Keresés

Részletes keresés

Tector Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6963

Az ESZD-100 -at egy JaMZ-238 -as motor, azaz a KraZ V8 -as, 14850 cm3 -es motorja hajtja, a generátoregysége pedig a GSzF-100...

Ilyennel közelebbről is volt alkalmam találkozni nem is egy alkalommal, az előző munkahelyemen ez a típus szolgált nem is olyan régen áramfejlesztésre, külső filmforgatási helyszíneken.

A berendezés már nem az eredeti, ívestetejű bódéjába volt bepakolva, hanem egy 20 lábas szabványkonténerbe, vastag zajszigeteléssel -és mindez egy 6x2 -es Rába F22 konténeralvázra volt felpakolva.

Volt is az egész caklipakli 23 tonna...

Előzmény: Volt tüzér (6962)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6962

A légvédelemnél használt AD-100, AD-200, ESZD-100 vagy ESZD-200 aggregátorok ugyancsak harckocsi motorral készültek. Nekem annak idején azt magyarázta valami kolléga, hogy a T-34 12 hengeres V motorja hajtja ezeket az aggregátorokat.

Hómaró: Az alakulatunknál volt egy, ami régi csőrös ZIL alapra lett építve. A maróberendezést az AD-100 aggregátor motorja hajtotta. A ZIL 100 - 150 liter benzint zabált 100 kilométeren, a hátulja meg megette üzemóránként a 60 - 80 liter gázolajat. Nem volt túlságosan takarékos masina, de a hegyek közé kellett.

Előzmény: UPIUPI (6953)
sínbohóc Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6961

Kicsit utána néztem a szakirodalomban, 1949- és 1964 között használtak a fúróberendezéseknél szovjet gyártmányú V2-300, V2-400 és CA-700 motorokat román Resita, M.A.N., MODAG, Deutz, Simmering mellett.

Utánna pedig Ganz 12VFES motorokat használtak, néhányat vettünk is tőlük, mikor selejtezték őket.

Előzmény: motorkami (6939)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6960
Hajókban, légpárnás járművekben nem ez a elsődleges szempont. Ugyanez a motor full acélöntvényből, két turbóval 1600-1800 Le-vel.

Köszi UPI, a megerősítést.
Előzmény: UPIUPI (6953)
BlackStar Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6959

Üzemképes, 300.000Ft. nem az enyém, itt találtam: http://autobazis.origo.hu/kereses/rovat/169

Az alsót már vagy egy éve hirdetik :-o

Télleg csak rám várnak :))

Előzmény: Sinbiciklis (6880)
tatrafan Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6958

"Teljesen alumínium a motor: forgattyúsház, hengertömbök, hengerfejek, szelepfedelek, dugattyúk."

 

Ez nem divat dízeléknél, nem?

 

Eccer olvastam egy szakkönyvet véletlenül. Tuggyátok mi a harckocsimotor legfontosabb paramétere???

 

Előzmény: UPIUPI (6953)
tatrafan Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6957
Fú-ha!
Előzmény: UPIUPI (6953)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.12.28 0 0 6956

hüphüphüp

 

 

de megértelek.

Előzmény: jogepek (6955)
jogepek Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6955

köszi! :)

több volt belőle, be is írtam ide korábban, hogy megválnék pártól, de inkább karácsony ürügyén amiből kettő volt, azt elajándékoztam. Úgyhogy megtartanám, ilyen időben mással úgyse tudnék járni. :)

Előzmény: Kuruc71 (6947)
rali Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6954
Ez a fél motor lesz az.Próbálok képeket csinálni róla, ha megvan még a cégnél - gondolom, abból föl tudnád ismerni.

Köszönjük a választ.
Előzmény: UPIUPI (6953)
UPIUPI Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6953

Üdv Mindenkinek!!

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Mindenkinek utólag is.

Ha szabad néhány gondolatot hozzáfűznöm a hk motor felhasználáshoz.

T-34, T-54/55: V-2, V-54 és változataik,

AT-T, ATSz, MDK, BAT-M, BTM, PKT, TMK-2 a fent említett motorok változatai más teljesítménnyel

Ezen járművekben 39.9 literes, 60 fokos, 12 hengeres V-motor ketyeg 240-520 Le teljesítménnyel. Fő szempont a kis tömeg, kis helyszükséglet. Teljesen alumínium a motor: forgattyúsház, hengertömbök, hengerfejek, szelepfedelek, dugattyúk.

