Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mikey l e d Creative Commons License 2011.10.19 0 0 9791

a pucolás-polír szép a bibi h.engedi a lámpa kivitelezése vagy sem.mondjuk megnézem azt aki benyúl a H4 foglalaton és kitörli az egész türkös részt,ahogy már nőgyógyász-zongoristának kéne lennie minimum.műanyag lámpabúránál ideiglenes lehet a polír,szemben az üveggel a műanyag hamarabb fakul ki és karcolódik ismét gonolom 1értelmű melyik a koszos melyik a pucolt lámpa és bár bordás de a pucolás utáni fényerő növekedés nem kevés.

Előzmény: hislahh (9790)
hislahh Creative Commons License 2011.10.19 0 0 9790

Én igenis javaslom és fontosnak tartom a polírozást és a belső tisztítást is. Vagy szétszedni a lámpát, vagy a H4 foglalaton benyúlva kitörölni a port a foncsorról és a búra belső feléről.

Nekem már többször is bevállt és ráadásul utólagos xenonhoz hasonló többlet fényerőt mutatott. Koszos kopott lámpához bármilyen izzót párisíthatsz sosem lesz elég jó.

Előző autóm lámpájánál látszik a különbség.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=97923450&t=9053716

 

 

Előzmény: GABA76 (9788)
Trotter66 Creative Commons License 2011.10.18 0 0 9789

Nem javasolom a polírozást, nem végleges megoldás. Fél, egy év múlva úgyis ki kell cserélni. Szvsz. jobban jársz, ha veszel utángyártottat bele, valami normális darabot. Ezt követően egy normális izzóval  is jelentősen megnő majd a fénykéve minősége a kocsi előtt a sötétben. (pl. Narva, Osram, Phillips, Tungsram)

Előzmény: GABA76 (9788)
GABA76 Creative Commons License 2011.10.18 0 0 9788

Sziasztok! A segítségetek szeretném kérni. 99-es évj. Daewoo Matíz tip.gk.nagyon gyengén világit.A lámpabúrtát le kell polirozni,mert nagyon matt a műanyag.Milyen izzót javasoltok a gyári helyére?

mikey l e d Creative Commons License 2011.10.18 0 0 9787

a régi szabályzásról igazad van,legalábbis az elektromos bekötések úgy vannak kitalálva h.csak tompított használatakor lehet ködlámpát kapcsolni ami persze baromság mert akkor sem fogunk jobban látni csak valaki kitalálta h.így kell...sőt én úgy tudom h.a régi ködlámpás szabályzás szerint az első ködlámpát városban nem is lehet működtetni csak városon kívűl az újabb szerint indokolt időjárási körülmények közt is kapcsol6tó,de mint sokan szokták használni az esős este nem számít annak,új szabályzás szerint ködben és erős havazásban kapcsol6tó az első ködlámpa,az h.mikor van erős köd és havazás 1éni döntés persze a rendőr simán büntethet indokolatlan használatért esőben.a másik h.álló jármű hátsós ködlámpás kivilágítása ködben ugyan úgy rendben van mintha menet közben lennél,persze mondjuk szerintem városban túlzás azért így várakozni...

Előzmény: puntooo (9784)
ficere50 Creative Commons License 2011.10.17 0 0 9786

Azért nincs teljesen igazad, mert itt a tapasztalatokat ugyanaz a vezető, ugyanazzal a kocsival és futásteljesítménnyel, ugyanolyan utakon (+időjárási körülmények között) szerezte, csak más-más izzófajtákkal. Nem? Ezek un. saját referenciák!!!

Előzmény: Törölt nick (9761)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.17 0 0 9785

Nem lepődtem meg, csak a tapasztalatom írtam le. Tisztában vagyok vele, hogy a sárga fénnyel lehet a legjobban látni ködben, mivel a fehéret veri vissza leginkább a víz. A közúti világítás se véletlen sárga.

Előzmény: mikey l e d (9783)
puntooo Creative Commons License 2011.10.17 0 0 9784

Engem meg az ért meglepetésként, hogy milyen zűrzavar van a ködlámpa használata körül!

Elvileg a ködlámpába sárgás ízzótt téve, és a tompítottat lekapcsolva a legjobb a láthatóság, de több oldalon még mindig az a régi szabályozás van fent, hogy csak tompítottal együtt éghat a ködlámpa. (Arról nem is beszélve, hogy az első ködlámpát megállásnál le kéne kapcsolni, a hátsó ködlámpa meg csak a felkapcsolt első mellett működhet, mégis találtam olyan oldalt, ahol az álló jármű kivilágításához (ködben) a hátsó kl felkapcsolását ajánlják....)

