Keresés

Részletes keresés

oculus2 Creative Commons License 2022.06.11 0 0 55810

Én is így voltam/vagyok vele (+az M3-M35 felé nagyobb sebességgel/fogyasztással jön ki az azonos útidő), de az autóút után úgy éreztem: szétrázza az autómat a 4-es, (nyilván balesetveszélyesebb is a nagyforgalmú, 2x1 sávos, rossz minőségű szakasz. De belefogtak most egy építkezésbe (talán körforgalom) Szapárfaluban, és jelzőlámpás irányítású félpályás lezárás van. A Waze a falu jobb, majd bal szélén talált kerülőutat át a 4-esen; a 4-esen autók tucatjai ácsorogtak pénteken éjszaka! És az építkezést őszig mutatja az Útinform! Te igaz busszal vagy? Akkor marad a dugóban veszteglés a 4-esen. 

Előzmény: Landsmann_ (55809)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.06.11 0 0 55809

Debrecenből Pest felé én inkább a 4-esen indultam el, minthogy az M35-ön kerüljek egy jó nagyot. Időben nagyjából ugyanannyi volt a menetidő mindkettőn, de a távolság a 4-es (M4) javára szólt, főleg azért is, mert az M1-en mentem tovább, így az M4-ről az M0-án kevesebbet kellett menni mint az M3-ról. Mióta átadták az M4 újabb szakaszát (Törökszentmiklóstól), azóta nem jártam arra, de ez megintcsak a 4/M4 malmára hajtja a vizet. De a 4-esre a 4206-os útról érkezve meg egyértelmű a helyzet. Alternatívaként esetleg annyin lehet agyalni, hogy M4-M0-M1, vagy M4-405-M5-M0-M1 legyen az útvonal, de akkor már az első variáció "egyenesebb". Vagy kétszer jártam az utóbbi nyomvonalon mikor Pilisnél még nem volt kész az M4.

Előzmény: oculus2 (55808)
oculus2 Creative Commons License 2022.06.11 -1 1 55808

Legalább Kisújszállásig megépíthetnék az M4-est -a két lakott területi szakasz (Kenderes és Szapárfalu) egy egyszámjegyű főúton  egyébként sem gyakori már az országban- utána már haladósabb. Bár utána meg a burkolat olyan ramaty, sok sebességkorlátozással, hogy a régi 4-est is lehetne végre felújítani. Mindenesetre a Szapárfalui útépítés -többszáz méteres torlódással- miatt sokáig az M35 marad alternatíva nélkül. 

Előzmény: Landsmann_ (55803)
Erdő-mező vándora Creative Commons License 2022.06.10 0 1 55807

Szia!

 

Az M30-asnál van akadály. Határnál 2x1 sávra van szűkítve, habár 2x2 re van kiépítve (sárga sávfestés, beton terelőelemek, stb.). A szlovák oldalon meg ott van egy kisebb szükségellenőrző-pihenőhely kiépítve mindkét oldalon. 

 

Jó hír viszont hogy végre elkezdték építeni az R2-R4 közös elkerülőjét Kassától keletre. Kassaolcsvár és Kassamindszent között épül meg. Sajnos a Sacáig (US stell csomópontig) tartó R2 szakasz megépítése kimaradt végül ebből a projektből. Így ha a jelenlegi szakasz elkészül Tornyosnémetitől suhanhatunk az R4-en meg az D1-en 2x2-őn majdnem Rózsahegyig (Branyiszkói-alagút 2x1 kivételével). Idén meg elkezdik Eperjes északi elkerülőjét. Legalábbis a tervek szerint.

Előzmény: radio100jozsi (55806)
radio100jozsi Creative Commons License 2022.06.09 0 1 55806

Pünkösdkor Szlovéniában voltam, M70-A5-A1-H3-A2 Bledig. Ez az olcsósított leállósáv nélküli A5 meglepett. 

Az M70-ről végre van egy olyan autópálya kapcsolatunk, ahol minden akadály nélkül, 130-al át lehet suhanni egy másik országba, jelen esetben Szlovéniába, mert ez már a Schengen után épült, így nincs akadályozó tényező. Nem tudom az M30-as is ilyen Szlovákia felé? Ott majd szeptemberben fogok menni.