Hajókban, légpárnás járművekben nem ez a elsődleges szempont. Ugyanez a  motor full acélöntvényből, két turbóval 1600-1800 Le-vel.

Létezik ennek motorcsaládnak a főbb alkatrészeiből felépített álló soros 6-os motor: hengertömb, hengerfej, szelepfedél, dugattyúk, víz és olaszivattyú, dinamó azonosságával. Fele űrtartalom cca fele teljesítmény. Ez a motor található meg a PT-76 úszó hk-ban, és az ilyen alvázon épített járművekben: BTR-150, ZSU-23 Schilka, GSzP-55.

 

Azt pontosan nem tudom hogy a ZIL-157-re épített hómaróban milyen van, azt igen hogy az URAL-375/4320-ra építettben a 12 hengeres van.

A fogyasztásról nekem az a véleményem /hómarók esetében/ hogy ha egy település el van zárva külvilágtól semmi sem drága.

rali Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6952
Köszönöm, odafigyelek.
Előzmény: Kuruc71 (6951)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6951
Voila !
Előzmény: rali (6950)
rali Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6950
Erre az általános tévhitre utalva, hogy az a dízel egy hk motorja.
Hátha valaki tudja, valóban milyen motor.
Előzmény: Kuruc71 (6949)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6949

Na mán pontosan hogy érted ? Mire lennél kíváncsi ?

 

 

Amúgy természetesen igen felvetem .

Előzmény: rali (6948)
rali Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6948
Kuruc, fölvetnéd ezt a motoros kérdést a harckocsis topicban?
Előzmény: Kuruc71 (6947)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6947

Király !!!

 

Nagyon tetszik !

 

Nem eladó a Csepel ?

Előzmény: jogepek (6946)
jogepek Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6946

A Csepel bírja a téli időjárást:

 

Kuruc71 Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6945

Szia

 

 

Igazán inkább a hk-hoz értek, és nem a "nagyvasakhoz ! Azonban mint műszaki ember, engem is megérintenek.

Amit írtam az a józan ész alapján írtam, és nem volt semmi extra tudás mögötte.

 

Amúgy egy komoly hk moci már a II. VH-ban is úgy 500 LE-től kezdődött, és ma nem ritka az 1500-1800 Le-ős mocik sem. Átlag élettartamuk nagyjavitásig 4000-6000 óra.

Előzmény: motorkami (6939)
zoandras Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6944
Abszolut jól gondolod,csak hiába akarja jobbra fújni,ha a szél jobbról rögtön vissza-
hordja és persze pont az útra.Erre van itt egy kép.Itt a marós egyértelműen rosszfelé
nyomja,mert eleve balra állította a csövet.De arra jó a felvétel,hogy megmutassa,
milyen az amikor szél ellen akar dolgozni a gépész.És hát ősi törvény ugy,hogy szél
ellen ne...
Előzmény: Törölt nick (6943)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6943

azt nem értem, hogy ezek a gépek több képen is balra dobják a havat, az út közepe felé.

én logikusan úgy gondolnám, hogy az út széle felé -jobbra- praktikusabb lenne.

vagy hülyeség?

ne gondolkodjak?

:))))

Előzmény: zoandras (6942)
zoandras Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6942
Láthattál másik kettőt,de még kettő van Pápán,és további kettő Ajkán is.
Megnyugtatásul beteszek egy képet az Unimógról is,ebből kettő van a me-
gyében -tudomásom szerint- egy Veszprémben és egy Ajkán.Ezek is speciáli-
san csak marók,így egész nyáron egy garázsban várják a telet.
Előzmény: yenoee (6941)
yenoee Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6941
Ha Tapolca, akkor én vajon mit láthattam tegnap Veszprémben?
Előzmény: zoandras (6938)
rali Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6940
Tuuter, hogy nem a höki motorjai voltak azok, inkább valami mozdonyé.
Előzmény: MALWIN (6936)
motorkami Creative Commons License 2005.12.27 0 0 6939

Kicsit utána néztem a szakirodalomban, 1949- és 1964 között használtak a fúróberendezéseknél szovjet gyártmányú V2-300, V2-400 és CA-700 motorokat román Resita, M.A.N., MODAG, Deutz, Simmering mellett. Gondolom a típusszám vége a teljesítményt jelenti.


