Keresés

Részletes keresés

dandy30 Creative Commons License 2020.09.23 0 0 2413

Ugye ez egy belső rugós blokk. Én úgy tudom,hogy dekni cserével simán külső rúgósra lehet alakítani. 

Előzmény: vermestibi2 (2405)
Bazsika82 Creative Commons License 2020.09.23 0 0 2412

Üdv.

Most olvastam mit keresel. Holnap megnézem,eselyes,hogy van nekem.

Előzmény: John51 (2407)
darusferi Creative Commons License 2020.09.22 0 0 2411

Udv Johny 51 

Ezzel a tengelyel nem vagyok kepbe hogy pontosan milyen  , megnezni is csak a hetvegen tudom  sajnos . 

darusferi Creative Commons License 2020.09.22 0 0 2410

Udv Katonka  !

Csak feluletesen ismerem a 4 es Ifa t nem tudom holvan rajta ilyen rugo .

darusferi Creative Commons License 2020.09.22 0 0 2409

Viszem a rugonak az arat is .

darusferi Creative Commons License 2020.09.22 0 0 2408

Udv Tibi !

Ugyesen ki alakitottad , no ez a szereles nem pedig a manapsag elterjedt  Alkatresz csere  !!!

Orulok neki a hetvegen megyek is erte  !

John51 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 2407

Üdv!

 

Riga delta hátsó lánckerék tengelyt és anyát keresek!

Méretei is érdekelne, mert nem találok hozzá.

Köszönöm!

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.09.22 0 0 2406

Van ilyen kis rugom.  4 hengeres Ifáé😊

Előzmény: vermestibi2 (2405)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 2405

Feri, kész a motorod.

Az volt a szerencsénk, hogy volt itthon ilyen rugó:

 

Nem tudom, minek a rugója; a kenderesi tészeből való, eredeti, hetvenes évekbeli motoralkatrész, az árcédulája szerint 2 forint 20 fillérbe került. Kb. 1mm-rel ki kellett bővíteni a dekni furatát, hogy beleférjen. Fúrni kellett a deknire egy pici lukat, hogy beakadjon a rugó visszahajló vége, a másik végéből meg le kellett vágni egy kicsit.

Ezután kialakítottam egy kis vasdarabot, amit a berúgó karra az összeszorító csavarral lehet felfogatni; ebbe akad bele a rugó másik vége.

És ennyi.

Majd a napokban még megjáratom még egyszer, és hétvégén jöhetsz is érte.

 

vermestibi2 Creative Commons License 2020.09.19 0 0 2404

Mint nemrég megtudtam: a holnapi börze elmarad!

Előzmény: vermestibi2 (2403)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 2403

Ja, míg el nem felejtem: vasárnap veteránbörze Debrecenben!

darusferi Creative Commons License 2020.09.15 0 0 2402

Üdv Tibi  ! 

Szép kis utat tettél meg szombaton ezzel  a be vált  Riga túra motorod al .Gratulálok mindenképp szép teljesítmény ez egy Riga tól   Nékem  sajnos semmi időm nincs  motorozni  minden időmet el veszi most ez a mühely  (garázs ) kivitelezése már még a gaz is úgy meg nőtt hogy vághatom  a hétvégén  Ha betonszállitó mixer rel dolgoznék  azt mondtam  az egész kertet le betonoznám hogy ne kelljen kaszálni .

darusferi Creative Commons License 2020.09.15 0 0 2401

Sziasztok  !

 Tibi szuper ez a kis információ erről a ritkaságról , komlyan mondom én még ilyet nem is láttam .

 S  ez a véletlen felbukkant gép valóban megér ennyit . de az a helyzet hogy mint ahogy Katonka nak  a szivét nem dobogtatja meg hát nálam is igy van , valahogy  nem tetszik . De azért bizom benne hogy jó kezekbe fog kerülni .

 

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.09.15 0 0 2400

Verhovina elod ez de engem nem nagyon hat meg.  Bicikli szeru valami 🤪

Előzmény: darusferi (2397)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.09.15 0 0 2399

Kicsit utánaolvastam, több helyen nem egészen pontos, de nagy vonalakban tartható, amit írtam. Szakirodalom pl. itt: http://mopedmuseum.ru/history/lmz-mp047/

vermestibi2 Creative Commons License 2020.09.15 0 0 2398

A Riga és Verhovina gyárban két típusa volt a blokkoknak; volt a közismert S sorozat és volt a D sorozat, ez a dongó-féle. (Meg később jött a tirisztoros V típus, ami az S továbbfejlesztésének tekinthető.) A D blokkokkal készült, nagykerekű motorokat a Riga gyárban egész sokáig gyártották, párhuzamosan a hazánkban is ismert Riga-típusokkal. Az ukránok meg váltottak: a Verhovina hármastól kezdve S típusú blokkot szereltek a motorokba, de előtte D blokkal gyártották a gépeiket. (Amennyire én tudom, de nem vagyok nagy ismerője a témának - ha tévedek, remélhetőleg Dandy30 kijavít.) Ez a motor a hirdetésben egy Tisza. Ránézésre is látszik, hogy a Verhovina hármas elődének tekinthető; a tank, a váz szerkezete, a csomagtartó ugyanaz, meg sok már apró részlet megegyezik vagy nagyon hasonló. Külön érdekessége ennek a gépnek, hogy a Tiszát ugyanabban a meggybordó színben gyártották, mint a Verhovina négyest és hármast - de ez zöld, s nagyon úgy látom, gyárilag. A Verhovina hármasból is készült pár darab zöldben, ez is amellett szól, hogy ez is gyári szín, csak nagyon ritka. (A 2242. hsz-ben tettem fel egy képet a bordóról.)

