Volkswagen tulajok!
Lehet hogy hülyén fog hangzani, de az általatok itt kötekedő nem vw tulajok valójában segíteni szeretnének nektek.Most itt nem kritizálni akarom a márkátokat, lehetne hosszan, hanem rámutatni ,hogy megtévesztett emberek vagytok.A megtévesztet emberrel a legnehezebb vitatkozni.A vw-t utálók legtöbbje nagyon sok típust kipróbált már különböző márkákból és évjáratokból.Nem kétperces versenyekből vonják le a következtetést.Meggyőződésem, hogy ti folcvágenesek 2 típusnál többet nem ismertek(leszámítva dácsiás és skodás korszakot), hozzászólásotokból ez derül ki.
Azt biztos senki nem kívánja hogy holnap adjátok el az autótokat vagy égessétek el.Megdolgoztatok érte, használjátok, bütyköljétek, de figyeljetek oda a többség tapasztalatára.Ti is pénzből éltek és élvezni akarjátok a gépeteket, hiba nélkül autózni és nem állandóan kisebb nagyobb hibákkal küszködni.
Sajnos ismeretségi körömben családi botrány is volt emiatt, mert a feleség már megunta, hogy 10 km-t nem mehet a vw-vel mert állandóan javítani kell.
Na de a segítség: ha más autót akartok venni, az ne folcv. legyen és meglátjátok, nem fog hiányozni hogy nem állandóan olajos kézzel kell pl. randira menni. Tudom ez így nem győzött meg benneteket, nem is ez a célom, hanem tanuljatok sokáig másoktól, és meg fogtok változni.
Pár szólással korábban volt, hogy pl. kevesebb Ritmo mozog az utakon mind vw dízel, ami bizonyítaná hogy a vw-k tovább bírják. De szerintem sokkal több ezerkettes lada mozog még az utakon mint régi vw, és ebből biztos nem arra következtetsz hogy a lada jobb. És most jön a keserűség: pedig így van. Szegény folcvágennél még a lada is jobb autó.Példa: 1985-ös 2107-es lada és 1985 vw golf mindegymelyik.Beülsz, hát a ladának már a műszerfalának szépsége is olyan magasan veri a golfét, amit csak ti folcvágenesek nem láttok be.
Hosszú út áll előttetek míg megvilágosodtok.Na cső
Sziasztok, nem birtam ki hogy ne irjak be ide. Végigolvastam és kicsit nevetnem kellett, shuttle jól megőrjitett titeket, meg 2.0Turbo ie is. Egy két észrevételt azért tennék.
-shuttle azért mert nem irt be a Hondás topicba attól még lehet Integrája. Nekem Peugeot-om van, de én sem irtam be a PSA-s topicba.
-a VW, Audi dieseltől nem kell elhalni, meg hogy kinek mit adnak el. Macimedve emlitette hogy a Ford Galaxyba csak a 90 lóerőst adták. Szerintetek meg lehetett elégedve a Ford ezekkel a diesel motorokkal? Akkor most meg miért a Peugeot fog az autóikba diesel motort szállitani???
-nekem mint azt a japán-német topicban már leirtam vannak Audis tapasztalataim (Az ugye - ti is elismeritek- a VW minőségibb, presztisesebb megfelelője.) 3 Audi 100-asa volt az asszonynak, ebből 1 benzines és 2 diesel, az utóbbi egy 2.5 TDI 93-as. A már emlitett topicban leirtam véleményemet eme nemes autókról. Csalódás volt velejéig karikás VW-vel együttélni. Azt ugye gondoljátok hogy nem csak hobbyból volt három. Mi tényleg próbáltunk vele együtt élni, de mikor csalódásból váltottunk és lett amerikai, francia akkor az ember megteheti hogy összehasonlit. Szerintem aki elvakult az ti vagytok, nekem volt német (Opel is), amerikai is, francia is és mentem japánnal is, igaz cégessel. Nekem nem csak egy tipusom volt, úgy hogy talán van nekem is tapasztalatom igy aztán nem szeretném ha vki ezek után irná hogy na ez is egy elvakult pözsós vagy akármilyen paraszt.
