent mint egy jó vörösbor! :-)
A magánvélemény az az, amikor a tények alapján 1:1-re állnak a dolgok és te döntesz érzés szerint... ha behunyod a szemed és nem veszed figyelembe a tényeket, akkor az elvakultság!
Mennyit megy
Én GPS-el mérem a sebességet és a széria MZ-m 128 km/h-t tud teljesíteni nyelezve. Körülbelül ennyi egy jó állapotú MZ végre.
S100L
Én örülnék hogy elfogyott a gumi, így nem úgy kell kidobnod, hogy a minta még jó rajta! :-)
A Heidenau jó gumi, de a Michelin is.
Akinek meg 4e alatt fogy el nagyvason a gumi annak megkéne nézni hogy a hátsó kerék nem-e előzi őt meg kívülről, vagy javasolt hogy utcán ne használjon sportgumit! :-) Szóval vagy 300km vagy 9999999e km
Ja és sose felejtsük hogy: "Az oldalát is kifizetted!" :-)))
Olyan 10e körül van a hátsó, az első is akörül... 110/80 volt hátul, elől nekem más volt! Ja! És K36-os mintával! Honlap: http://www.reifenwerk-heidenau.de/produkte.html Nálunk keresd a www.mofaker.hu-nál! De a Zichy-ben is megkapod!
Nagy vasakon van, hogy 4e km alatt elfogy a gumi! :) Misi 20e-ért nagyon jó vételnek tűnik! Csak kérdés, hogy az milyen gumi? Mert, ha azt is ennyi alatt megeszed, akkor neked valszeg nem éri meg annyira! De én még mindig Heidenau párti vagyok TZ-re! Jól tapad esőben, hidegben, melegben, és nem is fogy! Avval simán elmész 15e-t, vagy többet is!
Mikor megvettem a motort márciusban, vettem hátra új külsőt-belsőt.. Azóta 8 ezer párzsáz km-t mentem, normálisan használva, normálisan fékezve, a gumi mégis lekopott... Valami Kingstire? féleség, olyan 5-5.5e HUF volt... Ez normális?? Most ajánlottak Michelin-t, előre-hátra kompletten 20e lenne... Megéri? Vagy tudtok valamit ami a 2 ár közt van és bevált? Sürgősen vennem kellene, mert jönnek az esős/hideg idők és így már nem kéne vele szaladgálni..
Hát, azt is vedd hozzá, ha egyszer beolajosodik a kipufogó, és telemegy trutyival, akkor utána beállíthatod tökéletesre, egyik olajjal meg faszomtudjamilyenhóbelebancokkal sem fog az kitisztulni, ezt talán egy új kipuval tudod kipróbálni!
A legegyszerűbb ha hallgatod a rádiót, hol van trafipax, és ott húzol egy csőgázt, aztán majd küldik a mért sebességet, és még egy fasza fényképet is kapsz, potom néhány ezerért :P:P:P:P
Így, ahogy mondod! :) A kipuffom egyébként nekem sem volt olajos soha, de azért az a kis korom szépen megtapad, és vastagszik az idővel a könyökben... Persze csak nagyon lassan! De olaj sosem jött a kipuff végén! Én a Sprint 2T-re esküdtem, egy fokkal jobb talán az Arolnál, de lehet, hogy csak parasztvakítás! (magaslabdások, kuss :DD)
Itt nem az óraszerint - nem óraszerint vitát akartam elkezdeni... A TZ-m emlékszem, mennyiket ment... A 110 az már a vég, se erő, se futómű ahhoz a tempóhoz... Jön egy kis szembeszél, és máris csak 90... Egyébként a HOndám kb. 10%-ot csal felfelé! Ezt sebességmérő tábláknál teszteltem, meg az okosok is ekörüli csalásokról beszélnek! 120-at mutat, 110-zel megyek, 60-at mutat, 55-tel megyek...
Hát pedig a jól működő nagyemzék kipuffjai nem szoktak olajosak lenni a végükön. Ez enyémek sosem voltak. Pedig mindig csak AROL-2T került a benyába 1:50 keverékben. Olyan rozsdabarna vékony csontszáraz por lepi be kicsit amit elég könnyü letakarítani. És nekem a 250es emzéknél sosem kellett kipuffot égetni. Időnként meghúzattam 5-ben és hamarosan sűrű fehér füstbe burkolózott a táj mögöttem. Elég ciki volt :-( Ez tart kb 5 percig aztán teljesen mexünik a füst. Ki van égetve a kipuff.
Viszont a fentiek a kisemzére vagy akár az ötvenesekre nem vonatkoznak. Valszeg a kis ürtartalmu mocik nem tudnak akkora hőt termelni hgy a kipuffjuk belseje végigéghessen.
Nagyemzének kicsit sok a 110 utazó. Hiába egy 120-125 maxot. Ha jön egy kis szembeszél vagy emelkedő, máris jócskán visszaesek 110-ről. Szal semmiképpen nem lehet azt utazónak mondani. Tapasztalatom a 90 km/h amit tényleg tartani tud az utakon.
Szerintem addig nem érdemes vitát nyitnotok az utazósebességről, amíg a mérésére a motorok kilóméteróráit használjátok, legyen szó keletnémet vagy japán gépekről!
Az enyém (251) pl. 50-nél 5, 90-nél már 10 km/h-val mér alá egy ugyanannyi idős Yamaha km-órájának! Akkor most mennyivel megyek, ha 110-et mutat a km-órám, Ti tudjátok? :-)
Tudom, nehéz elhinni, de vannak még olyan Mz-k amik tudják a gyárilag megadott teljesítményértékeket. Nem azt állítottam hogy 140-et megy a gép. Csak 125-öt.
Mindig magam kevertem a benyát, igaz, MOL-os olajjal... Eccerűen meg kell várni, míg rendesen összekopik a cucc, nincs mese! Utána cserélhettem a dugót, mert mégeccer megállt, eccer megragad, utána már nagyon könnyen megragad mégeccer! :(
Hidd el, ért hozzá... Mellesleg a normális (3000-nél nagyobb) fordulatszám-tartományban használom a mocimat, akkor nekem is tök száraz a kipuffom vége. És nincs semmi baja a motornak, nem erőlködik , pedig 110-120 körül van az utazóm.
Nem mindenáron ellentmondani akarok Neked, de azért elég erős dolog egy 2005-ös verseny KTM-et összehasonlítani az MZ-inkkel...... Bármit használtam eddig, még akkor is rittyós volt a cső vége ha nem kapott eleget a gép és holt világos volt a gyertya......emellett pedig abszolut nem csinál omegakoncertet mögöttem..... Biztos hogy másnak más a véleménye de ha én azt látom (látnám) hogy mindíg száraz a kipufogóm akkor nem lennék túl nyugodt a megfelelő kenést illetően....legalábbis az MZ-nél....
Megfelelő keverési arányban,bizony nem trutyis a cső,és ha por száraz ,az a tökéletes működését jelzi a motorról.Ha megnézed Talmácsi kipufogóját,az száraz és elég jól halad.:-)
bemész a boltba és veszel shuber-t 150ft kb. de sztem a karbit mossátok ki jó alaposan benzinben, meg kompresszorral/pumpával nyomjátok át, elemeire szedett állapotban. Aztán nem ártana egy enny idős motornál főleg állás után az akkut cerélni, meg a simmeringeket, tömítéseket, gyertyát, megszakítót, és kondnezátort, és esetleg szénkeféket. Ez így együtt nem drága, cc2500-3000ft az egész ja meg az akku az 3500.
Ami azt illeti, nekem nagyon úgy tűnik hogy a hiperszuper olajakkal (pl Valvoline Durablend) éppúgy teletrutymózza a kipuffot....bár a STIHL 2T után még nem vizsgáltam meg (jóideje ezt használom).
Azt sem akarom viszont elhinni hogy az olyannyira jó dolog ha porszáraz a kipuff vége....
hello MZ-s társak. Van egy 75ös évjáratú TS 150-esünk kissé elhanyagolt állapotban. Most hoztuk ki a pincéből és szétszedvén a karbit rájöttünk hogy kell egy új súber. Akinek van súber magában az feltétlenül irjon vagy ha esetleg jó karbit olcsón megszámítana valaki annak is nagyon örülnék.
2-3 ezer km után megnéztem volna a hengert ,és a dugót meg a hengerfejet,hogy mennyire rakódott le az ásványi olcsó 2T-től a koksz a motorban.(nem beszélve a kipufogórol):-)
Most nevetni fogsz, de mikor megvettem a TZR-t, mindenki fűtött hogy Castrol 2T-t tegyek bele, full sint, meg kutyafüle... Jó, nagy nehezen rászántam magam 5000Ft volt egy liter belőle, beletettem, és nagyon nem úgy mentt ahogy előtte az arollal:() Fogtam leengedtem a tartályból, bele az arolt és úgy repült, mintt akit felszabadítottak:) Érdekes dolog...:)
Kútit használtam én is egy ideig aztán áttértem magamkeverésre minőségi (?) 2T olajokból. Hogy teljesen őszinte legyek, semmi de semmi különbséget nem tapasztaltam......