Szóval ez egy nagyon-nagyon ritka kismotornak a nagyon-nagyon ritka színváltozata. S mindez 32 ezerért...

A blokkjáról még annyit érdemes tudni, hogy szinte a mai napig gyártják itt-ott a világban; szerkezetileg ugyanaz, mint amit "Dongó-kit" és más fantázianeveken lehet kapni a webshopokban.

Előzmény: darusferi (2397)
darusferi Creative Commons License 2020.09.15 0 0 2397

 

Üdv Katonka  !

MI ez ? ilyet még nem láttam  . ahogy elnézem a váz meg a hátsó teleszkóp a  tank    szinte a Verhovina  3  , de Dongó motor jellegü . nagy kerekekkel . hát ilyen is volt a szovjet iparnak ?

vermestibi2 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 2396

Elvtársak!

Ezt nem kéne futni hagyni!

https://www.kepesmotor.hu/brand-segedmotor/p2232278

Verho4 Creative Commons License 2020.09.13 0 0 2395

Es nagyon jo kis de. Volt, kar h csak ketten tudtunk jelen lenni de majd legkozelebb!! :-) jol el beszelgettunk sok szakmai infot sikerult atadni egymasnak!! Es nagyon tetszet a ropsulyos riga viselkedese,elismeresre melto!!! Enis komoly fontolora ill tervezesre vettem magam h atalakitom!!! :-)(eleve nem tudom h a gyar miert nem igy csinalta oket!!!) Koszonet az elmeny vezetest Tibinek!!

vermestibi2 Creative Commons License 2020.09.13 0 0 2394

Mivel szombaton csak a délelőttöm volt szabad, nem maradtam sokáig. Majdnem 10 óra volt, mire odaértünk Verho4 Józsival, s mivel ekkor kezdődött a közös túra, szinte mindenki elment, úgyhogy így nézett ki a placc:

 

Ha nem látszódna elég jól: ez a VaspaRiga és Józsi Verhó 6-osa, ami egyre inkább luxusgép lesz: akkumulátor, helyzetjelző, plexi és hátsó doboz, mint a Turiszton...

Óra szerint 114 km volt oda-vissza az út, valójában olyan 140 lehetett.

Bazsika82 Creative Commons License 2020.09.12 0 0 2393

Köszi. Igazad van. 😊

Előzmény: Katonka Balázs (2389)
Verho4 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 2392

Udv Tibi! 8kor elindulok eled! Es majd valahol osszefutunk!!

vermestibi2 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 2391

Akkor megyek én is korán, 9 körül érek Polgárra. A 35-ösön, aztán az Archeoparknál 

Polgár felé. 

Előzmény: Verho4 (2390)
Verho4 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 2390

Udv Tibi! A holnapi nap aktualis meg neked? Kb mikor ersz Polgar kozelebe? mert lehet ha jossz eled menenk. Mert turara en se megyek!! Valaki jon meg mit tudsz?!

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.09.11 0 0 2389

Szép kis motorod van.  En azt szoktam mindíg mondani a Delta formajara h kis örökzöld divat. 😊🤪 

Előzmény: Bazsika82 (2388)
Bazsika82 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 2388

Üdv Feri.

Igaz nekem más Rigám nem volt,csak Delta. Ismerőseim körében volt 12,16 ahhoz képest kiforrott technika. Legjobban eltalált küllem.Ammennyire rossz híre van megbízhatóság terén én úgy tapasztalom nagyon jól használható kis szerkezet. Napi szinten használom 10 km-t. Soha nem hagyott az út szélén. Blokk rendbe van rakva. Bármikor használva pöccre indul,nem kell szerelgetni sem. Simsonhoz képest más kategória,de pl a gyújtása fejlettebb mint a Simsoné. 3 fokozat valóban elférne,de nekem órája szerint 60-at megy. Maximálisan meg vagyok elégedve vele.

Előzmény: darusferi (2384)
semmipánik Creative Commons License 2020.09.10 0 0 2387

Elnézést, de teljesen kiütött a szénanátha egy kis megfázással kombinálva, most kezdek jobban lenni. Az markolatnál lévő bowdenállító csavarban akad meg a bowdenház végén lévő fém kupak ahogy mozog. Ha úgy állítom, hogy az állítócsavart, hogy ne tudjon a bowdenház mozogni, akkor meg ezért pörög a motor. Húztam egy műanyagcsövet az állító csavarra, hogy a markolatnál se törjön meg a bowden, így talán jó lesz, még nem tudtam kipróbálni, talán holnap.

A bowden új nem akad sehol.

Előzmény: darusferi (2376)
dandy30 Creative Commons License 2020.09.10 0 1 2386

 

darusferi Creative Commons License 2020.09.10 0 0 2385

Üdv Tibi ! 

jól gondolod , csak annyi van hogy sajnos  a munkám mellet annyira kiszámithatatlan az időm , van rá remény hogy szabad legyek de ezt csak péntek este tudom meg hiszen azon mulik a munkámat be birom e fejezni pénteken . . ( egyébként kár hogy nem vasárnapra szervezik ,  sok ember van ugy hogy ebben a rohanó világban a megélhetésért szaladva szombaton dolgoznia kell . ( nem mindenki nyugdijas ) viszont vasárnap jönne sőt még akár a családtagok közül is részt vennének ilyen összejöveteleken . 

darusferi Creative Commons License 2020.09.10 0 0 2384

Üdv Bazsika !

Van nékem is Deltám ,  és és az a véleményem hogy eléggé eltalált kis motorok ezek , nem csak tetszetősek hanem müszaki megoldásaiban sem rosszak . ha nem hagyták volna abba a gyártásukat ,azóta biztosan ki finomultak volna gondolok itt minőségre  , vagy egy harmadik sebességre , s akár a Simson ok mellé és lehetne őket sorolni .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!