Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57284

Csak az uza 480.. :/ 

+ komp. 

+ ket nap 

+ pro, es kontra.

Előzmény: jwdo07 (57256)
asztalavisztababy Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57283

4 elemi? :PPP

Előzmény: judithth (57234)
Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57281

En pl. orulnek egy vasuti opcionak is - ha lenne. Mondjuk ha tudnanak egy 200-as atlagtempot tartani (tehat 8-9 ora ut), akkor siman mennek egy ejszakai jarattal haza, reggel ebredes Budapesten. Sokkal kenyelmesebb lenne - meg akar a kocsit is ra lehetne tenni. :sohaj:

Előzmény: Zlot (57279)
seci Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57280

Mi is csak akkor vezetunk, amikor 200kg csomagunk van, plane, hogy van otthon autonk, tehat meg arra sem koltunk pluszban.

A 20-24 oras ut rendesen lefarasztja az embert meg akkor is, ha valtott soforrel megy, nincs nagy kulonbseg.

Es repulni mi is a hajnali geppel szeretunk, ugyanis hajnali 4-re kiszamithatoan el lehet jutni a repterre (e.g. kettokor elindulok, negyre ott vagyok ugy, hogy leparkoltam az off-airport parkingban). Mindez a delutan 6-os indulashoz kiszamithatatlan.

Mostanaban egyebkent attertunk a vonattal megyunk Gatwickre modszerre, csak annak meg pont az a baja, hogy hajnalban es ejszaka nem igazan kenyelmes.

-seci

Előzmény: Zlot (57279)
Zlot Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57279

Szerintem tok nehez eldonteni hogy az ember mivel menjen, mert mindenben van pro es kontra:

 

Autoval:

 

Elony:

 

- sajat auto

- mozgekony az ember

- otthon nem kell autot berelni

- lehet hozni/vinni egy csomo cuccot

 

Hatrany:

 

- 3600km-en barmi tortenhet, defekt, karambol, stb ... rizikos

- kapasbol elmegy 2-3 nap a "nyaralasbol" amit az ember Europan atvezetve tolt el (unalmas)

- nem tudom ki hogy van vele, de en kifacsarva erkezem, kell egy nap hogy kipihenjem magam (nincs valtosoforom)

- dragabb mint a repulo 1-2 ember eseten

 

Repulovel:

 

Elony

 

- gyors, (akar fel nap alatt othon van az ember)

- olcsobb (1-2 ember eseten), plane ha ez ember elore megveszi a jegyet

- biztonsagosabb

- kipihentebben erkezik az ember

- nem megy el annyi ido a nyaralasbol amit az ember ellenkezo esetben vezetessel toltene

 

Hatrany

 

- repteri parkolo (3.5 font / nap)

- otthon autot kell berelni

- kevesebb cuccot lehet hozni

 

En ugy vagyok vele hogy szinte csak repulovel megyek, mert szerintem mindent osszevetve jobb. Plane hogy Wizzairnel mar 32kg a limit.

 

Volt mar balesetem Nemetorszagban az autopalyan,  sokba kerult a javitas, stb, egyszeruen nem hianyzik az a sok vezetes, sem idoben, sem energia vesztesegben. 

 

Most utoljara otthon 4500Ft/nap bereltunk egy 2006-os Suzuki Ignist, klimaval, cascoval, stb, meg autoberlessel is jobban kijottunk mintha kocsival mentunk volna haza. Ez mar 2 hetes tartozkodasnal mar nem feltetlen igaz, de en inkabb a kenyelmet valasztom mindig :)

 

 

Előzmény: seci (57278)
seci Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57278

Tudom, ti egy kicsit messzebbrol indultok, de tolunk is 1800km az ut hazaig. 2x1800 az 3600, 6 literes fogyasztassal az 216 liter dizel, ami mondjuk £1.4/literrel 300 fontra jon ki. A kompjegy meg egy otvenes, ha elore megveszed, aztan van meg az osztrak meg a magyar autopalyadij, azok egyutt egy ujabb 50-es. Azaz 400-bol kijon. Mondjuk ilyen tavnal mar igen sokat szamit, hogy 6L/100km vagy 10L/100km.

-seci

 

Előzmény: Diofa Szelleme (57269)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57277

Koszi. Uvegszilank meg csavar ellen nekem a kevlarbetetes kulso ugy-ahogy mukodik. Az erdekes az, hogy a defektjeim tulnyomo tobbsege nem a belso gumi ut fele nezo reszen, hanem a belso gumi belso, kullok fele nezo reszen van. Mintha a kullok szurnak ki. Termeszetesen van gumibetet a felni belsejen a felni es a belso kozott, es nincs is sehol atszurva. Szoval ha ezt a gumibetetet nem szurja at a kulloveg, akkor nem tudom hogy a belsot meg hogyan...

