Tegnap sikeresen átvettem az autót, kb. 30 perc alatt meg voltunk a különböző papírok aláírásával és egy gyórstalpaló az alap dolgokról.
A járgány szuper. Szine metálpíros de szerintem inkább bordó. Első út a benzinkúthoz vezetett és a kötelező bizt. befizetés volt. Első benyomásként 17 km után csak azt tudom írni, hogy kellemes vezetni, dinamikusan mozog a járgány. Este autóval mentem dolgozni mert a munkatársaim nagyon a lelkemre kötötték, hogy reggel megszeretnék nézni. Nagy sikert aratott, kb 20 percig nézegették pedig már mentem volna mert még vásárolnom kellett a T....Oban. Ja, még a tegnapi napi esemény, hogy a szomszédok és barátok összecsődültek az autót megnézni. Abszolut siker. Büszke voltam az Albira. Hétfőn lesz egy hosszabb út, addig pihi.
A bejáratással kapcsolatosan annak ellenére, hogy sokan azt mondják, hogy a korszerű motoroknál nem szükséges én mind lajikus igazat adok azoknak akik mégis javasoljá. Ezért én is köszönöm T.J.HOOKERnek, hogy megosztotta velunk első újautó tulajoknak a tapasztalatait és jó tanácsait.
Daty, ha jól tudom az összes FIAT márkakereskedés, de ez igaz minden márkára, egységes árakkal dolgozik. Ezért meglepet az amit írtál. A hivatalos árlistát megnézheted a www.fiat.hu -n. Lehet, hogy elírtad, de az alapmodel neve ACTIVE. PL. a lista szerint a kp.zár+ el. ablakemelő 85 000 FT. Lehet, hogy ehez még meg lehet venni külön a távirányítót ami 30 000 Ft. Nekem nem kellett távirányítót vennem mert mivel, hogy a riasztó tartalmazza azt, az működteti a kp.zárat is.
Az ajándék metálfény pedig a kereskedésben már bent lévő autókra volt érvényes és 3 színből lehetett választani(arany, piros és szürke).
A kereskedés neve FIAT NIKKO(Bp.), telefonszám: 258-3819 ; 257-1350
Mindenkinek kellemes húsvétot és balesetmentes közlekedést.
Ilyenkor van a pihenés ideje. MEg volt az ebéd, szieszta van, nem fórumozás.
Lassan tényleg ott tartunk, hogy mit is lehet írni, ami téma még eddig nem szerepelt.
A felszereltség. A kocsiban nekem 6. db hangszóró van a gyári magnóhoz. A hátsó hangszórókat el semlehet téveszteni, mert ki van emelve a kalaptartóból és kissé döntött.
Én úgy vagyok a kocsival, hogy azért jó minden nap menni vele egy kicsit. Többet is szeretnék, de ennyi "időm" van csak, bár a fenntartási költsége nem túl magas.
A "jégmetál" Albisoktól kérdezném, hogy Casco-t milyen feltételekkel kötöttek?
Ha jól tévedek egy tiszteséges gumis meg fogja mondani, hogy melyik keréken melyik volt. Ha meg nem akkor végül is nem olyan nagy tragédia, úgyis kell majd centírozni. Semmit nem fogsz észrevenni belőle. Most bekopik és jövőre majd megjelölöd. Nem F1-es gumik. Ezek szereint a gyári abroncsot lecserélted, mert nekem Good Year-t adtak hozzá.
A talival kapcsolatban várom az ötleteket. Természetesen első körben Miskolcra szavazok és a Tapolcánál levő parkoló. De szépen mutatna egymás mellett sok Albi!
Egyrészt mert kíváncsi vagyok mit mondasz a kocsiról, másrészt azért, mert szeretném megtudni tőled a szalon nevét címét és telefonszámát, ugyanis az asszony beleegyezett, hogy tetessünk bele központi zárat, meg riasztót, és úgy látom, hogy ott elég jók az árak.
a jobb egyben pedig nincs net, úgyhogy tessék időt adni neki, és majd kora este, amikor még lángol a szerelem, de azért meg is éhezik az ember már, biztos be fog menni vacsizni, és akkor gondol ránk is, és elmeséli az egészet onnantől kezdve, hogy mrá tegnap éjjel sem aludt egy szemhunyásnyit sem!
Köszi a jótanácsaidat, biztos vagyok benne, hogy meg fogom szívlelni őket!
Én is szeretem rendben tartani, gondozni a dolgaimat.
Azt is köszi, hogy írtál magadról, és gratulálok népes családodhoz.