Én sem tankolok kúton, mikor megvettem a gépet, aznap tankoltam bele kúton, mert akkor még semmim nem volt amit beleönthettem volna a tiszta benyóba, normális kút meg messze volt, mert a tank porzott:)) De azóta mindig a tagyóba van egy Literes flakon Arol 2T :) Nem az istenek istene, én nem mondom, de nekem még bajom nem volt vele, kenni ken, mert meg nem szorul Off:/TZR 125-ösöm sem szorult meg tőle 10500-nál sosem.../ On: szóval szerintem elég:) Azzal viszont már nehezebb kezdeni valamit, ha nincs a vízben benzin :() Mert már sajnos olyannal ia találkoztam, asszem OMV kúton tankoltam, mentem melóba és este nem akart indulni a gépsárkány, ráadásul defektem is volt /első kerék/, úgyhogy fater húzott haza kocsival, ami nem volt egy kipályás mutatvány :))) Aztán othon belelestem a benzinszűrőbe, kiöntöttem ls még fél óra múlva is ott égtelenkedett a víztócsa...:)
Azóta mindig teszek bele denszeszt is, és nem is volt bajom vele, kopp kopp... :)
Szóval hijába tenném bele a ful sint olajat, ha nincs benzin, B@SZHATOM :)
Ez az én véleményem, aki osztja osztja, aki nem nem... :)
Bocs de beírom még egyszer, hátha mégis van valakinek: csak nem vette észre!
Sziasztok! Jó állapotú ülést és hátsó kapaszkodót keresek 250-es etz-re! Továbbá szeretnék egy háttámlát csinálni / csináltatni! Ha bármelyik dologban valaki tu segíteni írjon vagy hívjon: 06705140475. Köszi
Ja és néhányan tudnának mesélni hogy miért szorult meg még akár 3E km után is. Nevezetesen a szándékosan irreálisan kis dugattyúillesztési hézag miatt. Tudom hogy ez minden motoros álma, de sokan sajnos túlzásba viszik mert nem fogják fel (vagy nem akarják) hogy a gyűrű tömít. Persze fordítva is igaz, mert ha túl nagy a hézag akkor meg a gyűrű "kicsavarodik" és ezért rág be a hengerbe.... Szándékosan nem írok értéket hogy én milyenre illeszteném az MZ dugót, mert abból ismét sok vita lenne, aki alatt meg már emiatt megszorult az úgyis levonja a megfelelő következtetést....
Ha nem sértek meg senkit, szeretném felhívni a figyelmeteket egy rossz szóhasználatra. Az elektronikus gyújtású ETZ-t kivéve az MZ-kben nincs elektronika. Az elektronika tipikusan aktív félvezetővel (tranzisztor, tirisztor, stb.) működik. Így létezik elektronikus gyújtás, elektronikus feszültségszabályzó, elektronikus villogórelé, de az MZ elektromosságát egészében elektronikának nevezni szakszerűtlen, hisz elektromos és elektromechanikus alkatrészeket tartalmaz. Bocs a sz@rrágásért.
A jó olajokról csak annyit, hogy én az előző MZ-be is Arol 2T-t és ebbe is azt tettem-teszek, kutya bajom nem volt vele... Én keverem az 1:50-est, legalább az olaj bennelegyen, ha már a vízben van némi benzin.... Másba is ezt tettem, pedig az igényelte volna a full szint. 2T olajat, és mégis jobbanmentt vele, nem írok márkát semmit, nem OFF-olok elvégre otthon vagyok:)
Én is azt hittem anno... Ilyenkor pont a nagy tempó a veszélyes, mert túl jól hűl a henger, a dugó meg jobban melegszik, és akkor megszorul... Nekem olyan 1200 km-nél egyszer 110-nél megállt a dugó... És megállt a kerék.. A szerencsém az volt, hogy egyenesben mentem, de így is kellett gépészkednem... Persze ez az egész mesterfüggő... Ki hogy illeszti a dugót! :(
Hát nem tudom, de kétezer km az elég sok (egy megszakítóhézagutánállításiidő :P) sztem ma már vannak olyan jó olajok, meg minden, hogy hamarabb összeszokják magukat. Jó mondjuk amúgyse volt szokásom sose csőgázzal indulni, meg húzatni mint állat. De egy átlag 90-es 100-as tempót azért el lehet vele karistolgatni.
Sziasztok! Jó állapotú ülést és hátsó kapaszkodót keresek 250-es etz-re! Továbbá szeretnék egy háttámlát csinálni / csináltatni! Ha bármelyik dologban valaki tu segíteni írjon vagy hívjon: 06705140475. Köszi
Szerintem az én mocim is hasonló állapotban van mibnt a tiéd, bár a tompítottat még fordulaton sem nagyon viszi csak az indexeket! Levettem az ülést, de semmi feltűnő hibát (lecsúszott saru st.b...) nem találtam! Majd ha lesz időm elgurulok a Bambihoz!
Grat Zsolti! De ennyi km alatt még nem járatod azt be, azért több kell neki, minimum egy 180-220. De az neked hamar összejön majd. Mostmár csak azon kéne drukkolni, hogy az én vasam is meglegyen, még a köv két hónapban.
nem tőlem kérdezted, úgyhogy bocsi is érte, de azé én is leírom, ha má most fúrattam :) Szal má van benne keményen 23km a frissen fúrt hengeremben, nagyon erős, nagyon jól megy, már most is:) remélem sikerült jól bejáratni:)
kérdés: hol tud még záródni a hátsó féklámpa áramköre a "villán" kívül? mert mostanában többször is csinálja hogy rávágom gyújtásra és ég a féklámpám :() Aztán szegény akksim meg örül ha beindíja a mocit, nemhogy egy 21W-os égőt még a szikrán túl elviseljen :)
Jah, persze, lekapcsolt lámpával OK, többet megy! Csak esetleg megbasz egy rendőr, elcsap egy autó, vagy éppen a dugó közepén fogy el a kraft... Ilyet ne csinálj inkább! Mindenki mond okosakat, de tudod, más faxával a csalánt nagyon könnyű! :)
Pár száz métert már mentem vele:) A szoci fórumon azt írták, hogy lekapcsolt lámpával simán kibírja addig! Azért megnézekm mindent amit mondtál! Egyébként azért cseréltetem ki az elektronikát mert most épp van lóvém és látszik már minden kábelen meg sarun hogy nagyon szatr állapotban van! Törnek össze-vissza! Kösz mindent!
Hidd el, hogy nagyon szembetűnő lesz a hiba! Egy törött, vagy lecsúszott saru lesz, ennyi! Azt megcsinálod, és mehetsz elektronika cserére, amit mondjuk nem vágok minek, ha minden jó! Akkor cserélgesd, ha szar az egész! SZERINTEM! :D
Azért kell kivenni a fedeleket, mert ilyenkor gáz fejlődik, ha töltöd, és esetleg szétpukkan az akksid! 10 km-re meg felejtsd el, hogy elvisz az akku, ilyen hülyeséget még nem is hallottam, nem villanyautó ez! :DDDD
Az akku pár száz métert bír ki! Vedd le az ülést, és a tanknál elől van az a dobozka, na annak a piros vastag vezetéke a szar valszeg, nekem volt, hogy eltört a saru nyakban! :) Kukkantsd meg!
Asszem az lesz a para, ogy mostanában többször fel-le tettem az ülést ! Nem nagyon állok neki keresni a hibát mert úgyis ki lesz cserélve a teljes elektronika
A cellafedél levétel azt jelenti hogy a 6db kis tekerőt kitekerem az akksi tetején? már elkezdtem úgy tölteni hogy azok bent vannak! Ki kell húzni a nnektorból kicsavarni azt visszadugni?
kb 18 órát legyen rajta!! és a cellafedeleket szedd le! Jó hogy ismered személyesen Bambi mestert! ha ismerne, üdvözletem küldeném.... milyen messze van tőled, mert nem fogja sokáig bírni az akku! azért hnap mielőtt mész a vezetékek csatlakozásait megmocorogtathatnád, hátha csak kontakthiba, és addigra rendbejönne míg elmész, őm eg majd átnézi rendesen! Na sok sikert!
