Keresés

Részletes keresés

The_Rible Creative Commons License 2022.12.24 -6 0 151816

És mi köze annak, hogy ki lakják, meg hogy mi a magyar neve? Ha nem tűnt volna fel, Bécset sem Wiennek, vagy Viennának hívjuk, Zágráb sem Zagreb és Belgrád sem Beograd.

 

Egyébként:

Egész Szlavónia magyar többségű volt a török hódoltságig. Varasd meg Horvátország fővárosa volt (1776-ig), úgyhogy nem meglepő, ha többségbe kerültek.

Előzmény: Ingarian (151814)
Bombyna Creative Commons License 2022.12.24 -4 2 151815

sretan Božić

Ingarian Creative Commons License 2022.12.23 -5 4 151814

Igazából mindig horvát népesség lakta:  1910-ben 13 398 lakosából 11 497 horvát, 585 német, 471 magyar, 441 szlovén, 232 szerb, 102 cseh volt. 

Előzmény: Green Army (151813)
Green Army Creative Commons License 2022.12.23 -9 1 151813

én csak Varasd-ot ismerek.

Előzmény: JAWA SK/CZ (151812)
JAWA SK/CZ Creative Commons License 2022.12.22 -7 1 151812

https://varazdinske-vijesti.hr/video/kopija-video-foto-izbornika-zlatka-dalica-u-njegovoj-ulici-docekali-susjedi-i-prijatelji

 

Hazaerkezett Ratko Dalič-edzo is kit Varaždin-ban vartak a szomszedok es a baratok.:)

Előzmény: JAWA SK/CZ (151811)
JAWA SK/CZ Creative Commons License 2022.12.20 -7 0 151811
FOMA Creative Commons License 2022.12.12 -4 0 151810

Most már egyértelmű lett, a folyami és tengeri határellenőrzés is megszűnik január 1-től, csak a légi marad március 26-ig. (Érdekes, hogy van olyan olvtárs, akinek ez nem tetszik, és hiányozni fog neki a várakozás a határon, neki tudom ajánlani Röszkét, vagy esetleg Záhonyt.)

Előzmény: Bosanac (151807)
homerx Creative Commons License 2022.12.09 -5 1 151809

egy hete az osztrakok meg elleneztek. mar csak azt a buzi autopalyakaput kellene eltorolni, de sajnos nem abba az iranyba mennek.

Előzmény: Bosanac (151807)
FOMA Creative Commons License 2022.12.08 -5 0 151808

Igen, az valóban nem szerepel a hírben, hogy a tengeri és folyami határellenőrzés is márciusban szűnik meg, és ez vonatkozik a Mohács-Bezdán dunai határátkelőre is.

Előzmény: Bosanac (151807)
Bosanac Creative Commons License 2022.12.08 -2 0 151807

Azaz magyarul:
"2023. január elsejétől megszűnik a határellenőrzés Horvátország és a többi schengeni tagállam (Olaszország*, Szlovénia és Magyarország) szárazföldi határain"

https://telex.hu/kulfold/2022/12/08/romania-schengen-csatlakozas-elutasitas

* Olaszországnak tengeri határa van HR-al.

Előzmény: FOMA (151806)
FOMA Creative Commons License 2022.12.08 -4 2 151806
Ingarian Creative Commons License 2022.12.03 -4 0 151805

De az M6 folytatásánál hasonló szakaszokon (mert ne gondoljuk, hogy a határtól minden sziklás lesz) is sikerült rekordot döntenünk.

Előzmény: The_Rible (151800)
FOMA Creative Commons License 2022.12.02 -4 0 151804

Én Beremendnél járok át rendszeresen, tíz esetből egyszer van előttem még egy autó. Évente csak 1-2 alkalommal megyek át Drávaszabolcsnál, ott sem jellemző a várakozás, de ott kétszer kell megállni, az ad plusz pár percet.