-és még egy. Semmiho történetét pedig egyszerűen nem hiszem. Ne haragudj ezmiatt semmiho. A legjobb barátomnak volt egy ugyanilyen Golf II 1.8 16V GTI-je. Az fiatalabb volt a teáltalad elmeséltnél. A srác állandóan nyomta neki, veszettül szeretett versenyezni, sokszor ültem mellette becs szó! DE ha kiállt pl egy vad japánnal ,vagy franciával (pl 205 GTI)meg kell hogy mondjam vesztettünk. Akkor adta el mikor egy jobb motorizáltságú mezei Astra megverte (nem GSI).
Szóval azért vannak itt rendesen ellenpéldák is.
Remélem nem haragszotok hogy hozzászóltam, úgy érzem a VW-hez nekem is volt kis közöm az Audin keresztül, hiszen pl fargo is beir neki most Volvoja van de persze neki is volt VW-s tapasztalata.
Én feliratkoztam egy amcsi Golf II. levlistára. Ott azt tapasztaltam, hogy egy bizonyos Bentley könyvet emlegetnek és tisztelnek szentírásként. Körbenéztem a neten és a Robert Bentley egy kiadó, aki mindenféle autóhoz (többek között VW -hez is) forgalmaznak műszaki szakkönyveket, részben saját szerzemények, részben eredeti gyári szakirodalmak. Kb. 45 dolcsiért árulnak egy Golf II. leírást. Megvan a címük, úgyhogy meg lehetne rendelni, ha van rá érdeklődés. Ha 10-15-en összeállunk, akkor meg lehetne rendelni egy példányt és sokszorosítani. Ez csak egy forrás, biztosan van más is. Körül fogok nézni holnap a neten (úgyis itt leszek egész éjszaka).
Üdv,
Atom
ui.: Üdvölet az összes ferdeszeműnek és digónak :-)))))
Ez itt egy kis essze, mindenfele eloitelet nelkul (? hehe;) ), egy kozelmultban lezajlott esemenyrol...
Osszejottunk ismerosokkel es a haverokkal (jopar markat kepviselunk, van itt Golf II 1.8 16v, VR6, Polo 1.4 16v, Renault 19 1.8 16V ketto is, most vett egy ismeros Renault Clio 2.0 16v-t, E30-as BMW, Audi 1.8T, Fiat Bravo 1.8 16v, es igazan megbecsuljuk es nem is szidjuk egymas autojat), es rendeztunk egy kis versenyt (azert leszogezem, hogy amit irok, az nem a VW dicserete, csak egy erdekes kis tortenet, ne haragudjatok, hogyha egy kicsit furcsan fogalmazok ill. esetlegesen hianyosak ismereteim, en "csak" szemleloje voltam az esemenyeknek es technikai felkeszultsegem sem olyan, mint a tietek).
Erdemes eloljaroban emlitest tenni arrol, hogy nagyon trefas kimenetelu lett a verseny, haverom '86-os Golf II 1.8 16v-je szokas szerint vitte a palmat... :))
Kezdodott azzal, hogy a Clio lesimazta a Renault 19-eseket, igy csipobol;)
Ezekutan, miert is ne, megis elojott a szo, hogy a Renault az "jobban megy" mint a jo oreg Golf II-es, mert hogy most lett a 19-es ultetve, Sebring kipufogo meg minden, ilyen-olyan jol huz, satobbi.
Ugy 50-60-ig egyutt ment a ket auto a start utan, de a Renaultok valahogy nem huznak kettesben alacsony fordulaton, ugy 120-nal mar a Golf legalabb ket kocsihosszal vezetett, szegeny haver meglepodott, nem akarta elhinni, hogy ilyen "gagyi"(idezojelben!) a 19-ese, hat mentek megegyet. Eredmeny ugyanez, csak a Golf megjobban startolt, csufos vereseg, de jot nevettunk csak rajt mindannyian. Jott a vita, hogyan tovabb, E30-as csak 1.6-os, nem erdemes nyuzni, nem allt ki, VR6-os srac meg nem mert, meg uj az autoja, Bravo-nak egy "koccanasnal" elment a futomuve, Audis srac hazament, hat lett a Golf II es az eleve elrendelten gyoztesnek kikialtott ketezres Clio 16v.
