Keresés

Részletes keresés

BaGira-79 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 41341
Igen, az LVI-oson nincs sönt. Azt leszámítva az is csatol6ó a többiekkel.
Előzmény: division by zero (41340)
division by zero Creative Commons License 2015.10.24 0 0 41340

A nem is olyan rég még közlekedő PXV-tel mi van, miért nem jár?

És ha már Tigrisezünk, jó lenne egybe visszacsinálni az utasteret.

 

A vezérlési kérdés az nem akkor merült fel, amikor az LVI-ossal járt?

 

Amúgy a tegnap délutáni Tigris csere az miért volt?

 

 

Előzmény: John Howard (41334)
BaGira-79 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 41339
Nekem a sorosból párhuzamosba átállás tűnt rángatósnak, amikor utaztunk rajta tavaly.
De mindjárt előkapom a Danka-könyvet. :-)
Előzmény: John Howard (41337)
BaGira-79 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 41338
:O
Az egész világon nincs több MVIII-as ezen kívül!
Előzmény: Törölt nick (41336)
John Howard Creative Commons License 2015.10.24 0 0 41337

Mintha valami olyasmi rémlene, hogy az egyik végéről vezetve nem szabad minden söntfokozatot végigkapcsolni...

Előzmény: BaGira-79 (41335)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.24 0 0 41336

Azért biztos lenne mód arra, hogy legyen még egy M.VIII-as, mostanság úgyis nagyon erőteljesen fejlődik a nosztalgia vonal más üzemegységeknél.

Előzmény: BaGira-79 (41335)
BaGira-79 Creative Commons License 2015.10.24 0 0 41335
Vezérlésileg kompatibilisek.
Teljesen igazad van, az 1 baj csak az, hogy az MVIII-asokat mind szétvágták ennek az 1nek a kivételével. :-(
Előzmény: John Howard (41334)
John Howard Creative Commons License 2015.10.24 0 3 41334

Nem tudom, ki hogy van vele, de engem kifejezetten bosszant, hogy olyan "nosztalgiaszerelvény"-ünk van, aminek a két tagja, a két motorkocsi soha egy métert nem tett meg így együtt. Nem is egészen kompatibilisek egymással vezérlésileg (sem). Bármelyikből lenne egy másik, és akár csak 1, azaz egy darab PXV fel lenne újítva, és közéjük kapcsolva, máris korhűbb lenne a dolog. Persze a "bármelyik" közül ez inkább MVIII legyen, és legalább két PXV - de az igazi az alapfelállás lenne négy póttal. Mert ez így egy kicsit olyan, mintha ötven év múlva olyan "szerelvényt" hoznának létre, hogy az egyik vége MIX, a másik vége MX, és köztük semmi...

Előzmény: division by zero (41331)
szega Creative Commons License 2015.10.24 0 0 41333

Előzmény: division by zero (41331)
Ep128 Creative Commons License 2015.10.23 0 1 41332

... hogy ez miért nem jön a szentendrei vonalra is néha...

Előzmény: division by zero (41331)
division by zero Creative Commons License 2015.10.23 0 0 41331

Dobr.Zs. Creative Commons License 2015.10.23 0 0 41330

A fogaskerekű járműveinek felújítása is ilyesmi volt csak esztétikai felújítás műszakilag szinte semmi nem változott de a szelektív ajtónyitást megcsinálták szoval nyilván meg lehetne most a hév hfelújításnál is csinálni.

Előzmény: zeli89 (41323)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.23 0 0 41329

Uraim egy segítő információt kérek Önöktől. A jelenleg futó háromkocsis HÉV szerelvényekben hány db. léptetőrelé van, hány darab csúszásvédelmi relé és hány darab feszültséghiány relé? Tehát kisegység szerelvényenként.

 

Én is régi héves vagyok, a barátom is, de egyikünk sem emlékszik.

 

Köszönöm!

Qqberci Creative Commons License 2015.10.23 0 2 41328

Kezd hasonlítani a történet a "Bengáli" villamosokéra...

Előzmény: zeli89 (41327)
zeli89 Creative Commons License 2015.10.23 0 1 41327

Hát igen... És ha a BKV műhelyeiben tudnának kocsiszekrényt építeni akkor ezzel az erővel mi is legyárthatnánk az új szerelvényeket.

