Két kamion küzd egymással egy irányonként három sávos autópályán. A középsőben nem nagy sebességkülömbséggel megérkezik mögéjük egy Audi. Némi töprengés után elkezd az Audis kormánytrángatni a középső és a külső sáv között, miközben fotontámadással próbálja a kamionokat megszünésre bíztatni. Hosszú kitartó munkával eléri, hogy az egyik kamion eltűnjön előle a középső sávból (befejezte az előzést), majd az Audis dudálások közepette otthagy mindenkit a francba.
Csak szerintem lett volna kézenfekvő megoldás egyszerűen mindenkit megelőzni a belső sávban? Vagy félreértem a szitut, nem a haladás volt a cél, hanem az ingerkedés a volán mögött?
Ha valaki bekattan, pláne ha nőből van, az teljesen irracionális dolgokra képes. Egyszer egy baráti társaságban - szerencsére a pesti belvárosban - az egyik csaj (két diplomás) egy sértődés miatt felugrott az asztaltól és lelépett. Egy taxis ütötte el az Alagútban, rohadt szerencséje volt, mert kvázi semmi baja nem lett. A taxist is megtámadta, amikor az ragaszkodott hozzá, hogy beviszi a kórházba.
Egyszer egy autópálya pihenőnél este, sötétben bekukkantottam egy matrica-ellenőrzőbe. Le tudtam olvasni a rendszámot, pedig az autópályás autó is kb. 25-30 métere volt a külső sávtól.
A VÉDA és a matricaellenőrző kamera elég jó képet csinál mindenféle szögből, azok alapján azért nem olyan nehéz megállapítani a részleteket.
Ráadásul az éjszaka közepén azért nem jár arra olyan sok jármű. A baleset után nem sokkal megtalálták az áldozatot, onnét kezd elég szűk időintervallumra kell csak fókuszálni.
Más kérdés, hogy mi a faszt keres egy felnőtt ember az autópálya közepén...
Ez azért még bőven belefér a forró nyomon kategóriába. Ha fel is ismerted, oda ki is kell küldeni valakit és mindezt minimál létszámmal, nem volt ez rossz reakcióidő.
Ha látszik, merugye nem rosszak azok a kamerák, de ha megnézel egy képet, akkor kb. a személyautókat lehet megkülönböztetni az UFO-któl egy csomó képén (nem tudom, hol milyen fajta van, milyenek mellett kell elmenni). Mármint most a rendszámfelismerőkről van szó, mert a Véda ugyan jobb, de az meg nem rögzít folyamatosan.
Ne feledkezzünk meg az esemény időpontjáról sem, simán lehet, hogy minimális létszámú ügyelet volt csak mindenhol, és mondjuk protokoll szerint, de túl kevés (józan) emberrel nem lehetett gyorsabban haladni.
Nem kell tudni felismerni az autótípus tükrét, vissza kell nézni 1 és f2 között a videót, látszani fog, melyikről hiányzik. Ez ne tartson már délelőttig.
Lehet, hogy nem mindenki ismeri fejből az összes autótípus tükrét, azt meg lássuk be, hogy mindenkit megkeresni, aki akkor a pályán járt, nem feltétlenül tíz óra. Szóval én nem érzem soknak ezt az időt. (Eleve fél kettőkor bejelentik, mire odaér a helyszínelő, lezár, tükröt talál, nyomot rögzít, már három körül van.)
Lehet, hogy egyáltalán nem kellett kitisztulnia. 20 éves, fene tudja mennyi rutinnal. Autóval is alapvető hiba a target pointing, azaz lát valami szokatlant, arra figyel, és közben arra is megy. Nem tudjuk azt sem, hogy hol volt a nő. Ha az úttesten, ott azért egy autópályán jó esélye van, hogy elüssék. Éppen itt alább van egy cikk, hogy lófaszt sem tanítanak, nemhogy azt, hogy hogy kell valakit nagy sebességgel kikerülni, ha hirtelen bukkan fel.
Lehet hogy megérte neki hogy már kitisztulva találják meg. (Itt amúgy az is érdekes, mi az anyjukat csináltak a rendőrök délelőttig (1:10-kor történt a baleset a police.hu szerint), a gázolót az otthonában fogták el.
Aki cserbenhagy valakit egy agyig kamerázott környéken (mármint ezért Darwin, mert a cserbenhagyás eleve olyan nálam, hogy pusztuljon). Mindezt 20 évesen, hogy az egész jövője kétséges legyen.
Várj, 3 szereplő van, az áldozaton kívül a másikat melyiknek adnád, amelyik valószínűleg valami tudatmódosító hatása alatt ölt meg valakit vagy amelyiket egy lány képes bezárni egy autóba? (Amúgy miért kapna többet, ha elkapják részegen/drogosan, vagy ha cserbenhagy?)
Az, de mégsem, mert az emberek nem használják a szolgáltatást. Mikor úgy döntöttem, hogy eladom a Seicentot, azét is lekértem. Azt kétszer is tekerték, egyszer 30 ezer körül, egyszer 15 körül tekertek rajta vissza (jóval azelőtt, hogy én megvettem, de már a garancia lejárta után). És most figyelj: az autónak összesen két gazdája volt, két cég, az egyik a másik tulajdonosa. Na, akkor keressünk erre magyarázatot.:)