Clio allatul startolt, Golf lemaradt egy egesz kocsihosszal, de birt lepest tartani az elol haladoval, es ekkor lepodott meg mindenki, mert ahogy a Golf harmadik sebessegebe kerult, egyszeruen kilott, es 160-170km/h-ig boven es gyonyoruen elhuzott a Clio mellett, aminek gazdaja el nem hidven a tortenteket, meg ketszer megismeteltette az esemenyt, es csak annyit ert el, hogy a Golf-os mindig jobban kapta el a startot, es mindharomszor jol odavert neki. Egy Golf. Ez a haverok szamara a het meglepetese (ne felejtsuk el figyelembe venni, hogy jelen esetben a Golf II-es egy 1986-os kettoszazezer kilometert futott jarmu, a Clio pedig egy 1994 vegi modell volt hatvanezer kilometerrel).
Mindenesetre ha megbecsuljuk, gondosan apoljuk az autoinkat, szerintem a vezeto markak kozul szinte mindegyik megallja a helyet.
Nem erdemes vitatkozni ezekrol, felesleges idopocsekolas, a legtobb ember elfogult a sajat valasztott markaja iranyaban, amihez valahol termeszetszeruleg makacsul ragaszkodik.
Ez valami olyasmi, mint a zene(bar a kovetkezo sorok nem csak arra utalnak):
"...mert mindenik embernek
a lelkeben dal van,
es a sajat lelket,
hallja minden dalban
Es akinek szep
A lelkeben az enek,
Az hallja a masok
Eneket is szepnek."
Vita helyett inkabb probaljuk becsulni egymast. Sziasztok!
Udvozlettel:
semmiho
U.i.:
Tud valaki abban segiteni, hogy VW Polo-t mennyit "szabad" ultetni, es milyen alkatreszek cserejevel valosithato ez meg legegyszerubben es nem utolso sorban a minoseghez kepest olcson ?
Eddigi autóimnak csak mintegy a fele származott a VW (Golf1, 2, Jetta, Passat, Audi100 és S4) csoporttól. A drágábbak mind cégesek voltak. Volt egyéb német, francia, de japán is. Olasz nem. A Fiat és társai nem tudtak megfogni. Egyszer használtam kb. 2 hónapig egy Alfettát, (2,0) jó autó, ragyogó motor, kiváló futómű, de tele hülye hibákkal, 6 évesen tiszta rozsda és lyuk.
Lehet, hogy a Common Rail olasz találmány. Persze a lelkét, a pizo befecskendező fúvókát a Siemens gyártja hozzá. Ő pedig úgy tudom nem olasz.
Az azonban már most úgy tűnik, hogy nem a Fiat/Lancia/Alfa fogja a legjobb common rail dieseleket gyártani.
Azért jó, hogy a Hondások, Fiatosok stb. nem elvakultak. Ők mind rendkívül nyitottak, ha kedvenc autóikat szidják. :-) Vagy akár csak a hibáikat megemlítik.
Egyébként mi volt a kérdésed, amire nem kaptál válszt?
A nickedből meg csak az nem tudja, hogy Fiatról van szó, aki nem akarja.
A Fiat Cromában egy teljesen új közvetlen befecskendezéses turbódízelt fejlesztettek ki, ami azelőtt más típusban nem szerepelt. Ez a motor volt az alapja a mai 1.9 JTD comman rail Fiat motornak (ugye a common rail sem Audi fejlesztés?:-)). Mellesleg nem a Fiat dicsőítése volt a célom, ezért nem is írtam típust az elején. Én csak tudni szerettem volna, hogy mi a fenét láttok egy ilyen minden szempontból teljesen átlagos autótípusban. Nekem több márka is tetszik, pl a Honda és az Alfa a motorjai, futóműve és sportossága miatt, a Peugeot 206, 406, 607 a kinézete miatt, a citroen XM a fejedelmi méretei és kényelme miatt. Én nem vagyok egy elvakult márkahívő, més márkák felől is tájékozódom (jelenben és a múltban is), és ezt javaslom Neked is. A két általam írt példa alapján nem általánosítottam, csak mint kirívó példákat említettem meg, hogy a VW sem mindenható és tökéletes, mint ahogy egy autómárka sem. Ebben a témában ez volt az utolsó hozzászólásom, mivel egy-két elvakult és tájékozatlan válasz jött rá.
Sziasztok ...
Az óravisszatekerést nem Svájcban és Olaszországban csinálták, hanem itthon a vámkezelés után.... Persze az olaszok képesek voltak rá otthon is. Svájcban nem szokás, hacsak nem valami kelet-európai menekült által üzemeltetett használtautó-kereskedésből származik a vas. 90 körül volt ilyen egy csomó.