Ahh, nem tudom mit csinaljak, ennyit nem akarok kolteni, mar 400 fontra is nagyon szivom a fogamat, de latom en is, hogy a tenyleg jok otszaztol indulnak. Viszont en kozel sem megyek annyit mint Te. Neha munkaba/boltba/postara/stb. biciklivel megyek, de tobbnyire inkabb gyalog. Ha ket biciklim lesz/lenne, akkor erre persze az olcsobbat hasznalnam (a mostanit). Szoval gyakorlatilag az uj csak turazni kellene, persze itt kis egy delutanos turakra gondolok, kb. aprilis-oktober kozott hetvegen mondjuk atlag 30 miles alkalmankent. Max 1000 miles egy evben, de inkabb kevesebb. Ennyier 500-800 font... Haaat... Nem tudom... :-(

Előzmény: Virago_1000 (57251)
Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57276

:)

 

Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57275

Jó lehetne... Chexum, ezer bocs, de vagy 3x cserélt már mindenki telefont, ráadásul máig lusta voltam egy Outlook beállítására vagyis nincs semmi elérhetőséged. Átdobnál egy telószámot az itt megadott mélcímemre? Azért felhívnálak mert egy kicsit bonyi és egyeztetnék hogy ez mennyire lenne zavaró neked vagy sem.

Előzmény: Chexum (57273)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57274

De a repülőn nem egy ember ül. In fact, újabban már annyira össze vannak húzva az ülések, hogy még az én lábam is alig fér el pedig elég alacsony vagyok.

 

De szerintem az lesz, hogy megegyeznek, uu. mint anno otthon a telefonszolgáltatók, hogy kb. egységesen jó magas árakat szabhassanak aztán néha egyik, néha másik bedob egy reklámot vagy akciót a kuncsaftszerzés érdekében.

 

Majd egyszer nézd meg, hogy mennyiért repülhetsz mondjuk a Kanárira, de ahogy én láttam, fele annyiért mint haza és kétszer akkora táv.

Előzmény: seci (57264)
Chexum Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57273

Én mennék egyedül, váltás nem muszáj, a biztosítás miatt nem is célszerű, de ha éjjel megyek, kb. 1-5 között valamikor kell 1-3 óra alvás, legalábbis eddig kellett.  Corsa, szóval nincs 200 km/h a németeknél :)

Előzmény: Diofa Szelleme (57270)
apojani Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57272

"Viszont ha Ryan bácsi azt mondja, hogy bocsi, mégse repülünk Budapestre, de "olcsón" átváltható Barcelonába, vagy Torinóba (illetve "alig mellé"), akkor nem olyan érdekes a helyzet…"


És ha valaki nem csak hobbyból fizet be nekik most egy akciós(?) BUD-SEN utazást -amikor még min. két esélyes a járat indítás- és messze nem érdekli az általad pl.-ként felhozott uticélok, akkor járjon utána, hogy miként is kaphatja meg a habokra befizetett díjat! (lásd ryan visszatérítési eljárás)

Előzmény: Chexum (57266)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57271

Van más is. Most csináltam egy összehasonlítást (mert nekünk Bham olyan jól hangzana Luton helyett) de az igazság az, hogy nekem pl nem jó, hogy aznap nem tudok vele visszajönni, vagyis share-elnem kéne, hogy egyik irány Ryan másik meg Wizz valamint úgy már bumlis a reptérre jutás is, és ha ehhez még hozzáadom a wizz árait (akik azért emeltek) meg a Ryan plusz poggyász és hasonlók árait, az idő miatt  még mindig a wizz a jobb. Tehát úgy nézem, ha időben az ember rugalmas akkor még mindig egy százas körül megfordul a wizz-el.

Előzmény: jwdo07 (57256)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57270

A hazamenetelről valami részletesebbet tudnál mondani? Lehet, hogy érdekelne. Te mész? Kocsi? Váltás is kéne a vezetésben?

Előzmény: Chexum (57266)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57269

Ezt hogy csinálod? 3 litert eszik a kocsi? Mostanában már nem számolom ki pontosan, de nekem sacc olyan 500 font minimum a komppal.

Előzmény: jwdo07 (57256)
Diofa Szelleme Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57268

off: ránéznél a postádra? thx. :)

Előzmény: Dorka 57 (57263)
Chexum Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57267

Nekem sose jön be a reggeli utazás, egyrészt mert kifelé menet már szabadságon kell legyen az ember "aznap", de az előző napi alvást már feleslegesen töltötte idekint.  Persze úgy se jó visszajönni éjfélre, hogy esetleg reggel hatkor kelni kell...