Előzmény: Qqberci (41326)
Qqberci Creative Commons License 2015.10.23 0 0 41326

Az a kérdés hogy megéri e ekkora összeget költeni azért hogy még pár évtizedet fussanak ezek a szerelvények.

 

Pontosan erről van szó és ugyanez igaz a hármas metró szerelvényeinek a felújítására is: Az anyagfáradással nem tudnak mit kezdeni és az leginkább a főkeretet és a forgóvázakat érinti. Ha meg azokat is cserélik, akkor mi marad a régiből? A pályaszám?...

Előzmény: zeli89 (41325)
zeli89 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 41325

Az a kérdés hogy megéri e ekkora összeget költeni azért hogy még pár évtizedet fussanak ezek a szerelvények. És azt se felejtsük el hogy lehet új vontatómotorokat beépíteni új vezérléssel, de a kocsiszekrény nem lesz fiatalabb. Ha jól sejtem akkor kb csak az maradna az egészből, na meg a forgóvázak. Szóval kis túlzással a nulláról kellene mindegyik szerelvényt újjáépíteni. Nem hinném hogy ez sokkal olcsóbb lenne mint az új szerelvények beszerzése.

Egy alternatívaként azt tudnám elképzelni, hogy beszereznének x darabszámú új szerelvényt. A jelenleg futók közül az öregebbeket, vagy amik már nem szuperálnak túl jól, leselejteznék. (Legalább kicsit több alkatrész lenne. ) Majd szépen sorjában pl vonalanként cserélni a járműveket. Így kicsit eloszlana a költség, és nem egyszerre kellene az összes szerelvényt lecserélni.

Persze gondolom a "kevesebb" darabszám miatt lehet drágábbak lennének a szerelvények. Előfordulhat hogy míg az egyik vonalon típusváltáskor nyert az xy cég és az ő szerelvényei futnak, addig a másikon meg másik gyártóé. (Ezzel viszont az infrastruktúra rekonstrukciója során lenne némi probléma. Peronhossz, magasság stb. És a későbbiekben nem biztos hogy olyan egyszerűen menne a vonalak közti jármű csere, ami szintén nem túl előnyös.)

Előzmény: Állítólag (41324)
Állítólag Creative Commons License 2015.10.22 0 0 41324

Alapvetően itt arról van szó, hogy pont azt hangoztatják,

hogy nem csak a külsőről szól az egész. Igen bele kell nyúlni az ajtóvezérlésnél a légrendszerbe.

És akkor mi van? Ha ezt 30 évvel ezelőtt kellett volna megcsinálni azt mondom

egy relés huzalozott vezérléssel bonyolult lett volna. De 2015-öt írunk megjelentek és elterjedtek

a különböző buszos számítógép vezérlésű (nem autóbusz) járművezérlő rendszerek.

Innentől kezdve körülbelül annyira lehet bonyolult megcsinálni egy hajtásvezérlést vagy egy szelektív 

ajtónyitás vezérlését, mint a Tátra villamosoknál. És mivel ezzel a felújítással az új járművek beszerzését 

évtizedekkel akarják elodázni ezért meg is kellene csinálni! 

Az egész akkor lesz igazán bonyolult, ha azt is megkövetelem, hogy a felújított jármű csatolás szempontjából,

kompatibilis legyen a régiekkel, bár az sem megoldhatatlan, de az már tényleg nem éri meg.

 

Előzmény: zeli89 (41323)
zeli89 Creative Commons License 2015.10.22 0 0 41323

Alapvető... Lenne egy új járműnél, de ez nem az.

Ahhoz elég rendesen bele kellene nyúlni a légrendszerbe. És mint ahogy azt sok helyen lehet olvasni, ez csak a külsőről szól. A gép lelke nem változik. Ez a "felújítás" annyiban különbözik a többitől, hogy a laikusok számára látványos, mert szinte minden új, külsőt kapott. de kb ennyiben ki is merül a dolog.

Gyanítom ez csak annyival másabb mint mikor a két kis egység MIX/A-t az eredeti fényezéssel látták el, hogy itt kapott a szerelvény egy új belső kinézetet is.

Előzmény: Dobr.Zs. (41319)
Fickó bácsi Creative Commons License 2015.10.22 -1 2 41322

Kedves Topiktárs! Köszönjük a jelzést, a jegyszedőt/jegyvizsgálót (ha lett volna) már internáltuk (volna), mert kiderítettük, hogy a nagyanyja egy malomtulajdonos kulák/ munkásőrparancsnok (a nem kívánt törlendő) szeretője volt.