 

De hazaérve az M7-re ami elborzasztott, hogy mennyire egy szántás, és merő foltoktól hemzsegően lepusztult ez az autópálya. Az meg, hogy miként lehet, hogy itthon egy autópályán minden felüljáró, híd előtt, után nagy hupli van, még úgy is, hogy már újra van aszfaltozva az egész, mert már megsüllyedt, bezzeg Szlovén pályán ilyen nincs. Az az érzésem, hogy itthon jó drágán, de pocsék minőségben építünk autópályákat, vagy jó sokat beszedve az autósoktól minimálisan fordítunk az autópályák karbantartására, valamelyik igaz lehet. Mert pl az M5-ös akkora forgalom mellett is tükör sima, mert folyamatosan szakaszokat egybe aszfaltoznak újra.

 

Ami kedden hazafelé jövet meglepett, hogy Szlovéniában is végeláthatatlan kamion karavánok mennek az A1-en ép akkor Maribor felől végig Ljubljana felé, de ugyan ez volt igaz az A5-ön is hazánk felől. Nem gondoltam volna, hogy ekkora a tranzit forgalom errefelé is. 

rm40 Creative Commons License 2022.06.07 0 1 55805
trizs77 Creative Commons License 2022.06.07 0 0 55804

köszönöm.

Előzmény: Herodes68 (55802)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.06.07 0 1 55803

Szóval akkor el van kaszálva. Mert ugyebár a karcagi gazdák az utolsó pillanatban bele köptek a levesbe, emiatt újra kell tervezni az utat. Tehát itt még nem hogy hozzá sem fogtak a beruházáshoz, még az új tervek sem készültek el tudomásom szerint.

Előzmény: trizs77 (55801)
Herodes68 Creative Commons License 2022.06.07 0 0 55802

A vízválasztó a támogatói szerződés aláírt volta. Tehát a kivitelezővel aláírt szerződés

általában csak feltételes közbeszerzés eredménye amiből még vissza lehet táncolni.

Előzmény: trizs77 (55801)
trizs77 Creative Commons License 2022.06.07 -1 0 55801

Az attól függ milyen elvi szakaszban van most.

 

Ha már aláírták a kiviteli terveket, megkötötték a kivitelezővel a szerződést akkor elvileg mehet akkor is ha eddig egy kapavágást se csináltak.

 

 

Előzmény: Landsmann_ (55800)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.06.07 0 0 55800

Szóval a M4 Törökszentmiklóstól való folytatása, különösen a karcagi szakasz is kampec?

Előzmény: trizs77 (55799)
trizs77 Creative Commons License 2022.06.07 -1 1 55799

Most sem szabad megszorításnak nevezni a megszorító csomagot.

De a már elgondolt és politikai támogatást is megkapó útépítő programokból sok leáll 2-4 évre.

Majd 4 év múlva vagy újra indítják vagy nem.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.06.06 0 1 55798

1150 milliárd.

Plusz cégautó adó emelés,plusz extra adó a cégeknek,plusz a cégeknek a rezsi éx annyi lett,ezzel az áfa is.

Stb.

Előzmény: dimelo (55797)
dimelo Creative Commons License 2022.06.06 0 1 55797

Üdv a Fórumozóknak!

Régen nem jártam az oldalon, úgy látom bepunnyadtatok:)

Belátom, ez a két hónap nem volt az információbőség időszaka.

 

Tegnap végül is elindult a szivárgás: olvasom, hogy a megbízták Varga minisztert, hogy készüljön konkrét felülvizsgálati lista.

A kormány azt is elrendelte:
“az állami beruházásokat felülvizsgálat céljából – ide nem értve a kivitelezés alatt levőket – felfüggeszti,
amelynek költségvetési hatásaként 2022-ben és 2023-ban összesen 1 150 000 000 000 forint megtakarítás elérendő”.

 

Az ördög a részletekben van...

Akinek több infója van (holnap-holnapután) légyszi oszd meg a fórumon...

Aladár46 Creative Commons License 2022.06.03 0 1 55796

A koncesszió lehetőségének van vége a Strabag számára. Az M100 ettől független.

 

 

Előzmény: . kata31 (55791)
nyebojsza Creative Commons License 2022.06.03 0 0 55795

De, a domboldalt is legyalulták már, a műholdas térképen is látszott, viszont azóta már akkorára nőttek a fák, hogy a nyoma se látszik.