Előzmény: mikey l e d (9783)
mikey l e d Creative Commons License 2011.10.17 0 0 9783

meglepetésként ért h.rendes ködben a xenon szart sem ér? ez nem kérdés a ködlámpa ezért jobb helyzetfénnyel..még tompítottal is szar menni ködben nemhogy xenonnal,köd alatt azt értem mikor már a lámpa fényszórása látszik a levegőben azaz a vízcseppeken tükröződik a fény ettől nemlátunk ködben

Előzmény: Törölt nick (9780)
puntooo Creative Commons License 2011.10.16 0 0 9782

Nightgide=Nightguide

Előzmény: puntooo (9781)
puntooo Creative Commons License 2011.10.16 0 0 9781

(azaz majdnem 5eFt) kicsit túlzás szerintem.

 

A Nightgide-ra gondoltam, az kb. annyi. Egyébként az előző hozzászólásom ironikus volt, de  -más területen- majdnem szó szerint igaz a marketigre, amit írtam:-)

Előzmény: Törölt nick (9780)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.16 0 0 9780

A sárga fénynek esőben, hóban, ködben van jelentősége, akkor lehet vele jól látni. Míg xenonom volt semmit nem láttam vele ködben, minden tejben úszott, jobb volt a helyzetjelző+ködlámpa. Száraz időben jobb a 4800k-hoz legközelebbi színhőmérséklet, az fárassza legkevésbé a szemet. Az is biztos, hogy mindenkinek más a jó, midnenki mással lát jobban. Halogén és halogén között nincs radikális különbség, legfeljebb a leggyengébb és a NB között. Viszont a NB, Silverstar, WhiteHammer kb egy szinten van, minimális az eltérés közöttük ahogy tapasztaltam.

 

Sárga 3000k-s izzó (+50%-os) 1600-2500Ft körül van párban, úgyhogy a normál izzó ára (7-800Ft) + 2000 + 2000 (azaz majdnem 5eFt) kicsit túlzás szerintem. Ősszel érdemes beletenni és kora tavasszal visszacserélni.

Előzmény: puntooo (9778)
enterprise Creative Commons License 2011.10.16 0 0 9779

Hat nalunk sem javulna a statisztika mivel eleg sok barom van az utakon plane itt pesten.....

Előzmény: Törölt nick (9773)
puntooo Creative Commons License 2011.10.15 0 0 9778

Érdekes az ízzók fejlődése! Kicsit cinikusan fogalmazva: a hagyományos ízzókhoz képest 2000Ft felárért lehet venni az újabb, szuperfehér ízzókat, hogy jobban lássunk velük! Aztán még szuperebb technikával, és újabb +2000Ft-ért lehet kapni olyat, amit részben visszasárgítottak, mert rájöttünk, hogy mégis van előnye a sárgásabb fénynek! 

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.15 0 0 9777

Ilyen a jelenlegi White Hammer (H7):

 

 

Ez pedig az 1 dolláros SMD helyzetjelző:

<- itt lekapcsolt állapotban kb 2 percig így világít (ty Pug)

Előzmény: Trotter66 (9776)
Trotter66 Creative Commons License 2011.10.15 0 0 9776

Én e-bayon keresztül vettem a dzsunkalakóktól egyszer Narva-t, másszor meg valami nomane (vagy csak én felejtettem el a márkáját) H11-et.  Mindkettővel nagy meg vagyok elégedve, azt kaptam, amit vártam.  Sárga, és ez a lényeg. :))

 

A fényképek minőségért elnézést, de a lényeg szerintem lejön.

 

 Dobozban a Narva

 

 A ködlámpa, picit magasabban, mint a szokásos

 

 A tompított H7-es Narva

 

 Ködlámpa+tompított

Előzmény: Törölt nick (9775)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.15 0 0 9775

Ez rendben van, de milyen típust és hol érdemes venni? Lehet csak ködlámpába (H11) tenném, oda van is értelme.

Előzmény: Trotter66 (9774)
Trotter66 Creative Commons License 2011.10.15 0 0 9774

Apropó: Melyik az a legsárgább (H7) izzó amit kapni lehet? Egy ismerősöm ilyet keres, azt mondja azzal lát a legjobban.

 

A merényletsárga, illetve az OBI-sárga.

 

Keress vissza a topicban ezekre a szavakra, meglesz az eredmény! ;-)

 

Nálam a merényletságra üzemel, igen kiváló tapasztalatom van vele, most megyünk neki a ködös időszaknak, ez a hazai pálya neki.