Lehet hogy fájó a tudatlanságom, de ezért kérdztem.:-) Most már talán nem fáj annyira.:-) Én különben csak a Land Roverról tudtam, de azt nem igazán nevezném személyautónak.
A Croma ritkán kerül az ember szeme elé. Ha igen akkor inkább valami brutál benzines. Mindenesetre, ha volt is ilyen TDi a Fiat jól titokban tartotta. Nem lehet, hogy ebben a Cromában valamelyik Fiat vagy Iveco transzporter motorja volt? Ebben a kategóriában ugyanis ősrégi a TDi.
Hol írtam én, hogy csak VW dieselek vannak? A Citroen, Escort, Kadett, Ritmo stb. nem tartoznak a topic témájába. Ezért nem is említettem őket. Illetve a Ritmot a példa miatt igen.
De hazafelé azért megszámolom a tíz év feletti Fiat és VW dieseleket, aztán holnap beszámolok miből hányat látok.
Az előzéses dolognál meg ha jól emlékszem tettem néhány szmájlit. (nem látom mert válasz üzemmódban vagyok) Ha nem, akkor bocs, isten bizony akartam.:-)
Ezt a topicot szerzője egyébként nem rég elfelejtett Fiat modellek magasztalására és Fiat-tulajdonosok VW álázási történeteinek összegyűjtésére hozta létre, hanem a VW-sek tapasztalatainak, problémáinak megbeszélésére.
Tudatlanságod immár nagyon fájó! Ha nem tudnád, akkor elmondom, hogy a közvetlen befecskendezésű dizelmotort autóba először a Rover használta, ezután a FIAT a Croma 1.9 TDid típusában használta 1987 -től. Ráadásul a Croma '90 -től már változtatható geometriájú feltöltőt alkalmazott! Ez atért jóval az Audi előtt volt ...
A Ritmóban a turbódízelmotor a szívódízel növelt löketű változata, amit 87 -ig gyártottak. A VW még ezután megért pár évet, mikor átáltak 1.9l lökettérfogatra, tehát papíron a VW volt a korszerűbb. Mellesleg a VW svájci, a Fiat olaszországi volt, nem hiszem, hogy a svájcit jobban visszatekerték volna. Mellesleg a Ritmó még a mai napig is üzemel, a gazdája nem kis megelégedésére. Ha valakinek a dízelje úgy füstöl, hogy az utat alig lehet látni, akkor nem valószínű, hogy békésen sétáll és hagyja magát leelözni! Ne állítsd be úgy a dolgokat, mintha csak VW dízelek lennének az utakon, mert nagyon sok Ritmo Opel Kadett, Ford Escort, Citroen AX BX fut még, csak ki kell nyitni az embernek a szemét.
Az Audi sajat magának gyártott 2,5V6 TDI-je is common rail. Azt persze nem adja. A Volvo a régi öthengerest használja. Mint ahogy a Ford sem kapta meg a Galaxybe a 110LE TDI-t csak a 90 LE-t.
A távoli rokon Porsche (a jelenlegi VW főnök Piech a nagy Ferdinand Porsche, a VW bogár tervezőjének az unokája) is az Auditól vette benzinesét.
Az 1,6 nem 1,9. még ha a lóerők elvileg azonosak is. Ha jól emlékszem, a Golf2 koru Ritmok 1,7-esek voltak. Az 1,9 jóval újabb.
Ki volt az aki előbb használt személyautóba nagy szériában direkt befecskendezésű dieselmotort? Tényleg kíváncsi vagyok.
Te azt elhiszed, hogy egy tíz év feletti dieselautóban 140e km van? Ezek az autók szinte kivétel nélkül német-olasz importból vannak, azok a 100 e futásteljesítményt 3-4 év alatt elérik. Különben nem vesznek dieselt. Ott már 30 ezer/év alatt akkor sem érte meg! 100-130(esetleg 200) ezerrel szokták őket importálni. Persze egy megkíméltnél simán le lehetett tagadni a felét.
Előzés: Kispolákkal is le lehet hagyni az S600-at. Ha hagyja.....
Engem pl. nem szokott zavarni, mikor a nyakamon lihegő hülyegyerek visitó motorral elhúz mellettem. Sőt, örülök neki. Esetleg kicsit le is lassítok. Legyen csak minél távolabb.....
Különben hol az a Ritmo? Évek óta nem láttam Ritmot. Pedig volt belőle bőven.
