Nem akarok hosszabbítani semmiképp. A Lybra váltó 1. és 5. fokozatban rövidebb, mint a Marea. 1. fokozatban az jól jön, de 5.-ben nem. Csak annyit csinálok hogy átcserélem a Marea eredeti áttételére. 37/34 fogszám. A Lybra 37/35. Ha egy TD75-öt nézek, az 37/31. Szóval 10%-kal hosszabb lenne, a TD100 meg még hosszabb. +10%-kal nagyon messze esne a 4. fokozattól. Mondjuk utazóra biztos jobb lenne, ha nem 100-nál forogna 3000-et, hanem 110-nél. Végsősoron lehetne akár a Thesis váltó 6. fokozat áttételt is elérni egy 5. fokozat cserével. Csak fura lenne, szépen elosztott 6 fokozattal szeretném inkább. Az is el fog készülni még.
Az jó! 2-3 ember ha megnézi, akkor megpróbálok csinálni pár normális képet a váltó összeszerelésről. A Lybra 20V váltója lesz, amiből van nekem kettő és szétszedtem őket tanulmányozás céljából. Egyet összerakok, pótolva a sebességjeladó meghajtást rajta (az már kész) és kicserélve az 5. fokozatot.
Sikerült még tavaly vennem elfekvő készletből két db gyári új védőakármit, ami az első gátlókra való, hogy rugótörés esetén nem engedi hogy szétvágja a gumit. A hétvégén be is raktam ezt a gyári csoda gányolást, rajtam ne múljon. Most így már megvan a cikkszáma, bár nem hinném, hogy az autó életében ez még egyszer el fog rohadni.
Na meg ez egy Intensa, különlegesen szép szürke színnel, a króm helyett bronz színű külső dekorációs elemekkel, fautánzatú helyett sötétszürke beltéri műanyag elemekkel, bőr-alcantara kárpitozással. Típuson belül szerintem az etalon, kívül-belül különleges és szemet gyönyörködtető dizájn.
Szóval ahogy így nézegetem ezt a Lybrát, ha rá lennék izgulva még a típusra, akkor utánamennék. Képeken rég láttam már ilyen bíztatót. De ahogy könnyen kiszámolható, 1 milliós bekerülési költséggel azért számolni kell, mire az alapvető hibák javítva és rendszám rajta, forgalmiban a neved.
A Lybra is ugyanolyan kiveszőfélben lévő állatfaj, mint a Marea. A küszöbök meg a hátsó futómű rozsdásodása, azok szilentjei a kritikus pontok. A belső tér csúnya öregedése meg a műszerfal ragacsosodása is szóra érdemes. Amúgy szeretem azt is, finomabb autó is, csak kicsit nehezebb. Nem pártoltam át végülis a Mareáról rá.
Találni nagyon nehéz már értelmeset, én is két olyat hozattam, amit megcsináltam volna ha alkalmas rá, de nem volt az egyik sem. Ilyen korban, futásnál a dízellel már csak szívni lehet, én biztos nem reckíroznám. Abból több készült, több is maradt, húzzák még valahogy az életben lévők, de ahogy látom az utóbbi időben, tömegesen hullanak elfelé.
Most itt van egy például, ami figyelemre méltó, látszólag egészen szép, de biztos van mit ügyködni ezen is.
Továbbá roppantul irigylem azt a Mareát amit behoztál, nem mindennapi darab, nekem is szedán áll a garázsban csak sajnos az állapota rosszabb sokkal, de még így is imádom 😃
Köszönöm a válaszod, viszont én szétnéztem német, olasz és svájci oldalakon, hogy mik a lehetőségek és kacérkodok a gondolattal miként egy 2.0 benzin vagy egy 1.9-2.4 jtd Lybrát behozatnék magamnak mert csak extrázottabb mint egy Marea, legalábbis gondolnám én csakhogy a Lybrákról sem tudok sokat és itt jön a kérdés ismét feléd-felétek, hogy a Lybráról mit érdemes tudni? Van-e bármi tipushibája, alkatrész elérhetősége milyen, inkább a benzin vagy a dízel ajánlottabb és az 1.9-2.4 jtd közül melyik a jobb?
Szóval ismét elég zöldfülűsködöm, ja és ha nem tolakodom akkor azt megkérdezhetem, hogy mennyi volt Neked bepapírozni a Mareát? Csakhogy a vételáron felül mennyit kellene rászámoljak.