Előzmény: Törölt nick (9766)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.15 0 0 9773

Viszont, ha idén februártól minden EU tagállamban az új autótípusokat fel kell szerelni nappali fényszóróval, amely a motor indításakor automatikusan bekapcsol, akkor ez a szabályozás értelmét fogja veszíteni. Ezekben az országokban állítólag látványosan csökkent a nappal bekövetkezett baleseket száma, ez érdekes. Ausztriában például nem kötelező, mert semmit nem javult a statisztika.

Előzmény: Wicked Belzebub (9772)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2011.10.15 0 0 9772

Így van, Mo-on csak településen kívül kötelező. De itthon a nappali menetjelző kiválthatja. Van ország, ahol nem, úgy tudom. 

Előzmény: Törölt nick (9771)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.15 0 0 9771

Lakott területen belül nappal Mo.-n ugye nem kötelező a tompított fényszóró használata? azt tudom, hogy pl Szlovákiában vagy a Balti országokban kötelező nappal városban is.

Előzmény: enterprise (9770)
enterprise Creative Commons License 2011.10.15 0 0 9770

Sziasztok!

 

En is NB-t hasznalok az elso par 2 evig birta utana az egyik kiegett. Most NBP van benne, majd kiderul ez meddig birja.

Varosban ugyebar nem hasznalom csak este vagy leginkabb telen mert akkor hamarabb sotetedik.

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.14 0 0 9769

Nekünk a gyári Osram H4 8év után is müködött (kb. 90ezer km), igaz a fényerő már elég kevés volt. Akkor cseréltem ki Night Breaker-re, másfél éve. Most 110ezer km-nél még világít és a fényerő is jó. A NB mindig világít.

Előzmény: Törölt nick (9766)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.14 0 0 9767

Mennyi lenne a White Hammer nálatok postával? (jöhet emailben is)

Előzmény: Törölt nick (9760)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.14 0 0 9766

Júniusban is több mint három éves volt az autóm, akkor kivettem a gyári izzókat (gondolom ez az, a 12972 szám megtalálható az izzón) és tettem bele Osram Silverstart. A gyárinak semmi baja (kb 40e km), az Osramból már három tönkrement (kb 3-4e km). A fénye ránézésre és láthatóságra ugyanaz.

Tegnap kaptam bele White Hammert, nagy különbséget elsőre nem látok, talán kicsit sárgább (pedig a neve White!) mint a másik kettő. Lehet esőben, ködben, hóban jobban látni vele télire jó lenne.

 

Apropó: Melyik az a legsárgább (H7) izzó amit kapni lehet? Egy ismerősöm ilyet keres, azt mondja azzal lát a legjobban.

Előzmény: Törölt nick (9761)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2011.10.14 0 0 9764

A H7 -et pontosan azért találták ki az izzót gyártók, mert a H4 élettartama sokszorosa

 

Nem teljesen így van. Gondolom elötted is van egy Tungsram járműizzó katalógus, amiben az élettartamok le vannak írva. Böngészd át! 

Előzmény: Törölt nick (9762)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2011.10.14 0 0 9763

Viszont ha azt írom, hogy az autómban az X izzó 2 hónapot bírt, majd az Y izzó 5 hónapot, a Z meg egyet, akkor az csak jelent valamit, nem? És ha az X izzó mindenkinél  kevesebbet bír, mint az Y, akkor az is jelent valamit. És vagyunk itt a fórumon elegen, hogy ezekből az információkból összejöjjöj egy R E F E R E N C I A (nemtom miért kell így írni, de biztos így a jó) szerűség, ami tanulságos lehet minden ide látogatónak. 

Előzmény: Törölt nick (9761)
Nick_X14XE Creative Commons License 2011.10.13 0 0 9759

Ezt találtam az Osram oldalán: "A NIGHT BREAKER PLUS akár 50%-kal hosszabb élettartamú is lehet, mint a NIGHT BREAKER fényszórólámpák első generációja."

A simára ilyen 3-4 hónapokat írtatok élettartamként. Tehát a +50%-al se egy örökélet. :)

 

A White Hammer párja 2700Ft a Homasitában, vagy 3000+apró az Auchanban. A fényerőre nem rossz, reméljük az élettartama sem okoz csalódást.

ficere50 Creative Commons License 2011.10.13 0 0 9758

Nálam az OsramNB 4 hónapot bírt, aztán jött a DRL és a Philips Night Guide.Már 1 éve használom, a háromszínü ( 3Beam) megoldás miatt nagyon jó esőben és hóban.

Sokat kisérleteztem én is és most itt megálltam...   :-))

Előzmény: bandika_75 (9751)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.13 0 0 9757

Köszönöm ajánlatod, de esetleg White Hammer nincs neked? Az NB-ről azt olvasom mindenhol, hogy nagyon rövid az élettartama.

Posta előreutalással megoldható lenne?

Előzmény: Törölt nick (9756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!