Az iróniát félretéve, a jármű cserére, majd javításra került. Szerencsére nem gyakori az ilyen jellegű meghibásodás, évente néhány esetben fordul elő.

AZ ilyen hibák észlelése és feltárása során nem a bűnbakkeresáés az elsődleges, hanem az okok feltárása, és a hiba jövőbeni előfordulásának a -lehetőség szerinti- megakadályozása.

Előzmény: JakiHUN (41281)
Zahnrad Creative Commons License 2015.10.21 0 2 41321

Nem kályha az, elektromos.

 

Viszont borzasztó sivár, túl fehér az egész utastér. Legalább az ablakok felett lenne zöldre lefestve a szekrény, ha már a több ágazat valami hasonlót erőltet. Valami mintás dekoritlemez nem volt? Továbbá egyetértek az előttem szólókkal, hol a szélfogó az ajtók mellől?

 

Ez így egy kényelmetlenebb üléses, több állóhelyes (de minek?) kívlről csiricsáré, belülről sivár gyenge kezdés. Valamit kell csinálni, OK, ennyi a keret, de azért pár alapvető dologra jó lenne odafigyelni.

Előzmény: kristoof (41316)
Itt is jártam Creative Commons License 2015.10.21 0 1 41320

Igen, a járművezető megfelelő szerszámokat és kiképzést kapott a jármű megbontására.

Ez persze olyan jól sikerült, hogy már a műszaknak nem is kellett beavatkoznia és ha már ott volt, elvégezte a helyszínelést, a hiba okának feltárását és javaslatot tett a további ilyen esetek megelőzésre. Így egy csomó felesleges munkától megkímélt jópár embert ;) 

Nem is tudom a többiek minek vannak :D 

Előzmény: _Nyuszi (41311)
Dobr.Zs. Creative Commons License 2015.10.21 -2 1 41319

Szerintem nagyon szép és jó lett a felújított vonat.Legalábbis igy képek alapján úgy tűnik. De ami nagyon hiányzik az az egyedi ajtónyitás. Ez alapvető lenne egy ilyen járműnél.

kristoof Creative Commons License 2015.10.21 0 0 41318

VEKE reakció:

 

Egyszer már megértünk egy BKV Pluszt, a kilencvenes évek végének ráncfelvarrás-szerűsége volt, ebbe az akcióba HÉV kocsik is belekerültek. Sokáig büszkélkedett vele a BKV, micsoda színvonalemelkedés, satöbbi. Akkor jött be a szőrösülés és több hasonló, parasztvakító fejlesztés. Aztán a következő fővizsgával ezek elmúltak (2007-ben tűnt el az utolsó), oly rég volt, hogy ma már lassan senki nem emlékszik a BKV Pluszra. A mostani városvezetés biztosan nem, hiszen hatalmas lelkesedéssel támogatják az újabb pluszosítást. Ezúttal friss, fiatalos, trendi BKK-dizájnnal nyakonöntve. 
De akármit is csinálnak, ettől nem lesz jobb, ez nem más, csak az agónia meghosszabbítása. Értjük, hogy a BKV-nak holnap meg holnapután is ki kell adnia a kocsikat a forgalomba, miközben nem látják, mikor és miből lehetne lecserélni a járműparkot. Ezért jobb híján leporolják az egyszer már bevált megoldást és eladják újra, és mivel van rá vevő, sikerük is van vele.
Csak éppen arról nem beszél senki, hogy ezzel egy tapodtat sem jutunk előre. A jövőről kellene beszélni, nem a tegnapelőttről.

Lendüljünk túl a wifin meg a hasonlókon, koncentráljunk a legfontosabbakra:
1. Nem fogadható el, hogy tízmilliárdokat öljünk olyan járművekbe, ahol nem teremtik meg a szintbeli beszállás lehetőségét. (lépcső kiszed, peron megemel, elég egyszerű, tessék megcsinálni)

2. Ki kell mondani, hogy bár szükség lesz felújításokra bizonyosan, de mindenképpen kell új járműveket is venni. Le kell tenni a jövőre vonatkozó terveket.

Az összes többi részletkérdés.