Köszi de sajnos nincs multiméterem! Asszem feltöltöm az akksit és megyek Bambihoz!:) Úgyisd ki akartam cserélni a komplett elktronikát! Még egy krdés: Meddig hagyhatom a töltőn az akksit? Egy napig simán rajtahagyhatom? Tönkremehet ha túl sokat hagyom a tötltőn?
A vezetékeknek nézdd emg a csatlakozóit, meg vizsgáldd meg multiméterrel (csipogó állásban ami a szakadásvizsgáló). A töltésedet meg szintén multiméterrel, a feszültségnek 14V nak kell lennie, az áramot most nem vágom fejből. A diódahidat is meg tudod nézni multiméterrel, szintén csipogó állásban, a lényeg, hogy az áramot csak egyik irányba engedik folyni, a két kivezetésükhöz tedd a multimétert,ha nem csipog vagy nem mutat semmit akkor fordítsd mega vezetékeket ( a multiméterét) a diódán, és ha úgyse akkor ott a hiba. Ha nem lett átpakolászva, akkor az ülésedet levéve, hátrébb találod az egyenírányítót (henger alakú alkatrészek vnnak rajta, azok adiódák) a generátorszabályzót emg elölrébb, a tanknál. Ha van tartalék alkatrészed, akkor próbáldd meg cserélni őket, az a legegyszerűb módja. Feltöltött akkuról meg ne járatsd a motort töltés nélkül!
A következőket tapasztaltam ma: Elindultam a mocival. 1x még fel tudtam kapcsolni a tompítottat, de kb 100 m után elhalványult. Hamar lekapcsoltam 1x azt hittem kiégett, de nem. Menet közben folyamatosan égett a töltés ellenörző piros lámpa. Olvastam a haszn. utm-ban, hogy vagy a generátor szabályozó , vagy a kábel a generátor szabályozó egyenirányító és az akku között hibás. A kérdésem az lenne, hogy hogyan ellenőrizzem melyik a rossz és hogy ezek pontosan melyik alkatrészei a motornak:) mert van nekem egy csomó zsír új tartalék alkatrészm az elektronikához,csak nem tudom melyiket hog hívják:) SZóval hálás lennék ha leírnátok hogy hogyan fogjak neki! Még valami, van töltőm, ha feltöltöm az akkut az mennyi km-t bír ki?
a mobile.de-n keress rá egy 88-as xj600-as Yamahára. Kb oldalnézetből ilyesmi a dolog, csak a szélessége olyan 25 centi körül van, (ha jól emlékszem 2 év után). Tehát egy előreálló csőrszerű valami, a közepén légbeömlővel a blokk alján-elején.
oké, elhozom végre a fényező sráctól, ill. a családjától, mert egy hónapja, amikor megtudta, hogy rákos, szétrobbantotta a fejét egy marék gyutaccsal akkutöltőről. A helyszínelők spaklival vakarták a falról az agyvelejét...
Ne bassz! Akkor te megiscsak jo ember vagy.:) Jo kis gep, mi lett vele? Es mellesleg manapsag mar eleg ritka, alig latni belole egy-ket darabot... Tedd be ide is, biztos fognak orulni neki a sracok: Berva, Panni, Tunde es a tobbiek...
Olyan kérésem lenne, hogy emléxem te csináltál fehér számlapot TZ-re, nem kérem el, nem akarom koppintani, csak érdeklene hogy mekkora átmérőjű a számlap?? Én is csinálnék valami egyedit hozzá... .)
Bazz Dzseri, ez sem OK így! Mert van aki ért az MZ-khez és úgy húzza nyúzza, hogy ismeri a következményeket, és meg is tudja csinálni, akár ott a helyszínen, meg van a Gany féle, akinek fingja nincs semmiről, és csak azt ismeri hogy csutkagáz...
Örömömre szolgál hgy egy megbecsült emzészakértő félvállról meghazudtol egy ismeretlen pancsert :-)
Ja és nem hadtam ki a tartófül egyik csavarját sem :-) És nem hiszem hgy az emberek készakarva hülyeségből szétb*sszák a saját mocijukat. Áláminium+vas menetpárosítás - főleg ilyen vékony zsinórmenet esetén - sztem akkor sem egy szerencsés választás. Tom más motorgyárak is csinálnak ilyet de valszeg az anyagfelhasználáson múlik a dolog. Ahgy ezek a kínai csodák is bevált japó mocikat másolgatnak aztán mégsem jó az egész :-)
Nnna. Kis szakmai vita az utóbbi 50 OFF HSZ után :-D
hát az szopás. szívam már én is ilyet, lustaságomnak köszönhetően minidg elfelejtettem a Hondába tartalékot megcsinálni. szal kb egy kilométerre a kút után fogyam ki. :S tolhattam vissza....
Hát akkor szar helyen motoroztunk :) Dunakeszi Auchan-nél állt meg először, akkor még bejött hogy motor megborít, így átjött a cucc a jobb olalából, ezzel még elmentünk egy jó km-t, de utána mág nem ment :) 2/A-n jöttünk be pest fele és 1x csak blööööööö :) Hopp mondom :)
Hát múltkor elmentünk barátnőmmel gurulni, és kifigyott a benya, rendes álláson már nem jött le, a tartalék meg el volt dugulva, ehh :)) Jó 3-4 km-t toltuk hazáig:)
Jól van, akkor ezért nem értettem... A hengerben egy menet furat van... Azt azért otthon nemigen fogod megcsinálni! Ha meg a hollandin javítod így a menetet, megérdemled! :DDDD Vagy a 150-es henger más megoldású, mint a 250-es?? :o
Akkor meg egyszerubb a magyarazat: trehanysag. Ezek szerint ha normalisan ossze van rakva, akkor ilyen nem tortenhet. Csodalkoztam is, hogy ennyire szarul lenne ez az egesz kitalalva?... de ezek szerint megsem.
Általában csak akkor lazul le az mz kipufogó hollandi,ha a könyök és a kipufogó cső illesztésénél kihadják a tartófület,ami a blokkhoz rögziti a csövet.Ha ezek megvannak húzva,soha nem lazul meg a hollandi.
Rengeteget lattam mar es en is azt hittem hgy fakez kell hozza. Aztan volt hgy megtapasztaltam. Van hgy mindig lelazul a hollander es ezert mindig utana huz az ember. 1xcsak nincs menet. Valszeg a lelazult menet a jaro motor rezgesetöl folyamatosan dörzsölödve elkopik.
Most nagyon megdöbbentem. A Simsonon ez bevalt trükk az 1"-os menetvagassal, de az emzé hengeren belül van a kipuffmenet. Nem kivül mint a szinyon. Bar mar annyi mocim volt es a cavingtont is regen szedtem be hgy meg a vegen hiszek neked :-)
Mar nem azert, de elkepzelni sem tudom, mekkora fakez kell ahhoz, hogy valaki lenyalja a menetet a henger kipuff csonkajarol... annak en oklevelet adnek.:)
Ha elbaszod a menetet a hengeren, akkor menetmetszővel vágsz rá egy új menetet, ami kisebb mint az eredeti volt. Ehhez van egy csődarab, aminek a végén van egy hollnadi anya van. Az anya belső átmérője akkora, mint amekkora menetet vágtál a hengerre. A cső másik végén meg egy akkora menet van, amire a kipuffot tudod felcsavarni.
Ez egy olyna jó genyó, amit úgy raksz fel, hogy kisebb menetet vágsz a szétba***tt kipunyílásra. Ez gyakorlatilag egy cső. Felcsavarozod az új menetre, és a másik felére meg a kipufogót. Ha így nézed nem kókányabb megoldás mint egy hegefúrás. kb 2-3cm-el lentebb lessz a könyök, de ki nem szarja le, legalább nem kell sokezerért új hengert venni.
Idén mondjuk a szezonom májusban kezdődött kb... :( Meg aztán napi 30 km-eket tettem bele, bementem melóba reggel, este haza, slussz... De TZ-vel is a rekordom 8000 volt egy évben! :) Majd jövőre jól belehúzok! De idén is még megyek vele 1-2 ezrest... :P Evvan!
Te Tib, nagyon csak a kozeli kornyezetedben hasznalhatod azt a motort, mert en az egyiket pl. csak meloba jarasra hasznalom, es igy mentem vele egy ev alatt 5 ezret, a masikkal meg kizarolag csak kirandulok es azzal mentem egy ev alatt 12 ezret. Es a teli honapokban (nov.-marc.) en sem hasznaltam egyiket sem... Szoval huzzal bele! :))
Lehet, hogy hátul a láncvédőben el van baszódva a meghajtó fogaskereke! És nem mindig kapaszkodnak össze a fogak... Ha csak simán lengedezik, akkor esetleg kend meg a spirált! Az is lehet, hogy az órában ment el a csillapítás! Ha minden igaz, valami zsír tompítja a mutató lengéseit! :o
Nekem a CBF is igásló funkcióban működik! Munkábajárás, sulibajárás, kirándulás... Esőben, sárban, mindenben... Kár, hogy idén, csak 6e km-re volt időm, többet szerettem volna menni... :( De általában elmondható, hogy ezeknél a gépeknél a funkcionalitás rovására megy a csicsázás, dizájnolás....