Jó volt egy autószerelő egyszerű és érthető tanácsait olvasni, nem beszélve a sok-sok 100 000 km.-t leveztett út tapasztalatairól, meg a sok bejáratott járműről, amit magad mögött tudhatsz.
Ha informatika terén bármi segítséget tudok nyújtani, itt megtalálsz!
Mivel te is Lassás vagy, de a többiekhez is szól a kérdés. Lassan visszatetetem a nyárikat, most Barum-barum volt télen. :-) Szóval a Lassa levételekor nem jelöltek a gumisok, tudom én is hülye voltam, de egy első autóstól még megbocsájtható... talán?, úgyis saját bőrömre voltam feledékeny, de hát akkor nem is gondoltam rá...
Szóval a Lassán van valami jel? Forgásirány? Olyan kétirányú a futófelület, hogy külső/belső oldal jelölést sem látok. Lehet már elsírtam itt egyszer ezt, de most aktuális...
Amúgy a téli most kezd kicsit lágy lenni, de még várok pár hetet, szokott viccelődni az időjárás még áprilisban /a szeszélyesség, magamat is ismerve :-)/. De azért okosan, mert feleslegesen koptatni sem szándékozom a téli papucsokt, jók lesznek még jövőre. :-)
Ha a talira messze lenne hozzám hasonló pestinak Miskolc, lehetne valami köztes helyen (Gyöngyös, Hatvan, Szolnok, ötletek...?)
én se nagyon értek a gumikhoz, néhány váltóméretet ismerek talán, ill. a különböző gumikopások rejtelmeibe próbáltam elmélyedni...
kéne tudni, melyik gudjír típus/mintázat, ill. méret.
Gumisoktól hallottam, hogy a különböző mintázatok nem minden méretben nyújtják ugyanazt a teljesítményt. Ill. az is szerepet játszik, hogy az egyes autók különböző módon használják le a gumikat (itt nem a sofőrök által okozott káros kopásra gondolok: karbantartás hiánya, nem az útviszonyoknak megfelelő vezetés, stb...)
húúú, az elmúlt hosszú időben nem voltam net közelben, és mennyi-mennyi minden történt!
Felélénkült a Topic, rengeteg (számomra) új testvérem, csudajó!
Üdv minnyájatoknak!
Egyre többen leszünk, ez egyre jobban tetszik!
(ill. azért van egy dolog: egyre több Albit látok az utcán, és hiába villantok, vagy integetek, esetleg vészvillogózok egyet a tesóra, rám se hederít senki sem, csak bambán néz mindenki előre...)
Na, hogy így kiszomorkodtam magam, megpróbálnék némi választ írni gondolatébresztőként, de 30 fölött már rövid az agyam (basszus, októberben betöltöttem a 30-at...), és annyit írtatok, csak próbálkozni tudok ezzel:
Albi-tali remek ötlet, jó lenne összehozni! Akár lehet Miskolcon is, bár én BP-ről írogatok, de 180 km (néha több...:) nem távolság, pláne ilyen ügyből kifolyólag!
Daty, gratula a feketéhez, színtestvérek vagyunk!
(bár be kell valljam, a Boldizsár udvarán látott cédruszöld is tetszik, ill. sötétbordó is voltugyanott...)
a 0,6l olajfogyi csak normát jelent, nem hinnétek, de BMW 1l/1000km-t ad meg némely motorjánál olajfogyi normára...
ehhez képest a 0,6 egész kevés...
Nekem is sok Fiatom volt már, de olajat eddig magától még sosem evett, ill. ha mégis, annak tényleg komoly oka volt...:)
Bejáratásra tényleg érdemes odafigyelni, hosszútávon nagyon meghálálja magát...
Én azt gondolom egyébként (lehet ezt már írtam), ahogy múlnak a kilóméterek, úgy megy le a fogyi, ill. úgy megy egyre jobban a gép...
És tényleg örülök attól, hogy elmondhatom nektek: tényleg nagyon meg vagyok elégedve az Albival!!
A "bejáratás" az autónak hasznára válik. Az eredeti szakmám autószerelő. Persze ettöl még nem érzem magam "Gurunak".
Az én receptem: 0 - 1000 km-en csak 2500-ig pőrgettem a mocit. Ezután fokozatosan emeltem az adagját (rpm). 3000 km-töl idönként rendesen meghuzattam. Szigoruan szemelött tartva a kiméletes bánásmódot. Majd fokozatosan felváltotta a kiméletet, a normál használat.
Hidegen soha ne terheld a motort, majd amikor bemelegedett. Hosszabb út után, vagy erősebb igénybevételt követöen, hagyd kicsit alapjáraton pöfögni. Had hűljenek az alkatrészek kicsit vissza. Ezeket a majdnem kőbevésett intelmeket betartod, sokáig lesz hű társad a verda. Szerintem.