 

A másik, hogy a nyolc előtti repülésekhez idekint csak azok érnek oda, akik London ugyanazon oldalán laknak.   Északon lakóknak esetleg jó a Stanstead/Luton, de pl. tőlünk nem indul olyan korán vonat, hogy Lutonba érjek a checkin előtt...

 

Előzmény: Törölt nick (57261)
Chexum Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57266

A benzinár jogos - elvileg ugye nem sok köze van a kerozin árához, meg az abban fogyasztáshoz egy emberre számítva, de ha lényeges különbség van, akkor nyilván a diszkontvevő - jelen :) - elkezd kalkulálni.

 

Juteszembe, akar valaki márc 19-20 között menni, és 27-28 környékén jönni?

 

Kb. ~90 liter dízellel magyarországra el lehet jutni, az valóban irányonként 100 font + kompjegy (bár a tankolás mindenhol máshol olcsóbb, ha nem autópályán történik), és 1-4 személyre ugyanennyi, viszont nem három óra, és többnyire fárasztó.  Otthon sem kell autót kölcsönözni (ismerősöktől sem), viszont gyorsan közeledik a szervizciklus, és ha nem lehetséges otthon szervizeltetni, akkor nem olyan jó.

 

Ha mondjuk 50 font a jegy oda-vissza, akkor még egy heti reptéri parkolás is belefér +50 fontért a legkedvezőbb esetben.

 

Ha a malév csődbe megy, akkor elvileg a chargeback kéne működjön (ki az, aki nem kártyával vesz interneten jegyet?), csak erről otthon nem sokan tudnak.  Viszont ha Ryan bácsi azt mondja, hogy bocsi, mégse repülünk Budapestre, de "olcsón" átváltható Barcelonába, vagy Torinóba (illetve "alig mellé"), akkor nem olyan érdekes a helyzet...

 

Szerintem jó esély van, hogy nem lesz belőle semmi, mert szokásukhoz híven szerintem ingyen akarják mindezt, és a turizmusnak nem feltétlen lenne hátrány, de az a repteret nem érdekli, csak a direkt bevétel.

Előzmény: seci (57264)
apojani Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57265

Pontosan!
Evvel próbálnak meg "fegyverhez" jutni a tárgyalásokhoz:-(
Csakhogy olyat árulnak az utasoknak, ami nincs a birtokukban! És a kint élő 100.000 magyarnak is úgy tüntetik fel- ha mégsem jön be nekik-, hogy a reptér volt a rohadék és az tehet mindenről:-(
Az meg csak -szinte- mellékes, hogy nem hinném, hogy a lisztferihegyi járatok indulásához nekik ott állnak a gépek -eddig- feleslegesen a hangárjaikban! Magyarul: az eddigi járatokhoz csapnák hozzá a pestit is! De akkor vajon mennyire is jut idő az eddig is határon használt gépek biztonsági felkészítésére? (Legalábbis az első 1-2 hónapban, amíg nem vesznek-bérelnek + gépeket az új pest járatokhoz.)

Előzmény: seci (57264)
seci Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57264

Well, a repter egyszer mar kibaxott a RyanAirrel, szoval most jon a visszavago merkozes. No worries, megegyeznek. Ha meg megsem, akkor ennek a itt elo 100.000 magyar issza meg megint a levet, merthogy a tobbi legitarsasag annyit ker majd a jegyert, amennyi a piaci erteke: SOK (min 100 font/jegy). Vegul is ez nem mas, mint a valos helyzet, gondolj mar bele, hogy a 30 fontos returjegy mennyire elrugaszkodott a valosagtol (hova jutsz te 25 liter benyaval?)

-seci

Előzmény: apojani (57262)
Dorka 57 Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57263

Hagyományos esztergályost (nem CNC) keresünk.

Hosszú időre.

 

 

Bővebb információ emailban.

apojani Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57262

Ebben -véleményem szerint- az a tisztességtelen, hogy beeteti a népet és utána az eladott jegyekre hivatkozva próbálnak meg nyomást gyakorolni a reptérre :-( (Már amennyiben igaz az ami a cikkben van!)

Dettó az a módszer, ami a néhány évvel ezelőtt volt a madonna koncert kontra lóversenypálya ügyben.
Ha meg nem jön be a zsarolás, akkor -jó esetben árában- visszatérítik az utasoknak a jegy árát és döngetik a mellüket, hogy mi szentek vagyunk, csak az a mocsok …..:-(

Előzmény: jwdo07 (57256)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57261

Nagyon jó időpontban repül, reggel 6-kor és este 8kor. Így akár elmehetsz reggel és visszajöhetsz másnap délután. A legjobb. Van 2, majdnem teljes napod és csak 1 éjszaka... 