Ja és az elsőőő motor amit pikk-pakk le lehet szedni a hátso kerekeét!!!!!!!az MZ...
tegnap mondom leveszem má kitekertem a bal oldali keréktengelyt és utána csak kihuztam és levettem az oldal sztendert,utána kicsavaroztam a fék állítot meg még a merevítést és csak kivettem a kereket....és ennyi!!!!!! nem kell a lánccal baszakodni hogy lazábbra állítani meg levenni....stb.Zsír ez igy!!!!!
Ja és megint lenne egy bajom!!!!:((((( az hogy nem számol pontosan a KM/H-a számlálo,ugrált minden fele a mutato. :SSSSSSS Pedig uj a bowden,és megnéztem hogy ha én tekerem akkor mien.És furrogébbe beraktam egy olyan fejet és egyre gyorsabb sebességre állítottam.Na és akkor bezzek nem ugált jol ment.És hátul a lánc védőnél zörög valami nem tom mi de amikor levettem a kereket akkor ugyebár lehet látni a lánckereket.Na és akkor tekergettem és forgott a KM+H meghajto...szal nem tom mi lehet má megint a baja.Lehet hogy laza a lánc????!!!!
Jol mondtad a csőfogoval kapcsban...probáld meg azzal mert én is ugy szoktam meghuzni és ugy nagyon frankon lehet megcsinálni...és ha elb...szodik a menet azaz gyászmenet van az még a jobbik eset az akkor van ha még rá lehet tekerni egy kicsit de még lyötyök meg minden a kipufogo és fuj még ki egy kicsit.Na és ebben az esetben rá lehet tekerni egy másik cucost amit most nem jut az eszembe hogy hogy hívják...bocs
De ha nincs ilyen gond akkor simán fel csavarod és jol meghuzod a csőfogoval...ennyi
De a kalapács és a ruddal még mindig nem értek eggyet mert azzal nem tod faszán meghuzni...de ahogy érzed ugy csináld. Gany
Sziasztok! Ha van valakinek TS 125-re standard kivitelű, menthető állapotú nem krómbetétes tankja, ahelyett adnék komplett és kívül-belül jó állapooú krómbetétest. Csak azért akarom elcserélni, mert télen is használnám városban a gépet és nem szeretném ha a jó állapotú krómbetét lerohadna róla. De ha már itt tartunk, ugyanezt jó lenne TS 250-re is eljátszani. Van egyébként más cseredarabom is TS 125-250 típusokhoz, pl. deknik, kerekek, vázak, sok egyéb apróság.
Ide írhattok, ha érdekel valakit a csere: terrain@freemail.hu
Holnap reggel öszetákolom a kipufogót! A csófogó az az a fogó amin lehet állítgatni, hogy mennyire szélesen fogjon (nem tudom hogy ez így érthető-e, de az az egy fogó az itthon találtak közül ami átérné a holandert. Vasrúd és kalapács az van! Már ma összeraktam volna csak már sötétben értem haza! De kézzel betekertem azért a hollandert amíg tudtam, meg remélem jól érzem hogy jól van a menetben! Ha ne adj isten elqrom a menetet a hengerben akkor azon még lehet segíteni? (menetvágóval vagy ilyesmi, vagy akkor előbb-utóbb új henger kell)? Azé remélem nem cseszem el:) Köszi a tippeket!
Noooormális? Látszik, hogy nem motoroztál még vizes úton! Én átmegyek egy tócsán, és az egész motor, meg én is dzsuvás leszek, pedig van sárvédőm! :D Buzi japók nem tudnak egy rendes sárvédőt csinálni, a TZ-n ilyen nem volt bezzeg! :o Szal majd télen új sárvédőgenerálás lesz a project! :)
Valszeg el van kopva a fékbetét, mint a disznó, és átfordul a fékkulcs! Szedje szét, nézze át! Távgyógyítani még mindig nem lehet! Nem egy nagy kunszt!
Na figyusztok!lenne egy haveromnak egy baja...az hogy ha erő teljesebben fékezik(hátsofék) akkor beakad a fék.:SSSSSÉs ez mitől lehet??Amiota a szerelőnél volt,az ota rossz,és ráadásul ő azt mondta a szerelő hogy meghuzta a fékeket.Pedig a fék állítonál szinte teljesen hátra van tekerve...
Egy körmöskulcsról van szó, ami elvileg van a gyári szerszámkészletben! Ha nincs, akkor biztos lehet kapni, érdemes venni, mert sokszor meglazul! Ha nem számít a hollander szépsége, akkor fogd meg egy combos csőfogóval! Vízszerelés rulez! :) De, ha már úgyis lelazult, érdemes lenne levenned a könyököt, kipucolni, és azbeszt tömítéssel, vagy alu tömítéssel visszatenni! :)
Na ne viccelj már!:PPPEzt még én is megtom csinálni:DDDD
Amugy fox egy kalapácsot meg egy csavarúzót és ellkel kezdeni ütögetni körbe körbe a hollandert...(de amugy ez nem a legjobb megoldás,mert szétbaszhatja vagy a hollander,vagy a hengernek a menetét...)
Most olvasta a szerelési kk-ben hogy B39-442-tes horogkulccsal lehet meghúzni! Nos, nekem nincs ilyen. Kérném tőletek hogy ha vki tud akkor linkeljen be erről egy képet. Vagy érdekelne olyan megoldás is amihez nem kell horogkulcs, hanem elég más szerszám. Érdekelne az is hogyha így használom az mennyire para (úgy értem pár napig amíg elgurulok szervízbe)? Ja, meg valami hosszabbító is kell a horogkulcshoz ha jól olvastam!
6000 volt a 2 oldaldoboz meg a komplett krauser! FONTOS! Ha a kipufogókönyök azon vége ami a hengerből jön ki meglazult és lötyök ergo kifúj, furcsa hangokat ad, zörög stb... akkor a hollandert kell meghúzni? Pontosabban azt szeretném kérdezni hogy hogyan kell a hollandert meghúzni? Csak becsavarom? Mivel fogjam meg? Szükségem lenne hamar válaszra! Köszi mindenkinek!
A homokszoronk nem mobil...hanem egy nagy kamamra szerü....kb 3m x 2m x 2m -es, és ugyebár ettöl egy kicsit kisebb cuccokat belepakolászni mert ugye az ajto kisebb. Szoval nem lehet nagyon hurcolászni.
De ami ebbe belefér azt meg tudjuk fujni.
A másik:
Régebben mondtam hogy engem érdekelne a blokkspoiler, csak akkor se küldtél rola képet. Ez megoldhato lenne most? Mert nagyon érdekelne!!
Devil, engem az érdekelne, hogy mobil homokszóró kézi készülék (amivel pl. hidakat, kerítéseket szoktak fújni) bérelhető-e valahonnan vagy mennyiért vehető s hol. S milyen kompresszor kell hozzá. b.
ON
van pár eladó apróságom TZ-hez, pl 251 tank, 125-ös oldaldeklik (légszűrőház), fejidom, blokkspoiler, kipuff, ülés, apróságok, mittudomén :-) b.
Sziasztok ! Azért írok h köszönetemet fejezzem ki azért amiért segítettetek kiküszöbölni a motrom hibáját ETZ 250. "Esőbe leáll" című fejezetét. Kicseréltem vizálló pipára s most semmi gondja. Még1x kösz ! .)
Ebből a tortából mindenki ehet olyan ízű amilyet szerettek ;)
Ez Budapesten van a 16-kerben, a Farkashalom utcában. A házszámot szégyen szemre nem tudom ahoz képest, hogy ott dolgoztam nyáron :D de majd legközelebb megnézem, úgyis megyek a héten.
Nekem se kellett rohannom, jó volt az alapjárat :) Belsőt én sem hordok csak foltot, lehet, hogy egyszer gumicserénél el kellene játszani vele, hogy csak a hordott cuccal hozom össze... lehet szívnék egy fél napot...
Ha gondolod megadom a címet, lemész, és mutatnek festékmintát, kiválasztod,, és olyan lesz amilyet akarsz. Közben meg legalább meg is nézed, hogy működik a dolog.
15-20 ezer között mozog, attól függően, hogy meddig tart a homokszórás. Szinterezés: A homokszórt felületetre statikusan feltött festékpor tapad, amit utána egy forró emencébe akasztanak 1 órára, és eere jön rá a fedőfestékrékeg, ugyna így.