Előzmény: NAR (55793)
NAR Creative Commons License 2022.06.03 -1 2 55794

Ez nem az M100-ról szól, hanem az autópályahálózat kiszervezéséről (amit "véletlenül" Mészárosék nyertek el).

Előzmény: . kata31 (55791)
NAR Creative Commons License 2022.06.03 0 0 55793

Nyilván nem magát a domboldalt gyalulták el, hanem róla le a növényzetet.

Előzmény: trizs77 (55790)
. kata31 Creative Commons License 2022.06.03 0 0 55792
Előzmény: . kata31 (55791)
. kata31 Creative Commons License 2022.06.03 0 0 55791

Az M100 Bicske-Úny elesett.

https://www.vg.hu/cegvilag/2022/05/kartell-miatt-lephetett-vissza-a-strabag-a-sztradakoncessziotol
"Az osztrák versenyhatóság 45 millió euróra bírságolta meg a Strabag AG-t a közelmúltban. Mivel a cég uniós szabályokat is sértett, szabályosan nem adhatott be ajánlatot a sztrádakoncesszióra.

Előzmény: Fődíszpinty (55778)
trizs77 Creative Commons License 2022.06.03 0 0 55790

A természet ott visszaépített egy domboldalt ?

Előzmény: nyebojsza (55789)
nyebojsza Creative Commons License 2022.06.03 0 1 55789

Biztos nem olvasnak híreket, pénz "természetesen" nincs :(

De még "átrendeződés" is lehet, mint a G-nap után a Szekszárd-M9-Szeged útépítéssel, már nyoma sincs ahol legyalulták a domboldalt, a természet mindent visszavett...

Előzmény: trizs77 (55788)
trizs77 Creative Commons License 2022.06.01 0 0 55788

Győr

 

Nincs pénz ?

 

Vagy csak csúszik 3-6 évet az építés kezdése?

 

https://telex.hu/belfold/2022/06/01/a-beigert-ut-es-hid-miatt-nyolc-es-fel-hektaron-kivagtak-mindent-de-lehet-hogy-feleslegesen

 

 

nyebojsza Creative Commons License 2022.05.27 0 0 55787
Előzmény: Hírfigyelő (55786)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.05.24 -1 0 55786

Ezzel Burgenlandban konkrétan csak a KRESZ fogalmai szerinti "autóútként megjelölt utak", vagyis az autóutak, autópályák és gyorsforgalmi utak vannak mentesítve, vagy pedig ezeken kívül a fontosabb 2×1 sávos első- és másodrendű főútvonalak is?

 

Sokszor ui. az utóbbiak ilyenfajta tehermentesítése is jó ötlet lenne!

Előzmény: nyebojsza (55785)
nyebojsza Creative Commons License 2022.05.23 0 3 55785

Ausztria az egy más világ... Burgerlandban a traktoroknak is van külön út az autóúttal párhuzamosan...

De egyébként a Dunántúl is nagyon más a Dunától keletre eső részhez képest :(

Előzmény: -Smiley- (55782)
nyebojsza Creative Commons License 2022.05.23 0 0 55784

Ja-ja, a 44-esnek én is pont azon a részén járok ami nagyon nem jó :(

Előzmény: Landsmann_ (55783)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.05.22 0 2 55783

Szerencséd volt, hogy olyan helyen jártál, ahol jó az út. A többség nem ilyen. A mellékutak meg főleg nem. 

Előzmény: -Smiley- (55782)
-Smiley- Creative Commons License 2022.05.21 0 2 55782

Sziasztok. Voltam Békés megyében, pár észrevétel.

 

Nagyon jó lett a 44-es út (Kecskemét - Lakitelek) illetve Kapásfalun átvezető felújított út. Szintén jóKa Tiszaalpár környéki utak.

 

De: Ausztriában az utak mentén végig vannak normális szegélyek. Ez is adja az út stabilitását. Itt az új utak esetén nincs szegély sehol. Nem kellene az út szélére normális szegély? 

 

Kipróbáltam a Szentes - Orosháza utat is (ez rekord lassan készül.. Ki tudja miért? L  szélesebb lesz? Minek pár tanyasi ház elé zajvédő fal meg kerékpár út a semmibe? 

mzdude Creative Commons License 2022.05.18 0 0 55781

A kampány is véget ért... :)

Előzmény: nyebojsza (55779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!