Nem tudom, ki hogy van vele, de engem kifejezetten bosszant, hogy olyan "nosztalgiaszerelvény"-ünk van, aminek a két tagja, a két motorkocsi soha egy métert nem tett meg így együtt. Nem is egészen kompatibilisek egymással vezérlésileg (sem). Bármelyikből lenne egy másik, és akár csak 1, azaz egy darab PXV fel lenne újítva, és közéjük kapcsolva, máris korhűbb lenne a dolog. Persze a "bármelyik" közül ez inkább MVIII legyen, és legalább két PXV - de az igazi az alapfelállás lenne négy póttal. Mert ez így egy kicsit olyan, mintha ötven év múlva olyan "szerelvényt" hoznának létre, hogy az egyik vége MIX, a másik vége MX, és köztük semmi...
A fogaskerekű járműveinek felújítása is ilyesmi volt csak esztétikai felújítás műszakilag szinte semmi nem változott de a szelektív ajtónyitást megcsinálták szoval nyilván meg lehetne most a hév hfelújításnál is csinálni.
Uraim egy segítő információt kérek Önöktől. A jelenleg futó háromkocsis HÉV szerelvényekben hány db. léptetőrelé van, hány darab csúszásvédelmi relé és hány darab feszültséghiány relé? Tehát kisegység szerelvényenként.
Én is régi héves vagyok, a barátom is, de egyikünk sem emlékszik.
Az a kérdés hogy megéri e ekkora összeget költeni azért hogy még pár évtizedet fussanak ezek a szerelvények.
Pontosan erről van szó és ugyanez igaz a hármas metró szerelvényeinek a felújítására is: Az anyagfáradással nem tudnak mit kezdeni és az leginkább a főkeretet és a forgóvázakat érinti. Ha meg azokat is cserélik, akkor mi marad a régiből? A pályaszám?...
Az a kérdés hogy megéri e ekkora összeget költeni azért hogy még pár évtizedet fussanak ezek a szerelvények. És azt se felejtsük el hogy lehet új vontatómotorokat beépíteni új vezérléssel, de a kocsiszekrény nem lesz fiatalabb. Ha jól sejtem akkor kb csak az maradna az egészből, na meg a forgóvázak. Szóval kis túlzással a nulláról kellene mindegyik szerelvényt újjáépíteni. Nem hinném hogy ez sokkal olcsóbb lenne mint az új szerelvények beszerzése.
Egy alternatívaként azt tudnám elképzelni, hogy beszereznének x darabszámú új szerelvényt. A jelenleg futók közül az öregebbeket, vagy amik már nem szuperálnak túl jól, leselejteznék. (Legalább kicsit több alkatrész lenne. ) Majd szépen sorjában pl vonalanként cserélni a járműveket. Így kicsit eloszlana a költség, és nem egyszerre kellene az összes szerelvényt lecserélni.
Persze gondolom a "kevesebb" darabszám miatt lehet drágábbak lennének a szerelvények. Előfordulhat hogy míg az egyik vonalon típusváltáskor nyert az xy cég és az ő szerelvényei futnak, addig a másikon meg másik gyártóé. (Ezzel viszont az infrastruktúra rekonstrukciója során lenne némi probléma. Peronhossz, magasság stb. És a későbbiekben nem biztos hogy olyan egyszerűen menne a vonalak közti jármű csere, ami szintén nem túl előnyös.)
Ahhoz elég rendesen bele kellene nyúlni a légrendszerbe. És mint ahogy azt sok helyen lehet olvasni, ez csak a külsőről szól. A gép lelke nem változik. Ez a "felújítás" annyiban különbözik a többitől, hogy a laikusok számára látványos, mert szinte minden új, külsőt kapott. de kb ennyiben ki is merül a dolog.
Gyanítom ez csak annyival másabb mint mikor a két kis egység MIX/A-t az eredeti fényezéssel látták el, hogy itt kapott a szerelvény egy új belső kinézetet is.
Kedves Topiktárs! Köszönjük a jelzést, a jegyszedőt/jegyvizsgálót (ha lett volna) már internáltuk (volna), mert kiderítettük, hogy a nagyanyja egy malomtulajdonos kulák/ munkásőrparancsnok (a nem kívánt törlendő) szeretője volt.
Az iróniát félretéve, a jármű cserére, majd javításra került. Szerencsére nem gyakori az ilyen jellegű meghibásodás, évente néhány esetben fordul elő.
AZ ilyen hibák észlelése és feltárása során nem a bűnbakkeresáés az elsődleges, hanem az okok feltárása, és a hiba jövőbeni előfordulásának a -lehetőség szerinti- megakadályozása.
Viszont borzasztó sivár, túl fehér az egész utastér. Legalább az ablakok felett lenne zöldre lefestve a szekrény, ha már a több ágazat valami hasonlót erőltet. Valami mintás dekoritlemez nem volt? Továbbá egyetértek az előttem szólókkal, hol a szélfogó az ajtók mellől?
Ez így egy kényelmetlenebb üléses, több állóhelyes (de minek?) kívlről csiricsáré, belülről sivár gyenge kezdés. Valamit kell csinálni, OK, ennyi a keret, de azért pár alapvető dologra jó lenne odafigyelni.
Igen, a járművezető megfelelő szerszámokat és kiképzést kapott a jármű megbontására.