15-20 -ból kijönne, hogy frankón mindent lecsiszolnak, szórógitt, tank gittelés +fényezés + fasza festék (amivel metálfénye lesz)? Mert én már lefújtam szórófejjel hamerrite-tal, de azt szeretném hogy metálfénye legyen!
250-es ETZ-hez keresek olyan doboztartót hátra, amivel oldaltáskát is fel lehet tenni. Az én gépemen is van krauser, de sajnos lefelé nem megy belőle semmi vas így az oldaltáskák összeérnének a hátsó kerékkel! Szóval nekem csak az a vas kéne ami az oldaltáskákat tartaná!
Továbbá szeretném lefényeztetni a mocit (tank, sárvédők, oldaldeknik), nincs ismerősötök aki faszántosan megcsinálná baráti áron (a tankot gittelni is kell)!
Jó állapotú elektronika is érdekelne kompletten (az enyém majdnem 20 éves)!
Nem kell azt gyilkolni, mondjuk én 2-be tettem anno, hog kevesebbet pörögjön, még épp nem fulladt le, de ment melletem. De még ma se hordok tartalék belsőt :P:D
Ja! Srácok! Még mindig van egy 250-es ETZ első sárvédőm! Feketére le lett fényezve, de aztán nem is került fel a mocira! Moci már nincs meg, de ez itt van! Nem kell valakinek?
Na jó, mielőtt lehurrognátok azért az hozzá tartozik, hogy én is egy pár km-es tolás óta vagyok így, szintén hátsó defekt.. Domb is volt, úgyhogy én bizony berúgtam, aztán elpöfögött mellettem 1-esben.. ráülni nem lett volna szivem.
Pici Scoot vagyok (a Pannóniások már ismerhetnek). Nyár óta van egy TS250/1-em (is). Néhány alapvető dolog érdekelne (furat-löket, áttétel, stb...). Neten hol találok ilyen dolgokat? Előre is köszi!
Na, van egy jó hírem! :) A 30N3-1-hez nem kaptam anno főfúvókatartó csöcsöt! Nincs konkrét szett! Megveszel mindent külön-külön a boltban! A tűszelepek eég szarok, meg az úszók is... Sajna a kisipar! :(
Nekem cudarul ki volt kopva a suber, és azt hiába cseréled, a háza is kopott... Lehet perselyezgetni, meg nemtom miket csinálni, de az szerintem szopás! A másik, ami kiba kipott volt, a főfúvóka tartója, és nem kaptam rendeset... Nem tudtam beállítani rendesen, szoptam vele 1 hónapot kb... Aztán a Binget feltettem, kurva jó lett egyből, és fél lityivel esett a fogyasztásom! Szerintem megérte a Bing... Illetve nem, mert utána kurva hamar el is adtam a mocit! :(
A 7429 hsz-ban lévő képen lévő tárcsáról beszéltem. Nagyon bennem maradt ez a 3-2-3 furatú osztás arról az új tézéről. De hátha van vki aki megnyugtat hgy jól emléxem. Vagy épp fordítva: hgy rosszul tom :-)
Igen utcai használatra nem nagyon szükséges.De ha már csinálunk valamit ,akkor azt jó helyre kell fúrni,mert nem mindegy hogy hová tesszük a lukakat. El is lehet szúrni a dolgot.Versenyzésnél már van haszna,mert esőben erőteljes fékezésnél jobban eltávolodik a szennyeződést a tárcsa és a betét közül.
Normál utcai használatnál van értelme átfúrni a tárcsát? (gondolom hűtés a fő cél)
Az hogy így kisebb lesz a felület nem ront a fékhatáson, vagy ez a felületkülönbség nem számít? Mondjuk szvsz az MZ-n nagyon brutális az első fék, bármikor állóra lehet fékezni az első kereket...
Semmi a világon, az úszó normálisan van összeforrasztva, a tűszelep faszán zár, fúvókákkal sincs baj. gáztuskó pont passzol, shuber is tökéletes. Sztem egyes cégek már ráálltak a minőségre.
Mindenfajta karbihoz van. Helyenként változik a tartalma de ami mindegyikbe benne van: alapjárati, főfűvóka, indítófúvóka (szivató, tűszelep, úszó, shuber tű. Láttam olyat amiben benne volt a tolattyú, a seeger, és a kis rézhüvely.
Érdekelne ez a karburátor-felújító szett, amit korábban írtál! Tudnál róla bővebben mesélni? Az öntvényen kívül tartalmaz mindent? (fúvókák, úszó, tű, tűtartó, tolattyú) Gyári a szett, vagy utángyártott? Kapható BVF 30N3-1-es karbihoz is? Előre is köszi!
Az utángyártók azért törekednek arra, hogy olyan legyen mint az eredeti, és nem öntvény betűk helyett matrica legyen, lehet hogy volt eredetibe is matricás, és öntött. Most pont van itt egy az asztalaomon, Simsonhoz, azon pl öntve van a SIMSON felirat.
Arról is írtam nem?? Egyébként a matricás az tuti utángyártott. Amikor vettem, már akkor sem az eredeti volt rajta (legalábbis semmi jel nem volt??), de törött volt és csak matricásat MZ kaptam.. de 1-2-nek még a szöge is más..de szerintem mind1.. de a km óra.... :)
szerintem nem matrica.. bár ilyet sem láttam még mint ami az előző képen van, csak olyat hol félkörívben vannak a jelek. Nekem is MZ matricás van csak... de legalább van takaróm a gyújtáskulcshos :P
Ja, hát azt tudooom. De én ETZ-re gondoltam. Az 1000s meg különben sem igazi mz már. az MuZ és nem túl sok köze van a régiekhez. Nekem MZ az ETZ ig tart. Lehet h ódivatú a felfogásom. De nincs már azokba szinte semmi klasszikusan mz-s.
Err, tudom már mi ez, van egy régi motor revüm, be van scannelve, és ott pont az MZ túléléséről volt szó, aban van pont ugyan ez, sőt az ETZ 301-is, elektro gyuszi, 300ccm, triplakatalizátor, fejidom.... És az ETZ 125OR azaz off-road, nagyon durca kipufogóval. Nem lehet, hogyez a külföldi piacra szánt vervió? mint pl Opel Vectrából az Angolokhoz lett Vauxhall.
Na várjunk csak, volt 500-ETZ is, 4ütemű Rotax-os. De én ezt a Kanunit mr ismertem, de nem Kanuni néven, mi az h Kanuni? Az valami város ahol gyártották, vagy ez a török verzió, vagy mi is ez? Vagy kódnév?
Na jó, ez enyhe túlzás volt, de azért ez a 4500Ft kicsit mellbe vágott! Ugyanennyiért vettem a Ferodo-t autóba is egy éve és ugye ott két pár fékbetét van, a méretről nem is beszélve!
Lehet persze, 125/15/250-re is. Na mostmár lehet h ki fognak ba**** az opok a reklámozás miatt, Kelo motor, 1172 Bp Pesti út 20. Pont me kellett vkinek, úgyhogy kérdeztem a tárcsafékhez 43xx valamenni, (125/150) a 250-esre meg kb 500-al drágább, mert fastagadd rajta a ferodon. A dobfékbetét is majdnem ez az ár, csak nehány száz ft eltérés van.
Ja, én se oly régen szedtem le a tankot kimosni, meg a karbit, csapot kitisztítani. Valami aranykezű belül is festéket fújt a tankba, na azt szépen kioldotta a benzin és csómókban kotortam ki a csap víz-zsákjából, karbit szétszedve szintén ezen festékmaradványokkal eltömődött főfúvókát találtam. A gép meg ezekről tudomást sem véve tette a dolgát, csak volt egy-két gyanús kihagyás.....
Nincs a csúcson? csoda hogy még megy :P:P:P (Bocs Gany) Lóg a főtengelye, el-el baszódott a gyújtása, szar a váltója, (nincs 4-edik vagy ilyesmi) szét van kopva a berugószerkezet, kuplungproblémák...... Ebből is látszik, hogy MZ jómotor, kilóg a bele, és még így is megy :P:P (Bezzeg a Hondám még a gyertyákra is olyan allergiás volt :S....)
De figyi már! Ezt a karbicserét bővebben el tudnán mondani? mert nem nagyon értem, hogy mér jó, ha az öntvény nem sérült. Mért nem elég fóvókákat, úszót, tűszelepet....cserélni? Télleg nem vágom.
Szivatót nyilván úgy gondoltam, hogy nem tökig nyitva! A karbicsere meg nem annyira hülyeség, mondjuk egy fasza bontottra, vagy akár egy újra! A felújító cuccokkal én szoptam anno, pedig 250-esem volt, amihez azért van jobban alkatrész, a végén vettem egy Bing karbit, és az kurva jó volt!