Az olajat annyiszor nézed ahányszor csak szeretnéd. Semmi kivetnivalót nem látok abban, ha valaki gondozza a dolgait. Én is így szoktam cselekedni. Hamár a géptető nyitva van, pár pillantással a hűtővizet is nézd meg. Az sem árt ha, a kocsi felé haladva alásandítasz, hogy valami nem odaillő foltot még időben felfedezhess.
Itt Pesten ez a módszer nem mindig jön be. Az egész város egy nagy olajfolt.
Doblora azért cseréltem le az Albimat, mert megszületett a 3. csemeténk. Így kényelmesebben elférünk. Gondold el. 5 fő (2 gyerekülés) + csomagok.
A kenyerem egyébként buszvezetéssel (Europa - belföld) kerestem a közelmúltig.
19 évet húztam le. Ezalatt az idő alatt néhány vadonás új buszt is bejárattam.
Nem IKARUS-t. Az utolsót 4 éves korában hagytam "faképnél" Ez egy Scania volt pl.
Mostanában én is az informatika felé fordultam. Persze csak alsó-haladó szinten.
Szorítok neked, hogy olyan legyen, mint amilyet elképzeltél!
Sok-sok örömet és balesetmentes kilométert kívánok hozzá!
Remélem még beszélünk, de nem tudom elolvastad-e a régi írásaimat, amiben írtam, hogy errefelé nem úgy megy, hogy bemegyek és kérek bele egy-két extrát, pl kp. zár, meg riasztó, mert azt mondják, hogy azt csak akkor lehetne bele tenni, ha úgy lenne gyártva.
Pesten nem így van?
Az enyémbe ott beleszerelnék 40.000 E Ft.-ért a kp. zárat?
Az enyén Actual.
Megtudnád nekem?
Mert itt 200 000 Ft lenne a kp. zár, meg az ablak emelő, de komolyan!
Plusz a távirányító
Várom válaszodat, és remélem, hogy azt már úgy írod, hogy a kocsi a gariban van!!
Még februárban vettem a jégkáros autót,akkor volt vagy 30 db. belőle,de nagyon gyorsan 1-2 nap alatt elkelt az összes akkor a dynamic ára 2.699.000 ft. volt,de a metállfényes jégkárosokat 2.099 .000 ft.-ért adták,ehhez adtak ajándékba egy vonóhorgot felszerelve és igy vizsgáztatták le a kocsit.
Ha jól emlékszem a szinek között nem volt fekete/zöld,piros és bordó és homokszinű beizs metáll /Mivel közben
külföldre mentem,addig garázsban állt a kocsi. Csak tegnapelőtt kezdtem vele járni,de meg vagyok vele elégedve.
A fogyasztásról még nem tudok irni,mert általában városban és rövid utakon járok,még nem fogyott el egy tank benzin sem, viszont a totalcar "népitéleten " már 6 db. albea tulajdonos mondott itéletet,javasolom nézd meg.
Igenis itt ülök és... :-) Áhhh, már csomóan leléptek, szóval egy szava nem lehet senkinek.
Én budapesti vagyok. Ehhez kapcsolódóan, ha kitaláltok valami jó időpontot egy miskolci talira részemről is szó lehet róla. Jó lenne már látni sok Albit egyszerre egy helyen és egy időben. ;-)
Én a 175-ös gumikkal meg vagyok elégedve, szerintem jó kompromisszum méret, ehhez a motorhoz, kasztnihoz. Esetleg még egy 185-ös..., mert ugye a 175/70-es váltója lenne egy 185/65-ös, ami ráadásul sokkal általánosabb méret. Még gondolkozom. ;-) Az ALUfelni meg megint egy külön történet, itt székesfővárosunkban gondolkozom, hogy lánctalpat szereltetek fel inkább. :-/
Bp.en vettem az autót. Mikor visszamentem befizetni az előleget az eladó srác kérdezte, hogy akaroke bele egy pár hangszorót mert említettem, hogy rakok bele CDs rádiót. Belementem, ezután jött a riasztóval és e kpzárral. Ezeket érdemesnek találtam még berakatni, igy lett ennyivel felszereltebb.
Árak:
-2 099 000 ft. alapár(+ajándék metálfény)
- 27 000 ft. hangfal(2 db.) sokaltam az árát de azt mondták, hogy speckó kell
bele. Ezt kétlem de most az egyszer nagyvonalú
voltam.
- 65 000 ft. riasztó örök garival
- 40 000 ft. központizár + távirányító
Másfél óra mulva megyek érte. Szorítok, hogy neked is minél előbb meglegyen.