Ez persze olyan jól sikerült, hogy már a műszaknak nem is kellett beavatkoznia és ha már ott volt, elvégezte a helyszínelést, a hiba okának feltárását és javaslatot tett a további ilyen esetek megelőzésre. Így egy csomó felesleges munkától megkímélt jópár embert ;)
Szerintem nagyon szép és jó lett a felújított vonat.Legalábbis igy képek alapján úgy tűnik. De ami nagyon hiányzik az az egyedi ajtónyitás. Ez alapvető lenne egy ilyen járműnél.
Egyszer már megértünk egy BKV Pluszt, a kilencvenes évek végének ráncfelvarrás-szerűsége volt, ebbe az akcióba HÉV kocsik is belekerültek. Sokáig büszkélkedett vele a BKV, micsoda színvonalemelkedés, satöbbi. Akkor jött be a szőrösülés és több hasonló, parasztvakító fejlesztés. Aztán a következő fővizsgával ezek elmúltak (2007-ben tűnt el az utolsó), oly rég volt, hogy ma már lassan senki nem emlékszik a BKV Pluszra. A mostani városvezetés biztosan nem, hiszen hatalmas lelkesedéssel támogatják az újabb pluszosítást. Ezúttal friss, fiatalos, trendi BKK-dizájnnal nyakonöntve. De akármit is csinálnak, ettől nem lesz jobb, ez nem más, csak az agónia meghosszabbítása. Értjük, hogy a BKV-nak holnap meg holnapután is ki kell adnia a kocsikat a forgalomba, miközben nem látják, mikor és miből lehetne lecserélni a járműparkot. Ezért jobb híján leporolják az egyszer már bevált megoldást és eladják újra, és mivel van rá vevő, sikerük is van vele. Csak éppen arról nem beszél senki, hogy ezzel egy tapodtat sem jutunk előre. A jövőről kellene beszélni, nem a tegnapelőttről.
Lendüljünk túl a wifin meg a hasonlókon, koncentráljunk a legfontosabbakra: 1. Nem fogadható el, hogy tízmilliárdokat öljünk olyan járművekbe, ahol nem teremtik meg a szintbeli beszállás lehetőségét. (lépcső kiszed, peron megemel, elég egyszerű, tessék megcsinálni)
2. Ki kell mondani, hogy bár szükség lesz felújításokra bizonyosan, de mindenképpen kell új járműveket is venni. Le kell tenni a jövőre vonatkozó terveket.
Az összes többi részletkérdés.
Na és akkor a színe. A színe pedig ... ... borítékolhatóan élcelődések tárgya lesz örökre. Elképesztő, hogy a BKK pár fős dizájnercsapata ötletelésének senki nem szab gátat, miközben saját eddig ars poeticájukat lövik lábon, az eddig hangoztatott egyszínű lefestés helyett most egyenesen négy színt használtak. Az ajtókból mindjárt kétféle is van. Ennyit tehát az eddig hangoztatott egyszerűbb, olcsóbb stb. hazugságokról.
A szuperhév még nem járóképes, egyelőre csak egy mockup. December-januárra ígérik, hogy összerakják, az eredeti alkatrészeivel, azaz semmi hajtáskorszerűsítés vagy ilyesmi, és mivel csak egy kisegység van belőle majd csatolják egy nem felújított társával és Békásmegyer-Batthyány tér között lehet élvezni a szolgáltatásait, persze miután a hatósági engedélyeket megkapta.
A legelső képen a BKV által a főpolgármesternek ajándékba adott kb. 1m20 centis modell látható.
Ugyan kérlek, hát nem tetszik 2015-ben az, hogy beszálláskor kézzel kell ráncigálni az ajtókat a halál hidegben Szentendre egyik vágányán? Szerintem teljesen korszerű, sőt, egyenesen elvárt!
Mondjuk ezek az ülések is viccesek: eddig beleülni nem lehetett rendesen, most lehet, de mondjuk végállomástól végállomásig elég kemény lesz. (A festésről nem beszélve, ami olyan érzést kelt, mintha egy óvodás rakta volna össze legóból.)
Mondjuk a kályhás fűtés az elég gáz. A busz ülés Ráckevéig vagy Gödöllőig "a BKV kurv@ anyját" kategória. Ráadásul valamelyik idióta a BKK-nál teljesen fordítva van bekötve. Abba a járműbe, amibe sok ülés kell, abba keveset pakol, amibe meg sok állóhely kell, azt telekúrja üléssel...
Ez az egész projekt egy nagy rakás kaka leöntve fossal. :-(
LoviGabi által idézett szövegből nekem is az jött le
Aha, csak aztán nehogy ez a mondat bátorítson fel egyeseket (nem a járművezetőket)... Képzeld el a szituációt: koromsötét éjszaka, a csávó az utolsó nyalintásokat végzi az autogénnel a jármű maradványain, körülötte áramszedők, forgóvázak, össze-vissza kábelek, utastéri berendezések hevernek. Óvatosan felteszed a kérdést: - Khmm, itt egy állagban lévő eszköz fémhulladék-feldolgozói átvételére történő előkészítés zajlik, nemde? - Korántsem. A hiba pontos okát próbálom megállapítani, de az csak a jármű nagyobb mértékű megbontása után lehetséges, amit meg is kezdtem.
Mi az, hogy magaspadlós? Egy túrót! A legnagyobb baj ezekkel a fostalicskákkal az, hogy nem szintben lehet beszállni. Az egész HÉV-en egyfajta padlószint van, akkor meg miért nem lehet magasperon mindenhol? Ez a legnagyobb baj, ezt kellett volna 20 évvel ezelőtt meglépni, nem a wifit meg a konnektort... Meg talán a pályát karbantartani. S2001 sebesvonat & tsai rulez!