.....és ha még a bajokon kívül állandóan "csumára van pörgetve" a technika akkor még 5 lityi felett is simán bekaphat a 150-es. Sógorom simsonja is ilyen körül eszik, mert mindíg üveghangon használja....pedig egyébként minden jó rajta....és csak 50 köbcenti....
Szerintem kicsit sok a fogyid! A 250-esek járnak 5 literrel! A kisebbek mindenképp kevesebbel! 3-4 litert szoktak mondani a 150-esekre! Én a helyedben nem sokat kombinálnék valszeg a fogyival! Próbálnám úgy beállítani, hogy jól menjen, és kész! Aztán, ha lenne egy kis pénzem, télen tartanék egy generált: fúrás, csapágycsere, főtengelyfelújítás! És, ha ezután is sokat eszik, akkor karbicsere! Ha nagyon akarsz most variálni, akkor nézd meg a fúvókáidat, hogy akkorák-e, amekkorának lenni kell! Új légszűrő, az is számít! A szivató tömítése jó-e, nem nyit-e folyamatosan? Aztán egy tűcsere is hasznos lehet, hátha cudar kopott már! Meg egy benzinszint állítás, és egy gyújtásállítás... Ez mind-mind beleszól a fogyasztásba, meg még X dolog! De ezeken végigszaladnék!
Hy!Na most lenne megint egy kérdésem...Az hogy akinek van vagy volt 150-ese,annak mennyit evett 100km-en???Mert nekem most városi közlekedéssel 5litertrer mentem 87km-ert...És az jo??Vagy lehet hogy azért eszik ennyit mert főtengely bajos??:SSSSAmugy a shubertű az direkt ugy van beállítva hogy lassaban menjen de kevesebbet egyen...ÉS akkor is 6litert enne meg 100km-en.Pedig nem huzatom neki annyira!
Én arra gondoltam, hogy nem kell magunkkal cipelni annyi mindent hiszen meg lehet azért venni ott is ahol vagyunk, amire éppen szükségünk van.
Motorral, (Suzuki rm 125 cross) nem mentem az asszonnyal sehová de párszor voltam nyaralni, és több mint fele cucc nem kellett amit elvittünk magunkkal. :-)))
Nem akarom elkormányozni innen a T. társaságot (sőt!), de nézzetek át néha a "Pannónia motorkerékpárok" topicra is, márcsak a remek társaság miatt is megéri :-))
Ennyit még Che Guevara-ék sem vittek magukkal ("A MOTOROS NAPLÓJA" című filmben), pedig rendesen meg volt pakolva a "Bivaly" (egy 500-as NORTON a szétesés szélén) Ki látta a filmet? :-)
Új hozzászólás-mező alatt TALLÓZÁS (megkeresed a képet pl a vinyódon) aztán tőle jobbra FELTÖLT, majd ha alul megjelenik a kép akkor a mellette lévő BESZÚRÁS -ra kattintva illeszted a hozzászólásba. A szöveges részben ilyenkor (IMAGE1) vagy mi jelenik meg....aztán MEHET gomb. Törekedj lehetőleg kisebb képméretre, avagy "butítsd" le némelyest, mert így nem foglal akkora helyet és a modemes kollégák miatt nem fogsz annyit csuklani :-))
Na amugy ha valaki nem tudta akkor ezeket kéne vinni egy turára!!:
(Kedves Octaclio barátunk megadott oldalán szerváltam:
Nehogy magaddal cipeld ezt itt mind, inkább csak emlékeztetőnek használd. A túra jellegétől függően válogasd össze a listából a cuccokat. Ha mindent összeszedtél és nem fér be a dobozaidba, akkor kezd el selejtezni, mi az ami nélkül kibírod.
Amugy nem tom hogy miért,de faterom tegnap vitte el eredet vizsgára a TZ-t és nem tudta mert idő pontot kell kérni(na mind1 ez lényegtelen).Hanem az a baj hogy amiota elvitte az ota ha adok neki egy csutka gázt azota elkezd pörögni mint állat de alig megy:-S:-S:-S
De ha csak félig huzom a gázt akkor nem pörög rendesen megszokottan huz és pörög...lehet hogy faterom átállította a kuplungot??Vagy valamit elbaszott rajta?ha igen akkor még nekem ugat hogy elbszom a motorját........!!!!!
Hát mi már megvettük tegnap (MOL hykomol 80W-90)-est...vagy miet,és akkor az ugy jo hogy csak beleöntöm amennyit kell és kész?Mert nincs kedvem segíteni székapni neki a blokkot és után össze rakni...
Ha habosodik, akkor két olyat kavartál össze, amik "összevesznek". Legprosztóbb szar motorolajat bele és kész! Nem kell túlmisztifikálni :-) A célnak tökéletesen megfelelnek a Teszkó-gazdaságtalan "márkák" mint pl a CAREX vagy mi....
na figyusztok!!!Tegnap lecsapoltuk az olajat és egy kicsit lehet látni hogy habos:SSSSés az baj??Vagy ugy nem jo hogy má csak csöpörög az ojal a leeresztőnél és akkor öntenék bele uj olajat??Az ugy jo??
20 éves orsóolajat úgy értettem hogy addig állt a dobozában. Egyszer levett olajat már én sem töltök be többé.... Akinek esze van az meg megnézi hogy "nem-e vesznek össze" az olajak, mielőtt betölti...
Röviden: nem akarok magyarázkodni, hogy miért szar a Kawa, nekem sok gondom volt vele, mindig leesett róla valami, meg aztán ha beszéltek GPZ/ZX/ZZR tulajokkal (nagy köbcenti), talán sokan fognak mesélni a harmadik főtengely csapágy nem megfelelő kenéséről. Ráadásul Békásmegyeren laktam régen, a Szentendrei út nem igazán ezres sportmocinak való. De ha megy, akkor aztán!... :-))) Úgy 2 éve meg elcseréltem egy Suzuki DR BIG-re, amit nem bántam meg! Egyrészt ez az a moci, ami tökéletesen kielégítette az igényeim, másrészt meg ííímádtam! Valahol még található róla kép a klubunk weboldalán. (Ha még nem vette le a webmester...) Aztán idén belecsúsztunk egy kisebb építkezésbe, aminek sajnos a mocim látta kárát (vagyis inkább én), de 1 hónapig bírtam motor nélkül, így egy ismerősömtől megvettem a csörgőkígyót, és rettenetesen jól szórakozok rajta! Remélem elég rövid lett, nem akartam untani senkit. Dzseri! Talán vasárnap otthon leszek úgy hosszabb ideig, ha biztos, akkor majd írok.
Jut eszembe, ide is felteszem a 2 héttel ezelőtti nyúli Pannóniás cimbinél tett látogatásomkor készült fotókat, tehát akkor Magyar-NDK csúcstalálkozó :-)
Szevaaa! Na még téged is látni errefelé? Gurulj már át a vassal vmikor, már kíváncsi vagyok rá! Rég beszéltünk, én minden nap du 5től tuti otthon vagyok!
Ecsém, itt a jó idő, oszt senki sem motorozik csak lóg a klaviatúrán? :-))) Kawa vs MZ: volt ZX10-es Kawám. Most van egy TS125-ösöm. Annyiért vettem, mint amennyibe egy olajcsere került a Kawán. De az ment 270-et (140LE), ez meg nem... :-))) Dzseri! Majd kereslek, csak keveset vagyok otthon mostanában. Csao
Szvsz, szarrágás magasfokon! :DDD 1000 Ft egy lityi olaj, amiből bele se kell tölteni az egészet! Nem is baszakodnék, hogy visszajátszam a lavórból a használt olajat! A másik az, hogy ami eccer kijött a blokkból, az maradjon is kint! Arról nem is beszélve, hogy nem szabad az olajakat keverni! Mert nem biztos, hogy összekeverednek, lehet, hogy habosodni fognak együtt, mint a disznó, vagy éppen valami olyan lerakódást csinál a blokkba, hogy boríthatod szét!
Az enyémben kb 20 éves orsóolajat pörgetnek a fogaskerekek, gondolom annak is lejárt a "szabatossága" :-) Nem is értem miért nem ment vele gallyra a váltó :-)
Na figyusztok!!A haverom nem tom miért de azt csinálta hogy leengedte a hajtoműolaját,mert lejárt a szabadossága.És ugy csinálta hogy kapott egy kis hajtoműolajat,és össze kevere egy kis régivel amit leengedett...és mi baja lessz akkor a motorral??:S:S(Tom hogy hülye a haverom de ő azt mondta hogy csak olyan 600km-ert ment azzal a hajtoműolajjal...)