- Egy hk motor élettartama kihegyezett üzemmód miatt igen alacsony.

Méterteljesítményük 10000 és 200000 méter között változott, ez nem a motorra, hanem az egész berendezésre vonatkozik.
A napi rendszerességű karbantartást és a rendszeres felújítást igényelték.

- Fogyasztása hatalmas !

A fúrás egyéb költségeihez képest elenyésző.

- Csak a spéci hozzávaló erőátvitel alkalmas arra hogy az energy-t átadja a mehajtani kívánt eszköznek.

A fúróberendezés speciális erőátvitellel volt ellátva, hisz kellett hajtani az emelődobot, a forgatóasztalt, az iszapszivattyúkat, generátorokat.

- Egy bányászati, vagy geofúrónál a gyakori irány, sebességváltások nem hogy hk mocit , de még a belsőégésű mocikat sem szeretik. Erre az elektromotorok az ideálisak.

Ebben teljesen igazad van, az utolsó beszerzett berendezések már un. dízelelektromosak voltak.

- Ha generátort kellene meghajtani arra "x" teljesítmény felett már inkább a gázturbina dívik még Szerjózsáéknál is már több évtizede.

Hát ez több évtizede volt.

Egy idézet a szakirodalomból (Ötven éves a magyar kőolajbányászat 1937-1987):

UZTM fúróberendezés
Közvetlenül a világháború után fejlesztették ki az urali Szverdlovszkban. Horogterhelése 130 tonna. Erőgépei, sebességváltója stb. a hajdani harckocsik részegységeiből kerültek ki. az erőátvitel megoldása - a gyorsjáratú dízelmotorok alkalmazása következtében - fúróberendezésként való felhasználásában komplikálttá tette.

Azt gondolom, igazán értesz ezekhez a dolgokhoz bizonyára jobban, mint én, de a továrisok elkövettek más (nemcsak) műszaki lehetetlenségeket is.

Előzmény: Kuruc71 (6935)
zoandras Creative Commons License 2005.12.26 0 0 6938
Így már világos a kérdés.Azt hittem költőibb,ezt sokan szokták gúnyolódva kérdezni.
Arra célozva,hogy miért nincsenek a hócsatában.
A korrekt válasz:Tapolca.(2db)
Előzmény: MALWIN (6937)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.26 0 0 6937
Speciel épp arra vonatkozott a "hol vannak" kérdés.Az a Vprém megyei Közútkezelő telephelye.
Amúgy lehetnének Tapolcán, Ajkán meg Pápán is, azok az üzemmérnökségek.
Előzmény: yenoee (6928)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.26 0 0 6936
Szeva,
hát én vitatkoznék veled, mert a Sólyom típusú szárnyashajó is hk motorok voltak-vannak, igaz, kissé csökkentett teljesítménnyel.
Előzmény: Kuruc71 (6929)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.12.26 0 0 6935

Kicsit szkeptikus vagyok ezzel az infóval ( nem veled ) !!!

 

 

- Egy hk motor élettartama kihegyezett üzemmód miatt igen alacsony.

- Fogyasztása hatalmas !

- Csak a spéci hozzávaló erőátvitel alkalmas arra hogy az energy-t átadja a mehajtani kívánt eszköznek.

- Egy bányászati, vagy geofúrónál a gyakori irány, sebességváltások nem hogy hk mocit , de még a belsőégésű mocikat sem szeretik. Erre az elektromotorok az ideálisak.

- Ha generátort kellene meghajtani arra "x" teljesítmény felett már inkább a gázturbina dívik még Szerjózsáéknál is már több évtizede.

 

 

De hát lehetnek egyedi konstrukciók ! Azonban 2 db hk motor cca 1400-1800 LE-vel már nem egy hétköznapi ( sorozatgyártott ) szerkezet.

 

Szerintem ( és csak is szerintem ) csak rámondták hogy hk moci mert hát nagy volt, és eetleg 12 köcsögös. 

Előzmény: motorkami (6933)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.12.26 0 0 6934

Szia

 

 

Hány üzemórát kelett egy ilyen fúrón kibirnia a mocinak ?

Előzmény: motorkami (6933)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!