Hali VWsek!
Nemcsak dízeleket, hanem benzineseket is vett a VW-től a derék Volvo! Ma már csak a 2,5 TDi jön a VW-től (asszem volt a volvotopikban egy fickó aki 400at rakott egy ilyenbe..). A volvonak ugyanis csak jövőre lesz saját dízele (igaz az már common-rail), a 40esekben meg a renaulttól jön.
VW-s vonatkozás: első saját autóm egy 79-es 1,5D I-es golf volt!
Szép jövőt kívánok a topikhoz (eccer úgyis megtisztul, lsd. többi)!
Kedves Flamerek!
Ez a topic olyanoknak szól akik szeretik a Volkswageneket és a közöttük lévő információ cseréről szól. Nem biztos, hogy mindenkinél az a menő, hogy hány másodperc alat van százon, aki mindenképpen versenyezni akar és győzni az menjen a Trabi-topicban ott biztos van esélye, kivéve akkor ha csak virtuális Type-R-je van.
"Szóval kicsit otthon érzem magam itt is, maradhatok?"
Hát persze, de ha jól sejtem neked Volvod van nem ? Nekünk is az van, de az én szivem is a VW-khez húz. Amúgy meg Volvonak is van köze a VW-hez mert ha jól sejtem egy-két dízel motor Audiból származik, ami szinte a VW-vel egyenlő.
ugyan az a attetele a tavolsag es sebessegmeronek. amelyikben jo volt a tavolsag az a jo ora -felteve, hogy gyari meretu kereket hasznalsz.
lehet, hogy az oraval volt valami gond, probalj meg egy masikat.
A gondolatmeneted nem az igazi...
Egy auto alapjan nem lehet megitelni egy tipust. Elofordulhat, hogy van szarrahajtott lepusztult VR6, de nem jellemzo. Lehet, hogy Te pont egy gagyiban ultel, mielott iteletet alkotnal szamolj te is tizig!
A GTD 1.6 intercooler -es volt, a kilóméterórája 140.000 km -t mutatott. A közvetlen összehasonlítára egy Fiat Ritmót 19 TD intercooler szinén 80 LE -s használtunk, az órája 180.000 ekm -t mutatott. Az összehasonlítást többen végeztük, gyorsulásnál százra kb 3 mp -et vert a golfra. Mellesleg ezzel a Ritmóval még a Golf III 90 LE -s GTD -ket is könnyedén el lehetett hagyni pl egy országúti előzésnél. Ha én összehasonlítok egy autót egy másikkal, akkor mindig korban, méretben és névleges teljesítményben hasonlókat választok.
Nem kellene mindjárt hüjének nézni a másikat, mert a nézete nem egyezik meg a te elvakult nézeteddel. Valószínűleg értek egy keveset az autóhoz, mivel kb 20 éve foglalkozom a témával, és nem egy szerelőműhelyben segítettem már a javításoknál. A Golf a III sorozathoz tartozott, VR6-os volt, még ha a hengerek által bezárt szög kicsi is volt. 2 éves volt, 80.000 ekm -mel, központi zár lehet hogy volt benne, de akkor nem működött, mert a jobb első ajtót külön kézzel kellett nyitni. ABS sem volt benne, és az autót 4 különböző ember különböző márkahívő próbálta ki, mindenki gyengének találta. Egy ismerősömnek XM 3.0 V6 -osa van, az ezerszer nyomatékosabbnak és erősebbnek tűnik, mint a golf, pedig jóval nagyobb a tömege. A dízelről csak annyit, használtam már Ritmo TD -t, Tipo Td -t, Citroen BX TD -t, mind messze felülmúlták a golf GTD -ket, még a papíron 90 LE -t is. A közvetlen befecskendezést és a változtatható geometriájú felöltést pedig már sokkal előbb más autógyártók szériában használták, mikor az AUDI kijött vele, úgyhogy erre sem kell büszkének lenni. Én már sok autót kipróbáltam, veletek ellentétben, és sok márkának van általam becsült típusa, kivéve a VW.
Mellesleg, mikor egy ismerősöm visszament a 90 LE -s GTD -jével a szervízbe, hogy a Tipo/Tempra 90 LE -s Turbódízelje sokkal erősebbnek érződik és sokkal jobban megy, akkor azt a "választ" kapta hogy a VW élettartamra van méretezve, nem pedig gyorsulásra. Szóval mielött valakit (magadból kiindulva) idiótának nézel, előtte számolj el tízig.