Hohhhóóóó! Az enyém vége is szinte teljesen ilyen! Csak az nem sportkipuff kialakítást célzott, hanem szétszedhetőséget. Szkennelek róla képet amint tudok (1 éve ígérem....:-)))
Aszfaltra való.....alapvetően....feltételezem hogy leginkább aszfalton használod...vagy nem? Ha terepen használod, akkor vehetsz terepmintásat is, de az hamar lekopik ha aszfalton használod.... Mindenki egyénileg mérlegeljen, de a méregdrága Michelin, meg miegymás gumik tök fölöslegesek szvsz. Ez a "csing-csung" gumi ami nekem van fenn, egész jól viselkedik kicsit "agresszívebb" stílus esetén is, bár abban nálam ritkán részesül... 2 éve vettem, előre 4500 volt, a hátsó meg 5000-5500 körül ha jók az emlékképeim...
Jo kössz szépen!!Neked is ZOZY!!!Amugy ez a HEIDENAU,ez terep gumi,vagy aszfalt gumi??vagy enduros(abb)???És mien árba vannak ezek??És hol lehet szerválni??
110/80, 110/90-es gumit vegyél hátra! Nekem Heidenau volt, és nagyon jól teljesített! Jól tapad, de nem fogy el! Nem szép, de jó! Ha neked a szépség a fontos, akkor Michelin Pilot Road! Az a legszebb gumi! :)
Én úgynevezett "csakezvótraktáron" típusú, azaz kínai KING'S TIRE (yeahh, sokatmondó név :-)) gumit használok ami a nagypapás motorozási stílusomhoz nagyon jó, de valószínűleg jobb ha HEIDENAU-t veszel, abban csalódni nem fogsz....
És szerintetek mien gumit vegyek??Mert nekem hátul van egy olyan gumi ami a simsonokon van és nagyon undorítoan néz ki!!!Amugy vee-rubbert,vagy mitast vagy miet vegyek??Mert nekem azt mondták hogy a vee-rubber az egy kalap sz..r,és a mitas az még ellmegy.És mien méretbe vegyek??Mert nekem hátul 80/90-16 48p-s van...Lécci segítsetek!!!!Köszi
Nekem az eggyik haveromnak van egy Honda MTX 80-a,és ha + látogatjuk a cross pályát vagy valami földes utat akkor ő megy 70-nel és én + döcögök 50-el.És zorallnak érzni magád.De amikor kimegyünk a földesutrol beton útra akkor jaaj neki.Amikor má rég 70-nel megyek akkor ő még huzatja h utolj érjen vagy legalább tartsa a tenpot velem:D:D:D:DHiába enduro + 15lovas...nem tudja tartani az én rendes tenpomat betonon..De viszont és sem tom tartani földes uton őt:D:D:D:D
Ebben végul is igazad van!!!De lehet hogy azért tetszik neki mert csöndes...
De akkor is sokkal zorallabb ha jol nézki + van neki egy jo kis zorall hangaj..:D:D:D
Ja még egy dologbol teszik neki szerintem ami nagyon fontos mert az enduromnál ez volt a baj...Nagyon büdös voltam!!!(füst szagu) De a tz-nél nem!!Nyugottan befujhatom magam,és tom hogy nem leszek büdös,a smogtol...!!!
Most rajtakaptalak, csak jöjjenek az MZ-sek csapatostul míííí, aztán ott várod őket a többi rosszarcúval hogy leönthesd a gépeket benzinnel és....... :-)))))))
Tegnap elmentünk motorozni a haverokkal az erdőbe, endurózni, nekem suzuki crossmotorom van a többieknek is terepmotorok (DRZ, Honda XL, DR stb.).
Az öcsém 250-es Tz-vel (szegény) egy darabig bírta az iramot úgy ahogy, de amikor burkolt egyet akkor kicsit visszavett, hiába a Tz nem oda való :(, sárban ugratókon vizmosásos utakon nem bírta a 80-90 km-es tempót.
Nem attól fog tetszeni a csajnak, hogy miylen kipufogó van rajta, hanem pl attól h pöccröff, és nem kell megállni az út szélén, vagy tolni, vagy furcsa hangokat hallani. Esetleg egy szép fényezés se ártana, meg a tankot kilakatolni. Ne sportkipuffot vegyél, hanem hozdd helyre a blokkot!
Most amiota töbször kijárom a tz-vel azota van egy csaj aki nem akar ellszakadni a motoromtol,és állandoan vinnem kell őt,és rohadtul tetszik neki...Mindig mondja h mennyire kényelmes,meg h nem is megy jol...:PPPP Na és kiváncsi leszek arra ha lessz rajta sport kipufogo és jobban fog kinézni akkor mennyire csajozos moci lessz...:DDDD És ti hogy vagytok vele???
Így van, ahogy mondod, Cicám! :) Néha lehet offolni! Akit nem érdekel, nem olvassa el! +1 felesleges hozzászólás, hogy ne offoljatok! Szerintem azért téma, mert többeket érdekel, különben nem lenne téma! :D
Annyi összevisszaságot lehet itt hallani Yamaháról, Kawáról, Csirkeszárnyról, Sutyukiról, megbízhatatlan olasz motorokról. Hát, megnehezítettétek az életemet gyerekek, vettem a TZ mellé egy BMW-t. :-)))
Én ezekhez nem is szolok má.... Olyan jokat nevettem kb az utolso 50 hozzászoláson, hogy eröm se volt irni..:D Most aztán kiábránditottatok a kawábol.....vagy mégse....:DD Vannak itt q...a okos hozzá szoklások ám..:P
Na, és akkor én vagyok elfogult a kawák ellen. De ne offoljuk má szét a topicot, kérdezze már meg vki, hogy kell gyújtást állítani, vagy benzinszintet vagy ilyesmi, mert már pangás van! :D
Ha az idézetre gondolsz, akkor egy kawa fantól, aszongy, hogy direkt lazábbra hagynak minden csavart, hogy jobbna tudjon mozogni a motor, és ne feszüljön, ezért csörög :D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D
Na harapd meg a bal her..! És mi van azzal a dologgal, hogy "a kawákat, mindig lazábbra hagyják, hogy jobban tudjon mozogni" A több lánc, meg több baj forrása lesz. Tz-be is szar egy megoldás az a lánc.
Én nagyon meg vok elégedve vele, semmi baj nincs vele igaz elég szomórú is lenne egy majd 4000 km- et futott géptől!!!!!!!!!!
Kustib drága barátom...
A kawa a legkisebb japán gyár így ha ott akakrnak maradni az élbolyban valamit tenni kell- és teszik is- lásd 636 mindmáig jól odaver az összes márkának!!!
Kipróbálhatnál egy kawát is meg lennél lepődve!!!
Naggyon jó gépek azok is- és nem hallom még most sem hogy csörögne... :))
Nem kell ettől a zörgéstől beszarni! A láncok zörögnek, és kész! Van hangjuk, de attól még tökéletesen üzemelnek 10e km-eket! A kawák azért zörgősebbek, mert több a lánc bennük a HOndákhoz képest, ennyi! Attól még jók! A nagy alapvető különbség, amiért nem vennék kawát, hogy mindig meg akarják nyerni a nagy versenyt a többiekkel, ezért kihegyezik a verdákat! A Honda inkább utolsó marad, de törekszik a megbízhatóságra, tartósságra és a jó hírnevére. Ez a különbség!
Láttam vadi új szalonban álló kavát csörögni. De azért nem kell a vizeslepedőt ráhúzni egy modell alapján az egész márkára, az igaz. Vszont ha vmit már nagyon sokan mondanak, akkor az nincs feltétlen véletlenül. De aláírom, sok múlik a használójától is, a krabantartástól, de ha vmi gyárilag el lett cseszve, azon nem sokat lehet segíteni. (lásd pl 638-as Jawa váltó)
Na most én annyit elárulok hogy lehet hogy igazatok van.De, én az ujságokban meg ugy mindenhol össze gyüjtve szerintem igy vannak a sorolások:Honda,Jamaha,suzuki,kawasakiSzerintem vagy talán a jamahát ki lehetne cserélni a suzukira.Talán...És amugy aki ezt a kawasaki hibát mondta őt nem nagyon ismerem eddig 2x láttam de lehetne neki hinni mert má 40körül jár és de az tuti me emléxem rá hogy 26 éve tolja a vasakat.És a tapasztalat beszél belőle...