Előzmény: The_Rible (151802)
ufonauta2 Creative Commons License 2022.12.02 -3 0 151803

Évek óta Udvarnál járunk ki-be, de a max várakozás is eddig 10-15 perc volt. Valami gond lehet idén az udvari átkelőnél a rendszerrel, mert mi két héttel a hazeérkezésünk előtt ott akartunk reggel kilépni. Harmadiknak álltam be a sorba, de csak nem haladtunk. Mikor már mögöttünk is a kanyar után álltak az autók, akkor szóltak a rendőrök, hogy nem működik a rendszer és a rendszergazda még el sem indult. Így lehet, hogy órákig kell várakoznunk. Úgy döntöttünk, hogy megyünk Beremend felé. Mentségükre legyen mondva, a rendőrök nagyon normálisak voltak és megengedték, hogy a bódék mögött az épület előtt visszforduljunk. 

Előzmény: The_Rible (151802)
The_Rible Creative Commons License 2022.12.02 -4 1 151802

Igen, mi is így jártunk idén kétszer is. Nálunk nem is annyira a kamionok, hanem simán a személyforgalom átengedése tartott sokáig.

Most hétvégén azt tervezem, hogy Beremendnél megyek át, és a Pélmonostori cukorgyár felől megyek rá az új pályára. Ki akarom próbálni, hogy mennyi idő most egy Pécs-Odzak.

Előzmény: ufonauta2 (151798)
The_Rible Creative Commons License 2022.12.02 -5 3 151801

Ez az M6 szidása (Péccsel együtt) nagy divat volt az elmúlt 10 évben, de most már ciki, mert már kb. mindenki belátta, hogy ezen az útvonalon szükségesek az alagutak (az útvonal választás persze továbbra is vitatható), most már csak a hülyék emlegetik.

Meg azt is csak a hülyék képzelik, hogy alföldön, vizenyős, folyó árteres helyen könnyebb, olcsóbb utat építeni (ahová sok esetben 100 km-ről kell szállítani a követ, építőanyagot), mint sziklás területen.

Ahol stabil a talaj (és nincs földcsuszamlás veszély, vagy hatalmas karsztvíz mint pl. Zenicánál) ott csak menni kell előre.

Ugyanazzal a technológiával, ahogy a 4-es metróalagutakat néhány év alatt Budapest alatt átfúrták, semmi probléma átfúrni a Moraca kanyon alagútjait.

A most átadott horvát büszkeség, a Pocitelj híd (amit egyébként az EU finanszírozott) nem sokkal nagyobb mint a Kőröshegyi völgyhíd a Balatonnál

Előzmény: JAWA SK/CZ (151799)
The_Rible Creative Commons License 2022.12.02 -5 2 151800

Érdekelne melyik szakaszról beszélsz, mert éppen hogy itthon rettentő gyorsan elkészülnek mindennel. Rendszeresen olvasok és írok horvát/bosnyák autópályás fórumokra, és még a horvátok is elismerik, hogy a magyarok a top ligában vannak.

A most épülő M6-os kb. 20 km-es szakasz munkálatai tavaly februárban kezdődtek (régészeti feltárások csak akkor kezdődtek), és most már le van aszfaltozva szinte az egész szakasz. Nem ránk kell majd várni, hanem mi várunk a horvátokra.

De a Dunaújvárostól délre eső M6 rész is rendkívül gyorsan elkészült (2008-10 között). A többi autópálya építésnél sem szokott itthon jelentős késés lenni, szinte mindig időben át lehet adni.

Olyan meg, hogy valami elkészül és évekig ott áll használhatatlanul soha nem volt itthon, és nem is tudom elképzelni. Egy ilyenért itthon karóba húznának valakit.

A Dráva híd nem az egyetlen ilyen, a bosnyákoknál ez az általános. A Svilaji Száva híd is évekig állt üresen, most valami hasonló készül a Gradiskai Száva hídnál is, de ott van a Pociteljnél már tavaly elkészült 10 km-es autópályaszakasz aminek még legalább 5 évig nem lesz folytatása. De ugyanez Zenica környékén, évek óta át kellett volna már adni autópályaszakaszokat, de mivel éveket csúsznak, ezért végül a csatlakozások nagyjából elkészülnek addigra. Ha időben elkészültek volna, akkor ott is 3-5 évet kellett volna várni a használatba vételre, mert nem volt hozzá csatlakozás.

Hosszan tudnám sorolni.