Na hello srácok! Látom a japcsik meg a Fabrica Italiana blabla megint megjelentek, ismét. Elméseket szóltak hozzá, ismét.
Kétezer turbóhoz lenne néhány kérdésem. Szerinted elg, ha egy 2.0 Golfra ráírják, hogy VR6 és már az is lesz egyből? Egyáltalán III-as Golfot néztél? Majd legközelebb számold meg a motortérben(tudod, ott elöl) a gyújtógyertyák számát! Zörgött szegényke? Mennyit futott? Mert a miénk sokat és még mindig nem zörög, mondhatni Bartók Béla kompatibilis. Na persze ha az összes extrát kiszedték belőle, ahhoz ugyebár le kellett bontani az összes kárpitot és akkor esetleg.Hát, a miénkről többször volt leszedve(egyszer még Toyota szervízben is, uram ég!) és még mindig nem akar zörögni, pedig úgy igyekszem!! Már én is bontottam szét, és még mindig nem. Mit tegyek? A GTD-s esetnél gondolom azért nem írtad a márkát, mert Fiattal hasonlítottad össze. Ha a méretet és a kort figyelembe vesszük, akkor én is a Ritmora szavazok. Én turbo nélküli(1.6, talán 54LE) II-es Golfot próbáltam. Te nem tudom, hogy mihez hasonlítasz, de szvsz még az is elég jól ment. Na persze egy Integrához képest csiga, dehát nekünk szegény póroknak már csak egy 4,5L fogyasztású gép jutott!
Ja, és még valami.
Azt írod, pár évvel ezelőtt. Ez a kilencvenes évek második fele. Az a GTD a "hülye tükrökből" visszaszámolva 88 előtti volt, tehát úgy tíz éves. A GTD-t ha jól emlékszem, 84-től gyártották. Ugye nem egy tíz éves széthajtott autóból ítéled meg egy kb. 15 éves típus minőségét? Vagy esetleg hasonlítod össze egy 10 évvel korszerűbb más modellel?
Intercooleresem nem volt, de turbós már igen. Elég jó kocsi volt az. 89-es volt, ezeken már nincs kisablak és a tükör is elöl van. Extra az nem sok volt benne. Tetőabalak, centrálzár, szines üvegek, késleltetett belső világítás meg ilyesmik a GTD-nél szériák voltak.
Volt sima dieselem is, Golf II, városi vagy "mindennapos" autónak nem hiszem, hogy volt akkoriban (1988) jobb.
Hosszú útra azért jobb, ha egy kicsit több paci áll rendelkezésre. 370 ezerrel adtam el, a motorhoz soha senki nem nyúlt, a vesztesége tűrésen belül volt.
Olajat cserétől cseréig kb. 8 dl-t evett a végén. Ez kb. a nívópálca max. és minimuma közötti különbség. Mondjuk én eléggé kíméltem, nem vagyok egy vadállat, de azért mentem vele rendesen. Autópályán 140-et jól tartotta.
Hol vannak már az akkori "társak" a Ritmo D, a D-Kadett, és a többi... Golf II D azért fut még jópár.
A dizelekről hálistennek nem tudok érdemben nyilatkozni, a VR6-ról annál inkább:
-A gyári adat 174 LE nem 170.
-Nyomaték 242 Nm
-Gyorsulás nem érzésre, nem katalógusból,hanem oda vissza mérve 7,1 sec.
-A kipróbált darab elég lestrapált lehetett mert a VR6-ban széra a
-központi zár
-szervókormány
-elektromos ablak /minden ajtóba/
-fűthető elektromos tükör
-ABS
-Elektronikus differenciálzár
-800-as fordulttól 5-ben erőlködés és
rángatás nélkül húz
-Fedélzeti computer
-6600-nál leszabályoz és végig húz.
Azthiszem hogy a legjobb helyen vagyok, hogy megtudjam mi a fenét lehet szeretni egy VW -n?