Előzmény: cam aro (57255)
Caitlin Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57260

ok, pontatlan voltam. igen, kaptam direktbe segítseget. amire én gondoltam mikor írtam: nem leltem itt munkát, lakhelyet.

De akkor pontosítok amiben itt segítséget kaptam: nagyon jó hirdetési oldal és jobsearch oldal cím, adózási infok, megélhetési és lakhatási infók, autó infok. Igazad van, ez tényleg sok direkt segítség.

sorry, h megbántottam volna vkit az előzővel :) 

Előzmény: Zlot (57259)
Zlot Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57259

Direktben semennyire? Én úgy emlékszem egy csomó kérdésre kaptál itt választ ... ez nem direkt segítség? Nem is maradt meg más az egészből, csak az hogy jöttél a fórumba, kérdeztél, válaszoltak, bátorítottak .... aztán ez nem direkt segítség :)))

Előzmény: Caitlin (57241)
Caitlin Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57258

zabhegy már ott figyel. őszintén szólva az egyetlen ami megvisel ebben az egész relocation történetben, hogy több hónapig a gyerekem nélkül kell legyek. Minden más megoldható, de ez komoly stresszt jelent :(((

Előzmény: panaszvonal (57246)
cam aro Creative Commons License 2012.02.07 0 0 57255

Stanstedrol megy ryanair BP-re,  de oly lehetetlen idopontban, mikor jo erzesu ember dolgozik.

igy wizzes esti/ejjeli gepevel szemben a (3 fo) 80 fontos elonye mar nem is akkora.

 

(egyebkent meg rohely, 3 fo oda-vissza aprilban £140 alatt ryanairnel  :O 

Malev ezt olcson soha nem tudta, megis csodbe ment.. vaj miert... )  

=======================

Előzmény: cam aro (57248)
cam aro Creative Commons License 2012.02.06 0 0 57253

46 km.. . mindennap egy evben..   :futyul

Előzmény: Virago_1000 (57251)
cam aro Creative Commons License 2012.02.06 0 0 57252

Nem ultel meg krossz motoron, de alacsony gumiprofilu autoban sem. . :D 

Előzmény: Virago_1000 (57251)
Virago_1000 Creative Commons License 2012.02.06 0 0 57251

Vennek nyugoidtan mountain bike-t. raksz ra utcai gumit s kesz.

Teleszkoprol viszont lebeszelnelek, felesleges suly, es nem feszited soha be ugy, hogy a tekeresre forditott energiabol ne vesszen el semmi.

Mellesleg, ami nem tul koztudott, az utegyenetlensegek csillapitasanak 70-80 %-at ugyis a gumi (es a belefujt levego) vegzi el. Ez autoknal is igy van, ha ezt tudnak tobben, akkor kevesebb peres gumi lenne az autokon, aminek semmi elonye nincs a jo kinezeten kivul.

Jo biciklisnadrag sokat segit, en abba nyomom evi kb 10.000 miles.Tobbet mint a geles nyereg, ami nekem nem valt be.

 

Halfordsban lehet jo biciklit kapni de nem 800 gbp alatt. Javaslom az alu vazat. En egy Trek Su 200-t hajtok, ami 5 eve megvan, es meg teto alatt azota nem volt, de nem rozsdal sehol. Kiveve az utangyartott kerek, mert egyszer kiloptak az elso kereket es egy tokolcsot vettem bele.

Az 5 ev es kb 50000 mile alatt 3x csereltem hatso kereket, 2x valtot, gumikat parszor, es mindig hordok gumijavito keszletet magammal, sajnos az uvegszilank boritotta utcakon gyakran kell.

A defektet nem lehet felroni hibalehetosegkent, sosem ertettem embereket, hogy miert panaszkodnak ezen.

Ajanlom a tarcsafeket. En most upgradeoltam hidraulikusra. Nem fog jobban, mint a bowdenes, de gond nem lesz vele, a kabel nem nyulik meg stb. A tarcsafeket nem azert ajanlom, mert jobb a fekhatas, mint a V-feknel, mert nem jobb, hanem mert mindig marad fekhatasod. V-feknel akkor effektiv, ha kb fel mm res van a raf es a fekpofa kozt, de ez nem sokaig marad igy, mert ugyis 8-as lesz a kerekben hamarosan. Akkor meg allitgathatod utana, centirozhatod....sose lesz jo. A fektarcsa viszont nem serul, nem deformalodik, tehat mindig jo lesz a feked.

Valtoban ajanlok egy Shimano Alivio szettet vagy attol felfele.

 

Ennyi jut eszembe, kerdezz nyugodtan.

Az ebayon vannak neha nagyon jo ajanlatok.

Nekem egy Cannondale-ra faj a fogam :))

 

Előzmény: WhiteEagle (57171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!