Amiben más, hogy a szívósor változó geometriás, azon túl hogy műanyag, van benne egy lapátsor, ami 4600 fordulatnál átvált és megváltozik a légbeömlés útja. Egyenesen, direktebb módon fog a hengerekbe jutni a levegő és ez a magas fordulatszám tartományban előnyös, ahogy az alsóbb tartományban az az előnyos, amikor egy hurkot ír le a szívócső keresztmetszet. Ugyanaz az elv a levegővel, mint a vezérlésmódosító a hengertöltéssel, más beállítások előnyösek egy alsóbb és egy felsőbb tartományban, így kevésbé kell kompromisszumot kötni a motorműködtetésben. Más még a hengerfej belül, nagyobb csatornákkal, nagyobb szeleptányérokkal.
A motorblokk maga ugyanaz, mint a jelenlegi autódban és nem sok mindenre kell odafigyelni, csak hogy jó hőtűrésű szintetikus motorolajat kapjon, minél gyakrabban cserélve és hogy hidegen (az olajhőmérséklet számít) mérsékelt gázadással és fordulatszámon legyen csak terhelve.
Ez a példány átlagosan használt, korának megfelelő állapotban van ránézésre, de itthon már nem azt kell nézni, hanem hogy maradt egyáltalán belőle használható darab. Átlagon felüli darabokért kb. Svájcig kell menni, mint tettem magam is.
Üdvözlet Uraim, még zölfülű vagyok itt a topicban, de máris egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Van hahu.-n egy Marea 20v kombi facelift, már a 155 lovas műanyag motorburkolatos, az érdekelne engem, hogy annál a motornál vannak-e bármi típushibák?
Van egy 147 lovas szedán 20v-m ami nem túl fényes állapotú és azt cserélném le erre, ahhoz képest érdekelne, hogy miben más, esetleg nézte-e valaki közületek azt az autót?
Csak adnék egy kis visszajelzést részemről, ha már voltatok szívesek tanácsokat adni.
Szerencsém volt, az olajszivattyú volt a ludas, tökéletes lett az olajnyomásom és tegnap már egy kisebb túrára is elmerészkedtünk a géppel (ünnepi "körmenet" a család más táján élő tagjaihoz)!
A boltból az a bizonyos OP 267 számú szivattyú végül is nem került elvitelre. A belső részét leméregettem és megegyezett, de a külsőn volt 2 eltérés. Egyik egy ismeretlen célú lyuk volt, másrészről pedig az egyik kitüremkedése magasabb volt, mint a nálam lévőé. Az eladó azt mondta, hogy amennyiben rátesszük, nem veszik vissza, így tekintttel a kb. 70.000 Ft-ra adtam inkább esélyt a bontott alkatrésznek. Majdnem Zolee-től vettem egyet, de a közelgő ünnepek + a szerelőm ünnepi munkarendje miatt a kisteleki bontóból lett az alany rátéve.
Ezúton kívánok kellemes ünnepeket és boldogabb Újévet a Fórum tagjainak!
Én csak abból indulok ki, hogy egy váltón is ha találunk egy cikkszámot, akkor az a váltóház adott darabjának a cikkszáma szokott lenni. :)
Nem nagyon látok más lehetőséget, mint annak a 267-esnek az irányába elindulni. Aztán olyan helyen kéne rendelni, ahová bemegy az ember és viszi a régit, egymás mellé tudja tenni.
Elinduljak egyáltalán az OP 267 irányába, vagy hagyjam? Az oldalon írt gyári számok nem egyeznek az istennek se az enyémmel (ha persze az öntvényszám az, amit lefényképeztem, akkor meg nem tudom, mihez kellene viszonyítanom):
Kb. az egész interneten egy, az enyémmel egyező számú, használt szivattyút találtam, azt is egy olasz oldalon 56 euro-ért, de kérdéses, hogy nekem ide elpostázzák-e. Azért nem gondoltam volna, hogy egy ilyen alkatrész hiánya fog véget vetni a Brava korszakomnak.
A motorkódom egyébként: ZFA18200004798312. Én is arra jutottam, hogy mégiscsak "lerendeltem" a boltba egy OP 267-est is a képre hagyatkozva. Annak alapján egész jónak tűnik, csak a belső részén van belül egy csavarral több, viszont a felfogatása olyan, így majd méricskélek és hátha…
A szerelőm egy öreg szaki, viszont nem egy Fiat-fan (ez a finomabb megfogalmazás), ezzel talán mindent elmondtam, hogy miért nem erőlteti annyira a dolgot. Másik opcióm kb. a méregdrága szakszervíz lenne, de nem tudom, hogy egyáltalán értenek-e még az ilyen régi típusokhoz. A korábbi szerelőm sajnos agyvérzést kapott. Én meg szeretem ezt az autót, eddig nagyon jól kiszolgált minket! Igaz, foglakozva is volt vele, nem spóroltunk az alkatrészen, ha szükség volt rá. Sok külföldi út is benne van már, jó emlékek mind.