Ez egy átlagos márka, átlagos futóművel, átlagos kinézettel, átlagos motorokkal, átlagos helykínálattal, átlagos megbízhatósággal és átlag feletti árral! Hogy ezt mire alapozom? Már volt szerencsém néhányhoz! A két legkirívóbb esetet elmesélem. Pár évvel ezelőtt még egy turbódízelem volt, hogy milyen márka, az most mindegy. Autószerelő ismerősömnél pont egy Golf II GTD típusú 80 LE -s autó volt. Az én autóm is 80 LE és hasonló méretű volt, gondoltam kipróbállom a VW-t, hogy az mit tud. Ekkorát még soha nem csalódtam! Alapjáraton gyenge volt, húzatva is csak szenvedett, az enyém fényévekkel jobban ment. Fékezésnél mintha tyúkszarba léptem volna, nem lehetett adagolni a féket, mindig máshol fogott. Az autó zörgött, csattogott. Extra egy szál se, még egy központizár vagy szervókormány sem volt benne! A helykínálata katasztrofális volt a hátsó sorban, ráadásul az ajtón a tükör elhelyezése egyszerüen nevetséges. Ennek ellenére a használtpiaci értéke kb a duplája volt az enyémnek. A hab a tortánn, a tulajdonosa elárulta, hogy ha tartósan 120-130 -at megy, akkor 1000km -en 1 liter motorolajat eszik! A másik eset: Néhány éve kiprógálhattam egy Golf III VR6 -ot. Ebben sem volt semmi luxus, még csak egy központi zár sem! Országúton próbáltam, ennek ellenére a belseje zörgött, a futómű úgy kopogott, hogy rossz volt hallgatni! A motor érzésre úgy 120 LE lehetett (gyári adat 170LE), alacsony fordulaton lomha és erötlen, kb 4000-6000 fordulat között ment, 6500 -nál teljesen meghalt. Érzésre lehetett vagy 9 másodperc a gyorsulása (gyári adat 7,5 sec). Nagy csalódás volt! Még valami : a golfosok minek száguldoznak, ha nincs alég erő hozzá az autójukban? Azok szoktak gyorsulgatni, akik még maguknak is bizonygatják hogy jó a kocsijuk, az igazán erős autóval nem szoktak gyorsulgatni. Ha valaki gyorsulgat, ügyeskedik, pofátlankodik és vagánykodik, az legtöbb esetben Golf -os vagy szakadt BMW -s.
Javaslom, valóban hagyjuk abba a shuttle elvtársnak való válaszolgatást. Egyébként tényleg lehet valami fargo feltételezésében (180. hozzászólás) mert shuttle elvtárs a Honda topicba még egy szót sem írt. Talán tényleg csak annyit tud az Integra-ról amit egy autósújságban olvasott.
Van a németeknek egy könyvsorozatuk, az a címe, hogy Ich helfe mir selbst. (Magamon segítek) Ez szinte minden (német) autóra kapható, nagyon jó leírások vannak benne a beállítási értékekről, a szerelési fogásokról stb. Eléggé specializált sorozat, külön könyv van pl. a Golf II dieselekre. Van ilyen Golf I benzinesre, GTI-re stb. is. Egy könyv úgy 200 oldal, szóval elég részletes. Pl. komplett elektromos rajzok is vannak benne, minden alverzióra külön.
Nem olcsó, kb 30-50 DM darabja, de aki szeret bütykölni, annak nagyon megéri. Németországban autósboltokban kapható. Sajnos csak németül.
De láttam már itthon is antikváriumban, de a Liszt Ferenc téri műszaki könyvesboltban is volt olyan magyar nyelvű könyv, ami ezek alapján készült.
kösz a választ. Az a baj, hogy most 950-es van benne, és csal a sebmérő, de jó a távolság, előtte talán 952-es volt, abban meg jó volt a sebesség, és rossz a távolság. Mivel mindkettő egyik adata jó (nak tűnik), nem tudom, melyik is kellene. Leírásom meg nincs. (Talán a WestEnd-ben láttam egy könyvesnél, csak hát volt benne vagy öt márka, x típus, és vagy 4000 Ft. A könyvnek meg talán az 1/20-a vonatkozott volna a mi kocsinkra. Otthagytuk.)
Az az igazság, shuttle, hogy ha összehasonlításra kerülne a sor, az én kocsim minden tekintetben megenné az Integrádat. Illetve egyben nem: nem rázza ki a fogadból a tömést :-P
AtomAnti:
Az eddigi egyik legkedvencebb kocsim egy restaurált Golf I volt. Jártam Golf II GTi-vel is, bár az annyira nem nôtt a szívemhez. Szóval kicsit otthon érzem magam itt is, maradhatok?