Előzmény: NB2 (151797)
JAWA SK/CZ Creative Commons License 2022.12.02 -6 0 151799

Arra jartunk a M6-on latni hogy alagutakat epitettek ez idoigenyes feladat,olyan mikor a Delszlav-testvereink Crna Gora-ba Kolašin-Podgorica-kozott a Morača-kanyonba epitettek alagutakat,szinten idot vett el a utepitestol:)

Előzmény: NB2 (151797)
ufonauta2 Creative Commons License 2022.12.02 -4 0 151798

Pedig megérkezhetne már a pálya a határra. Évek alatt egyszer sem jártunk így, mint idén. Kilométeres kamionsor fogadott hazafelé Udvarnál. Igaz eddig mindig szombaton jöttünk haza most meg szerdán (aug. 31.). Még szerencse, hogy néhány normálisabb kamionos hagyott annyi helyet, hogy a szembejövők elengedéséhez be tudjunk közéjük állni. Igaz a kép szeptemberi, de augusztus végén hasonló fogadott. 

https://www.google.hu/maps/@45.8807977,18.6600292,3a,75y,25.35h,88.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1slZgtGvlvIl2rxcENjCdvrg!2e0!7i16384!8i8192?hl=hu&authuser=0

Előzmény: The_Rible (151795)
NB2 Creative Commons License 2022.12.01 -6 0 151797

Mondjuk az inkább szánalmas, hogy a magyarok hány évig építenek pár km-t! Gyakorlatilag a horvátok itt vannak...

Előzmény: The_Rible (151795)
Béci 72 Creative Commons License 2022.12.01 -4 0 151796

Svájcban épült egy autópálya,ami vagy 10 évig nem volt üzemben(nem emlékszem már,hogy melyik,és miért),már a gaz is kinőtt az aszfalton.

Akkor itt kicsivel keletebbre ez akár "normális" is lehet🙂

Előzmény: The_Rible (151795)
The_Rible Creative Commons License 2022.12.01 -4 1 151795

A legújabb hírek szerint talán 2025-re érkezik meg a horvát autópálya a magyar határra. Ez is csak talán, mert még ki sem írták a pályázatot. Ha tényleg kiírják jövő év első negyedévében, akkor lehet esély rá (ha nincs szokásos csúszás a kivitelezésben), ha nem írják ki, akkor elvi esély sincs rá.

Ez azt jelenti, hogy 2024 tavaszán a magyar autópálya viszont tényleg eléri a határt, de nem lesz folytatása még legalább egy évig.

A holnap átadandó szakaszon van egy Dráva híd, ami már 2017-ben elkészült. Ez a négy sávos autópálya híd hosszabb mint a Peljesac híd és több mint 5 évig állt ott üresen, magában, autópálya csatlakozás nélkül. Elképesztő.

Előzmény: ufonauta2 (151794)
ufonauta2 Creative Commons License 2022.12.01 -4 1 151794
Bombyna Creative Commons License 2022.11.27 -5 0 151793

červ:)

Előzmény: JAWA SK/CZ (151792)
JAWA SK/CZ Creative Commons License 2022.11.25 -6 1 151792

Da.

 

Előzmény: Bombyna (151788)
ufonauta2 Creative Commons License 2022.11.25 -3 0 151791

Ez nagyon jó hír. Mindig Udvarnál lépünk át. És Eszéktől az A/5-ön megyünk. Így most már Pélmonostotól lehet rajta menni (bár a pálya nyomvonalát nem ismerem) de szerintem kb. 35 km-el hosszabb lesz az A/5.

Előzmény: The_Rible (151789)
NB2 Creative Commons License 2022.11.24 -4 1 151790

Kerülő ide, kerülő oda, isten bizony én így megyek le ezentúl

Előzmény: The_Rible (151789)
The_Rible Creative Commons License 2022.11.24 -4 3 151789

Mai hír: végre átadják a Pélmonostor-Eszék közötti A5 autópályaszakaszt dec. 2-án

Bombyna Creative Commons License 2022.11.23 -4 0 151788

Hotovo?

Előzmény: JAWA SK/CZ (151786)
FOMA Creative Commons License 2022.11.23 -4 2 151787

Ha valóban országonként döntenek, és valóban csak Románia és Bulgária ellen emelnek vétót, akkor talán a horvát határ rendben lesz.

Előzmény: Green Army (151785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!