Értem,Kalita kft töllük olcsóbb,tudok Debrecenben egy céget,de változó a minőség. Sajnos én csak rendelni tudok,mert a környéken nincs ilyen cég,így megvan fogva a kezem.
szeretnék még egy dolgot megkérdezni: Nagymaroson ismertek olyan kikötőt, amit pár órás időtartamra igénybe lehet venni kishajóval? a Motorcsónak SE-nél sajnos erre nincs lehetőség:(
Én is poliészterhez értek jobban,de néha van epo is.Soha nem törődtem a gr/m2 el.megtapogatom a paplant ha tetszik veszek.Mivel nem ebből élek nekem ez csak arra van ,hogy a rutint ne felejtsem el.Volt hogy napi 12 órában nyomtam,de ma már csak emlék.Én a Nagy -Lajosra a volt Noviához járok mert az esik utba. Meg néha esnek le a teherautóról anyagok .akkor azt nem lehet kihagyni.A kedvenc paplanom a kettévehető 600-as. Ezt simán ketté lehet fejteni.Ritkán van.Meg le szoktam csapni guriga végekre amin már nincs sok anyag és kidumálom ,hogy egész tekercs áron kapjam meg ,hiszen nem kell méterre lemérni.Nem tudom a többi cég árait.Nekem ez esik utba.Alvin-plasthoz is járok néha ,ha valami problémást kell javitani.Ott van nekünka Molnár Józsi aki a vegyész és mindig segit a megfelelőt kiválasztani.Letör az ismeretlen anyagból egy kis darabot és égeti.A füstszagból meghatároz egy gyantát és azzal lehet javitani egy ismeretlen amerikai autó kaszniját. Egyébbként náluk időnként vannak képzések,főleg az általuk forgalmazott uj termékekre.Jelenkezz be náluk ,ha lesz értestenek, 5-6 ezer szokott lenni egy 1 napos meeting. Meg néha egy kajaképitő cégnél is vásárolok ,ők csehszlovák(nem tudom melyik) Havel nevü gyártó gyantáját használják.ez is jó anyag ,alig van szaga,nem is drága de ők összevissza vannak ott ,mivel a sportegyesülethez igazodik a munkarendjük.Oda csak végszükségből megyek.Mivel keveset használok az ár nem érdekel.
Ezt tökéletesen kifejtetted,sokszor kell kapkodnom egy lökháritónál is. Pedig nem nagy felület,de pl a sok sarok kis bordák és egyebek miatt gyorsabb a gyanta mint én. Ezért agyalgatok mostanában a parafin mentes gyantán,igaz a kiálló üvegszálak miatt kicsit csiszolni kell,de talán nyugodtabban lehet dolgozni. Érdekellne viszont milyen paplant használsz,én a Kalita Kft-töl szoktam 300gr-os paplant rendelni,meg persze mindent,minőségileg nincs gondom velük,de lehet számomra jobb áron is lehetne rendelni máshonnan. Igaz én csak poliészter gyantát használok.
A részigazságban is van igazság. Itt alapvetően az a gond ,hogy a technologia feltételezi a minimum 3 embert .Ez a mi esetünkben redukálodik 1-re.Ugye 1 ember rakosgatja a kiszabott üveget,1 gyantáz 1 meg ecsettel szétken,és közben görgőz.Igy szép dolgokat lehet csinálni ,buborék nélkül ,mondjuk 2 órás epoxiból.1 ember magában ,meg általában csak ecsetet használ ,görgő nélkül. Egy idő után kialakul az az ösztön,hogy mekkora méret az amit egyedül meg tud csinálni.Pl...kitzolinál lévő uszotalpat ami 1 személyes sárkányrepülőhöz készült (most a pontos méretet nem tudom),azt egyedül csináltam .A csak 1 méterrel hosszabb 2 személyes az már nem ment.A végén kapkodás volt mindig becsuszott a gikszer.Ketten csinálva viszont kitünő lett. Tehát általában ecset ,de legyen ott görgő is.Én például nagyon szeretem az elázós puha paplant .Ha én a120 kilómmal görgőzök elnyomodik a helyéből.Ecsettel ottmarad.Ecsettel fel tudok itatni gyantát és áttenni száraz helyre.Én teddy hengert is csak ritkán használok ,mert az nagy sik felületekre való. És persze az is csak a sprődebb paplanhoz amit nagyon nem szeretek.. Aztán van az olyan darab ( kajak beülőkeret ,az a bizonyos fekete keret) amit kifejezetten csak görgő segitségével lehet megcsinálni.Szóval az egyenlet túl sok változoval dolgozik és nem lehet szabványositani.Minden darab más és másképp kell laminálni.
Érdeklödnék az uraktol, hogy hol lehet olyan hajojavito mühelyt találni, ahol fém hajot ujra tudnak festeni, homokszornak is, illetve a hajo aljára különbözö idomokat szeretnék felhegesztetni, és még egy csomo egyéb javitanivalo is van. Pl kormány csuszik az egyik oldalra. Fenékszivattyu nem mükszik, ivovizszivattyu szintén halott, stb,stb, stb.
Én nem tudok laminálni, de szerintem csak ecsettel dolgozni hiba. Mert ecsettel nem tudod úgy összenyomni a rétgeket ahogy kell, sok lesz benne a gyanta amitől gyönge, nehéz és drága lesz a laminált alkatrész. Ecsetet inkább csak sarkoknál, éleknél "tunkolásra" használnak, egyébént henger kell.
Sajnos ahol tudom venni ott 300ft/db és mivel nem ebből élek meg így már drága. Ha ez lenne a fő keresetem akkor én se foglalkoznék vele az idő miatt,de azért egy 600ft-os ecsetet nem dobok el mert kb 50ft-ból kimosom.
Rosszul látod! Pont az a pláne benne,hogy eldobva az olcsóbb . Ha jó helyen veszed a hengert, 100 akárhány forint... De még az ecsetet eldobva is olcsóbb mint kimosni. Számolj csak utána!
-e.goti. A tűző napon semiképp nem laminálunk.. Árnyékban lehet.. 1% az jó!( jól elkeverni)
Jó megoldás,de elég gazdaságtalan manapság. A profiknál nincs gond mert megfizettetik a megrendelővel,de itthon elég húzós lenne és nem mindenhova megfelelő,kis sarkok stb,szűk helyek. Nagyobb felületekhez oké. Műgyantás haverom pl csak ecsetet használ,nem szereti kis dolgoknál a hengert,hajóknál már oké pl.
Bocs,h belevau , de én a profikat is csak egy féle hengerrel láttam dolgozni.... Nem mosogatnak, eldobják és kész. ( Bordás aluhengereket én is vettem valamikor.. Arra jó volt,hogy jól belekössön a gyanta)
Festeni semmiképpen nem szeretném. Nem azért szoptunk ennyit a gélezéssel, hogy a hajo fele mégiscsak festve legyen. Akkor inkább kifizetem azt, amiből van fehér. Vagyis az sem fehér, hanem viztiszta, viszont a gélbe való szinezővel bármilyen szinre szinezhető. Ráadásul az rendesen moshato. Nem ragad bele a kosz. Csak reménykedtem, hátha nem kell nm enként 10k-t kicsengetni a megoldásért. :-)