Na és akkor a színe.
A színe pedig ... 
... borítékolhatóan élcelődések tárgya lesz örökre. Elképesztő, hogy a BKK pár fős dizájnercsapata ötletelésének senki nem szab gátat, miközben saját eddig ars poeticájukat lövik lábon, az eddig hangoztatott egyszínű lefestés helyett most egyenesen négy színt használtak. Az ajtókból mindjárt kétféle is van. Ennyit tehát az eddig hangoztatott egyszerűbb, olcsóbb stb. hazugságokról.

A szuperhév még nem járóképes, egyelőre csak egy mockup. December-januárra ígérik, hogy összerakják, az eredeti alkatrészeivel, azaz semmi hajtáskorszerűsítés vagy ilyesmi, és mivel csak egy kisegység van belőle majd csatolják egy nem felújított társával és Békásmegyer-Batthyány tér között lehet élvezni a szolgáltatásait, persze miután a hatósági engedélyeket megkapta.

A legelső képen a BKV által a főpolgármesternek ajándékba adott kb. 1m20 centis modell látható.

BPO-105 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 41317

Ugyan kérlek, hát nem tetszik 2015-ben az, hogy beszálláskor kézzel kell ráncigálni az ajtókat a halál hidegben Szentendre egyik vágányán? Szerintem teljesen korszerű, sőt, egyenesen elvárt!

Mondjuk ezek az ülések is viccesek: eddig beleülni nem lehetett rendesen, most lehet, de mondjuk végállomástól végállomásig elég kemény lesz. (A festésről nem beszélve, ami olyan érzést kelt, mintha egy óvodás rakta volna össze legóból.)

Előzmény: Állítólag (41312)
kristoof Creative Commons License 2015.10.20 -1 0 41316

Mondjuk a kályhás fűtés az elég gáz. A busz ülés Ráckevéig vagy Gödöllőig "a BKV kurv@ anyját" kategória. Ráadásul valamelyik idióta a BKK-nál teljesen fordítva van bekötve. Abba a járműbe, amibe sok ülés kell, abba keveset pakol, amibe meg sok állóhely kell, azt telekúrja üléssel...

 

Ez az egész projekt egy nagy rakás kaka leöntve fossal. :-(  

Előzmény: Állítólag (41312)
Fertőtlenítés a faluban Creative Commons License 2015.10.20 0 0 41315

Úgy tűnik, ők se rajonganak a projectért.

Előzmény: kristoof (41301)
hmsoft Creative Commons License 2015.10.20 0 2 41314

LoviGabi által idézett szövegből nekem is az jött le

 

Aha, csak aztán nehogy ez a mondat bátorítson fel egyeseket (nem a járművezetőket)... Képzeld el a szituációt: koromsötét éjszaka, a csávó az utolsó nyalintásokat végzi az autogénnel a jármű maradványain, körülötte áramszedők, forgóvázak, össze-vissza kábelek, utastéri berendezések hevernek. Óvatosan felteszed a kérdést:
- Khmm, itt egy állagban lévő eszköz fémhulladék-feldolgozói átvételére történő előkészítés zajlik, nemde?
- Korántsem. A hiba pontos okát próbálom megállapítani, de az csak a jármű nagyobb mértékű megbontása után lehetséges, amit meg is kezdtem.

hm

Előzmény: _Nyuszi (41311)
valya con dios Creative Commons License 2015.10.20 0 0 41313

Mi az, hogy magaspadlós? Egy túrót! A legnagyobb baj ezekkel a fostalicskákkal az, hogy nem szintben lehet beszállni. Az egész HÉV-en egyfajta padlószint van, akkor meg miért nem lehet magasperon mindenhol? Ez a legnagyobb baj, ezt kellett volna 20 évvel ezelőtt meglépni, nem a wifit meg a konnektort... Meg talán a pályát karbantartani. S2001 sebesvonat & tsai rulez!

Előzmény: MCA-001 (41298)
Állítólag Creative Commons License 2015.10.20 0 0 41312

Azért nem rossz ez, de hiányzik a hajtáskorszerűsítés (valami KÁTRA féle szaggatóval mondjuk), 

a vezetőállás ergonómiáján is volna változtatni való, esetleg szelektív ajtónyitás,

ha már fűtés, klíma van benne, és hiányzik valami térelválasztó az ajtóknál, a paravánfal helyett.

 

Előzmény: BaGira-79 (41304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!