Ja még annyi hogy azt aláírom hogy most vegyük a 125-ös endurokat.Na most 3 haveromnak van kawája.2 kmx és 1 kdx.És eddig a 2 kmx-es nek volt má eddig panasza a motorral de a kdx-es nek csak annyi a balya h sokat eszik.Ebben a katergoriában jok ezek a gépek és nagyon jol mennek.Na és 1 suzuki-is enduros van akinek eddig a gyujtással vannak eddig bajai,pl most van szerelőnél neki.De az huu nagyon jol megy.És van egy jo pár hondás.Honda xl neki átlagos bajai vannak 82 évjárat.van 2mtx-es és nekik elég sok bajaik vannak.de azok is alapvető problémák...De most szinte minden motor más évjáratban és állapotban van.De nálunk eddig a kawasakik vannak a dobogo első helyén...(enduroban)
Ráadásul a múltkori mosás után nem indult a kicsike, sőt, a delej úgy ahogy volt elment, aztán eccer csak életre kelt... De azóta is időnként van gyújtás, de nem forgat az önindító! És ez egy 5500km-es HOnda CBF!!! Szal semmi sem biztos! Ettől függetlenül nekem nem kéne más motor! Esetleg egy másik CBF! :) Egyébként ettől sem kell földhöz vernie magát senkinek, hogy a kawát japánban rakják össze.... A Honda is nagyrészt japán motor, csak a végső formát már európában kapja, a minőség ettől még fontos a márkának, és nem engedheti meg magának, hogy olasz minőséget adjon ki a kezéből...
Tokmindegy, hogy mit hallottal! Az a lenyeg, mit tapasztaltal! Megy a gep? Tetszik? Elegedett vagy vele? Akkor meg a tobbit ki nem szarja le?:) De ezt mindenkinek igy kellene felfognia a sajat motorjaval, tokmindegy, hogy milyen marka...
Na, jó, de egy darab alapján nem lehet ráhúzni egy márkára, hogy szar! Pl. a te TZ-d most szar... Akkor minden TZ szar??? :o Ez hülyeség! :) Ettől függetlenül a kawa szar! :DDDD
Most nem azért de én meg az ellenkezőjét hallottam!
Vannak itt 2x idős Kawak is már olajködös a blokkjuk de meg mindig mennek rendületlen!
Amúgy ha hallottál a gpz 500-ról akkor tudnád hogy agyonüthetetlen!
Zolinak igaza van,a Kawa japán míg a honda cbf pl. erősen digo gép már...
Gondolom valami ezer eves joszag volt. En nem akarom minositeni egyik markat sem, volt szerencsem probalni sokfelet, de van az ismerosi korben pl. egy par oreg CB Honda. A Honda koztudottan talan a legmegbizhatobb a negy nagy japan gyarto kozul, megis ezek az oreg vasak ha pl. egy kis esot latnak, egybol mind allnak ki az ut szelere "pihenni", mert beazik a gyujtas. Ez van, pontosabban ez volt akkor, most meg ilyen gondok mar nincsenek, se a Kawanal, se a Hondanal, egyiknel sem... Szoval nem abbol kell kiindulni, hogy a haver mit mondott, egy egyebkent is agyonutott oskovuletrol (megnyugtatlak, egy sokat futott huszoneves csucsszuper (tenyleg az, mert az egyik kedvenc tipusom) CB750 is ugyanugy zorog, mint egy csorgokigyo, szoval ez nem csak a Kawa "kivaltsaga"... egyszeruen oreg, elhasznalt. Az uj Honda persze nem zorog, az uj Kawa sem, erre merget vehetsz. Ki kell probalni, es ha nem tetszik, mert szar, akkor lehet fikazni, mert van alapja... de addig csak sovarogni utana.:)) Szal, peace, gyerkocok, sose az alapjan kell egy markat megitelni, hogy a haver haverja mit mond rola.
Nyugi, csak az irigyseg beszel beloluk.:) Az a baj, hogy mindenki az 2x eves oreg csorgokigyokbol indul ki. Viszont teny, hogy a Kwak meg mindig Japanban keszul, mig ez a tobbi "japan" markarol mar nem biztos, hogy elmondhato. Egyebkent meg jo az mindegyik, teljesen ertelmetlen a fikazas...
Most nem azért de én most egy motoros klubb tagja vagyok és aki rendezte ezt a klubbot ő azt mondta h amikor ilyen turákat csináltak akkor a kawa MINDIG ott maradt...És gyujtás probléma miatt,is.
Széép,széép!!!Na látjátok??Én egyrészt ezért akartam venni TZ-t.Hogy ilyen jol nézzen ki...Amugy hogy oldottad meg hogy magasabb legyen a telo??Mert én magasságra 6cm-eres lemezt vágtam és nem tudtam még segítséggel se felemelni mert meg emelkedik az egész hátulja és nem tom ugy bepasszíntani...
Jo megfogadom a tanácsod!amugy nem pezseg a sav benne.De most valamiért jo,10km-ert mentem és okés volt még világítással is a gép.(csak ellne bizzam magam:PPP)!!!!
Én a helyedben vennék egy méter gyújtókábelt, meg egy NGK gyertyapipát! Valszeg a pipa nem bírja a vizet, és letestel! Cseréld ki, az a tuti! Az viszont, hogy elmegy a delej, két okból lehet! Vagy szar az akkud, de nagyon, vagy szar a töltésed, vagy mindkettő... Akksit nézd meg, hogy leveszed a kupakokat, és megnézed, hogy nem pezseg-e vmelyik cellában a sav! Ha pezseg, akkor kuka! Ha ilyesmi nincs, akkor töltsd fel rendesen, hátha annyi a baja... Töltést meg nézd meg, hogy járó motornál hány voltot mérsz az akku kapcsain! Ha 14,4 körül van már 3000 környékén, és ez marad, akármilyen nagyon pörgeted, akkor OKs a töltésed... Ezeket lesd meg!
Miii Mz-t szerelni?
Nem megy? Mi van?
Aaa ilyen Mz nincs is!:))
Nekem a legnagyobb bajom a géppel a folyton kiürülö tank volt és az hogy néha meg kellett mosni...
Ja bocs a rohadt kövek néha lepattintottak a lakkot!:))
Na komolyra fordítva a szót jó gépek ezek,de azért a Kawa...
Egyenesen ideális gép meg mosni sem kell.
Kezdek ellustulni. :P
A lényeg ne sajnálatok a pénzt és ne 10ezerből legyen full blokkgeneral akkor sokáig jó lesz,probléma nélkül!
fisi
Na most csodálatos modon OKÉS a gép!!!!Lehet h amikor lelocsoltam akkor víz ment a kábelekbe...
És ugy csináltam meg h fogtam a hajszárítót és fújkáltam a kábeleket,és lássunk csodát van szikra:-DDDDNa akkor máris gyujtás és szivato és 1x rugtam és pöfögött...Na és a haverokkal ellmentünk a belvárosba furikázni(LURDY-ba)
És odáig semmi baja nem volt,de vissza felé villogtak a kocsisok hogy rendőr veszély és akkor mellék uccákon mentünk.Na és akkor jött az első panasz:az hogy ha lassítottam és huztam közbe a féket ellkezdett egyre rosszabul világítani a lámpám és akkor olyat csinált hogy le akart állni,és akkor vissza raktam a gyujtást alap helyzetbe és akkor ment tovább......
Ki kell hogy ábrándítsalak: ha szar a kondi láttam már olyat, hogy nem volt szikra, ment két percig a motor vele, és utána megállt, és nem volt szikra, kondcsre megoldotta. Ha az akku lemerült, és nincs töltés, akkor nincs szikra ha a megszakító elkoszolódott, vagy elállítódott a hézagja, túl kicsire, szintén nincs szikra.
Ha a kondi szar, attól még van szikra! Ha töltés nincs, de az akku fel van töltve, akkor is van szikra! A megszakítót érdemes megnézni, de 99%, hogy nyit-zár, és akkor van szikra! Ezekben az esetekben nem tökéletes a szikra, de legalább van...
Gyertya szaródik el legritkábban! Nézd meg a gyújtókábeled, hogy OKs-e, aztán a trafóban a tűt, a pipában a tűt, és minden vezetéket, aminek köze van a gyújtáshoz! Pl. a trafó egyik vezetékének a szakadása már eredményezi azt, hogy nuku szikra! :) Nézelődj!
Olvastam, hogy szervezkedtek. Az az igazsag, hogy a Pannonias haverokkal mar mi is szerveztunk szombatra es vasarnapra is egy-egy kisebb gurulast. Szombaton Tordas kornyeken motorozunk (ott lesz veteran motoros borze), vasarnap meg ha minden igaz, akkor szinten egy borze-latogatassal egybekotott gurulas lesz Tapioszele kornyeken. Azert koszi a meghivast, egyszer majd vegre sort keritek ra, hogy megismerjem a diszes csirketenyeszto tarsasagot.:)) Es milyen jo, hogy mindezt az MZ-s forumon beszeljuk meg!:)))